FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pszenica i Chwasty
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-04-16, 09:43   

radek napisał/a:
Mat 24:38-42 BT5 "Albowiem jak w czasie przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki, (39) i nie spostrzegli się, aż przyszedł potop i pochłonął wszystkich, tak również będzie z przyjściem Syna Człowieczego. (40) Wtedy dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. (41) Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona. (42) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie."

W powyższym fragmencie "dwóch będących w polu" opisuje dwie dusze zajmujące się jednym mężczyzną będącym w polu. Analogicznie z "dwiema mlącymi w żarnach".


Tekst ten odnosi się do sytuacji, która obrazowo jest przedstawiaona w ST, jako wzięcie jednego zwierzatka na ofiarę, dla Boga, a drugie na które złożono grzechy synów Izraela, zostało wypuszczone na wolność dla Azazzela. Gdy zwyciężyło próbę, której zostało poddane, to wtedy stało sie zrozumiałe, że to oni byli winni.
W Mat. 24:38-42, jednych Pan (Syn człowieczy) bierze do siebie, a inni obciążeni grzechem Chrześcijan, zostają puszczeni wolno. Po przejściu tej próby, czyli wielkiego ucisku, stają się zwycięscami, Ap. 7:9-17.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2022-04-16, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-04-16, 10:32   

Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
Mat 24:38-42 BT5 "Albowiem jak w czasie przed potopem jedli i pili, żenili się i za mąż wydawali aż do dnia, kiedy Noe wszedł do arki, (39) i nie spostrzegli się, aż przyszedł potop i pochłonął wszystkich, tak również będzie z przyjściem Syna Człowieczego. (40) Wtedy dwóch będzie w polu: jeden będzie wzięty, drugi zostawiony. (41) Dwie będą mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, druga zostawiona. (42) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie."

W powyższym fragmencie "dwóch będących w polu" opisuje dwie dusze zajmujące się jednym mężczyzną będącym w polu. Analogicznie z "dwiema mlącymi w żarnach".


Tekst ten odnosi się do sytuacji, która obrazowo jest przedstawiaona w ST, jako wzięcie jednego zwierzatka na ofiarę, dla Boga, a drugie na które złożono grzechy synów Izraela, zostało wypuszczone na wolność dla Azazzela.


Nie pamiętałem tego fragmentu, Dobre spostrzeżenie

Pokoja napisał/a:
Gdy zwyciężyło próbę, której zostało poddane, to wtedy stało sie zrozumiałe, że to oni byli winni.


Lub też, że Królestwo Azazela przeszło próbę

Mat 12:26 BT5 "Jeśli szatan wyrzuca szatana, to sam z sobą jest skłócony, jakże się więc ostoi jego królestwo?"

Pokoja napisał/a:
W Mat. 24:38-42, jednych Pan (Syn człowieczy) bierze do siebie, a inni obciążeni grzechem Chrześcijan, zostają puszczeni wolno. Po przejściu tej próby, czyli wielkiego ucisku, stają się zwycięscami, Ap. 7:9-17.


Ja nie zarzucam temu stwierdzeniu błędu, ale trzeba wziąć pod uwagę, że pierwsi zabrani mają być ci, którzy stawiają się nie po stronie Bożej

Łk 17:34-37 BT5 "Powiadam wam: Tej nocy dwóch będzie na jednym posłaniu: jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony. (35) Dwie będą razem mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, a druga zostawiona. (36) (37) Pytali Go: Gdzie, Panie? On im odpowiedział: Gdzie jest padlina, tam zgromadzą się i sępy."

Mat 13:30 BT5 "Pozwólcie obojgu róść aż do żniwa; a w czasie żniwa powiem żeńcom: Zbierzcie najpierw chwast i powiążcie go w snopki na spalenie; pszenicę zaś zwieźcie do mego spichlerza”."
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-04-16, 15:57   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Gdy zwyciężyło próbę, której zostało poddane, to wtedy stało się zrozumiałe, że to oni byli winni.

Lub też, że Królestwo Azazela przeszło próbę
Mat 12:26 BT5 "Jeśli szatan wyrzuca szatana, to sam z sobą jest skłócony, jakże się więc ostoi jego królestwo?"

Królestwo Azazela przeszło próbę, ale z wynikiem negatywnym, gdyż zwiedzeni zostali wyrzuceni przez zwodzących, stając się dla siebie nawzajem przeciwnikami (szatanami). Ci zwiedzeni po przejściu pozytywnie wielkiego ucisku, stali się zwycięzcami, Ap. 7:9-17.

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W Mat. 24:38-42, jednych Pan (Syn człowieczy) bierze do siebie, a inni obciążeni grzechem Chrześcijan, zostają puszczeni wolno. Po przejściu tej próby, czyli wielkiego ucisku, stają się zwycięzcami, Ap. 7:9-17.

Ja nie zarzucam temu stwierdzeniu błędu, ale trzeba wziąć pod uwagę, że pierwsi zabrani mają być ci, którzy stawiają się nie po stronie Bożej
Łk 17:34-37 BT5 "Powiadam wam: Tej nocy dwóch będzie na jednym posłaniu: jeden będzie wzięty, a drugi zostawiony. (35) Dwie będą razem mleć na żarnach: jedna będzie wzięta, a druga zostawiona. (36) (37) Pytali Go: Gdzie, Panie? On im odpowiedział: Gdzie jest padlina, tam zgromadzą się i sępy."
Mat 13:30 BT5 "Pozwólcie obojgu róść aż do żniwa; a w czasie żniwa powiem żeńcom: Zbierzcie najpierw chwast i powiążcie go w snopki na spalenie; pszenicę zaś zwieźcie do mego spichlerza”."

W NT nigdzie nie użyto odrębnie określenia pszenica, lecz jęczmień oraz zboże (czyli razem jęczmień i pszenica). W związku z tym, że w Mat. 13:30 jest użyte określenie nr 4621 oznaczające zboże, więc obejmuje ono zarówno jęczmień, jak i pszenicę. Odpowiednio do dwóch grup, które te dwa zboża symbolizują, odnosi się dwóch przy jednej sofie, czy dwie mielące na żarnach. Wierni są zabrani przez Pana (Łuk. 16:9), a wybrani pozostawieni w ucisku, Ap. 7:9-17. Natomiast tekst z Mat. 13:30, odnosi się jeszcze do trzeciej grupy, czyli do chwastów (kąkolu), symbolizujących tą część klasy powołanych, której członkowie nie zostali wybrani.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-04-17, 19:31   

Pokoja napisał/a:
W NT nigdzie nie użyto odrębnie określenia pszenica, lecz jęczmień oraz zboże (czyli razem jęczmień i pszenica). W związku z tym, że w Mat. 13:30 jest użyte określenie nr 4621 oznaczające zboże, więc obejmuje ono zarówno jęczmień, jak i pszenicę. Odpowiednio do dwóch grup, które te dwa zboża symbolizują, odnosi się dwóch przy jednej sofie, czy dwie mielące na żarnach. Wierni są zabrani przez Pana (Łuk. 16:9), a wybrani pozostawieni w ucisku, Ap. 7:9-17. Natomiast tekst z Mat. 13:30, odnosi się jeszcze do trzeciej grupy, czyli do chwastów (kąkolu), symbolizujących tą część klasy powołanych, której członkowie nie zostali wybrani.


O wiele mądrzej jest skupiać się na szerszej perspektywie, na kontekstach nadających słowu rzeczywiste znaczenia. Czepianie się samodzielnego kształtu wyrazu lub litery prowadzi często do kompromitacji, bo nie uczy zazwyczaj niczego wzniosłego

Mat 23:24 BT5 "Ślepi przewodnicy, którzy przecedzacie komara, a połykacie wielbłąda!"
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-04-17, 23:15   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W NT nigdzie nie użyto odrębnie określenia pszenica, lecz jęczmień oraz zboże (czyli razem jęczmień i pszenica). W związku z tym, że w Mat. 13:30 jest użyte określenie nr 4621 oznaczające zboże, więc obejmuje ono zarówno jęczmień, jak i pszenicę. Odpowiednio do dwóch grup, które te dwa zboża symbolizują, odnosi się dwóch przy jednej sofie, czy dwie mielące na żarnach. Wierni są zabrani przez Pana (Łuk. 16:9), a wybrani pozostawieni w ucisku, Ap. 7:9-17. Natomiast tekst z Mat. 13:30, odnosi się jeszcze do trzeciej grupy, czyli do chwastów (kąkolu), symbolizujących tą część klasy powołanych, której członkowie nie zostali wybrani.


O wiele mądrzej jest skupiać się na szerszej perspektywie, na kontekstach nadających słowu rzeczywiste znaczenia. Czepianie się samodzielnego kształtu wyrazu lub litery prowadzi często do kompromitacji, bo nie uczy zazwyczaj niczego wzniosłego

Mat 23:24 BT5 "Ślepi przewodnicy, którzy przecedzacie komara, a połykacie wielbłąda!"


Bardzo szybko osądzasz, a może ślepi są ci, którzy pomijają fakt, że nie użyto określenia pszenica, a tylko zboże, ale oni decydują, że ma być pszenica. Jesteś w stanie udowodnić, że słowo to odnosi się tylko i wyłącznie do pszenicy, a nie do jęczmienia i pszenicy. Czy tylko dlatego stosujesz krytykę, że przez wieki nauczano, że chodzi o pszenicę, więc nie możesz się pogodzić, że jest inaczej.
Zyskałbyś coś dobrego, gdybyś udowodnił, że jednak powinno być określenie pszenica, a nie jęczmień i pszenica. W związki z tym, że w Słowie Bożym nic nie jest dowolnie napisane, więc ja postrzegam użycie określenia zboże, jako wyraz mądrości Bożej, ukzującej ważne szczegóły jego planu zbawienia.
Jeżeli nie udowodnisz merytorycznie, że ma być wyłącznie pszenica, to daruj sobie, gdyż nic konstruktywnego nie osiągniesz przez lekceważący sarkazm.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2022-04-17, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-04-18, 07:17   

Pokoja napisał/a:
Bardzo szybko osądzasz, a może ślepi są ci, którzy pomijają fakt, że nie użyto określenia pszenica, a tylko zboże, ale oni decydują, że ma być pszenica. Jesteś w stanie udowodnić, że słowo to odnosi się tylko i wyłącznie do pszenicy, a nie do jęczmienia i pszenicy. Czy tylko dlatego stosujesz krytykę, że przez wieki nauczano, że chodzi o pszenicę, więc nie możesz się pogodzić, że jest inaczej.


Ostatnią rzeczą jaka mogłaby mi przyjść na myśl jest potępianie Ciebie. Po prostu widzę, że nie wychodzi Ci najlepiej zdobywanie sympatyków dla Twoich wypowiedzi i chciałem Tobie podpowiedzieć jak je udoskonalić. Znając sens wynikający z okoliczności w jakich wyraz nabywa znaczenia można rzetelnie osądzić jego nawet indywidualną, jak twierdzisz, wartość. Gdyby wartość indywidualna wyrazu, czy litery miała by kluczowe, jak uważasz znaczenie, to pierwsza litera alfabetu powinna się nazywać "alef" a nie "a". znaczenie w najszerszej perspektywie jest dominujące inaczej dochodzilibyśmy do absurdu. Czy to jest pszenica, czy zboże, nic nie zmienia dla sensu mojej wypowiedzi na temat dusz Bożych i dusz stawiających się przeciw Bogu. Odrobina przychylności i Dobrej woli i sam doszedł byś do tego

Mat 23:16-20 BT5 "Biada wam, przewodnicy ślepi, którzy mówicie: „Kto by przysiągł na przybytek, nic to nie znaczy; lecz kto by przysiągł na złoto przybytku, ten jest związany przysięgą”. (17) Głupi i ślepi! Cóż bowiem jest ważniejsze, złoto czy przybytek, który uświęca złoto? (18) Dalej: „Kto by przysiągł na ołtarz, nic to nie znaczy; lecz kto by przysiągł na ofiarę, która jest na nim, ten jest związany przysięgą”. (19) Ślepcy! Cóż bowiem jest ważniejsze, ofiara czy ołtarz, który uświęca ofiarę? (20) Kto więc przysięga na ołtarz, przysięga na niego i na wszystko, co na nim leży."

Objawienie rozwija kwestię, którą poruszyłem i tłumaczy proporcję wartości pszenicy do jęczmienia, może warto przejść do tego

Ap 6:6 BT5 "I usłyszałem jakby głos pośrodku czterech Istot żyjących, gdy mówił: Kwarta pszenicy za denara i trzy kwarty jęczmienia za denara, a nie krzywdź oliwy i wina!"
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
Ostatnio zmieniony przez radek 2022-04-18, 07:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-04-18, 23:00   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Bardzo szybko osądzasz, a może ślepi są ci, którzy pomijają fakt, że nie użyto określenia pszenica, a tylko zboże, ale oni decydują, że ma być pszenica. Jesteś w stanie udowodnić, że słowo to odnosi się tylko i wyłącznie do pszenicy, a nie do jęczmienia i pszenicy. Czy tylko dlatego stosujesz krytykę, że przez wieki nauczano, że chodzi o pszenicę, więc nie możesz się pogodzić, że jest inaczej.


Ostatnią rzeczą jaka mogłaby mi przyjść na myśl jest potępianie Ciebie. Po prostu widzę, że nie wychodzi Ci najlepiej zdobywanie sympatyków dla Twoich wypowiedzi i chciałem Tobie podpowiedzieć jak je udoskonalić. Znając sens wynikający z okoliczności w jakich wyraz nabywa znaczenia można rzetelnie osądzić jego nawet indywidualną, jak twierdzisz, wartość.

Objawienie rozwija kwestię, którą poruszyłem i tłumaczy proporcję wartości pszenicy do jęczmienia, może warto przejść do tego

Ap 6:6 BT5 "I usłyszałem jakby głos pośrodku czterech Istot żyjących, gdy mówił: Kwarta pszenicy za denara i trzy kwarty jęczmienia za denara, a nie krzywdź oliwy i wina!"


Dzięki za te słowa i wyjaśnienie, jak tą kwestię rozumiesz. Mała uwaga Radku. Nie jest moim dążeniem, aby cedzić komara, a ... . Słowa oczywiście mają swoje znaczenie, ale nie dążę do tzw. "proszkowania" zdań wersów i tekstów, lecz na ich podstawie szukam, jakby ich panoramicznego sensu. Adam Mickiewicz napisał o uczonym: Widzisz świat w proszku ... Miej serce i patrzaj w serce. Łam czego rozum nie złamie.
Słusznie zwróciłeś uwagę na jedyny tekst, w którym jest użyte słowo jęczmień obok określenia ogólnego, obejmującego jęczmień i pszenicę. Jeżeli już występuje wskazane słowo jęczmień, który jako pierwszy jest zbierany, to na zasadzie odejmowania, określenie nr 4621 w takim przypadku należy przetłumaczyć jako "pszenica", która jest zbierana przed Pięćdziesiątnicą. Podobny tekst jak w Ap. 6:6 jest w 1Kor. 15:37, gdzie nr 4621, przetłumaczono na pszenica, a może być jęczmień, albo inne zboże.
Myślą którą się dzielę w związku z użyciem ogólnego określenia nr 4621, zmierzam do ukazania, że pod tym określeniem są symbolicznie ukazane dwie klasy zbawionych, czyli Małe Stadko i Wielki Tłum (Kompania). Są to klasy niebiańskiego powołania, które w stosownym czasie miały otrzymać odmienne nagrody.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-04-19, 08:15   

Pokoja napisał/a:
Słusznie zwróciłeś uwagę na jedyny tekst, w którym jest użyte słowo jęczmień obok określenia ogólnego, obejmującego jęczmień i pszenicę. Jeżeli już występuje wskazane słowo jęczmień, który jako pierwszy jest zbierany, to na zasadzie odejmowania, określenie nr 4621 w takim przypadku należy przetłumaczyć jako "pszenica", która jest zbierana przed Pięćdziesiątnicą. Podobny tekst jak w Ap. 6:6 jest w 1Kor. 15:37, gdzie nr 4621, przetłumaczono na pszenica, a może być jęczmień, albo inne zboże.
Myślą którą się dzielę w związku z użyciem ogólnego określenia nr 4621, zmierzam do ukazania, że pod tym określeniem są symbolicznie ukazane dwie klasy zbawionych, czyli Małe Stadko i Wielki Tłum (Kompania). Są to klasy niebiańskiego powołania


Tak sobie myślę, że Jezus nie nazwałby raczej dusz chwastem, jęczmień wydaje mi się bardziej Jezusowym określeniem. I choć trzeba pamiętać, że Jezus zarzucał niektórym Żydom, że są potomstwem kłamcy, co mogłoby podważać rzetelność Pism, to jednak Koran potwierdza wszystko co zostało objawione w Torze, i Ewangelii. Ale trzeba pamiętać, że tłumaczący Pisma Święte muszą dbać o sens przekazu, a co jest gwarantem oddania sensu? Pewniki subiektywne, czego dowodem są różnice w poszczególnych przekładach. A poprawkę trzeba brać także na bezpośrednich spisujących objawienia oraz na Aniołów przynoszących Słowo

1Kor 6:3 BT5 "Czyż nie wiecie, że będziemy sądzili także aniołów? O ileż przeto więcej sprawy doczesne!"

Dlatego ja staram się sugerować, że Pisma mają Dobre intencje i sam staram się poruszać tematy, w których umiem napisać coś Dobrego

2Tm 3:16-17 BT5 "Wszelkie Pismo [jest] przez Boga natchnione i pożyteczne do nauczania, do przekonywania, do poprawiania, do wychowania w sprawiedliwości - (17) aby człowiek Boży był doskonały, przysposobiony do każdego dobrego czynu."

2Tm 2:21 BT5 "Jeśliby więc ktoś oczyścił siebie samego z tego wszystkiego, będzie naczyniem zaszczytnym, poświęconym, pożytecznym dla właściciela, przygotowanym do każdego dobrego czynu."
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-04-20, 19:54   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Słusznie zwróciłeś uwagę na jedyny tekst, w którym jest użyte słowo jęczmień obok określenia ogólnego, obejmującego jęczmień i pszenicę. Jeżeli już występuje wskazane słowo jęczmień, który jako pierwszy jest zbierany, to na zasadzie odejmowania, określenie nr 4621 w takim przypadku należy przetłumaczyć jako "pszenica", która jest zbierana przed Pięćdziesiątnicą. Podobny tekst jak w Ap. 6:6 jest w 1Kor. 15:37, gdzie nr 4621, przetłumaczono na pszenica, a może być jęczmień, albo inne zboże.
Myślą którą się dzielę w związku z użyciem ogólnego określenia nr 4621, zmierzam do ukazania, że pod tym określeniem są symbolicznie ukazane dwie klasy zbawionych, czyli Małe Stadko i Wielki Tłum (Kompania). Są to klasy niebiańskiego powołania


Tak sobie myślę, że Jezus nie nazwałby raczej dusz chwastem, jęczmień wydaje mi się bardziej Jezusowym określeniem. I choć trzeba pamiętać, że Jezus zarzucał niektórym Żydom, że są potomstwem kłamcy, co mogłoby podważać rzetelność Pism, to jednak Koran potwierdza wszystko co zostało objawione w Torze, i Ewangelii. Ale trzeba pamiętać, że tłumaczący Pisma Święte muszą dbać o sens przekazu, a co jest gwarantem oddania sensu? Pewniki subiektywne, czego dowodem są różnice w poszczególnych przekładach. A poprawkę trzeba brać także na bezpośrednich spisujących objawienia oraz na Aniołów przynoszących Słowo

1Kor 6:3 BT5 "Czyż nie wiecie, że będziemy sądzili także aniołów? O ileż przeto więcej sprawy doczesne!"

Dlatego ja staram się sugerować, że Pisma mają Dobre intencje i sam staram się poruszać tematy, w których umiem napisać coś Dobrego

2Tm 3:16-17 BT5 "Wszelkie Pismo [jest] przez Boga natchnione i pożyteczne do nauczania, do przekonywania, do poprawiania, do wychowania w sprawiedliwości - (17) aby człowiek Boży był doskonały, przysposobiony do każdego dobrego czynu."

2Tm 2:21 BT5 "Jeśliby więc ktoś oczyścił siebie samego z tego wszystkiego, będzie naczyniem zaszczytnym, poświęconym, pożytecznym dla właściciela, przygotowanym do każdego dobrego czynu."


A jak postąpił Pan Jezus,gdy stwierdził, że z domu jego Ojca, Żydzi uczynili targowisko, a na końcu jaskinię zbójców? Czy dążył do tego, aby coś dobrego powiedzieć?
A jakie Ty zajmujesz stanowisko, gdy czytasz, że Bóg przyjął ślub Jeftego, aby jako całopalenie, złożył mu córkę swoją. Nie burzy Ciebie to, że w takim karykaturalnym charakterze przedstawiono Ojca niebiańskiego, któremu nawet na myśl nie przeszło, aby mu składano ofiary całopalne z dzieci? Co w tym przypadku zechcesz dobrego powiedzieć? Czy to, że zmanipulowano tekst, ponieważ potrzebowali usprawiedliwić palenie na stosie w średniowieczu?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-04-20, 20:48   

Pokoja napisał/a:
A jak postąpił Pan Jezus,gdy stwierdził, że z domu jego Ojca, Żydzi uczynili targowisko, a na końcu jaskinię zbójców? Czy dążył do tego, aby coś dobrego powiedzieć?


Nie chcę mówić, że stracił panowanie nad sobą, na pewno jednak wybierał optymalną drogę postępowania, a że słowa dobierał nie ku potępieniu, lecz ku zbawieniu można wywnioskować z tego

J 6:39 BT5 "Jest wolą Tego, który Mnie posłał, abym nic nie stracił z tego wszystkiego, co Mi dał, ale żebym to wskrzesił w dniu ostatecznym."

Pokoja napisał/a:
A jakie Ty zajmujesz stanowisko, gdy czytasz, że Bóg przyjął ślub Jeftego, aby jako całopalenie, złożył mu córkę swoją. Nie burzy Ciebie to, że w takim karykaturalnym charakterze przedstawiono Ojca niebiańskiego, któremu nawet na myśl nie przeszło, aby mu składano ofiary całopalne z dzieci? Co w tym przypadku zechcesz dobrego powiedzieć? Czy to, że zmanipulowano tekst, ponieważ potrzebowali usprawiedliwić palenie na stosie w średniowieczu?


Ja ofiarę całopalną rozumiem, jako ofiarę przechowaną przy świętym ogniu w czasie jego cyklu, ale nawet jeśli rozumieć to zgodnie z powszechną opinią, to przebłaganie Pana świętą wonią w dniu sądu zrekompensuje nieumiejętnie składane ofiary

Kpł 6:13-14 BT5 "Oto dar Aarona i jego synów, który złożą Panu w dniu namaszczenia jednego z nich: będzie to ofiara pokarmowa wieczysta - jedna dziesiąta efy najczystszej mąki, z tego połowa rano, a połowa wieczorem. (14) Będzie ona przyrządzona na patelni z oliwą. Kiedy będzie rozrobiona, przyniesiesz ją. Ofiarujesz ją jako ofiarę pokarmową podzieloną na kawałki. Będzie to woń miła Panu."
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
Ostatnio zmieniony przez radek 2022-04-20, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2022-05-02, 09:10   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
A jak postąpił Pan Jezus,gdy stwierdził, że z domu jego Ojca, Żydzi uczynili targowisko, a na końcu jaskinię zbójców? Czy dążył do tego, aby coś dobrego powiedzieć?


Nie chcę mówić, że stracił panowanie nad sobą, na pewno jednak wybierał optymalną drogę postępowania, a że słowa dobierał nie ku potępieniu, lecz ku zbawieniu można wywnioskować z tego

J 6:39 BT5 "Jest wolą Tego, który Mnie posłał, abym nic nie stracił z tego wszystkiego, co Mi dał, ale żebym to wskrzesił w dniu ostatecznym."


A gdy mówił kilkakrotnie: Biada wam obłudnicy, i to, że nie będzie im przebaczone, jeśli grzeszą przeciwko Duchowi Świętego Bga Ojca. DlATEGO BEDZIE IM CIĘŻEJ W DNIU SADU NIŻ SODOMIE, GOMORZE, TYROWI I SYDONOWI, to jakie słowa dobierał?

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
A jakie Ty zajmujesz stanowisko, gdy czytasz, że Bóg przyjął ślub Jeftego, aby jako całopalenie, złożył mu córkę swoją. Nie burzy Ciebie to, że w takim karykaturalnym charakterze przedstawiono Ojca niebiańskiego, któremu nawet na myśl nie przeszło, aby mu składano ofiary całopalne z dzieci? Co w tym przypadku zechcesz dobrego powiedzieć? Czy to, że zmanipulowano tekst, ponieważ potrzebowali usprawiedliwić palenie na stosie w średniowieczu?


Ja ofiarę całopalną rozumiem, jako ofiarę przechowaną przy świętym ogniu w czasie jego cyklu, ale nawet jeśli rozumieć to zgodnie z powszechną opinią, to przebłaganie Pana świętą wonią w dniu sądu zrekompensuje nieumiejętnie składane ofiary


A jeżeli w sprawie ślubu Jeftego jest inny przekaz, niż w przekładach na języki narodowe, to, co Ty na to? Na czym Tobie bardziej zależy w sercu, niż na obronie dobrego imienia Bożego, oskarzonego o palenie ludzi? Skoro składanie mu dzieci w ofierze całopalnej nie przyszło mu na myśl, to jak z urzędu, móghł przyjąć ślub Jeftego, dla spalenia córki.

JAK JEFTE WYPEŁNIŁ SWÓJ ŚLUB, ZŁOŻONY JEHOWIE?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5829#115060

USTAWA O PRAWIE PIERWORODNYCH CÓREK
Sędz. 11:29-40

Tekst wg. KS do czytania
29. Duch Jehowy był nad Jeftem; zmusił do służby chorągiew Gilead, chorągiew Manasesa; zmusił do służby chorągiew Masfa - Gilead; Masfa - Gilead służyli synom Ammonowym.
30. Jefte ślubując Jehowie, ofiarę wynikającą ze złożonej obietnicy, rzekł: Jeśli dasz moc, oddając zapłatę synom Ammonowym,
31. Synowie Ammonowi, zwrócą się ku pokojowi. Stanie się: Kto przeciwko będzie wyprowadzony drzwiami domu, oddali się, ruszy do przodu wzniesienia, stanie się Jehowie.
ruszy do przodu wzniesienia
– do Sylo, w którym był Przybytek Boży;

32. Jefte działał z mocą, prowadził wojnę przeciw synom Ammonowym; Jehowa oddał zapłatę.
33. Synów Ammonowych, poraził przed synami Izraelskimi od Aroer, wstępującemu do Menit, aż do Abel Keramin [równiny winnic]; porażką bardzo wielką było pobite dwadzieścia miast.
(34) Oto Jeftemu wstępującemu do domu do Masfa,
I. wyszła naprzeciw córka, tańcząc przy tamburynie, wszakże ona jedynaczką, nie miał jakiegokolwiek syna albo córki.
(35) Spostrzegł, ukazanie się, znaku; Rozdarł odzienie, padł na kolana, skulił się, rzekł: Ach, córko: Ty ukazałaś się; jestem zmartwionym, ja usta otworzyłem Jehowie, nie będę w stanie odwrócić się.
(36) Odpowiedziała w duchu ustawy:
II. Ojcze! Wyzwoliłeś w imieniu Jehowy! Uczyń usta, na korzyść Jehowy; usta znaku dla tego któremu ruszyłeś do przodu, tak jak potem, dokonałeś pomstę nieprzyjaciołom, synom Ammonowym.
Uczyń usta, na korzyść Jehowy
– Usta i opłakiwanie w radości panieństwa (w. 37 i 38), oznaczają służbę dla domu Jehowy, np. usługiwanie, udział w chórze, itp., w czasie dorocznych świąt;

III. 37. Rzekła ojcu w duchu ustawy: Uczyń ten przypadek na korzyść: Opuszczę przez dwa miesiące; pójdę, wstąpię na teren górzystej krainy płakać w radości; ja panieństwem, przyjaciółką pannom towarzyszącym.
na teren górzystej krainy
– Do Sylo w Efraimie;
dwa miesiące – Możliwe, że od Paschy do Pięćdziesiątnicy

38. Odpowiedział: Idź; puścił wyróżniająco oznakowaną. IV. Ona poszła; dwa miesiące razem z towarzyszkami, płakały w radości panieństwa.
płakały w radości panieństwa
– Pierworodne córki, zostały potraktowane jak pierworodni synowie

39. Ojciec spowodował pamiątkę na korzyść ofiary wynikającej ze złożonej obietnicy, którą ślubował; Powstała ustawa Izraela; stał się koniec dwóch miesięcy; ona nie poznała męża, wróciła się w duchu ustawy.
Powstała ustawa Izraela
– Służba pierworodnych córek, dla Przybytku w Sylo, została uregulowana ustawą;

40. Dniami okresu życia, córki Izraelskie, cztery okresy czasu roku, powtarzały sposób życia córki Jeftego Galaadczyka.
cztery okresy czasu roku
– cztery doroczne Święta.

[b]Czworaki sposób postępowania córki Jeftego


I. Pragnienie ślubu poświęcenia się Bogu przez pierworodną córkę;
II. Zgoda córki na wypełnienie przez ojca jego ślubu, złożonego Bogu;
III. Prośba córki do ojca o pozwolenie na odosobnienie, dla służby Bogu;
IV. Nawoływanie dla praktykowania ślubu panieństwa (dziewictwa) przez inne dziewice w Izraelu;


Ten czworaki sposób postępowania, całkowitego oddania się córki Jeftego, później naśladowały inne dziewice w Izraelu. Jest to wydarzenie precedensowe w sprawie praktykowania rzezaństwa (Mat. 19:12) także wśród niewiast w Zborze Chrystusowym. One też mogły to uczynić dla Królestwa Bożego.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2022-05-02, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 749
Poziom: 24
HP: 94/1353
 7%
MP: 646/646
 100%
EXP: 51/68
 75%
Wysłany: 2022-05-02, 10:55   

Pokoja napisał/a:
radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
A jak postąpił Pan Jezus,gdy stwierdził, że z domu jego Ojca, Żydzi uczynili targowisko, a na końcu jaskinię zbójców? Czy dążył do tego, aby coś dobrego powiedzieć?


Nie chcę mówić, że stracił panowanie nad sobą, na pewno jednak wybierał optymalną drogę postępowania, a że słowa dobierał nie ku potępieniu, lecz ku zbawieniu można wywnioskować z tego

J 6:39 BT5 "Jest wolą Tego, który Mnie posłał, abym nic nie stracił z tego wszystkiego, co Mi dał, ale żebym to wskrzesił w dniu ostatecznym."


A gdy mówił kilkakrotnie: Biada wam obłudnicy, i to, że nie będzie im przebaczone, jeśli grzeszą przeciwko Duchowi Świętego Bga Ojca. DlATEGO BEDZIE IM CIĘŻEJ W DNIU SADU NIŻ SODOMIE, GOMORZE, TYROWI I SYDONOWI, to jakie słowa dobierał?

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
A jakie Ty zajmujesz stanowisko, gdy czytasz, że Bóg przyjął ślub Jeftego, aby jako całopalenie, złożył mu córkę swoją. Nie burzy Ciebie to, że w takim karykaturalnym charakterze przedstawiono Ojca niebiańskiego, któremu nawet na myśl nie przeszło, aby mu składano ofiary całopalne z dzieci? Co w tym przypadku zechcesz dobrego powiedzieć? Czy to, że zmanipulowano tekst, ponieważ potrzebowali usprawiedliwić palenie na stosie w średniowieczu?


Ja ofiarę całopalną rozumiem, jako ofiarę przechowaną przy świętym ogniu w czasie jego cyklu, ale nawet jeśli rozumieć to zgodnie z powszechną opinią, to przebłaganie Pana świętą wonią w dniu sądu zrekompensuje nieumiejętnie składane ofiary


A jeżeli w sprawie ślubu Jeftego jest inny przekaz, niż w przekładach na języki narodowe, to, co Ty na to? Na czym Tobie bardziej zależy w sercu, niż na obronie dobrego imienia Bożego, oskarzonego o palenie ludzi? Skoro składanie mu dzieci w ofierze całopalnej nie przyszło mu na myśl, to jak z urzędu, móghł przyjąć ślub Jeftego, dla spalenia córki.


Mogło by się niekiedy wydawać, że Syn Człowieczy czasem nie przebiera w słowach, ale co innego dobieranie słów do przypowieści, a co innego reakcja na obłudę w bieżącej sytuacji. Ale nawet wtedy Pan nie idzie, jak by się niektórym wydawało, okrężną drogą, lecz odznacza się optymalnym rozwiązaniem

Ef 4:26 BT5 "Gniewajcie się, a nie grzeszcie: niech nad waszym gniewem nie zachodzi słońce."
_________________
Mat 3:17 BW1975 I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn mój umiłowany, którego sobie upodobałem.
Rev 19:9 BW1975 (...)Błogosławieni, którzy są zaproszeni na weselną ucztę Baranka.(...)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13