FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

Jesli masz pytanie - Czy chrześcijanie będą sądzeni?

Markerów - 2023-07-21, 13:28
Temat postu: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?

Wiesława - 2023-07-21, 14:00
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?

Paweł ponoć apostoł miał w tej sprawie sporo do powiedzenia. Ja swoje myśli w tej sprawie wolę zostawić dla siebie ;-)

Markerów - 2023-07-21, 14:01
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Wiesława napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?

Paweł ponoć apostoł miał w tej sprawie sporo do powiedzenia. Ja swoje myśli w tej sprawie wolę zostawić dla siebie ;-)


Nie bądź taka,. Podziel się z nami swoimi myślami :-D

Pokoja - 2023-07-26, 08:45
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Są sądzeni cały czas, jeśli sami się nie rozsądzają

Markerów - 2023-07-26, 09:15
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Są sądzeni cały czas, jeśli sami się nie rozsądzają


Możesz rozwinąć?

Pokoja - 2023-07-26, 09:38
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Są sądzeni cały czas, jeśli sami się nie rozsądzają


Możesz rozwinąć?


Tylko trochę.

Sąd rozpoczął się od Domu Bożego, a Chrześcijaństwo rości sobie takie pretensje, że do niego należy, a ponieważ jest Babilonem Wielkim, więc sąd trwa. Nigdzie nie ma takiego zamieszania jak w nim, gdyż rozpowszechniło się przez przypodobanie się pogaństwu, a nie emanacje Chrystusowego systemu wartości.

Dowodem na to jest sąd na podstawie J. 12:46-48:
46) Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności. (47) A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić. (48) Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym.

Markerów - 2023-07-26, 09:38

Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


„Oto przez swoją zatwardziałość i serce nieskłonne do nawrócenia skarbisz sobie gniew na dzień gniewu i objawienia się sprawiedliwego sądu Boga, który odda KAŻDEMU według uczynków jego: tym, którzy przez wytrwałość w dobrych uczynkach szukają chwały, czci i nieśmiertelności - życie wieczne; tym zaś, którzy są przekorni, za prawdą pójść nie chcą, a oddają się nieprawości - gniew i oburzenie.”/Rz 2, 6-8/

Wygląda na to, że słowo „każdemu” właściwie przesądza odpowiedź na moje pytanie. :-/
Pismo wprost mówi o sądzie chrześcijan i o jego skutku także w innych miejscach:
„Sumienie nie wyrzuca mi wprawdzie niczego, ale to mnie jeszcze nie usprawiedliwia. Pan jest moim sędzią. Przeto nie sądźcie przedwcześnie, dopóki nie przyjdzie Pan, który rozjaśni to, co w ciemnościach ukryte, i ujawni zamiary serc. Wtedy KAŻDY otrzyma od Boga pochwałę.”
1 Kor 4,4-5/

O sądzie pozytywnym czytamy też tu:
„[...]Są one zapowiedzią sprawiedliwego sądu Boga; celem jest uznanie was za godnych królestwa Bożego (…)”/2 Tes 1,5/

oraz w Apokalipsie:
„ I rozgniewały się narody, a nadszedł Twój gniew i pora na umarłych, aby zostali osądzeni, i aby dać zapłatę sługom twym prorokom i świętym, i tym, co się boją Twojego imienia, małym i wielkim, i aby zniszczyć tych, którzy niszczą ziemię.”/Ap 11,18/

Bardzo ładnie naświetla sprawę sądu nad chrześcijanami tak dyskredytowany przez Lutra św.Jakub: :lol:
„ Mówcie i czyńcie tak, jak ludzie, którzy będą sądzeni na podstawie Prawa wolności.”/Jk 2,12/

Święty Paweł pisze wprost:
„ Dlaczego więc ty potępiasz swego brata? Albo dlaczego gardzisz swoim bratem?
WSZYSCY przecież staniemy przed trybunałem Boga.
Napisane jest bowiem: Na moje życie - mówi Pan - przede Mną klęknie wszelkie kolano. a każdy język wielbić będzie Boga.

Tak więc każdy z nas o sobie samym zda sprawę Bogu.” /Rz 14,10-12/

Podobnie, tylko jeszcze mocniej pisze św.Paweł mówiąc o SOBIE i APOSTOŁACH:
„Dlatego też staramy się Jemu podobać czy to gdy z Nim, czy gdy z daleka od Niego kesteśmy.
WSZYSCY bowiem musimy stanąć przed trybunałem Chrystusa, aby każdy otrzymał zapłatę za uczynki dokonane w ciele, złe lub dobre.
2 Kor 5,9-10/

Markerów - 2023-07-26, 09:39

Jeśli zajrzymy do wierszy wcześniejszych (tj.2 Kor 5,1-2) to zobaczymy że mowa o ludziach jak najbardziej wierzących i przeznaczonych do Nieba

Reasumując:
Słowo Boże mówi że sądzony będzie KAŻDY

Z czego zatem wynikają protestanckie wątpliwości co do tego czy chrześcijanin będzie sądzony?
🤔🤔

Markerów - 2023-07-26, 09:41
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Pokoja napisał/a:
[qu.

Dowodem na to jest sąd na podstawie J. 12:46-48:
46) Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności. (47) A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić. (48) Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym.



Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia)

Pokoja - 2023-07-26, 10:10

Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]

Markerów - 2023-07-26, 10:17

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej

Pokoja - 2023-07-26, 16:46

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.

Markerów - 2023-07-26, 16:49

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔

Pokoja - 2023-07-26, 16:57

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:

Markerów - 2023-07-26, 17:02

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:


Przywołałem ten fragment ale nie to jest głównym tematem by go rozcząsac i rozbijać na pokrętne tłumaczenia.

Chyba że potrafisz tym wersetem odpowiedzieć na pytania:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Słucham

Markerów - 2023-07-26, 17:02

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:


Przywołałem ten fragment ale nie to jest głównym tematem by go rozcząsac i rozbijać na pokrętne tłumaczenia.

Chyba że potrafisz tym wersetem odpowiedzieć na pytania:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Słucham

Pokoja - 2023-07-26, 17:10

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:


Przywołałem ten fragment ale nie to jest głównym tematem by go rozcząsac i rozbijać na pokrętne tłumaczenia.

Chyba że potrafisz tym wersetem odpowiedzieć na pytania:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Słucham


Nie posłuchasz :-D . Możesz tylko przeczytać.
Są sądzeni i będą nadal sądzeni z tego powodu, że ich duchowieństwo odmieniło Prawdę Bożą, aby podążali za nie sprecyzowaną, jak w zacytowanym przez Ciebie, czyli za tą którą oni uznają i wskazali jako tą do doskonałości, J. 12:46-48.

Markerów - 2023-07-26, 17:12

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:


Przywołałem ten fragment ale nie to jest głównym tematem by go rozcząsac i rozbijać na pokrętne tłumaczenia.

Chyba że potrafisz tym wersetem odpowiedzieć na pytania:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Słucham


Nie posłuchasz :-D . Możesz tylko przeczytać.
Są sądzeni i będą nadal sądzeni z tego powodu, że ich duchowieństwo odmieniło Prawdę Bożą, aby podążali za nie sprecyzowaną, jak w zacytowanym przez Ciebie, czyli za tą którą oni uznają i wskazali jako tą do doskonałości, J. 12:46-48.


Moi pięknie.
Czyli WSZYSCY będą sądzeni .

Pokoja - 2023-07-26, 18:03

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Nie jest to jedynie jakaś poboczna, nieważna sprawa kwestia ta należy
do podstaw nauczania chrześcijańskiego:
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i /wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”/Hbr 6,6-7/


Już takie przetłumaczenie tekstu, odwraca uwagę od Chrystusa, gdyż kieruje uwagę do czegoś innego, niż powinno, czyli odłączenie się od świata ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, aby zmierzać do doskonałości

Hbr. 6:1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) właśnie (4007), jeśliby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).
3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047), [KS]


Jak powyżej


Teksty nie są równoznaczne.

Cytat:
"pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe"

Czy to co zacytowałem wyżej oznacza to samo, co niżej?

odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,

Odłączenie się od świata (Żydów i innych narodów) jest tu ściśle powiązane z zmierzaniem do doskonałości, czyli zmierzaniem ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych

Zalecenie: "przenieśmy się do tego, co doskonałe" nie kieruje nas już do Chrystusa. W takim przypadku ten kto tak przetłumaczył tekst i go zaleca może mieć tylko pobożne życzenie, aby domniemywano, że nadal chodzi o Chrystusa, ale to nie wynika z tekstu.


Czy ty zawsze musisz pisać nie na temat? 🤔


Ile razy postawiłeś mi taki zarzut :?:
Dlaczego to nie jest na temat, skoro sam podałeś ten tekst :?:


Przywołałem ten fragment ale nie to jest głównym tematem by go rozcząsac i rozbijać na pokrętne tłumaczenia.

Chyba że potrafisz tym wersetem odpowiedzieć na pytania:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Słucham


Nie posłuchasz :-D . Możesz tylko przeczytać.
Są sądzeni i będą nadal sądzeni z tego powodu, że ich duchowieństwo odmieniło Prawdę Bożą, aby podążali za nie sprecyzowaną, jak w zacytowanym przez Ciebie, czyli za tą którą oni uznają i wskazali jako tą do doskonałości, J. 12:46-48.


Moi pięknie.
Czyli WSZYSCY będą sądzeni .


Są Chrześcijanie (ochrzczeni wodą), a wśród nich ci Chrystusowi (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.

Markerów - 2023-07-26, 18:12

Pokoja napisał/a:
[quote="M (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.


Możesz to podeprzeć pismem?

Pokoja - 2023-07-26, 21:28

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[quote="M (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.


Możesz to podeprzeć pismem?


Np. J. 5:29

Markerów - 2023-07-27, 05:50

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[quote="M (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.


Możesz to podeprzeć pismem?


Np. J. 5:29


I gdzie w tym wersecie jest mowa że ktoś nie będzie sądzony?

Henryk - 2023-07-27, 07:48

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[quote="M (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.


Możesz to podeprzeć pismem?


Np. J. 5:29


I gdzie w tym wersecie jest mowa że ktoś nie będzie sądzony?

J 5:24 BG "Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Kto słowa mego słucha i wierzy onemu, który mię posłał, ma żywot wieczny i nie przyjdzie na sąd, ale przeszedł z śmierci do żywota."
Tu też nie pisze... :lol:

Markerów - 2023-07-27, 10:23

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[quote="M (namaszczeni Duchem Świętego Boga Ojca).którzy nie będą sądzeni w czasie sądu świata.


Możesz to podeprzeć pismem?


Np. J. 5:29


I gdzie w tym wersecie jest mowa że ktoś nie będzie sądzony?

J 5:24 BG "Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Kto słowa mego słucha i wierzy onemu, który mię posłał, ma żywot wieczny i nie przyjdzie na sąd, ale przeszedł z śmierci do żywota."
Tu też nie pisze... :lol:


Czekałem aż któryś z was poda w końcu ten werset.
„Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto słucha słowa mego i wierzy w
w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia.”

Otóz jest tu pewne twoje nieporozumienie w interpretacji
Bo. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:
„Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni; nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni; odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone.” /Łk 6,37/

„A sąd polega na tym, że światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich uczynki.” /J 3,19/

„Przeto nie możesz wymówić się od winy, człowiecze, kimkolwiek jesteś, gdy zabierasz się do sądzenia. W jakiej bowiem sprawie sądzisz drugiego, [w tej] sam na siebie wydajesz wyrok, bo ty czynisz to samo, co osądzasz.” /Rz 2,1/

„Wiemy zaś, że sąd Boży według prawdy dosięga tych, którzy się dopuszczają takich czynów” /Rz 2,2/

„Człowiek zaś duchowy rozsądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest sądzony.” 1 Kor 2,15/

Oba znaczenia słowa „sąd” występują tutaj:
„Mówcie i czyńcie tak, jak ludzie, którzy będą sądzeni na podstawie Prawa wolności.
Będzie to bowiem sąd nieubłagany dla tego, który nie czynił miłosierdzia: miłosierdzie odnosi triumf nad sądem.” / Jk 2,12-13/

A więc jak sam widzisz W żadnym wypadku nie można wyciągnąć z tego wniosku że wiernych chrześcijan nie czeka sąd w pierwszym sensie. :lol:

Paweł w 2 Liście do Tesaloniczan pisze o uciskach spotykających chrześcijan:
„Są one zapowiedzią sprawiedliwego sądu Boga; celem jego jest uznanie was za godnych królestwa Bożego, za które też cierpicie.”/ 2 Tes 1,5/

I Heniu jak widzisz znowu sąd nie jest on bynajmniej zbędny, ani ograniczony tylko do potępionych – przeciwnie, dotyczy wszystkich:
„do Kościoła pierworodnych, którzy są zapisani w niebiosach, do Boga, który sądzi
WSZYSTKICH, do duchów sprawiedliwych, które już doszły do celu,” / Hbr 12,23/
:mrgreen:
„Jeżeli bowiem Ojcem nazywacie Tego, który bez względu na osoby sądzi według
uczynków KAŻDEGO, to w bojaźni spędzajcie czas swojego pobytu na obczyźnie.” /1 P 1,17/

„A jak postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd[...|” / Hbr 9,27/

Amen

Henryk - 2023-07-27, 12:05

Markerów napisał/a:
Bo. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:

A nawet w trzech znaczeniach:
Cytat:
Słowo „sąd” jest przełożone z greckich słów „krino”, „krisis”, i „krima”.

„Krino” – 'oddzielić, odróżnić, porozdzielać, rozstrzygać, rozsądzać, wydać sąd, być sędzią (w zawodach), rozstrzygać, coś wyjaśniać, pytać, badać’. Znaczenie biblijne słowa „krino” to przede wszystkim: 'pytać, badać, oskarżać, potępić’ i ma zastosowanie do prób i doświadczeń.

„Krisis (kriseos)” – 'sąd, śledztwo, proces, sprawa sądowa, zasądzenie’. W Biblii ma znaczenie przede wszystkim próby zakończonej decyzją, wyrokiem.

„Krima (krimatos)” – 'uchwała, potępienie, skazanie, surowy wyrok’. W Biblii występuje przede wszystkim jako ostateczna decyzja, już bez dochodzenia i prób. Wszystkie pojęcia greckie mają również znaczenie „potępienia”, „skazania”.


U Jana 5:25 sprawa jest już przesądzona.
Oni są już po próbie, którą przeszli w doczesnym życiu.
Cytat:
I Heniu jak widzisz znowu

Jak więc widzisz Mareczku- znowu nic nowego nie odkryłeś.

Markerów - 2023-07-27, 12:21

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Bo. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:

A nawet w trzech znaczeniach:
Cytat:
Słowo „sąd” jest przełożone z greckich słów „krino”, „krisis”, i „krima”.

„Krino” – 'oddzielić, odróżnić, porozdzielać, rozstrzygać, rozsądzać, wydać sąd, być sędzią (w zawodach), rozstrzygać, coś wyjaśniać, pytać, badać’. Znaczenie biblijne słowa „krino” to przede wszystkim: 'pytać, badać, oskarżać, potępić’ i ma zastosowanie do prób i doświadczeń.

„Krisis (kriseos)” – 'sąd, śledztwo, proces, sprawa sądowa, zasądzenie’. W Biblii ma znaczenie przede wszystkim próby zakończonej decyzją, wyrokiem.

„Krima (krimatos)” – 'uchwała, potępienie, skazanie, surowy wyrok’. W Biblii występuje przede wszystkim jako ostateczna decyzja, już bez dochodzenia i prób. Wszystkie pojęcia greckie mają również znaczenie „potępienia”, „skazania”.


U Jana 5:25 sprawa jest już przesądzona.
Oni są już po próbie, którą przeszli w doczesnym życiu.
Cytat:
I Heniu jak widzisz znowu

Jak więc widzisz Mareczku- znowu nic nowego nie odkryłeś.


Cieszę się że się zemną zgadzasz.. ;-)

Dodam jeszcze że w pewnym sensie nawet sąd Boga wobec chrześcijan jest na pierwszym miejscu względem pogan:
„Czas bowiem, aby sąd się rozpoczął od domu Bożego. Jeżeli zaś najpierw od nas, to jaki będzie koniec tych, którzy nie są posłuszni Ewangelii Bożej?”/1 P 4,17/

„Znamy przecież Tego, który powiedział:
Do Mnie [należy] pomsta i Ja odpłacę. I znowu: Sam Pan będzie sądził lud swój.” / Hbr 10,30/

„Przez to miłość osiąga w nas kres doskonałości, że mamy pełną ufność na dzień sądu, ponieważ tak, jak On jest [w niebie], i my jesteśmy na tym świecie.”/1 J 4,17/

Jest oczywiście różnica o ile Dzień Pański dla części ludzi to rzeczywiście płacz i zgrzytanie zębów, to dla wiernych dzień „wielki i wspaniały”
(Dz 2,20) i dzień chluby (2 Kor 1,14)

Myślę że sprawa ta została w Piśmie przedstawiona jasno i wyraźnie i Biblia nie pozostawia tu pola do spekulacji.
Ciekawszym wydaje się odpowiedź na inne pytanie:
Na podstawie czego będziemy sądzeni?

I to jest pytanie na dalszy etap dyskusji

Markerów - 2023-07-28, 06:51

Na podstawie czego będziemy sądzeni?
Henryk - 2023-07-28, 08:36

Markerów napisał/a:
Na podstawie czego będziemy sądzeni?

Nie będzie decydowała pozycja społeczna, stan konta, ilość wypowiedzianych modlitw...
Iz 11:3-4 BW "I będzie miał upodobanie w bojaźni Pana. Nie według widzenia swoich oczu będzie sądził ani według słyszenia swoich uszu rozstrzygał, (4) Lecz według sprawiedliwości będzie sądził biednych i według słuszności rozstrzygał sprawy ubogich na ziemi. Rózgą swoich ust będzie chłostał zuchwalca, a tchnieniem swoich warg zabije bezbożnika."
Rz 2:6 BW "Który odda każdemu według uczynków jego:"

Markerów - 2023-07-28, 09:19

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Na podstawie czego będziemy sądzeni?

Nie będzie decydowała pozycja społeczna, stan konta, ilość wypowiedzianych modlitw...
Iz 11:3-4 BW "I będzie miał upodobanie w bojaźni Pana. Nie według widzenia swoich oczu będzie sądził ani według słyszenia swoich uszu rozstrzygał, (4) Lecz według sprawiedliwości będzie sądził biednych i według słuszności rozstrzygał sprawy ubogich na ziemi. Rózgą swoich ust będzie chłostał zuchwalca, a tchnieniem swoich warg zabije bezbożnika."
Rz 2:6 BW "Który odda każdemu według uczynków jego:"


O jakie uczynki chodzi? ;-)

Henryk - 2023-07-28, 09:33

Markerów napisał/a:
O jakie uczynki chodzi? ;-)

Żydowski "Dzień Pojednania" sugeruje nam, że ludzkość będzie sprawiedliwie sądzona na podstawie uczynków popełnianych w Tysiącleciu- Królestwie Chrystusa.
Miernikiem będzie doskonałe, sprawiedliwe, prawo Boże.
Hbr 8:11 BW "I nikt nie będzie uczył swego ziomka Ani też swego brata, mówiąc: Poznaj Pana, Bo wszyscy mnie znać będą Od najmniejszego aż do największego z nich."
Iz 11:9 BT5 "Zła czynić nie będą ani działać na zgubę po całej świętej mej górze, bo kraj się napełni znajomością Pana, na kształt wód, które przepełniają morze."

Markerów - 2023-07-28, 11:08

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
O jakie uczynki chodzi? ;-)

Żydowski "Dzień Pojednania" sugeruje nam, że ludzkość będzie sprawiedliwie sądzona na podstawie uczynków popełnianych w Tysiącleciu- Królestwie Chrystusa.
Miernikiem będzie doskonałe, sprawiedliwe, prawo Boże.
Hbr 8:11 BW "I nikt nie będzie uczył swego ziomka Ani też swego brata, mówiąc: Poznaj Pana, Bo wszyscy mnie znać będą Od najmniejszego aż do największego z nich."
Iz 11:9 BT5 "Zła czynić nie będą ani działać na zgubę po całej świętej mej górze, bo kraj się napełni znajomością Pana, na kształt wód, które przepełniają morze."


Może warto Ci powiedzieć że gdy w Biblii mowa o „uczynkach” (zwłaszcza w kontekście "nie z uczynków, ale z wiary”) to mówi się przede wszystkim o UCZYNKACH PRAWA, :roll:
np.: „z uczynków Prawa żaden człowiek nie może dostąpić usprawiedliwienia w Jego oczach”/Rz 3,20/

„A jednak przeświadczeni, że człowiek osiąga usprawiedliwienie nie przez
wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, lecz jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa, my właśnie uwierzyliśmy w Chrystusa Jezusa, by osiągnąć usprawiedliwienie z wiary w Chrystusa, a nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, jako że przez wypełnianie
Prawa za pomocą uczynków nikt nie osiągnie usprawiedliwienia.”
/Gal 2,16/1

„Albowiem nie od [wypełnienia] Prawa została uzależniona obietnica dana
Abrahamowi i jego potomstwu, że będzie dziedzicem świata, ale od usprawiedliwienia z wiary.”/Rz 4,13/

„Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa, ciąży przekleństwo. Napisane jest bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa.”/
Gal 3,10/

Kiedy mowa o uczynkach niezbędnych dla chrześcijanina tekst wygląda inaczej: Mowa w nim nie o Starym Prawie i jego obrzędach, lecz o uczynkach miłosierdzia które jak zwykle protestant pomija :roll:
„Będzie to bowiem sąd nieubłagany dla tego, który nie czynił miłosierdzia:
miłosierdzie odnosi triumf nad sądem. Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy /sama/ wiara zdoła go zbawić?
Jeśli na przykład brat lub siostra nie mają odzienia lub brak im codziennego chleba, a Ktoś z was powie im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i najedzcie do syta! - a nie dacie im tego,
czego koniecznie potrzebują dla ciała - to na co się to przyda?”/
Jk 2,13-16/


W tym świetle nic dziwnego że św.Paweł przyrównuje miłującego chrześcijanina do kogoś, kto wypełnił całe Prawo:
„Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością.
Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo.”/Rz 13,8/

Markerów - 2023-07-28, 11:10

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
O jakie uczynki chodzi? ;-)

Żydowski "Dzień Pojednania" sugeruje nam, że ludzkość będzie sprawiedliwie sądzona na podstawie uczynków popełnianych w Tysiącleciu- Królestwie Chrystusa.
Miernikiem będzie doskonałe, sprawiedliwe, prawo Boże.
Hbr 8:11 BW "I nikt nie będzie uczył swego ziomka Ani też swego brata, mówiąc: Poznaj Pana, Bo wszyscy mnie znać będą Od najmniejszego aż do największego z nich."
Iz 11:9 BT5 "Zła czynić nie będą ani działać na zgubę po całej świętej mej górze, bo kraj się napełni znajomością Pana, na kształt wód, które przepełniają morze."


Uczynki miłosierdzia. I nie w żadnym tysiącleciu lecz tu i teraz.
Zapamiętaj sobie

Markerów - 2023-07-28, 11:12

W Listach do Rzymian i do Galatów św.Paweł pisze o uczynkach Prawa właśnie O ofiarach i przepisach mojżeszowych zaś Jakub pisze o dobrych czynach wynikających z wiary.

Kończąc temat i podsumowując:
Nasze Zbawienie – jeśli je wykorzystamy – NIE JEST SPOWODOWANE naszymi uczynkami, ale JAK NAJBARDZIEJ OD NICH ZALEŻY.
Tak mówi Pismo Święte o
Bogu – że ODDA KAŻDEMU WEDŁUG UCZYNKÓW JEGO.

Według nich będziemy sądzeni, choć nie dzięki nim zostaniemy zbawieni.

Amen

nike - 2023-07-28, 14:22

Markerów napisał/a:
W Listach do Rzymian i do Galatów św.Paweł pisze o uczynkach Prawa właśnie O ofiarach i przepisach mojżeszowych zaś Jakub pisze o dobrych czynach wynikających z wiary.

Kończąc temat i podsumowując:
Nasze Zbawienie – jeśli je wykorzystamy – NIE JEST SPOWODOWANE naszymi uczynkami, ale JAK NAJBARDZIEJ OD NICH ZALEŻY.
Tak mówi Pismo Święte o
Bogu – że ODDA KAŻDEMU WEDŁUG UCZYNKÓW JEGO.

Według nich będziemy sądzeni, choć nie dzięki nim zostaniemy zbawieni.

Amen

W obecnym naszym życiu podstawą naszą jest wiara. Natomiast w Tysiącleciu będą nasze uczynki.

Markerów - 2023-07-28, 15:11

nike napisał/a:
Markerów napisał/a:
W Listach do Rzymian i do Galatów św.Paweł pisze o uczynkach Prawa właśnie O ofiarach i przepisach mojżeszowych zaś Jakub pisze o dobrych czynach wynikających z wiary.

Kończąc temat i podsumowując:
Nasze Zbawienie – jeśli je wykorzystamy – NIE JEST SPOWODOWANE naszymi uczynkami, ale JAK NAJBARDZIEJ OD NICH ZALEŻY.
Tak mówi Pismo Święte o
Bogu – że ODDA KAŻDEMU WEDŁUG UCZYNKÓW JEGO.

Według nich będziemy sądzeni, choć nie dzięki nim zostaniemy zbawieni.

Amen

W obecnym naszym życiu podstawą naszą jest wiara. Natomiast w Tysiącleciu będą nasze uczynki.


A jaką wartość w" obecnych naszym życiu " ma ta wiara kiedy nie jest weryfikowana uczynkami???

Pokoja - 2023-07-28, 21:34

Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Bo. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:

A nawet w trzech znaczeniach:
Cytat:
Słowo „sąd” jest przełożone z greckich słów „krino”, „krisis”, i „krima”.

„Krino” – 'oddzielić, odróżnić, porozdzielać, rozstrzygać, rozsądzać, wydać sąd, być sędzią (w zawodach), rozstrzygać, coś wyjaśniać, pytać, badać’. Znaczenie biblijne słowa „krino” to przede wszystkim: 'pytać, badać, oskarżać, potępić’ i ma zastosowanie do prób i doświadczeń.

„Krisis (kriseos)” – 'sąd, śledztwo, proces, sprawa sądowa, zasądzenie’. W Biblii ma znaczenie przede wszystkim próby zakończonej decyzją, wyrokiem.

„Krima (krimatos)” – 'uchwała, potępienie, skazanie, surowy wyrok’. W Biblii występuje przede wszystkim jako ostateczna decyzja, już bez dochodzenia i prób. Wszystkie pojęcia greckie mają również znaczenie „potępienia”, „skazania”.


Są to jednak trzy formy wyrazu tego samego procesu sądowego, a nie jakieś trzy rodzaje sądu.

Markerów - 2023-07-29, 07:39

Pokoja napisał/a:
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
Bo. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:

A nawet w trzech znaczeniach:
Cytat:
Słowo „sąd” jest przełożone z greckich słów „krino”, „krisis”, i „krima”.

„Krino” – 'oddzielić, odróżnić, porozdzielać, rozstrzygać, rozsądzać, wydać sąd, być sędzią (w zawodach), rozstrzygać, coś wyjaśniać, pytać, badać’. Znaczenie biblijne słowa „krino” to przede wszystkim: 'pytać, badać, oskarżać, potępić’ i ma zastosowanie do prób i doświadczeń.

„Krisis (kriseos)” – 'sąd, śledztwo, proces, sprawa sądowa, zasądzenie’. W Biblii ma znaczenie przede wszystkim próby zakończonej decyzją, wyrokiem.

„Krima (krimatos)” – 'uchwała, potępienie, skazanie, surowy wyrok’. W Biblii występuje przede wszystkim jako ostateczna decyzja, już bez dochodzenia i prób. Wszystkie pojęcia greckie mają również znaczenie „potępienia”, „skazania”.


Są to jednak trzy formy wyrazu tego samego procesu sądowego, a nie jakieś trzy rodzaje sądu.


Dokładnie

Pokoja - 2023-07-31, 18:01

Markerów napisał/a:
Henryk napisał/a:
Markerów napisał/a:
O jakie uczynki chodzi? ;-)

Żydowski "Dzień Pojednania" sugeruje nam, że ludzkość będzie sprawiedliwie sądzona na podstawie uczynków popełnianych w Tysiącleciu- Królestwie Chrystusa.
Miernikiem będzie doskonałe, sprawiedliwe, prawo Boże.
Hbr 8:11 BW "I nikt nie będzie uczył swego ziomka Ani też swego brata, mówiąc: Poznaj Pana, Bo wszyscy mnie znać będą Od najmniejszego aż do największego z nich."
Iz 11:9 BT5 "Zła czynić nie będą ani działać na zgubę po całej świętej mej górze, bo kraj się napełni znajomością Pana, na kształt wód, które przepełniają morze."


Może warto Ci powiedzieć że gdy w Biblii mowa o „uczynkach” (zwłaszcza w kontekście "nie z uczynków, ale z wiary”) to mówi się przede wszystkim o UCZYNKACH PRAWA, :roll:
np.: „z uczynków Prawa żaden człowiek nie może dostąpić usprawiedliwienia w Jego oczach”/Rz 3,20/

„A jednak przeświadczeni, że człowiek osiąga usprawiedliwienie nie przez
wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, lecz jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa, my właśnie uwierzyliśmy w Chrystusa Jezusa, by osiągnąć usprawiedliwienie z wiary w Chrystusa, a nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, jako że przez wypełnianie
Prawa za pomocą uczynków nikt nie osiągnie usprawiedliwienia.”
/Gal 2,16/1

„Albowiem nie od [wypełnienia] Prawa została uzależniona obietnica dana
Abrahamowi i jego potomstwu, że będzie dziedzicem świata, ale od usprawiedliwienia z wiary.”/Rz 4,13/


Jedne i drugie uczynki, czy według prawa, czy według żywej wiary, to jednak są uczynkami. Czym wiec w istotny sposób jedne różnią się od drugich

Henryk Suchecki - 2023-08-19, 10:14
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


karą za grzech jest oddalenie od Tronu Łaski czyli nie jesteś w stanie zobaczyć "to, co czyni pokutę” lub „przebłaganie” inaczej narodzić się na nowo dla Królestwa Bożego patrz rozmowa Pana Jezusa z Nikodemem. Mówiąc inaczej żyjesz poniżej zakładanych możliwości dla doskonałego człowieka inaczej żyjesz w piekle inaczej poza Edenem. Człowiek na Ziemi żyje na trzy różne sposoby , obrazem tego jest Izrael; Egipt, pustynia i Ziemia Obiecana. Zycie zaczyna się gdy usłyszysz słowa Jam jest Pan Bóg twój który wywiódł cię z domu niewoli , A to jest dopiero początek. Właśnie Sąd wyraża się poprzez oddalenie od Tronu Łaski, bo człowiek któremu jest dane zobaczyć POKRYWE PRZEBŁAGALNĄ skropioną krwią on przechodzi ze śmierci do życia, z piekła do Nieba

Markerów - 2023-11-24, 06:49

nike napisał/a:
[
W obecnym naszym życiu podstawą naszą jest wiara.


Tylko że wiara bez uczynków jest wiarą martwą.

Markerów - 2023-11-24, 06:51

nike napisał/a:
[q]
Natomiast w Tysiącleciu będą nasze uczynki.


Dlaczego wówczas wiara będzie zbędna? 🤔

Markerów - 2023-11-24, 06:53
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Henryk Suchecki napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


karą za grzech jest oddalenie od Tronu Łaski czyli nie jesteś w stanie zobaczyć "to, co czyni pokutę” lub „przebłaganie” inaczej narodzić się na nowo dla Królestwa Bożego patrz rozmowa Pana Jezusa z Nikodemem. Mówiąc inaczej żyjesz poniżej zakładanych możliwości dla doskonałego człowieka inaczej żyjesz w piekle inaczej poza Edenem. Człowiek na Ziemi żyje na trzy różne sposoby , obrazem tego jest Izrael; Egipt, pustynia i Ziemia Obiecana. Zycie zaczyna się gdy usłyszysz słowa Jam jest Pan Bóg twój który wywiódł cię z domu niewoli , A to jest dopiero początek. Właśnie Sąd wyraża się poprzez oddalenie od Tronu Łaski, bo człowiek któremu jest dane zobaczyć POKRYWE PRZEBŁAGALNĄ skropioną krwią on przechodzi ze śmierci do życia, z piekła do Nieba


Jakbym czytał ekonomię bożą autora Witnessa Lee ;-)

radek - 2023-11-24, 09:25
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Nie będą sądzeni, chyba, że przez Tego któremu się oddali. No chyba, że Ta osoba będzie podlegała sądowi, ale to hipoteza, której przeczą wszystkie znane mi argumenty

‭‭Ewangelia według św. Jana‬ ‭5:24‬ ‭BW1975‬‬
[24] Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł z śmierci do żywota.

https://bible.com/bible/3490/jhn.5.24.BW1975

nike - 2023-11-24, 09:47

Markerów napisał/a:
nike napisał/a:

W obecnym naszym życiu podstawą naszą jest wiara.

Tylko że wiara bez uczynków jest wiarą martwą.

Żadne uczynki dokonywane przez upadłych ludzi nie będą doskonałe, w konsekwencji żaden z takich uczynków nie będzie przyjęty przez Boga.
Chrześcijanin jest przyjęty przez Boga na podstawie wiary w zasługę krwi Chrystusa, pod warunkami zarządzeń Bożej łaski. Właśnie wiara w zasługę krwi Chrystusa ma znaczenie w przyjęciu go przez Boga,ponieważ będąc niedoskonałym, chrześcijanin, nie jest w stanie spełniać uczynków godnych przyjęcia.
Chrześcijanin musi dowieść swej możliwej do przyjęcia wiary w zasługę Chrystusowej krwi przez podejmowanie wysiłków czynienia Boskiej woli w miarę możliwości.
Same uczynki jako niedoskonałe nie mogą usprawiedliwiać, ponieważ wiara usprawiedliwiająca musi poprzedzać dobre uczynki zanim one będą możliwe do przyjęcia. Dobre uczynki są przyjmowane nie ze względu na swą własną doskonałość, lecz z powodu wiary usprawiedliwiającej, która sprawia, że ich przyjęcie staje się możliwe, gdyż jak z tego wynika, to właśnie wiara usprawiedliwia nas, natomiast uczynki nie są w stanie tego dokonać, chociaż one nie eliminują wiary, lecz jedynie poświadczają jej prawdziwość.
Apostoł Paweł w Liście do Efezjan 2:8—10 także wskazuje na fakt, iż wiara usprawiedliwiająca musi
poprzedzać dobre uczynki, „Albowiem łaską jesteście zbawieni przez wiarę,i to nie jest z was, dar to Boży jest;
Nie z uczynków, aby się kto nie chlubił.
Albowiem czynem jego jesteśmy stworzeni w Chrystusie Jezusie ku uczynkom dobrym, które przed tym Bóg zgotował, abyśmy w nich chodzili.
Dobre uczynki potwierdzają prawdziwość wiary. Aby podobać się Bogu.

Markerów - 2023-11-24, 09:48
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
radek napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Nie będą sądzeni, chyba, że przez Tego któremu się oddali. No chyba, że Ta osoba będzie podlegała sądowi, ale to hipoteza, której przeczą wszystkie znane mi argumenty

‭‭Ewangelia według św. Jana‬ ‭5:24‬ ‭BW1975‬‬
[24] Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł z śmierci do żywota.

https://bible.com/bible/3490/jhn.5.24.BW1975


Czyżby??
„Dlatego pominąwszy podstawowe nauki o Chrystusie przenieśmy się do tego, co doskonałe, nie zakładając ponownie fundamentu, jaki stanowią: pokuta za uczynki martwe i wyznanie/ wiary w Boga, nauka o chrztach i nakładaniu rąk, o powstaniu z martwych i SĄDZIE WIECZNYM .”
Hbr 6,6-7/

„Oto przez swoją zatwardziałość i serce nieskłonne do nawrócenia skarbisz sobie gniew na dzień gniewu i objawienia się sprawiedliwego sądu Boga, który odda KAŻDEMU według uczynków jego: tym, którzy przez wytrwałość w dobrych uczynkach szukają chwały,
czci i nieśmiertelności - życie wieczne; tym zaś, którzy są przekorni, za prawdą pójść nie chcą, a oddają się nieprawości - gniew i oburzenie.”
/Rz 2, 6-8/

Wygląda na to, że słowo „każdemu” właściwie przesądza odpowiedź na nasze pytanie.
Pismo wprost mówi o sądzie chrześcijan i o jego skutku także w innych miejscach:
„Sumienie nie wyrzuca mi wprawdzie niczego, ale to mnie jeszcze nie usprawiedliwia. Pan Jest moim sędzią. Przeto nie sądźcie przedwcześnie, dopóki nie przyjdzie Pan, który rozjaśni To, co w ciemnościach ukryte, i ujawni zamiary serc. Wtedy KAŻDY otrzyma od Boga pochwałę.”/
1 Kor 4,4-5/

O sądzie pozytywnym czytamy też tu:
„[...]Są one zapowiedzią sprawiedliwego sądu Boga; celem jest uznanie was za godnych królestwa Bożego (…)”/2 Tes 1,5/

oraz w Apokalipsie:
„ I rozgniewały się narody, a nadszedł Twój gniew i pora na umarłych, aby zostali osądzeni, i aby dać zapłatę sługom twym prorokom i świętym, i tym, co się boją Twojego imienia, małym i wielkim, i aby zniszczyć tych, którzy niszczą ziemię.”/Ap 11,18/

Bardzo ładnie naświetla sprawę sądu nad chrześcijanami tak dyskredytowany przez Lutraśw.Jakub: ;-)
„ Mówcie i czyńcie tak, jak ludzie, którzy będą SĄDZENI na podstawie Prawa wolności.”/Jk 2,12/

Święty Paweł pisze wprost:
„ Dlaczego więc ty potępiasz swego brata? Albo dlaczego gardzisz swoim bratem?
WSZYSCY przecież staniemy przed trybunałem Boga.
Napisane jest bowiem: Na moje życie - mówi Pan - przede Mną klęknie wszelkie kolano. a każdy język wielbić będzie Boga.
Tak więc każdy z nas o sobie samym zda sprawę Bogu.” /Rz 14,10-12/

Podobnie, tylko jeszcze mocniej pisze św.Paweł mówiąc o SOBIE i APOSTOŁACH:
„Dlatego też staramy się Jemu podobać czy to gdy z Nim, czy gdy z daleka od Niego jesteśmy.
WSZYSCY bowiem musimy stanąć przed trybunałem Chrystusa, aby każdy otrzymał zapłatę za uczynki dokonane w ciele, złe lub dobre.”/2 Kor 5,9-10/

Jeśli zajrzysz do wierszy wcześniejszych (tj.2 Kor 5,1-2) to zobaczysz że mowa o Ludziach jak najbardziej wierzących i przeznaczonych do Nieba
.
Reasumując:
Słowo Boże mówi że sądzony będzie KAŻDY

Markerów - 2023-11-24, 09:54
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
radek napisał/a:
Markerów napisał/a:
Czy chrześcijanie będą sądzeni?
W wielu protestanckich opracowaniach przewija się myśl, jakoby chrześcijanie nie podlegali sądowi Boga.

Czy jest to słuszna i Biblijna koncepcja?


Nie będą sądzeni, chyba, że przez Tego któremu się oddali. No chyba, że Ta osoba będzie podlegała sądowi, ale to hipoteza, której przeczą wszystkie znane mi argumenty

‭‭Ewangelia według św. Jana‬ ‭5:24‬ ‭BW1975‬‬
[24] Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, kto słucha słowa mego i wierzy temu, który mnie posłał, ma żywot wieczny i nie stanie przed sądem, lecz przeszedł z śmierci do żywota.

https://bible.com/bible/3490/jhn.5.24.BW1975



Błędne protestanckie wątpliwości co do tego czy chrześcijanin będzie
sądzony wynika właśnie z tego wersetu
„Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia.” /
J 5,24/

I Jest tu pewne nieporozumienie. Słowo „sąd” jest używane w NT w dwu znaczeniach;
jako czynność sądzenia (czyli rozważenia czyjegoś postępowania) oraz jako synonim potępienia (osądzenia), jak na przykład w poniższych cytatach:
„Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni; nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni; odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone.” /Łk 6,37/

„A sąd polega na tym, że światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich uczynki.” /J 3,19/

„Przeto nie możesz wymówić się od winy, człowiecze, kimkolwiek jesteś, gdy zabierasz się do sądzenia. W jakiej bowiem sprawie sądzisz drugiego, [w tej] sam na siebie wydajesz wyrok, bo ty czynisz to samo, co osądzasz.” /Rz 2,1/

„Wiemy zaś, że sąd Boży według prawdy dosięga tych, którzy się dopuszczają takich czynów” /Rz 2,2/

„Człowiek zaś duchowy rozsądza wszystko, lecz sam przez nikogo nie jest sądzony.” /1 Kor 2,15/

Oba znaczenia słowa „sąd” występują tutaj:
„Mówcie i czyńcie tak, jak ludzie, którzy będą sądzeni na podstawie Prawa wolności. Będzie to bowiem sąd nieubłagany dla tego, który nie czynił miłosierdzia: miłosierdzie odnosi triumf nad sądem.” / Jk 2,12-13/

W żadnym wypadku nie można wyciągnąć z tego wniosku że wiernych chrześcijan nie czeka sąd w pierwszym sensie. Paweł w II Liście do Tesaloniczan pisze o uciskach spotykających chrześcijan:
„Są one zapowiedzią sprawiedliwego sądu Boga; celem jego jest uznanie was za godnych królestwa Bożego, za które też cierpicie.”/ 2 Tes 1,5/

Jak więc widać sąd nie jest on bynajmniej zbędny, ani ograniczony tylko do potępionych – przeciwnie, dotyczy wszystkich:
„do Kościoła pierworodnych, którzy są zapisani w niebiosach, do Boga, który sądzi WSZYSTKICH, do duchów sprawiedliwych, które już doszły do celu,” / Hbr 12,23/
„Jeżeli bowiem Ojcem nazywacie Tego, który bez względu na osoby sądzi według uczynków KAŻDEGO, to w bojaźni spędzajcie czas swojego pobytu na obczyźnie.” /1 P 1,17/

„A jak postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd[...|” / Hbr 9,27/

Obrazy z Apokalipsy nie pozostawiają wątpliwości co do uczestnictwa w tym sądzie ludzi zbawionych. W pewnym sensie nawet sąd Boga wobec chrześcijan jest na pierwszym miejscu względem pogan:
„Czas bowiem, aby sąd się rozpoczął od domu Bożego. Jeżeli zaś najpierw od nas, to jaki będzie koniec tych, którzy nie są posłuszni Ewangelii Bożej?”/1 P 4,17/

„Znamy przecież Tego, który powiedział: Do Mnie [należy] pomsta i Ja odpłacę. I znowu: Sam Pan będzie sądził lud swój.” / Hbr 10,30/

„Przez to miłość osiąga w nas kres doskonałości, że mamy pełną ufność na dzień sądu, ponieważ tak, jak On jest [w niebie], i my jesteśmy na tym świecie.”/1 J 4,17/


Jest oczywiście różnica: o ile Dzień Pański dla części ludzi to rzeczywiście płacz i zgrzytanie zębów, to dla wiernych dzień „wielki i wspaniały” (Dz 2,20) i dzień chluby (2 Kor 1,14)

Myślę że sprawa ta została w Piśmie przedstawiona jasno i wyraźnie i Biblia nie pozostawia tu pola do spekulacji.
;-)

Markerów - 2023-11-24, 09:57

nike napisał/a:
Markerów napisał/a:
nike napisał/a:

W obecnym naszym życiu podstawą naszą jest wiara.

Tylko że wiara bez uczynków jest wiarą martwą.

Żadne uczynki dokonywane przez upadłych ludzi nie będą doskonałe, w konsekwencji żaden z takich uczynków nie będzie przyjęty przez Boga.
Chrześcijanin jest przyjęty przez Boga na podstawie wiary w zasługę krwi Chrystusa, pod warunkami zarządzeń Bożej łaski. Właśnie wiara w zasługę krwi Chrystusa ma znaczenie w przyjęciu go przez Boga,ponieważ będąc niedoskonałym, chrześcijanin, nie jest w stanie spełniać uczynków godnych przyjęcia.
Chrześcijanin musi dowieść swej możliwej do przyjęcia wiary w zasługę Chrystusowej krwi przez podejmowanie wysiłków czynienia Boskiej woli w miarę możliwości.
Same uczynki jako niedoskonałe nie mogą usprawiedliwiać, ponieważ wiara usprawiedliwiająca musi poprzedzać dobre uczynki zanim one będą możliwe do przyjęcia. Dobre uczynki są przyjmowane nie ze względu na swą własną doskonałość, lecz z powodu wiary usprawiedliwiającej, która sprawia, że ich przyjęcie staje się możliwe, gdyż jak z tego wynika, to właśnie wiara usprawiedliwia nas, natomiast uczynki nie są w stanie tego dokonać, chociaż one nie eliminują wiary, lecz jedynie poświadczają jej prawdziwość.
Apostoł Paweł w Liście do Efezjan 2:8—10 także wskazuje na fakt, iż wiara usprawiedliwiająca musi
poprzedzać dobre uczynki, „Albowiem łaską jesteście zbawieni przez wiarę,i to nie jest z was, dar to Boży jest;
Nie z uczynków, aby się kto nie chlubił.
Albowiem czynem jego jesteśmy stworzeni w Chrystusie Jezusie ku uczynkom dobrym, które przed tym Bóg zgotował, abyśmy w nich chodzili.
Dobre uczynki potwierdzają prawdziwość wiary. Aby podobać się Bogu.


Nasze Zbawienie – jeśli je wykorzystamy – NIE JEST SPOWODOWANE naszymi uczynkami, ale JAK NAJBARDZIEJ OD NICH ZALEŻY.
Tak mówi Pismo Święte o Bogu – że ODDA KAŻDEMU WEDŁUG UCZYNKÓW JEGO.
Według nich będziemy sądzeni, choć nie dzięki nim zostaniemy zbawieni.

radek - 2023-11-24, 10:49
Temat postu: Re: Czy chrześcijanie będą sądzeni?
Markerów napisał/a:
Reasumując:
Słowo Boże mówi że sądzony będzie KAŻDY


Rozliczony z relacji do praw "fizyki", ustalonych przez Boga, oczywiście, że będzie każdy. Jednak, kto spełnia wymagania Prawdy Bożej, nie wyobrażam sobie żeby nie okazało się, że wywiązał się ze swioch prac, chociaż jest to obwarowane pewnymi wymaganiami

‭‭Ewangelia według św. Mateusza‬ ‭24:45‭-‬47‬ ‭BW1975‬‬
[45] Kto, więc jest tym sługą wiernym i roztropnym, którego pan postawił nad czeladzią swoją, aby im dawał pokarm o właściwej porze? [46] Szczęśliwy ów sługa, którego pan jego, gdy przyjdzie, zastanie tak czyniącego. [47] Zaprawdę powiadam wam, że postawi go nad całym mieniem swoim.

https://bible.com/bible/3490/mat.24.45.BW1975

A owocem tego

‭‭List św. Pawła do Rzymian‬ ‭5:18‭-‬19‬ ‭BW1975‬‬
[18] A zatem, jak przez upadek jednego człowieka przyszło potępienie na wszystkich ludzi, tak też przez dzieło usprawiedliwienia jednego przyszło dla wszystkich ludzi usprawiedliwienie ku żywotowi. [19] Bo jak przez nieposłuszeństwo jednego człowieka wielu stało się grzesznikami, tak też przez posłuszeństwo jednego wielu dostąpi usprawiedliwienia.

https://bible.com/bible/3490/rom.5.19.BW1975

Oczywiście mam na myśli to, że ci, którzy oddali się "umiejętnie" Bogu nie będą potępieni, samo rozważanie sądowe osoby niewinnej uważam w mojej wypowiedzi za irrelewantne

‭‭Ewangelia według św. Mateusza‬ ‭19:4‭-‬6‬ ‭BW1975‬‬
[4] A On, odpowiadając, rzekł: Czyż nie czytaliście, że Stwórca od początku stworzył mężczyznę i kobietę? [5] I rzekł: Dlatego opuści człowiek ojca i matkę i połączy się z żoną swoją, i będą ci dwoje jednym ciałem. [6] A tak już nie są dwoje, ale jedno ciało. Co tedy Bóg złączył, człowiek niechaj nie rozłącza.

https://bible.com/bible/3490/mat.19.4.BW1975

Markerów - 2023-11-24, 10:59

Może warto dodać, że gdy w Biblii mowa o „uczynkach” (zwłaszcza w kontekście ",nie z uczynków, ale z wiary”) to mówi się przede wszystkim o UCZYNKACH PRAWA,
np.: „z uczynków Prawa żaden człowiek nie może dostąpićusprawiedliwienia w Jego oczach”/Rz 3,20/

„A jednak przeświadczeni, że człowiek osiąga usprawiedliwienie nie przez
wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, lecz jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa, my właśnie uwierzyliśmy w Chrystusa Jezusa, by osiągnąć usprawiedliwienie z wiary w Chrystusa, a nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, jako że przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków nikt nie osiągnie usprawiedliwienia.”/Gal 2,16/1

„Albowiem nie od [wypełnienia] Prawa została uzależniona obietnica dana
Abrahamowi i jego potomstwu, że będzie dziedzicem świata, ale od usprawiedliwienia z wiary.”/Rz 4,13/

„Natomiast na tych wszystkich, którzy polegają na uczynkach Prawa, ciąży przekleństwo. Napisane jest bowiem: Przeklęty każdy, kto nie wypełnia wytrwale wszystkiego, co nakazuje wykonać Księga Prawa.”
/Gal 3,10/

Kiedy mowa o uczynkach niezbędnych dla chrześcijanina tekst wygląda inaczej: mowa w nim nie o Starym Prawie i jego obrzędach, lecz o uczynkach miłosierdzia:

„Będzie to bowiem sąd nieubłagany dla tego, który nie czynił miłosierdzia:
miłosierdzie odnosi triumf nad sądem. Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy /sama/ wiara zdoła go zbawić?
Jeśli na przykład brat lub siostra nie mają odzienia lub brak im codziennego chleba, a Ktoś z was powie im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i najedzcie do syta! - a nie dacie im tego, czego koniecznie potrzebują dla ciała - to na co się to przyda?”/Jk 2,13-16/

W tym świetle nic dziwnego że św.Paweł przyrównuje miłującego chrześcijanina do kogoś, kto wypełnił całe Prawo:
„Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością.
Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo.”/Rz 13,8/
:-D

małyfilozof - 2023-11-24, 15:36

Według tematu: Czy chrześcijanie będą sądzeni? oczywiście tak - jedni na wieczne potępienie inni zaś na życie wieczne, ale nie ( nieśmiertelne) w objęciach BOGA.
Henryk Suchecki - 2023-11-24, 15:47

obowiązuje prosta zasada , czyny człowieka sprawiedliwego są sprawiedliwe podobają się Bogu, czyny człowieka niesprawiedliwego są niesprawiedliwe nie podobają się Bogu. Wystarczy odpowiedzieć sobie na to pytanie jaki Jestem który Jestem i będziemy wiedzieli czy podpadamy pod sąd, Bo nawet w tym świecie człowieka uczciwego wobec prawa nie ciąga się przed sąd
Markerów - 2023-11-24, 16:33

Henryk Suchecki napisał/a:
obowiązuje prosta zasada , czyny człowieka sprawiedliwego są sprawiedliwe podobają się Bogu, czyny człowieka niesprawiedliwego są niesprawiedliwe nie podobają się Bogu. Wystarczy odpowiedzieć sobie na to pytanie jaki Jestem który Jestem i będziemy wiedzieli czy podpadamy pod sąd, Bo nawet w tym świecie człowieka uczciwego wobec prawa nie ciąga się przed sąd


Zarówno nauka o braku jakiegokolwiek wpływu uczynków na zbawienie, jak i o tym ze wszelkie dobre czyny wykonywane przed nawróceniem są dla Boga czymś obrzydliwym składają się na pewną wizję, w której człowiek jest całkowicie oddzielony grzechem od Boga
.
W tej wizji również zbawienie odbywa się poza człowiekiem – otrzymuje on "zewnętrzną” sprawiedliwość nie zmieniając się i nie upodabniając do Boga.
Jak w tej postaci człowiek – wewnętrznie nie przemieniony – może w Niebie obcować ze Świętym Bogiem pozostaje tajemnicą apologetów tej nauki :roll:
.
W rozumieniu wszelkiej maści protestantów grzech jest niejako jedynie przykryty bożą sprawiedliwością
.
Katolickie podejście jest całkiem inne: Jezus całkowicie usuwa grzech:
„Jeżeli kto twierdzi, że przez łaskę Jezusa Chrystusa, Pana naszego
nie bywa zniesione to wszystko, co stanowi właściwą istotę
grzechu; ale mówi, że grzech bywa tylko ścierany, albo że już nie
bywa poczytany: niech będzie wyklęty” (Sobór Trydencki sesja V, kan. 5)

Zgadza się to z zapisami Pisma:
„zostaliście obmyci, uświęceni i usprawiedliwieni w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa i przez Ducha Boga naszego.”/ 1 Kor 6, 11b/

„[…] przyoblec człowieka nowego, stworzonego według Boga, w sprawiedliwości i prawdziwej świętości.”/Ef 4,24/

Owo oczyszczenie było zapowiadane już w Starym Testamencie:
„Choćby wasze grzechy były jak szkarłat, jak śnieg wybieleją; choćby czerwone jak purpura, staną się jak wełna.”/Iz 1,18b/

„Pokrop mnie hizopem, a stanę się czysty, obmyj mnie, a nad śnieg wybieleję.”/Ps 51,9/

Markerów - 2023-11-24, 16:46

Dlatego właśnie Owo obmycie i usprawiedliwienie nie może być jedynie „zewnętrzne” bez przemiany samej natury grzesznika, gdyż uniewinnienie pozostającego w nieprawości nie jest możliwe:
„Ja nie uniewinnię nieprawego.” /Wj 23,7b/

Kiedy Bóg usprawiedliwia grzesznika, to w parze z odpuszczeniem grzechów idzie wewnętrzna odnowa tegoż człowieka – inaczej mielibyśmy do czynienia z fikcją, z "zamawianiem rzeczywistości” i tak naprawdę z fałszywym świadectwem Boga o człowieku.
Właśnie tę całkowitą przemianę ma na myśli św.Paweł gdy czytamy w jego Listach o 'Nowym Stworzeniu”:
„Jeżeli więc ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a oto wszystko stało się nowe.”/2 Kor 5,17/

nike - 2023-11-25, 22:07

2Kor. 5:17-----BW---
Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe.
Nowym jest stworzeniem=> oznacza nowe serce i umysł, które zaczynają swe istnienie wraz z poświęceniem się chrześcijanina Panu.
Wszyscy ludzie posiadają człowieka zewnętrznego, ale jedynie spłodzone z Ducha dzieci Boże posiadają człowieka wewnętrznego. Ów wewnętrzny człowiek jest niebiańskim usposobieniem, które zaczęło się rozwijać w nowej woli przy poświęceniu, i składa się z duchowych władz i duchowego usposobienia rozwijającego się przez ćwiczenie tych duchowych władz.
=> oznacza osobę spłodzoną z ducha.-
Być w Jezusie Chrystusie znaczy być umarłym dla siebie a ożywionym dla Boga, jako członek Ciała Chrystusa. Taka jednostka jest nowym stworzeniem, ponieważ każdemu organowi jej mózgu zostały udzielone duchowe zdolności, przystosowujące ją do wykorzystywania różnych możliwości umysłu i
serca w celach duchowych. Dlatego jednostka taka odrywa swoje uczucia od rzeczy cenionych przez
naturalnego człowieka, a przywiązuje je do rzeczy cenionych przez duchowego człowieka. Z tego też
powodu porzuca swoje poprzednie ambicje, pragnienia i aspiracje, przyjmując nowy zestaw pragnień,
ambicji aspiracji, a wszystkie swoje zdolności fizycznie, umysłowe, moralne i religijne kieruje ku osiąganiu tych rzeczy, do których przylgnęły, stwierdzając, iż są zdecydowanie wyższe niżeli poprzednie obiekty jej uczuć.

Markerów - 2023-11-26, 08:16

nike napisał/a:
2Kor. 5:17-----BW---
Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe.
Nowym jest stworzeniem=> oznacza nowe serce i umysł, które zaczynają swe istnienie wraz z poświęceniem się chrześcijanina Panu.
Wszyscy ludzie posiadają człowieka zewnętrznego, ale jedynie spłodzone z Ducha dzieci Boże posiadają człowieka wewnętrznego. Ów wewnętrzny człowiek jest niebiańskim usposobieniem, które zaczęło się rozwijać w nowej woli przy poświęceniu, i składa się z duchowych władz i duchowego usposobienia rozwijającego się przez ćwiczenie tych duchowych władz.
=> oznacza osobę spłodzoną z ducha.-
Być w Jezusie Chrystusie znaczy być umarłym dla siebie a ożywionym dla Boga, jako członek Ciała Chrystusa. Taka jednostka jest nowym stworzeniem, ponieważ każdemu organowi jej mózgu zostały udzielone duchowe zdolności, przystosowujące ją do wykorzystywania różnych możliwości umysłu i
serca w celach duchowych. Dlatego jednostka taka odrywa swoje uczucia od rzeczy cenionych przez
naturalnego człowieka, a przywiązuje je do rzeczy cenionych przez duchowego człowieka. Z tego też
powodu porzuca swoje poprzednie ambicje, pragnienia i aspiracje, przyjmując nowy zestaw pragnień,
ambicji aspiracji, a wszystkie swoje zdolności fizycznie, umysłowe, moralne i religijne kieruje ku osiąganiu tych rzeczy, do których przylgnęły, stwierdzając, iż są zdecydowanie wyższe niżeli poprzednie obiekty jej uczuć.


Nowe Narodzenie powoduje że umieramy jako „stary człowiek” i rodzimy się do Nowego Życia.
Ale żeby żyć, nie wystarczy się narodzić. Dotyczy to zarówno życia
przyrodzonego, jak i życia w Bogu.
Utrata łączności z Krzewem Winnym powoduje nieuchronne uschnięcie:
„Przeto się nie pysznij, ale trwaj w bojaźni.
Jeżeli bowiem nie oszczędził Bóg gałęzi naturalnych, może też nie oszczędzić i ciebie.
Przyjrzyj się więc dobroci i surowości Bożej. Surowość [okazuje się] wobec tych, co upadli, a dobroć Boża wobec ciebie, jeśli tylko wytrwasz w [kręgu] tej dobroci; w przeciwnym razie i ty będziesz wycięty.”
/Rz 11,20b-22/

Markerów - 2023-11-26, 08:20

Zycie Boże to uczestnictwo juz tu, na Ziemi, w Królestwie Bożym
Brak możliwości odrzucenia propozycji Boga byłoby degradacją człowieka;
gdyby Bóg traktował nas tak przedmiotowo to po prostu od początku nie obdarzyłby nas wolną wolą i grzech Pierwszych Rodziców (ani potem nasz) by się nie wydarzył.

Warto więc dodać, iż ani wiara, ani uczynki nie są wcale najważniejsze, o czym przekonuje nas 13 rozdział II Listu do Koryntian w.2-3:
„Gdybym też miał dar prorokowania i znał wszystkie tajemnice, i posiadał wszelką wiedzę, i wszelką [możliwą] wiarę, tak iżbym góry przenosił, a miłości bym nie miał, byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją, a ciało wystawił na spalenie, lecz miłości bym nie miał, nic bym nie zyskał.”

Najważniejsza jest Miłość.
Mówiąc obrazowo - z Życiem Wiecznym i uczynkami jest jak z życiem doczesnym I jedzeniem. Człowiek po narodzeniu żyje, ale jeśli nie będzie jadł i pił, umrze. Podobnie Nowy Człowiek gdy się nawraca otrzymuje życie - jeśli jednak nie będzie spełniał przykazań (miłował Jezusa i bliźniego ), to..... „umrze” duchowo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group