FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

Jesli masz pytanie - Jaki jest związek ołtarza, klepiska i łoża? – w 3

Pokoja - 2023-12-22, 12:12
Temat postu: Jaki jest związek ołtarza, klepiska i łoża? – w 3
Jaki jest związek ołtarza, klepiska i łoża? – w 3 pytaniach.

1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
2. Czy kozioł dla Azazela był gorszy od kozła Pańskiego (podobnie z ziarnem i plewami oraz leżącymi na łożu), skoro ich los został wyznaczony przez losowanie?
3. Do jakich czasów i kwestii odnosi się pytanie - pkt 1?

Dan. 2:20-22; 6:27,28; Łuk. 1:49-53

Zapraszam do dyskusji

Markerów - 2023-12-22, 12:37

Cytat:

"Od zgromadzenia synów Izraelskich weźmie dwa kozły zwierząt ofiarnych, ofiary za grzech; Jeden raz baranka całopalnego.

dwa kozły zwierząt ofiarnych - tego kozła, którego udział powierzył dla Jehowy, Aaron złożył, jako ofiarę za grzech. Symbolizuje on tych ofiarujących się Bogu, którzy stosownie i skutecznie, wstawiają się za innych, potrzebujących i poszukujących zbawienia z łaski. Natomiast kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17. Ani jedni, ani drudzy nie są w stanie wykazać się czynami, zapewniającymi nagrodę. O nich to mówił Pan Jezus w swym wielkim proroctwie, że jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony (wypuszczony)
Ci, którzy dzięki wierze, otrzymali stosowne objawienie, co do woli Bożej, zostali dzięki niej usprawiedliwieni. Ci wybrali dar łaski, a inni spodziewając się nagrody z uczynków cielesnych, uznają, że ich "Bóg umacnia", chociaż w rzeczywistości są tymi, którzy się oddalili od niego. Azazel = "ten, który się oddalił", Rz. 9:15-18

(6) Ofiaruje Aaron cielca, tego którym uczyni oczyszczenie wewnątrz domu, zamiast przez ofiarę za grzech.

Arcykapłan potrzebował uczynić oczyszczenie swojej rodziny przed składaniem ofiar za tych, którzy dopuścili się grzechu i został on ujawniony. To było konieczne, aby jego służba w Namiocie Zgromadzenia nie była zakłócona przed Bogiem i składającymi ofiary, Gal. 6:1-4. Oczyszczenie to jest odpowiednikiem oczyszczenia Kościoła przez Chrystusa, dokonane kąpielą wodną przez Słowo, Efz. 5:25-27

(7) Weźmie dwóch kozłów przed drzwi namiotu zgromadzenia Jehowy; Zaniecha tam ostrzeżenia.
Gdy grzech zostanie wykryty i uznany, albo nałożony na kogoś, to ustaje powód, dla którego wcześniej był ktoś ostrzegany.

(8) Aaron powierzy udziały, biorąc pod uwagę oba kozły; Jeden udział Jehowie, jeden udział Azazelowi.

Azazelowi, czyli na zatracenie cielesnego, upadłego usposobienia, aby duch był zbawiony w dzień sądu. Duch zły działa w synach opornych, Efz. 2:1,2. Bogu służy wszelkie stworzenie, nawet demony, które wierzą, że Bóg jest jeden.

(9) Aaron przyprowadzi kozła, tego którego udział będzie ofiarowany Jehowie; Złoży ofiarę za grzech.

(10) Kozła, razem z którym ofiarowano udział Azazelowi, pozostawi żywego przed Jehową; Ponadto zadośćuczyni za grzech i osoby przez ceremonialne prawo; Pośle także ostrzeżenie Azazelowi niezamieszkanego terenu.

Azazel to ktoś, kto wykorzystuje ludzi z marginesu społecznego. Wykorzystuje ich przeciwko tym, którzy ich usunęli poza społeczność, czyli na niezamieszkane tereny, czy stan odosobnienia. Wykorzystuje ich do dokonania przestępczych czynów, dlatego jest uznawany za "scapegoata", czyli zabójcę.
ostrzeżenie Azazelowi niezamieszkanego terenu - oznacza to głoszenie upadłym duchom, będącym w więzieniu, 1Pio. 3:18,19
"

radek - 2023-12-22, 15:18

Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących


Jest w tym coś, chociaż Izraelowi przewodził nie tylko Bóg, lecz także Królowie uznani przez Boga, jak Dawid, Czy Salomon. Nota bene najmłodsi synowie swoich rodziców, co potwierdza zasadę, że najmłodszy w rodzinie jest najważniejszy. Tym niemniej prawdą jest, że Bóg jest jeden, a ci, którzy umieją mu służyć są nasyceni

‭‭Malachiasza‬ ‭3:10‭-‬12‬ ‭UBG‬‬
[10] Przynieście całą dziesięcinę do spichlerza, aby żywność była w moim domu, a doświadczcie mnie teraz w tym, mówi PAN zastępów, czy wam nie otworzę okien niebios i nie wyleję na was błogosławieństwa, tak że nie będziecie mieli gdzie go podziać; [11] I zgromię ze względu na was tego, który pożera, a nie popsuje wam plonu ziemi i winorośl nie będzie pozbawiona owocu na polu, mówi PAN zastępów. [12] I wszystkie narody będą was nazywać błogosławionymi, bo będziecie ziemią rozkoszną, mówi PAN zastępów.

https://bible.com/bible/138/mal.3.10.UBG

No i do Boga należy pierworodny

‭‭Wyjścia‬ ‭34:19‬ ‭UBG‬‬
[19] Wszystko, co otwiera łono, jest moje, a także każdy pierworodny samiec z twego dobytku, zarówno spośród owiec, jak i wołów;

https://bible.com/bible/138/exo.34.19.UBG

Pokoja - 2023-12-22, 17:23

Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19; (Łuk 12:45-48; 2Tes. 2:9-12).

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.

Markerów - 2023-12-22, 17:30

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19.

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.


Chyba nie zauważyłeś ale zacytowałem twoje słowa

Pokoja - 2023-12-22, 18:03

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19.

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.


Chyba nie zauważyłeś ale zacytowałem twoje słowa


Które to są moje słowa :?: :roll:

Markerów - 2023-12-22, 18:22

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19.

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.


Chyba nie zauważyłeś ale zacytowałem twoje słowa


Które to są moje słowa :?: :roll:


Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:

Pokoja - 2023-12-26, 11:39

radek napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących

Jest w tym coś, chociaż Izraelowi przewodził nie tylko Bóg, lecz także Królowie uznani przez Boga, jak Dawid, Czy Salomon. Nota bene najmłodsi synowie swoich rodziców, co potwierdza zasadę, że najmłodszy w rodzinie jest najważniejszy.

No i do Boga należy pierworodny

‭‭Wyjścia‬ ‭34:19‬ ‭UBG‬‬
[19] Wszystko, co otwiera łono, jest moje, a także każdy pierworodny samiec z twego dobytku, zarówno spośród owiec, jak i wołów;


Coś zauważyłem w Twoim poście, ale trudno mi było się do niego od razu odnieść, co czynię dopiero teraz.
Arcykapłan, czy królowie to wszyscy są przedstawicielami przewodzenia Jehowy Bogów, czyli ich.

Kozioł dla Jehowy był jawnie złożony w ofierze dla niego za grzechy domu Arcykapłana. Ale skoro wszystko, co posiadamy to także do niego należy, więc i kozioł dla Azazela także był dla niego, ale raczej w sposób skryty. Na tego kozła składano grzechy Izraela, aby go oczyścić, albo oskarżyć i go wypuszczano. Wszystko zależało od tego czy przetrwa, czy nie.

Pokoja - 2023-12-26, 11:41

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19.

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.


Chyba nie zauważyłeś ale zacytowałem twoje słowa


Które to są moje słowa :?: :roll:


Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:


Proszę zacytuj, gdyż takich nie napisałem w tym wątku.

radek - 2023-12-26, 14:07

Markerów napisał/a:
Arcykapłan potrzebował uczynić oczyszczenie swojej rodziny przed składaniem ofiar za tych, którzy dopuścili się grzechu i został on ujawniony. To było konieczne, aby jego służba w Namiocie Zgromadzenia nie była zakłócona przed Bogiem i składającymi ofiary, Gal. 6:1-4. Oczyszczenie to jest odpowiednikiem oczyszczenia Kościoła przez Chrystusa, dokonane kąpielą wodną przez Słowo, Efz. 5:25-27


To jest istotna sentencja. Ofiara, owszem ponosi odpowiedzialność za grzech swojego właściciela. Kapłan z mianowania Bożego, oczyszcza się nie ze względu na ofiarę, którą będzie składał, lecz ze względu na ofiarę dotychczasową, którą pociągnął do odpowiedzialności, a która nie spłaciła mu swego długu, ponieważ świętość obowiązuje cały czas nie tylko w trakcie składania ofiary. Poprawne złożenie ofiary miało być związane z inicjatywą miłosierdzia, z którą mieli wychodzić kapłani

‭‭Księga Ozeasza‬ ‭6:6‬ ‭BW1975‬‬
[6] Gdyż miłości chcę, a nie ofiary, i poznania Boga, nie całopaleń.

https://bible.com/bible/3490/hos.6.6.BW1975

Markerów - 2023-12-26, 15:20

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
kozioł dla Azazela, przedstawia tych poświęconych Bogu, na których zostają złożone grzechy innych, grzechy tych którzy cenią swoje cielesne usposobienie, więc nie chcą się do nich przyznać. Ich los rozstrzygany jest poza społecznością wierzących, Mt. 18:15-18; 1Kor. 5:5; 1Tym. 1:20; Ap. 7:9-17.


Dobre teksty i myśl, która według wiary mojej, odnosi się do powołanych i wybranych zawiedzionych do tych, którzy utworzyli byt anty – Chrystusa. Jedni (Wielkie Grono) zasmucili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca (Efz. 4:30), a drudzy z uczestników powołania niebiańskiego, zgasili go w sobie, 1Tes. 5:19.

Jednak wracając do obrazu, nasuwa się pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł na którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona, a tamten żył. Czego to nas uczy?

Najpierw odniosłem się tylko do tego istotnego zagadnienia.


Chyba nie zauważyłeś ale zacytowałem twoje słowa


Które to są moje słowa :?: :roll:


Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:


Proszę zacytuj, gdyż takich nie napisałem w tym wątku.


W tym wątku nie.
Pisałeś kiedyś w moim wątku " kozioł dla Azazela"
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4783

Pokoja - 2023-12-26, 17:01

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:


Proszę zacytuj, gdyż takich nie napisałem w tym wątku.


W tym wątku nie.
Pisałeś kiedyś w moim wątku " kozioł dla Azazela"
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4783[/quote]

OK! :-D Dzięki. Teraz jasne :idea: i zgodne z moim.
Pozdrawiam.

Markerów - 2023-12-26, 18:24

Pokoja napisał/a:
[q]

OK! :-D Dzięki. Teraz jasne :idea: i zgodne z moim.
Pozdrawiam.


Oczywiście że zgodnie i rzetelnie.. nie zawsze musimy się nie zgadzać

Pokoja - 2023-12-26, 21:51

Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[q]

OK! :-D Dzięki. Teraz jasne :idea: i zgodne z moim.
Pozdrawiam.


Oczywiście że zgodnie i rzetelnie.. nie zawsze musimy się nie zgadzać


Tak somo myślę.

Pokoja - 2024-01-01, 17:00
Temat postu: Galimatias
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:


Proszę zacytuj, gdyż takich nie napisałem w tym wątku.


W tym wątku nie.
Pisałeś kiedyś w moim wątku " kozioł dla Azazela"
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4783


OK! :-D Dzięki. Teraz jasne :idea: i zgodne z moim.
Pozdrawiam.[/quote]

Ale się namieszało, a powinno być tak:

Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Markerów napisał/a:
Całość.
Zacytowałem Ciebie :lol:


Proszę zacytuj, gdyż takich nie napisałem w tym wątku.


W tym wątku nie.
Pisałeś kiedyś w moim wątku " kozioł dla Azazela"
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4783


OK! :-D Dzięki. Teraz jasne :idea: i zgodne z moim.
Pozdrawiam.


Przepraszam za niedopatrzenie i wyrozumiałość.

Markerów - 2024-01-01, 17:01
Temat postu: Re: Galimatias
Pokoja napisał/a:
[q]

Przepraszam za niedopatrzenie i wyrozumiałość.


Bądź pozdrowiony Pokoja.

Pokoja - 2024-01-01, 18:49
Temat postu: Re: Galimatias
Markerów napisał/a:
Pokoja napisał/a:
[q]

Przepraszam za niedopatrzenie i wyrozumiałość.


Bądź pozdrowiony Pokoja.


Bądź pozdrowiony Baranku :-D

Pokoja - 2024-01-01, 18:50

http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#134439
Arcykapłan, czy królowie to wszyscy są przedstawicielami przewodzenia Jehowy Bogów, czyli ich, jako tych podrzędnych Bogów – kapłanów, władców, sędziów.

Izraelowi przewodził Bóg w sprawach religijnych, a w świeckich królowie przez niego uznani, jak Dawid, czy Salomon, będący najmłodszymi synami swoich rodziców ale wcześniej tak nie było. Stało się jednak tak, ponieważ od wyjścia z Egiptu pierwszoplanową rolę odgrywali pierworodni. Pierworodni, zawiedli już na pustyni, gdy uczyniono cielca. Zastąpiło ich pokolenie Lewiego, ale i ono zawiodło za czasu Heliego.
W następstwie tego, dostrzegamy Samuela, który był najmłodszym w rodzinie Elkany. Saul jako książę, którego w wyniku intrygi Kisza i Nera, chorągwie, już w drugim roku obwołały królem, zawiódł i upadł. Samuel, Dawid i Salomon byli najmłodszymi w rodzinie. To wszystko pokazuje nam, że w zależności od okoliczności, Bóg pokazuje, że wszystko do niego należy z ludzi i z zwierząt.
Kozioł dla Jehowy był jawnie złożony w ofierze dla niego za grzechy domu Arcykapłana. Ale skoro wszystko, co posiadamy to także do niego należy, więc i kozioł dla Azazela także był dla niego, ale raczej w sposób skryty. Na tego kozła składano grzechy Izraela, aby go oczyścić, albo oskarżyć i go wypuszczano. Wszystko zależało od tego czy przetrwa, czy nie.
W życiu współczesnym też jest podobnie. Jedni sprawują swoje role, przewodząc społeczeństwu (kozioł oficjalnie dla Jehowy), a inni zostają obciążeni wprost, lub pośrednio za winy swoje, lub innych (kozioł dla Azazela też jest dla Jehowy, ale w sposób skryty, odosobniony). Jedni są na urzędach, a inni w zakładach karnych, ale role ich mogą się odmienić, podobnie jak rola dynastii królewskiej przez Salomona została poniżona, a linia rodowa od Dawida przez jego syna Natana, została wywyższona, gdyż z tej pochodził Pan Jehoszua, Łuk. 1:47-54.
Wszyscy są w stanie upadku, ale los taki, czy przeciwny zależy od losu wyznaczonego przez głosowanie w wyborach. W ich wyniku wyłania się koalicja rządowa i opozycja, które w kolejnych wyborach mogą się zamienić rolami – taki los, takie i losowanie kozłów było.
Ezaw i Jakub byli bliźniakami, ale temu drugiemu przypadła los – prawo pierworodnego.
Może jeszcze ktoś zechce się podzielić jakąś myślą w tej części. A jeżeli nie to otwiera się możliwość i potrzeba odpowiedzi na poniższe pytanie:

1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże?

radek - 2024-01-01, 20:54

Pokoja napisał/a:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże?


JHWH strzeże płomienia swej Miłości. Dlatego kapłan miał opcję próby ognia, składanego dla Niego kozła. Syn Człowieczy zapowiadany przez Jana Chrzciciela, miał chrzcić Duchem Świętym swoich wybranych i ogniem - niegodziwych

‭‭Ewangelia według św. Mateusza‬ ‭3:11‭-‬12‬ ‭BW1975‬‬
[11] Ja was chrzczę wodą, ku upamiętaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy niż ja; jemu nie jestem godzien i sandałów nosić; On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. [12] W ręku jego jest wiejadło, by oczyścić klepisko swoje, i zbierze pszenicę swoją do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym.

https://bible.com/bible/3490/mat.3.11.BW1975

Czyli klepisko właściwie też jest już jasne.

Co do łoża, to jest to kwestia Miłości, jaką daży jeden bliźni drugiego. Jeśli miłość do bliźniego jest tak duża, że nawet w łożu (małżeńskim) o nim się pamięta, to tak jakby obaj byli w jednym łożu

‭‭Ewangelia według św. Łukasza‬ ‭20:34‭-‬38‬ ‭BW1975‬‬
[34] I rzekł do nich Jezus: Synowie tego świata żenią się i za mąż wychodzą, [35] Lecz ci, którzy zostają uznani za godnych dostąpienia tamtego świata i zmartwychwstania, ani się nie żenią, ani za mąż nie wychodzą. [36] Gdyż już nie mogą umrzeć, są bowiem równi aniołom, a jako uczestnicy zmartwychwstania są synami Bożymi. [37] A że umarli wzbudzeni będą, to i Mojżesz zaznaczył przy krzaku gorejącym, gdy nazywa Pana Bogiem Abrahama i Bogiem Izaaka, i Bogiem Jakuba. [38] Nie jest On przeto Bogiem umarłych, ale żywych. Dla niego bowiem wszyscy żyją.

https://bible.com/bible/3490/luk.20.34.BW1975

Pokoja - 2024-01-01, 22:56

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże?


JHWH strzeże płomienia swej Miłości. Dlatego kapłan miał opcję próby ognia, składanego dla Niego kozła. Syn Człowieczy zapowiadany przez Jana Chrzciciela, miał chrzcić Duchem Świętym swoich wybranych i ogniem - niegodziwych

‭‭Ewangelia według św. Mateusza‬ ‭3:11‭-‬12‬ ‭BW1975‬‬
[11] Ja was chrzczę wodą, ku upamiętaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy niż ja; jemu nie jestem godzien i sandałów nosić; On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. [12] W ręku jego jest wiejadło, by oczyścić klepisko swoje, i zbierze pszenicę swoją do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym.

https://bible.com/bible/3490/mat.3.11.BW1975

Czyli klepisko właściwie też jest już jasne.

Co do łoża, to jest to kwestia Miłości, jaką daży jeden bliźni drugiego. Jeśli miłość do bliźniego jest tak duża, że nawet w łożu (małżeńskim) o nim się pamięta, to tak jakby obaj byli w jednym łożu

‭‭Ewangelia według św. Łukasza‬ ‭20:34‭-‬38‬ ‭BW1975‬‬
[34] I rzekł do nich Jezus: Synowie tego świata żenią się i za mąż wychodzą, [35] Lecz ci, którzy zostają uznani za godnych dostąpienia tamtego świata i zmartwychwstania, ani się nie żenią, ani za mąż nie wychodzą. [36] Gdyż już nie mogą umrzeć, są bowiem równi aniołom, a jako uczestnicy zmartwychwstania są synami Bożymi. [37] A że umarli wzbudzeni będą, to i Mojżesz zaznaczył przy krzaku gorejącym, gdy nazywa Pana Bogiem Abrahama i Bogiem Izaaka, i Bogiem Jakuba. [38] Nie jest On przeto Bogiem umarłych, ale żywych. Dla niego bowiem wszyscy żyją.

https://bible.com/bible/3490/luk.20.34.BW1975


Bardzo ciekawe skojarzenie dałeś Radku, ale zauważyłem, że uchybiłem coś w przedstawieniu tego pytania. Otóż zamiast ołtarza, powinno być: Wejście do Namiotu Zgromadzenia, Kpł. 16:7-10. Przepraszam za to. W związku z tym, podaję pytanie w poprawionej wersji:

1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?

To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza?

radek - 2024-01-02, 10:40

Pokoja napisał/a:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?

To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza?


Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.

Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości

‭‭Ewangelia według św. Łukasza‬ ‭16:10‬ ‭BW1975‬‬
[10] Kto jest wierny w najmniejszej sprawie i w wielkiej jest wierny, a kto w najmniejszej jest niesprawiedliwy i w wielkiej jest niesprawiedliwy.

https://bible.com/bible/3490/luk.16.10.BW1975

Pokoja - 2024-01-02, 11:39

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?

To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza?


Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.

Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości

‭‭Ewangelia według św. Łukasza‬ ‭16:10‬ ‭BW1975‬‬
[10] Kto jest wierny w najmniejszej sprawie i w wielkiej jest wierny, a kto w najmniejszej jest niesprawiedliwy i w wielkiej jest niesprawiedliwy.

https://bible.com/bible/3490/luk.16.10.BW1975


Dzięki Radku za te naprowadzające myśli, w których wskazałeś na wspólny mianownik, czyli opuszczenie tych trzech miejsc:
1. Wejścia do Namiotu Zgromadzenia;
2. Klepiska;
3. Łoża.
W Ewangeliach jest jeszcze napisane o opuszczeniu pola przez dwóch mężczyzn i miejsca żaren przez dwie niewiasty, ale to pomijamy, chociaż wszystkie przypadki, cechuje opuszczenie wspólnego miejsca przebywania.

Pokoja - 2024-01-12, 13:51
Temat postu: Podsumowanie dla kontynuacji
Podsumowanie dla kontynuacji
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135020

Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Odpowiedź na to pytanie, powinna nam pomóc zrozumieć na jakiej podstawie dochodzi do zmian na scenie społeczno – politycznej, a w opisie tematu wskazałem, że jest on O zmienności ról i dziejów człowieka na ziemi. Celem obrazu z kozłem dla Jehowy i kozłem dla Azazela jest danie nam możliwości zrozumienia tej zmienności losu dwóch stron tej sceny.

Dlaczego nie wyjaśniono, co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona (z ofiar tych jedzono mięso), a tamten żył. Czego to nas uczy? Odpowiedzi wprost nie udziela Tora, ale można ją zrozumieć na podstawie Pisma Świętego.
Arcykapłan, czy królowie to wszyscy są przedstawicielami przewodzącymi narodowi w imieniu Jehowy Bogów, czyli Jehowy tych kapłanów i innych władców.

Kozioł dla Jehowy był jawnie złożony w ofierze dla niego za grzechy domu Arcykapłana. Ale skoro wszystko, co posiadamy to także do niego należy, więc i kozioł dla Azazela także był dla niego, ale raczej w sposób skryty. Na tego kozła składano grzechy Izraela, aby go oczyścić, albo oskarżyć i go wypuszczano. Wszystko zależało od tego czy przetrwa, czy nie.

Radek słusznie zauważył, że: Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.

Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości.

http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135031
Tak w skrócie można by stwierdzić, że obraz z dwoma kozłami ma na celu ukazanie takiego czasu, w którym nastąpi opuszczenie przez różnie wybranych, wspólnego miejsca zbliżenia się do Boga, Rz. 14:1-10 i nastanie okresu czasu, według nowego sposobu zbliżenia, Łuk. 12:37-44; 16:9,10 Kol. 1:13; Rz. 14:17; 10:17.
Tekst z Łuk. 17:34 wskazuje na zasiadanie na jednej sofie przy stole (jadalnym), a nie na jednym łożu, co w naszym rozumieniu może się źle kojarzyć z spaniem dwóch mężczyzn … Zasiadanie na jednej sofie przy stole jadalnym oznacza korzystanie z zastawionych potraw według ukształtowanego, koszernego systemu wartości, podobnie jak to było na dworze Nabuchodonozora, Dan. 1:5-16. Jedni byli żywieni według menu ustalonego przez króla, a czterej Judzcy młodzieńcy jarzynami z tej samej kuchni króla. Nauchodonozor wybrał tych, którzy jedli jarzyny, gdyż przewyższali mądrością tych, którzy jedli, według jego menu. Los wybrał mądrzejszych. Podobnie było z oddaniem hołdu posągowi na równinie Dura. Los wybrał tych bohaterów wiary, którzy się nie pokłonili posągowi i król wydał stosowny dekret, potwierdzający to, Dan. 3:28-33.
Może szerszej odpowiedzi, wymaga pytanie: Co łączy i co oznacza?:
1. Zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.) – Obraz uniwersalny;
2. Oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) – Obraz na Wiek Żydowski;
3. Opuszczenie sofy (Łuk. 17:34/35,36) – Obraz na Wiek Ewangelii.

Podobnie jest w przypadku opuszczenia pola przez dwóch mężczyzn i miejsca żaren przez dwie niewiasty, gdyż je też cechuje opuszczenie wspólnego miejsca przebywania.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135031

radek - 2024-01-12, 15:00
Temat postu: Re: Podsumowanie dla kontynuacji
Pokoja napisał/a:
Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela?


Zgodnie z Księgą Henocha Azazel nauczył ludzi wyrabiać ostre narzędzia, takie jak sztylety, które Izraelici mogli wykorzystywać przy składaniu ofiar

Księga Henocha 8:1
1. Azazel pokazał ludziom metale i sposób ich obróbki. Nauczył ich wyrabiać z nich miecze, sztylety, tarcze, napierśniki. Kobiety obdarzył bransoletami i innymi ozdobami, pokazał im też bardzo cenne i wyszukane kamienie oraz wiele rodzajów kolorowych barwników, dzięki czemu posiadły one sztukę malowania oczu i upiększania powiek. Świat uległ zmianie

Henryk - 2024-01-12, 15:38
Temat postu: Re: Podsumowanie dla kontynuacji
Pokoja napisał/a:
Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela?

O rany! :-(
Przecież arcykapłan miał napierśnik wyroczni.
To nie było ciągnięcie dłuższej lub krótszej zapałki, ale decyzja samego Jahwe wyrażona poprzez Urim i Tummim.
Decydował Bóg, a nie "ślepy przypadek".
Skoro "kozioł Pański" symbolizuje "małżonkę barankową"- Kościół, to kozioł dla "Azazela" jest symbolem na "wielki lud".
Ap 7:14 UBG "Odpowiedziałem mu: Panie, ty wiesz. I powiedział do mnie: To są ci, którzy przyszli z wielkiego ucisku i wyprali swoje szaty, i wybielili je we krwi Baranka."

Pokoja - 2024-01-12, 21:50
Temat postu: Re: Podsumowanie dla kontynuacji
Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela?

O rany! :-(


To idź do lekarza, a jeśli to jakaś sprawa poważniejsza i pilna to idź na SOR :-D lub zadzwoń na 112 :-D

Henryk napisał/a:
Przecież arcykapłan miał napierśnik wyroczni.
To nie było ciągnięcie dłuższej lub krótszej zapałki, ale decyzja samego Jahwe wyrażona poprzez Urim i Tummim.
Decydował Bóg, a nie "ślepy przypadek".
Skoro "kozioł Pański" symbolizuje "małżonkę barankową"- Kościół, to kozioł dla "Azazela" jest symbolem na "wielki lud".
Ap 7:14 UBG "Odpowiedziałem mu: Panie, ty wiesz. I powiedział do mnie: To są ci, którzy przyszli z wielkiego ucisku i wyprali swoje szaty, i wybielili je we krwi Baranka."


Urim to tak jak dzisiaj wokanda, a podświetlony kamień to wskazanie na tej wokandzie czyja sprawa jest rozpatrywana. Natomiast Tumim to wyrocznia po przeprowadzonym postępowaniu, krótszym lub dłuższym. Na jakiej podstawie twierdzić, że oznacza to jakieś nadnaturalne porozumiewanie się Boga przez martwe przedmioty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group