FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dla czyjej potrzeby zakon był fundamentem skruchy?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-02, 10:38   Dla czyjej potrzeby zakon był fundamentem skruchy?

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
1. Przetoż (1352) zaniechawszy (863) początkowych (746) nauk (3056) o Chrystusie (5547), miejmy się (5342) ku (1909) doskonałości (5047), nie (3362) znowu (3825) zakładając (2598) grunty (2310) pokuty (3341) od (575) uczynków (2041) martwych (3498) i wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
2. Nauki (1322) chrztu (909) i o wkładaniu (1936) rąk (5495), i o powstaniu (386) umarłych (3498), i o sądzie (2917) wiecznym (166);
3. A (2532) to (5124) uczynimy (4160), jeźli (1437) tylko (4007) Bóg (2316) dopuści (2010).


Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
1. Jeśli nie (3362) kładziemy (2598) znowu (3825) fundamentu (2310) skruchy (3341) z powodu (575):
a) martwych (3498) działań (2041),
b) wiary (4102) w (1909) Boga (2316).
c) nauczania (1322) chrztu (909)
d) wkładania (1936) rąk (5495),
e) powstania (386) umarłych (3498),
f) sądu (2917) wiecznego (166);   
2. Uczyniliśmy (4160) to (5124) chociaż (4007) na wypadek gdyby (1437) nawet (2532) Bóg (2316) ustąpił (2010).

3. Toteż (1352) odłączając się (863) ku (1909) mocom niebieskim (746) nauk (3056) Chrystusowych (5547), zmierzajmy do (5342) doskonałości (5047),


Na podst. KS bez nr
1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
a) martwych działań,
b) wiary w Boga.
c) nauczania chrztu

909 – zanurzenie (w wodzie); omycie (rytualne), chrzest
d) wkładania rąk,

e) powstania umarłych,
f) sądu wiecznego;
2. Uczyniliśmy to chociaż na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.

3. Toteż odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,


PYTANIA

1. Czy Chrystusowcy mają zaniechać początkowych nauk Chrystusowych (pnCh)?
2. Czego dotyczą te pnCh?
3. Przez kogo były wprowadzone i kiedy praktykowane pnCh?

Czy raczej chodzi o to:
4. Czy Chrystusowcy powinni się odłączyć od trwania w budowaniu fundamentu skruchy, a zwrócić się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, by zmierzać do doskonałości?
5. Co dla Chrystusowców znaczy rzeczywistość, ukazywana pod postacią siedmiu podstawowych nauk fundamentu skruchy (7pnfs)?
6. Co kolejno oznacza 7pnfs?
7. Czy w 1Kor. 12:31 Ap. Paweł uczy o pnCh i zaczniejszej drodze, czy o tym, że usilne zabieganie wskaże drogę w zgodzie z doskonałością?

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(31) Starajcie się usilnie (2206) o lepsze (2909) dary (5486); a ja wam (5213) jeszcze (2089) zacniejszą (2596_5236) drogę (3598) ukażę (1166).


Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
(31) Nadto (2089) ubieganie się gorliwie o (2206) lepsze (2909) dary łaski (5486), ukaże (1166) wam (5213) drogę (3598) w zgodzie z (2596) doskonałością (5236).


Na podst. KS bez nr
(31) Nadto ubieganie się gorliwie o lepsze dary łaski, ukażą wam drogę w zgodzie z doskonałością.

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI
(tylko żołnierzy Chrystusowych)
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Dariusz 

Potwierdzenie wizualne: 1234
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 373
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 1/45
 2%
Wysłany: 2019-03-02, 11:47   

Pokoja, sorry, ale tak mgliście przedstawiłaś temat, że nie spodziewaj się konstruktywnej rozmowy.
Jakieś skróty, jakieś niezrozumiałe zagadnienia...
Dlaczego tam mało osób Tobie odpowiada?
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13548
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 327/608
 53%
Wysłany: 2019-03-02, 12:32   

Zgadzam się z Dariuszem, zupełnie nie rozumiem o co tobie chodzi i kto to są ci CHRYSTUSOWCY?
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-02, 22:01   

Dariusz napisał/a:
Pokoja, sorry, ale tak mgliście przedstawiłaś temat, że nie spodziewaj się konstruktywnej rozmowy.
Jakieś skróty, jakieś niezrozumiałe zagadnienia...
Dlaczego tam mało osób Tobie odpowiada?


Co jest dla Ciebie mgliste "Dariuszu"? O jakie niezrozumiałe skróty Tobie chodzi? Wskaż to proszę, abym mógł się do tego odnieść. Wtedy zrozumiesz może, dlaczego jest duże zainteresowanie treścią tematu, ale nie dyskusją.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-02, 22:27   

nike napisał/a:
Zgadzam się z Dariuszem, zupełnie nie rozumiem o co tobie chodzi i kto to są ci CHRYSTUSOWCY?


Wybacz droga Nike, ale to jest niesamowity zarzut, abyś Ty nie wiedziała, kto to są Chrystusowcy. Nie badałaś nigdy treści Dz. 11:26, że w Antiochii poraz pierwszy uczniów Pana Jezusa nazwano Chrystusowcami, albo inaczej Pomazańcami, a nie Chrześcijanami, jak przemycił to KRK do Pisma Świętego, mieniąc się aniołem światłości. Uczniów nie nazwano od chrztu, praktykowanego według formuły rzymskiej, lecz od namaszczenie Duchem Świętego Boga Ojca (DŚBO). Do pogan odstępczy kościół łatwiej mógł dotrzeć przez chrzest niż przez namaszczenie DŚBO, dlatego przemycono taką nazwę (Chrześcijanie), a nie Chrystusowcy - Pomazańcowcy. Nazwa Chrześcijanie nie pochodzi od Chrystusa, lecz od chrztu. KRK poszedł na łatwiznę, dla troski o:
1. Cielesność;
2. Sławę;
3. Władzę;
4. Życie ziemskie, a nie niebiańskie powołanie.

Są to cztery pokusy, którym nie uległ Pan Jehoszua (niby Jezus). Trzy były na początku na pustyni, gdy był u opuszczonych z Janem Chrzcicielem.

Duchowni KRK mają na sutannach 30 guzików, co ma symbolizować ich wierność Chrystusowi, a zdradzili go przez pójście na łatwiznę. Postapili podobnie jak obecnie przy wprowadzeniu religi do szkoły. Postąpili w sprzeczności z MĄDRYM duchem Instrukcji MEN w sprawie deklaracji rodziców i inne okołokonkordatowe odstępstwa wyznaniowe. Jeżeli zaakceptowali Instrukcję MEN, zgodznie z Rz. 13:1-5, to dlaczego nie dali moralnego przykładu w jej realizacji w życiu szkolnym? To się nazywa OBŁUDA :!:

Tam jest dużo obłudników na czele z tym, który myje i całuje nogi, a Pan Jehoszua, nakazał tylko wzajemnie umywać sobie nogi. Powinien dać też umyć sobie nogi. Co oni chcą przez to pokazać? Czy to, że są bardziej oddani Bogu niż Chrystus? To jest obłuda w najczystszej postaci, gdyż uczeń z grzeszników nie może być większy niż jego bezgrzeszny Mistrz. Znają to przecież, ale chcą, aby ich ludzie widzieli. Dla pozoru działają, jak celebryci.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-03-02, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13548
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 327/608
 53%
Wysłany: 2019-03-03, 07:59   

Pokoja napisał/a:
Nie badałaś nigdy treści Dz. 11:26, że w Antiochii poraz pierwszy uczniów Pana Jezusa nazwano Chrystusowcami, albo inaczej Pomazańcami, a nie Chrześcijanami,

Nie zauważyłam żeby Biblia to wspominała.
Wiem,ze wyznawców Jezusa w Antiochii po raz pierwszy nazwano chrześcijanami właśnie od chrztu.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6956
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5394/6836
 78%
EXP: 260/359
 72%
Wysłany: 2019-03-03, 08:34   

nike napisał/a:
Wiem,ze wyznawców Jezusa w Antiochii po raz pierwszy nazwano chrześcijanami właśnie od chrztu.

Naśladowca Chrystusa- chrześcijanin:
http://biblia.oblubienica...am/1/version/TR
Ochrzczony- zanurzony:
http://biblia.oblubienica...am/1/version/TR
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-03, 08:49   

nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie badałaś nigdy treści Dz. 11:26, że w Antiochii poraz pierwszy uczniów Pana Jezusa nazwano Chrystusowcami, albo inaczej Pomazańcami, a nie Chrześcijanami,

Nie zauważyłam żeby Biblia to wspominała.
Wiem,ze wyznawców Jezusa w Antiochii po raz pierwszy nazwano chrześcijanami właśnie od chrztu.


Nie od chrztu lecz od Chrystusa, Pomazańca. Sprawdź znaczenie słowa nr 5547, użytego w Dz. 11:26. I wszystko powinno być jasne. KRK czuł się bezkarny, aby to zmienić i przemycić. Nazwa od chrztu pozwala na zdobycie większej platformy wyznawców i to w łatwy sposób, gdyż chrzest był barziej powszechny niż pomazanie DŚBO w Chrystusie.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-03, 21:05   

Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie badałaś nigdy treści Dz. 11:26, że w Antiochii poraz pierwszy uczniów Pana Jezusa nazwano Chrystusowcami, albo inaczej Pomazańcami, a nie Chrześcijanami,

Nie zauważyłam żeby Biblia to wspominała.
Wiem,ze wyznawców Jezusa w Antiochii po raz pierwszy nazwano chrześcijanami właśnie od chrztu.


Nie od chrztu lecz od Chrystusa, Pomazańca. Sprawdź znaczenie słowa nr 5547, użytego w Dz. 11:26. I wszystko powinno być jasne.


Dziękuję z uwagę, gdyż dzięki niej, muszę przyznać się do niezręcznej omyłki pisarskiej. W Dz. 11:26, występiuje określenie o numerze 5546, a nie 5547, jak to omyłkowo wpisałem przy tłumaczeniu tekstu.
Bardzo przepraszam za nieuwagę.

Poza tym określenie o numerze 5546 Chrystianos znaczy związany z Chrystusem (Pomazańcem), dlatego w Dz. 11:26, powinno być Chrystusowcami. To określenie, zdecydowanie nie jest od chrztu, lecz od Chrystusa. Można by zapytać, czy uczniowie Jana Chrzciciela w Efezie (Dz. 19:2-7) byli związani z Chrystusem, chociaż o nim nauczali? Nie byli z nim związani, a jednak ochrzczeni byli. Od znaczenia chrztu można by Chrześcijanami nazwać już Jana Chrzciciela i jego pierwszych uczniów, ale nie Chrystusowcami, gdyż pomazanie uczniów DŚBO było nowym aktem związania się ich z Bogiem w Chrystusie.

Dzieje Ap. 11:26

BIBLIA GDAŃSKA

Cytat:
26. I (1161) (1096) bawili się (4863) przez cały (3650) rok (1763) przy (1722) onym zborze (1577), i uczyli (1321) mnóstwo (3793) wielkie (2425); a najpierwej (4412) w (1722) Antyjochii (490) uczniowie (3101) nazwani są (5537) Chrześcijanami (5546).

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
26. Pojawili się (1096) w (1722) zborze (1577); Zgromadzili razem (4863) dość duże (2425) pospólstwo (3793), a (1161) całe (3650) uczyli (1321) dłuższy okres czasu (1763); Przede wszystkim (4412) w (1722) Antiochii (490) uczniowie (3101) byli nazwani (5537) Chrystusowcami (5546).    

Na podst. KS bez nr
26. Pojawili się w zborze; Zgromadzili razem dość duże pospólstwo, a całe uczyli dłuższy okres czasu; Przede wszystkim w Antiochii uczniowie byli nazwani Chrystusowcami.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-09, 21:12   Re: Dla czyjej potrzeby zakon był fundamentem skruchy?

http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5100#108008

Pokoja napisał/a:
Na podst. KS bez nr
1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
a) martwych działań,
b) wiary w Boga.
c) nauczania chrztu
909 – zanurzenie (w wodzie); omycie (rytualne), chrzest
d) wkładania rąk,
e) powstania umarłych,
f) sądu wiecznego;
2. Uczyniliśmy to chociaż na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.

3. Toteż odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych, zmierzajmy do doskonałości,


Na podst. KS bez nr
Ad 1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
a) martwych działań,

Tekstem z Żyd. 6:1-3 Ap. Paweł zwrócił się do Żydów, dla których Zakon Synaju (Mojżeszowy), stał się Pedagogiem, który doprowadził ich do Chrystusa, Gal. 3:22-24. Stali się więc Chrystusowcami, uczestnikami powołania niebiańskiego. których w Cezarei nazwano Sektą Nazarejczyków, podobnie i w Rzymie (Dz. 17:6; 24:5; 28:22). Obecnie używa się zastępczego określenia (od chrztu) Chrześcijanie (podobnie zamiast Jehoszua, Jezus). Te dwa określenia różnią się między sobą zakresem zastosowania. Pierwsze kojarzy się z Oblubienicą, a drugie z Nierządnicą (Babilon Wielki).

Każdy pomazany Duchem Świętego Boga Ojca (DŚBO) wcześniej był symbolicznie ochrzczony w wodzie przez całkowite zanurzenie w niej. Chrzest w wodzie to podpis jednej strony umowy Nowego Przymierza, a Pomazanie DŚBO to podpis Boga, czyli drugiej strony dwustronnego stosunku duchowego w Nowym Przymierzu. Natomiast nazwa Chrześcijanin, powiązana jest z różną formułą chrztu, poczynając od zrobienia znaku krzyża na czole oseska (niewierzącego, ateisty) pomoczonym palcem w wodzie, pokropienie, umycie, zanurzenie.

Gdy do Świątyni Chrystusowej weszli osoby z narodów to w Zborze w Antiochii, powstał spór w kwestii obrzezania ich. Zwolennicy obrzezania w ten sposób kładli znowu fundament skruchy, który wcześniej był położony w narodzie żydowskim pod zakonem, ale nie wytrwali, Gal. 2:14. Fundament skruchy pod zakonem obejmował sześć podstawowych kwestii. Pierwszą z nich są martwe (3498) działania (2041, uczynki). Określenia o numerach 2041 i 3498 poza Żyd. 6:1, występują razem w następujących tekstach:
Żyd. 9:14; Ap. 14:13; 20:12,13

Hebr. 9:13-14
Cytat:
13. Bo jeśli krew kozłów i wołów oraz popiół z jałowicy przez pokropienie uświęcają skalanych i przywracają cielesną czystość,
14. O ileż bardziej krew Chrystusa, który przez Ducha wiecznego ofiarował samego siebie bez skazy Bogu, oczyści sumienie nasze od MARTWYCH UCZYNKÓW, abyśmy mogli służyć Bogu żywemu. (BW)


I usłyszałem głos z nieba, mówiący: Napisz: Umarli w Panu umierający, to zamożni od niedawna. Zaprawdę mają na myśli Ducha, aby odpoczywać od cierpienia samych siebie, ponieważ same korzyści idą za tym. Ap. 14:13 na podstawie Konkordancji Stronga

W Żyd. 9:14 cały porządek służby związany z składaniem ofiar, został zaliczony do martwych działań (uczynków), a Ap. 14:13 odnosi się do korzyści (uczynków, 2041) tych, którzy umarli duchowo w Panu, zgasili w sobie DŚBO. W 2Kor. 3:7-11 tą służbę zakonu Ap. Paweł nazwał służbą śmierci i potępienia w przeciwieństwie do służby ducha w sprawiedliwości, czyli życia w Chrystusie. Jeżeli ta pierwsza była ceniona więcej niż to dla niej przewidziano (jako cień – instrukcja, a nie cel sam w sobie), to też stała się służbą dla demonów, 1Kor. 10:19,20. Ap. Paweł napisał w Kol. 2:17-23, że ta służba z jej nakazami i zakazami, strzeżona przez ludzkich aniołów nie miała mocy dla opanowania zmysłów. Moc ma służba żywej wiary, kształtującej osobowość w Chrystusie. Doświadczył on, że być z tymi, którzy dla tej osobowości Chrystusowej żyją, to trwać w prawdziwym życiu. W takim jednak przypadku nie można nic zyskać. Zysk zapewnia dopiero działanie dla dobra tych, którzy nadal mentalnie są związani z służbą śmierci, ale chcą się z niej wyzwolić, Flp. 1:19-30

Istotna różnica między dwiema służbami, czyli między służbą śmierci i służbą ducha ożywiającego, pozwala zrozumieć istotę wypowiedzi Pana Jehoszua (Jezusa) w Łk. 14:26,27. Jeżeli ktoś, kto chce iść za nim, a nadal trwa w służbie śmierci, w której liczy się miłowanie tylko tych, którzy mają takie same cielesne usposobienie, obrzezanie, ten nie może być prawdziwie uczniem jego. Pan w swym nauczaniu nakazywał miłować nawet nieprzyjaciół swoich, czyli nawet siebie w przypadku braku żydowskiego cielesnego usposobienia.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-18, 12:10   Świadectwo dla Boga

Żyd. 6:1-3
1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
a) martwych działań,
b) wiary w Boga.
c) nauczania chrztu
909 - zanurzenie (w wodzie); omycie (rytualne), chrzest
d) wkładania rąk,
e) powstania umarłych,
f) sądu wiecznego;

2. Uczyniliśmy to chociaż na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.
3. Toteż odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych (Mt. 24:35), zmierzajmy do doskonałości,


Cytat:
Mt. 24:35. Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą.

Ad 1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
b) wiary w Boga


wiary (4102) w (1909) Boga (2316), a inaczej - świadectwo dla Boga; przekonanie wobec Boga. Jest to coś odmiennego od określenia stanu z Mr. 11:22:
Cytat:
20. A rano idąc mimo figowe drzewo, ujrzeli, iż z korzenia uschło. 21. Tedy wspomniawszy Piotr, rzekł mu: Mistrzu! oto figowe drzewo, któreś przeklął, uschło. 22. A Jezus odpowiadając, rzekł im: Miejcie (2192) wiarę (4102) w Boga (2316). Mar. 11:20-23

(Mat. 13:31-32; Mat. 17:20).

Mr. 11:22 na podstawie KS
Kod:
Mmiejcie za coś (2192) zapewnienie (4102) Boga (2316).

Tu nie chodzi o wiarę w istnienie Boga, a tylko o poważne traktowanie jego zapewnień, objawionych zamierzeń.

W Żyd. 6:1-3 chodzi o to, co wierzący powinien mieć dla Boga. Natomiast w Mr. 11:22 chodzi o to, aby poważnie traktować to, co Bóg zapewnia, że chce uczynić, np. wyrwać drzewo figowe (zatwardziały naród izraelski), czy górę (pluralistyczne królestwo drugiego świata) i przenieść je do morza („morza wzburzonych narodów). W takim przypadku świadectwem wierzącego dla Boga będzie uczynienie z przekonaniem (wiarą), z wolnej, dobrej woli, jakiejś cząstki, którą Bóg mu objawia z dzieła swego, które chce wykonać. Nie chodzi tu więc o wyrwanie dowolnego drzewa za oknem, dla zaspokojenia próżności (zachcianki), aby udowodnić swoją wiarę. To jest rodzaj kuszenia Boga na daremno.

Abraham wystawiony na próbę, dał świadectwo Bogu, że posiada wiarę w jego działanie, więc wierzył, że Bóg nie udaremni czegoś swym żądaniem, lecz ma moc aby spełnić obietnicę:

Cytat:
Hebr. 11:17. Przez wiarę Abraham poniósł na ofiarę Izaaka, gdy był wystawiony na próbę, i ofiarował jednorodzonego, on, który otrzymał obietnicę, 18. Do którego powiedziano: Od Izaaka nazwane będzie potomstwo twoje. 19. Sądził, że Bóg ma moc wskrzeszać nawet umarłych; toteż jakby z umarłych, mówiąc obrazowo, otrzymał go z powrotem. (BW)


Natomiast szemrzący Izraelici, uwolnieni z Egiptu, mający cielesne usposobienie, potrzebowali szczególnych doświadczeń, aby uwierzyć i ocalić życie po ukąszeniu przez węże:
Cytat:
4 Moj. 21:5. I zaczął lud mówić przeciw Bogu i przeciw Mojżeszowi: Po co wyprowadziliście nas z Egiptu, czy po to, abyśmy pomarli na pustyni? Gdyż nie mamy chleba ani wody i zbrzydł nam ten nędzny pokarm. 6. Wtedy zesłał Pan na lud jadowite węże, które kąsały lud, i wielu z Izraela pomarło. 7. Przyszedł więc lud do Mojżesza i rzekli: Zgrzeszyliśmy, bo mówiliśmy przeciwko Panu i przeciwko tobie; módl się do Pana, żeby oddalił od nas te węże. I modlił się Mojżesz za lud. 8. I rzekł Pan do Mojżesza: Zrób sobie węża i osadź go na drzewcu. I stanie się, że każdy ukąszony, który spojrzy na niego, będzie żył. 9. I zrobił Mojżesz miedzianego węża, i osadził go na drzewcu. A jeśli wąż ukąsił człowieka, a ten spojrzał na miedzianego węża, pozostawał przy życiu. (BW)

Jan. 3:12. Jeśli nie wierzycie, gdy wam mówiłem o ziemskich sprawach, jakże uwierzycie, gdy wam będę mówił o niebieskich? 13. A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy. 14. I jak Mojżesz wywyższył węża na pustyni, tak musi być wywyższony Syn Człowieczy.
15. Aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny. (BW)


Trzeba być więc pewnym jak Abraham i wytrwałym jak wdowa z Łk. 18:1-5

Łuk. 18:6-8; Rz. 1:17; Żyd. 11:1,6; Tes. 3:2; 1 Jan. 5:4


Cytat:
Hebr. 12:1-2
1. Przeto i my, mając około siebie tak wielki obłok świadków, złożywszy z siebie wszelki ciężar i grzech, który nas usidla, biegnijmy wytrwale w wyścigu, który jest przed nami,
2. Patrząc na Jezusa, sprawcę i dokończyciela wiary (4102), który zamiast doznać należytej mu radości, wycierpiał krzyż, nie bacząc na jego hańbę, i usiadł na prawicy tronu Bożego, (BW)
Rzym. 14:22-23
22. Przekonanie (4102), jakie masz, zachowaj dla siebie przed Bogiem. Szczęśliwy ten, kto nie osądza samego siebie za to, co uważa za dobre.
23. Lecz ten, kto ma wątpliwości, gdy je, jest potępiony, bo nie postępuje zgodnie z przekonaniem (4102); wszystko zaś, co nie wypływa z przekonania (4102), jest grzechem. (BW)
Gal. 3:2-9
2. […]: Czy przez uczynki zakonu otrzymaliście Ducha, czy przez słuchanie z wiarą (4102)?
[…] 5. Czy ten, który daje wam Ducha i dokonuje wśród was cudów, czyni to na podstawie uczynków zakonu, czy na podstawie słuchania z wiarą (4102)?
6. … Abraham uwierzył Bogu i poczytano mu to ku usprawiedliwieniu.
7. Z tego możecie poznać, że ci, którzy są z wiary (4102), są synami Abrahama,
8. A Pismo, które przewidziało, że Bóg z wiary (4102) usprawiedliwia pogan, uprzednio zapowiedziało Abrahamowi: W tobie będą błogosławione wszystkie narody.
9. Tak więc ci, którzy są ludźmi wiary (4102), dostępują błogosławieństwa z wierzącym Abrahamem, (BW)
Gal. 3:18-26
18. Jeśli bowiem dziedzictwo wywodzi się z zakonu, to już nie z obietnicy. Bóg zaś obdarzył nim łaskawie Abrahama przez obietnicę.
19. Czymże więc jest zakon? Został on dodany z powodu przestępstw, aż do przyjścia potomka, którego dotyczy obietnica; a został on dany przez aniołów do rąk pośrednika.
20. Pośrednika zaś nie ma tam (w trójcy?), gdzie chodzi o jednego, a Bóg jest jeden (ale w 3 osobach?).

20. Pośrednik (Mojżesz i Jezus) nie jest ten sam, Bóg jest ten sam (więc nie ma trójcy) KS.

21. Czy więc zakon jest przeciw obietnicom Bożym? Bynajmniej! Gdyby bowiem został nadany zakon, który może ożywić, usprawiedliwienie byłoby istotnie z zakonu.
22. Lecz Pismo głosi, że wszystko poddane jest grzechowi, aby to, co było obiecane, dane było na podstawie wiary (4102) w Jezusa Chrystusa tym, którzy wierzą.
23. Zanim zaś przyszła wiara, byliśmy wspólnie zamknięci i trzymani pod strażą zakonu, dopóki wiara (4102) nie została objawiona.
24. Tak więc zakon był naszym przewodnikiem do Chrystusa, abyśmy z wiary (4102) zostali usprawiedliwieni.
25. A gdy przyszła wiara (4102), już nie jesteśmy pod opieką przewodnika,
26. Albowiem wszyscy jesteście synami Bożymi przez wiarę (4102) w Jezusa Chrystusa. (BW) Gal. 5:4-7; 1 Tes. 5:8-10
Jak. 2:14-20,22
14. Cóż to pomoże, bracia moi, jeśli ktoś mówi, że ma wiarę, a nie ma uczynków? Czy wiara może go zbawić?
15. Jeśli brat albo siostra nie mają się w co przyodziać i brakuje im powszedniego chleba,
16. A ktoś z was powiedziałby im: Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i nasyćcie, a nie dalibyście im tego, czego ciało potrzebuje, coż to pomoże?
17. Tak i wiara, jeżeli nie ma uczynków, martwa jest sama w sobie.
18. Lecz powie ktoś: Ty masz wiarę, a ja mam uczynki; pokaż mi wiarę swoją bez uczynków, a ja ci pokażę wiarę z uczynków moich.
19. Ty wierzysz, że Bóg jest jeden? Dobrze czynisz; demony również wierzą i drżą.
20. Chcesz przeto poznać, nędzny człowieku, że wiara bez uczynków jest martwa?
[…] 22. Widzisz, że wiara współdziałała z uczynkami jego i że przez uczynki stała się doskonała. (BW)

Obj. 2:13. Wiem, gdzie mieszkasz, tam, gdzie jest tron szatana; a jednak trzymasz się mocno mego imienia i nie zaparłeś się wiary we mnie, nawet w dniach, kiedy Antypas, świadek mój wierny, został zabity u was, gdzie szatan ma swoje mieszkanie. (BW)
Obj. 13:10
10. Jeśli kto jest przeznaczony do niewoli, do niewoli pójdzie; jeśli kto zabija mieczem, musi sam zginąć od miecza. Tu się okaże wytrwanie i wiara świętych. (BW)
Obj. 14:12
12. Tu się okaże wytrwanie świętych, którzy przestrzegają przykazań Bożych i wiary Jezusa.
(BW)
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-03-22, 10:10   Nauka o obmywaniu/chrzcie

Nauka o obmywaniu/chrzcie

Żyd. 6:1-3
1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
a) martwych działań,
b) wiary w Boga.
c) nauczania chrztu
909 – zanurzenie (w wodzie); omycie (rytualne), chrzest
d) wkładania rąk,
e) powstania umarłych,
f) sądu wiecznego;

2. Uczyniliśmy to chociaż na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.
3. Toteż odłączając się ku mocom niebieskim nauk Chrystusowych (Mt. 24:35), zmierzajmy do doskonałości,


Mt. 24:35. Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą.

Ad 1. Jeśli nie kładziemy znowu fundamentu skruchy z powodu:
c) nauczania chrztu
(obmywania)

Fundament skruchy w odniesieniu do nauczania chrztu (obmywania /909) jest w NT związany wyłącznie z obmywaniem naczyń itp. w obrządku zakonnym, a także w domach. Jest on więc swego rodzaju cieniem zakonu, dla chrztu związanego z kształtowaniem osobowości Chrystusowej.

Cytat:
3. Albowiem faryzeusze i wszyscy Żydzi zachowują naukę starszych i nie jedzą, jeśli przedtem nie umyją starannie rąk, 4. I po powrocie z rynku, jeśli się nie umyją, nie jedzą; ponadto wiele innych zwyczajów przejęli i zachowują je, jak to: obmywanie (909) kielichów i dzbanów, i miednic, Mar. 7:3-4

10. Są to tylko przepisy zewnętrzne, dotyczące pokarmów i napojów, i różnych obmywań (909), nałożone do czasu zaprowadzenia nowego porządku. Hebr. 9:10

Kol. 2:16-23
16. Niechże was tedy nikt nie sądzi z powodu pokarmu i napoju albo z powodu święta lub nowiu księżyca bądź sabatu.
17. Wszystko to są tylko cienie rzeczy przyszłych; rzeczywistością natomiast jest Chrystus.
17. Które są, ale cieniem przyszłości osobowości Mesjaszowej. KS

Cytat:
18. Niech was nikt nie potępia, kto ma upodobanie w poniżaniu samego siebie i w oddawaniu czci aniołom, a opierając się na swoich widzeniach, pyszni się bezpodstawnie cielesnym usposobieniem swoim,
19. A nie trzyma się głowy, z której całe ciało, odżywiane i spojone stawami i ścięgnami, rośnie wzrostem Bożym.
20. Jeśli tedy z Chrystusem umarliście dla żywiołów świata, to dlaczego poddajecie się takim zakazom, jakbyście w świecie żyli:
21. Nie dotykaj, nie kosztuj, nie ruszaj?
22. Przecież to wszystko niszczeje przez samo używanie, a są to tylko przykazania i nauki ludzkie.
23. Mają one pozór mądrości w obrzędach wymyślonych przez ludzi, w poniżaniu samego siebie i w umartwianiu ciała, ale nie mają żadnej wartości, gdy chodzi o opanowanie zmysłów.
Kol. 2:16-23

oddawanie czci aniołom (Kol. 2:18) – w Wieku Ewangelii, chodzi o tych powołanych - wybranych (Mt. 22:14, ale nie wiernych), którzy przekazują dla wyznawców przykazania i nauki ludzkie (Kol. 2:23). W innych miejscach NT są oni nazwani tymi, którzy zasnęli w wierze, stali się mężami przewrotnymi, gdyż zasmucają Ducha Świętego Boga Ojca (DŚBO). Trzymają oni zarazem straż w społecznościach lokalnych, aby utrzymać rygor przestrzegania przykazań ludzkich, czyli co do przestarzałej litery, a nie co do nowości Ducha. W przypadku doznania przebudzenia ich przez Pana Jehoszua (Jezusa), wykonywali też zadania dla dobra powołanych - wybranych - wiernych, Ap. 17:14.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-03-22, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-10-17, 09:34   d) Wkładanie (1936) rąk (5495)

Wkładanie rąk (post długo odkładany, wymagający czasu i uwagi)

Nauki podstawowe (Żydów 6:1-3)
Dz. 13:1-3 Wkładanie rąk trzech na dwóch w obecności świadków zboru w Antiochii



d) Wkładanie (1936) rąk (5495)

RĘKA jest sposobem na wyrażanie mocy i siły Bożej i istot mu podobnych, a więc i człowieka. Jest ona symbolem czynów, gdyż służy do wykonywania różnych spraw tak dobrych jak i złych, do błogosławienia i przeklinania, do zwyciężania, uzdrawiania itp., oraz do dotykania różnego rodzaju klęskami, chorobami i plagami. Wkładanie ręki na kogoś jest czymś więcej niż podniesienie ręki, wyrażające poparcie kogoś lub jakiejś sprawy. Uwagę zwraca jednak fakt, że obok określenia nr 1936 (epithesis), istnieje określenie nr 2007 (epitithemi) mające szersze znaczenie. Głosowanie przez podniesienie ręki obejmuje całe, dane zgromadzenie. Natomiast włożenie rak odbywa się w węższym gronie tego zgromadzenia świadków i oznacza coś więcej niż samo poparcie kogoś. Potwierdza to treść Dz. 13:1-3, przetłumaczona na podstawie Konkordancji Stronga.

Dz. 13:1-3 Wkładanie rąk trzech na dwóch w obecności świadków zboru w Antiochii

Na podst Konkord. Stronga (KS) bez nr
(1) A w zborze Antyjochii byli podziwiani niektórzy prorocy, będący nauczycielami: To Barnabasz Symeon, nazwany Niger, Lucyjus Cyrenejczyk, Manahen, brat mleczny Heroda Tetrarchy, Saul.
(2) Oni, Pańską pełniąc służbę publiczną na własny koszt pościli; Zaś Święty przemówił Duchem: Doprawdy wyznaczcie Barnabasza dla dzieła Saula, który sam mnie wzywał.
(3) Następnie pościli modląc się; Sami włożyli ręce, rozstali się.


We wszystkich siedmiu przypadkach nauk podstawowych z Żyd. 6:1, chodzi o zaniechanie kładzenia fundamentu skruchy z ich powodu, ponieważ zakon był cieniem (obrazem) rzeczy przyszłych, a nie rzeczywistością. Ap. Paweł w szczególności w liście kierowanym do Żydów (Hebrajczyków), uświadamiał im na różne sposoby, że zakon niczego nie mógł przywieźć do doskonałości. Żydzi jednak, jako naród cieleśnie usposobiony, zaprzedany w niewolę bałwochwalstwa egipskiego, potrzebowali na podstawie różnych cieni (obrazów), uczyć się zmierzać do pojmowania rzeczywistości duchowej, nawet gdyby Bóg nie wymagał od nich tego wprost. Jednak we wszystkich sześciu naukach podstawowych upadali.

Żydzi Chrystusowcy (Chrześcijanie) z powodu upadku w naukach podstawowych położyli fundament skruchy. Położyli go na podobnej zasadzie jak Abraham, który dążąc do spełnienia mu Bożej obietnicy o otrzymaniu potomka, nie mogąc go mieć z Sarą, zgodził się mieć go z Hagar, ale Bóg tego nie wymagał. Obiecał jednak, że i z Ismaela wywiedzie wielki naród, Rdz. 17:20. Podobnie Ap. Paweł napisał w Żyd. 6:2 (3) [2. Uczyniliśmy chociaż to (położenie fundamentu skruchy), na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.] (KS) Uczynili nawet, gdyby Bóg nie wymagał, ale mu to się podoba. Są pewne zachowania, których się nie powinno nakazywać, powinny one wypływać z miłości, dlatego są miłe temu, dla kogo się je czyni. Czy w tym przypadku wymagana jest zgoda Boga na:
1. Zaniechanie początkowych nauk o Chrystusie?
2. Nie zakładanie znowu gruntu pokuty, jak podaje BG?

Cytat:
Hebr. 6:3
3. To właśnie uczynimy, jeśli Bóg pozwoli. (BW)


Może ktoś zechce się ustosunkować do tych dwóch pytań, to bardzo proszę

W ST są opisane przypadki, w których włożenie ręki czyniono pod bok (miejsce przypasania miecza, Rdz. 24:2; 47:29), w zanadrze (Wj. 4:6,7), na oczy (Rdz. 46:4) lub na głowę dla błogosławienia, Rdz. 48:14,17; Kpł. 9:22. Kładzenie rąk na swoje ofiary przez wyświęcanych kapłanów, Wj. 29:10,15,19. Kładzenie rąk Izraelitów na głowy Lewitów, a tych na głowy zwierząt ofiarnych Żydów, Lb. 8:10,12 Kładzenie rąk Izraelitów na głowy swych ofiar, Kpł. 1:4; 3:2,8,13; 4:15,24,29,33; 8:14,18,22; Lb. 27:18,23.

Cytat:
3 Moj. 1:4 I położy rękę swą na głowę ofiary całopalenia, a będzie przyjemną zań na oczyszczenie jego. (BG)

3 Moj. 3:2. I położy rękę swą na głowę ofiary swojej, i zabije ją kapłan przede drzwiami namiotu zgromadzenia; i wyleją synowie Aaronowi, kapłani, krew na wierzch ołtarza w około. (3:8,13) (BG)
3 Moj. 4:4. I przywiedzie cielca onego do drzwi namiotu zgromadzenia przed obliczność Pańską, a włoży rękę swoję na głowę onego cielca, i zabije go przed obliczem Pańskiem. (15,24,29,33) (BG)


Powyższe wkładanie rąk jest związane z ofiarowaniem zwierzęcia na śmierć. W NT jest ono związane z chrztem dla śmierci Chrystusa. Oznacza ono, że osoba biorąca taki chrzest, podejmuje się, wykonywać powierzone jej dzieło aż do śmierci i w obliczu śmierci.

Wkładanie (1936) rąk (5495) w NT

Dz. 8:18; 1Tm. 4:14; 2Tm. 1:6; Żyd. 6:2

Dz. 8:15-25 Zstąpienie Ducha Świętego na Samarytan po włożeniu na nich rąk Apostołów


Na podst Konkord. Stronga (KS) bez nr
15. Modlili się za tymi samymi, aby pojęli zmysłami Ducha Świętego, który schodzi z góry na dół.
16. Ponieważ jeszcze nie spadł na nich: Był ogarniany; Byli przedtem ochrzczeni tylko dla sławienia Pana Jezusa.
17. Pojmując zmysłami Ducha Świętego w tym czasie, wkładali ręce na tych samych.
18. A Szymon jasno poznając, że przez wkładanie rąk apostolskich podarowano Ducha Świętego, sam ofiarował majątek.
19. Mówiąc: Ja także wydam moc rąk, aby pojęli zmysłami, które uporządkuje dodany Duch Świętego.
20. Zaś sam Piotr rzekł: Srebro twoje z tobą mogłoby być na zgubę, dlatego że mniemałeś, iż dar łaski Bożej, dzięki majątkiem nabyliśmy.
21. Nie jest w tej zasadzie postępowania udział, ani los; Jakże to, serce twoje nie jest proste przed obliczem Bożym?


1Tm. 4:14 Włożenie rąk przez Ap. Pawła na Tymoteusza, przewodzącego Radzie Starszych.


CD objaśnień do tłumaczenia tekstu Pisma Świętego na podstawie Konkordancji Stronga
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#108798

14. Nie zaniedbuj daru łaski, który zgodnie z nałożeniem rąk, dany jest tobie, dla proroctwa wśród rady starszych.

Ręce na Tymoteusza włożył Ap. Paweł 2T.1:6. Są podstawy w Listach Ap. Pawła, aby uważać, że młody Tymoteusz, przewodził Radzie Starszych.

Włożenie ręki pod bok oznaczało z jednej strony zupełne, aż na śmierć, poddanie się sługi (anioła) woli swego pana, posyłającego go z jakąś misją. Z drugiej strony, kładzenie rąk na głowę oznaczało zupełne uznawanie przez daną osobę, zastępowania jej przez inną osobę, lub przez zwierzę. W NT oznacza to Anioła Bożego Chrystusa oraz jego zastępstwo, jako nasze odkupienie. Bóg położył na niego ręce swoje przy chrzcie, gdy zstąpił na niego jakby gołębica (dostojnie, pokojowo) Duch Świętego, czyli Boga Ojca. Jako następstwo tego aktu, Bóg podobnie położył swoje ręce na 120 uczniów Chrystusa w dniu Pięćdziesiątnicy, na 5 000 Judejczyków (zapewne w dniu Pojednania), na Samarytan, na Ap. Pawła, na Korneliusza i jego domowników oraz na uczniów Jana Chrzciciela. Tylko na Samarytan i uczniów Jana Chrzciciela, ręce włożyli trzej Apostołowie, albo na Saula z Tarsu włożył ręce nie Apostoł, lecz Ananiasz (według wiary mojej był to Gamaliel pod imieniem Chrystusowca, Dz. 11:26).

Czy działanie przez wkładanie rąk na głowę innej osoby, nadal jest wymagane, skoro Ap. Paweł napisał: [2. Uczyniliśmy chociaż to (położenie fundamentu skruchy), na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.] (KS).

O tym można podyskutować. Może ktoś się zdecyduje. Poczekam trochę, zanim przejdę do kwestii zmartwychwstania umarłych i sądu wiecznego.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-11-11, 13:23   

Pokoja napisał/a:
Czy działanie przez wkładanie rąk na głowę innej osoby, nadal jest wymagane, skoro Ap. Paweł napisał: [2. Uczyniliśmy chociaż to (położenie fundamentu skruchy), na wypadek gdyby, nawet Bóg ustąpił.] Żyd. 6:2 (KS)


Przez kogo został położony fundament skruchy?
Fundament skruchy, został położony przez Żydów przyjmujących chrzest od Jana Chrzciciela. Każdy kto ten chrzest szczerze przyjmował, przyznawał, że potrzebuje większego oczyszcenia niż przez ofiary za grzech, składane według zakonu. Przyznawał też, że nie jest Oblubieńcem, że nie jest godzien nosić jego sandałów. Noszenie sandałów oznaczało posiadanie prawa do Oblubienicy. Jan Chrzciciel, któremu dane było przygotowwywać Żydów do Oblubienicy był przyjacielem Oblubieńca. On jako typ Zakonu, to prawo uznawał, wyłącznie dla Chrystusa.

Chociaż Bóg nie wymagał wprost tej skruchy, to jednak to mu się podoba. Podoba mu się to podobnie jak uświęcanie niewierzącego przez wierzącego (1Kor. 7;12-16), ale Bóg tego nie wymaga. Nie pozwala, aby ktoś narzucał to komuś, tak jak nie pozwala gospodarzowi, aby zaprzęgał zwierzęta do nierównego jarzma. Człowiek wierzący, który ciągnie w zaprzęgu z niewierzącym, sam może przyjąć większe obciążenie, jeśli czuje się na siłach.

Pan Jezus skutecznie wkładał ręce swoje i w ten sposób przynosił ulgę ludziom, a chwałę Bogu. Funadment skruchy był potrzebnym tym Żydom, którzy stali się świadomi, że nie byli w stanie doskonale uczynić tego, co oznaczało położenie rąk.

Tak przykładowo: Gdybyśmy wzieli do ręki pilot od telewizora i zaczęli się nim posługiwać, aby znaleźć jakiś program, a nie byłoby zasilania z sieci, telewizora nie podłączono do sieci, nie byłoby baterii w pilocie, pilot byłby uszkodzony, itp., to czy pomoglibyśmy tym komuś, czy działalibyśmy na czyjąkolwiek chwałę? Z pewnością nie. Aby pomimo tego zachować się godnie, czulibyśmy się zobowiązani do okazania skruchy i do przeprosin zawiedzionych i nadużycia dobrego imienia Telewizji, czy Energrtyki. Czy oni będą tego od nas wymagać? Nie! Ośmieszymy się tylko w ich oczach. Okazanie skruchy daje szansę na otrzymanie odpowiedniej nauki, jak i kiedy, skutecznie posługiwać się Telewizorem. W związku z tym Pan Jezus nauczał, aby "TAK" wierzącego oznaczało "TAK", a "NIE" oznaczało "NIE". Szybkie nakładanie rąk, oznacza wyjście ponadto i jest od złego:

Cytat:
Mat. 5:37
37. Niechaj więc mowa wasza będzie: Tak - tak, nie - nie, bo co ponadto jest, to jest od złego.
(BW)
1 Tym. 5:22
22. Rąk na nikogo pochopnie nie wkładaj, nie bądź też uczestnikiem cudzych grzechów; siebie samego czystym zachowaj.
(BW)


Kto ma przekonanie, że coś dobrze czyni na chwałe Bogu i dla dobra ludzi niech to czyni pewnie, a nie potknie się, Psalm 91.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-11-11, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2019-11-12, 12:58   

Pokoja napisał/a:
Jan Chrzciciel, któremu dane było przygotowwywać Żydów do Oblubienicy był przyjacielem Oblubieńca. On jako typ Zakonu, to prawo uznawał, wyłącznie dla Chrystusa.


Jan był kapłanem lewickim, synem Zachariasza kapłana.Natomiast Jehoszua to Arcykapłan w porządku Melchizedeka.

Pedagogiem dla ludu była narzucona "księga prawa" pod strażą, nadzorem kapłaństwa lewickiego.Nadzór lewicki z dodaną "księgą prawa" trwał od grzechu złotego cielca do czasu przyjścia Mesjasza.
Po co więc księga prawa ?
Została dodana z powodu przestępstw, aż do przyjścia potomka, któremu złożono obietnicę, ustanowione przez aniołów ręką pośrednika."
Gal.3,(19)

Gdy przychodzi Mesjasz ,Arcykapłan w porządku Melchizedeka, to wierzący w niego zostają oczyszczeni z grzechów Jego świętą krwią i nie są już pod wychowawcą ,czyli dodaną" księgę prawa" pod administracją lewicką. Powracają do królewskiej" Księgi przymierza" w porządku Melchizedeka,której pełnię nadaje Jezus.
Zostaje zawarte nowe przymierze ratyfikowane krwią Mesjasza.Bóg treść z "Księgi Przymierza",w której z nieba wyraził Swoja wolę,zapisuje na sercu i umyśle nowo narodzonych.( a Chrystus to nasza Pascha)
Ufający otrzymuje do swego wnętrza Ducha Bożego,który skłania go po przestrzegania przykazań Boga, czyli miłości do Boga i do bliźniego.

1J 5:3 "Bo miłość do Boga polega na tym, że przestrzegamy jego przykazań"
_________________
Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia.
Ostatnio zmieniony przez Listek 2019-11-12, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13