FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

Postacie biblijne - ŚWIĘTY PIOTR

nike - 2016-12-20, 00:25
Temat postu: ŚWIĘTY PIOTR
Jak św. Piotr został ukarany za zaparcie się Pana?

Zapraszam do dyskusji :-D

bartek212701 - 2016-12-21, 14:32

Największą karą dla Piotra był fakt, że zrozumiał co zrobił. Że Jezus wiedział, że Piotr jest zbyt słaby, by nie zaprzeć się nawet swojego ukochanego Zbawcy. Ale pamiętajmy, ze potem nie zawiódł.
nike - 2016-12-24, 00:28

Ap.Jan w swojej Ewangelii opisuje sytuację która miała miejsce nad jeziorem Tyberiadzkim.
Ew.Jana 21:15-17
(15) Gdy więc spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie więcej niż ci? Rzekł mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję. Rzecze mu: Paś owieczki moje. (16) Rzecze mu znowu po raz drugi: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie? Rzecze mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję. Rzekł mu: Paś owieczki moje. (17) Rzecze mu po raz trzeci: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie? Zasmucił się Piotr, że mu po raz trzeci powiedział: Miłujesz mnie? I odpowiedział mu: Panie! Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że cię miłuję. Rzecze mu Jezus: Paś owieczki moje.

W wersetach tych jest zakodowana odpowiedź na moje pytanie.
Zapraszam do dyskusji :-D

Serdunio - 2016-12-26, 13:03

nike napisał/a:
W wersetach tych jest zakodowana odpowiedź na moje pytanie.


Piotr zaparł się Jezusa trzy razy,więc zapewne bardzo zasmuciło go trzykrotne zadanie tego samego pytania przez Pana który według Piotra i tak wiedział wszystko .
Czy Pan Piotrowi owo przewinienie pamiętał?Czy chciał może coś apostołowi tym uświadomić?
Ciężko mi to zrozumieć ,tak szczerze to nigdy tak na to w ten sposób nie patrzyłam...nie łączyłam tego pytania z zaparciem się przez Piotra Pana....ciekawe spostrzeżenie

abra - 2016-12-26, 17:44

nike napisał/a:
Ap.Jan w swojej Ewangelii opisuje sytuację która miała miejsce nad jeziorem Tyberiadzkim.
Ew.Jana 21:15-17
(15) Gdy więc spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie więcej niż ci? Rzekł mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję. Rzecze mu: Paś owieczki moje. (16) Rzecze mu znowu po raz drugi: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie? Rzecze mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję. Rzekł mu: Paś owieczki moje. (17) Rzecze mu po raz trzeci: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie? Zasmucił się Piotr, że mu po raz trzeci powiedział: Miłujesz mnie? I odpowiedział mu: Panie! Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że cię miłuję. Rzecze mu Jezus: Paś owieczki moje.

W wersetach tych jest zakodowana odpowiedź na moje pytanie.
Zapraszam do dyskusji :-D


Chodzi o "karę" paszenia owieczek
czy śmierć męczeńska? :-P

nike - 2016-12-26, 19:07

"Miłujesz Mię więcej"

Po spożyciu śniadania, nieznajomy zwrócił się do Piotra mówiąc: Miłujesz mię więcej aniżeli te rzeczy, aniżeli łodzie, sieci i wszystko odnoszące się do rybołówstwa? Piotr odpowiedział: "Tak jest Panie! Ty wiesz, że cię miłuję". Słowa, jakie Piotr użył pokazywały jakoby on chciał się pochwalić swą miłością. Jezus mu rzekł: "Paśże baranki (jagnięta) moje".

To samo pytanie stawione było Piotrowi drugi raz: "Szymonie Jonaszowy! miłujesz mię?" Niezawodnie, że Piotr odczuł wielki nacisk po tym pytaniu. Czemu Mistrz jego tylko miłość kwestionował? Czemu to pytanie stawiał tylko jemu a nie drugim? Czyżby dlatego, że on był pierwszym, który podał myśl powrotu do rybołówstwa? Czyżby go Pan chciał za to winić? Jednakowoż odrzekł: "Tak jest Panie! Ty wiesz, że cię miłuję". Tym razem rzekł mu Jezus: "Paśże owce moje". Po raz trzeci pyta się Jezus Piotra: "Szymonie, Jonaszowy! miłujesz mię?" Stawiając to samo pytanie po raz trzeci, pomimo podwójnego zapewnienia Piotra o jego miłości, wyglądało jakoby Pan kwestionował serdeczność i głębokość miłości Piotra. Niezawodnie, że przy tym trzecim pytaniu, przypomniał sobie Piotr scenę, jaka się rozegrała przed domem Kajfasza, gdzie zaparł się swego Mistrza po trzykroć, nawet z przysięgą. A teraz, Jezus po trzykroć zapytuje się go, czy on Go miłuje. Zasmucił się Piotr i z łkaniem odpowiedział: "Panie! Ty wszystko wiesz, Ty znasz, że cię miłuję". Odpowiedź Pana była: "Paśże owce moje".

Warto przy tej okazji zwrócić uwagę,na dwa słowa greckie jakie Pan Jezus użył w tych trzech pytaniach do Piotra.

Ew.Jana 21:15--tutaj Pan Jezus używa gr. słowa AGAPAO---i ono dokładnie znaczy ----miłować, kochać okazywać serdeczność, pragnąć---bezinteresownie.

Ew.Jana 21:16---tak samo jak w wierszu 15-tym---miłość bezinteresowna.

Ew.Jana 21:17 natomiast w tym tekście Pan Jezus zapytuje Piotra --miłujesz mnie? i używa słowa gr. FILEO ---co dokładnie znaczy---kochać, lubić, uprzejmie traktować, okazywać miłość przez pocałunek --jest to miłość którą powinniśmy kochać każdego bliźniego swojego--- miłość obowiązkowa

Można by powiedzieć,że Pan Jezus zapytał Piotra CZY TY MNIE W OGÓLE MIŁUJESZ, LUBISZ.

Piotr to bardzo odczuł, ponieważ, znał doskonale te dwa rodzaju miłości.

Zauważmy jak delikatnie Pan Jezus strofuje Piotra, nie urągał mu, nie wypominał mu, a jak bardzo poruszył jego serce. :-D

ipococito - 2018-04-17, 11:03

Został ukrzyżowany...
nike - 2018-04-17, 13:48

ipococito napisał/a:
Został ukrzyżowany...

A po czym wnioskujesz,ze za zaparcie się Jezusa został ukrzyżowany?

ipococito - 2018-04-17, 14:25

Nie za karę.Pomyliłem się bo myślałem,że chodzi jaką śmiercią umarł Piotr...Gapa ze mnie... :oops:
nike - 2018-04-17, 17:02

:-D :-D :-D :-D
Henryk - 2018-04-17, 18:26

nike napisał/a:
Zauważmy jak delikatnie Pan Jezus strofuje Piotra, nie urągał mu, nie wypominał mu, a jak bardzo poruszył jego serce. :-D

Wyprzesz się mnie...

Mt 26:33 kow " Piotr odpowiedział mu: Choćby wszyscy z powodu ciebie zachwiać się mieli, ja nie zachwieję się nigdy."
J 13:38 lub "Odpowiada Jezus: „Chcesz za Mnie oddać swe życie? Zaprawdę, zaprawdę mówię tobie, nim kogut zapieje, trzykrotnie się Mnie zaprzesz”."
Nigdy nie należy mówić „co by było, gdyby było”.
Piotr tan błąd popełnił.
Ale tylko raz!
Strach, obawa o własne życie, prowadzi niektórych do niewłaściwych czynów
Ilu z nas tak samo postąpiło by jak Piotr? :roll:

Wiemy z zapisów ewangelistów, że Piotr nigdy więcej nie okazał strachu przed utratą życia dla Chrystusa.

nike - 2018-04-17, 19:30

A w dzień śmierci, powiedział,że nie jest godny umrzeć na krzyżu jak jego Pan i stąd powieszenie nogami do góry.
nike - 2022-05-07, 10:20

Zapraszam do dyskusji o Ap Piotrze. :-D
Pokoja - 2022-05-07, 11:53

nike napisał/a:
Ap.Jan w swojej Ewangelii opisuje sytuację która miała miejsce nad jeziorem Tyberiadzkim.
[b]Ew.Jana 21:15-17
(15) Gdy więc spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie więcej niż ci? Rzekł mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję.


Czy Pan Jezus pytał o większą miłość Ap. Piotra do niego, większą niż inni Apostołowie mieli. Tłumaczenie sugeruje, że o to chodziło. Czy rzeczywiście o to?

nike - 2022-05-08, 22:19

Ja wyżej w poście napisałam o co mi chodzi wystarczy post przeczytać i ustosunkować się do niego.
radek - 2022-05-10, 12:05

Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Ap.Jan w swojej Ewangelii opisuje sytuację która miała miejsce nad jeziorem Tyberiadzkim.
Ew.Jana 21:15-17
(15) Gdy więc spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie więcej niż ci? Rzekł mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję.


Czy Pan Jezus pytał o większą miłość Ap. Piotra do niego, większą niż inni Apostołowie mieli. Tłumaczenie sugeruje, że o to chodziło. Czy rzeczywiście o to?


Jezus ochrzcił Duchem Szymona

Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Przy Jezusie Szymon żył w wolności i "chodził gdzie chciał". Jezus zapowiedział Mu, że w pewnym momencie wybierze inną drogę "wyciągając swoje ręce". Lecz ostatecznie Jezus zachęcił by poszedł za Nim. Zachęcił Szymona także poprzez dopytanie, czy kocha Go bardziej niż pozostali tam obecni

J 21:18-19 BT5 "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci: Gdy byłeś młodszy, opasywałeś się sam i chodziłeś, gdzie chciałeś. Ale gdy się zestarzejesz, wyciągniesz ręce swoje, a inny cię opasze i poprowadzi, dokąd nie chcesz. (19) To powiedział, aby zaznaczyć, jaką śmiercią uwielbi Boga. A wypowiedziawszy to, rzekł do niego: Pójdź za Mną!"

nike - 2022-05-10, 12:57

radek napisał/a:
Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Tutaj troszkę nie dokładnie się wyraziłeś , otóż PETROS---PIOTR ZNACZY KAMIEŃ, A NIE SKAŁA,------ SKAŁA TO PETRA.
A to jest różnica, bo nie na Piotrze jest zbudowany niebiański kościół, ale na CHRYSTUSIE JAKO NA OPOCE.
Piotr jest w tej budowie jednym z ŻYWYCH KAMIENI, JEDNYM Z DWUNASTU.

radek - 2022-05-10, 14:48

nike napisał/a:
radek napisał/a:
Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Tutaj troszkę nie dokładnie się wyraziłeś , otóż PETROS---PIOTR ZNACZY KAMIEŃ, A NIE SKAŁA,------ SKAŁA TO PETRA.
A to jest różnica, bo nie na Piotrze jest zbudowany niebiański kościół, ale na CHRYSTUSIE JAKO NA OPOCE.
Piotr jest w tej budowie jednym z ŻYWYCH KAMIENI, JEDNYM Z DWUNASTU.


Piszesz o jednym z Kościołów Pana, które są w Królestwie Niebios. Ma Ono dwanaście Bram, do których potrzebne są klucze, o których Pan mówi

Mat 16:19 BT5 "I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie."

Pokoja - 2022-05-10, 16:45

nike napisał/a:
Ja wyżej w poście napisałam o co mi chodzi wystarczy post przeczytać i ustosunkować się do niego.


Rozumiem, ale ja pytam o tekst, a nie o to, co ty słusznie uważasz. Dlaczego uwaga została skierowana na " niż ci", czyli na uczniów?

Pokoja - 2022-05-10, 17:18

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Ap.Jan w swojej Ewangelii opisuje sytuację która miała miejsce nad jeziorem Tyberiadzkim.
Ew.Jana 21:15-17
(15) Gdy więc spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: Szymonie, synu Jana, miłujesz mnie więcej niż ci? Rzekł mu: Tak, Panie! Ty wiesz, że cię miłuję.


Czy Pan Jezus pytał o większą miłość Ap. Piotra do niego, większą niż inni Apostołowie mieli. Tłumaczenie sugeruje, że o to chodziło. Czy rzeczywiście o to?


Jezus ochrzcił Duchem Szymona

Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Przy Jezusie Szymon żył w wolności i "chodził gdzie chciał". Jezus zapowiedział Mu, że w pewnym momencie wybierze inną drogę "wyciągając swoje ręce". Lecz ostatecznie Jezus zachęcił by poszedł za Nim. Zachęcił Szymona także poprzez dopytanie, czy kocha Go bardziej niż pozostali tam obecni


W sprawie kamienia i skały - opoki, dobrze napisała już Nike, ale w kwestii miłowania: Czy Ap. Piotr bardziej miłował Pana Jezusa, niż uczeń jego, którego miłował, czyli Ap. Jan. Ten się nie zaparł i był pod krzyżem w najtrudniejszych chwilach.

Tradycyjne tłumaczenie, jakby zmierza do zaakcentowania, wyróżnienia Ap. Piotra w zakresie prymatu. Jest to jednak bezpodstawne, czyli "zakwaszone" (Mat. 13:33) tłumaczenie.

Pokoja - 2022-05-10, 17:27

radek napisał/a:
nike napisał/a:
radek napisał/a:
Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Tutaj troszkę nie dokładnie się wyraziłeś , otóż PETROS---PIOTR ZNACZY KAMIEŃ, A NIE SKAŁA,------ SKAŁA TO PETRA.
A to jest różnica, bo nie na Piotrze jest zbudowany niebiański kościół, ale na CHRYSTUSIE JAKO NA OPOCE.
Piotr jest w tej budowie jednym z ŻYWYCH KAMIENI, JEDNYM Z DWUNASTU.


Piszesz o jednym z Kościołów Pana, które są w Królestwie Niebios. Ma Ono dwanaście Bram, do których potrzebne są klucze, o których Pan mówi

Mat 16:19 BT5 "I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie."


Jednak to Królestwo, chciaż niebios to jednak jest na ziemi, Kol. 1:13, Efz. 5:5; Rz. 14:17.

W odniesieniu do kwestii związywania i rozwiązywania, należy uwzględnić porządek, że najpierw jest związywane i rozwiązywane w niebie, a nie odwrotnie. Dowodem na to jest przypadek, gdy Ap. Piotr miał widzenie przed pójściem do Korneliusza. To nie on zadecydował, co niebiosa mają zawiązać i rozwiązać, lecz odwrotnie. On ze swej strony wzbraniał się przed tym do czego widzenie go pobudzało.

radek - 2022-05-10, 18:57

Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do kwestii związywania i rozwiązywania, należy uwzględnić porządek, że najpierw jest związywane i rozwiązywane w niebie, a nie odwrotnie. Dowodem na to jest przypadek, gdy Ap. Piotr miał widzenie przed pójściem do Korneliusza. To nie on zadecydował, co niebiosa mają zawiązać i rozwiązać, lecz odwrotnie. On ze swej strony wzbraniał się przed tym do czego widzenie go pobudzało.


Niebo istniało przed chrztem na Szymonie, więc związywanie czegokolwiek przez niego jest rozbudowywaniem nieba, natomiast jeśliby rozwiązał jedną rzecz Jezus odrzuciłby to Królestwo

Mat 5:18-20 BT5 "Zaprawdę bowiem, powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. (19) Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. (20) Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego."

Mat 24:35 BT5 "Niebo i ziemia przeminą, ale moje słowa nie przeminą."

Pokoja - 2022-05-11, 09:18

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do kwestii związywania i rozwiązywania, należy uwzględnić porządek, że najpierw jest związywane i rozwiązywane w niebie, a nie odwrotnie. Dowodem na to jest przypadek, gdy Ap. Piotr miał widzenie przed pójściem do Korneliusza. To nie on zadecydował, co niebiosa mają zawiązać i rozwiązać, lecz odwrotnie. On ze swej strony wzbraniał się przed tym do czego widzenie go pobudzało.


Niebo istniało przed chrztem na Szymonie

Jakie to ma znaczenie w omawianej kwestii?

radek napisał/a:
związywanie czegokolwiek przez niego jest rozbudowywaniem nieba

W jaki sposób człowiek rozbudowuje niebo?

radek napisał/a:
jeśliby rozwiązał jedną rzecz Jezus odrzuciłby to Królestwo

Odrzuciłby swoje królestwo niebios, czy tego (np. papieża), który bezprawnie coś rozwiazuje.
Do Ap. Piotra i Apostołów, Pan Jezus mówił o pozytywnym rozwiązywaniu czegoś, chociaż odmiana czasów i prawa jest rozwiązywaniem negatywnym, Dan. 7:25; 8:9-14

Cytat:
Mat 5:18-20 BT5 "Zaprawdę bowiem, powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. (19) Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. (20) Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego."

O co dokładnie chodzi w w. 18, w którym występuje określenie "róg", a nie kreska:

nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Rz. 2:14-16.

Dlaczego określenie róg, zamieniono na kreska?

radek - 2022-05-11, 13:10

Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do kwestii związywania i rozwiązywania, należy uwzględnić porządek, że najpierw jest związywane i rozwiązywane w niebie, a nie odwrotnie. Dowodem na to jest przypadek, gdy Ap. Piotr miał widzenie przed pójściem do Korneliusza. To nie on zadecydował, co niebiosa mają zawiązać i rozwiązać, lecz odwrotnie. On ze swej strony wzbraniał się przed tym do czego widzenie go pobudzało.


Niebo istniało przed chrztem na Szymonie

Jakie to ma znaczenie w omawianej kwestii?


Szymon nie jest pierwszym związującym cokolwiek w niebie, więc w zdarzeniu u Korneliusza nie ma niezgodności ze Słowem Jezusa, Niebo miało i ma nadal Prawo do demonstrowania Prawdy

Hi 38:33 BT5 "Czy znane ci prawa niebios, czy wyjaśnisz ich pismo na ziemi?"

Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
związywanie czegokolwiek przez niego jest rozbudowywaniem nieba

W jaki sposób człowiek rozbudowuje niebo?


Tam gdzie niebiańska Prawda się mnoży, tudzież niebo jest rozbudowywane, tam jest mnóstwo radości

Mat 13:23 BT5 "Posiane wreszcie na ziemię żyzną oznacza tego, kto słucha słowa i rozumie [je]. On też wydaje plon: jeden stokrotny, drugi sześćdziesięciokrotny, inny trzydziestokrotny."

Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
jeśliby rozwiązał jedną rzecz Jezus odrzuciłby to Królestwo

Odrzuciłby swoje królestwo niebios, czy tego (np. papieża), który bezprawnie coś rozwiazuje.
Do Ap. Piotra i Apostołów, Pan Jezus mówił o pozytywnym rozwiązywaniu czegoś, chociaż odmiana czasów i prawa jest rozwiązywaniem negatywnym, Dan. 7:25; 8:9-14


Odrzuciłby całe "miasto", podobnie jak czytamy w Objawieniu

Ap 18:21 BT5 "I potężny jeden anioł dźwignął kamień, jak wielki kamień młyński, i rzucił w morze, mówiąc: Tak za [jednym] zamachem Babilon, wielka stolica, zostanie rzucona, i już jej nie odnajdą."

Pokoja napisał/a:
O co dokładnie chodzi w w. 18, w którym występuje określenie "róg", a nie kreska:

nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Rz. 2:14-16.

Dlaczego określenie róg, zamieniono na kreska?[/i]


Chodzi o, jak sam zauważyłeś o zwrócenie uwagi, czyli ciekawość w odniesieniu do impulsów Bożych jakimi są dźwięk rogu, czy też kreska

Ap 12:3 BT5 "I inny znak się ukazał na niebie: Oto wielki Smok barwy ognia, mający siedem głów i dziesięć rogów - a na głowach jego siedem diademów."

Pokoja - 2022-05-11, 21:24

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do kwestii związywania i rozwiązywania, należy uwzględnić porządek, że najpierw jest związywane i rozwiązywane w niebie, a nie odwrotnie. Dowodem na to jest przypadek, gdy Ap. Piotr miał widzenie przed pójściem do Korneliusza. To nie on zadecydował, co niebiosa mają zawiązać i rozwiązać, lecz odwrotnie. On ze swej strony wzbraniał się przed tym do czego widzenie go pobudzało.


Niebo istniało przed chrztem na Szymonie

Jakie to ma znaczenie w omawianej kwestii?


Szymon nie jest pierwszym związującym cokolwiek w niebie, więc w zdarzeniu u Korneliusza nie ma niezgodności ze Słowem Jezusa, Niebo miało i ma nadal Prawo do demonstrowania Prawdy

Hi 38:33 BT5 "Czy znane ci prawa niebios, czy wyjaśnisz ich pismo na ziemi?"


Oczywiście niebo jest pierwsze, a nie człowiek grzechy, który rościł sobie pretensje, że i aniołów w niebie może wzywać do nawrócenia się.
Hio. 38:33. Poznałeś kiedy prawo nieba, wyznacza panowanie mieszkańcom kraju?
(KS)

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
związywanie czegokolwiek przez niego jest rozbudowywaniem nieba

W jaki sposób człowiek rozbudowuje niebo?


Tam gdzie niebiańska Prawda się mnoży, tudzież niebo jest rozbudowywane, tam jest mnóstwo radości

Mat 13:23 BT5 "Posiane wreszcie na ziemię żyzną oznacza tego, kto słucha słowa i rozumie [je]. On też wydaje plon: jeden stokrotny, drugi sześćdziesięciokrotny, inny trzydziestokrotny."

Zgadzam się z takim prostym pojmowaniem nieba, czy królestwa niebios.

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
jeśliby rozwiązał jedną rzecz Jezus odrzuciłby to Królestwo

Odrzuciłby swoje królestwo niebios, czy tego (np. papieża), który bezprawnie coś rozwiazuje.
Do Ap. Piotra i Apostołów, Pan Jezus mówił o pozytywnym rozwiązywaniu czegoś, chociaż odmiana czasów i prawa jest rozwiązywaniem negatywnym, Dan. 7:25; 8:9-14


Odrzuciłby całe "miasto", podobnie jak czytamy w Objawieniu

Ap 18:21 BT5 "I potężny jeden anioł dźwignął kamień, jak wielki kamień młyński, i rzucił w morze, mówiąc: Tak za [jednym] zamachem Babilon, wielka stolica, zostanie rzucona, i już jej nie odnajdą."

Uważasz, że Babilon Wielki też jest Królestwem niebios?

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
O co dokładnie chodzi w w. 18, w którym występuje określenie "róg", a nie kreska:

nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Rz. 2:14-16.

Dlaczego określenie róg, zamieniono na kreska?[/i]


Chodzi o, jak sam zauważyłeś o zwrócenie uwagi, czyli ciekawość w odniesieniu do impulsów Bożych jakimi są dźwięk rogu, czy też kreska

Ap 12:3 BT5 "I inny znak się ukazał na niebie: Oto wielki Smok barwy ognia, mający siedem głów i dziesięć rogów - a na głowach jego siedem diademów."

Za wszelką cenę nie da się podeprzeć tłumaczenia przez sofistykę. W Ap. 12:3 3 jest użyte określenie znak (4592), a nie "róg" (2762), który bezpodstawnie przetłumaczon jako "kreska".

Kreska - γραμμή
Róg – Κέρατο
znak graficzny - γραφικό σημάδι

Mat. 5:18. Zaprawdę bowiem powiadam wam, nie ma obawy: z powodu zakonu, wciąż jeszcze nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Tak, wszystko się stanie.
Przecinek ma kształt rogu i spełnia taką rolę w zdaniu, jak róg w cyklu jubileuszowym. Był jednak jeden róg, który zwracał szczególną uwagę. Był to róg roku jubileuszowego. Zwracał on uwagę, ponieważ wtedy ogłaszano prawo powrotu do własnego dziedzictwa, które zostało utacone.

Podobny tekst, znajduje się w Łuk. 16:17. Ale (1161) łatwiejsze (2123) jest (2076), przejść niepostrzeżenie (3928) jedną (3391) krainę (1093) rogu (2762), niż (2228) upaść (4098) Prawu (3551) nieba (3772).

Jedną krainę, albo jeden kraj, w którym obowiazywał cykl jubileuszoey ziemi, trwajacy pięćdziesiąt lat. Łatwiej było, gdyż Żydzi nie dbali za bardzo o przestrzeganie prawa roku jubileuszowego.
Zestawienie greckiej "joty" z hebrajskim "rogiem" ma istotne znaczenie, ponieważ pierwsi uchybiali w poznaniu prawdy nieba, a drudzy w jej przestrzeganiu.

radek - 2022-05-12, 07:25

Pokoja napisał/a:
Uważasz, że Babilon Wielki też jest Królestwem niebios?


Istnieje taka możliwość

Mat 5:44-45 BT5 "A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują, (45) abyście się stali synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych."

Koran 3:55
55. Oto powiedział Bóg: "O Jezusie! Oto Ja powołam ciebie i wyniosę ku
Sobie, oczyszczając cię od tych, którzy nie uwierzyli; i umieszczę
tych, którzy poszli za tobą, ponad niewiernymi - aż do Dnia
Zmartwychwstania. Następnie do Mnie powrócicie i wtedy rozstrzygnę
miedzy wami, w czym się różniliście
.


Pokoja napisał/a:
Za wszelką cenę nie da się podeprzeć tłumaczenia przez sofistykę. W Ap. 12:3 3 jest użyte określenie znak (4592), a nie "róg" (2762), który bezpodstawnie przetłumaczon jako "kreska".

Kreska - γραμμή
Róg – Κέρατο
znak graficzny - γραφικό σημάδι

Mat. 5:18. Zaprawdę bowiem powiadam wam, nie ma obawy: z powodu zakonu, wciąż jeszcze nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Tak, wszystko się stanie.
Przecinek ma kształt rogu i spełnia taką rolę w zdaniu, jak róg w cyklu jubileuszowym. Był jednak jeden róg, który zwracał szczególną uwagę. Był to róg roku jubileuszowego. Zwracał on uwagę, ponieważ wtedy ogłaszano prawo powrotu do własnego dziedzictwa, które zostało utacone.

Podobny tekst, znajduje się w Łuk. 16:17. Ale (1161) łatwiejsze (2123) jest (2076), przejść niepostrzeżenie (3928) jedną (3391) krainę (1093) rogu (2762), niż (2228) upaść (4098) Prawu (3551) nieba (3772).

Jedną krainę, albo jeden kraj, w którym obowiazywał cykl jubileuszoey ziemi, trwajacy pięćdziesiąt lat. Łatwiej było, gdyż Żydzi nie dbali za bardzo o przestrzeganie prawa roku jubileuszowego.
Zestawienie greckiej "joty" z hebrajskim "rogiem" ma istotne znaczenie, ponieważ pierwsi uchybiali w poznaniu prawdy nieba, a drudzy w jej przestrzeganiu.


Oba tłumaczenia są logiczne i nie zaprzeczają sobie. Nie widzę w Twoim wywodzie dowodu, że "róg" nie oznacza ostentacyjnego sygnału "kreski"

Mat 10:27 BT5 "Co mówię wam w ciemności, powtarzajcie w świetle, a co słyszycie na ucho, rozgłaszajcie na dachach."

Pokoja - 2022-05-12, 08:51

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Uważasz, że Babilon Wielki też jest Królestwem niebios?


Istnieje taka możliwość

Mat 5:44-45 BT5 "A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują, (45) abyście się stali synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych."

Koran 3:55
55. Oto powiedział Bóg: "O Jezusie! Oto Ja powołam ciebie i wyniosę ku
Sobie, oczyszczając cię od tych, którzy nie uwierzyli; i umieszczę
tych, którzy poszli za tobą, ponad niewiernymi - aż do Dnia
Zmartwychwstania. Następnie do Mnie powrócicie i wtedy rozstrzygnę
miedzy wami, w czym się różniliście
.


Pozornie to się zgadza, gdyż tak jakby jest, zgodnie z innymi tekstami:

Mat. 11:12. Ale dotychczas od dni Jana Chrzciciela, królestwo niebieskie natychmiast używa przemocy, więc samo porywają gwałtownicy.

Mat. 13:24. Drugie podobieństwo im umieścił obok, mówiąc: Królestwo niebieskie stało się podobne człowiekowi, rozsiewającemu dobre nasienie na roli swojej.
25. Zaś w czasie tego ludzie zasnęli; Nieprzyjaciel jego, znajdujący się w środku, rozszedł się, chodził więc i między zboże rozsiewał rodzaj chwastu.

33. Insze podobieństwo powiedział im: Podobne jest królestwo niebieskie zaczynowi, który wziąwszy niewiasta, zachowała w czymś dla trzech miar mąki, aż to wszystko zakwasiła.


Pan Jezus powiedział do Żydów: Królestwo Boże zostanie wam zabrane, Mat. 21:43. Przywódcy religijni zaczęli używać ludu do stosowania przemocy. Do Królestwa niebieskiego, wchodzili żli, aby podbić w niewolę, Dz. 15:1; Gal. 2:4; 2Tes. 2:3-12; 1Tym. 4:1-3.

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Za wszelką cenę nie da się podeprzeć tłumaczenia przez sofistykę. W Ap. 12:3 3 jest użyte określenie znak (4592), a nie "róg" (2762), który bezpodstawnie przetłumaczon jako "kreska".

Kreska - γραμμή
Róg – Κέρατο
znak graficzny - γραφικό σημάδι

Mat. 5:18. Zaprawdę bowiem powiadam wam, nie ma obawy: z powodu zakonu, wciąż jeszcze nie przeminie niebo i ziemia, dopóki jedna jota, jak jeden róg nie zwróci uwagi; Tak, wszystko się stanie.
Przecinek ma kształt rogu i spełnia taką rolę w zdaniu, jak róg w cyklu jubileuszowym. Był jednak jeden róg, który zwracał szczególną uwagę. Był to róg roku jubileuszowego. Zwracał on uwagę, ponieważ wtedy ogłaszano prawo powrotu do własnego dziedzictwa, które zostało utacone.

Podobny tekst, znajduje się w Łuk. 16:17. Ale (1161) łatwiejsze (2123) jest (2076), przejść niepostrzeżenie (3928) jedną (3391) krainę (1093) rogu (2762), niż (2228) upaść (4098) Prawu (3551) nieba (3772).

Jedną krainę, albo jeden kraj, w którym obowiazywał cykl jubileuszoey ziemi, trwajacy pięćdziesiąt lat. Łatwiej było, gdyż Żydzi nie dbali za bardzo o przestrzeganie prawa roku jubileuszowego.
Zestawienie greckiej "joty" z hebrajskim "rogiem" ma istotne znaczenie, ponieważ pierwsi uchybiali w poznaniu prawdy nieba, a drudzy w jej przestrzeganiu.


Oba tłumaczenia są logiczne i nie zaprzeczają sobie. Nie widzę w Twoim wywodzie dowodu, że "róg" nie oznacza ostentacyjnego sygnału "kreski"

Mat 10:27 BT5 "Co mówię wam w ciemności, powtarzajcie w świetle, a co słyszycie na ucho, rozgłaszajcie na dachach."


A kiedy kreską ogłaszano rok jubileuszowy?
Nie da się potulnie, sofistyką, czy poprawnością religijną osiągnąć świętego spokoju.

radek - 2022-05-12, 09:39

Pokoja napisał/a:
A kiedy kreską ogłaszano rok jubileuszowy?


Czy nie mając znaków, tudzież "kresek", Pisma współcześnie znalibyśmy precyzyjne przepisy co do roku jubileuszowego?

Kpł 25:9-12 BT5 "Dziesiątego dnia siódmego miesiąca zadmiesz w róg. W Dniu Przebłagania zadmiecie w róg w całej waszej ziemi. (10) Będziecie święcić pięćdziesiąty rok, obwieścicie wyzwolenie w kraju dla wszystkich jego mieszkańców. Będzie to dla was jubileusz - każdy z was powróci do swej własności i każdy powróci do swego rodu. (11) Cały ten rok pięćdziesiąty będzie dla was rokiem jubileuszowym - nie będziecie siać, nie będziecie żąć tego, co urośnie, nie będziecie zbierać nie obciętych winogron, (12) bo to będzie dla was jubileusz, to będzie dla was rzecz święta. Wolno wam jednak będzie jeść to, co urośnie na polu."

Pwt 4:13 BT5 "Oznajmił wam swe przymierze, gdy rozkazał wam wypełniać Dziesięć Przykazań i napisał je na dwóch tablicach kamiennych."

Pokoja - 2022-05-12, 12:43

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
A kiedy kreską ogłaszano rok jubileuszowy?


Czy nie mając znaków, tudzież "kresek", Pisma współcześnie znalibyśmy precyzyjne przepisy co do roku jubileuszowego?

Kpł 25:9-12 BT5 "Dziesiątego dnia siódmego miesiąca zadmiesz w róg. W Dniu Przebłagania zadmiecie w róg w całej waszej ziemi. (10) Będziecie święcić pięćdziesiąty rok, obwieścicie wyzwolenie w kraju dla wszystkich jego mieszkańców. Będzie to dla was jubileusz - każdy z was powróci do swej własności i każdy powróci do swego rodu. (11) Cały ten rok pięćdziesiąty będzie dla was rokiem jubileuszowym - nie będziecie siać, nie będziecie żąć tego, co urośnie, nie będziecie zbierać nie obciętych winogron, (12) bo to będzie dla was jubileusz, to będzie dla was rzecz święta. Wolno wam jednak będzie jeść to, co urośnie na polu."

Pwt 4:13 BT5 "Oznajmił wam swe przymierze, gdy rozkazał wam wypełniać Dziesięć Przykazań i napisał je na dwóch tablicach kamiennych."


Tekst pierwszy wskazuje, że rogiem, a nie kreską ogłaszano rok jubileuszowy. Skoro w Mat. 5:18, użyto określenia "róg", to z nim związaną wykładnię Pisma należy kojarzyć, a nie z kreską. Jednak zgadzam się, że kreski mają swoje znaczenie w opisie prawa, ale w Mat. 5:18 nie o niej jest napisane.

nike - 2022-05-12, 13:45

radek napisał/a:
nike napisał/a:
radek napisał/a:
Mat 16:18 BT5 "Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Opoka] i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą."

Tutaj troszkę nie dokładnie się wyraziłeś , otóż PETROS---PIOTR ZNACZY KAMIEŃ, A NIE SKAŁA,------ SKAŁA TO PETRA.
A to jest różnica, bo nie na Piotrze jest zbudowany niebiański kościół, ale na CHRYSTUSIE JAKO NA OPOCE.
Piotr jest w tej budowie jednym z ŻYWYCH KAMIENI, JEDNYM Z DWUNASTU.


Piszesz o jednym z Kościołów Pana, które są w Królestwie Niebios. Ma Ono dwanaście Bram, do których potrzebne są klucze, o których Pan mówi

Mat 16:19 BT5 "I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie."

Radek obojętnie, czy ja piszę o jednym kościele, czy o kościołach. Tutaj chodzi o znaczenie słowa PETROS i to nie ma znaczenia ile kościołów jest zaangażowanych.

PETROS ZNACZY KAMIEŃ PETRA SKAŁA. I tego się trzymajmy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group