FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki czas obejmuje Rdz. 1:1 i 2:4?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-01, 07:59   

radek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Pismo Święte nie wyróżnia jakiejś dzikiej roślinności


Miałem na myśli rośliny niehodowlane


Napisałeś tak:
radek napisał/a:
nie było krzewu polnego i trawy polnej, czyli roślin tzw. "dzikich"


Te rośliny nazwałeś niehodowlanymi.

Jednak Pismo Święte odnosi się do takiego okresu w dziejach ziemi, w którym nie było żadnej roślinności, a nawet lądu i wyjaśnia dlaczego. Natomiast w Rdz. 2:5 informuje o takim czasie, w którym człowiek (120), jako „istotnie znacznik (853_226) ziemi” (127), wokół niej był wiedziony do służby (5647), co zapoczątkowało pojawienie się roślinności Edenu:

Rdz. 2:5. Jeszcze nie (2962) ukazały się (1961), wszelkie (3605) rośliny (7880) lądu (7704) całej ziemi (776).
Jeszcze nie (2962) wschodziły (6779) wszelkie (3605) rośliny zielone (6212) lądu (7704), ponieważ (3588) Jehowa (3068) Bogów (430) nie (3808) spuścił deszczu (4305) całej ziemi (776), nie było (369) człowieka (120), „istotnie znacznika (853_226) ziemi” (127); wokół (5921) był wiedziony do służby (5647).

nie spuścił deszczu całej ziemi
- Nie lokalnie, lecz dla całej ziemi, a to oznacza spadnięcie pierwszego potopu na ląd, który wyszedł z wody (zarazem Wschód Edenu roślinności). Zasadzenie Edenu jest związane z przeniesieniem go z innego miejsca/środowiska. To z kolei oznacza, że wszystko, całe życie zostało zapoczątkowane w „wodach płodowych” matki Ziemi, Ps. 139:14,15.

człowiek, „istotnie znacznik ziemi” – Był takim w czasie z pierwszego i drugiego dnia stwarzania, gdy nawet nie było lądu/ziemi. W tym stanie jest on także jakby współpracownikiem Bożym, dla jej zaistnienia. W żaden sposób więc nie można go w tym stanie utożsamiać z tym co jest napisane w Rdz. 1:27,28, czyli w szóstym dniu stwarzania.

Coś takiego z Rdz. 2:5 mogło nastąpić tylko na początku trzeciego dnia stwarzania, gdy nastąpił wschód lądu z wody i spadł na niego pierwszy potop, czyli ten deszcz z w. 5. Wraz z nim życie z wody zostało przeniesione na ląd. Z Rdz. 2:8 wynika, że wcześniej w głębinach (Ps. 139:14,15) ukształtowany człowiek (Rdz. 2:7), został umieszczony w Ogrodzie Eden. Było to więc na początku trzeciego dnia stwarzania, gdy zaistniały: rzeki i morze, ląd i roślinność na nim. To oznacza, że przeniesiony do tego nowego środowiska człowiek (kimkolwiek on w tamtym czasie był) został przekształcony na wschodzie Edenu. Tu nie chodzi o kierunek geograficzny, lecz o taki wschód jak rośliny, czy rzeki. Eden wyszedł (wschód) z wody. Roślina wschodzi z ziemi, rzeki wschodzą w górach.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
radek 
Zasłużony
I st. PSM


Potwierdzenie wizualne: 1000
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Lip 2021
Posty: 818

Poziom: 25
HP: 104/1490
 7%
MP: 711/711
 100%
EXP: 52/73
 71%
Wysłany: 2024-05-01, 08:51   

Pokoja napisał/a:

Rdz. 2:5. [color=blue]Jeszcze nie (2962) ukazały się (1961), wszelkie (3605) rośliny (7880) lądu (7704) całej ziemi (776).
Jeszcze nie (2962) wschodziły (6779) wszelkie (3605) rośliny zielone (6212) lądu (7704), ponieważ (3588) Jehowa (3068) Bogów (430) nie (3808) spuścił deszczu (4305) całej ziemi (776), nie było (369) człowieka (120), „istotnie znacznika (853_226) ziemi” (127); wokół (5921) był wiedziony do służby (5647).


Nawet używając Twojej wersji fragmentu Rdz 2:5 nadal podtrzymuję swoją interpretację. Użyłeś zwrotu "znacznika ziemi". Wyraźnie narzuca mi się drugi akt stworzenia, i człowiek nie wywodzący się z nieba lecz z ziemi. Nie widzę sprzeczności w kwestii mojej interpretacji. Ja użyłem zwrotu rośliny niehodowlane w kwestii tego fragmentu, co należy rozumieć, niepodległe bezpośrednio niebu, w którym jest przecież tron Boży. Są to rośliny zasadzone niebezpośrednio w niebie
_________________
‭‭Ewangelia według św. Jana 3:21 BW1975‬‬
[21] Lecz kto postępuje zgodnie z prawdą, dąży do światłości, aby wyszło na jaw, że uczynki jego są dokonane w Bogu.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-01, 13:12   Tydzień stwarzania z sabatem.

KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4// KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4
Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia---// Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia

--------------------------------Księga Wyjścia 20:11
-------------------------------------------------------------------------------7. SABAT BOGÓW
SZEŚĆ DNI STWARZANIA –- UCZYNIENIE NIEBA I ZIEMI
Z TYM WSZYSTKIM CO SIĘ PORUSZA-DZIEŁO FIZYCZNE.
Dzień1----Dzień 2----Dzień 3----Dzień 4----Dzień 5----Dzień 6

Sześć dni tygodnia stwarzania obejmuje uczynienie całego fizycznego dzieła.
Sabat Bogów i Jehowy tych Bogów obejmuje już dzieło duchowe, a w tym i roślin niebiańskich takich jak:
1. Drzewo Oliwne z Rz. 11 rozdz.;
2. Drzewo figowe, które oschło;
3. Krzew winny, J. 15 rozdz.

Ad 1. Jedne gałęzie zostały z tego niebiańskiego drzewa odcięte, a w ich miejsce wszczepione latorośle z dzikiego. Czyli wśród niebiańskich roślin są też dzikie drzewa;

Ad 2.
Mat. 21: 19. A (2532) znając (1492) figowe drzewo (4808) przy (1909) jednej (3391) drodze (3598), przyszedł (2064) sam (846) przeciwko (1909), a (2532) nic (3762) znalazł (2147) na (1722) nim (846), chyba że (1508) tylko (3440) liście (5444), więc (2532) rzekł (3004) sam (846): Z (1537) ciebie (4675) już dłużej nie (3371) urodzi się (1096) owoc (2590) dla (1519) pokolenia (165). Zaraz (3916) także (2532) uschło (3583) to (3588) figowe drzewo (4808).

Mar. 11:11. Więc (2532) Jehoszua (2424) przybył (1525) do (1519) Jeruzalem (2414) i (2532) do (1519) miejsca świętego (2411), obejrzał (4017) wszystko (3956); był (5607) już (2235) czas (5610) wieczoru (3798), więc (2532) z (3326) dwunastoma (1427), wyszedł (1831) do (1519) Betanii (963).
12. A (2532) nazajutrz (1887), wychodząc (1831) z (575) Betanii (963), pożądał czegoś (3983).
13. Więc (2532) ujrzawszy (1492) z (575) dala (3113) figowe drzewo (4808), mające (2192) liście (5444), przyszedł (2064) do (1519) niego (846); skoro (1487) wtedy (686) coś (5100) na (1722) nim (846) znalazł (2147), przyszedł (2064), a (2532) znalazł (2147) nic (3762), tylko (1508) liście (5444); bo (1063) nie (3756) była (2258) sposobność (2540) figom (4810).
14. A (2532) odpowiadając (611) rzekł (2036) sam (846), dla (1519) pokolenia (165): nikt (3367) już nie (3371) zje (5315) z (1537) ciebie (4675) owocu (2590). A (2532) słyszeli (191) uczniowie (3101) jego (848).

pożądał czegoś
- Nie chodziło mu w tym o zaspokojenie głodu, gdyż wyszedł z Betanii, gdzie nocował, więc spożył też posiłek. Pożądał więc dać lekcję na podstawie drzewa oliwnego, które było na tyle słabe, aby wydać z siebie owoc, podobnie jak naród izraelaski nie był w stanie osiągnąć życia wiecznego na podstawie sprawiedliwości z przestrzegania zakonu.

Pan Jehoszua co najmniej raz wcześniej, przechodził koło drzewa figowego. Najpierw postanowił obłożyć je nawozem, Łuk. 13:6-9. Jeżeli nie wyda owocu to uschnie i należy je wyciąć, Mat. 21:19; Mar. 11:11-14. W końcu poznał, że nie wyda owocu, podobnie jak naród izraelski, więc on i ono powinni być wycięci. Skoro nikt go wcześniej nie wyciął, więc uschło samo i zostało wycięte z pośrednictwem Rzymian, Mat. 3:10.

Ad 3. Z krzewu winnego też odcięte zostały suche latorośle.

Ziemskie roślinny są symbolem niebiańskich, więc jaka to różnica?
Nie będziemy więcej tak kontynuować dyskusji o niebiańskich roślinach, gdyż to jest zbaczanie od istoty tematu wątku o dziele stworzenia To jest podążanie na bezdroża, aby odwrócić uwagę od tego w czym Chrześcijaństwo zwodzi, dla stworzenia odrębnego bytu, dla podparcia dogmatu o trójcy. Ileż się trudziło przez wieki, aby wywrócić je dla podparcia tego dogmatu, aby sobie ułatwić społeczność z poganami, do których dzisiaj powraca, ale już w imieniu nowego Boga, któremu na imię POKÓJ, złudny pokój, którego brak, a Bóg nie wysłuchuje obłudnych modlitw.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2024-05-01, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-01, 18:58   Re: Tydzień stwarzania z sabatem.

Pokoja napisał/a:
KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4// KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4
Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia---// Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia

--------------------------------Księga Wyjścia 20:11
-------------------------------------------------------------------------------7. SABAT BOGÓW
SZEŚĆ DNI STWARZANIA –- UCZYNIENIE NIEBA I ZIEMI
Z TYM WSZYSTKIM CO SIĘ PORUSZA-DZIEŁO FIZYCZNE.
Dzień1----Dzień 2----Dzień 3----Dzień 4----Dzień 5----Dzień 6

Sześć dni tygodnia stwarzania obejmuje uczynienie całego fizycznego dzieła.
Sabat Bogów i Jehowy tych Bogów obejmuje już dzieło duchowe, a w tym i roślin niebiańskich takich jak:
1. Drzewo Oliwne z Rz. 11 rozdz.;
2. Drzewo figowe, które oschło;
3. Krzew winny, J. 15 rozdz.

Ad 2.

Mar. 11:11. Więc (2532) Jehoszua (2424) przybył (1525) do (1519) Jeruzalem (2414) i (2532) do (1519) miejsca świętego (2411), obejrzał (4017) wszystko (3956); był (5607) już (2235) czas (5610) wieczoru (3798), więc (2532) z (3326) dwunastoma (1427), wyszedł (1831) do (1519) Betanii (963).
12. A (2532) nazajutrz (1887), wychodząc (1831) z (575) Betanii (963), pożądał czegoś (3983).
13. Więc (2532) ujrzawszy (1492) z (575) dala (3113) figowe drzewo (4808), mające (2192) liście (5444), przyszedł (2064) do (1519) niego (846); skoro (1487) wtedy (686) coś (5100) na (1722) nim (846) znalazł (2147), przyszedł (2064), a (2532) znalazł (2147) nic (3762), tylko (1508) liście (5444); bo (1063) nie (3756) była (2258) sposobność (2540) figom (4810).
14. A (2532) odpowiadając (611) rzekł (2036) sam (846), dla (1519) pokolenia (165): nikt (3367) już nie (3371) zje (5315) z (1537) ciebie (4675) owocu (2590). A (2532) słyszeli (191) uczniowie (3101) jego (848).

pożądał czegoś
- Nie chodziło mu w tym o zaspokojenie głodu, gdyż wyszedł z Betanii, gdzie nocował, więc spożył też posiłek. Pożądał więc dać lekcję na podstawie drzewa oliwnego (powinno być figowego), które było na tyle słabe, aby wydać z siebie owoc, podobnie jak naród izraelaski nie był w stanie osiągnąć życia wiecznego na podstawie sprawiedliwości z przestrzegania zakonu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-02, 09:39   

_________________
PODSUMOWANIE WĄTKU

PYTANIA WĄTKU:


1. Jeżeli niebo i ziemia były stworzone już przed rozpoczęciem tygodnia stwarzania (Rdz. 1:1), to do jakiego dzieła, odnosi się tekst z Rdz. 2:4, informujący o dziejach nieba i ziemi, podczas ich stwarzania? PODCZAS ICH STWARZANIA, czyli KIEDY??? Skoro już niby były stworzone to do jakiego okresu ten tekst się odnosi?
2. Kiedy na ziemi był taki stan, że:
a) nie było na niej żadnej roślinności (Rdz. 2:5), i to z powodu braku opadów deszczu i braku człowieka z Rdz. 2:7, który by ziemię wiódł do służby?
b) tylko mgła unosiła się nad powierzchnię ziemi (Rdz. 2:6)?

Chrześcijaństwo przez krk, wypaczyło prawdę tej cudownej Księgi Słowa Bożego. To pobudza do smutku i płaczu, Ap. 5:3,4.

Cytat:
Rdz. 1:1. Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię. [BT]
Rdz. 2:4. Oto są dzieje początków po stworzeniu nieba i ziemi. Gdy Pan Bóg uczynił ziemię i niebo, [BT]


Tekst z Rdz. 2:4 nie jest podstawą do stwierdzenia, że sprawozdanie o stworzeniu, odnosi się do okresu po stworzeniu z Rdz. 1:1. Treść z Rdz. 2:4 dowodzi, że stwarzanie z Rdz. 1:1 trwa, nadal trwa. Nic się nie zakończyło, skoro NT naucza o duchowym, Nowym Stworzeniu.

Nawet gdyby ewentualnie przyjąć taką wersję za prawdziwą to wyłania się pytanie:
Kiedy Jehowa Bogów uczynił ziemię i niebo, jeżeli stworzenie (1254) i uczynienie (6213) ma oznaczać to samo? Stwarzanie następuje podczas czynienia. W Rdz. 1:31 i Wyj. 20:11 jest napisane o uczynieniu dzieła w sześciu dniach, a nie o jego stworzeniu. Pełnię stworzenia, dopełnia duchowe, Nowe Stworzenie.

Inne Przekłady:

Cytuję tylko tekst z Rdz. 2:4, a pomijam tekst z Rdz. 1:1, gdyż wszystkie przekłady mają tekst podobny do BT.

Teksty podobne do BT:

Cytat:
Rdz. 2:4. Taka oto jest historia początków nieba i ziemi od chwili ich stworzenia. Po stworzeniu przez Jahwe ziemi i nieba [BW-P]


Wszystkie poniższe przekłady odnoszą się do okresu dziejów podczas stworzenia nieba i ziemi, niby w czasie ich uczynienia/stworzenia.

Cytat:
Rdz. 2:4) Takie były dzieje nieba i ziemi podczas ich stworzenia. W dniu, kiedy Pan Bóg uczynił ziemię i niebo, [BW]

Rdz. 2:3. I pobłogosławił Bóg ten siódmy dzień, i ustanowił go świętym, bo tego dnia przestał pracować po tym, jak dokonał dzieła stworzenia. (4) Takie są dzieje stworzenia nieba i ziemi. (5) Gdy PAN Bóg uczynił ziemię i niebo, nie było jeszcze na ziemi żadnego krzewu polnego i żadna trawa jeszcze nie wzeszła. [EŚP]

Rdz. 2:4. Teć są zrodzenia niebios, i ziemi, gdy były stworzone, dnia, którego uczynił Pan Bóg ziemię i niebo. [BG]

Rdz. 2:4. Oto narodzenie niebios i ziemi, przy ich stworzeniu, w czasie, w którym WIEKUISTY, Bóg, uczynił niebo i ziemię. [NBG]

Rdz. 2:4. Takie są dzieje stworzenia niebios i ziemi w dniu, w którym PAN Bóg uczynił ziemię i niebiosa; [UBG]

Rdz. 2:4. Takoweć oto są początki nieba i ziemie, gdy były stworzone dnia onego, w który Pan Bóg uczynił niebo i ziemię. [BB]

Rdz. 2:4. Oto dzieje stworzenia nieba i ziemi. Gdy Jahwe-Bóg stworzył ziemię i niebo, [BP]

Rdz. 2:4. Te są zrodzenia nieba i ziemie, gdy były stworzone. W dzień, którego uczynił PAN Bóg niebo i ziemię, [BJW]

Rdz. 2:4. Oto rodowód nieba i ziemi podczas ich stworzenia. W dniu, kiedy Pan Bóg uczynił niebo i ziemię, [BM]

Rdz. 2:4. Oto dzieje niebios i ziemi w czasie ich stwarzania, w dniu, w którym Jehowa Bóg uczynił ziemię i niebo. [PNŚ]


W Rdz. 2:4 użyto różnych określeń: narodzenie, zrodzenia, rodowód, początki, dzieje, historia, odpowiednio do hebrajskiego określenia: Nr 8435 (ToL’DaH) – potomkowie, pokolenia, generacje, genealogia, dzieje, wyniki, rezultaty, dzieje ludzi i ich potomków, genealogiczne listy potomków, współżyjący, naród, dzieje, historia (o stworzeniu), zrodzenie.

Skoro wszystkie powyższe przekłady odnoszą się do okresu dziejów podczas stworzenia nieba i ziemi, niby w czasie ich uczynienia/stworzenia to uzasadnione jest pytanie:

1. Jeżeli niebo i ziemia były stworzone już przed rozpoczęciem tygodnia stwarzania (Rdz. 1:1), to do jakiego dzieła, odnosi się tekst z Rdz. 2:4, informujący o dziejach nieba i ziemi, podczas ich stwarzania? PODCZAS ICH STWARZANIA, czyli KIEDY??? Skoro już niby były stworzone to do jakiego okresu ten tekst się odnosi?

Wszystkie przekłady z jednej strony, wskazują na to, że stworzenie nieba i ziemi nastąpiło przed rozpoczęciem się tygodnia stwarzania, a zarazem ukazują je jako sprawozdanie opisujące to stwarzanie., czyli nadal trwające, gdyż według Hebr. 4 rozdz. sabat Boży nadal trwa. Przecież to jest jakiś absurd, gdyż jedno stwierdzenie zaprzecza drugiemu.

Ja (1473) żyje (1510) prawdą (225) i jej poszukiwaniem, a nienawidzę obłudy wyznaniowej, więc proszę o rzetelną, merytoryczną odpowiedź, każdego kto uznaje, że żyje (1510) prawdą (225) i dla niej, ale ma inne zrozumienie w kwestii pytań wątku. Przecież dyskutujemy na Forum Miłośników Pisma Świętego.

Moje zrozumienie istoty prawdy o stworzeniu, wyraziłem następująco:

KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4// KSIĘGA RODZAJU 1:1 = RODZ. 2:4
Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia---// Obejmuje Cały Tydzień Stworzenia

--------------------------------Księga Wyjścia 20:11
-------------------------------------------------------------------------------7. SABAT BOGÓW
SZEŚĆ DNI STWARZANIA –- UCZYNIENIE NIEBA I ZIEMI
Z TYM WSZYSTKIM CO SIĘ PORUSZA-DZIEŁO FIZYCZNE.
Dzień1----Dzień 2----Dzień 3----Dzień 4----Dzień 5----Dzień 6

Sześć dni tygodnia stwarzania obejmuje uczynienie całego fizycznego dzieła.
Sabat Bogów i Jehowy tych Bogów obejmuje już dzieło duchowe, a w tym i roślin niebiańskich takich jak:
1. Oliwne Drzewo OBIETNIC z Rz. 11 rozdz.;
2. Figowe Drzewo IZRAELA, które uschło, Mat. 21:19; Mar. 11:11-14;
3. Winny Krzew Poświęconych w WIERZE, J. 15 rozdz.

Ziemskie roślinny, oświetlane przez słońce, księżyc i gwiazdy są symbolem niebiańskich, duchowych, więc gdy dobrze zrozumiemy rzeczywistość duchową, to już nie będziemy potrzebowali posługiwać się nimi w tym celu, co nie oznacza, że teźródła światła przestaną istnieć.

Jednak Pismo Święte odnosi się do takiego okresu w dziejach ziemi, w którym nie było żadnej roślinności, a nawet lądu i wyjaśnia dlaczego. Natomiast w Rdz. 2:5 informuje o takim czasie, w którym człowiek (120), jako „istotnie znacznik (853_226) ziemi” (127), wokół niej był wiedziony do służby (5647), co zapoczątkowało pojawienie się lądu i roślinności Edenu:

Rdz. 2:5. Jeszcze nie (2962) ukazały się (1961), wszelkie (3605) rośliny (7880) lądu (7704) całej ziemi (776).
Jeszcze nie (2962) wschodziły (6779) wszelkie (3605) rośliny zielone (6212) lądu (7704), ponieważ (3588) Jehowa (3068) Bogów (430) nie (3808) spuścił deszczu (4305) całej ziemi (776), nie było (369) człowieka (120), „istotnie znacznika (853_226) ziemi” (127); wokół (5921) był wiedziony do służby (5647).

nie spuścił deszczu całej ziemi
- Nie lokalnie, lecz dla całej ziemi, a to oznacza spadnięcie pierwszego potopu na ląd, który wyszedł z wody (zarazem Wschód Edenu roślinności). Zasadzenie Edenu jest związane z przeniesieniem go z innego miejsca/środowiska. To z kolei oznacza, że wszystko, całe życie zostało zapoczątkowane w „wodach płodowych” matki Ziemi, Ps. 139:14,15.

W pierwszym dniu stwarzania, światłość docierała z góry (Rdz. 1:3-5), a para unosiła się do góry (Rdz. 2:6; Hio. 38:9). W ten sposób, tworzyły się pierścienie wodne, otaczające planetę Ziemię, które w kolejnych dniach stwarzania, opadały na ziemię w postaci potopów. Ostatnim z nich był ten z czasów Noego.

człowiek, „istotnie znacznik ziemi” – Był takim w czasie z pierwszego i drugiego dnia stwarzania, gdy nawet nie było lądu/ziemi. W tym stanie jest on także jakby współpracownikiem Bożym, dla jej zaistnienia. W żaden sposób więc nie można go w tym stanie utożsamiać z tym co jest napisane w Rdz. 1:27,28, czyli w szóstym dniu stwarzania.

Coś takiego z Rdz. 2:5 mogło nastąpić tylko na początku trzeciego dnia stwarzania, gdy nastąpił wschód lądu z wody i spadł na niego pierwszy potop, czyli ten deszcz z w. 5. Wraz z nim życie z wody zostało przeniesione na ląd. Z Rdz. 2:8 wynika, że wcześniej w głębinach (Ps. 139:14,15) ukształtowany człowiek (Rdz. 2:7), został umieszczony w Ogrodzie Eden. Było to więc na początku trzeciego dnia stwarzania, gdy zaistniały: rzeki i morze, ląd i roślinność na nim. To oznacza, że przeniesiony do tego nowego środowiska człowiek (kimkolwiek on w tamtym czasie był) został przekształcony na wschodzie Edenu. Tu nie chodzi o kierunek geograficzny, lecz o taki wschód jak rośliny, czy rzeki. Eden wyszedł (wschód) z wody. Roślina wschodzi z ziemi, rzeki wschodzą w górach.

Pismo Święte nie wyróżnia jakiejś dzikiej roślinności, lecz ogólnie uzależnia pojawienie się jakiejkolwiek na planecie Ziemi od spuszczenia deszczu na ziemię i pojawieniu się na niej człowieka, który by ziemię wiódł do służby. Skoro Chrześcijaństwo naucza, że do potopu za dni Noego, deszcz nie padał na ziemię, to należałoby wnioskować, że zgodnie z Rdz. 2:5 roślinność na ziemi pojawiła się dopiero po potopie, gdy Noe zaczął być rolnikiem. Kto takie głupoty wciska ludziom do głowy, i kto je przyjmuje? To tylko Babilon Wielki tak wyprał mózgi wielu ludziom, że nie są w stanie logicznie rozumować. Przecież roślinność i człowiek istnieli już przed potopem.

W związku z powyższym, definicja duszy, podana w Rdz. 2:7 odnosi się do każdej istoty, żyjącej na ziemi. Dech życia mają organizmy jednokomórkowe, a w tym i bakterie, a nie tylko Homo sapiens. Pysznienie się, że tylko jego Jehowa Bogów ukształtował bezpośrednio nie ma żadnego uzasadnienia w Piśmie Świętym. TO JEST KŁAMSTWO SZATANA I ZWODZENIE. Z tego szowinizmu Homo sapiens są tylko bezustanne spory, cierpienia, koronawirusy i wojny, a chełpi się, że jest OBOZEM DOBRA.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-03, 21:52   

Wszystkie wyżej zacytowane przekłady odnoszą się do okresu dziejów nieba i ziemi podczas stworzenia tego nieba i ziemi. Już sam fakt, że brak jest opisu ich stwarzania przed rozpoczęciem tygodnia stwarzania, dowodzi, że stwarzanie to trwa w czasie całego tygodnia stwarzania. Dzieło fizyczne w ciągu sześciu dni stwarzania (uczynienie, Rdz. 1:31), a dzieło duchowe w ciągu sabatu, czyli siódmego dnia tygodnia stwarzania, który nadal trwa, aby zaistniało Nowe Stworzenie. W sabat można dobrze czynić, a dzieło odkupienia człowieka z upadku jest dobrym dziełem. Według Hebr. 4 rozdz. sabat Boży nadal trwa. Absurdem jest twierdzić coś innego, gdyż jedno stwierdzenie z Rdz. 1:1 zaprzecza drugiemu, czyli temu, że sprawozdanie opisujące tydzień stwarzania, obejmuje to stwarzanie z Rdz. 1:1.

Podstawowymi początkowymi prawdami, które wynikają z dwóch sprawozdań, zestawionych razem, są następujące:
1. Treść Rdz. 1:1 i 2:4 jest rozwinięta w dwóch sprawozdaniach o stworzeniu;

2. Dzieło związane z tym, że ukształtowany istotnie znacznik człowieka, stał się duszą życia (Rdz. 2:7) jest równoznaczne z staniem się światłości z Rdz. 1:3-5, czyli w pierwszym dniu stwarzania. Jest to zgodne z J. 1:4,5, że światłość, stała się życiem dla człowieka. Światłość ta świeci w ciemności z Rdz. 1:2.
Definicja duszy życia w Rdz. 2:7 obejmuje wszelkie organizmy żywe, a nie tylko Homo Sapiens. Nawet beztlenowce maja dech życia z Rdz, 2:7.
W pierwszym dniu stwarzania tylko para wydobywała się z ziemi, Rdz. 2:6.

3. W drugim dniu stwarzania, para wydobywająca się z ziemi (Rdz. 2:6), utworzyła odrębną warstwę (być może lodową, Ezec. 1:22) ponad wytworzoną przestrzenią nazwaną niebem. Ten stan nie został nazwany stworzeniem nieba, co oznacza, ze proces jego stwarzania trwa.

4. Roślinności z Rdz. 2:5 nie było na ziemi na początku trzeciego dnia stwarzania, czyli przed spadnięciem deszczu po raz pierwszy na lad. Wraz z tym deszczem/potopem, życie z wody, czyli z łona ziemi zostało przeniesione na ląd, który także wyłonił się z wody – Wschód Edenu. Wtedy też powstały morza i rzeki, roślinność, a w konsekwencji tego i drzewa Edenu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 726 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6339
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4447/6115
 72%
EXP: 317/330
 96%
Wysłany: 2024-05-06, 17:29   

Pokoja napisał/a:
‭‭ http://biblos.feen.pl/vie...start=15#138909

Wszystkie wyżej zacytowane przekłady odnoszą się do okresu dziejów nieba i ziemi podczas stworzenia tego nieba i ziemi. Już sam fakt, że brak jest opisu ich stwarzania przed rozpoczęciem tygodnia stwarzania, dowodzi, że stwarzanie to trwa w czasie całego tygodnia stwarzania. Dzieło fizyczne w ciągu sześciu dni stwarzania (uczynienie, Rdz. 1:31), a dzieło duchowe w ciągu sabatu, czyli siódmego dnia tygodnia stwarzania, który nadal trwa, aby zaistniało Nowe Stworzenie. W sabat można dobrze czynić, a dzieło odkupienia człowieka z upadku jest dobrym dziełem. Według Hebr. 4 rozdz. sabat Boży nadal trwa. Absurdem jest twierdzić coś innego, gdyż jedno stwierdzenie z Rdz. 1:1 zaprzecza drugiemu, czyli temu, że sprawozdanie opisujące tydzień stwarzania, obejmuje to stwarzanie z Rdz. 1:1.


W związku z tym, że proces czynienia człowieka z Rdz. 1:26, czyli na obraz (król ziemi) i podobieństwo (kapłan ziemi) Boże, zakończył się wraz pojawieniem się doskonałego, Pana Jehoszua (Arcykapłana według porządku Melchizedeka, czyli króla i kapłana w jednym, Hbr. 7 rozdz.) i w ten sposób to słowo z Rdz. 1:26 ucieleśniło się (J. 1:12-14, 18), więc tekst z Kol. 1:15, powinien być odczytywany następująco:

Kol. 1:15. Który (3739) jest (2076) obrazem (1504) Boga (2316) niewidzialnego (517) pierworodnym (4416) całkowitemu (3956) stworzeniu (2937).
(16) Albowiem (3754) w czasie (1722) onego (846), stworzono (2936) wszystko (3956) na (1722) niebie (3772), na (1909) ziemi (1093), widzialne (3707), niewidzialne (517), czy (1535) trony (2362), czy (1535) państwa (2963), czy (1535) księstwa (746), czy (1535) zwierzchności (1849), wszystko (3956) z powodu (1223) niego (846), dla (1519) niego (846) stworzono (2936).
17. A (2532) on (846) jest (2076) z przodu (4253) wszystkich (3956), wszyscy (3956) przy (1722) nim (846) stoją razem (4921).
18. On (846) jest (2076) głową (2776) osobowości (4983) Ekklësia (1577); on (3739) jest (2076) początkiem (746) pierworodnych (4416) z (1537) umarłych (3498), aby (2443) on (846) między (1722) wszystkimi (3956) był pierwszym (4409);
19. W (1722) nim (846) mieszka (2730) cała (3956) doskonałość (4138), ponieważ (3754) znajdujemy przyjemność (2106).

Który jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym całkowitemu stworzeniu
– Najistotniejsze w tym jest to, że Syn Boży, Pan Jehoszua jest pierworodnym całkowitemu stworzeniu , czyli temu, które jest stworzone na obraz i podobieństwo Boże, Rdz. 1:26. W Rdz. 1:27 jest napisane tylko o stworzeniu człowieka na obraz Boży (gów). Nowe Stworzenie, rozwijające się w Zborze, czyli pod Nowym Przymierzem jest jednym i drugim, dlatego dopiero to ten stan można określić, jako całkowite stworzenie (w czasie onego, stworzono wszystko na niebie, na ziemi). Ono wcześniej nie zaistniało.
Bardzo trafnie ten porządek dzieła Bożego. ukazuje sen o posągu Nabuchodonozara. Przy pierwotnej górze, zbudowano bałwochwalczy posąg władzy (upadek króla ziemi z Rdz. 1:27). W związku z tym w tej górze kształtowany był kamień (bohaterowie wiary, Hbr. 11:38-40), czyli człowiek czyniony w ST (w łonie Ojca) na podobieństwo Boże.

W NT dzięki mocy Nowego Przymierza "KAMIEŃ" ten oderwał się od niej i uderzył w stopy bałwochwalczego posągu władzy, Kol. 2:15. Jest to dzieło, jakby laboratoryjne, które ma szersze wypełnienie w odniesieniu do siedmiu czasów pogan. Następnie "KAMIEŃ" rozrósł się i stał się potężną górą, napełniającą całą ziemię. Oznacza to, że "KAMIEŃ" ten zakrył także pierwotną górę, a w związku z tym, uzupełnił także brak, spowodowany oderwaniem się "KAMIENIA" od niej. W ten sposób zostaje osiągnięta pełnia stworzenia. Tak na marginesie: Zrodzony, a nie stworzony to wymysł szatański, a nie nauczanie według Słowa Bożego.

Ponadto na wyspie Patmos do Jana Objawiciela w Ap. 3:14, powiedziano o Pierworodnym. Tam jest użyte określenie nr 746 oznaczające, zarówno koniec, jak i początek. Pan Jehoszua jest końcem doskonałego stworzenia na obraz Boży, którym pozostał aż do śmierci w przeciwieństwie do Adama, który upadł. Pan Jehoszua jest też początkiem stworzenia duchowego, czyli Nowego Stworzenia, Efz. 3:10; Efz. 4:24.

Greckie określenie nr 1080 (gennaō) – zrodzić, spłodzić (zwłaszcza o ojcu); stworzyć; wydać, zrodzić; urodzić się, nigdzie w Przekładach Biblii NT nie zostało przetłumaczone jako stworzyć, chociaż ma też takie znaczenie. Określenie to ukazuje proces powstawania istoty, poczynając od spłodzenia, a na stworzeniu skończywszy. Najpierw jest spłodzenie, zrodzenie, stawanie się, a na końcu stworzenie. W Chrześcijaństwie uważa się jednak odwrotnie, bezpodstawnie w oparciu o Rdz. 1:1. Takie rozumowanie jednak nie jest zgodne z porządkiem ukazywanym przez Słowo Boże.

Z Wyj. 20:11 i 31:17 wynika, że niebo i ziemia oraz wszystko w nich, zostało uczynione (UCZYNIONE/6213, a nie STWORZONE) w ciągu sześciu dni, a siódmego jest sabat Jehowy Bogów. To stwierdzenie w związku z tekstem z Rdz. 1:1 wskazuje, że dopiero Nowe Stworzenie, napełnione chwałą Bożą (chwałą Ducha Świętego Boga Ojca), o którym jest napisane w NT jest pełnią stworzenia. Także w Rdz. 1:26 jest napisane: UCZYŃMY/6213 na obraz i podobieństwo, a w Rdz. 1:27 jest napisane tylko STWORZYŁ/1254 na obraz. Z tego wynika wniosek, że druga część tego czynienia odnosi się już do czynienia człowieka na podobieństwo Boże (płód Nowego Stworzenia), Rdz. 5:1,2, które w NT wyłania się jako Nowe Stworzenie, nazwane w J. 1:18 jednorodzonym Bogiem, który jest już na „ŁONIE” OJCA.

Wskazane jest, aby w tej kwestii, uwzględnić jeszcze znaczenie hebrajskiego określenia nr 8435/ ToL’DaH, które także ma bardzo szerokie znaczenie, poczynając od zrodzenie do stworzenia. Po raz pierwszy, zostało ono użyte w Rdz. 2:4 i dodatkowo jest wzmocnione przez określenia uczynić i stworzyć. Takie były zrodzenia podczas ich stwarzania, gdy były czynione (to nie jest cytat, a tylko połączenie tych określeń w Rdz. 2:4). Ponadto w Rdz. 3:22 jest wskazane na udział stworzenia w dziele Bożym: Oto (2005) człowiek (120) stał/je się (1961), ponieważ (4480) jedno za drugim (259). Wyraża to tworzenie odpowiedzialności wspólnej, pomimo upadku. Wcześniej odpowiedzialność była odpychana, Rdz. 3:9-14.
Łącząc wszystkie te określenia w Bożym porządku czynienia, ukazują się kolejne etapy stworzenia:
1. Spłodzenie
2. Zrodzenie
3. Stawanie się
4. Stworzenie (podobnie są cztery etapy, prowadzące do Nowego Stworzenia).

Pokoja napisał/a:
‭‭4. Roślinności z Rdz. 2:5 nie było na ziemi na początku trzeciego dnia stwarzania, czyli przed spadnięciem deszczu po raz pierwszy na lad. Wraz z tym deszczem/potopem, życie z wody, czyli z łona ziemi zostało przeniesione na ląd, który także wyłonił się z wody – Wschód Edenu. Wtedy też powstały morza i rzeki, roślinność, a w konsekwencji tego i drzewa Edenu.


Eden to tren równinny, porośnięty roślinnością. Taki stan zaistniał w trzecim dniu stwarzania.
Wschód Edenu to ląd wyłoniony (wschodzący) z wody w tym dniu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13