FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

Nauki biblijne - Płeć aniołów a Jezus Michał

bartek212701 - 2023-02-07, 16:58
Temat postu: Płeć aniołów a Jezus Michał
Moi Drodzy,
jeżeli Jezus to Michał, to jak rozumieć powrót Jezusa, który nadal będzie mężczyzną? Przecież aniołowie NIE MAJĄ płci.

Jak rozumieć, że przed Jezusem zegnie się każde kolano? Jezeli Jezus to Michał, to jest to bałwochwalstwo? Jak oddawać cześć stworzeniu i nie grzeszyć?

Pokoja - 2023-02-07, 21:22
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
bartek212701 napisał/a:
Moi Drodzy,
jeżeli Jezus to Michał, to jak rozumieć powrót Jezusa, który nadal będzie mężczyzną? Przecież aniołowie NIE MAJĄ płci.


Nigdzie nie znalazłem, ze Posłańcy (aniołowie) ST, czyli bohaterowie wiary nie mieli płci. Eunuchowie mają płeć, a raczej się nie żenią. Podobnie jest i z niektórymi niewiastami, które mają płeć, ale nie wychodzą za mąż. Takie osoby mogą być zaangażowane indywidualnie w różnych służbach. Tak też radził Ap. Paweł aby ci, którzy służyli Bogu z narażeniem życia nie żenili się, ani za mąż wychodzili. Nie dotyczyło to jednak wszystkich uczniów Pana Jezusa.

bartek212701 napisał/a:
Jak rozumieć, że przed Jezusem zegnie się każde kolano? Jezeli Jezus to Michał, to jest to bałwochwalstwo? Jak oddawać cześć stworzeniu i nie grzeszyć?


Rozumiem to tak, jak odczytuję to na podstawie Konkordancji Stronga

Cytat:
Flp. 2:10. Aby (2443) w (1722) imieniu (3686) Jezusowem (2424) wszelkie (3956) się kolano (1119) skłaniało (2578), tych, którzy są na niebiesiech (2032) i tych, którzy są na ziemi (1919), i tych, którzy są pod ziemią (2709). [BG]


Flp. 2:10. Aby w czasie podziemnej sławy, wszelkie kolana żyjących na ziemi, zgięły się sprawom niebieskim, Jezusowym. [KS]

Czas podziemnej sławy, obejmuje okres między wsianiem ziarna do ziemi, a wydaniem z niego takiego samego ziarna, ale już w kłosie nowej rośliny, J. 12:24.
Gdy rozwiamy wiarę i swoje poswięcenie się i ofiarowanie w służbie Bogu to zginamy się sprawom niebieskim Jezusowym, a więc Bożym, gdyż Pan Jezus wszystko tak czynił, jak nauczył się na podstawie Słowa Ojca, J. 5:19,20; 7:16,17. Takie kłanianie się nie jest bałwochwalstwem.

Kod:
Flp. 2:10. Aby (2443) w czasie (1722) podziemnej (2709) sławy (3686), wszelkie (3956) kolana (1119) żyjących na ziemi (1919), zgięły się (2578) sprawom niebieskim (2032), Jezusowym (2424).

Henryk - 2023-02-08, 10:08
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
bartek212701 napisał/a:
Moi Drodzy,
jeżeli Jezus to Michał, to jak rozumieć powrót Jezusa, który nadal będzie mężczyzną? Przecież aniołowie NIE MAJĄ płci.

Jak rozumieć, że przed Jezusem zegnie się każde kolano? Jezeli Jezus to Michał, to jest to bałwochwalstwo? Jak oddawać cześć stworzeniu i nie grzeszyć?

Człowiek Jezus oddał swe ludzkie ciało jako Okup za Adama, a w Adamie za wszystkich Jego potomków.
A skoro Okup został przyjęty, czego potwierdzeniem było zmartwychwstanie Jezusa, to już nigdy nie będzie w ludzkim ciele, nie będzie człowiekiem.
Nie będzie nigdy ani mężczyzną, kobietą, dzieciątkiem...
Otrzymał naturę taką jak Ojciec- duchową, chwalebną, nieśmiertelną.
To nie przed człowiekiem Jezus ludzie będą zginać kolana, ale przed potężną istotą duchową, której nie będą widzieć swoimi materialnymi oczyma.
Stąd wniosek,że i to „zginanie” też będzie „duchowe”. Jako okazywanie pokory, szacunku, może nawet strachu(?).
Cytat:
Jezeli Jezus to Michał, to jest to bałwochwalstwo? Jak oddawać cześć stworzeniu i nie grzeszyć?

Tak. Jezus to „Michał”- „podobny do Boga”.
On już nie jest Stworzeniem, ale Synem Bożym. Został spłodzony i narodzony z Ojca.
Cytat:
który nadal będzie mężczyzną?

1Tm 2:5 BG "Boć jeden jest Bóg, jeden także pośrednik między Bogiem i ludźmi, człowiek Chrystus Jezus."
W królestwie Chrystusa pośrednikiem pomiędzy Bogiem a niedoskonałą ludzkością będzie Ten, który też był człowiekiem.
Ten, który doskonale rozumie człowieka.
Hbr 2:18 BW "A że sam przeszedł przez cierpienie i próby, może dopomóc tym, którzy przez próby przechodzą."

Tak w bardzo wielkim skrócie ja to widzę...
Ps;
Jeszcze jedno:
Cytat:
 Przecież aniołowie NIE MAJĄ płci.

Tak. Nie posiadają możliwości rozmnażania się. To jest przywilejem wyłącznie ludzi.

radek - 2023-02-08, 13:22

Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem. Płeć Aniołów jest natomiast dla nich nie bardzo istotna i na tym polega ich bezpłciowość. Kiedy trwają w tym postanowieniu, są nieskazitelni w oczach Boga, ale znamy przykład aniołów, którzy według ludzi upadli

Ujrzeli synowie boży, że córki ludzkie były piękne. Wzięli więc sobie za żony te wszystkie, które sobie upatrzyli. I rzekł Pan: Nie będzie przebywał duch mój w człowieku na zawsze, gdyż jest on tylko ciałem. Będzie więc życie jego trwać sto dwadzieścia lat.
I Księga Mojżeszowa 6:2‭-‬3 BW1975
https://bible.com/pl/bible/3490/gen.6.2-3.BW1975

Co do problemu długości życia

I wyrośnie różdżka z pnia Isajego, a pęd z jego korzeni wyda owoc. I spocznie na nim Duch Pana; Duch mądrości i rozumu, Duch rady i mocy, Duch poznania i bojaźni Pana.
Księga Izajasza 11:1‭-‬2 BW1975
https://bible.com/pl/bible/3490/isa.11.1-2.BW1975

Markerów - 2023-02-08, 14:07
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
[qu.
A skoro Okup został przyjęty, czego potwierdzeniem było zmartwychwstanie Jezusa, to już nigdy nie będzie w ludzkim ciele, nie będzie człowiekiem.
i.


Dlatego, że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez CZŁOWIEKA, którego na to przeznaczył” Dz 17:31
Pismo podaje też, że „przez człowieka dokona się zmartwychwstanie. w Chrystusie wszyscy ożywieni będą”
1Kor 15:22...
, „jeden też [jest] pośrednik między Bogiem a ludźmi, CZŁOWIEK Chrystus Jezus” 1Tm 2:5.
Określenie Jezusa w niebie terminem „Syn Człowieczy” sugeruje ten sam wniosek...

Markerów - 2023-02-08, 14:08

radek napisał/a:
Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem.


Wykazuje,.. i to dobitnie 😒

Henryk - 2023-02-08, 14:24
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:

1Kor 15:22...
, „jeden też [jest] pośrednik między Bogiem a ludźmi, CZŁOWIEK Chrystus Jezus” 1Tm 2:5.
Określenie Jezusa w niebie terminem „Syn Człowieczy” sugeruje ten sam wniosek...

Jaki to wniosek? :-D

radek - 2023-02-08, 14:28

Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem.


Wykazuje,.. i to dobitnie 😒


Zgodnie z Duchem Pisma tylko Bóg ma władzę nad Jezusem i Michałem. Poza tym żadne z Tych imion w Piśmie nie uległo skalaniu. Więc kolega nie dopisał chyba czegoś, żeby być dobrze zrozumianym. Przynajmniej przeze mnie. Chyba, że to takie przekomarzanie :)

Markerów - 2023-02-08, 15:36

radek napisał/a:
Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem.


Wykazuje,.. i to dobitnie 😒


Zgodnie z Duchem Pisma tylko Bóg ma władzę nad Jezusem i Michałem. Poza tym żadne z Tych imion w Piśmie nie uległo skalaniu. )


I zgodnie z tym argumentem według Ciebie..
Jesus to Michał a Michał to Jezus 👍👏😅

Markerów - 2023-02-08, 15:37

radek napisał/a:
[qu. Więc kolega nie dopisał chyba czegoś, żeby być dobrze zrozumianym. Przynajmniej przeze mnie. Chyba, że to takie przekomarzanie :)


Biblia wyraźnie odróżnia te dwie postacie..
Czego kolega nie rozumie?

Markerów - 2023-02-08, 15:39
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:

1Kor 15:22...
, „jeden też [jest] pośrednik między Bogiem a ludźmi, CZŁOWIEK Chrystus Jezus” 1Tm 2:5.
Określenie Jezusa w niebie terminem „Syn Człowieczy” sugeruje ten sam wniosek...

Jaki to wniosek? :-D


No na pewno nie taki , że ; już nigdy nie będzie człowiekiem 😏

radek - 2023-02-08, 17:10

Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
[qu. Więc kolega nie dopisał chyba czegoś, żeby być dobrze zrozumianym. Przynajmniej przeze mnie. Chyba, że to takie przekomarzanie :)


Biblia wyraźnie odróżnia te dwie postacie..
Czego kolega nie rozumie?


Aktu oskarżenia i argumentu na pewność siebie kolegi prokuratora. Ale jestem cierpliwy i szybko się uczę, więc jestem Dobrej myśli :)

Henryk - 2023-02-08, 17:14
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:
No na pewno nie taki , że ; już nigdy nie będzie człowiekiem 😏

Apostoł Paweł jednak zaprzecza takiemu poglądowi:
1Kor 15:50 BT5 "Zapewniam was, bracia, że ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne."
Zresztą sam Jezus Nikodemowi nie obiecywał przyszłego życia w ciele.
J 3:6 BT5 "To, co się z ciała narodziło, jest ciałem, a to, co się z Ducha narodziło, jest duchem."
Nikt nie wątpi, że Jezus narodził się z ducha!

radek - 2023-02-08, 17:40

Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem.


Wykazuje,.. i to dobitnie 😒


Zgodnie z Duchem Pisma tylko Bóg ma władzę nad Jezusem i Michałem. Poza tym żadne z Tych imion w Piśmie nie uległo skalaniu. )


I zgodnie z tym argumentem według Ciebie..
Jesus to Michał a Michał to Jezus 👍👏😅


To jest kwestia otwarta do czasu zakończenia spisywania ksiąg życia

Ziemię, na której przebywasz jako przychodzień, całą ziemię kanaanejską dam tobie i potomstwu twemu po tobie na wieczne posiadanie i będę Bogiem ich.
I Księga Mojżeszowa 17:8 BW1975
https://bible.com/pl/bible/3490/gen.17.8.BW1975

Będą się pytać o Syjon, ku niemu zwrócą swoje spojrzenie: Chodźcie, a przyłączmy się do Pana w przymierzu wiecznym, które nie będzie zapomniane!
Księga Jeremiasza 50:5 BW1975
https://bible.com/pl/bible/3490/jer.50.5.BW1975

Pokoja - 2023-02-08, 20:16

Markerów napisał/a:
radek napisał/a:
Pismo Święte rzeczywiście nie wykazuje różnicy pomiędzy Jezusem i Michałem.


Wykazuje,.. i to dobitnie 😒

Biblia wyraźnie odróżnia te dwie postacie..


Zgadzam się z tym. Książę Michał to postać ST. Imię Michał oznacza: Któż jak Bóg?

Namiestnik perski, ale Żyd dla Judejczyków był w Judei, jak władca - król (Bóg) w całym Imperium Persji. Pan Jesus to postać NT.

Markerów - 2023-02-09, 09:59
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
No na pewno nie taki , że ; już nigdy nie będzie człowiekiem 😏

Apostoł Paweł jednak zaprzecza takiemu poglądowi:
1Kor 15:50 BT5 "Zapewniam was, bracia, że ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne."
Zresztą sam Jezus Nikodemowi nie obiecywał przyszłego życia w ciele.
J 3:6 BT5 "To, co się z ciała narodziło, jest ciałem, a to, co się z Ducha narodziło, jest duchem."
Nikt nie wątpi, że Jezus narodził się z ducha!


Tylko że Flp 3:20 mówi, że z nieba oczekujemy Chrystusa w ciele chwalebnym.
Przeanalizuj 1Kor 15:50 gdzie chodzi o „ciało śmiertelne”, które nie może wejść do nieba
A jeśli mieszka w was Duch tego, który Jezusa wskrzesił z martwych, to Ten co wskrzesił Chrystusa z martwych, przywróci do życia wasze śmiertelne ciała mocą mieszkającego w was swego Ducha”😏😅
Porównaj. Rz 1:4. 1P 3:18 tam nie ma : „ożywiony jako duch” lecz „ożywiony duchem” BG lub „powołany do życia Duchem” BT

Poza tym nawet twój mentor Russell, przytłoczony argumentami o ciele Chrystusa, pisał:
„wobec tego nie byłoby dla nas niespodzianką, gdyby w Królestwie Chrystusowym Pan pokazał światu swoje ciało z krwi i kości, ukrzyżowane dla odkupienia wszystkich - nie podległe zepsuciu, lecz zachowane na wieczną pamiątkę...😉

Markerów - 2023-02-09, 10:03
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
[quo.
J 3:6 BT5 "To, co się z ciała narodziło, jest ciałem, a to, co się z Ducha narodziło, jest duchem."
ha!


Wolę wierzyć Jezusowi 😇:
„Popatrzcie na moje ręce i nogi, to Ja jestem. Dotknijcie Mnie i przekonajcie się: duch nie ma ciała, ani kości, jak widzicie, że Ja mam” Łk 24:39.

Henryk - 2023-02-09, 10:18
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:
Wolę wierzyć Jezusowi 😇:
„Popatrzcie na moje ręce i nogi, to Ja jestem. Dotknijcie Mnie i przekonajcie się: duch nie ma ciała, ani kości, jak widzicie, że Ja mam” Łk 24:39.

I bardzo dobrze że wierzysz Jezusowi. :-D
jak widzicie, że ja mam."
Jak inaczej mogliby Go uczniowie zobaczyć, gdyby nie chwilowa materializacja?
J 20:17 BP "A Jezus jej mówi: Nie zatrzymuj Mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca. Ale idź do moich braci i powiedz im, że wstępuję do Ojca mojego i Ojca waszego, do Boga mojego i Boga waszego."

Szkoda jednak, że nie wierzysz apostołowi: :-(
1Kor 15:50 BT5 "Zapewniam was, bracia, że ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne."

Jednak wiemy, że Słowo Boże traktujecie wybiórczo i tylko to, co pasuje do waszych bezmyślnych dogmatów.

Markerów - 2023-02-09, 11:27
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Wolę wierzyć Jezusowi 😇:
„Popatrzcie na moje ręce i nogi, to Ja jestem. Dotknijcie Mnie i przekonajcie się: duch nie ma ciała, ani kości, jak widzicie, że Ja mam” Łk 24:39.

I bardzo dobrze że wierzysz Jezusowi. :-D
jak widzicie, że ja mam."
Jak inaczej mogliby Go uczniowie zobaczyć, gdyby nie chwilowa materializacja?
J 20:17 BP "A Jezus jej mówi: Nie zatrzymuj Mnie, bo jeszcze nie wstąpiłem do Ojca. Ale idź do moich braci i powiedz im, że wstępuję do Ojca mojego i Ojca waszego, do Boga mojego i Boga waszego."

Szkoda jednak, że nie wierzysz apostołowi: :-(
1Kor 15:50 BT5 "Zapewniam was, bracia, że ciało i krew nie mogą posiąść królestwa Bożego i że to, co zniszczalne, nie może mieć dziedzictwa w tym, co niezniszczalne."

Jednak wiemy, że Słowo Boże traktujecie wybiórczo i tylko to, co pasuje do waszych bezmyślnych dogmatów.


No już, już... cii ...🤫
Nie zapedzaj się dalej... Bo zawsze nie wychodziło Ci to na dobre...😉..

Raz jeszcze do twej kłamliwej interpretacji gdzie twierdzisz że Jezus nie jest człowiekiem...
1Kor 15:49 podkreśla człowieczeństwo Jezusa po wniebowstąpieniu: „A jak nosiliśmy obraz ziemskiego CZŁOWIEKA, tak też nosić będziemy obraz CZŁOWIEKA niebieskiego”.

Pokoja - 2023-02-09, 11:40
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:
Flp 3:20 mówi, że z nieba oczekujemy Chrystusa w ciele chwalebnym.


Cytat:
Flp.3:20. Aleć (1063) nasza (2257) rzeczpospolita (4175) jest (5225) w (1722) niebiesiech (3772), skąd (1537_3739) też zbawiciela (4990) oczekujemy (553), Pana (2962) Jezusa (2424) Chrystusa (5547). [BG]


Flp.3:20. Nasze bowiem prawa obywatelskie, powstają w czasie niebios Pana Jezusa Chrystusa, odkąd tego zbawiciela oczekujemy żarliwie.


Z tekstu tego można odczytać myśl, zgodną z Kol. 1:13; Efz. 5:5 i Rz. 14:17.
To Królestwo Chrystusowe, czyli Syna Bożego już wtedy zaistniało, dlatego Ap. Paweł napisał o sposobie w jaki powstaje w nim obywatelstwo, co jest równoznaczne z przeniesieniem do tej Rzeczpospolitej, Kol. 1:13. W takiej sytuacji, dzięki stanowi Ducha (Rz. 14:17) rozwija się ciało zbiorowe, duchowe, a nie indywidualne, egoistyczne. To egoistyczne nie może odziedziczyć Królestwa Bożego, gdyż jest poddane grzechowi, 1Kor. 15:50.

Natomiast uchowe obywatelstwo, powstaje dzięki ponownemu narodzeniu, czyli narodzeniu się z Ducha Świetego Boga Ojca. W ten sposób powstaje ciało duchowe (społeczne organizowanie i funkcjonowanie dla spraw wyższych, a nie przyziemnych), 1Pio. 3:18. Chociaż byli w ciałach fizycznych to jednak byli już w tym Królestwie po przeniesieniu do niego, Kol 1:13. To nie jest sprawa nieokreślonej przyszłości, lecz aktualna od zmartwychwstania Chrystusa. W związku z tym stawianie warunku, ze najpierw musi nastąpić śmierć, aby wejść do tego królestwa jest sprzeczna z Kol. 1:13 i innymi odniesieniami Pisma Świętego

Kod:
Flp.3:20. Nasze (2257) bowiem (1063) prawa obywatelskie (4175), powstają (5225) w czasie (1722) niebios (3772) Pana (2962) Jezusa (2424) Chrystusa (5547), odkąd (1537) tego (3739) zbawiciela (4990) oczekujemy żarliwie (553). [KS]

Henryk - 2023-02-09, 12:19
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:
No już, już... cii ...🤫
Nie zapedzaj się dalej... Bo zawsze nie wychodziło Ci to na dobre...😉..

Raz jeszcze do twej kłamliwej interpretacji gdzie twierdzisz że Jezus nie jest człowiekiem...
1Kor 15:49 podkreśla człowieczeństwo Jezusa po wniebowstąpieniu: „A jak nosiliśmy obraz ziemskiego CZŁOWIEKA, tak też nosić będziemy obraz CZŁOWIEKA niebieskiego”.

Widzę, że nadal nie rozumiesz co czytasz...
Ale to nie wstyd.
Eunuch też tak miał. :-D
Dz 8:30-31 BT5 "Gdy Filip podbiegł, usłyszał, że tamten czyta proroka Izajasza: Czy rozumiesz, co czytasz? - zapytał. (31) A tamten odpowiedział: Jakżeż mogę [rozumieć], jeśli mi nikt nie wyjaśni? I zaprosił Filipa, aby wsiadł i spoczął przy nim."
Z tym, że on był mądrzejszy i posłuchał wyjaśnień.
Z Maryi zrobiliście boginię, a Jezus nadal u Was człowiekiem... z dziurawymi rękami i bokiem...
Nie ośmieszaj się.

Markerów - 2023-02-09, 12:38
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Pokoja napisał/a:
[. To nie jest sprawa nieokreślonej przyszłości, lecz aktualna od zmartwychwstania Chrystusa. W związku z tym stawianie warunku, ze najpierw musi nastąpić śmierć, aby wejść do tego królestwa jest sprzeczna z Kol. 1:13 i innymi odniesieniami Pisma Świętego

[/code]


Nic takiego nie twierdzę

Markerów - 2023-02-09, 12:40
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
No już, już... cii ...🤫
Nie zapedzaj się dalej... Bo zawsze nie wychodziło Ci to na dobre...😉..

Raz jeszcze do twej kłamliwej interpretacji gdzie twierdzisz że Jezus nie jest człowiekiem...
1Kor 15:49 podkreśla człowieczeństwo Jezusa po wniebowstąpieniu: „A jak nosiliśmy obraz ziemskiego CZŁOWIEKA, tak też nosić będziemy obraz CZŁOWIEKA niebieskiego”.

Widzę, że nadal nie rozumiesz co czytasz...
Ale to nie wstyd.
Eunuch też tak miał. :-D
Dz 8:30-31 BT5 "Gdy Filip podbiegł, usłyszał, że tamten czyta proroka Izajasza: Czy rozumiesz, co czytasz? - zapytał. (31) A tamten odpowiedział: Jakżeż mogę [rozumieć], jeśli mi nikt nie wyjaśni? I zaprosił Filipa, aby wsiadł i spoczął przy nim."
Z tym, że on był mądrzejszy i posłuchał wyjaśnień.
Z Maryi zrobiliście boginię, a Jezus nadal u Was człowiekiem... z dziurawymi rękami i bokiem...
Nie ośmieszaj się.


Argumenty w twoim wykonaniu są jak zawsze........... Śmieszne 😉..

Pokoja - 2023-02-09, 18:53
Temat postu: Re: Płeć aniołów a Jezus Michał
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
To nie jest sprawa nieokreślonej przyszłości, lecz aktualna od zmartwychwstania Chrystusa. W związku z tym stawianie warunku, ze najpierw musi nastąpić śmierć, aby wejść do tego królestwa jest sprzeczna z Kol. 1:13 i innymi odniesieniami Pisma Świętego

Nic takiego nie twierdzę


Akurat treść, którą zacytowałeś, raczej bezpośrednio nie odnosi się do Twojego sposobu pojmowania tej sprawy. Jest to raczej moja uwaga na marginesie w odniesieniu do tych, którzy tak myślą. Cytuję to, co napisałeś i moją odpowiedź:

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Flp 3:20 mówi, że z nieba oczekujemy Chrystusa w ciele chwalebnym.


Flp.3:20. Nasze bowiem prawa obywatelskie, powstają w czasie niebios Pana Jezusa Chrystusa, odkąd tego zbawiciela oczekujemy żarliwie. [KS]

Z tekstu tego można odczytać myśl, zgodną z Kol. 1:13; Efz. 5:5 i Rz. 14:17.
To Królestwo Chrystusowe, czyli Syna Bożego już wtedy zaistniało, dlatego Ap. Paweł napisał o sposobie w jaki powstaje w nim obywatelstwo, co jest równoznaczne z przeniesieniem do tej Rzeczpospolitej, Kol. 1:13.


w czasie niebios Pana Jezusa Chrystusa - Gdy on powiedział: Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi to rozpoczęły się jego niebiosa, aż do naprawienia wszystkich rzeczy, Mat. 28:18; Dz. 3:19-21.

Twój cytat, wskazuje na oczekiwanie powrotu Chrystusa w jego ciele chwalebnym. Natomiast na podstawie Konkordzancji Stronga, raczej ukazuje się myśl, że prawa obywatelskie w królestwie Chrystusa, powstają od czasu żarliwego oczekiwania tego Zbawiciela. Znaczy to, że rozpoczęło się to w przeszłosci po zmartwychwstaniu Chrystusa.

Cytat:
Flp. 3:21. Który (3739) przemieni (3345) ciało (4983) nasze (2257) podłe (5014), aby (1519) się podobne (4832) stało (1096) chwalebnemu (1391) ciału (4983) jego (848), według (2596) skutecznej (1753) mocy (1410), którą też wszystkie (3956) rzeczy sobie (1438) podbić (5293) może. [BG]


Flp. 3:21. On przekształca poniżenie naszej osobowości podobnie kształtowanej do jego osobowości; według oddziaływania mocy, staje się wyobrażeniem; wszystkich sobie podbija.

Osobowość duchowego bytu, którym jest Eklezja (Zbór) Chrystusa jest wyobrażeniem osobowości Pana Jezusa Chrystusa, też kształtowanej w poniżeniu. jednak taka osobowość, stopniowo wszystkich podbija.

Kod:
Flp. 3:21. On (3739) przekształca (3345) poniżenie (5014) naszej (2257) osobowości (4983), podobnie kształtowanej (4832) do (1519) jego (848) osobowości (4983); według (2596) oddziaływania (1753) mocy (1410), staje się (1096) wyobrażeniem (1391); wszystkich (3956) sobie (1438) podbija (5293). [KS]

małyfilozof - 2023-08-16, 14:33

krótkie przemyślenie:
W przypadku tekstu z Pierwszego Listu do Tesaloniczan (1 Tes 4.16) tekst ten w przekładzie Nowego Świata sugeruje, że głos archanioła jest głosem Jezusa, przeczy temu zarówno szerszy kontekst biblijny, jak i prawie wszystkie współczesne tłumaczenia Biblii.

Dla przykładu zobaczmy jak tekst ten tłumaczy Żyd mesjaniczny – David H. Stern. ,,Bo sam Pan zstąpi z nieba z gromkim okrzykiem, na wezwanie jednego z władców anielskich i na dźwięk szofaru [trąby] Bożego” (,,Komentarz żydowski do Nowego Testamentu”).

Według Biblii, powtórne przyjście Mesjasza ma więc nastąpić z chwilą Bożej decyzji (Mt 24.36; 1 Tm 6.14-15), czyli z rozkazu Boga ogłoszonego przez jednego z przedniejszych aniołów.
Wyraźnie potwierdza to zresztą tekst z Księgi Apokalipsy, który mówi: ,,I widziałem, a oto biały obłok, a na obłoku siedział ktoś podobny do Syna człowieczego, mający na głowie swojej złotą koronę, a w ręku swym ostry sierp. A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa” (Ap 14.14-15, por. Mt 13.39-41; 16.27; 24.30-31).
Nie ulega więc wątpliwości, że Chrystus i archanioł, których wymienia ap. Paweł, to dwie różne postacie: ,,Pan”, czyli Jezus, oraz ,,archanioł”, czyli jeden z przedniejszych aniołów niewymieniony z imienia (1 Tes 4.16).
Ponadto, Biblia ani jednym słowem nie wspomina o tym, by Jezus po wniebowstąpieniu nosił imię Michał. Wszędzie, gdziekolwiek jest o nim mowa, nazywany jest ,,Panem”, ,,Chrystusem”, lub ,,Jezusem”, ,,aby wszelki Język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca” (Flp 2.11).

Kim więc jest Michał?
Według Księgi Daniela jest on ,,jednym z pierwszych książąt anielskich” (10.13), obrońcą narodu izraelskiego (10.21), ,,orędownikiem synów twojego ludu” Dn 12.1), jest jakby Aniołem Stróżem, który chroni i wspiera lud Boży w jego zmaganiach z przeciwnościami (por. Mt 18.10; Dz 12.15; Hbr 1.14).
Jak podaje Księga Daniela, był on – wraz z innym aniołem niewymienionym z imienia – zaangażowany w duchową batalię przeciwko siłom ciemności, które wywierały wpływ na wrogie Izraelowi narody.
Wzmianka, iż jest ,,jednym z pierwszych książąt” sugeruje jednak, że Michał nie jest jedynym z ,,wielkich”, ale jednym z wielu.
Na przykład żydowska literatura przedstawiała Michała i Gabriela jako dwóch wymienionych z imienia spośród czterech aniołów stojących wokół tronu Bożego.

Michał przedstawiony w niej został jako najwyższy z aniołów. Z kolei z Listu Judy wynika, że archanioł Michał ,,z diabłem wiódł spór i układał się o ciało Mojżesza”(w.9).
Tekst ten jednak pochodzi z apokryficznej księgi żydowskiej zatytułowanej ,,Wniebowzięcie Mojżesza”, z początku I wieku n.e.
Podobnie więc dowodzi, że w judaizmie archanioł Michał uważany był za obrońcę Izraela i przeciwnika Szatana. Wskazuje zresztą na to również ostatni tekst z Księgi Apokalipsy, w której czytamy:,,I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego, lecz nie przemógł i nie było już dla nich miejsca w niebie” (12.7-8).
Chociaż i ten tekst nie wyjaśnia nam dokładnie, kim jest Michał, to jednak z wszystkich przytoczonych tekstów Pisma Świętego, jak i tekstów z wczesnej literatury żydowskiej wynika, że jest on przede wszystkim obrońcą Izraela, ale być może i wszystkich, którzy do tej duchowej społeczności zostali włączeni (Rz 11.16-17; Ga 6.16; Ef 2.12).

Jak już powiedzieliśmy, postać Michała znana jest więc głównie z tradycji apokaliptycznej (Księga Henocha, Apokalipsa Barucha, Wniebowzięcie Mojżesza).

Oto co na ten temat pisze Craig S. Keener :,,W Zwojach znad Morza Martwego świat dzieli się na obóz Księcia Światłości oraz obóz Anioła Ciemności.
Mityczny język zaczerpnięty z żydowskich opowieści o przedpotopowej bitwie stoczonej w niebie, która doprowadziła do upadku złego księcia i jego aniołów, został tutaj zaadaptowany. (…) Ponieważ archanioł Michał był czasami przedsta­wiany jako obrońca Izraela przed Bogiem, szatan zaś ogólnie uważany za oskarżyciela Izraela, użyty tutaj obraz wojny może mieć charakter zarówno konfliktu sądowego, jak i zbrojnego” (,,Komentarz historyczno-kulturowy do Nowego Testamentu”)
Reasumując,można pokusić się o stwierdzenie, że Michał i jego aniołowie staczają batalie być może w bardziej realnym sensie, niż przypuszczamy.

Markerów - 2023-08-16, 14:37

małyfilozof napisał/a:
krótkie przemyślenie:
W przypadku tekstu z Pierwszego Listu do Tesaloniczan (1 Tes 4.16) tekst ten w przekładzie Nowego Świata sugeruje, że głos archanioła jest głosem Jezusa, przeczy temu zarówno szerszy kontekst biblijny, jak i prawie wszystkie współczesne tłumaczenia Biblii.

Dla przykładu zobaczmy jak tekst ten tłumaczy Żyd mesjaniczny – David H. Stern. ,,Bo sam Pan zstąpi z nieba z gromkim okrzykiem, na wezwanie jednego z władców anielskich i na dźwięk szofaru [trąby] Bożego” (,,Komentarz żydowski do Nowego Testamentu”).

Według Biblii, powtórne przyjście Mesjasza ma więc nastąpić z chwilą Bożej decyzji (Mt 24.36; 1 Tm 6.14-15), czyli z rozkazu Boga ogłoszonego przez jednego z przedniejszych aniołów.
Wyraźnie potwierdza to zresztą tekst z Księgi Apokalipsy, który mówi: ,,I widziałem, a oto biały obłok, a na obłoku siedział ktoś podobny do Syna człowieczego, mający na głowie swojej złotą koronę, a w ręku swym ostry sierp. A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa” (Ap 14.14-15, por. Mt 13.39-41; 16.27; 24.30-31).
Nie ulega więc wątpliwości, że Chrystus i archanioł, których wymienia ap. Paweł, to dwie różne postacie: ,,Pan”, czyli Jezus, oraz ,,archanioł”, czyli jeden z przedniejszych aniołów niewymieniony z imienia (1 Tes 4.16).
Ponadto, Biblia ani jednym słowem nie wspomina o tym, by Jezus po wniebowstąpieniu nosił imię Michał. Wszędzie, gdziekolwiek jest o nim mowa, nazywany jest ,,Panem”, ,,Chrystusem”, lub ,,Jezusem”, ,,aby wszelki Język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca” (Flp 2.11).

Kim więc jest Michał?
Według Księgi Daniela jest on ,,jednym z pierwszych książąt anielskich” (10.13), obrońcą narodu izraelskiego (10.21), ,,orędownikiem synów twojego ludu” Dn 12.1), jest jakby Aniołem Stróżem, który chroni i wspiera lud Boży w jego zmaganiach z przeciwnościami (por. Mt 18.10; Dz 12.15; Hbr 1.14).
Jak podaje Księga Daniela, był on – wraz z innym aniołem niewymienionym z imienia – zaangażowany w duchową batalię przeciwko siłom ciemności, które wywierały wpływ na wrogie Izraelowi narody.
Wzmianka, iż jest ,,jednym z pierwszych książąt” sugeruje jednak, że Michał nie jest jedynym z ,,wielkich”, ale jednym z wielu.
Na przykład żydowska literatura przedstawiała Michała i Gabriela jako dwóch wymienionych z imienia spośród czterech aniołów stojących wokół tronu Bożego.

Michał przedstawiony w niej został jako najwyższy z aniołów. Z kolei z Listu Judy wynika, że archanioł Michał ,,z diabłem wiódł spór i układał się o ciało Mojżesza”(w.9).
Tekst ten jednak pochodzi z apokryficznej księgi żydowskiej zatytułowanej ,,Wniebowzięcie Mojżesza”, z początku I wieku n.e.
Podobnie więc dowodzi, że w judaizmie archanioł Michał uważany był za obrońcę Izraela i przeciwnika Szatana. Wskazuje zresztą na to również ostatni tekst z Księgi Apokalipsy, w której czytamy:,,I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego, lecz nie przemógł i nie było już dla nich miejsca w niebie” (12.7-8).
Chociaż i ten tekst nie wyjaśnia nam dokładnie, kim jest Michał, to jednak z wszystkich przytoczonych tekstów Pisma Świętego, jak i tekstów z wczesnej literatury żydowskiej wynika, że jest on przede wszystkim obrońcą Izraela, ale być może i wszystkich, którzy do tej duchowej społeczności zostali włączeni (Rz 11.16-17; Ga 6.16; Ef 2.12).

Jak już powiedzieliśmy, postać Michała znana jest więc głównie z tradycji apokaliptycznej (Księga Henocha, Apokalipsa Barucha, Wniebowzięcie Mojżesza).

Oto co na ten temat pisze Craig S. Keener :,,W Zwojach znad Morza Martwego świat dzieli się na obóz Księcia Światłości oraz obóz Anioła Ciemności.
Mityczny język zaczerpnięty z żydowskich opowieści o przedpotopowej bitwie stoczonej w niebie, która doprowadziła do upadku złego księcia i jego aniołów, został tutaj zaadaptowany. (…) Ponieważ archanioł Michał był czasami przedsta­wiany jako obrońca Izraela przed Bogiem, szatan zaś ogólnie uważany za oskarżyciela Izraela, użyty tutaj obraz wojny może mieć charakter zarówno konfliktu sądowego, jak i zbrojnego” (,,Komentarz historyczno-kulturowy do Nowego Testamentu”)
Reasumując,można pokusić się o stwierdzenie, że Michał i jego aniołowie staczają batalie być może w bardziej realnym sensie, niż przypuszczamy.


Dokładnie tak . Brawo 👏

Markerów - 2023-08-16, 14:39

małyfilozof napisał/a:
krótkie przemyślenie:
W przypadku tekstu z Pierwszego Listu do Tesaloniczan (1 Tes 4.16) tekst ten w przekładzie Nowego Świata sugeruje, że głos archanioła jest głosem Jezusa, przeczy temu zarówno szerszy kontekst biblijny, jak i prawie wszystkie współczesne tłumaczenia Biblii.

Dla przykładu zobaczmy jak tekst ten tłumaczy Żyd mesjaniczny – David H. Stern. ,,Bo sam Pan zstąpi z nieba z gromkim okrzykiem, na wezwanie jednego z władców anielskich i na dźwięk szofaru [trąby] Bożego” (,,Komentarz żydowski do Nowego Testamentu”).

Według Biblii, powtórne przyjście Mesjasza ma więc nastąpić z chwilą Bożej decyzji (Mt 24.36; 1 Tm 6.14-15), czyli z rozkazu Boga ogłoszonego przez jednego z przedniejszych aniołów.
Wyraźnie potwierdza to zresztą tekst z Księgi Apokalipsy, który mówi: ,,I widziałem, a oto biały obłok, a na obłoku siedział ktoś podobny do Syna człowieczego, mający na głowie swojej złotą koronę, a w ręku swym ostry sierp. A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa” (Ap 14.14-15, por. Mt 13.39-41; 16.27; 24.30-31).
Nie ulega więc wątpliwości, że Chrystus i archanioł, których wymienia ap. Paweł, to dwie różne postacie: ,,Pan”, czyli Jezus, oraz ,,archanioł”, czyli jeden z przedniejszych aniołów niewymieniony z imienia (1 Tes 4.16).
Ponadto, Biblia ani jednym słowem nie wspomina o tym, by Jezus po wniebowstąpieniu nosił imię Michał. Wszędzie, gdziekolwiek jest o nim mowa, nazywany jest ,,Panem”, ,,Chrystusem”, lub ,,Jezusem”, ,,aby wszelki Język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca” (Flp 2.11).

Kim więc jest Michał?
Według Księgi Daniela jest on ,,jednym z pierwszych książąt anielskich” (10.13), obrońcą narodu izraelskiego (10.21), ,,orędownikiem synów twojego ludu” Dn 12.1), jest jakby Aniołem Stróżem, który chroni i wspiera lud Boży w jego zmaganiach z przeciwnościami (por. Mt 18.10; Dz 12.15; Hbr 1.14).
Jak podaje Księga Daniela, był on – wraz z innym aniołem niewymienionym z imienia – zaangażowany w duchową batalię przeciwko siłom ciemności, które wywierały wpływ na wrogie Izraelowi narody.
Wzmianka, iż jest ,,jednym z pierwszych książąt” sugeruje jednak, że Michał nie jest jedynym z ,,wielkich”, ale jednym z wielu.
Na przykład żydowska literatura przedstawiała Michała i Gabriela jako dwóch wymienionych z imienia spośród czterech aniołów stojących wokół tronu Bożego.

Michał przedstawiony w niej został jako najwyższy z aniołów. Z kolei z Listu Judy wynika, że archanioł Michał ,,z diabłem wiódł spór i układał się o ciało Mojżesza”(w.9).
Tekst ten jednak pochodzi z apokryficznej księgi żydowskiej zatytułowanej ,,Wniebowzięcie Mojżesza”, z początku I wieku n.e.
Podobnie więc dowodzi, że w judaizmie archanioł Michał uważany był za obrońcę Izraela i przeciwnika Szatana. Wskazuje zresztą na to również ostatni tekst z Księgi Apokalipsy, w której czytamy:,,I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego, lecz nie przemógł i nie było już dla nich miejsca w niebie” (12.7-8).
Chociaż i ten tekst nie wyjaśnia nam dokładnie, kim jest Michał, to jednak z wszystkich przytoczonych tekstów Pisma Świętego, jak i tekstów z wczesnej literatury żydowskiej wynika, że jest on przede wszystkim obrońcą Izraela, ale być może i wszystkich, którzy do tej duchowej społeczności zostali włączeni (Rz 11.16-17; Ga 6.16; Ef 2.12).

Jak już powiedzieliśmy, postać Michała znana jest więc głównie z tradycji apokaliptycznej (Księga Henocha, Apokalipsa Barucha, Wniebowzięcie Mojżesza).

Oto co na ten temat pisze Craig S. Keener :,,W Zwojach znad Morza Martwego świat dzieli się na obóz Księcia Światłości oraz obóz Anioła Ciemności.
Mityczny język zaczerpnięty z żydowskich opowieści o przedpotopowej bitwie stoczonej w niebie, która doprowadziła do upadku złego księcia i jego aniołów, został tutaj zaadaptowany. (…) Ponieważ archanioł Michał był czasami przedsta­wiany jako obrońca Izraela przed Bogiem, szatan zaś ogólnie uważany za oskarżyciela Izraela, użyty tutaj obraz wojny może mieć charakter zarówno konfliktu sądowego, jak i zbrojnego” (,,Komentarz historyczno-kulturowy do Nowego Testamentu”)
Reasumując,można pokusić się o stwierdzenie, że Michał i jego aniołowie staczają batalie być może w bardziej realnym sensie, niż przypuszczamy.


Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej” 1Tes 4:16.
Z tekstu tego widać, że archanioł jest osobą różną od Pana, a potwierdza to 2Tes 1:7: „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi”.

Przekład nowego świata mają tylko świadkowie Jehowy i ŚJ aby zidentyfikować Jezusa z Michałem zmienili w swym NT ten werset i oddali go następująco: „sam Pan zstąpi z nieba (...) z głosem archanielskim oraz z trąbą Bożą...”
(w Biblii z 2018 r. napisali: „Pan (...) zawoła archanielskim głosem”).

Uczą, na podstawie swego tekstu, że Jezus mając głos archanielski jest archaniołem.
I tu nieudolnie ŚJ nie przykładają uwagi do drugiej części tego wersetu, tzn. „z trąbą Bożą”, bo stosując tę samą zasadę by musieli uznać w Jezusie Boga
🤣🤣🤣🤣😅

małyfilozof - 2023-08-16, 14:46

Dlatego stwierdzam, że ugrupowanie religijne SJ, zboczyło inaczej mówiąc obrało przeciwny kierunek względem Pana Jezusa i najwyższą rangą potężnych aniołów, wnioskować można takie tam '' 2+1'' jak popularna reklama promocyjna w supermarkecie
Markerów - 2023-08-16, 14:50

małyfilozof napisał/a:
Dlatego stwierdzam, że ugrupowanie religijne SJ, zboczyło inaczej mówiąc obrało przeciwny kierunek względem Pana Jezusa i najwyższą rangą potężnych aniołów, wnioskować można takie tam '' 2+1'' jak popularna reklama promocyjna w supermarkecie


W ślad za nimi badacze pisma świętego. Zwolennicy Russella

Wiesława - 2023-08-16, 15:27

Markerów napisał/a:
małyfilozof napisał/a:
Dlatego stwierdzam, że ugrupowanie religijne SJ, zboczyło inaczej mówiąc obrało przeciwny kierunek względem Pana Jezusa i najwyższą rangą potężnych aniołów, wnioskować można takie tam '' 2+1'' jak popularna reklama promocyjna w supermarkecie


W ślad za nimi badacze pisma świętego. Zwolennicy Russella

To jasne. Organizacje te są powiązane i mają wspólne korzenie.

Markerów - 2023-08-16, 15:34

http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5425
Markerów - 2023-08-16, 15:39

małyfilozof napisał/a:
krótkie przemyślenie:
W przypadku tekstu z Pierwszego Listu do Tesaloniczan (1 Tes 4.16) tekst ten w przekładzie Nowego Świata sugeruje, że głos archanioła jest głosem Jezusa, przeczy temu zarówno szerszy kontekst biblijny, jak i prawie wszystkie współczesne tłumaczenia Biblii.

Dla przykładu zobaczmy jak tekst ten tłumaczy Żyd mesjaniczny – David H. Stern. ,,Bo sam Pan zstąpi z nieba z gromkim okrzykiem, na wezwanie jednego z władców anielskich i na dźwięk szofaru [trąby] Bożego” (,,Komentarz żydowski do Nowego Testamentu”).

Według Biblii, powtórne przyjście Mesjasza ma więc nastąpić z chwilą Bożej decyzji (Mt 24.36; 1 Tm 6.14-15), czyli z rozkazu Boga ogłoszonego przez jednego z przedniejszych aniołów.
Wyraźnie potwierdza to zresztą tekst z Księgi Apokalipsy, który mówi: ,,I widziałem, a oto biały obłok, a na obłoku siedział ktoś podobny do Syna człowieczego, mający na głowie swojej złotą koronę, a w ręku swym ostry sierp. A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa” (Ap 14.14-15, por. Mt 13.39-41; 16.27; 24.30-31).
Nie ulega więc wątpliwości, że Chrystus i archanioł, których wymienia ap. Paweł, to dwie różne postacie: ,,Pan”, czyli Jezus, oraz ,,archanioł”, czyli jeden z przedniejszych aniołów niewymieniony z imienia (1 Tes 4.16).
Ponadto, Biblia ani jednym słowem nie wspomina o tym, by Jezus po wniebowstąpieniu nosił imię Michał. Wszędzie, gdziekolwiek jest o nim mowa, nazywany jest ,,Panem”, ,,Chrystusem”, lub ,,Jezusem”, ,,aby wszelki Język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca” (Flp 2.11).

Kim więc jest Michał?
Według Księgi Daniela jest on ,,jednym z pierwszych książąt anielskich” (10.13), obrońcą narodu izraelskiego (10.21), ,,orędownikiem synów twojego ludu” Dn 12.1), jest jakby Aniołem Stróżem, który chroni i wspiera lud Boży w jego zmaganiach z przeciwnościami (por. Mt 18.10; Dz 12.15; Hbr 1.14).
Jak podaje Księga Daniela, był on – wraz z innym aniołem niewymienionym z imienia – zaangażowany w duchową batalię przeciwko siłom ciemności, które wywierały wpływ na wrogie Izraelowi narody.
Wzmianka, iż jest ,,jednym z pierwszych książąt” sugeruje jednak, że Michał nie jest jedynym z ,,wielkich”, ale jednym z wielu.
Na przykład żydowska literatura przedstawiała Michała i Gabriela jako dwóch wymienionych z imienia spośród czterech aniołów stojących wokół tronu Bożego.

Michał przedstawiony w niej został jako najwyższy z aniołów. Z kolei z Listu Judy wynika, że archanioł Michał ,,z diabłem wiódł spór i układał się o ciało Mojżesza”(w.9).
Tekst ten jednak pochodzi z apokryficznej księgi żydowskiej zatytułowanej ,,Wniebowzięcie Mojżesza”, z początku I wieku n.e.
Podobnie więc dowodzi, że w judaizmie archanioł Michał uważany był za obrońcę Izraela i przeciwnika Szatana. Wskazuje zresztą na to również ostatni tekst z Księgi Apokalipsy, w której czytamy:,,I wybuchła walka w niebie: Michał i aniołowie jego stoczyli bój ze smokiem. I walczył smok i aniołowie jego, lecz nie przemógł i nie było już dla nich miejsca w niebie” (12.7-8).
Chociaż i ten tekst nie wyjaśnia nam dokładnie, kim jest Michał, to jednak z wszystkich przytoczonych tekstów Pisma Świętego, jak i tekstów z wczesnej literatury żydowskiej wynika, że jest on przede wszystkim obrońcą Izraela, ale być może i wszystkich, którzy do tej duchowej społeczności zostali włączeni (Rz 11.16-17; Ga 6.16; Ef 2.12).

Jak już powiedzieliśmy, postać Michała znana jest więc głównie z tradycji apokaliptycznej (Księga Henocha, Apokalipsa Barucha, Wniebowzięcie Mojżesza).

Oto co na ten temat pisze Craig S. Keener :,,W Zwojach znad Morza Martwego świat dzieli się na obóz Księcia Światłości oraz obóz Anioła Ciemności.
Mityczny język zaczerpnięty z żydowskich opowieści o przedpotopowej bitwie stoczonej w niebie, która doprowadziła do upadku złego księcia i jego aniołów, został tutaj zaadaptowany. (…) Ponieważ archanioł Michał był czasami przedsta­wiany jako obrońca Izraela przed Bogiem, szatan zaś ogólnie uważany za oskarżyciela Izraela, użyty tutaj obraz wojny może mieć charakter zarówno konfliktu sądowego, jak i zbrojnego” (,,Komentarz historyczno-kulturowy do Nowego Testamentu”)
Reasumując,można pokusić się o stwierdzenie, że Michał i jego aniołowie staczają batalie być może w bardziej realnym sensie, niż przypuszczamy.


Dodam jeszcze że Kol 2:18 przestrzega nas przed przesadną czcią dla aniołów Chrystus zaś mówi o czci takiej jak dla Ojca: „aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał” J 5:23
Ponieważ św. Paweł nie mógł przeczyć nauce Chrystusa, widać, że Jezus, a jakikolwiek anioł, to różne osoby.

Markerów - 2023-08-16, 15:43

Wiesława napisał/a:
Markerów napisał/a:
małyfilozof napisał/a:
Dlatego stwierdzam, że ugrupowanie religijne SJ, zboczyło inaczej mówiąc obrało przeciwny kierunek względem Pana Jezusa i najwyższą rangą potężnych aniołów, wnioskować można takie tam '' 2+1'' jak popularna reklama promocyjna w supermarkecie


W ślad za nimi badacze pisma świętego. Zwolennicy Russella

To jasne. Organizacje te są powiązane i mają wspólne korzenie.


Świadkowie Jehowy nawet Abaddona anioła otchłani utożsamiają z Jehową i z Jezusem Chrystusem
Jest to niesamowitym bluźnierstwem :evil:

małyfilozof - 2023-08-16, 15:59

Markerow :lol: , Masz rację
Interpretacja SJ - Wnikliwe badanie pism tom 1:
Słowo występujące w Objawieniu 9:11, a będące transkrypcją wyrazu hebrajskiego. W wersecie tym powiedziano, że symboliczne szarańcze mają nad sobą „króla, anioła otchłani. Jego imię po hebrajsku: Abaddon, po grecku zaś ma na imię Apollion”.
Hebrajskie ʼawaddòn to „zagłada”, choć może też oznaczać „miejsce zagłady”. Pisarze biblijni użyli tego słowa w sumie pięć razy, przy czym czterokrotnie w zestawieniu z „grobowcem”, „Szeolem” oraz ze „śmiercią” (Ps 88:11; Hi 26:6; 28:22; Prz 15:11). W podanych wersetach najwyraźniej odnosi się do niszczycielskich procesów uruchamiających się z chwilą śmierci człowieka i wskazuje, że ów rozkład czy zagłada następuje w Szeolu, powszechnym grobie ludzkości. W Hioba 31:12 ʼawaddòn określa zgubne skutki cudzołóstwa, o którym Hiob powiedział: „Bo to jest ogień, który trawiłby aż do zagłady [ʽad-ʼawaddòn] i zapuściłby korzeń wśród całego mego plonu” (por. Prz 6:26-28, 32; 7:26, 27).
Kim jest Abaddon, anioł otchłani?
Jednakże w Objawieniu 9:11 „Abaddon” to imię „anioła otchłani”. Odpowiadające mu greckie imię Apollion znaczy „niszczyciel”. W XIX w. uznawano ów werset za proroctwo odnoszące się do określonej osoby, np. do cesarza Wespazjana, Mahometa, a nawet Napoleona, przy czym aniołowi temu na ogół przypisywano szatańskie pochodzenie. Warto jednak zauważyć, że w Objawieniu 20:1-3 anioł posiadający „klucz od otchłani” zstępuje z nieba jako przedstawiciel Boga. Bynajmniej nie popiera Szatana — wiąże go i wtrąca do otchłani. W komentarzu do Objawienia 9:11 The Interpreter’s Bible zaznacza: „Abaddon nie jest aniołem szatańskim, lecz Bożym, i dokonuje dzieła zagłady na polecenie Boże”.
Jak już wspomniano, w Pismach Hebrajskich słowo ʼawaddòn jest zestawiane z Szeolem i śmiercią. W Objawieniu 1:18 Chrystus Jezus oznajmia: „Żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i Hadesu”. O jego władzy nad otchłanią świadczy werset z Łukasza 8:31. A w Hebrajczyków 2:14 wskazano na jego moc niszczycielską; Jezus użyje jej m.in. wobec Szatana, gdyż jak powiedziano, miał udział we krwi i ciele po to, aby „przez swą śmierć unicestwić tego, który ma środki do powodowania śmierci, to jest Diabła”. Objawienie 19:11-16 jednoznacznie przedstawia Jezusa jako Niszczyciela i Wykonawcę Wyroków działającego z upoważnienia Bożego (zob. APOLLION).
==========================
Ta nadzwyczajna inwazja będzie wspominana po wszystkie czasy. Chmary owadów, głównie szarańczy, pustoszą ziemię. Co to oznacza? Księga Objawienia 9:1-12 także mówi o szarańczach, które Jehowa wysyła pod wodzą „króla, anioła otchłani”, czyli samego Chrystusa Jezusa. Jego imiona Abaddon (po hebrajsku) i Apollion (po grecku) znaczą „Zagłada” i „Niszczyciel”. Szarańcze te wyobrażają ostatek chrześcijańskich pomazańców, który obecnie, w dniu Pańskim, podąża naprzód i pustoszy pastwiska chrześcijaństwa, całkowicie obnażając jego fałsz religijny i zapowiadając mu pomstę z rąk Jehowy
w.92 1.5 8-13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group