|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Formuła Chrztu-W czyje Imię/Imiona? |
Autor |
Wiadomość |
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:10
|
|
|
Nibelung napisał/a: | A powiedz Krystianie, czemu w późniejszych czasach powstały herezje, które chrzciły
trzy razy w imię Ojca, lub trzy razy w imię Syna, lub trzy razy w imię Ducha Świętego?
Dlaczego nie zanurzali raz w dane imię i koniec? Czemu trzy razy? |
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
mnie nie interesują tzw. Ojcowie Kościoła
wszystko co przyjmuję to tylko co napisali pisarze biblijni pod natchnieniem Ducha Świętego
ostatnia to Apokalipsa pisana około 96-98 przez ostatniego apostoła Jana
potem właśnie się zaczęły herezje jak np. trójca |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
Ostatnio zmieniony przez Krystian 2013-08-28, 23:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:17
|
|
|
Krystian napisał/a: | Nibelung napisał/a: | A powiedz Krystianie, czemu w późniejszych czasach powstały herezje, które chrzciły
trzy razy w imię Ojca, lub trzy razy w imię Syna, lub trzy razy w imię Ducha Świętego?
Dlaczego nie zanurzali raz w dane imię i koniec? Czemu trzy razy? |
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
mnie nie interesują tzw. Ojcowie Kościoła
wszystko co przyjmuję to tylko co napisali pisarze biblijni pod natchnieniem Ducha Świętego
ostatnia to Apokalipsa pisana około 96-98 przez ostatniego apostoła Jana
potem właśnie się zaczęły herezje jak np. trójca |
Ale Ewangelia też była przez trynitarian spisywana?
A listy? Tam też wielokrotnie jest odwołanie do tej formuły... |
|
|
|
|
Iwona [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:25
|
|
|
w Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:43
|
|
|
Nibelung napisał/a: | Ale Ewangelia też była przez trynitarian spisywana?
A listy? Tam też wielokrotnie jest odwołanie do tej formuły... |
coś Ci opowiem Rethelu , kiedy w wieku 19 lat byłem głosicielem organizacji, poznałem w zborze wielu ŚJ, 3 wtedy zostało wykluczonych
według mnie jeden słusznie o drugim to nie wiem za co, ponieważ tego publicznie się w zborach nie ogłasza ten trzeci to z nim wielokrotnie po wykluczeniu rozmawiałem
usilnie mnie przekonywał, że należy powrócić na łono KrK
ja mu tak jak Tobie odpowiem
Bóg Prawdziwy to nie jest trójca |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
Ostatnio zmieniony przez Krystian 2013-08-28, 23:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:47
|
|
|
Krystian napisał/a: | ja mu tak jak jemu odpowiem
Bóg Prawdziwy to nie jest trójca |
Ale Nibelung w Trójcę nie wierzy On wierzy w słuszność tego chrztu,tej formuły, a to różnica |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-29, 00:06
|
|
|
bartek212701 napisał/a: | Krystian napisał/a: | ja mu tak jak jemu odpowiem
Bóg Prawdziwy to nie jest trójca |
Ale Nibelung w Trójcę nie wierzy On wierzy w słuszność tego chrztu,tej formuły, a to różnica |
całe szczęście, że nie wierzy w pogańską trójce
ja tu nigdzie nie napisałem, że chrzest w tej formule jest nieważny
nieważny to jest mój chrzest w KrK
ochrzcili mnie, a ja nawet świadomości nie miałem, kim jest Bóg Jehowa i Jego Syn Jezus Chrystus |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
Axanna
VIP
Pomógł: 115 razy Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 2861
Poziom: 42
|
Wysłany: 2013-08-29, 08:16
|
|
|
bartek212701 napisał/a: | Krystian napisał/a: | ja mu tak jak jemu odpowiem
Bóg Prawdziwy to nie jest trójca |
Ale Nibelung w Trójcę nie wierzy On wierzy w słuszność tego chrztu,tej formuły, a to różnica |
a co osoba ochrzczona w imie Jezusa (wierzaca, nawrocona) ma chrzest niewazny? jezus nie uzna tego chrztu ze wzgledu na formulke, ktora zreszta ktos inny wypowiada? |
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2013-08-29, 09:45
|
|
|
Axanna napisał/a: | a co osoba ochrzczona w imie Jezusa (wierzaca, nawrocona) ma chrzest niewazny? jezus nie uzna tego chrztu ze wzgledu na formulke, ktora zreszta ktos inny wypowiada? |
Axanno, ja jestem daleki od oceniania który chrzest jest ważny.
Jedyne co mogę stwierdzić z całą pewnością, to to, że Jezus
kazał chrzcić pogan w Imię Ojca i Syna i Ducha świętego.
Tak kazał Jezus, a że ludzie inaczej czynią...
Ja mam dwa chrzty: katolicki i świadkowski.
Każdy sam sobie musi odpowiedzieć, czy
jego chrzest jest w w jego sumieniu zgodny
ze Słowem Bożym... na pewno każdy jest
chrześcijaninem, tyle, że ale... |
|
|
|
|
David 77
Zasłużony
Pomógł: 120 razy Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 1357
Poziom: 31
|
Wysłany: 2013-08-29, 10:58
|
|
|
Myślałem że przedstawisz jakieś dowody że chrześcijanie rzeczywiście chrzcili ,, w imię Ojca i Syna i Ducha św '' tym czasem nie przedstawiłeś żadnego argumentu który by potwierdzał to o czym piszesz .
Co na temat tej formy chrztu mówią Teolodzy Katoliccy ? :
"Encyklopedia katolicka" (Gryglewicz F., Łukaszyk R., Sułowski Z., Wydawnictwo KUL, 1976, t.III, str. 354 - hasło "chrzest"):
"... obecnie teologowie biblijni przyjmują, że formuła trynitarna ma charakter redakcyjny, stanowi odbicie praktyki Kościoła Pierwotnego. Jezus miał najprawdopodobniej zaznaczyć jedynie: "
" to znaczy na mój rozkaz, z mojej mocy, by odróżnić swój chrzest od chrztu Jana Chrzciciela."
Rzymsko-katolicki ksiądz, profesor Józef Kudasiewicz, w swej pracy pt. "Jak zrozumieć Pismo Święte" (Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1987, część III "Jezus historii a Chrystus wiary" str. 106-107) niezwykle elegancko przyznaje:
"należy odróżnić autentyczne, pierwotne słowa Pana (ipsissima verba Jesu) od elementów interpretacyjno-redakcyjnych".
ksiądz biskup Kazimierz Romaniuk zauważa:
"Znacznie częstsze są w Nowym Testamencie wzmianki o chrzcie 'w imię Jezusa Chrystusa' lub w imię Pana Jezusa. (...). Jego więc należało wspomnieć przede wszystkim podczas obrzędu przekazania życia neokatechumenowi (por. Dzieje Apostolskie 3, 15; 4, 12). Niewykluczone więc - to opinia większości dzisiejszych egzegetów - że formuła trynitarna jest tworem nieco późniejszym..." (Romaniuk K. "Sakramentologia biblijna" (str. 19, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 1994).
Zatem nie można wykluczyć, że współczesne brzmienie fragmentu Ewangelii Mateusza 28:19 zostało "przeformułowane", np. w oparciu o glossy. Robiono tak już wcześniej nie jeden raz! (vide: 1 Jana 5:7 - przypis do tego wersetu w Biblii Tysiąclecia informuje, że Wulgata rozszerza ten werset o słowa: "W niebie Ojciec, Słowo i Duch Święty, a ci trzej jedno są." Słów tych, jak słusznie stwierdza przypis, brak w najstarszych rękopisach greckich i w najstarszych przekładach. Prawdopodobnie owe dodane słowa stanowiły glossę, później w niektórych kodeksach włączoną do tekstu).
Świadectwo Euzebiusza.
"Euzebiusz cytował ten tekst (Mat. 28:19) wielokrotnie w swoich pismach pomiędzy 300 a 336 r.n.e, między innymi w swoich komentarzach do Psalmów, Izajasza, w Demonstratio Ewangelica, w Teofanii... w swojej słynnej Historii Kościoła i w dziele o Konstantynie. Znalazłem w nich 18 cytatów Mateusza 28:19 i zawsze w następującej formie:
"Idźcie i czyńcie uczniami wszystkie narody w imię moje, ucząc ich przestrzegać to, co wam rozkazałem".
Euzebiusz oprócz tego, że cytuje te wersety w tej formie, to komentuje też je w sposób podkreślający szczególnie słowa "w imię moje". W swojej Demonstriatio Evangelica pisze (kol. 240, strona 136):
"Bo nie tylko nakazał im czynić uczniów z wszystkich narodów, ale uczynił to z istotnym dodatkiem: "w jego imieniu". Imię to miało tak wielką wagę, że Apostoł mówi "Bóg nadał mu imię ponad wszelkie imię, tak że na imię Jezusa każde kolano się ugnie w niebie i na ziemi i pod ziemią." Słuszną rzeczą było więc nadanie tak wielkiej wagi mocy leżącej w jego imieniu, zakrytej niestety dla wielu, i dlatego też powiedział do swoich apostołów:
Idźcie, i czyńcie uczniami wszystkie narody w imię moje"
πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη επι τω ονοματι μου
Euzebiusz : πορεύοντες μαθητεύοατε πάντα τα Ιθνη εν τφ ονόματι μου
"Idźcie i nauczajcie wszystkie narody w imię moje, ucząc je przestrzegać wszystkiego, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata. "
"Jest oczywiste, że tekst w takim brzmieniu Euzebiusz znalazł w starożytnych manuskryptach zgromadzonych od 50 do 150 lat przed jego narodzinami przez jego poprzedników. O innych wersjach tego tekstu nigdy nie słyszał, aż do momentu, gdy odwiedził Konstantyna i wziął udział w Soborze w Nicei. Potem, gdy był już stary, w dwóch swoich kontrowersyjnych pismach "Przeciwko Marcellusowi" i "O teologii Kościoła", użył wersji znanej nam współcześnie. Innym jego pismem, zawierającym tekst ten w tej wersji, jest list napisany po Soborze w Nicei do jego podopiecznych w Cezarei"
Czy fraza "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego" występuje gdziekolwiek w Biblii? Nigdzie.
Każdy tekst Pisma Świętego był przepisywany ręcznie przez ludzi specjalnie do tego powołanych - tzw. kopistów. Ta żmudna praca ręcznego przepisywania, była nierzadko przyczyna licznych błędów, a w dodatku walka kościoła z innymi odmianami chrześcijaństwa miała niewątpliwy wpływ na dokonywanie świadomych korekt, w taki sposób ażeby odpowiadały przyjętej doktrynie. Przykładem takiego zabiegu jest kodeks Vaticanus Synaiticus a przede wszystkim tekst Mt. 28.19 gdzie po raz pierwszy użyto formuły trynitarnej .....w imię Ojca i Syna i Świętego Ducha.....Niemniej prawda jest taka ze, w najwcześniejszych kodeksach - Synaitic Syriac(4 w n.e.) i w Latin Manuscript nie ma tej formuły ogólże. Zaś Euzebiusz z Cezarei(270-340), który miał dostęp do Biblioteki w Cezarei w swych pismach i komentarzach do Psalmów, Izajasza, w Demonstratio Ewangelica, Teofania i w swojej słynnej historii kościoła, w dziele o Konstantynie używa 18 razy cytat Mat. 28:19 w zupełnie innej formie : „.....Idźcie i czyńcie uczniami wszystkie narody w moim imieniu, ucząc ich przestrzegać to, co wam nakazałem.....” (H.E. 3.5.2)[...1] Podobnie tekst hebrajski hebraisty Szem Tov's(Szem Toba) z XIV w n.e. w którym jest zawarta ew. Mateusza podaje fragment Mat. 28:19: "Idźcie do nich niosąc wszystkie rzeczy, które ja mam i wam przekazałem na zawsze". Tak samo pozostałe Ewangelie, Dzieje Apostolskie, a także Pasterz Hermesa nie znają tej formuły [...2] . A zatem nic dziwnego, ze krytycy tekstu uznają ten fragment za zwyczajne fałszerstwo i przykład dokonania interpolacji przez jakiegoś korektora bądź kopistę...... |
_________________ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
|
|
|
|
|
Axanna
VIP
Pomógł: 115 razy Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 2861
Poziom: 42
|
Wysłany: 2013-08-29, 11:03
|
|
|
ja tez mam dwa, jeden prawoslawny z poprawna formulka, ale bez zanurzenia, drugi protestancki z zanurzeniem, ale w Imie Jezusa. Za to oba sa swiadome.
Uwazam ze od osoby chrzczonej, ktora zazwyczaj jest swiezo nawrocona i szczerze pragniaca chrztu, nie ma co wymagac dokladnego obeznania sie z formulkami |
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2013-08-29, 11:17
|
|
|
David 77 napisał/a: | Myślałem że przedstawisz jakieś dowody że chrześcijanie rzeczywiście chrzcili ,, w imię Ojca i Syna i Ducha św '' tym czasem nie przedstawiłeś żadnego argumentu który by potwierdzał to o czym piszesz . |
Nie mam biblioteki w głowie.
Jak się tam udam to ci podam.
Na razie masz Didache 7:1. Skoro Pasterz Hermasa
jest dla ciebie wiarygodny, to Didache tym bardziej.
Jest ono starsze o 200 lat od dzieł Euzebiusza. Wg
naukowców jest też starsze od niektórych ksiąg NT.
Wchodzi także w skład etiopskiego kanonu Biblii:
Co do chrztu, to udzielajcie go w taki oto sposób:
Powtórzywszy najpierw wszystko powyższe, chrzcijcie
w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego w wodzie żywej.
A ty ze swej strony podaj choćby jeden manuskrypt.
Nie ma ani jednego...
A to co cytujesz z Euzebiusza Cezarejskiego, to nie
dość, że jest w różnych wersjach, to jeszcze nic nie
mówi o chrzcie. Zakrawa zatem bardziej na parafrazę
niż na oryginalny cytat z wiarygodnej ewangelii...
Warto przypomnieć, że Euzebiusz Cezarejski był arianinem.
Nie tylko, że żaden z arian nie krytykował jakoby ten zapis
był nieautentyczny, ale również nie robił tego sam Ariusz!
Co więcej w innych pismach Euzebiusza, znajdujemy tę a
nie inną formułę! Zatem sam Euzebiusz dał świadectwo że
ona była. Wcześniejsze teksty potwierdzają, że była już
paręset lat wcześniej, zanim Pamfilowic napisał co napisał.
Poza tym, słaby to dowód ze świadka, który się miesza w
zeznaniach. Takie zeznania każdy sąd odrzuciłby na wstępie.
Przeciętny chrześcijanin nie ma obowiązku zagłębiać się w starożytne
piśmidła do których nie ma dostępu by podważać w ten sposób Pismo.
Ma Biblię, a w niej ma napisane jak ma napisane. Z tego ma korzystać
i z tego będzie rozliczony. Takie doszukiwanie się dziury w całym służy
tylko temu, że ludzie jeszcze bardziej się zniechęcają i dają sobie spokój
lub tez zaczynają wierzyć w brednie ze starożytności rodem...
Poza tym, to nie mój problem, czy tekst jest autentyczny, czy nie.
Bóg czuwał nad Biblią - i skoro ewentualnie dopuścił do tego, to mnie
to guzik obchodzi, niechaj martwi się tym Pan Bóg a nie ja, szarak...
I to tyle w tej materii...
Nie wychodźmy ponad to co napisano... |
Ostatnio zmieniony przez Y 2013-08-29, 11:48, w całości zmieniany 13 razy |
|
|
|
|
ametyst
Pomógł: 42 razy Wiek: 73 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 442 Skąd: Nowe Jeruzalem
Poziom: 19
|
Wysłany: 2013-08-29, 12:40
|
|
|
Biblia jaka jest dostępna dzisiaj jest wiarygodna i zgodna z naukami Jezusa i Apostołów jeśli chodzi o chrzest. Wielu podważa wersety biblijne i to jest zła droga która prowadzi na manowce i nieporozumienia między wierzącymi.
Ja zostałem ochrzczony w religii Świadków Jehowy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego i ten chrzest jest ważny bo uczyniłem to świadomie i wierzę w nauki Jezusa tak jak nauczał niezależnie od tego jak mnie uczyła religia w której byłem wychowywany. Jezus też był w religii Żydowskiej wychowywany i przyjął chrzest od Jana, przyjął chrzest jako świadomy tego czynu w wieku dorosłym gdy ukończył w tym dniu 30 lat. j
Ja byłem ochrzczony w wieku około 18 lat i zdawałem sobie sprawę że wybieram drogę którą kroczył Jezus. Moje losy potoczyły się podobnie, mnie też religia w której byłem wychowywany znienawidziła za wierzenie w słowa Boże zanotowane w Biblii, podobnie uczyniono z Jezusem.
Każdy który świadomie przyjmuje poważnie chrzest musi się liczyć z prześladowaniem ze strony religii w której był wychowywany i rodziny oraz przyjaciół. Takie są koszty bycia uczniem Jezusa, kto tego nie rozumie ten jest mało inteligentny.
Czy wszystkie tzw. chrzty są ważne?. Nie!. Jeżeli ktoś został pokropiony przez księdza gdy był noworodkiem i nie miał świadomości ani możliwości wyboru decyzji czy ma być ochrzczony czy nie ta taki chrzest nie jest żadnym chrztem.
Wystarczy pomyśleć logicznie i zadać sobie pytanie czy wszyscy ludzie są ochrzczeni tylko dlatego że krople deszczu na nich spadają?. Nie!. Pomimo że Bóg chrzci każdego deszczem to taki chrzest nie jest ważny a żaden ksiądz nie jest większy od Boga który taki deszcz spuszcza na nieświadomego noworodka. A więc, żaden katolik tak naprawdę nigdy nie został ochrzczony a jedynie oszukany i wmówiono mu że ma chrzest którego nie ma. |
_________________ Obj. 11:3 I dam dwom moim świadkom moc, i będą prorokowali przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni.
|
|
|
|
|
David 77
Zasłużony
Pomógł: 120 razy Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 1357
Poziom: 31
|
Wysłany: 2013-08-29, 15:45
|
|
|
Nibelung,
Cytat: | Na razie masz Didache 7:1. Skoro Pasterz Hermasa
jest dla ciebie wiarygodny, to Didache tym bardziej. |
wszystkie świadectwa wczesnych Ojców Kościoła tam przedstawione, cytowane są nie tyle z oryginalnych tekstów, ile z kopi sporządzonych także po 325 roku....
Sami Teolodzy przyznają że przy kopiowaniu pism Ojców kościoła niejednokrotnie dopisywano to czego Ojcowie kościoła nie pisali .
Cytat: | Poza tym, słaby to dowód ze świadka, który się miesza w
zeznaniach. Takie zeznania każdy sąd odrzuciłby na wstępie. |
Wobec tego pomyśl ty w sądzie przedstawiasz wątpliwy dowód w wersji trynitarnej , Ja zaś podaję dowody na to w jaki sposób był praktykowany chrzest
Jak myślisz ko ma wygraną sprawę
Dz 2: 38
A Piotr do nich: Upamiętajcie się i niechaj się każdy z was da ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a otrzymacie dar Ducha
Świętego.
Dz 8:16 Na nikogo bowiem z nich nie był jeszcze zstąpił, bo byli tylko ochrzczeniw imię Pana Jezusa.
Dz 10:48 I rozkazał ich ochrzcić w imię Jezusa Chrystusa. Wtedy uprosili go, aby pozostał u nich kilka dni.
Dz 19:5 A gdy to usłyszeli, zostali ochrzczeni w imię Pana Jezusa.
Rz 6:3 Czy nie wiecie, że my wszyscy, ochrzczeni w Chrystusa Jezusa, w śmierć jego zostaliśmy ochrzczeni?
Gal 3:27 Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa.
Nie mamy ani jednego wersety który by potwierdzał praktykę chrztu w formie trynitarnej .
Z podanych wersetów jasno wynika że praktyka chrztu w formie trynitarnej nie była znana apostołom . |
_________________ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
|
Ostatnio zmieniony przez David 77 2013-08-29, 15:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2013-08-29, 16:36
|
|
|
David 77 napisał/a: | wszystkie świadectwa wczesnych Ojców Kościoła tam przedstawione, cytowane są nie tyle z oryginalnych tekstów, ile z kopi sporządzonych także po 325 roku....
|
Tak samo jak Euzebiusz Cezarejski, którego cytujesz, oraz tekst Nowego Testamentu...
Więc co za różnica?
Cytat: | Sami Teolodzy przyznają że przy kopiowaniu pism Ojców kościoła niejednokrotnie dopisywano to czego Ojcowie kościoła nie pisali . |
Jak wszystko... i co to wnosi nowego? Nic...
Cytat: | Wobec tego pomyśl ty w sądzie przedstawiasz wątpliwy dowód w wersji trynitarnej , Ja zaś podaję dowody na to w jaki sposób był praktykowany chrzest
Jak myślisz ko ma wygraną sprawę |
My rozmawiamy o tym, co nakazał Jezus.
Dz 2:38 Do żydów którzy czcili Ojca, a jednocześnie Piotr mówi o chrzcie duchem.
Dz 8:16 Do samarytan, którzy czcili Ojca, a jednocześnie zostali ochrzczeni duchem.
Dz 10:48 Dom Korneliusza czcił Ojca, a uprzednio zostali ochrzczeni duchem.
Dz 19:5 Mieszkańcy Efezu ochrzczeni chrztem janowym, jednocześnie ochrzczeni duchem.
Rz 6:3 Luźne nawiązanie, pisane głównie do żydów w Rzymie.
Gal 3:27 Jak wyżej.
A nakaz Jezusa dotyczy pogan...
To taka niewielka acz znacząca różnica...
Cytat: | Nie mamy ani jednego wersety który by potwierdzał praktykę chrztu w formie trynitarnej. |
Mamy. Mt 28:19.
Nie mamy natomiast ani jednego manuskryptu tekstu ewangelii,
który by potwierdzał, że tego tekstu tam nie było.
I nie powtarzaj bez sensu w kółko tej mantry 'trynitarna' bo aż się niedobrze robi.
Sam sobie mózg pierzesz, że chodzi o trynitaryzm...
Cytat: | Z podanych wersetów jasno wynika że praktyka chrztu w formie trynitarnej nie była znana apostołom . |
Jak Jezus do nich mówił, to zatkali sobie uszy...
A gdzie w biblii wyczytałeś o formie trynitarnej? |
Ostatnio zmieniony przez Y 2013-08-29, 16:39, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
David 77
Zasłużony
Pomógł: 120 razy Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 1357
Poziom: 31
|
Wysłany: 2013-08-29, 17:56
|
|
|
Nibelung,
Cytat: | Tak samo jak Euzebiusz Cezarejski, którego cytujesz, oraz tekst Nowego Testamentu...
Więc co za różnica? |
Taka różnica że w kopiach pism Didache są dopiski których wcześniej nie było
Cytat: |
A nakaz Jezusa dotyczy pogan...
To taka niewielka acz znacząca różnica... |
Korneliusz i pozostali byli kim
To według ciebie żydzi mieli być chrzczenie tylko w Imię Jezusa zaś nie żydzi w imię Ojca i syna i Ducha św ? gdzie można o tym przeczytać
To co piszesz to świadkowe tłumaczenie które nijak nie ma się do tego w jaki sposób chrzcili apostołowie .
Cytat: | Mamy. Mt 28:19.
Nie mamy natomiast ani jednego manuskryptu tekstu ewangelii,
który by potwierdzał, że tego tekstu tam nie było.
I nie powtarzaj bez sensu w kółko tej mantry 'trynitarna' bo aż się niedobrze robi.
Sam sobie mózg pierzesz, że chodzi o trynitaryzm... |
Ależ jest najwidoczniej nie czytasz dokładnie tego co pisałem
Latin Manuscript nie ma tej formuły w ogóle.
Ponadto : NOWUM TESTAMENTUM GRECE D. ERBERHARD NESTLE .z 1954 roku.
EW MAT 28:19 . w aparacie krytycznym podaje .
,, εν τω ονοματι μου '' w imieniu moim - nie zaś tradycyjnie εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος .
Nie mamy ani jednej wzmianki jakoby apostołowie ochrzcili kogoś w imię Ojca i syna i Ducha św , za to mamy wystarczającą liczbę świadectw NT które informują nas że apostołowie chrzcili w imię Jezusa . |
_________________ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|