FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

Wersety biblijne - Hebrajczyków 1:6-10

nike - 2016-08-20, 00:21
Temat postu: Hebrajczyków 1:6-10
Czat 19. 08. 2016 Iwonka.
Hebr. 1:6-10
(6) I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży. (7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia; (8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego. (9) Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich. (10) Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;

Ja rozumiem tak:
Żyd.1:6
(6) I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat, mówi: Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży.


Psalm 97:7
(7) Niech będą zawstydzeni wszyscy czciciele bożków, Którzy chlubią się bałwanami, Ukórzcie się przed nim wszyscy bogowie.
„Panu Bogu twemu kłaniać się będziesz, i jemu samemu służyć będziesz” – Mat. 4:10
Niektórzy twierdzą, że fakt przyjmowania przez naszego Pana czci bez sprzeciwu oznacza, iż był On JAHWE. Zacytowane powyżej słowa naszego Pana mają wskazywać, że przyjmowanie czci przez jakąkolwiek istotę poza Jahwe byłoby niewłaściwe. Odpowiadamy, że tak nie jest! Taka interpretacja powyższych słów to nadawanie im znaczenia, jakiego w rzeczywistości nie mają i czynienie ich zaprzeczeniem nauki innych wersetów Pisma Świętego. Już prorocy zapisali dekret Jahwe względem Jego Syna: „Syn mój jesteś ty, Jam ciebie dziś spłodził” i „kłaniajcież mu się wszyscy bogowie” (Psalm 2:7; 97:7; Hebr. 1:5,6). Nasz Pan Jezus wiedział o tym. Wiedział także, iż w przeszłości anielskim posłańcom oddawano cześć jako przedstawicielom Jahwe; że On sam był najważniejszym posłańcem, Jednorodzonym Synem, „Aniołem Przymierza”, którego Ojciec uświęcił i posłał na świat; wiedział wreszcie, że ktokolwiek czci Jego, czci również i Ojca.
Wypowiedział nawet słowa: „Kto nie czci Syna, nie czci i Ojca, który go posłał” – Jan 5:23; Mal. 3:1.
Greckie słowo, tłumaczone w Nowym Testamencie jako oddawać cześć to proskuneo – „pocałować rękę”, podobnie jak pies liże rękę swojego pana. Znaczeniem tego wyrażenia jest
cześć.
Żyd. 1:7—
(7) O aniołach wprawdzie mówi: Aniołów swych czyni On wichrami, a sługi swoje płomieniami ognia;
Psalm 104:4
(4) Czynisz wiatry posłańcami swymi, Ogień płonący sługami swymi.
Żyd. 1:8—
(8) lecz do Syna: Tron twój, o Boże, na wieki wieków, Berłem sprawiedliwym berło Królestwa twego.
Psalm 45:7
(7) Tron twój, o Boże, trwa na wieki wieków; Berłem sprawiedliwym jest berło królestwa twego.
Ap. Paweł posila się Psalmem Dawida który opowiada o władzy królewskiej,
TRON TWÓJ O BOŻE— z greckiego THEOS---określenie jest używane do każdej potężnej istoty, tak jak wyrażenie ELOHIM w j. hebrajskim---BERŁEM ---prawo do sprawowania władzy.
Żyd. 1:9
(9) Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość: Dlatego namaścił cię, o Boże, Bóg twój olejkiem wesela jak żadnego z towarzyszy twoich.
Umiłował sprawiedliwość=> Ostatecznie nikt nie będzie miał prawa do żywota na żadnym poziomie, kto nie nauczy się miłować sprawiedliwości.
Bóg twój=> Chrystus nigdy nie twierdził, że On i Ojciec jest jedną i tą samą osobą.
Olejek wesela=> Duch święty.
Nad uczestników=> Aby był ich głową.
Żyd.1:10---
(10) Oraz: Tyś, Panie, na początku ugruntował ziemię, i niebiosa są dziełem rąk twoich;
Psalm 102: 26
(26) Tyś z dawna założył ziemię, A niebiosa są dziełem rąk twoich.
Na początku=> Przy stwarzaniu pierwszych rodziców.
Ziemię=> Obecny porządek rzeczy.
Niebiosa=> Duchowe władze.

bartek212701 - 2016-08-24, 11:12

Komentarz Żydowski Sterna

Cytat:
Tron Twój, o Boże. Cohen proponuje zamiast tego: „Tron Twój, dany przez Boga”, i komentuje:
Hebrajszczyzna jest tu trudna. Przekład A.V. [American Standard Version] i R.V. [Revised Standard Version]: „Tron Twój, o Boże”, wydaje się najoczywistszy, nie pasuje on jednak do kontekstu.
Jasne jest, dlaczego jego zdaniem przekład taki „nie pasuje do konktestu” - choć bowiem odnosi on Psa 45 do Mesjasza, to nie dopuszcza myśli, aby psalmista mógł prorokować o Boskiej naturze Mesjasza


W PNŚ mamy "Dlatego Bóg, twój Bóg namaścił Cię", w Rakowskim tak samo. Wynika to z przypadku mianownika jaki tu występuje, a jest nim MIANOWNIK, dlatego nie może przetłumaczyć tej wypowiedzi na "Dlatego Boże (Jezusie), Bóg (Jahwe) twój"

O to Iwonce nike chodziło, o to wyrażenie.
Według takiej formuły Jezus jest Bogiem

nike - 2016-08-24, 11:42

bartek212701 napisał/a:
Komentarz Żydowski Sterna

Cytat:
Tron Twój, o Boże. Cohen proponuje zamiast tego: „Tron Twój, dany przez Boga”, i komentuje:
Hebrajszczyzna jest tu trudna. Przekład A.V. [American Standard Version] i R.V. [Revised Standard Version]: „Tron Twój, o Boże”, wydaje się najoczywistszy, nie pasuje on jednak do kontekstu.
Jasne jest, dlaczego jego zdaniem przekład taki „nie pasuje do konktestu” - choć bowiem odnosi on Psa 45 do Mesjasza, to nie dopuszcza myśli, aby psalmista mógł prorokować o Boskiej naturze Mesjasza


W PNŚ mamy "Dlatego Bóg, twój Bóg namaścił Cię", w Rakowskim tak samo. Wynika to z przypadku mianownika jaki tu występuje, a jest nim MIANOWNIK, dlatego nie może przetłumaczyć tej wypowiedzi na "Dlatego Boże (Jezusie), Bóg (Jahwe) twój"

O to Iwonce nike chodziło, o to wyrażenie.
Według takiej formuły Jezus jest Bogiem


Nie rozumiem.???

Komentarz żydowski w tych tekstach nie odegra dużej roli, ponieważ żydzi, nie uznają Jezusa i nie dopuszczają, żeby Dawid wspominał o Mesjaszu.

Ja tekstami ze St.Testamentu, które są według mnie potwierdzone przez teksty zacytowane przez Iwonkę z Nowego Testamentu, BIBLIA JEST PISANA TROCHĘ TU, TROCHĘ TAM a nie za koleją.

Teksty zacytowane prze zemnie ze S.T. udowadniają,że mowa jest tutaj o BOGU JHWH I JEGO SYNU JEZUSIE.

bartek212701 - 2016-08-24, 12:12

nike napisał/a:
Komentarz żydowski w tych tekstach nie odegra dużej roli, ponieważ żydzi, nie uznają Jezusa i nie dopuszczają, żeby Dawid wspominał o Mesjaszu.

To jest komentarz żydowski Sterna, takiego Pana żyda mesjańskiego, który interpretuje NT w kontekście wierzeń żydowskich, przyjmujących Jezusa za Mesjasza.

nike napisał/a:
Teksty zacytowane prze zemnie ze S.T. udowadniają,że mowa jest tutaj o BOGU JHWH I JEGO SYNU JEZUSIE.

Tak, ale tekst podany przez Ciebie nazywa Bogiem Boga Jahwe i Jezusa. "Dlatego Boże (Jezu) Twój Bóg (Jahwe)" Rozumiesz? A gramatyka hebrajska wg Barclaya mówi o mianowniku, czyli "Bóg, Twój Bóg" i oba te fragmenty odnosza się do Jahwe"

Iwona zacytowała te słowa na dowód TRÓJCY w Piśmie.

nike - 2016-08-24, 17:42

List do Żydów 1:8-----
(8) Ale do Syna mówi: Stolica twoja, o Boże! na wieki wieków; laska sprawiedliwości jest laska królestwa twego. BG


Tutaj, słowo BOŻE odnosi się do Jezusa jako władcy, kogoś potężnego, gospodarza, w grece jest THEOS bez rodzajnika HO, gdyby było HO THEOS słowo to odnosiłoby sie do JHWH, podobnie jest w j.hebrajskim, tutaj jest ELOHIM, bez rodzajnika, a wtedy odnosi się do każdego władcy, wielkich ludzi, tylko nie do JHWH.
Stąd ja pod tym tekstem zacytowałam odpowiednik z Psalmu 45:7, gdzie Dawid mówi o władzy jakiegoś ELOHIM ale nie mówi o JHWH

Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Henryk - 2016-08-24, 18:27

nike napisał/a:
Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Racja.
Hebrajskie elohim, to odpowiednik greckiego theos.
Każda potężna istota- mocarz.
Nie każdy "Bóg" to Jahwe. ;-)

Jan Wiśniewski - 2016-08-24, 19:11

Henryk napisał/a:
nike napisał/a:
Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Racja.
Hebrajskie elohim, to odpowiednik greckiego theos.
Każda potężna istota- mocarz.
Nie każdy "Bóg" to Jahwe. ;-)

Bóg Jahwe jest ponad wszystkimi Bogami !!!

Olus - 2016-09-03, 11:15

Jan Wiśniewski napisał/a:
Henryk napisał/a:
nike napisał/a:
Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Racja.
Hebrajskie elohim, to odpowiednik greckiego theos.
Każda potężna istota- mocarz.
Nie każdy "Bóg" to Jahwe. ;-)

Bóg Jahwe jest ponad wszystkimi Bogami !!!


Inni Bogowie nie istnieją.

jahu - 2016-09-03, 20:04

Olus napisał/a:
Jan Wiśniewski napisał/a:
Henryk napisał/a:
nike napisał/a:
Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Racja.
Hebrajskie elohim, to odpowiednik greckiego theos.
Każda potężna istota- mocarz.
Nie każdy "Bóg" to Jahwe. ;-)

Bóg Jahwe jest ponad wszystkimi Bogami !!!


Inni Bogowie nie istnieją.

Wj 12:12 br "Ja zaś przejdę tej nocy przez cały Egipt i wyniszczę wszystko, co pierworodne spośród ludzi i zwierząt w całym Egipcie. Przeprowadzę również sąd nad wszystkimi bogami Egiptu - Ja, Jahwe."
Pwt 10:17 bt2 "albowiem wasz Bóg, Jahwe, jest Bogiem nad bogami i Panem nad panami, Bogiem wielkim, potężnym i straszliwym, który nie ma względu na osoby i nie przyjmuje podarków."
Ps 50:1 bt2 "Psalm. Asafowy. Przemówił Jahwe, Bóg nad bogami, i zawezwał ziemię od wschodu do zachodu słońca."
Ps 84:7 bt2 "Z mocy w moc wzrastać będą: Boga nad bogami ujrzą na Syjonie."
Ps 135:5 bt2 "Wiem, że Jahwe jest wielki i że Pan nasz jest nad wszystkimi bogami."
Ps 136:2 bt2 "Chwalcie Boga nad bogami, bo Jego łaska na wieki."

nike - 2016-09-03, 21:21

jahu, Co ty przez zacytowane teksty chcesz nam powiedzieć?
Olus - 2016-09-04, 12:11

nike napisał/a:
jahu, Co ty przez zacytowane teksty chcesz nam powiedzieć?


To że wierzy w wielu Bogów :)

Olus - 2016-09-04, 12:15

jahu napisał/a:
Olus napisał/a:
Jan Wiśniewski napisał/a:
Henryk napisał/a:
nike napisał/a:
Jezus będzie przecież królem przez TYSIĄC LAT i o tym właśnie królestwie wspomina Dawid w psalmie, berło, co jest atrybutem władzy.

Racja.
Hebrajskie elohim, to odpowiednik greckiego theos.
Każda potężna istota- mocarz.
Nie każdy "Bóg" to Jahwe. ;-)

Bóg Jahwe jest ponad wszystkimi Bogami !!!


Inni Bogowie nie istnieją.

Wj 12:12 br "Ja zaś przejdę tej nocy przez cały Egipt i wyniszczę wszystko, co pierworodne spośród ludzi i zwierząt w całym Egipcie. Przeprowadzę również sąd nad wszystkimi bogami Egiptu - Ja, Jahwe."
Pwt 10:17 bt2 "albowiem wasz Bóg, Jahwe, jest Bogiem nad bogami i Panem nad panami, Bogiem wielkim, potężnym i straszliwym, który nie ma względu na osoby i nie przyjmuje podarków."
Ps 50:1 bt2 "Psalm. Asafowy. Przemówił Jahwe, Bóg nad bogami, i zawezwał ziemię od wschodu do zachodu słońca."
Ps 84:7 bt2 "Z mocy w moc wzrastać będą: Boga nad bogami ujrzą na Syjonie."
Ps 135:5 bt2 "Wiem, że Jahwe jest wielki i że Pan nasz jest nad wszystkimi bogami."
Ps 136:2 bt2 "Chwalcie Boga nad bogami, bo Jego łaska na wieki."


Ci bogowie to tylko urojenia ludzkie :)

(35) Tobie pokazano, abyś poznał, że Jehowa jest prawdziwym Bogiem; nie ma innego oprócz niego. (36) Dał ci słyszeć z niebios swój głos, by cię korygować; i na ziemi dał ci zobaczyć wielki ogień, a jego słowa słyszałeś ze środka ognia. (37) "A [mimo to dalej żyjesz], gdyż umiłował twoich praojców, tak iż wybrał ich potomstwo po nich i pod swoim okiem wyprowadził cię z Egiptu swą wielką mocą, (38) by przed tobą wypędzić narody większe i potężniejsze od ciebie, aby cię wprowadzić i by ci dać ich ziemię jako dziedzictwo, jak w dniu dzisiejszym. (39)Dobrze wiesz dzisiaj i przywołaj sobie do serca, że Jehowa to prawdziwy Bóg w niebiosach w górze i na ziemi w dole. Nie ma innego. (40)
Pwt4



Wy jesteście moimi świadkami brzmi wypowiedź Jehowy moim sługą, którego wybrałem, abyście mnie poznali i wierzyli we mnie, i rozumieli, że ja jestem ten sam. Przede mną nie został utworzony żaden Bóg ani po mnie nie ma żadnego
Izajasza 43


(21) Przedstawcie swą sprawę i swój wywód. Owszem, niech się wspólnie naradzą. Kto sprawił, że słyszano o tym od dawien dawna? Kto oznajmia o tym od owego czasu? Czyż nie ja, Jehowa, poza którym nie ma innego Boga - Bóg prawy i Wybawca, a oprócz mnie nie ma innego? (22)
Izajasz 45

(9) Przypomnijcie sobie rzeczy pierwsze, dawne, że Ja jestem Boski i nie ma Innego Boga ani nikogo podobnego do mnie. (10)
Izajasza 46

Chociaż niektórzy mówią o istnieniu bogów na niebie i na ziemi tak, jakby było wielu bogów i wielu panów,
6 to jednak dla nas jest tylko jeden Bóg, Ojciec, Stwórca wszystkiego, dla niego żyjemy.
Koryntian 4

nike - 2017-12-16, 11:49

Zapraszam do dyskusji :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group