FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hebr 1:4
Autor Wiadomość
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 6035/6468
 93%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2013-09-08, 10:50   

David 77 napisał/a:
Kto ci powiedział że Syn jest stwórcą gdzie tak wyczytałeś ?


A do anioła zboru w Laodycei napisz: To mówi ten, który jest Amen, świadek wierny i prawdziwy, początek stworzenia Bożego: Znam uczynki twoje, żeś ani zimny, ani gorący.
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
David 77
Zasłużony

Pomógł: 120 razy
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1357
Poziom: 31
HP: 76/2536
 3%
MP: 1211/1211
 100%
EXP: 77/104
 74%
Wysłany: 2013-09-08, 13:17   

Purpureus

Czy to nie Unitarianie głoszą że Logos to nie jakaś istota duchowa ale myśl Boga ( plan ) :-D

Gdyby tak było to wprowadzanie idei pośrednictwa Logosa w stwarzaniu jest nielogiczna i pozbawiona jakiego kol wiek sensu . Cały kontekst prologu Jana jak i gramatyka wskazuje jednoznacznie że Logos to istota dochowa .

Cytat:
Jezus przyszedł do swoich tj. swego narodu.


O Każdej interpretacji danego fragmentu decyduje kontekst wypowiedzi jak i wcześniejsze wersety .

Ew Jan 1: 10 Na świecie był i świat przezeń powstał, lecz świat go nie poznał.

Wystarczy abyś porównał sobie inne miejsca w biblii do czego odnosi się słowo świat a wtedy zauważasz jak płytka jest twoja interpretacja .

Cytat:
wyznaję. Zatem jeżeli dyskutujesz ze mną to raczej odnoś się albo do tego co napisałem albo co zamieszczam na swojej domenie.


Rozumiem przez to że sam nie posiadasz dostatecznej wiedzy w tym temacie a jedynie posiłkujesz się tym co ktoś gdzieś tam napisał .

Już poprzednich postach wykazałem że argumentacja jakoby Jezus był tylko doskonałym człowiekiem którzy nie istniał wcześniej jako duchowy byt jest bardzo płytka .

Weźmy np ? Fil 2: 7 lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem

Co tutaj jest nie tak ? Unitarianie głoszą że Jezus był doskonałym człowiekiem , spodlałem się też z takim poglądem że się udoskonalił :-D

Zatem skoro Pan Jezus był tylko człowiekiem to Paweł musi się według poglądu unitarian mylić bo jak ktoś kto jest człowiekiem mógł stać się do ludzi podobny ? czyżby Jezus człowiek nie był podobny do człowieka .?

Po drugie sprecyzuje dokładnie w co wierzysz bo mam takie dziwne przeczucie że w pewnych poglądach między unitarianami panuje wolna amerykanka..
_________________
יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 6035/6468
 93%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2013-09-08, 13:38   

David 77 napisał/a:
Ew Jan 1: 10 Na świecie był i świat przezeń powstał, lecz świat go nie poznał.


proste i zgodne z całą Biblią
nie rozumiem , dlaczego Twój adwersarz tego , nie może pojąć
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
konik polny 
Zasłużony

Pomógł: 93 razy
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 1171
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 84/94
 89%
Wysłany: 2013-09-08, 13:52   

Dalej nie mam pojęcia o czym wy mówicie. No cóż człowiek im bardziej sobie utrudnia wiarę tym jest dla niego gorzej :shock:
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 6035/6468
 93%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2013-09-08, 14:30   

konik polny napisał/a:
Dalej nie mam pojęcia o czym wy mówicie. No cóż człowiek im bardziej sobie utrudnia wiarę tym jest dla niego gorzej :shock:


koniku dla nas jest to proste
Bóg Jehowa, stworzył naszego Pana Jezusa Chrystusa.
Potem Jezus stwarzał wszystko. David dokładnie , o tym wie
dlatego próbuje jak może wyjaśnić to swojemu rozmówcy
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
Purpureus

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 47
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-09-08, 14:31   

Cytat:
Czy to nie Unitarianie głoszą że Logos to nie jakaś istota duchowa ale myśl Boga ( plan ) :-D

Część unitarian tak uważa ja nie, dlatego wskazałem inną znacznie w mojej ocenie właściwszą interpretację tego hymnu, której oczywiście nie przeczytałes bo po co skoro lepiej mocować się z jakimiś wyimaginowanymi wyobrażeniami.

Cytat:
Gdyby tak było to wprowadzanie idei pośrednictwa Logosa w stwarzaniu jest nielogiczna i pozbawiona jakiego kol wiek sensu . Cały kontekst prologu Jana jak i gramatyka wskazuje jednoznacznie że Logos to istota dochowa .

Gramatyka? Zabawne, ale Jan ani razu jednoznacznie nie uzywa czasownika ginomai w odniesieniu do dzieła pierwszego stworzenia.
Cytat:
Ew Jan 1: 10 Na świecie był i świat przezeń powstał, lecz świat go nie poznał. Wystarczy abyś porównał sobie inne miejsca w biblii do czego odnosi się słowo świat a wtedy zauważasz jak płytka jest twoja interpretacja .

Porównałem sobie i Jan zazwyczaj rzeczownika świat używa w odniesieniu do ludzi na co wskazuje sam fragment z ew. Jana 1.10 apostoł mówi, że Logos był na świecie -> świat się stał przez niego -> świat Go nie poznał. Mówi cały czas o tym samym swiecie na co wskazuje rodzajnik pełniący rolę zaimka wskazującego. Interpretowanie tego tekstu w odniesieniu do stworzenia z Genezis implikuje absurd. Co znaczą słowa świat Go nie poznał apostoł odnosi się do bezrozumnych zwierząt? roślin planet?

Cytat:
Rozumiem przez to że sam nie posiadasz dostatecznej wiedzy w tym temacie a jedynie posiłkujesz się tym co ktoś gdzieś tam napisał .

Nie należę do ludzi, którzy wywarzają otwarte drzwi. Tłumaczyłem te teksty, wiec nie widze powodów dla, których miałbym nie wstawiać ich i nie upubliczniać.

Cytat:
Już poprzednich postach wykazałem że argumentacja jakoby Jezus był tylko doskonałym człowiekiem którzy nie istniał wcześniej jako duchowy byt jest bardzo płytka .

Wskazałeś? Płytka? No tak w porównaniu z głębią teokratycznych mądrości nie ma co się równać.
Cytat:
Weźmy np ? Fil 2: 7 lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem. Co tutaj jest nie tak ? Unitarianie głoszą że Jezus był doskonałym człowiekiem , spodlałem się też z takim poglądem że się udoskonalił :-D
Zatem skoro Pan Jezus był tylko człowiekiem to Paweł musi się według poglądu unitarian mylić bo jak ktoś kto jest człowiekiem mógł stać się do ludzi podobny ? czyżby Jezus człowiek nie był podobny do człowieka .?

Przykład podobnej mowy możemy znaleźc w Psalmie 82 (BT) 6-7; Ja rzekłem: Jesteście bogami i wszyscy - synami Najwyższego. Lecz wy pomrzecie jak ludzie, jak jeden mąż, książęta, poupadacie.
Podobnie Księga Sędziów 16,7 i 11 Samson mówi o sobie; Będę jak każdy człowiek tj. jak każdy pospolity człowiek.
Jak można mówić o ludziach, że pomrą jak ludzie?
Jak można mówić o człowieku, że będzie jak każdy człowiek? etc...


Cytat:
proste i zgodne z całą Biblią
nie rozumiem , dlaczego Twój adwersarz tego , nie może pojąć

Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana niż może się wydawać po naiwnej lekturze teokratycznych broszur.
_________________
http://christianismirestitutio.pl/
Ostatnio zmieniony przez Purpureus 2013-09-08, 14:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Krystian 
VIP
Chrystianin


Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy
Wiek: 51
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 6626
Poziom: 56
HP: 2167/13546
 16%
MP: 6035/6468
 93%
EXP: 274/344
 79%
Wysłany: 2013-09-08, 14:53   

Purpureus napisał/a:
Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana niż może się wydawać po naiwnej lekturze teokratycznych broszur.


Ja nie jestem ŚJ, ale tam, gdzie piszą zgodnie z Biblia to się z nimi zgadzam
_________________
Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16
 
     
David 77
Zasłużony

Pomógł: 120 razy
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1357
Poziom: 31
HP: 76/2536
 3%
MP: 1211/1211
 100%
EXP: 77/104
 74%
Wysłany: 2013-09-08, 17:35   

Purpureus,

Cytat:
Część unitarian tak uważa ja nie, dlatego wskazałem inną znacznie w mojej ocenie właściwszą interpretację tego hymnu, której oczywiście nie przeczytałes bo po co skoro lepiej mocować się z jakimiś wyimaginowanymi wyobrażeniami.


Czyli jesteś takim wolnym strzelcem ze swoją prywatną interpretacją

Cytat:
Gramatyka? Zabawne, ale Jan ani razu jednoznacznie nie uzywa czasownika ginomai w odniesieniu do dzieła pierwszego stworzenia.


Ależ podałem ci konkretny werset gdzie tak jest

Jan 1:10 δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο pochodzi od rdzennego ? i tutaj dokończysz

Cytat:
Porównałem sobie i Jan zazwyczaj rzeczownika świat używa w odniesieniu do ludzi na co wskazuje sam fragment z ew. Jana 1.10 apostoł mówi, że Logos był na świecie -> świat się stał przez niego -> świat Go nie poznał. Mówi cały czas o tym samym swiecie na co wskazuje rodzajnik pełniący rolę zaimka wskazującego. Interpretowanie tego tekstu w odniesieniu do stworzenia z Genezis implikuje absurd. Co znaczą słowa świat Go nie poznał apostoł odnosi się do bezrozumnych zwierząt? roślin planet?


A to nowość wszyscy ludzie zarwano wierzący jak i niewierzący do NOWE STWORZENI ?

Ew Jan 17: 5 a teraz Ty mnie uwielbij, Ojcze, u siebie samego tą chwałą, którą miałem u ciebie, zanim świat powstał.

o jakim powstaniu świata mówi tutaj Jezus ? kto był wcześniej ludzie czy Jezus przed ludźmi ?


Cytat:
Podobnie Księga Sędziów 16,7 i 11 Samson mówi o sobie; Będę jak każdy człowiek tj. jak każdy pospolity człowiek.
Jak można mówić o ludziach, że pomrą jak ludzie?
Jak można mówić o człowieku, że będzie jak każdy człowiek? etc...


Każdy z podanych przykładów nijak się ma do tego co napisał Paweł więc szukaj dalej

Fil 2: 7 lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem, (8) uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i to do śmierci krzyżowej.

W podanym przez ciebie linku są duże rozbieżności oto przykład :

Jan 3.13
I nikt nie wstąpił do nieba, tylko ten, który z nieba zstąpił, Syn człowieczy, który był (albo jest) w niebie

P66: John 3:13 ( P66- Najstarszy rękopis pochodzący z II w.nr.)
και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υιος του ανθρωπου

I nikt nie wstąpił do nieba jeśli nie ten który z nieba zstąpił Syn człowieczy

ℵ - 01 (Sinaiticus)

και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υς̅ του ανθρωπου·

B - 03 (Vaticanus)

και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υιος του ανθρωπου
_________________
יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
Ostatnio zmieniony przez David 77 2013-09-08, 17:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Purpureus

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 47
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-09-08, 19:33   

David 77 napisał/a:
Czyli jesteś takim wolnym strzelcem ze swoją prywatną interpretacją

A znasz jakąś interpretację, która nie jest prywatną? :lol:


Cytat:
Ależ podałem ci konkretny werset gdzie tak jest

Jan 1:10 δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο pochodzi od rdzennego ? i tutaj dokończysz


Dobrze jest jeszcze wiedzieć co się kopiuje. Co mam dokończyć? Egeneto to aoryst czasownika ginomai [gignomai]. Swiat oznacza tutaj ludzi co wynika wprost ze słów I świat Go nie poznał.

Cytat:
A to nowość wszyscy ludzie zarwano wierzący jak i niewierzący do NOWE STWORZENI ?


Apostoł Jan używa tutaj zabiegu stylistycznego, który nazywamy effectus pro efficacia przedstawienie zamierzonego skutku działania zamiast samego działania. Podobnie, gdy nazywa Chrystusa Zbawicielem świata.


Cytat:
Ew Jan 17: 5 a teraz Ty mnie uwielbij, Ojcze, u siebie samego tą chwałą, którą miałem u ciebie, [b]zanim świat powstał.

o jakim powstaniu świata mówi tutaj Jezus ? kto był wcześniej ludzie czy Jezus przed ludźmi ?

Skoro miał chwałę u Ojca przed założeniem świata to nie u siebie, dlatego prosi o to co Bóg zgotował dla Niego przed założeniem świata, ale to nie implikuje, że już wtedy istniał.
Efezjan 1.4 (BT) W Nim bowiem wybrał nas przez założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. czy z tego, że nas wybrał w Nim wynika, iż wtedy istnieliśmy pod względem aktu? Czy raczej w przeznaczeniu i obietnicy.


Cytat:
Każdy z podanych przykładów nijak się ma do tego co napisał Paweł więc szukaj dalej


Po prostu nie bardzo wiesz jak z tego wybrnąć, więc zbyłeś to byle czym.


Cytat:
Fil 2: 7 lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem, (8) uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i to do śmierci krzyżowej.

Cóż w tym trudnego? Skoro podmiotem jest Jezus Chrystus człowiek narodzony w Betlejem za Panowania cesarza Augusta. Będąc w kształcie Bożym przyjął kształt sługi i stał się jak inni pospolici ludzie.


Cytat:
Jan 3.13
I nikt nie wstąpił do nieba, tylko ten, który z nieba zstąpił, Syn człowieczy, który był (albo jest) w niebie

Jest to tak oczywiste, że chyba nawet nie wymaga tłumaczenia. Komentarz powstał w XVII wieku, współczesne wydania krytyczne tekstu greckiego nieznacznie się różnią.
_________________
http://christianismirestitutio.pl/
 
     
David 77
Zasłużony

Pomógł: 120 razy
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1357
Poziom: 31
HP: 76/2536
 3%
MP: 1211/1211
 100%
EXP: 77/104
 74%
Wysłany: 2013-09-08, 20:45   

Purpureus,

Cytat:
Dobrze jest jeszcze wiedzieć co się kopiuje. Co mam dokończyć? Egeneto to aoryst czasownika ginomai [gignomai]. Swiat oznacza tutaj ludzi co wynika wprost ze słów I świat Go nie poznał.




Już wcześniej pisałem -patrz na kontekst tj wersety wcześniejsze gdzie Logos występuje w roli pośrednika stworzenia . I tutaj jest różnica gdyż w prologu Jan jest mowa o pośrednictwie Syna w stwarzaniu zaś Paweł pisze o Jezusie jako stwórcy nowego stworzenia . Zatem należy rozgraniczyć te dwa fakty .

Cytat:
Skoro miał chwałę u Ojca przed założeniem świata to nie u siebie, dlatego prosi o to co Bóg zgotował dla Niego przed założeniem świata, ale to nie implikuje, że już wtedy istniał.
Efezjan 1.4 (BT) W Nim bowiem wybrał nas przez założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. czy z tego, że nas wybrał w Nim wynika, iż wtedy istnieliśmy pod względem aktu? Czy raczej w przeznaczeniu i obietnicy.


Wybranie nie jest równoznaczne z tym że ktoś wcześniej w niebie istniał :-D

Czy możesz podać chociaż jeden werset biblijny gdzie któryś z apostołów pisze iż wcześniej był w niebie zstąpił na ziemie i wróci tam gdzie był poprzednio




Oczywiście Jezus jako istota duchowa miał chwałę u Ojca istniejąc w wcześniej w niebie , następnie wyzbył się tej chwały o czym też pisze apostoł Paweł

2 Kor 8:9 Albowiem znacie łaskę Pana naszego Jezusa Chrystusa, że będąc bogatym, stał się dla was ubogim, abyście ubóstwem jego ubogaceni zostali.


Fil 2: ,7 (6) który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu, (7) lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem,


Rozumienie danego fragmentu biblii powinno być zgodne z innymi wersetami które dotyczą tego samego tematu

1 Kor 8: 6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, za pośrednictwem którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy

Od którego momentu wszytko pochodzi od Boga Ojca czy od śmierci Jezusa ? czy też może chodzi tutaj oto że Bóg jest stwórcą wszystkiego ,a to wszystko został zaś uczynione za pośrednictwem Chrystusa .
_________________
יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
 
     
Purpureus

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 47
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-09-08, 21:29   

David 77 napisał/a:
Purpureus, Już wcześniej pisałem -patrz na kontekst tj wersety wcześniejsze gdzie Logos występuje w roli pośrednika stworzenia . I tutaj jest różnica gdyż w prologu Jan jest mowa o pośrednictwie Syna w stwarzaniu zaś Paweł pisze o Jezusie jako stwórcy nowego stworzenia . Zatem należy rozgraniczyć te dwa fakty .


Popełniasz rażący błąd przyjmując za przesłankę w dowodzeniu to co powinno zostać wpierw udowodnione. Założyłeś sobie apriori, że Jan mówi o stworzeniu z Genezis tylko, gdzie dowód?

Cytat:
Czy możesz podać chociaż jeden werset biblijny gdzie któryś z apostołów pisze iż wcześniej był w niebie zstąpił na ziemie i wróci tam gdzie był poprzednio

Ale kto wrócił? Syn Człowieka wstąpił do nieba i zstąpił z nieba, nie zaś ktoś przed Nim.


Cytat:
Oczywiście Jezus jako istota duchowa miał chwałę u Ojca istniejąc w wcześniej w niebie , następnie wyzbył się tej chwały o czym też pisze apostoł Paweł

Jaka istota duchowa?


Cytat:
Od którego momentu wszytko pochodzi od Boga Ojca czy od śmierci Jezusa ? czy też może chodzi tutaj oto że Bóg jest stwórcą wszystkiego ,a to wszystko został zaś uczynione za pośrednictwem Chrystusa .

Pan Jezus jest pośrednikiem wyłącznie nowego stworzenia 2 Kor 5.17 (BT) Jeżeli więc ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a oto wszystko stało się nowe.

Wszechświat stworzył Bóg bez żadnego pomocnika

Izajasz 44.24 (BT) Jam jest Pan, uczyniłem wszystko, Sam rozpiąłem niebiosa, rozpostarłem ziemię; a któż był ze Mną?

Job 9.8 (BT) On sam rozciąga niebiosa, kroczy po morskich głębinach;

Neh. 9.6 (BT) Ty, Panie jesteś jedyny. Ty uczyniłeś niebiosa, niebiosa niebios i całe ich wojsko; ziemię i wszystko, co na niej; morza i wszystko, co w nich. Ty ożywiasz to wszystko, a wojsko niebios oddaje Ci pokłon.

Apostoł mówi, że Dz. Ap. 1.1 (BT) Pierwszą Księgę napisałem, Teofilu, o wszystkim, co Jezus czynił i czego nauczał od początku tylko zapomniał wspomnieć o stworzeniu świata?
_________________
http://christianismirestitutio.pl/
 
     
David 77
Zasłużony

Pomógł: 120 razy
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1357
Poziom: 31
HP: 76/2536
 3%
MP: 1211/1211
 100%
EXP: 77/104
 74%
Wysłany: 2013-09-11, 11:37   

Purpureus,

Cytat:
Popełniasz rażący błąd przyjmując za przesłankę w dowodzeniu to co powinno zostać wpierw udowodnione. Założyłeś sobie apriori, że Jan mówi o stworzeniu z Genezis tylko, gdzie dowód?


Już na samym wstępie Progu Jan mówi ,, na początku był Logos '' o jaki początek tutaj chodzi ? o tym już mówi kontekst. Błędne ja i pozbawione całkowitej logiki jest doszukiwanie się podobnej frazy typu ,,apostołowie byli z Jezusem też od początku'' pytanie od jakiego początku ? czy będziesz twierdził że od chwili narodzenia byli oni apostołami czy od momentu kiedy zostali oni wybranie prze Jezusa na apostołów ? podobnie jest z innymi fragmentami które traktują o początku . Błąd takiego argumentowania polega na tym że słowo początek wrzucasz do jednego wora tym samym nie świadomie negując że początek o jakim np ; mowa w 1 Moj 1;1 nie musi oznacza początek przed stworzeniem wszystkiego :-D


Cytat:
Ale kto wrócił? Syn Człowieka wstąpił do nieba i zstąpił z nieba, nie zaś ktoś przed Nim.


A gdzie ty w tym fragmencie wyczytałeś że koś wrócił z nieba ? podłe ci najstarsze rękopisy Ty zaś opierasz się na błędnych dopiskach , jeszcze raz ci wklejam to co napisałem odnośnie tego wersetu :

P66: John 3:13 ( P66- Najstarszy rękopis pochodzący z II w.nr.)
και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υιος του ανθρωπου

I nikt nie wstąpił do nieba jeśli nie ten który z nieba zstąpił Syn człowieczy

ℵ - 01 (Sinaiticus)

και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υς̅ του ανθρωπου·

B - 03 (Vaticanus)

και ουδεις αναβεβηκεν εις τον ουρανον ει μη ο εκ του ουρανου καταβας ο υιος του ανθρωπου


Cytat:
Pan Jezus jest pośrednikiem wyłącznie nowego stworzenia 2 Kor 5.17 (BT) Jeżeli więc ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a oto wszystko stało się nowe.


Czyli rozumiem że zaprzeczasz temu o czym pisze apostoł Paweł

1 Kor 8:6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy.

uważasz że wszystko pochodzi od Boga dopiero po fakcie kiedy Jezus powrócił do nieba ?

Gal 4:4 lecz gdy nadeszło wypełnienie czasu, zesłał Bóg Syna swego, który się narodził z niewiasty i podlegał zakonowi.

Paweł określa tutaj Jezusa Synem Boga którego Bóg zesłał a ten z kolei narodził się z niewiasty .

Jan. 6:62
62. Cóż dopiero, gdy ujrzycie Syna Człowieczego, wstępującego tam, gdzie był pierwej?
(BW)
 
Jezus wypowiada się tutaj jako OSOBA nie zaś myśl czy też plan .

Jan. 16: 28 Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do Ojca.

Słowo znowu jest tłumaczeniem greckiego przysłówka παλιν (z powrotem na powrót ,znowu , ponownie) stosowany w celu zaakcentowania powrotu tam gdzie wcześniej dana osoby lub rzecz była np.;

Marek 2:1 I znowu, po kilku dniach, przyszedł do Kafarnaum i usłyszano, że jest w domu.

Jezus powrócił tam gdzie już wcześniej był .

Jan 4:3 Opuścił Judeę i odszedł z powrotem do Galilei.

Jn 6:45,46
45 Napisano bowiem u proroków: I będą wszyscy pouczeni przez Boga. Każdy, kto słyszał od Ojca i jest pouczony, przychodzi do mnie.
46 Nie jakoby ktoś widział Ojca: Ojca widział tylko Ten, który jest od Boga."

Jezus stwierdza tutaj że różni się od każdego człowieka w poznaniu Boga, czyli Ojca. Nikt z ludzi nigdy Boga nie widział, natomiast Jezus tak. Ponieważ pochodzi od Boga. Skoro więc Jezus widział Boga, to ten takt wskazuje na to , że przebywał z nim w niebie zanim przyszedł od niego.
_________________
יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
 
     
Purpureus

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 47
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-09-11, 20:26   

Ani słowem się nie odniosłeś do tego co napisałem, gdyż jak rozumiem nie bardzo wiesz co odpowiedzieć.
David 77 napisał/a:

Już na samym wstępie Progu Jan mówi ,, na początku był Logos '' o jaki początek tutaj chodzi ? o tym już mówi kontekst.

Tylko, gdzie kontekst mówi, że owa Mowa czy Słowo było na początku stworzenia Nieba i Ziemi? Werset 6 Był człowiek posłany od Boga imieniem Jan sugeruje, iż autor mówi o tym samym początku co inny ewangelista Mar. 1.1 (BT) Początek Ewangelii o Jezusie Chrystusie, Synu Bożym. Jak jest napisane u proroka Izajasza: Oto Ja posyłam wysłańca mego przed Tobą; on przygotuje drogę Twoją.
Cytat:
Błędne ja i pozbawione całkowitej logiki jest doszukiwanie się podobnej frazy typu ,,apostołowie byli z Jezusem też od początku'' pytanie od jakiego początku? czy będziesz twierdził że od chwili narodzenia byli oni apostołami czy od momentu kiedy zostali oni wybranie prze Jezusa na apostołów ? podobnie jest z innymi fragmentami które traktują o początku . Błąd takiego argumentowania polega na tym że słowo początek wrzucasz do jednego wora tym samym nie świadomie negując że początek o jakim np ; mowa w 1 Moj 1;1 nie musi oznacza początek przed stworzeniem wszystkiego :-D

Właśnie przykład z Jan 15.27 jest bardziej adekwatny aniżeli 1 Mojżeszowa 1.1 ponieważ w Jan 1.1 i Jan 15.27 nie ma przydawki dopełniaczowej a w 1 Mojżeszowej 1.1 jest i wiadomo o jaki początek chodzi, gdyż tam bezdyskusyjnie został określony.

Cytat:
A gdzie ty w tym fragmencie wyczytałeś że koś wrócił z nieba ? podłe ci najstarsze rękopisy Ty zaś opierasz się na błędnych dopiskach , jeszcze raz ci wklejam to co napisałem odnośnie tego wersetu : ...I nikt nie wstąpił do nieba jeśli nie ten który z nieba zstąpił Syn człowieczy

Podmiotem w Jan 3.13 jest Syn Człowieka zarówno czasownik wstąpił - anabebeken ( perfectum) i zstąpił - katabas (aoryst) wyrażają czynność dokonaną. Zatem oba wydarzenia należały do przeszłości w momencie wypowiadania tych słów.

Cytat:
Czyli rozumiem że zaprzeczasz temu o czym pisze apostoł Paweł
1 Kor 8:6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy. uważasz że wszystko pochodzi od Boga dopiero po fakcie kiedy Jezus powrócił do nieba ?

Zaprzeczam jedynie nieuzasadnionym wnioskom jakie wyciągasz. W rozdziale 8 apostoł mówi o tym wszystkim co należy do naszego zbawienia a nie o stworzeniu nieba i ziemi.
Cytat:
Gal 4:4 lecz gdy nadeszło wypełnienie czasu, zesłał Bóg Syna swego, który się narodził z niewiasty i podlegał zakonowi. Paweł określa tutaj Jezusa Synem Boga którego Bóg zesłał a ten z kolei narodził się z niewiasty .

Posłanym jest człowiek Jezus narodzony z Marii dziewicy a nie ktoś przed Nim. Więc kompletnie nie rozumiem argumentu budowanego na podstawie Gal. 4.4.
Cytat:
Jan. 6:62
62. Cóż dopiero, gdy ujrzycie Syna Człowieczego, wstępującego tam, gdzie był pierwej?
(BW) Jezus wypowiada się tutaj jako OSOBA nie zaś myśl czy też plan .

Wypowiada się jako Osoba Ludzka i jako osoba ludzka wstąpi tam, gdzie byl pierwej. A gdzie był wiemy z Jan 3.13. Szerzej o tym miejscu tutaj http://christianismirestitutio.pl/?p=100 i tutaj http://christianismirestitutio.pl/?p=108

Cytat:
Jan. 16: 28 Wyszedłem od Ojca i przyszedłem na świat; znowu opuszczam świat i idę do Ojca. Słowo znowu jest tłumaczeniem greckiego przysłówka παλιν (z powrotem na powrót ,znowu , ponownie) stosowany w celu zaakcentowania powrotu tam gdzie wcześniej dana osoby lub rzecz była np.;

Cały czas podmiotem jest osoba ludzka. Więc nie widzę problemu w dosłownym rozumieniu tych słów. Problem macie wy ponieważ we wszystkich tego rodzaju miejscach bycie w niebie czy wyjście i powrót przypisywane są ludzkiej osobie.
Cytat:
Skoro więc Jezus widział Boga, to ten takt wskazuje na to , że przebywał z nim w niebie zanim przyszedł od niego.

I znów podmiot został jasno wskazany. Zatem słów mówiących o ludzkiej osobie nie można odnosić do kogoś kto ludzką osobą nie był.

Jedynym tekstem, który może być używany w kwestii przypisywania kreacji synowi jest Hebrajczyków 1.10 tyle tylko, ze dla SJ jest baaaaardzo niewygodny jak i po wnikliwej analizie dla samych trynitarzy również. Pozostałe jak Jan 1.3,10, Hebr 1.2 czy Kol 1.16-20 nie zawierają nawet wzmianki Nieba i Ziemi.
_________________
http://christianismirestitutio.pl/
Ostatnio zmieniony przez Purpureus 2013-09-11, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
David 77
Zasłużony

Pomógł: 120 razy
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 1357
Poziom: 31
HP: 76/2536
 3%
MP: 1211/1211
 100%
EXP: 77/104
 74%
Wysłany: 2013-09-14, 11:19   

Purpureus,
Cytat:

Ani słowem się nie odniosłeś do tego co napisałem, gdyż jak rozumiem nie bardzo wiesz co odpowiedzieć.


Ależ odpowiedziałem czytaj jw.

Cytat:
Tylko, gdzie kontekst mówi, że owa Mowa czy Słowo było na początku stworzenia Nieba i Ziemi? Werset 6 Był człowiek posłany od Boga imieniem Jan sugeruje, iż autor mówi o tym samym początku co inny ewangelista Mar. 1.1 (BT) Początek Ewangelii o Jezusie Chrystusie, Synu Bożym. Jak jest napisane u proroka Izajasza: Oto Ja posyłam wysłańca mego przed Tobą; on przygotuje drogę Twoją.


Zapomniałeś wspomnieć o ty że niestety o Janie nie znajdziemy ani jednej wzmianki gdzie by było napisane że Jan był w niebie .


W prologu Jan słowo początek występuje dokładnie w takim samym znaczeniu jak w Genes 1:1 .
Cytat:

Podmiotem w Jan 3.13 jest Syn Człowieka zarówno czasownik wstąpił - anabebeken ( perfectum) i zstąpił - katabas (aoryst) wyrażają czynność dokonaną. Zatem oba wydarzenia należały do przeszłości w momencie wypowiadania tych słów.


Czy to zmienia jakoś fakt że oprócz Jezusa nikt z ludzi nie był w niebie ? przecież taka jest wymowa tego wersetu

Cytat:
Zaprzeczam jedynie nieuzasadnionym wnioskom jakie wyciągasz. W rozdziale 8 apostoł mówi o tym wszystkim co należy do naszego zbawienia a nie o stworzeniu nieba i ziemi.



Kontekst jaki nadaje zrozumienie temu wersetowi zaprzecza twej błędnej interpretacji

1 Ko 8: 5 Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów,

wers 6 wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejem

wersety te są jednoznaczne Jedynym prawdziwym Bogiem jest Bóg JHWH od którego pochodzi wszystko czyli on jest stwórcą wszystkiego , dalsze słowa mówią już za siebie .

Cytat:
Cały czas podmiotem jest osoba ludzka. Więc nie widzę problemu w dosłownym rozumieniu tych słów. Problem macie wy ponieważ we wszystkich tego rodzaju miejscach bycie w niebie czy wyjście i powrót przypisywane są ludzkiej osobie.


Czyż Jezusowi jako człowiekowi nie mogła być przywrócona pamięć kim wcześniej był
Żaden z proroków czy też apostołów nie mówił że był wcześniej w niebie a rzekomo tak mówiono za czasów Jezusa :-D

Wypisz mi te wersety w których jest mowa o tym że jakiś prorok czy też któryś z uczniów Jezusa twierdził że był wcześniej w niebie

Księga Roz, wers:


Kol 1.16-20ponieważ w nim zostało stworzone wszystko, co jest na niebie i na ziemi, rzeczy widzialne i niewidzialne, czy to trony, czy panowania, czy nadziemskie władze, czy zwierzchności; wszystko przez niego i dla niego zostało stworzone. BW

Czym jest to niewidzialne ?
_________________
יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
Ostatnio zmieniony przez David 77 2013-09-14, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Purpureus

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 47
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2013-09-14, 12:15   

Cytat:
Ależ odpowiedziałem czytaj jw.

Mówiąc kolokwialnie lejesz wodę.

Dz. Ap. 1.1 (BT) Pierwszą Księgę napisałem, Teofilu, o wszystkim, co Jezus czynił i czego nauczał od początku.

Gdzie zatem opisał stworzenie przez Niego nieba i ziemi w, którym ponoć Jezus uczestniczył "na początku"??

Tym bardziej, że w świetle poniższych fragmentów mowa jest o jednej tylko przyczynie zaistnienia nieba i ziemi.

Izajasz 44.24 (BT) Jam jest Pan, uczyniłem wszystko, Sam rozpiąłem niebiosa, rozpostarłem ziemię; a któż był ze Mną?

Job 9.8 (BT) On sam rozciąga niebiosa, kroczy po morskich głębinach;

Neh. 9.6 (BT) Ty, Panie jesteś jedyny. Ty uczyniłeś niebiosa, niebiosa niebios i całe ich wojsko; ziemię i wszystko, co na niej; morza i wszystko, co w nich. Ty ożywiasz to wszystko, a wojsko niebios oddaje Ci pokłon.

Cytat:
Zapomniałeś wspomnieć o ty że niestety o Janie nie znajdziemy ani jednej wzmianki gdzie by było napisane że Jan był w niebie .


Jezus jako człowiek wstąpił do nieba i z niego zstąpił co jednoznacznie sugeruje Jan 3.13 jeżeli ma być interpretowany dosłownie. Paweł również był w niebie jako człowiek.
2 Kor. 12.2 (BT) Znam człowieka w Chrystusie, który przed czternastu laty - czy w ciele - nie wiem, czy poza ciałem - też nie wiem, Bóg to wie - został porwany aż do trzeciego nieba.

To ma dowodzić Jego preegzystencji również?

Cytat:
W prologu Jan słowo początek występuje dokładnie w takim samym znaczeniu jak w Genes 1:1 .


Ponieważ?

Cytat:
Czy to zmienia jakoś fakt że oprócz Jezusa nikt z ludzi nie był w niebie ? przecież taka jest wymowa tego wersetu


A Henoch, Eliasz a później Paweł? Wymowa tego wersetu jest inna.

Cytat:
Kontekst jaki nadaje zrozumienie temu wersetowi zaprzecza twej błędnej interpretacji....wersety te są jednoznaczne Jedynym prawdziwym Bogiem jest Bóg JHWH od którego pochodzi wszystko czyli on jest stwórcą wszystkiego , dalsze słowa mówią już za siebie .

Wiele słów lecz niewiele treści...

Cytat:
Czyż Jezusowi jako człowiekowi nie mogła być przywrócona pamięć kim wcześniej był
Żaden z proroków czy też apostołów nie mówił że był wcześniej w niebie a rzekomo tak mówiono za czasów Jezusa :-D


Te teksty w sposób wystarczający pozwalają na stwierdzenie, że ludzka osoba jaką był Jezus Chrystus wstąpiła do nieba była w niebie i z niego zstąpiła. Nie mówią natomiast, że Jezus w jakiejś enigmatycznej przedludzkiej postaci był w niebie. Najpierw udowodnij, że te teksty mówią, iż Pan Jezus w niebie był jako preegzystujący duch wtedy ma sens dalsza dyskusja.

Cytat:
Wypisz mi te wersety w których jest mowa o tym że jakiś prorok czy też któryś z uczniów Jezusa twierdził że był wcześniej w niebie


To zaczyna być irytujące...dyskutujesz z własnymi projekcjami i ja ma w tym uczestniczyć.

Cytat:
Czym jest to niewidzialne ?

Autor od początku mówi o dziele nowego stworzenia przez rzeczy widzialne ma na myśli ludzi przez niewidzialne zastępy anielskie mówi o stworzeniu względem nowego stanu i kondycji nie zaś rodzajów. Dlatego w wersecie 20 wspomina o krwi przelanej na krzyżu i pojednaniu tego wszystkiego co na niebie i na ziemi.

I na koniec jedyny tekst, który może być używany w celu udowodnienia, iż Jezus jest Stworzycielem to Hebrajczyków 1.10 ponieważ tam bezdyskusyjnie jest mowa o stworzeniu Nieba i Ziemi. Wszelkiej maści zwolennicy preegzystencji (poza trynitarzami bo Ci są tutaj bardziej konsekwentni)pod względem aktu mijają ten tekst bo jest dla nich strasznie niewygodny a w istocie jest jedynym, który może być cytowany na poparcie takiej tezy.
_________________
http://christianismirestitutio.pl/
Ostatnio zmieniony przez Purpureus 2013-09-14, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14