|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Jaki jest związek ołtarza, klepiska i łoża? – w 3 |
Autor |
Wiadomość |
Markerów
VIP Mistrz
Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 7077 Skąd: Tarnów
Poziom: 58
|
Wysłany: 2024-01-01, 17:01 Re: Galimatias
|
|
|
Pokoja napisał/a: | [q]
Przepraszam za niedopatrzenie i wyrozumiałość. |
Bądź pozdrowiony Pokoja. |
_________________ Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli, |
Ostatnio zmieniony przez Markerów 2024-01-01, 17:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
Wysłany: 2024-01-01, 18:50
|
|
|
http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#134439
Arcykapłan, czy królowie to wszyscy są przedstawicielami przewodzenia Jehowy Bogów, czyli ich, jako tych podrzędnych Bogów – kapłanów, władców, sędziów.
Izraelowi przewodził Bóg w sprawach religijnych, a w świeckich królowie przez niego uznani, jak Dawid, czy Salomon, będący najmłodszymi synami swoich rodziców ale wcześniej tak nie było. Stało się jednak tak, ponieważ od wyjścia z Egiptu pierwszoplanową rolę odgrywali pierworodni. Pierworodni, zawiedli już na pustyni, gdy uczyniono cielca. Zastąpiło ich pokolenie Lewiego, ale i ono zawiodło za czasu Heliego.
W następstwie tego, dostrzegamy Samuela, który był najmłodszym w rodzinie Elkany. Saul jako książę, którego w wyniku intrygi Kisza i Nera, chorągwie, już w drugim roku obwołały królem, zawiódł i upadł. Samuel, Dawid i Salomon byli najmłodszymi w rodzinie. To wszystko pokazuje nam, że w zależności od okoliczności, Bóg pokazuje, że wszystko do niego należy z ludzi i z zwierząt.
Kozioł dla Jehowy był jawnie złożony w ofierze dla niego za grzechy domu Arcykapłana. Ale skoro wszystko, co posiadamy to także do niego należy, więc i kozioł dla Azazela także był dla niego, ale raczej w sposób skryty. Na tego kozła składano grzechy Izraela, aby go oczyścić, albo oskarżyć i go wypuszczano. Wszystko zależało od tego czy przetrwa, czy nie.
W życiu współczesnym też jest podobnie. Jedni sprawują swoje role, przewodząc społeczeństwu (kozioł oficjalnie dla Jehowy), a inni zostają obciążeni wprost, lub pośrednio za winy swoje, lub innych (kozioł dla Azazela też jest dla Jehowy, ale w sposób skryty, odosobniony). Jedni są na urzędach, a inni w zakładach karnych, ale role ich mogą się odmienić, podobnie jak rola dynastii królewskiej przez Salomona została poniżona, a linia rodowa od Dawida przez jego syna Natana, została wywyższona, gdyż z tej pochodził Pan Jehoszua, Łuk. 1:47-54.
Wszyscy są w stanie upadku, ale los taki, czy przeciwny zależy od losu wyznaczonego przez głosowanie w wyborach. W ich wyniku wyłania się koalicja rządowa i opozycja, które w kolejnych wyborach mogą się zamienić rolami – taki los, takie i losowanie kozłów było.
Ezaw i Jakub byli bliźniakami, ale temu drugiemu przypadła los – prawo pierworodnego.
Może jeszcze ktoś zechce się podzielić jakąś myślą w tej części. A jeżeli nie to otwiera się możliwość i potrzeba odpowiedzi na poniższe pytanie:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże? |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
radek
Zasłużony I st. PSM
Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Lip 2021 Posty: 818
Poziom: 25
|
Wysłany: 2024-01-01, 20:54
|
|
|
Pokoja napisał/a: | 1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże? |
JHWH strzeże płomienia swej Miłości. Dlatego kapłan miał opcję próby ognia, składanego dla Niego kozła. Syn Człowieczy zapowiadany przez Jana Chrzciciela, miał chrzcić Duchem Świętym swoich wybranych i ogniem - niegodziwych
Ewangelia według św. Mateusza 3:11-12 BW1975
[11] Ja was chrzczę wodą, ku upamiętaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy niż ja; jemu nie jestem godzien i sandałów nosić; On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. [12] W ręku jego jest wiejadło, by oczyścić klepisko swoje, i zbierze pszenicę swoją do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym.
https://bible.com/bible/3490/mat.3.11.BW1975
Czyli klepisko właściwie też jest już jasne.
Co do łoża, to jest to kwestia Miłości, jaką daży jeden bliźni drugiego. Jeśli miłość do bliźniego jest tak duża, że nawet w łożu (małżeńskim) o nim się pamięta, to tak jakby obaj byli w jednym łożu
Ewangelia według św. Łukasza 20:34-38 BW1975
[34] I rzekł do nich Jezus: Synowie tego świata żenią się i za mąż wychodzą, [35] Lecz ci, którzy zostają uznani za godnych dostąpienia tamtego świata i zmartwychwstania, ani się nie żenią, ani za mąż nie wychodzą. [36] Gdyż już nie mogą umrzeć, są bowiem równi aniołom, a jako uczestnicy zmartwychwstania są synami Bożymi. [37] A że umarli wzbudzeni będą, to i Mojżesz zaznaczył przy krzaku gorejącym, gdy nazywa Pana Bogiem Abrahama i Bogiem Izaaka, i Bogiem Jakuba. [38] Nie jest On przeto Bogiem umarłych, ale żywych. Dla niego bowiem wszyscy żyją.
https://bible.com/bible/3490/luk.20.34.BW1975 |
_________________ Ewangelia według św. Jana 3:21 BW1975
[21] Lecz kto postępuje zgodnie z prawdą, dąży do światłości, aby wyszło na jaw, że uczynki jego są dokonane w Bogu. |
Ostatnio zmieniony przez radek 2024-01-01, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
Wysłany: 2024-01-01, 22:56
|
|
|
radek napisał/a: | Pokoja napisał/a: | 1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed ołtarza (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy ołtarz, klepisko i łoże? |
JHWH strzeże płomienia swej Miłości. Dlatego kapłan miał opcję próby ognia, składanego dla Niego kozła. Syn Człowieczy zapowiadany przez Jana Chrzciciela, miał chrzcić Duchem Świętym swoich wybranych i ogniem - niegodziwych
Ewangelia według św. Mateusza 3:11-12 BW1975
[11] Ja was chrzczę wodą, ku upamiętaniu, ale Ten, który po mnie idzie, jest mocniejszy niż ja; jemu nie jestem godzien i sandałów nosić; On was chrzcić będzie Duchem Świętym i ogniem. [12] W ręku jego jest wiejadło, by oczyścić klepisko swoje, i zbierze pszenicę swoją do spichlerza, lecz plewy spali w ogniu nieugaszonym.
https://bible.com/bible/3490/mat.3.11.BW1975
Czyli klepisko właściwie też jest już jasne.
Co do łoża, to jest to kwestia Miłości, jaką daży jeden bliźni drugiego. Jeśli miłość do bliźniego jest tak duża, że nawet w łożu (małżeńskim) o nim się pamięta, to tak jakby obaj byli w jednym łożu
Ewangelia według św. Łukasza 20:34-38 BW1975
[34] I rzekł do nich Jezus: Synowie tego świata żenią się i za mąż wychodzą, [35] Lecz ci, którzy zostają uznani za godnych dostąpienia tamtego świata i zmartwychwstania, ani się nie żenią, ani za mąż nie wychodzą. [36] Gdyż już nie mogą umrzeć, są bowiem równi aniołom, a jako uczestnicy zmartwychwstania są synami Bożymi. [37] A że umarli wzbudzeni będą, to i Mojżesz zaznaczył przy krzaku gorejącym, gdy nazywa Pana Bogiem Abrahama i Bogiem Izaaka, i Bogiem Jakuba. [38] Nie jest On przeto Bogiem umarłych, ale żywych. Dla niego bowiem wszyscy żyją.
https://bible.com/bible/3490/luk.20.34.BW1975 |
Bardzo ciekawe skojarzenie dałeś Radku, ale zauważyłem, że uchybiłem coś w przedstawieniu tego pytania. Otóż zamiast ołtarza, powinno być: Wejście do Namiotu Zgromadzenia, Kpł. 16:7-10. Przepraszam za to. W związku z tym, podaję pytanie w poprawionej wersji:
1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza? |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
radek
Zasłużony I st. PSM
Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Lip 2021 Posty: 818
Poziom: 25
|
Wysłany: 2024-01-02, 10:40
|
|
|
Pokoja napisał/a: | 1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza? |
Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.
Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości
Ewangelia według św. Łukasza 16:10 BW1975
[10] Kto jest wierny w najmniejszej sprawie i w wielkiej jest wierny, a kto w najmniejszej jest niesprawiedliwy i w wielkiej jest niesprawiedliwy.
https://bible.com/bible/3490/luk.16.10.BW1975 |
_________________ Ewangelia według św. Jana 3:21 BW1975
[21] Lecz kto postępuje zgodnie z prawdą, dąży do światłości, aby wyszło na jaw, że uczynki jego są dokonane w Bogu. |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
Wysłany: 2024-01-02, 11:39
|
|
|
radek napisał/a: | Pokoja napisał/a: | 1. Co łączy i co oznacza, zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.), oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) i opuszczenie łoża (Łuk. 17:34/35,36)?
To pytanie wymaga szerszej odpowiedzi: Co łączy Wejścia do Namiotu Zgromadzenia, klepisko i łoże i co to oznacza? |
Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.
Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości
Ewangelia według św. Łukasza 16:10 BW1975
[10] Kto jest wierny w najmniejszej sprawie i w wielkiej jest wierny, a kto w najmniejszej jest niesprawiedliwy i w wielkiej jest niesprawiedliwy.
https://bible.com/bible/3490/luk.16.10.BW1975 |
Dzięki Radku za te naprowadzające myśli, w których wskazałeś na wspólny mianownik, czyli opuszczenie tych trzech miejsc:
1. Wejścia do Namiotu Zgromadzenia;
2. Klepiska;
3. Łoża.
W Ewangeliach jest jeszcze napisane o opuszczeniu pola przez dwóch mężczyzn i miejsca żaren przez dwie niewiasty, ale to pomijamy, chociaż wszystkie przypadki, cechuje opuszczenie wspólnego miejsca przebywania. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
Wysłany: 2024-01-12, 13:51 Podsumowanie dla kontynuacji
|
|
|
Podsumowanie dla kontynuacji
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135020
Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? Odpowiedź na to pytanie, powinna nam pomóc zrozumieć na jakiej podstawie dochodzi do zmian na scenie społeczno – politycznej, a w opisie tematu wskazałem, że jest on O zmienności ról i dziejów człowieka na ziemi. Celem obrazu z kozłem dla Jehowy i kozłem dla Azazela jest danie nam możliwości zrozumienia tej zmienności losu dwóch stron tej sceny.
Dlaczego nie wyjaśniono, co się stało z tym wypuszczonym kozłem, na którego zostały złożone grzechy Izrael. Kozioł którego los padł dla Jehowy, został zabity i ofiarowany za ujawnione grzechy domu Aarona (z ofiar tych jedzono mięso), a tamten żył. Czego to nas uczy? Odpowiedzi wprost nie udziela Tora, ale można ją zrozumieć na podstawie Pisma Świętego.
Arcykapłan, czy królowie to wszyscy są przedstawicielami przewodzącymi narodowi w imieniu Jehowy Bogów, czyli Jehowy tych kapłanów i innych władców.
Kozioł dla Jehowy był jawnie złożony w ofierze dla niego za grzechy domu Arcykapłana. Ale skoro wszystko, co posiadamy to także do niego należy, więc i kozioł dla Azazela także był dla niego, ale raczej w sposób skryty. Na tego kozła składano grzechy Izraela, aby go oczyścić, albo oskarżyć i go wypuszczano. Wszystko zależało od tego czy przetrwa, czy nie.
Radek słusznie zauważył, że: Wartość obu kozłów jest ta sama, mówi o tym losowanie. Ale Azazel nie może potępić składającego Mu ofiarę, natomiast ofiara dla JHWH może być pociągnięta przez kapłana do odpowiedzialności.
Namiot zgromadzenia jest miejscem przybliżenia się do Pana wybranych. Jest to jakby prefiguracja przybliżenia do Pana po oczyszczeniu Ziemi, czyli klepiska. Więc miejsce zgromadzenia mogłoby być w naszym porównaniu spichlerzem, z opowieści o klepisku. Łoże jest też jakby miejscem przybliżenia, w którym okazuje się wartość Miłości.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135031
Tak w skrócie można by stwierdzić, że obraz z dwoma kozłami ma na celu ukazanie takiego czasu, w którym nastąpi opuszczenie przez różnie wybranych, wspólnego miejsca zbliżenia się do Boga, Rz. 14:1-10 i nastanie okresu czasu, według nowego sposobu zbliżenia, Łuk. 12:37-44; 16:9,10 Kol. 1:13; Rz. 14:17; 10:17.
Tekst z Łuk. 17:34 wskazuje na zasiadanie na jednej sofie przy stole (jadalnym), a nie na jednym łożu, co w naszym rozumieniu może się źle kojarzyć z spaniem dwóch mężczyzn … Zasiadanie na jednej sofie przy stole jadalnym oznacza korzystanie z zastawionych potraw według ukształtowanego, koszernego systemu wartości, podobnie jak to było na dworze Nabuchodonozora, Dan. 1:5-16. Jedni byli żywieni według menu ustalonego przez króla, a czterej Judzcy młodzieńcy jarzynami z tej samej kuchni króla. Nauchodonozor wybrał tych, którzy jedli jarzyny, gdyż przewyższali mądrością tych, którzy jedli, według jego menu. Los wybrał mądrzejszych. Podobnie było z oddaniem hołdu posągowi na równinie Dura. Los wybrał tych bohaterów wiary, którzy się nie pokłonili posągowi i król wydał stosowny dekret, potwierdzający to, Dan. 3:28-33.
Może szerszej odpowiedzi, wymaga pytanie: Co łączy i co oznacza?:
1. Zniknięcie dwóch kozłów z przed Wejścia do Namiotu Zgromadzenia (Kpł. 16 rozdz.) – Obraz uniwersalny;
2. Oczyszczenie klepiska (Mat. 3:12) – Obraz na Wiek Żydowski;
3. Opuszczenie sofy (Łuk. 17:34/35,36) – Obraz na Wiek Ewangelii.
Podobnie jest w przypadku opuszczenia pola przez dwóch mężczyzn i miejsca żaren przez dwie niewiasty, gdyż je też cechuje opuszczenie wspólnego miejsca przebywania.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#135031 |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2024-01-12, 13:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
radek
Zasłużony I st. PSM
Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Lip 2021 Posty: 818
Poziom: 25
|
Wysłany: 2024-01-12, 15:00 Re: Podsumowanie dla kontynuacji
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? |
Zgodnie z Księgą Henocha Azazel nauczył ludzi wyrabiać ostre narzędzia, takie jak sztylety, które Izraelici mogli wykorzystywać przy składaniu ofiar
Księga Henocha 8:1
1. Azazel pokazał ludziom metale i sposób ich obróbki. Nauczył ich wyrabiać z nich miecze, sztylety, tarcze, napierśniki. Kobiety obdarzył bransoletami i innymi ozdobami, pokazał im też bardzo cenne i wyszukane kamienie oraz wiele rodzajów kolorowych barwników, dzięki czemu posiadły one sztukę malowania oczu i upiększania powiek. Świat uległ zmianie |
_________________ Ewangelia według św. Jana 3:21 BW1975
[21] Lecz kto postępuje zgodnie z prawdą, dąży do światłości, aby wyszło na jaw, że uczynki jego są dokonane w Bogu. |
|
|
|
|
Henryk
VIP
Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 482 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 7189
Poziom: 58
|
Wysłany: 2024-01-12, 15:38 Re: Podsumowanie dla kontynuacji
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? |
O rany!
Przecież arcykapłan miał napierśnik wyroczni.
To nie było ciągnięcie dłuższej lub krótszej zapałki, ale decyzja samego Jahwe wyrażona poprzez Urim i Tummim.
Decydował Bóg, a nie "ślepy przypadek".
Skoro "kozioł Pański" symbolizuje "małżonkę barankową"- Kościół, to kozioł dla "Azazela" jest symbolem na "wielki lud".
Ap 7:14 UBG "Odpowiedziałem mu: Panie, ty wiesz. I powiedział do mnie: To są ci, którzy przyszli z wielkiego ucisku i wyprali swoje szaty, i wybielili je we krwi Baranka." |
_________________ Okazja nie czyni złodzieja, a cel nigdy nie uświęca środków.
Tylko kłamstwa są skomplikowane.
Prawda jest na ogół śmiesznie prosta. |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6339
Poziom: 55
|
Wysłany: 2024-01-12, 21:50 Re: Podsumowanie dla kontynuacji
|
|
|
Henryk napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Nadal brak jest odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak się stało, że na jednego z pośród dwóch kozłów bez skazy, padał los dla Azazela? |
O rany! |
To idź do lekarza, a jeśli to jakaś sprawa poważniejsza i pilna to idź na SOR lub zadzwoń na 112
Henryk napisał/a: | Przecież arcykapłan miał napierśnik wyroczni.
To nie było ciągnięcie dłuższej lub krótszej zapałki, ale decyzja samego Jahwe wyrażona poprzez Urim i Tummim.
Decydował Bóg, a nie "ślepy przypadek".
Skoro "kozioł Pański" symbolizuje "małżonkę barankową"- Kościół, to kozioł dla "Azazela" jest symbolem na "wielki lud".
Ap 7:14 UBG "Odpowiedziałem mu: Panie, ty wiesz. I powiedział do mnie: To są ci, którzy przyszli z wielkiego ucisku i wyprali swoje szaty, i wybielili je we krwi Baranka." |
Urim to tak jak dzisiaj wokanda, a podświetlony kamień to wskazanie na tej wokandzie czyja sprawa jest rozpatrywana. Natomiast Tumim to wyrocznia po przeprowadzonym postępowaniu, krótszym lub dłuższym. Na jakiej podstawie twierdzić, że oznacza to jakieś nadnaturalne porozumiewanie się Boga przez martwe przedmioty. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|