FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-22, 16:29   Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

1. Według jakiego porządku przebiegał cykl Święta Tygodni do Pięćdziesiątnicy?
2. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?
4. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?
5. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywała Pięćdziesiątnica?
6. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywał rok Jubileuszowy?
7. Jakie są podobieństwa i różnice między cyklem Pięćdziesiątnicy, a cyklem Jubileuszowym?


Zapraszam do dyskusjii
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 387 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 2741
Poziom: 41
HP: 645/5376
 12%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 112/177
 63%
Wysłany: 2018-07-22, 18:15   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
Zapraszam do dyskusjii

Przyszedłbym i podyskutował, ale mam wbity cierń w nogę. ;-)
Nie dam rady. :-(
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-22, 18:33   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Zapraszam do dyskusjii

Przyszedłbym i podyskutował, ale mam wbity cierń w nogę. ;-)
Nie dam rady. :-(


Nie ma to jak, gdy dzielny żołnierz ma dobry humaor :-D

Jeżeli jednak coś boli, to chyba jest szansa zdobyć jakiś balsam w Gileadzie :?: :) .

A tak poza tym, jeśli masz na uwadze ten "oścień" z wątku "Doskonałość", to nie w Twoje ciało on jest wbity, lecz w nasze, Badackie ciało, ale w obecnym wątku też możemy go odczuć :-D
Przykro mi :oops:

Jeszcze raz dziękuję, że dzielnie walczyłeś, pomagając wskazać ten "oścień", czy "cierń", który nam doskwiera :idea: .
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 387 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 2741
Poziom: 41
HP: 645/5376
 12%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 112/177
 63%
Wysłany: 2018-07-22, 18:40   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
lecz w nasze, Badackie ciało, .

Skoro już, to jestem ciekawy jakich "Badaczy" reprezentujesz?
Tak dziwnych poglądów, sprzecznych z oficjalnymi wierzeniami Badaczy- jeszcze nie spotkałem.
Choć wcale nie musisz odpowiadać!
Pozdrawiam.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-22, 19:13   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
lecz w nasze, Badackie ciało, .

Skoro już, to jestem ciekawy jakich "Badaczy" reprezentujesz?


Reprezentuje Bereańskich Badaczy Słowa Bożego, którzy przyjmują to, co jest zgodne z Słowem Bozym (Dz. 17:11), nawet jeśli jest sprzeczne z oficjalnymi wierzeniami Badaczy. Taki przykład dał nam sam Pan Jehoszua (Jezus). Tacy trzymają się tego, co odczytują, że On powiedział, a nie ludzie odbierający chwałę od siebie nawzajem. Słyszeliście, że powiedziano wam [...], a ja wam powiadam. Tego nalezy szukać i odważnie tego bronić.

Pozdrawiam.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-22, 21:43   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
1. Według jakiego porządku przebiegał cykl Święta Tygodni do Pięćdziesiątnicy?
2. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?
4. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?
5. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywała Pięćdziesiątnica?
6. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywał rok Jubileuszowy?
7. Jakie są podobieństwa i różnice między cyklem Pięćdziesiątnicy, a cyklem Jubileuszowym?


Tym razem postąpie odwrotnia. Wstępnie, odpowiem więc sam już prawie na samym początku. Dyskusja może się toczyć w formie poddania odpowiedzi pod wątpliwość, albo nie będzie kontynuowana, jeżeli nikt nie podejmie się, aby merytoeycznie ąj podważyć.

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Cytat:
1. Według jakiego porządku przebiegał cykl Święta Tygodni do Pięćdziesiątnicy?

Według tygodnia Święta Przaśników, w którym pierwszy i siódmy dzień były sabatami, w czasie których nie można było wykonywać pracy. Potwierdza to cykl Pięćdziesiątnicy po zmartwychwstaniu Chrystusa. Pierwszy i siódmy tydzień były świętymi Zgromadzeniami.

Cytat:

2. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?

Porządek ten rozpoczynał się pietnastego (a nie szesnastego) Nisana. Figuruje on cały tydzień stworzenia z jego ukoronowaniem, czyli 7x7 000 lat + Milenium Jubileuszowe = 50 000 lat. W pierwszym tygodniu stworzenia kształtowany w głębinach ziemi człowiek otrzymał dech życia i stał się duszą wszelkiego życia - alfa ziemskiego Bożego stworzenia. W czasie tego kształtowania nie był w stanie wykonywać żadnej pracy. Palono też ognie, co symbolizuje początek naszej światłości, która w ciemności świeci - jest to na pamiątkę pierwszego dnia stworzenia, gdy stała się światłość.
W siódmym dniu, czyli w sabat Boży, trwający 7 000 lat, człowiek wierzący, stojąc w wierze ma uświęcać Boży sabat. Uświęcanie polega między innymi na tym, że człowiek wierzący szuka Boga, wierzy, że ten nagradza (Żyd. 11:6) tych, którzy go szukają, wierząc, że to Bóg przez duchowe już dzieło stworzenia, podniesie człowieka z upadku, napełniając chwałą swoją stworzenie, czyli czyniąc Nowe Stworzenie.

Cytat:
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?

Cykl lat sabatowych przebiegał według tygodnia zwykłego, w którym tylko ostatni dzień jest sabatem. Jest on inny niż według tygodnia Święta Przaśników, według którego trwał cykl Święta tygodni - Pięćdziesiątnicy. W tym drugim przypadku, cykl ten także figuruje cały tydzień stworzenia 7x7 000 lat + Milenium Jubileuszowe = 50 000 lat. Oznacza to, że siódmy tydzień lat, cały jest sabatowy i trwa 7 000 lat. Ponadto z nakazu zakonu wynika, że co siódmy rok miał być rokiem sabatowym. Nakładając na siebie porządek tygodnia zwykłego z porządkiem lat sabatowych, rozpoznajemy, że co siódmy rok był rok sabatowy, a ostatni tydzień lat cały był tygodniem sabatowym lat, który kończył się rokiem sabatowym. Ponadto po tym, następował rok jubileuszowy, który jest sabatem wszystkich sabatów

Cytat:
4. W którym dniu ten porządek się rozpoczynał i co on figuruje?

Porządek ten rozpoczynał się w tym samym dniu, co rok jubileuszowy, czyli w dziesiątym dniu siódmego miesiąca roku religijnego, tzn. w pierwszym dniu roku rolnego.
Porządek tego cyklu figuruje Milenia jubileuszowe, kończące każdy z dni stwarzania, w których Bóg widział, że uczynione dane dzieło było dobre. Ostatni tydzień lat figuruje więc siódmy dzień - sabat Boży, trwający 7 000 lat. Kończy się on sabatem Pańskim, trwającym 1 000 lat, w którym obecnie żyjemy od 1874r.

Cytat:
5. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywała Pięćdziesiątnica?

Pięćdziesiątnica była swgo rodzaju wykonaniem obowiązków Żyda względem prawa zakonu

Cytat:
6. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywał rok Jubileuszowy?

Rok Jubileuszowy był wyrazem łaski władzy i prawa względem każdego Żyda, który stracił dziedzictwo swoje - mógł wtedy z łaski powrócić do utraconego, pierwotnego dziedzictwa swego.
Cytat:
7. Jakie są podobieństwa i różnice między cyklem Pięćdziesiątnicy, a cyklem Jubileuszowym?

Naiistotnirjsza różnica jest ta, że z Pięćdziesiątnicą wiążą się zobowiązania człowieka względem prawa Bożego, a z Jubileuszem wiąże się łaska Boża, zapweniająca upadłemu człowiekowi powrót do Raju utraconego.

Można w ostateczności zauważyć, że cykl Pięćdziesiątnicy i cykl Jubileuszowy są jakby dwiema mapkami w różnej skali, służące do rozpoznawania czasu Bozego dzieła stworzenia i Nowego Stworzenia. Dzięki temu człowiek wierzący może rozpoznać w jakim czasie żyje.

Zapraszam do dyskusjii
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-23, 18:44   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
Cytat:
1. Według jakiego porządku przebiegał cykl Święta Tygodni do Pięćdziesiątnicy?

Cykl Święta Tygodni do Pięćdziesiątnicy, przebiegał według tygodnia Święta Przaśników, w którym pierwszy i siódmy dzień były sabatami, w czasie których nie można było wykonywać pracy. Potwierdza to cykl Pięćdziesiątnicy po zmartwychwstaniu Chrystusa. Pierwszy i siódmy tydzień były świętymi Zgromadzeniami.


Na uwagę zasługuje tu fakt, że od spotkania zmartwychwstałego Chrystusa z uczniami swoimi, rozpoczyna się nowy porządek liczenia czasu (porządek Wieku Ewangelii). W stosunku do cyklu Święta Tygodni jest on przesunięty o trzy dni. Uroczysty sabat z J. 19:31, czyli 15 Nisan jest pierwszym dniem tego cyklu.

15 Nisan ..........16 Nisan........17 Nisan.......18 Nisan
uroczysty sabat..dzień zwykły..sabat zwykły..Niedziela
Święta
Przaśników

UCZNIOWIE W ZAMKNIĘCIU PRZED ŻYDAMI PRZEZ SIEDEM DNI ŚWIĘTA PRZAŚNIKÓW, J. 20:26
.....1 dzień...........2 dzień .........3 dzień..........4 dzień.........................5 dzień-6 dzień-7 dzień
------------------...................-----------------Spotkanie zmartwychwstałego
Pierwszy dzień________________________Chrystusa z uczniami swoimi
cyklu Święta Tygodni___________Pierwszy tydzień Święta Tygodni_________przed spotkaniem Pana Jezusa
(początek liczenia cyklu) ___________________________________________z Ap. Tomaszem, J. 20:26

O wprowadzeniu nowego porządku liczenia czasu, świadczy treść J. 20:1 i 19. Najpierw jest rano, a potem jest wieczór tego samego dnia. Według porządku żydowskiego jest odwrotnie - wieczór i poranek

Czterdzieści dni ukazywania się Chrystusa uczniom (Dz. 1:3), skończyło się więc w 42 dniu cyklu. Od 43 dnia, czyli przez cały tydzień, mieli oczekiwać na spełnienie obietnicy - drugie Święte Zgromadzenie, według Tygodnia Święta Przaśników. Po tym tygodniu nastąpiła Pięćdziesiątnica, Dz. 2:1-21

Tora przy Górze Synaj była dana w czterdziestym dziewiątym dniu cyklu Pięćdziesiątnicy.
W dniu Pięćdziesiątnicy, nastąpiło dostosowanie się narodu Izraela do Przymierza Synaju, odczytanego mu cztery dni wcześniej, gdy zapewnił, że wykona wszystko, co Jehowa powiedział.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-07-23, 18:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-23, 23:28   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
15 Nisan ..........16 Nisan........17 Nisan.......18 Nisan
uroczysty sabat..dzień zwykły..sabat zwykły..Niedziela
Święta
Przaśników

UCZNIOWIE W ZAMKNIĘCIU PRZED ŻYDAMI PRZEZ SIEDEM DNI ŚWIĘTA PRZAŚNIKÓW, J. 20:26
.....1 dzień...........2 dzień .........3 dzień..........4 dzień.........................5 dzień-6 dzień-7 dzień
------------------...................-----------------Spotkanie zmartwychwstałego
Pierwszy dzień________________________Chrystusa z uczniami swoimi
cyklu Święta Tygodni___________Pierwszy tydzień Święta Tygodni_________przed spotkaniem Pana Jezusa
(początek liczenia cyklu) ___________________________________________z Ap. Tomaszem, J. 20:26


Jednak Kpł. 23: 15, jakby sugeruje, że liczenie siedmiu tygodni, rozpoczynało się od 16 Nisana:

Cytat:
3 Moj. 23:15. Od następnego dnia po sabacie, kiedyście przynieśli snop dla dokonania obrzędu potrząsania, odliczycie sobie pełnych siedem tygodni. (BW)

(15) Naliczycie (5608) także sobie (8901) od dnia pierwszego (4283) po sabacie (7676), od dnia (3117), któregoście ofiarowali (935) snop (º6016) podnoszenia (8573), siedem (7651) tygodni (7676) zupełnych (8549) niech będzie (1961).

(16) Aż do (5704) pierwszego dnia (4283) po siódmym (7637) tygodniu (7676) naliczycie (5608) pięćdziesiąt (2572) dni (3117); tedy ofiarować (7126) będziecie ofiarę śniedną (4503) nową (2319) Panu (3068). BG


Inaczej to jednak wygląda na podstawie Konkordancji Stronga:

Kod:
(15) Według (8901) dni (3117) tygodnia (7676 tygodnia przaśników?), naliczycie (5608) siedem (7651) pełnych (8549) tygodni (7676); Następnego dnia (4283) będzie (1961) położona (935) przynajmniej pamiątka, snop (º6016) kołysania (8573).

(16) W końcu (5704), nazajutrz (4283) siódmego (7637) tygodnia (7676) głoście (5608) pięćdziesiąty (2572) dzień (3117); Przynieście (7126) nowa rzecz (2319) Jehowie (3068), ofiarę z ziarna (4503).


(15) Według dni tygodnia (tygodnia przaśników?), naliczycie siedem pełnych tygodni; Następnego dnia będzie położona przynajmniej pamiątka, snop kołysania.
(16) W końcu, nazajutrz siódmego tygodnia głoście pięćdziesiąty dzień; Przynieście nowa rzecz Jehowie, ofiarę z ziarna.


Tak więc liczenie siedmiu tygodni, rozpoczynało się od 15 Nisana, a nie od 16 Nisana.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 387 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 2741
Poziom: 41
HP: 645/5376
 12%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 112/177
 63%
Wysłany: 2018-07-24, 07:13   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
Inaczej to jednak wygląda na podstawie Konkordancji Stronga:

Domyślam się, że jesteś zupełnie przekonany o poprawności Swego tłumaczenia.
Wszyscy inni dotychczas byli w błędzie. :-?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-24, 11:11   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Inaczej to jednak wygląda na podstawie Konkordancji Stronga:

Domyślam się, że jesteś zupełnie przekonany o poprawności Swego tłumaczenia.
Wszyscy inni dotychczas byli w błędzie. :-?


Pięćdziesiątnica - Święto pełni Przymierza, Rz. 11:12,25

Niech rozważy to szlachetny Bereejczyk, Badacz Słowa Bożego, Dz. 17:11:

Cytat:
(37) Ciągnęli tedy synowie Izraelscy z Rameses do Suchotu, około sześć kroć sto tysięcy pieszych mężów tylko, okrom dzieci.
(40) A czasu mieszkania […członków grupy stowarzyszenia] Izraelskich, którego mieszkali w Egipcie, było cztery sta lat, i trzydzieści lat.(41) I stało się po czterech set lat i trzydziestu lat, stało się onegoż dnia, wyszły wszystkie wojska Pańskie z ziemi gipskiej. (42) Noc ta obchodzona ma być Panu, że je wywiódł ze ziemi Egipskiej. Ta tedy noc Panu obchodzona ma być od wszystkich synów Izraelskich w narodziech ich. Wj. 12:37-42 BG

(Izraelici) Wyruszyli z Ramzes w pierwszym miesiącu, piętnastego dnia pierwszego miesiąca. Nazajutrz po święcie Paschy […]. Lb. 33:3

(7) Potem dnia piętnastego tegoż miesiąca, święto przaśników będzie Panu; przez siedem dni chleby przaśne jeść będziecie. (8) A dnia pierwszego zgromadzenie święte mieć będziecie; żadnej roboty służebniczej czynić nie będziecie. (9) Ale będziecie ofiarowali ofiarę ognistą Panu przez siedem dni. Dnia także siódmego zgromadzenie święte będzie; żadnej roboty służebniczej czynić nie będziecie.
I rzekł Pan do Mojżesza, mówiąc:
(10) Powiedz synom Izraelskim, i rzecz im: Gdy wnijdziecie do ziemi którą Ja wam dawam, a będziecie żąć zboże wasze, tedy przyniesiecie snop pierwiastek żniwa waszego do kapłana.
(11) I będzie tam i sam obracał on snop przed obliczem Pańskiem, aby był przyjemny za was; nazajutrz po sabacie podnosić go będzie kapłan. […] Kpł. 23:7-11

(15) Naliczycie (5608) także sobie (8901) od dnia pierwszego (4283) po sabacie (7676), od dnia (3117), któregoście ofiarowali (935) snop (º6016) podnoszenia (8573), siedem (7651) tygodni (7676) zupełnych (8549) niech będzie (1961). Kpł. 23:15 BG


Kpł. 23:15 według KS z nr
Kod:
(15) Według (8901) dni (3117) tygodnia (7676 tygodnia przaśników), naliczycie (5608) siedem (7651) pełnych (8549) tygodni (7676); Następnego dnia (4283) będzie (1961) położona (935) przynajmniej pamiątka, snop (º6016) kołysania (8573).


(15) Według dni tygodnia (tygodnia przaśników), naliczycie siedem pełnych tygodni; Następnego dnia będzie położona przynajmniej pamiątka, snop kołysania. Wg. KS

Nie według siedmiu dni, czyli według tygodnia zwykłego, w którym ostatni dzień jest sabatem, lecz według dni tygodnia przaśników, w którym pierwszy i siódmy dzień jest sabatem. W związku z tym pierwszy i siódmy tydzień dni, też są tygodniami sabatowymi.

Cytat:
(16) Aż do (5704) pierwszego dnia (4283) po siódmym (7637) tygodniu (7676) naliczycie (5608) pięćdziesiąt (2572) dni (3117); tedy ofiarować (7126) będziecie ofiarę śniedną (4503) nową (2319) Panu (3068). Kpł. 23:16 BG


Kpł. 23:16 według KS
Kod:
(16) W końcu (5704), nazajutrz (4283) siódmego (7637) tygodnia (7676) głoście (5608) pięćdziesiąty (2572) dzień (3117); Przynieście (7126) nową rzecz (2319) Jehowie (3068), ofiarę z ziarna (4503).

(16) W końcu, nazajutrz siódmego tygodnia głoście pięćdziesiąty dzień; Przynieście nową rzecz Jehowie, ofiarę z ziarna. Kpł. 23:15-19 KS

Cytat:
(3) Nie będziesz z nimi (ofiarami Paschalnymi) jadł kwaszonego; przez siedem dni (14 – 20 Nisana) jeść będziesz z nimi przaśniki, chleb utrapienia, (boś z kwapieniem wyszedł z ziemi Egipskiej), abyś pamiętał dzień wyjścia twego z ziemi Egipskiej po wszystkie dni żywota twego. (4) A nie pokaże się u ciebie kwas we wszystkich granicach twoich przez siedem dni, i nie zostanie nic przez noc z mięsa, które byś ofiarował w wieczór pierwszego dnia, aż do poranku. (5) Nie będziesz mógł ofiarować ofiary święta przejścia w któremkolwiek mieście twojem, z onych, które Pan, Bóg twój, dawa tobie. (6) Ale na miejscu, które obierze Pan, Bóg twój, aby tam mieszkało imię jego, ofiarować będziesz ofiarę świętą przejścia w wieczór przy zajściu słońca, w ten czas, któregoś wyszedł z Egiptu. (7) To upieczesz i jeść będziesz na miejscu, które obierze Pan, Bóg twój; potem wrócisz się rano, i pójdziesz do namiotów swoich. (8) Przez sześć dni (siedem dni, włącznie z Paschą 14 Nisana, Wj. 12:17,18 - wieczór 21 Nisana, to siódmy dzień Święta Przaśników - Święte Zgromadzenie) będziesz jadł przaśniki, ale w dzień siódmy święto uroczyste będzie Pana, Boga twego; nie będziesz czynił weń żadnej roboty. (9) Siedem też tygodni odliczysz sobie; gdy zapuścisz sierp w zboże twoje, poczniesz liczyć siedem tygodni. (10) A potem będziesz obchodził święto tygodni Panu, Bogu twemu; z dostatku ręki twej dobrowolnie dasz według tego, jako cię ubłogosławił Pan, Bóg twój.! P.Pr. 16:3-10

Miesiąca trzeciego po wyjściu synów Izraelskich z ziemi Egipskiej, w tenże dzień przyszli na puszczą Synaj.

(3) A Mojżesz wstąpił do Boga, i zawołał nań Pan z góry, […](8) I odpowiedział wszystek lud, wspólnie mówiąc: Wszystko, co Pan rzekł, uczynimy. I odniósł Mojżesz słowa ludu do Pana.

(10) Mówił zaś Pan do Mojżesza: Idź do ludu, a poświęć je dziś i jutro, a niech wypiorą szaty swoje. (11) I niech będą gotowi na dzień trzeci; albowiem trzeciego dnia zstąpi Pan przed oczyma wszystkiego ludu na górę Synaj.
(16) Stało się tedy dnia trzeciego rano, że były grzmienia, i błyskawice, i gęsty obłok nad górą, i głos trąby bardzo potężny; a bał się wszystek lud, który był w obozie. Wyj. 19:1,10,11,16


dziś i jutro, [...] na dzień trzeci - prawo, Izrael otrzymał trzy dni wcześniej. W ciągu trzech następujących po tym dniach miał się odpowiednio przygotować do bezpośredniego słuchania głosu Bożego, rozlegającego się z Góry Synaj.

Tak więc szesnaście dni miesiąca Nisan, cały następny miesiąc (30 dni) oraz trzeci dzień miesiąca Abib, to w sumie 49 dni. Oznacza to, że dziesięć przykazań i różne inne przepisy prawa, Izrael był w stanie wypełnić najpźniej przy końcu ostatniego dnia siódmego tygodnia, czyli w sabat, tygodnia sabatowego.

Obraz - Izrael zdolny do wypełnienia wymagań Przymierza w 50 dzień - Pięćdziesiątnica (Jubileusz według innego cyklu)

Cytat:
(4) ... Mojżesz spisał wszystkie słowa Pana, a wstawszy wcześnie rano (pięćdziesiąty dzień), zbudował ołtarz u stóp góry i postawił dwanaście pomników dla dwunastu plemion izraelskich. [... (7) Następnie wziął Księgę Przymierza i głośno przeczytał ludowi, ten zaś rzekł: Wszystko, co powiedział Pan, uczynimy i będziemy posłuszni. (8) Wziął też Mojżesz krew i pokropił lud, mówiąc: Oto krew przymierza, które Pan zawarł z wami na podstawie wszystkich tych słów. Wyj. 24:4,7,8


Chociaż Przymierze z Izraelem, zostało zatwierdzone w tym dniu, to jednak prawo jego obowiązywało już wcześniej, np. obrzezka Abrahama, Pascha w Egipcie, na 49 dzień mieli się oczyścić trzy dni wcześniej, itp. Podobnie jest i z Nowy Przymierzem, które jest wieczne i święte. Kościół Chrystusowy zawiera je w czasie składania ofiar Nowego Przymierza, z najważniejszą, doskonałą ofiarą Pana Jezusa. Przymierze to jest Nowe dla Izraela, ale np. nie jest nowe dla Abrahama, gdyż z nim nie było wcześniej zawarte inne Przymierze.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-24, 17:51   Re: Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.

Pokoja napisał/a:
Pięćdziesiątnica - Święto pełni Przymierza, Rz. 11:12,25

Cytat:
Miesiąca trzeciego po wyjściu synów Izraelskich z ziemi Egipskiej, w tenże dzień przyszli na puszczą Synaj.

(3) A Mojżesz wstąpił do Boga, i zawołał nań Pan z góry, […](8) I odpowiedział wszystek lud, wspólnie mówiąc: Wszystko, co Pan rzekł, uczynimy. I odniósł Mojżesz słowa ludu do Pana.

(10) Mówił zaś Pan do Mojżesza: Idź do ludu, a poświęć je dziś i jutro, a niech wypiorą szaty swoje. (11) I niech będą gotowi na dzień trzeci; albowiem trzeciego dnia zstąpi Pan przed oczyma wszystkiego ludu na górę Synaj.
(16) Stało się tedy dnia trzeciego rano, że były grzmienia, i błyskawice, i gęsty obłok nad górą, i głos trąby bardzo potężny; a bał się wszystek lud, który był w obozie. Wyj. 19:1,10,11,16


dziś i jutro, [...] na dzień trzeci - prawo, Izrael otrzymał trzy dni wcześniej. W ciągu trzech następujących po tym dniach miał się odpowiednio przygotować do bezpośredniego słuchania głosu Bożego, rozlegającego się z Góry Synaj.

Tak więc szesnaście dni miesiąca Nisan, cały następny miesiąc (30 dni) oraz trzeci dzień miesiąca Abib, to w sumie 49 dni. Oznacza to, że dziesięć przykazań i różne inne przepisy prawa, Izrael był w stanie wypełnić najpźniej przy końcu ostatniego dnia siódmego tygodnia, czyli w sabat, tygodnia sabatowego.

Obraz - Izrael zdolny do wypełnienia wymagań Przymierza w 50 dzień - Pięćdziesiątnica (Jubileusz według innego cyklu)


Jeżeli założymy, że cykl siedmiu tygodni do Święta Tygodni (Święta Przymierza), rozpoczął się 16 Nisana, to pięćdziesiąt dni upłynęłoby jeden dzień po Pięćdziesiątnicy. Czyż nie tak?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-25, 22:57   

Pokoja napisał/a:
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?

Cykl lat sabatowych przebiegał według tygodnia zwykłego, w którym tylko ostatni dzień jest sabatem. Jest on inny niż według tygodnia Święta Przaśników, według którego trwał cykl Święta tygodni - Pięćdziesiątnicy. W tym drugim przypadku, cykl ten także figuruje cały tydzień stworzenia 7x7 000 lat + Milenium Jubileuszowe = 50 000 lat. Oznacza to, że siódmy tydzień lat, cały jest sabatowy i trwa 7 000 lat. Ponadto z nakazu zakonu wynika, że co siódmy rok miał być rokiem sabatowym. Nakładając na siebie porządek tygodnia zwykłego z porządkiem lat sabatowych, rozpoznajemy, że co siódmy rok był rok sabatowy, a ostatni tydzień lat cały był tygodniem sabatowym lat, który kończył się rokiem sabatowym. Ponadto po tym, następował rok jubileuszowy, który jest sabatem wszystkich sabatów[/quote]
Pięćdziesięcioletni porządek cyklu jubileuszowego jest figurą na pięćdziesięciu tysięczny cykl tygodnia stworzenia z jego ukoronowaniem, czyli Milenium Jubileuszowym. Obecnie żyjemy w Milenium Sabatowym, Sabatu Bożego trwającego 7 000 lat. Sześć dni stwarzania, czyli 42 000 lat, służyło do wykonania fizycznego dzieła Bożego w całej kompozycji, Rdz. 1:31:
Cytat:
1 Moj. 1:31. I spojrzał Bóg na wszystko, co uczynił, a było to bardzo dobre. I nastał wieczór, i nastał poranek - dzień szósty.(BW)


Dalsze dzieło, wykonywane w sabat Boży jest dziełem duchowym, czyli napełnianiem chwałą Bożą stworzenia, które upadło w swym cielesnym stanie. Jest to podobne do napełniania chwałą Bożą Przybytku na puszczy i Świątyni Salomona. Nikt w tym czasie nie mógł tam wejść, co odpowiada temu, że bez wiary nikt nie może wejść do odpocznienia Bożego, trwającego 7 000 lat. W istocie rzeczy jest to dzieło czynienia Nowego Stworzenia, 1Pio. 1:18,19; Efz. 1:4. Wtedy Bóg wskazał, że tylko wiarą można się do niego zbliżyć. On nie wybrał (predestynacja) wtedy jednostek, które tego dostąpią, a tylko klasę wierzących. Tylko człowiek wierzący, duchem wiary może przekroczyć próg nadziei.

Z racji tej, że dzieło sabatu (7 000 lat) jest już jakby nowym dziełem, dlatego w cyklu figuralnym (tydzień lat), wprowadzone zostało, jakby liczenie od początku. Nie zostało napisane, że Bóg w czterdziestym ósmym roku cyklu da taki obfity plon, że wystarczy na trzy lata, Kpł. 25:20-22. Zostało napisane, że ten urodzaj Bóg da w szóstym roku. Każdy kto odzyskał utracone dziedzictwo, to odzyskując je z łaski prawa w 50 (8) roku, mógł już uprawiać rolę. W roku jubileuszowym można było jeść tylko z gumna, albo prosto z pola, ale ziemię można było już uprawiać i obsiewać, co jest bardzo uzasadnione.

Cykl jubileuszowy ma także zastosowanie prorocze, jako jednostka miary czasu. Zarówno figura jak i proroctwo muszą wskazywać to samo Milenium Jubileuszowe. Muszą dać ten sam wynik, podobnie jak w liście płac, wynik z kolumn i wierszy musi być taki sam w prawym dolnym polu podsumowania.

Skoro od 1874r., żyjemy już w Milenium Sabatowym, to te dwa sposoby powinny wskazać rok 2874, jako Wielki Milenijny Jubileusz Raju Ziemi i człowieka wracającego do pierwotnego utraconego dziedzictwa, dziedzictwa utraconego przez upadek w grzechu. Istnieje jednak pewien wyjątek, który odbiega od tej reguły. Dotyczy on narodu Izraela, który figuralnie był jakby podniesiony w świecie będącym w stanie upadku. Jego narodowy powrót do pierwotnego utraconego dziedzictwa trwa w Milenium Sabatowym od 1874r.

Jubileusz narodowy, narodu żydowskiego, poprzedzający Wielki Milenijny Jubileusz od 2874r., następuje według tzw. niedoskonałej "joty", czyli według nieprecyzyjnego pojmowania prawa natury przez świat. Grecka "jota" jest dziewiątą literą alfabetu, a oznacza dziesięć. Ta sama nieprecyzyjność występuje, jakby w przypadku narodowego jubileuszu, ale jest on uzasadniony tym, że naród ten figuralnie stoi wyżej ze względu na Przymierze Synaju i powierzone im obietnice, Rz. 2: 14-16,20; 3:1,2.

Czas narodowego jubileuszu Żydów (według tzw. niedoskonałej "joty"), wyznacza cykl 51 lat, liczony od roku postu w Judzie, czyli od piątego roku panowania Jehojakima do roku, w którym powróciły zmysły Nabuchodonozorowi i naród żydowski na nowo otrzymał moc od Boga. Składa się na niego więc 7 lat panowania Jehojakima 37 lat do upokorzenia Nabuchodonozora i 7 lat jego upokorzenia = 51 lat (jako 51 cykli bez roku jubileuszowego). Jeżeli teraz pomnożymy 51 cykli x 49 lat = 2499 lat. Ostatni rok jubileuszowy w Judzie był w 625r.p.n.e. Post był w 624r.p.n.e., więc odejmując tą datę od okresu 2499 lat, chronologia doprowadza nas do roku 1874/75.

Pastor Russell na podstawie 2Kro. 36:21 o siedemdziesięciu latach spustoszenia ziemi, tą samą datę wyznaczył, licząc pięćdziesięcioletnie cykle jubileuszowe od roku wejścia do Ziemi Chananejskiej w 1575r.p.n.e. Tak więc 19 cykli x 50 lat = 950 lat z 969 lat, które upłynęły od 1575r.p.n.e do upadku Królestwa Judy za Sedekiasza w 606r.p.n.e. Dalsza część 51 cykli bez lat jubileuszowych, doprowadziła go do ustalenia daty 1874r., jako początku narodowego Jubileuszu Izraela. Naród ten od tego czasu wraca do utraconego swego dziedzictwa, więc ma to uzasadnione znaczenie, lecz nie ostateczne. Podstawę do takiego liczenia, dają uchybienia wprowadzone w dostępnych nam Przekładach Biblii.

Z czego to wynika, że na dwóch odmiennych podstawach otrzymujemy rok 1874. Pastor Russell zauważył, że Bóg rozumiejąc na początku, że będziemy się chwytać złożonych obietnic, więc podwoił podstawę do obliczenia daty rozpoczęcia się ważnego Milenijnego dzieła swego. Ponadto istotne zaznaczenie ma tu fakt, że nie jesteśmy pod zakonem, lecz pod łaską. Bóg więc wiedząc, że będą wprowadzone przeinaczenia w tekście Pisma Świętego, przechytrzył chytrych, którzy w wielu miejscach dokonali zmian, aby przekazać sobie odpowiednią treść. Poniżej podaję teksty, które zawierają przesłanie, które można odczytać na podstawie Konkordancji Stronga, czyli inne niż to znajdujące się w dostępnych nam przekładach:

(11) Będzie ta wszystka ziemia spustoszeniem; Te narody przerażeniem, siedemdziesiąt lat będą wiedzione do służby królowi Babilońskiemu.
(12) Na ziemi Chaldejskiej (tłukącej grudy), siedemdziesiąt lat będą gromadzić się przeciwko królowi Babilońskiemu; Ponadto na terenie tym dokonam przeglądu narodów (Sof. 3:8,9), mówi Jehowa; Przekształcę karę za nieprawość – pamiątkę - pustynię starożytności (Izj. 35:4-7).
(13) Tutaj, na tę ziemię, przyjdzie wszystko; Słowa, które mówiłem w sprawie, od kiedy wydano dekrety ksiąg; wszystko pod wpływem ducha Bożego "którego Jah wyznaczył" przeciw wszystkim narodom.
(14) Gdyż będą wiedzeni do służby przy narodach możnych, królach wielkich: Także onym wewnątrz odpłacone będzie mocą działania zobowiązań. Jer. 25:11-14 KS

(10) W ten sposób rzeczywiście, mówią w sercu usta Jehowy: Gdy wypełni się siedemdziesiąt lat Babilonowi, wyróżniająco będziecie nawiedzeni; Ponadto będą potwierdzone szczodre słowa; Wyróżniająco w duchu ustawy będzie przywrócone tutaj miejsce przebywania.
(11) Tak zaiste Ja potwierdzam plan, który Ja zamierzyłem w sprawie, mówi Jehowa: myśli o relacjach międzyludzkich (w związku przymierza). Będzie położony koniec według oczekiwań, bez utrapienia. Jer. 29:10,11 KS


Cytat:
(21) Aby się wypełniło (4390) słowo (1697) Pańskie (3068) powiedziane przez usta (6310) Jeremijaszowe (3414), ażby (5704) odprawiła (7521) ziemia (776) sabaty (º7676) swoje; bo po wszystkie (3605) dni (3117) spustoszenia (8074) swego odpoczywała (7673), aż się wypełniło (4390) siedmdziesiąt (7657) lat (8141). 2Kro. 36:21BG


Kod:
 (21) Wypowiedź (1697) Jehowy (3068) będzie wypełniona (4390); Siedemdziesiąt (7657) lat (8141) spustoszenia (8074), "które JaH wyznaczył" (3414), zapłaci (7521) wszystkie (3605) sabaty (º7676) odpoczywania (7673 przestrzegania sabatu)  ziemi (776), aż do (5704) końca (6310), pełni (4390)  dni (3117).
2Kro. 36:21 KS

Jeremiasz – oznacza "które JaH wyznaczył".

Pełnią dni jest Wielki Milenijny Jubileusz Ziemi i człowieka
Według 2Kro. 36:20 Nabuchodonozor zabrał Judejczyków do niewoli, dlatego:

Wypowiedź Jehowy będzie wypełniona; Siedemdziesiąt lat spustoszenia, "które JaH wyznaczył", zapłaci wszystkie sabaty odpoczywania (przestrzegania sabatu) ziemi, aż do końca, pełni dni. 2Kro. 36:21 KS

Wskazane tu siedemdziesiąt lat nie odnosi się do 70 cykli, liczonych od 1575r.p.n.e., lecz do 70 cykli, liczonych od 625r.p.n.e, czyli od ostatniego roku jubileuszowego w Judzie. W minione 3 500 lat (Wieczór sabatu Bożego) od upadku człowieka do 625r.p.n.e., czyli przez 70 cykli, lata jubileuszowe nie były przestrzegane, ani przez narody według zakonu natury, ani dokładnie przez Żydów, według zakonu Synaju (figury). Z tego powodu Bóg wymierzył 70 lat, aby ziemia już na samym początku otrzymała to, czego naród żydowski, będąc pod panowaniem imperiów nie był w stanie wypełnić w Poranku (3 500 lat) sabatu Bożego (7 000 lat). Bóg nakłada to nadobne figi, którym obiecuje przyjść z pomocą, na nowo dać moc wśród narodów. Tą moc naród otrzymał już w Babilonie, po przywróceniu zmysłów Nabuchodonozorowi.

CDN.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
aleks89 
wędrowiec

Potwierdzenie wizualne: 55
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2018
Posty: 15
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2018-07-27, 02:53   

Pokoja napisał/a:
Reprezentuje Bereańskich Badaczy Słowa Bożego, którzy przyjmują to, co jest zgodne z Słowem Bozym (Dz. 17:11), nawet jeśli jest sprzeczne z oficjalnymi wierzeniami Badaczy.

To Badacze też są podzieleni? Szok.
I każdy ma rację, swoją rację. ;)
Zatem Wieża Babel dalej stoi i się chwieje.
Czeka na wiatr.
PS
Przepraszam, to nie miało być ironiczne, tym bardziej złośliwe.
Po prostu tak jakoś. :oops:
Ostatnio zmieniony przez aleks89 2018-07-27, 02:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1238 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 10918
Poziom: 66
HP: 10319/22932
 45%
MP: 0/10949
 0%
EXP: 430/508
 84%
Wysłany: 2018-07-27, 09:45   

aleks89, Przez całe 2000 lat lud Boży się dzielił, dzieli i do Tysiąclecia będzie się dzielił.
W Tysiącleciu po wzbudzeniu ludzkosci z grobu Jezus Pan nas pogodzi.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 605 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 2710
Poziom: 41
HP: 806/5376
 15%
MP: 2567/2567
 100%
EXP: 81/177
 45%
Wysłany: 2018-07-27, 10:13   Dwojakie jubileuszowe wynagrodzenie dla Żydów

Pokoja napisał/a:
Cytat:
Cytat:
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?

Cykl lat sabatowych przebiegał według tygodnia zwykłego, w którym tylko ostatni dzień jest sabatem. […] cykl ten … figuruje cały tydzień stworzenia 7x7 000 lat + Milenium Jubileuszowe = 50 000 lat. Oznacza to, że siódmy tydzień lat (jako figura rok za 1 000 lat), cały jest sabatowy i trwa 7 000 lat. Ponadto z nakazu zakonu wynika, że co siódmy rok miał być rokiem sabatowym. Nakładając na siebie (figuralny) porządek tygodnia zwykłego z porządkiem lat sabatowych, rozpoznajemy, że co siódmy rok był rokiem sabatowym, a ostatni tydzień lat cały był tygodniem sabatowym lat (siedem lat nieurodzaju według snu faraona), który kończył się rokiem sabatowym. Ponadto po tym, następował rok jubileuszowy, który jest sabatem wszystkich sabatów


Pięćdziesięcioletni porządek cyklu jubileuszowego jest figurą na pięćdziesięciotysięczny cykl tygodnia stworzenia z jego ukoronowaniem, czyli Milenium Jubileuszowym. Obecnie żyjemy w Milenium Sabatowym, Sabatu Bożego trwającego 7 000 lat. Sześć dni stwarzania, czyli 42 000 lat, służyło do wykonania fizycznego dzieła Bożego w całej kompozycji, Rdz. 1:31:
Cytat:
1 Moj. 1:31. I spojrzał Bóg na wszystko, co uczynił, a było to bardzo dobre. I nastał wieczór, i nastał poranek - dzień szósty.(BW)


Dalsze dzieło, wykonywane w sabat Boży jest dziełem duchowym, czyli napełnianiem chwałą Bożą stworzenia, które upadło w swym cielesnym stanie. Jest to podobne do napełniania chwałą Bożą Przybytku na puszczy i Świątyni Salomona. Nikt w tym czasie nie mógł tam wejść, co odpowiada temu, że bez wiary nikt nie może wejść do odpocznienia Bożego, trwającego 7 000 lat. W istocie rzeczy jest to dzieło czynienia Nowego Stworzenia, 1Pio. 1:18,19; Efz. 1:4. Wtedy Bóg wskazał, że tylko wiarą można się do niego zbliżyć. On nie wybrał (predestynacja) wtedy jednostek, które tego dostąpią, a tylko klasę wierzących. Tylko człowiek wierzący, duchem wiary może przekroczyć próg nadziei.
[…]
Cykl jubileuszowy ma także zastosowanie prorocze, jako jednostka miary czasu. Zarówno figura jak i proroctwo muszą wskazywać to samo Milenium Jubileuszowe. Muszą dać ten sam wynik, podobnie jak w liście płac, wynik z kolumn i wierszy musi być taki sam w prawym dolnym polu podsumowania.

Skoro od 1874r., żyjemy już w Milenium Sabatowym, to .. dwa sposoby (liczenia, czyli figuralny i proroczy) powinny wskazać rok 2874, jako Wielki Milenijny Jubileusz Raju Ziemi i człowieka, wracającego do pierwotnego utraconego dziedzictwa, dziedzictwa utraconego przez upadek w grzechu. Istnieje jednak pewien wyjątek, który odbiega od tej reguły. Dotyczy on narodu Izraela, który figuralnie był jakby podniesiony w świecie będącym w stanie upadku. Jego narodowy powrót do pierwotnego utraconego dziedzictwa trwa w Milenium Sabatowym od 1874r.

Jubileusz narodowy, narodu żydowskiego, poprzedzający Wielki Milenijny Jubileusz od 2874r., następuje według tzw. niedoskonałej "joty", czyli według nieprecyzyjnego pojmowania prawa natury przez świat. Grecka "jota" jest dziewiątą literą alfabetu, a oznacza dziesięć. Ta sama nieprecyzyjność występuje, jakby w przypadku narodowego jubileuszu, ale jest on uzasadniony tym, że naród ten figuralnie stoi wyżej ze względu na Przymierze Synaju i powierzone im obietnice, Rz. 2: 14-16,20; 3:1,2.

Czas narodowego jubileuszu Żydów (według tzw. niedoskonałej "joty"), wyznacza cykl 51 lat, liczony od roku postu w Judzie, czyli od piątego roku panowania Jehojakima do roku, w którym powróciły zmysły Nabuchodonozorowi i naród żydowski na nowo otrzymał moc od Boga. Składa się na niego więc 7 lat panowania Jehojakima 37 lat do upokorzenia Nabuchodonozora i 7 lat jego upokorzenia = 51 lat (jako 51 cykli bez roku jubileuszowego). Jeżeli teraz pomnożymy 51 cykli x 49 lat = 2499 lat. Ostatni rok jubileuszowy w Judzie był w 625r.p.n.e. Post był w 624r.p.n.e., więc odejmując tą datę od okresu 2499 lat, chronologia doprowadza nas do roku 1874/75.
[…]
Według 2Kro. 36:20 Nabuchodonozor zabrał Judejczyków do niewoli, dlatego:

Wypowiedź Jehowy będzie wypełniona; Siedemdziesiąt lat spustoszenia, "które JaH wyznaczył", zapłaci wszystkie sabaty odpoczywania (przestrzegania sabatu) ziemi, aż do końca, pełni dni. 2Kro. 36:21 KS
Jeremiasz – oznacza "które JaH wyznaczył".
Pełnią dni jest Wielki Milenijny Jubileusz Ziemi i człowieka

Wskazane tu siedemdziesiąt lat … odnosi się […] do 70 cykli, liczonych od 625r.p.n.e, czyli od ostatniego roku jubileuszowego w Judzie. […] Bóg wymierzył 70 lat, aby ziemia już na samym początku otrzymała to, czego naród żydowski, będąc pod panowaniem imperiów nie był w stanie wypełnić w Poranku (3 500 lat) sabatu Bożego (7 000 lat). Bóg nakłada to na dobre figi, którym obiecuje przyjść z pomocą, na nowo dać moc wśród narodów. Tą moc naród otrzymał już w Babilonie, po przywróceniu zmysłów Nabuchodonozorowi.
CDN.


Najważniejsze z powyższego


Pięćdziesięcioletni porządek cyklu jubileuszowego jest figurą na pięćdziesięciotysięczny cykl tygodnia stworzenia z jego ukoronowaniem, czyli Milenium Jubileuszowym (7 dni x 7 000 lat + Milenium Jubileuszowe = 50 000 lat. Według biblijnej chronologii paruzyjnej od 1874r., żyjemy w Milenium Sabatowym, więc następujące po nim Milenium Jubileuszowe, rozpocznie się w 2874/75r.
Cykl jubileuszowy, wynoszący 50 lat, jako prorocza jednostka miary czasu, pomnożona przez 70 cykli jubileuszowych daje nam 3 500 lat, które zgodnie z proroctwem, zapisanym w 1Kro. 36:21, należy liczyć od 625r.p.n.e., do 2874/75r. Tak więc figuralny i proroczy sposób liczenia wskazać rok 2874/75r.,, jako początek Wielkiego Milenijnego Jubileuszu Ziemi i człowieka, wracającego do pierwotnego dziedzictwa, utraconego przez upadek w grzechu. Zwróciłem już uwagę na wyjątek, dotyczący narodu Izraela, który figuralnie był jakby podniesiony w świecie będącym w stanie upadku. Jego narodowy powrót do pierwotnego utraconego dziedzictwa trwa w Milenium Sabatowym od 1874r.

Ten Jubileusz narodowy, następuje według tzw. niedoskonałej "joty", czyli według nieprecyzyjnego pojmowania prawa natury przez świat.
Czas narodowego jubileuszu Żydów (według tzw. niedoskonałej "joty"), wyznacza cykl 51 lat, liczony od roku postu w Judzie, czyli od piątego roku panowania Jehojakima do roku, w którym powróciły zmysły Nabuchodonozorowi i naród żydowski na nowo otrzymał moc od Boga. Składa się na niego więc 7 lat panowania Jehojakima 37 lat w niewoli do upokorzenia Nabuchodonozora i 7 lat jego upokorzenia = 51 lat. To jest zapowiedź 51 cykli bez roku jubileuszowego. Jeżeli teraz pomnożymy 51 cykli x 49 lat = 2499 lat. Ostatni rok jubileuszowy w Judzie był w 625r.p.n.e. Post był w 624r.p.n.e., więc odejmując tą datę od okresu 2499 lat, chronologia doprowadza nas do roku 1874/75.
[…]
Według 2Kro. 36:20 Nabuchodonozor zabrał Judejczyków do niewoli, dlatego:

Wypowiedź Jehowy będzie wypełniona; Siedemdziesiąt lat spustoszenia, "które JaH wyznaczył", zapłaci wszystkie sabaty odpoczywania (przestrzegania sabatu) ziemi, aż do końca, pełni dni. 2Kro. 36:21 KS
Jeremiasz – oznacza "które JaH wyznaczył".
Pełnią dni jest Wielki Milenijny Jubileusz Ziemi i człowieka

Wskazane tu siedemdziesiąt lat odnosi się do 70 cykli, liczonych od 625r.p.n.e, czyli od ostatniego roku jubileuszowego w Judzie. Bóg wymierzył 70 lat, aby ziemia już na samym początku otrzymała to, czego naród żydowski, będąc pod panowaniem imperiów nie byłby w stanie wypełnić w Poranku (3 500 lat) sabatu Bożego (7 000 lat), gdyż miał być pozbawiony własnej ziemi. Bóg nakłada to na dobre figi, którym obiecuje przyjść z pomocą, na nowo dać moc wśród narodów. Tą moc naród otrzymał już w Babilonie, po przywróceniu zmysłów Nabuchodonozorowi i to jest zapowiedź pełniejszego dania mocy przed skończeniem się "siedmiu czasów pogan w 1914r.

Dwójnasób Jubileuszowy nagrodą

Albowiem zapłata za grzech jest śmierć; ale dar z łaski Bożej jest żywot wieczny, w Chrystusie Jezusie, Panu naszym. Rz. 6:23
(12) Przeto jak przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, tak i na wszystkich ludzi śmierć przyszła, bo wszyscy zgrzeszyli; (13) albowiem już przed zakonem grzech był na świecie, ale grzechu się nie liczy, gdy zakonu nie ma; (14) lecz śmierć panowała od Adama aż do Mojżesza nawet nad tymi, którzy nie popełnili takiego przestępstwa jak Adam, będący obrazem tego, który miał przyjść. Rz. 5:12-14

Pan Jezus, jako jednostka cierpiał w dwójnasób, czyli za tych pod zakonem natury (cały świat z Żydami włącznie) i za tych pod zakonem figury Synaju (naród żydowski i prozelici z innych narodów). Izrael jako naród ("złe figi", Jer. 24:1,2,8-10), który uległ zatwardziałości, także miał cierpieć w dwójnasób za grzechy popełnione według zakonu natury i według zakonu Synaju (figury). Jednak resztka ("dobre figi", Jer. 24:1,2,5-70), która poddała się woli Bożej, ta z jego łaski ma cząstkę udziału w Mesjanizmie tak w ST (bohaterowie wiary – Nowe Stworzenie w stanie "łonowym"), jaki i w NT (Kościół – narodzone Nowe Stworzenie, jako Głowa i Ciało). Dwójnasób w tym zakresie odnosi się do Wieczoru i Poranku sabatu Bożego, trwających po 3 500 lat. Jest to więc inne zastosowanie dwójnasobu niż w odniesieniu do czasu trwania dwójnasobu dwóch domów Izraela.

Kwestia w odniesieniu do służby grzechowi, lub sprawiedliwości jest opisana w Rz. 6:16-23 Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć, lecz darem łaski Bożej jest żywot wieczny w Chrystusie Jezusie, Panu naszym, oraz w Efz. 2:1-7; Rz. 2:8-16,19,20.

Śmierć panowała od Adama aż do Mojżesza, a to oznacza, że jest zakon natury, według którego karą za grzech jest śmierć (Rdz. 2:16,17; Rz. 2:14-16), tak samo jak według zakonu Synaju, w którym zapłatą za grzech też jest śmierć. Zakon Synaju (Mojżeszowy) to ucieleśnienie wiedzy i prawdy, odnoszącej się do zakonu natury. Został więc naruszony zarówno zakon natury, jak i zakon Synaju, będący figuralną miniaturą tego pierwszego. Jest podobnie jak z elektroniczną mapą logistyki kolei, która jest elektroniczną miniaturą rzeczywistości kolei PKP.

Z powodu kary za grzech według zakonu natury i zakonu figury, przyszedł dwójnasób za ich naruszenie, jako gniew i pomsta Boga Sędziego oraz utrapienie i ucisk, dotykające duszę każdego człowieka, który popełnia złe, najprzód Żyda, potem i poganina. Inaczej trudno by było wyjaśnić, dlaczego siedemdziesięcioletnie spustoszenie ziemi spadło na Żydów i na okoliczne narody, które nie zawierały przymierza Synaju. Żydzi których symbolizuje drzewo figowe, chcieli się ukryć przed Bogiem wśród innych narodów, podobnie jak Adam z żoną w odzieniu figowym, chcieli się ukryć przed Bogiem, wśród drzew Ogrodu (narodów, Łk. 21:29). Dla Żydów był to dwójnasób, gdyż ponosili karę za winę ojców (Adama i Ewy) i za własną narodową winę, wynikającą z łamania prawa zakonu, a dla narodów za łamanie prawa natury, według którego starali się żyć.

Podwójne łamanie prawa, prawa natury przez świat od początku sabatu Bożego (Rdz. 2:1-3; Żyd. 4:3-10) i prawa Synaju (figury) przez Izraela w Ziemi Obiecanej jest przyczyną dwójnasobu Żydów. Od początku sabatu Bożego i od wejścia Izraela do Chanaanu, upłynęło 3 500 lat i 950 lat do 625r.p.n.e., czyli do ostatniego roku jubileuszowego w Judzie. Dwójnasób co do czasu w pierwszym przypadku, także musi wynosić 3 500 lat, czyli od 625r.p.n.e. do 2875r. Jednak dwójnasób nie zawsze oznacza drugą, równą część. Np. druga strona miasta (2Krl. 22:14; 2Kro. 34:22; Sof. 1:10) nie była identyczna, jak pierwsza, a jednak była uważana za dwójnasób.

Dwójnasób narodowego cierpienia przez Żydów trwał, po pierwsze za grzechy swoje, według zakonu natury (51x49 lat=2449 lat od 624r.p.n.e. do 1875r.n.e. – niedoskonała grecka „jota”) i według cykli proroczych (50x50 lat=2500 lat od 625r.p.n.e. do 1875r. – doskonała hebrajska litera „jod/jud”), a w szerszym zakresie nadal trwa za grzechy świata, według cykli proroczych (70x50 lat=3 500lat od 625r.p.n.e. do 2875r.n.e). Tak jak kara przychodzi w dwojaki sposób, tak i wynagrodzenie za cierpienie dla dobra innych. Z tego powodu jest narodowy Jubileusz Izraela od 1874r., i Wielki Milenijny Jubileusz dla powracających z prochu ziemi, tak z narodów świata, jak i z Żydów. Wielki Milenijny Jubileusz, dla tych, którzy zostaną wzbudzeni z prochu ziemi, wyznaczają cykle 70x50 lat od 625r.p.n.e. do 2875 r.n.e („jota” stanie się doskonałą, więc jak róg zakonu figury, zwróci uwagę. Litera prawa narodów tego świata, czyli „jota” i jak „róg” osiągną swoja wzajemnie doskonałą pełnię, Rz. 11:12,25.

Pozostaje jeszcze cierpienie świata za jego grzechy, popełnione w Adamie, według zakonu natury. Ich dwójnasób wynosi równo, czyli drugie 3 500 lat od 625r.p.n.e. do 2875r.n.e. „Dobre figi” po 51 latach (od 624r.p.n.e.) na nowo otrzymały moc jeszcze w niewoli Babilonu, czyli w systemie działającego, niedoskonałego pojmowania prawa natury. Pozwala to rozróżnić Tysiącletni Jubileusz Izraela, następujący po pięćdziesięciu cyklach (50x50) od 625 do 1875 i tysiącletni Sabat świata też od 1875 roku, ale już według niedoskonałego pojmowania zakonu natury, co wyraża grecka „jota”, jako dziewiąta litera, ale oznaczająca dziesięć. Za naszych czasów obserwujemy, jak Izrael wraca do swojego pierwotnego dziedzictwa, co świadczy o jego jubileuszu. Odpoczywa też w nim, działając na rzecz świata, np. przez wynalazki w różnych dziedzinach życia. Izrael jako naród dźwiga ciężar swój i świata. Tysiącletni Jubileusz jest dla tych, którzy jako wszyscy zmarli mają powrócić z prochu ziemi do pierwotnego dziedzictwa w odzyskanym Raju, Ap. 21:1-6. To dopiero ten dopełnia wszystkie sabaty i sabaty sabatów. To wtedy jedna jota, jak jeden róg (r. jubileuszowy) zwróci uwagę, Mt. 5:17-19
CDN.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-07-27, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12