FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wynika z szczególnych wersetów o duszy?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-11-20, 12:10   Co wynika z szczególnych wersetów o duszy?

Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);
6. 1Sam. 1:14,15;
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11

Co oznacza, że można zabić (615) ciało, a duszy jeszcze nie, ale jednak można nawet osobowość, więc duszę zatracić (622) w Gehennie?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-11-20, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-11-21, 09:17   Re: Co wynika z szczególnych wersetów o duszy?

Pokoja napisał/a:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);
6. 1Sam. 1:14,15;
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11

Co oznacza, że można zabić (615) ciało, a duszy jeszcze nie, ale jednak można nawet osobowość, więc duszę zatracić (622) w Gehennie?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI


Ad 1. Dlaczego człowiekowi ukaształtowanemu z prochu ziemi, Bóg tchnął dech (5397) życia (Rdz. 2:7) a gdy człowiek umiera to do Boga wraca duch (7307), Kazn. 12:7 (3:21 - duch człowieka i zwierzęcia)? Dlaczego nie tchnienie, o którym jest napisane w Rdz. 2:7?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-11-23, 19:18   Re: Co wynika z szczególnych wersetów o duszy?

Pokoja napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);
6. 1Sam. 1:14,15;
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11

Co oznacza, że można zabić (615) ciało, a duszy jeszcze nie, ale jednak można nawet osobowość, więc duszę zatracić (622) w Gehennie?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI


Ad 1. Dlaczego człowiekowi ukaształtowanemu z prochu ziemi, Bóg tchnął dech (5397) życia (Rdz. 2:7) a gdy człowiek umiera to do Boga wraca duch (7307), Kazn. 12:7 (3:21 - duch człowieka i zwierzęcia)? Dlaczego nie tchnienie, o którym jest napisane w Rdz. 2:7?


To jest niesamowite, że ani zwolennicy jak i przeciwnicy duszy nieśmiertelnej nie zajmują żadnego stanowiska w tej kwestii. Czy ona już straciła na znaczeniu?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-11-25, 00:00   Re: Co wynika z szczególnych wersetów o duszy?

Pokoja napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);
6. 1Sam. 1:14,15;
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11

Co oznacza, że można zabić (615) ciało, a duszy jeszcze nie, ale jednak można nawet osobowość, więc duszę zatracić (622) w Gehennie?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI


Ad 1. Dlaczego człowiekowi ukaształtowanemu z prochu ziemi, Bóg tchnął dech (5397) życia (Rdz. 2:7) a gdy człowiek umiera to do Boga wraca duch (7307), Kazn. 12:7 (3:21 - duch człowieka i zwierzęcia)? Dlaczego nie tchnienie, o którym jest napisane w Rdz. 2:7?


To jest niesamowite, że ani zwolennicy jak i przeciwnicy duszy nieśmiertelnej nie zajmują żadnego stanowiska w tej kwestii. Czy ona już straciła na znaczeniu?


Czy milczenie ww. stron w tym wątku oznacza, że zwolennicy dogmatu o duszy nieśmiertelnej nie mają pewności, aby mogli go obronić na podstawie Słowa Bożego? Czy przeciwnicy dogmatu o duszy nieśmiertelnej są wystarczająco pewni, że w pełni dobrze rozumieją uzasadnienie, dlaczego grzeszna dusza ludzka jest śmiertelna?

Nieskażona dusza, według Słowa Bożego może żyć wiecznie, a w przypadku powołanych, wybranych oraz wiernych, staje się nieśmiertelna, gdyż Chrystus już więcej nie umiera.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
felikse 

Potwierdzenie wizualne: 5
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 6
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2018-12-07, 15:59   

Dosyć ciekawy temat, w ogóle dużo wiedzy tutaj na forum :->
_________________
Animus24.pl - pogrzeby lublin podczas ostatniej drogi
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-07, 18:14   

felikse napisał/a:
Dosyć ciekawy temat, w ogóle dużo wiedzy tutaj na forum :->


Wątek będzie kontynuowany.
Możesz wnieść coś od siebie.
Zapraszam i innych.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-09, 22:14   Ustąpienie "mgły ciszy"

Pokoja napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);
6. 1Sam. 1:14,15;
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11

Co oznacza, że można zabić (615) ciało, a duszy jeszcze nie, ale jednak można nawet llllosobowość, więc duszę zatracić (622) w Gehennie?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI


Ad 1. Dlaczego człowiekowi ukaształtowanemu z prochu ziemi, Bóg tchnął dech (5397) życia (Rdz. 2:7) a gdy człowiek umiera to do Boga wraca duch (7307), Kazn. 12:7 (3:21 - duch człowieka i zwierzęcia)? Dlaczego nie tchnienie, o którym jest napisane w Rdz. 2:7?


Skoro "mgła ciszy", być może odstąpiła ode mnie, to otwieram klawiaturę :-D dla wątku.

Podaję kilka tekstów, istotnych w tej kwestii, a odnoszących się jednocześnie do tchnienia (5397) i do ducha (7307):

Cytat:
2 Sam. 22:16
16. I okazały się głębokości morskie, a odkryły się grunty świata na fukanie Pańskie, na tchnienie (5397) Ducha (7307) z nózdrz jego.
(BG)
Ijob. 4:9
9. Bo tchnieniem (5397) Bożem giną, a od ducha (7307) gniewu jego niszczeją.
(BG)
Job. 32:8
8. Lecz duch (7307), który jest w człowieku, i tchnienie (5397) Wszechmocnego czynią ich rozumnymi. (BW)
Job. 33:4
4. Duch (7307) Boży stworzył mnie, a tchnienie (5397) Wszechmocnego ożywiło mnie.
(BW)
Job. 34:14-15
14. Gdyby wziął z powrotem do siebie swojego ducha (7307) i ściągnął w siebie swoje tchnienie (5397),
15. To by od razu zginęło wszelkie ciało i człowiek wróciłby do prochu.
(BW)


Na podstawie tych tekstów wyraźnie widać, że tchnienie (dech) jest ściśle związane z duchem. Tchnienie jest swego rodzaju pierwotnym impulsem, dzięki któremu w stworzeniu zaczyna działać duch. To tchnienie (dech) nie zawsze jest związane z oddychaniem powietrzem, gdyż są byty tlenowce i byty beztlenowce, a jedne i drugie posiadają dech i ducha życia. Tchnienie dechu życia ma związek z aktem ukształtowania człowieka (Rodz. 2:7), jak i z każdym nowym procesem, różnego rodzaju w nim się zaczynającym.

W moim przekonaniu dobrym przykładem obrazującym związek dechu (tchnienia) z duchem jest pojazd, urochomiany rozrusznikiem z ubocznego źródła zasilania. Wraz z tym impulsem pojazd otrzymuje napęd z głównego silnika, zasilanego z stałego źródła zasilania. Gdy jednak pojazd przestaje pracować, to ustaje napęd z głównego silnika i zbiornika, a nie z tego ubocznego. To z ubocznego było aktywne tylko przy rozruchu. To wyjaśnia róznicę w treści z Rdz. 2:7 i Kazn. 12:7. Wraz z tchnięciem dechu z Rdz. 2:7 przyszedł i duch z Kazn. 12:7, ale jest zaakcentowany tylko ten pierwszy impuls. Odwrotnie jest natomiast w przypadku zakończenia istnienia stworzenia. Wtedy akcent jest położony na odejście ducha, a nie tchnienia dechu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-11, 11:08   

Cytat:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
1. Rdz. 2:7; Kazn. 12:7;
2. Ezec. 18:4,18; Mt. 10:28;


Ad 2. Z Ezec. 18:4,18 wynika, że dusza grzeszna podlega karze śmierci i wykonaniu jej przez zabicie.
Ezec. 18:2. […] Ojcowie jedli jagodę cierpką, a synom zęby drętwieją.

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
4. Oto (2005) one (2007) dusze (5315) w odniesieniu do (8901) wszystkich (3605) dusz (5315); Ojcowskie (1) dusze (5315) w odniesieniu do (8901)  synowskich (1121); Oną (2007) grzeszną (2398) duszę (5315), tą (1931) każe zabić (4191).
18. Ale jeżeli (3588) ojciec (1), czynił (6231) krzywdę (6233), cudze brał (1497) bratu (251) gwałtem (1499), nie (3808) czynił (6213) co (834) dobrego (2896); Oto (2009) kara za nieprawość (5771): będzie wydany na śmierć (4191) pośrodku (8432) ludu (5871).


Na podst. KS bez nr
4. Oto one dusze w odniesieniu do wszystkich dusz; Ojcowskie dusze w odniesieniu do synowskich; Oną grzeszną duszę, tą każe zabić.

18. Ale jeżeli ojciec, czynił krzywdę, cudze brał bratu gwałtem, nie czynił co dobrego ; Oto kara za nieprawość: będzie wydany na śmierć pośrodku ludu.


BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
4. Oto (2005) dusze (5315) wszystkie (3605) moje (8901) są (~2007), jako dusza (5315) ojcowska (1) tak i dusza (5315) synowska (1121) moje (8901) są (~2007); dusza (5315), która grzeszy (2398), ta (1931) umrze (4191).
18. Lecz ojciec (1) jego, przeto, że (3588) czynił (6231) krzywdę (6233), co jest cudzego, bratu (251) gwałtem (1499) brał (1497), a to, co (834) jest dobrego (2896), *nie (3808) czynił (6213) w pośrodku (8432) ludu (5871) swego: przetoż oto (2009) umrze (4191) dla nieprawości (5771) swojej.


Natomiast z Mt. 10:28 wynika, że można zabić ciało człowieka wierzącego, ale duszy ofiarującej się aż na śmierć, za którą został już złożony okup, już nie można zabić, Mt. 10:23-27. Nieskażona dusza, według Słowa Bożego może żyć wiecznie, a w przypadku powołanych, wybranych oraz wiernych, staje się nieśmiertelna, gdyż Chrystus już więcej nie umiera.
Duszą tą jest byt duchowy (Chrystus: Głowa i Ciało/Świątynia). Jednak duszę ofiarującą się aż na śmierć, która by zawróciła z obranej drogi można zatracić w Gehennie Żyd. 6:4-6.

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
28. A (2532) nie (3361) bójcie się  (5399) z powodu (575) tego (3588), zabijającego (615) ciało (4983), ale (1161) duszy (5590) zabić (615) nie (3361) jest w stanie (1410); ale (1161) raczej (3123) bójcie się (5399) tego (3588), mogącego (1410) nawet (2532) osobowość (4893) więc (2532) duszę (5590) zatracić (622) w (1722) Gehennie (1067).


Na podst. KS bez nr
28. A nie bójcie się z powodu tego, zabijającego ciało, ale duszy zabić nie jest w stanie; ale raczej bójcie się tego, mogącego nawet osobowość więc duszę zatracić w Gehennie.

BIBLIA GDAŃSKA
28. A (2532) nie (3361) bójcie się (5399) (575) tych (3588), którzy zabijają (615) ciało (4983), lecz (1161) duszy (5590) zabić (615) nie (3361) mogą (1410); ale (1161) raczej (3123) bójcie się (5399) tego (3588), który może (1410) i (2532) duszę (5590) i (2532) ciało (4893) zatracić (622) w (1722) (1067) piekielnym ogniu.

Określenia o numerach 615 i 622 bardzo różnią się między sobą zakresem znaczeniowym.
615 – zabić
622 – zniszczyć, zgładzić, zgubić; zabić; zginąć, przepaść, być straconym; zaginąć, zagubić się
Zatracenie (622) w Gehennie duszy ofiarującej się aż na śmierć, która jednak zawraca z obranej drogi oznacza w pierwszej kolejności, utratę przez nią nagrody powołania niebiańskiego, ale nie koniecznie życia wiecznego na ziemi (J. 13:8; Żyd. 2:7, a w szczególnych przypadkach i zabicia (615).
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-13, 00:06   

Cytat:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
3. Żyd. 4:12;
4. 1Tes. 5:23;
5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);

Ad 3. Żyd. 4:12.
Cytat:
Boć żywe jest słowo Boże i skuteczne, i przeraźliwsze nad wszelki miecz po obu stronach ostry, i przenikające aż do rozdzielenia i duszy, i ducha, i stawów, i szpików, i rozeznawające myśli i zdania serdeczne. (BG)


Tekst ten wyraźnie odnosi się tylko do działania Słowa Bożego w odniesieniu do duszy, ducha, stawów, szpików i rozeznawania myśli i zdań serdecznych. Jednak tekst przetłumaczony na podstawie Konkordancji Stronga, wskazuje na
Znaczenie obrazowe i rzeczywiste:

Ponieważ żywe Słowo Boże, ostrzej niż wszelki nóż ofiarniczy po obu stronach ostry, przenikający stawy i szpik, skutecznie uzdalnia osądzić zamiary myśli serca, aż do oddzielenia ducha duszy; Żyd. 4:12 KS

Z tak przetłumaczonej treści wynika, że nóż ofiarniczy jest używany do przenikania stawów i szpiku, a Słowo Boże w skuteczniejszy sposób, pozwala osądzić myśli serca, aż do oddzielenia ducha duszy. Oddzielenie ducha duszy oznacz śmierć duszy.

Ad 4. 1Tes. 5:23
Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
23. A (1161) doskonały (3651) Bóg (2316) pokoju (1515)  sam sobie (848)  was (5209) poświęci (37); Całe (3648) ciało (4983) ducha (4151), wasze (5216) dusze (5590) bez zarzutu (274), zachowa (5083) na (1722) paruzję (3952 obecność) Pana (2962) naszego (2257), Jezusa (2424) Chrystusa (5547).


Na podst. KS bez nr
23. A doskonały Bóg pokoju sam sobie was poświęci; Całe ciało ducha; Wasze dusze bez zarzutu, zachowa na paruzję (obecność) Pana naszego, Jezusa Chrystusa.
1Tes. 5:23

Tekst rozróżnia usprawiedliwione osoby, już wierzące i poświęcone osoby, jako dusze bez zarzutu. Dusze te stanowią członków ciała zbiorowego, duchowego, należącego do Chrystusa.

BIBLIA GDAŃSKA
23. A (1161) sam (848) Bóg (2316) pokoju (1515) niech was (5209) zupełnie (3651) poświęci (37); a cały (3648) duch (4151) wasz (5216), i dusza (5590), i ciało (4983) niech będą bez nagany (274) na (1722) przyjście (3952) Pana (2962) naszego (2257), Jezusa (2424) Chrystusa (5547), zachowane (5083).

Natomiast powyższa treść wskazuje na istnienie w człowieku duszy i ducha. To człowiek jest duszą, która posiada ducha.

Ad 5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
Dz. 2:27. Ponieważ (3754) nie (3756) porzucisz (1459) mnie (3450); Nawet nie (3761) dasz (1325) świętemu (3741) twojemu (4675) oglądać (1492) skażenia (1312) duszy (5590) aż do (1519) śmierci (86).


Na podst. KS bez nr
(27) Ponieważ nie porzucisz mnie; Nawet nie dasz świętemu twojemu oglądać skażenia duszy aż do śmierci.

Z tekstu tego jasno wynika, że Pan Jezus nie został skażony grzechem aż do śmierci (grobu).

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(27) Albowiem (3754) nie (3756) zostawisz (1459) duszy (5590) mojej (3450) w (1519) piekle (86), a nie (3761) dasz (1325) świętemu (3741) twojemu (4675) oglądać (1492) skażenia (1312).


Ta treść wskazuje, że dusza zstąpiła do jakiegoś piekła, gdzie nie oglądała swojego skażenia. Tendencyjnie jest on podparciem dla duszy nieśmiertelnej i jakiegoś piekła.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-16, 21:34   

Pokoja napisał/a:
Cytat:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?

5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);


Ad 5. Dz. 2:27 (Ps. 16:8-11);

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
Dz. 2:27. Ponieważ (3754) nie (3756) porzucisz (1459) mnie (3450); Nawet nie (3761) dasz (1325) świętemu (3741) twojemu (4675) oglądać (1492) skażenia (1312) duszy (5590) aż do (1519) śmierci (86).


Na podst. KS bez nr
(27) Ponieważ nie porzucisz mnie; Nawet nie dasz świętemu twojemu oglądać skażenia duszy aż do śmierci.

Z tekstu tego jasno wynika, że Pan Jezus (będąc doskonałym) nie został skażony grzechem aż do śmierci (grobu).

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(27) Albowiem (3754) nie (3756) zostawisz (1459) duszy (5590) mojej (3450) w (1519) piekle (86), a nie (3761) dasz (1325) świętemu (3741) twojemu (4675) oglądać (1492) skażenia (1312).


Ta treść wskazuje, że dusza zstąpiła do jakiegoś piekła, gdzie nie oglądała swojego skażenia. Tendencyjnie jest on podparciem dla duszy nieśmiertelnej i jakiegoś piekła.


Uzupełnienie do Ad 5

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
8. Zgadzałem się (7737) przed (5048) Jehową (3068) trwale (8548), z powodu tego (3588) prawa ręka (3225), nie (1077) będzie zachwiana (4131).
9. Zgodnie z prawdą (3651) weseli się (8055) serce (3820) także rozradowała się (1523) chwała (3519); (637) by mieszkało (7931) ciało (1320) bezpiecznie (983).
10. Z powodu tego (3588) nie (3808) będzie porzucona (5800) dusza (5315) grobowi (7585), ani (3808) będzie narzucone (5414) świętemu (2623), stanąć w obliczu (7200) zniszczenia (7845).
11. Nauczasz (3045) drogi (734) życia (2416), obfitość (7648) szczęścia (8057) osoby (6440), obok (854) rozkoszy (5273) zwycięstwa (5331) prawej ręki (3225). Ps. 16:8-11


Na podst. KS bez nr
8. Zgadzałem się przed Jehową trwale, z powodu tego prawa ręka, nie będzie zachwiana.
9. Zgodnie z prawdą weseli się serce, także rozradowała się chwała; by mieszkało ciało bezpiecznie.
10. Z powodu tego nie będzie porzucona dusza grobowi, ani będzie narzucone świętemu, stanąć w obliczu zniszczenia.
11. Nauczasz drogi życia, obfitość szczęścia osoby, obok rozkoszy zwycięstwa prawej ręki.


nie będzie porzucona dusza grobowi - Jeżeli zgodnie z Dz. 2:27 dusza Pana Jezusa nie uległa skażeniu aż do śmierci (grobu) to na krzyżu mógł powiedzieć: "Ojcze w ręce Twoje polecam Ducha mego". Ta jego immanentna moc dała początek nowemu ciału, nieskażonemu w Duchu Bożym na jego wzór, J. 12:24. Ciałem tym jest Świątynia jego (błędnie tłumaczone na "kościół" pogański). Jest ona budowana w czasie ziemskiej pielgrzymki wiary i jest też nazywana w tym czasie "namiotem", aby w chwale stać się budowlą w niebie, 2Kor. 5:1-5.

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
8. Stawiałem (7737) Pana (3068) zawsze (8548) przed (5048) oczyma swemi; a iż (3588) on jest po prawicy (3225) mojej, nie (1077) będę wzruszony (4131).
9. Przetoż (3651) uweseliło się (8055) serce (3820) moje, a rozradowała się (1523) chwała (3519) moja; dotego (637) ciało (1320) moje mieszkać (7931) będzie bezpiecznie (983).
10. Bo (3588) nie (3808) zostawisz (5800) duszy (5315) mojej w grobie (7585), ani (3808) dopuścisz (5414) świętemu (2623) twemu oglądać (7200) skażenia (7845).
11. Oznajmisz (3045) mi drogę (734) żywota (2416); obfitość (7648) wesela (8057) jest przed (854) obliczem (6440) twojem, rozkoszy (5273) po prawicy (3225) twojej aż na wieki (5331).


Wiersz 10 wskazuje że dusza była w grobie i nie oglądała skażenia, a zgodnie z Słowem Bożym w tym czasie dusza nie istnieje. Gdy Pan Jezus oddał ducha w ręce Ojca to jego fizyczna dusza przestała istnieć.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-16, 21:54   

Cytat:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
6. 1Sam. 1:14,15;


W 1Sm 1:15 "Anna powiedziała: wylałam duszę (5315) swoją przed Panem"

Określenie nr 5315 oznacza też „pragnienie” (dusza). Jej pragnienie było szczególne, gdyż wyrażało całkowite oddanie się Anny Bogu, aby dał czyniciela sprawiedliwości (nazarejczyka). To wylanie pragnienia jest niewątpliwie związane z wylanymi łzami, postami, posypywaniem się popiołem, związane z upokarzaniem przez Feninę Anny z powodu jej bezdzietności:

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
(14) Heli (5941) w duchu ustawy (413), rzekł (559) do tego stopnia (5704): Jak długo (4970) będziesz pijana (7937)? Z powodu (5921) na pierwszy rzut oka, znaku wina (º3196) będziesz usunięta (5493).
(15) Anna (2584) wydając świadectwo (6030) rzekła (559): Nie (3808), panie (113), wina (3196) nie (3808) piłam (8354); Ja (595) niewiasta (802) utrapionego (7186) ducha (7307), wylałam (8210) wobec (6440) Jehowy (3068) [u]istotnie, wyróżniająco oznakowane pragnienie[/u] (º5315). 1Sam. 1:14,15 wg. KS


Na podst. KS bez nr
(14) Heli w duchu ustawy, rzekł do tego stopnia: Jak długo będziesz pijana? Z powodu na pierwszy rzut oka, znaku wina będziesz usunięta.

(15) Anna wydając świadectwo rzekła: Nie, panie, wina nie piłam; Ja niewiasta utrapionego ducha, wylałam wobec Jehowy istotnie, wyróżniające oznakowanie pragnienia. 1Sam. 1:14,15 wg. KS


BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(14) Przetoż rzekł (559) do (413) niej Heli (5941): Długoż (5704_4970) będziesz pijaną (7937)? wytrzeźwij się (5493) z (5921) wina (º3196) twego.
(15) Ale odpowiedziała (6030) Anna (2584) i rzekła (559): Nie (3808) tak, panie (113) mój, niewiasta (802) utrapionego (7186) ducha (7307) jestem (~595), anim wina (3196) ani napoju mocnego nie (3808) piła (8354), alem wylała (8210) duszę (º5315) moję przed obliczem (6440) Pańskiem (3068). 1Sam. 1:14,15 BG


Tłumacze pominęli tu dwa razy określenie oznaczone kółeczkiem „º” o numerze 853, czyli notę accusativi (partykuła określająca biernik), wnoszące coś istotnego do tekstu w szczególności w związku z określeniem o numerze º5315, oznaczające pragnienie, duszę itp.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-12-18, 10:10   

Cytat:
Co wynika z poniższych, szczególnych wersetów o duszy?
7. Rdz. 35:16-18; 9:4; Kpł. 17:11


Rdz. 35:16-18

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
16. Wędrowali (5265) dalej (5750), wstąpić do (935) Efraty (672); Betel (1008) było (1961) pewien określony dystans (3530) ziemi (776); Rachel (7354) rodziła (3205), miała ciężki poród (7185), wydając na świat (3205).
17. Mając ciężki poród (7185), dnia narodzin (3205), leżała (1961); Akuszerka (3205) rzekła (559) na korzyść (8901): Nie (408) bój się (3372) wewnątrz (8901), ponieważ (3588) także (1571) ten (2088) syn (1121).

18. Zniknęły (1961) pamiątki (8034), [z powodu tego (3588) była wydana na śmierć (4191)]; Uchodziła (3318) dusza (5315); synowi smutku (1126 Ben-Oniemu) nadała imię (7121) Ben (1121 syn) Awen (205 bałwochwalstwa); Ojciec (1) na korzyść (8901), nadał imię (7121) Benjamin (1144). Rdz. 35:16-18


Na podst. KS bez nr
16. Wędrowali dalej, wstąpić do Efraty; Betel było pewien określony dystans ziemi; Rachel rodziła, miała ciężki poród, wydając na świat.
17. Mając ciężki poród, dnia narodzin, leżała; Akuszerka rzekła na korzyść: Nie bój się wewnątrz ponieważ, także ten syn.

18. Zniknęły pamiątki, [z powodu tego była wydana na śmierć]; Uchodziła dusza; synowi smutku (Ben-Oniemu) nadała imię Ben (syn) Awen (bałwochwalstwa); Ojciec na korzyść, nadał imię Benjamin („Syn prawicy”).


BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
16. Potem odeszli (5265) z *Betel (1008 = 1004/Bet +410/El); i było (1961) jeszcze (5750) *jakoby (3530) mila (776) drogi (935) do Efraty (672), i rodziła (3205) Rachel (7354) a ciężkie rodzenie (3205) miała (7185).
17. A gdy (1961) ciężko pracowała (7185) przy rodzeniu (3205), rzekła (559) baba (3205) do (8901) niej: Nie (408) bój się (3372); bo (3588) i (1571) tego (2088) syna (1121) będziesz miała (~8901).
18. A stało się (1961), gdy wychodziła (3318) dusza (5315) jej, [ bo (3588) tamże umarła (4191)], nazwała (7121) imię (8034) jego (1126) Ben (1121) Oni (205); ale ojciec (1) jego nazwał (7121) go (8901) Benjamin (1144).



Ben Oni – syn smutku
Ben - Awen) – syn bałwochwalstwa.
Dlaczego Rachel synowi smutku, nadała imię syn bałwochwalstwa i w jaki sposób uszła z niej dusza, gdy umierała? To wynika z poniższej treści:

Cytat:
14. Tedy odpowiedziała Rachel i Lija, i rzekły mu: Izaż jeszcze mamy cząstkę jaką i dziedzictwo w domu ojca naszego? 15. Izażeśmy za obce nie były poczytane u niego? Iż nas przedał; i miałże by jeszcze do szczętu zjeść majętność naszę? 16. Albowiem wszystko bogactwo, które odjął Bóg ojcu naszemu, nasze jest, i synów naszych; przetoż teraz wszystko uczyń, coć Bóg rozkazał. […]
19. A Laban odszedł był strzyc owce swoje: wtem ukradła Rachel bałwany, które miał ojciec jej. 20. I wykradł się Jakób potajemnie od Labana Syryjczyka, tak że mu nie oznajmił, iż uciekał. […]
30. A teraz gdyć się chciało odejść, żeś wielce pragnął do domu ojca twego, czemużeś ukradł bogi moje? 31. I odpowiadając Jakób, rzekł do Labana: Iżem się bał, i myślałem, byś mi snać nie wydarł córek twoich. 32. Lecz ten, u kogo znajdziesz bogi twoje, niech umrze; przed bracią naszą poznajże, co twego u mnie, i weźmij sobie; a nie wiedział Jakób, że je Rachel ukradła. 33. Wszedł tedy Laban do namiotu Jakóbowego, i do namiotu Lii, i do namiotu obydwóch służebnic, a nie znalazł; a wyszedłszy z namiotu Lii wszedł do namiotu Racheli.
34. A Rachel wziąwszy one bałwany włożyła je pod sidło wielbłądowe, i usiadła na nich; i zmacał Laban wszystek namiot, a nie znalazł. 35. Tedy ona rzekła do ojca swego: Niech się nie gniewa pan mój, że nie mogę powstać przed twarzą twoją, bo według zwyczaju niewiast przypadło na mię; i szukał, a nie znalazł bałwanów.
Rdz. 31:14-16, 19,20, 30-35
1. Rzekł potem Bóg do Jakóba: Wstań, wstąp do Betela, a mieszkaj tam, i uczyń tam ołtarz Bogu, któryć się ukazał, gdyś uciekał przed obliczem Ezawa, brata twego.
2. Tedy rzekł Jakób do domowników swych, i do wszystkich, którzy z nim byli: Odrzućcie bogi cudze, którzy w pośrodku was są, a oczyśćcie się, i odmieńcie szaty wasze.
3. A wstawszy pójdźmy do Betela, i uczynię tam ołtarz Bogu, który mię wysłuchał w dzień utrapienia mego, i był ze mną w drodze, którąm chodził.
4. A oddali Jakóbowi wszystkie bogi cudze, które mieli, i nausznice, które były na uszach ich, i zakopał je Jakób pod onym dębem, który był niedaleko Sychem. Rdz. 35;1-4


Rachel została skazana na śmierć przez Jakuba, nieświadomego, że ona ukradła bożki domowe z domu ojca swego. Nadanie przez Rachelę synowi smutku (ben – oni) imienia Syn Bałwochwalstwa (Ben – Awen), stanowi podstawę do wyciągnięcia wniosku, że swój stan umierający przy ciężkim porodzie, wiązała bezpośrednio z bałwochwalstwem (kradzież bożków z domu ojca swego). Zanotowany fakt, że przy porodzie uchodziła z niej dusza, pozwala wnioskować, że narodziny (uchodzenie z umierającej) nowej duszy były związane z nagłym krwotokiem porodowym. Takie krwotoki zdarzają się min. w przypadku zakażenia krwi. I są nazywane „rzucawką ciążową”.

Być może skradzione bałwany miały w sobie jakiś czynnik (co praktykowano, aby ukazać moc z nich wychodzącą), który negatywnie oddziałał na Rachel będącą w ciąży i siedzącą na nich na siodle wielbłądzim, gdy Laban szukał skradzionych bożków domowych. Także czynnik temperatury, który wytworzył się od jej ciała mógł dodatkowo negatywnie zadziałać, zakażając krew, co z czasem doprowadziło do śmierci Racheli przy porodzie. Z tego powodu swego syna (ben) smutku (oni), nazwała Ben – Awen (Syn Bałwochwalstwa). Jakub jednak nazwał go imieniem Beniamin („syn prawicy”), ponieważ nie był wcześniej świadomy, że Rachel ukradła bożki domowe z domu ojca swego.

Według Rdz. 35:18, uszła z niej dusza, ponieważ przy narodzeniu nowej wychodzącej duszy, wykrwawiła się, ponieważ krew jest za duszę. W ten sposób Rachel została oczyszczona przez śmierć. Zapłatą za grzech jest śmierć. Jest też napisane w 1Tes. 5:3, że „przyjdzie na nich nagła zagłada jak bóle na niewiastę brzemienną i nie umkną”. Także jest napisane, że gdy bestia (bałwochwalcza) wychodziła z otchłani to walczyła z dwoma świadkami i zabiła ich, lecz gdy już z niej wyjdzie, to sama ma być zabita, gdyż „stary (bałwochwalczy) porządek umrze w bólach, rodząc nowy” (czyste wargi wysławiające imię Boże - Jehowa, Sof. 3:8,9).

Rodzaju 9:4; Kpł. 17:11

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
4. Wszakże (389) krwi (1818) duszy (5315) zwierząt  (1320) nie (3808) konsumujcie (398).

11. Ponieważ (3588) krwią (1818) duszy (5315) zwierzęcia (1320), tą (1931) Ja (589) pozwoliłem (5414) oczyszczać (3722) na korzyść (8901) dusze (5315) na (5921) ołtarzu (4196); Z powodu tego (3588) ona (1931) krew (1818) na (5921) oczyszczenie (3722) duszy (5315).


Na podst. KS bez nr
4. Wszakże krwi duszy zwierząt nie konsumujcie.

11. Ponieważ krwią duszy zwierzęcia, tą Ja pozwoliłem oczyszczać na korzyść dusze na ołtarzu; Z powodu tego ona krew na oczyszczenie duszy.


BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
4. Wszakże (389) mięsa (1320) z duszą (5315) jego, która jest krew (1818) jego, jeść (398) nie (3808) będziecie.

11. Albowiem (3588) dusza (5315) wszelkiego ciała (1320) we krwi (1818) jego (1931) jest; a Ja (589) dałem (8901) ją wam (8901) na (5921) ołtarz (4196) ku oczyszczeniu (3722)(5921) dusz (5315) waszych; bo (3588) krew (1818) jest, która (1931) duszę (5315) oczyszcza (3722).


Przyczyny tragicznych porodów:
– Do głównych przyczyn umieralności okołoporodowej należy krwotok położniczy, powikłania ciężkiego nadciśnienia tętniczego, które pojawia się w ciąży, czyli tzw. rzucawki ciążowej (zatrucia ciążowego /gestozy) oraz powikłanie, które nazywa się HELLP i jest związane z uszkodzeniem wątroby. Śmierć przy porodzie może być również spowodowana zatorem naczyń. Na ostatnim miejscu znajdują się zakażenia, które zdarzają się najrzadziej.
https://mamotoja.pl/jakie-sa-przyczyny-smierci-przy-porodzie-mowi-ginekolog-z-imid,ciaza-zagrozona-artykul,23210,r1p1.html

Powyższa treść postu wyjaśnia więc, że dusza z Racheli uchodziła w ten sposób, że rodziła się (uchodziła) nowa dusza, gdy uchodziła z niej krew.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13