FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zmartwychwstanie Jezusa
Autor Wiadomość
oluss
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-11-11, 00:22   

nic nie nastapilo.
Pisze ze sabat jescze sie nie skonczyl a Jezusa w grobie JUZ NIE BYLO.
ile razy mam sie powtarzac? i pamietaj Nie bawie sie w wyliczanki
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6280
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4515/6115
 73%
EXP: 258/330
 78%
Wysłany: 2014-11-11, 01:37   

olus napisał/a:
nic nie nastapilo.
Pisze ze sabat jescze sie nie skonczyl a Jezusa w grobie JUZ NIE BYLO.
ile razy mam sie powtarzac? i pamietaj Nie bawie sie w wyliczanki


Nie ma żadnych wyliczanek, lecz odtwarzanie chronologii z ostatniego tygodnia życia i zmartwychwstania Pana Jezusa. Ale, jeżeli według Ciebie, gdzieś są to się nie włączaj, tak jak postanowiłeś. Zaczekaj, aż się wszystko wyjaśni.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
oluss
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-11-11, 01:42   

zaczekam.Tylko zeby te wyliczanki nie byly sprzeczne z tym ze zmartwychstal przed przybycie kobiet do grobu :0
 
     
Ozeasz


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 189
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 22/27
 81%
Wysłany: 2014-11-11, 23:36   

olus napisał/a:
cytaty podawalem wiele razy.
Wszystkie na ktorych wy sie opieracie mowia ze rano go juz nie bylo.
Jak czytam MAt 28,1 to czytam doddatkowo ze nie bylo jeszcze konca sabatu.


Olusie juz c tlumaczylem ze podpieranie sie jednym blednie przetlumaczonym wersetem nie jest dowodem :lol: brniesz w tym bledzie coraz glebiej.
 
     
oluss
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-11-11, 23:39   

Zle tlumaczysz to ty.Amen
Twoje manipulacje nic nie dadza.
Zeby na glowie stawal to nie jestes wstanie tak
zmanipulowac ze wyjdzie niedziela BO Pismo
podaje ze W NIEDZIELE to juz go tam(w grobie) nie bylo.
Amen
 
     
Ozeasz


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 189
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 22/27
 81%
Wysłany: 2014-11-11, 23:52   

olus napisał/a:
Zle tlumaczysz to ty.Amen
Twoje manipulacje nic nie dadza.
Zeby na glowie stawal to nie jestes wstanie tak
zmanipulowac ze wyjdzie niedziela BO Pismo
podaje ze W NIEDZIELE to juz go tam(w grobie) nie bylo.
Amen


Drogi Olusie , to nie ja tlumacze tylko wiele wieksze mozgi ktore
sie znaja na hebrajskim i greckim i tlumacza to przysiegle, wiec
nie miej do mnie pretensji ze tlumacze w 16 wieku sie pomylili i
teraz wierzysz ze byl to Sabat
 
     
oluss
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-11-11, 23:54   

Tak i czesc tych wiekszych mozgow przetlumaczylo ze byla jeszcze sobota.
baa te najwieksze podały prawidlowo gramtycznie przetlumaczony tekst
co juz podawalem na co nabrales wody w usta zaczoles kombinować :lol:

no to może ja się teraz posmieje :lol: :lol: :lol:
na drugi raz nie zgrywaj cwaniaka bo do niego wiele
ci brakuje pod kazdym wzgledem a przez to wypaczasz
nauke i tresc Pisma.AMEN!
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6280
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4515/6115
 73%
EXP: 258/330
 78%
Wysłany: 2014-11-11, 23:54   Re: Uroczyste Zgromadzenie w sabat Kościoła Żyd. 12:22

Ozeasz napisał/a:
Pokoja napisał/a:

Baranek był przygotowywany i spożywany w dniu 13 Nisana, a Wieczerza na pograniczu 13 i 14 Nisana. Gdy apostołowie jeszcze jedli baranka z przaśnikami, to pan Jezus łamał chleb i dawał im. Mogli go spożywać już 14 Nisana. Natomiast kielich jest wyraźnie zaznaczone, że został wypity po Wieczerzy, czyli już 14 Nisana. Śmierć Pana Jezusa nastąpiła w tym dniu przed nastaniem uroczystego sabatu. Józef z Arymatei wziął ciało od Piłata, gdy nastał wieczór, Mt. 27:57. Miało ono być w łonie ziemi trzy dni i trzy noce. Liczmy. Przed końcem:

1. 15 Nisan (pierwsza doba),
2. 16 Nisan (druga doba),
3. 17 Nisan (trzecia doba).

W ten sposób, upłynęły trzy doby w łonie ziemi).

Z J. 20:1 wynika, że M. Magdalena, gdy jeszcze było ciemno, pierwszego dnia tygodnia, ale już według nowej rachuby liczenia doby nie znalazła już w grobie ciała Pana Jezusa. Według starej rachuby żydowskiej był jeszcze sabat (17 Nisan), ale według nowej była już niedziela (18 Nisan). Nowe liczenie rozpoczęło się właśnie z powodu zmartwychwstania Pana Jezusa. W Rosji podobno nawet komuniści, zachowali nazwę niedzieli jako "woskrasienie" (zmartwychwstanie).



Czyli dobrze licze, ze wedlug twojej rachuby wychodzi tak jak Olus pisze tyle ze mijacie sie miedzy noca, poniewaz on twierdzi ze byla to sobota a ty piszesz ze niedziela, lecz to sie nie zgadza z tym co Daniel pisze, cialo nie moglo lezec dluzej w grobie niz dwa trzy dni gdyz ulegalo gniciu.

Pan Jezus umiera na krzyzu dnia 14 Nissan miedzy dwoma wieczorami czyli okolo godziny 9 czasu zydowskiego(15 nasz czas) zostaje pochowany w pospiechu aby zdazyc przed Sabatem, poniewaz byl to dzien przygotowania, Jezus pozostaje w grobie caly Sabat, w Niedzele nad ranem przychodza kobiety do grobu lecz jego juz tam nie ma, jest to 16 Nissan, zaczyna sie Swieto przasnikow,podsumowujac:

14 Nissan - Smierc Jezusa
15 Nissan Sabat Jezus pozostaje w grobie
16 Nissan- zmartwychwstanie Jezusa w nocy lub na ranem


mijaja trzy dni ktore Jezus spedzil w grobie zgodnie z tym co powiedzial,
Mar.8:31 I zaczął ich pouczać o tym, że Syn Człowieczy musi wiele cierpieć, musi być odrzucony przez starszych, arcykapłanów oraz uczonych w Piśmie i musi być zabity, a po trzech dniach zmartwychwstać.
trzeciego dnia zmartwychwstanie”(Mt 16:21; 17:23)
zmartwychwstanie „(...) w ciągu trzech dni” (Mt 26:61),
Rowniez Ap.Pawel nam daje wiadomosc
1Kor.15:3-8 Najpierw bowiem podałem wam to, co i ja przejąłem, że Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism (4) i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism, (5) i że ukazał się Kefasowi, potem dwunastu; (6) potem ukazał się więcej niż pięciuset braciom naraz, z których większość dotychczas żyje, niektórzy zaś zasnęli; (7) potem ukazał się Jakubowi, następnie wszystkim apostołom; (8) a w końcu po wszystkich ukazał się i mnie jako poronionemu płodowi.

Jesli patrzac na twoje liczenie wychodzi ze Pan Jezus byl w grobie 5 dni
14 Nissan-1 dzien_
NOC
15 Nissan-2 dzien_
NOC
16 Nissan-3 dzien_
NOC
17 Nissan-4 dzien_
NOC
18 Nissan-5 dzien

Czyli wychodzi z tego 5 dni i 4 noce, pierwszy dzien sie liczy poniewaz wtedy nie liczono dnia zerowego
Takie myslenie ma kolega Olus tyle ze u niego wkradaja sie dwa Sabaty.

14 Nissan-1 dzien_
NOC
15 Nissan-2 dzien_ Sabat
NOC
16 Nissan-3 dzien_
NOC
17 Nissan-4 dzien_ Sabat

Tu w tym przypadku wystepuja 4 dni w grobie i trzy noce co nie jest zgodne i jest ponad to co napisane w Biblii :lol:


Rzeczywiście, może się wydawać, że kwestia dotycząca pogrzebania ciała Pana Jezusa w łonie ziemi, tak już została skomplikowana, że jest nie do ruszenia. Duch Słowa Bożego jednak podpowiada, że wszystko w nim jest jak należy i dzięki cierpliwości, osiągniemy to, co Pan obiecał, że poznanie prawdy nas wyswobodzi z tego ciągłego dociekania, jak za dni Hioba. W związku z tym proponuję, abyśmy czas trwania śmierci Pana Jezusa i czas przebywania jego ciała w łonie ziemi, uporządkowali według następujących punktów podanych w następnym poście:

TRZY I PÓŁ DNIA ŚMIERCI, A TRZY DNI PRZEBYWANIA Pana Jezusa W ŁONIE ZIEMI
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6280
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4515/6115
 73%
EXP: 258/330
 78%
Wysłany: 2014-11-11, 23:57   TRZY I PÓŁ DNIA ŚMIERCI JEZUSA, A TRZY DNI W ŁONIE ZIEM

Złożoności problematycznej kwestii dotyczącej okresu śmierci Pana Jezusa i przebywania jego ciała w łonie ziemi, wymaga aby uporządkować ją według następujących, niżej podanych punktów:

1. Trzy różne rachuby liczenia dni i godzin;
a) wieczór i poranek,
b) dzień i noc,
c) od północy,

2. Rozróżnianie między czasem trwania śmierci Pana Jezusa, a okresem przebywania jego ciała w łonie ziemi – podobnie jak Judejczycy, zostali 12 lat wcześniej, uprowadzeni do niewoli przed rozpoczęciem się 70 lat panowania Imperium Babilońskiego;

3. Uznanie sabatu uroczystego i zwyczajnego;

4. Uwzględnienie różnych wypowiedzi Pana Jezusa, co do okresu Jego śmierci i przebywania w łonie ziemi.


Omówienie punktów

Ad 1. Pierwszą rachubę czasu pokazuje nam pierwsze sprawozdanie o stworzeniu:

Nastał wieczór, nastał poranek – dzień pierwszy i tak w kolejne dni. Jest to najszerszy porządek w Bożej rzeczywistości, postrzeganej przez nas, jako noc z Rdz. 1:2 na tle, której wszystko stworzył. Trwa on od czasu, gdy stała się światłość, Rdz. 1:3-5.

Na podstawie fundamentalnego porządku stwarzania, w lokalnych częściach Wszechświata, został wprowadzony inny, w którym jest dzień i noc, Rdz. 1:14-19. W tym porządku działają układy planetarne.

Wybawienie człowieka (Izraela) o północy od osamotnienia

Treść zapisana w Rdz. 2:21 (zesłał Bóg głęboki sen na człowieka, tak, że zasnął), już jest jakąś sugestią, co do północy, gdyż wtedy wchodzimy w najtwardszy sen, który po uwolnieniu się od troski o ciało i o sprawy doczesne, najbardziej sprzyja zbliżeniu do spraw duchowych, Bożych.

Cytat:
I rzekł Mojżesz: Tak mówi Pan: O północy przejdę przez Egipt. Wyj. 11:4; Hio. 34:20; Ps. 119:62

(29) O północy zabił Pan wszystkich pierworodnych w ziemi egipskiej, od pierworodnego syna faraona, który miał zasiąść na jego tronie, aż do pierworodnego syna więźnia, który był w więzieniu, i wszelkie pierworodne bydła. (30) I wstał faraon tej nocy, on i wszyscy dworzanie jego, i wszyscy Egipcjanie; i powstał wielki krzyk w Egipcie, gdyż nie było domu, w którym nie byłoby umarłego. Wyj. 12:29


Trzy rachuby połowy tygodnia cierpienia i śmierci Pana Jezusa

Wszystkie trzy powyższe porządki, występują też w duchowej, Chrystusowej rzeczywistości.

WIECZORY I PORANKI

Ostatnia Wieczerza Paschalna Pana Jezusa, rozpoczęła się wieczorem (Mt. 26:20), według prawa nadanego Izraelowi od wyjścia z niewoli egipskiej, Wyj. 12:3-6. O tej samej porze następnego dnia, Józef z Arymatei przyszedł do Piłata po ciało, Mt. 27:57. Działanie według wieczorów, następuje głównie w stosunku do starego porządku Żydów, Mt. 8;16; 14:15,16; 16:2; 20:8; Mr. 4:35; J. 6:16.

DNI I NOCE

Porządek według dni i nocy w NT, wiąże się z przebywaniem Pana Jezusa (jako słońca sprawiedliwości, J. 1:4,5; 8:12; 12:35,36) w królestwie starego świata i jego władcy szatana, który za pośrednictwem dostępnych mu narzędzi, chce zwieść i pokonać Zbawiciela człowieka, Mt. 12:40; Łk. 18:7; Ap. 7:15; 12:10; 14:11; 20:10. Pan Jezus w ręce Rzymian, został wydany nad samym ranem, a więc o ok. pierwszej godziny, Mt. 27:1,11; J. 18:28. Także następnego dnia przyszli do Piłata rano, aby kazał zapieczętować grób na trzy dni Jezusa w łonie ziemi, i tak się stało Mt. 27:62-66.
NOCE I DNI (od północy do północy)

Cytat:
(1) A po sabacie, o świcie pierwszego dnia tygodnia, przyszła Maria Magdalena i druga Maria, aby obejrzeć grób. (2) I oto powstało wielkie trzęsienie ziemi, albowiem anioł Pański zstąpił z nieba i przystąpiwszy odwalił kamień i usiadł na nim.
(11) A […] oto niektórzy ze straży przyszli do miasta i powiadomili arcykapłanów o wszystkim, co zaszło. (12) Ci zaś zebrali się wraz ze starszymi i po naradzie dali sporo pieniędzy żołnierzom, (13) mówiąc: Powiedzcie, że uczniowie jego w nocy przyszli i ukradli go, gdy spaliśmy. (14) A jeśliby o tym usłyszał namiestnik, my go przekonamy i wam bezpieczeństwo zapewnimy. (15) Wzięli więc pieniądze i postąpili tak, jak ich pouczono. I rozniosła się ta wieść wśród Żydów aż po dzień dzisiejszy. Mt. 28:1,2, 11-15


Na podstawie kodów Stronga w. 2 można przetłumaczyć następująco:

W Mt. 28:1 napisano, że niewiasty przyszły grób oglądać,

Kod:
Więc/2532 widziały/2400 dokonujący się/1096 wielki/3173 wstrząs/4578, ponieważ/1063 posłany/32 stróż/2962, przyszedłszy/2597 z powodu/1537 nieba/3772, zbliżywszy się/4334, odtoczył/617 kamień/3037, ponadto/1883 nawet/2532 sam/846 gdzieś przebywał/2521. 


Wszędzie gdzie jest użyte określenie, oznaczone kodem Stronga nr 4578, słowo „ziemia”, zostało dodane przez przebiegłych i obłudnych arcykapłanów „z Mt. 28:11”, abyśmy myśleli, że chodziło tylko o trzęsienie ziemi. Ten wielki wstrząs dokonywał się w nocy nawet w straży pilnującej grobu i w innych ludziach. Korneliusz, setnik kohorty zwanej italską, wcześniej powiedział:

Cytat:
Zaprawdę, ten człowiek był Synem Bożym

Zaiste, człowiek ten był sprawiedliwy.


(33) A o godzinie szóstej ciemność zaległa całą ziemię, do godziny dziewiątej. (34) O godzinie dziewiątej zawołał Jezus donośnym głosem: Eloi, Eloi, lama sabachtani? Co się wykłada: Boże mój, Boże mój, czemuś mnie opuścił? (35) A niektórzy z tych, co stali obok, gdy to usłyszeli, mówili: Oto Eliasza woła. (36) I przybiegł jeden, napełnił gąbkę octem, włożył ją na trzcinę i dał mu pić, mówiąc: Poczekajcie, zobaczymy, czy przyjdzie Eliasz, aby go zdjąć. (37) Jezus zaś zawołał donośnym głosem i oddał ducha. (38) Wtedy zasłona świątyni rozdarła się na dwoje, od góry aż do dołu. (39) A widząc to setnik, który stał naprzeciwko niego, że tak oddał ducha, rzekł: Zaprawdę, ten człowiek był Synem Bożym. Mr. 15:33-39

(44) A była już mniej więcej godzina szósta i ciemność zaległa całą ziemię aż do godziny dziewiątej, (45) gdy zaćmiło się słońce; i rozdarła się zasłona świątyni na dwoje. (46) A Jezus, zawoławszy wielkim głosem, rzekł: Ojcze, w ręce twoje polecam ducha mego. I powiedziawszy to, skonał. (47) Wtedy setnik, ujrzawszy, co zaszło, oddał chwałę Bogu, powiadając: Zaiste, człowiek ten był sprawiedliwy. (48) A wszystkie te rzesze, które się zeszły na to widowisko, ujrzawszy to, co się stało, bijąc się w piersi, zawracały. Łk. 23:44-48


Wierzę, że stróżem tym był setnik Korneliusz, jeden ze straży, która pilnowała grobu. Część straży przychylna arcykapłanom powiadomiła ich w mieście o wszystkim, co zaszło, ale pomimo przekupienia ich nie można było ukryć prawdy o tym, co się stało. Inni ze straży nie dali się przekupić, dlatego fałszerstwo duchownych nie może się utrzymać na wieki. Lud za Bożą sprawą rozliczy ich, pomimo wyuczonej płaczliwości duchownych, że tak cierpią za Ojczyznę i przebiegle wyłudzają jego poparcie. To z nich wywodzą się najwięksi mąciciele, którzy kontrolują burzliwe elementy społeczeństwa, aby tylko otrzymać władzę.

Poniżej zestawiłem różne wypowiedzi Pisma Świętego o różnych wydarzeniach i w różnym rozmiarze, mających miejsce w nocy i o północy. Ma to na celu ukazanie podobieństw, zachodzących miedzy porą narodzin, zmartwychwstania i drugiej paruzji Pana Jezusa Chrystusa. Najpierw na obłokach, jak złodziej w nocy, a później w ujawnieniu (epifanii) jej.

Cytat:
Sami … dokładnie wiecie, iż dzień Pański przyjdzie jak złodziej w nocy. 1Tes. 6:2

Pamiętaj więc, czego się nauczyłeś i co usłyszałeś, i strzeż tego, i upamiętaj się. Jeśli tedy nie będziesz czujny, przyjdę jak złodziej, a nie dowiesz się, o której godzinie cię zaskoczę. Ap. 3:3

Oto przychodzę jak złodziej; błogosławiony ten, który czuwa i pilnuje szat swoich, aby nie chodzić nago i aby nie widziano sromoty jego. Ap. 16:15

Wtem o północy powstał krzyk: Oto oblubieniec, wyjdźcie na spotkanie. Mt. 25:6


Pierwszymi, którzy do tego wezwania się zastosowali przy zmartwychwstaniu Pana Jezusa było wielu z tych, którzy pilnowali jego grobu, (pierwsi wschodzącą gwiazdę zauważyli mędrcy).

A o czwartej straży nocnej przyszedł do nich, idąc po morzu. Mt. 14:25; Mr. 6:48[/quote];

Przy zmartwychwstaniu, symbolem tego wzburzonego morza byli strażnicy grobu, którzy udali się do arcykapłanów. Natomiast wstrząs dotknął tych, którzy w jakimś stopniu nie zgadzali się z wyrokiem, a później stali się członkami Kościoła. Nie mogli znieść, że władza zwierzchnia przez duchownych intrygantów, została wykorzystana do zgładzenia człowieka sprawiedliwego. Żydzi posiadający tylko autonomię od Rzymu, na krótko zdominowali go, jak Sedekiasz Babilon i Egipt. Oni potrzebują tylko przebiegłego wprowadzenia takich przepisów prawa, aby przez nie zawładnąć społeczeństwem, Dn. 6:8-10; J. 19:5-8; J. 19:10,11.

Cytat:
A pierwszego dnia tygodnia, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, przyszła Maria Magdalena do grobu i ujrzała kamień odwalony od grobu. J. 20:1

Dlatego Mr. 16:2 o treści:

I bardzo rano, skoro wzeszło słońce, pierwszego dnia tygodnia, przyszły do grobu.


Można przetłumaczyć następująco:

Skoro w zwykłym dniu przed regularnie zwoływanym sabatem, niewiast nakupiły wonności;

Kod:
Nawet przyszły do grobu bardzo wcześnie; pierwszego tygodnia, ciepło słoneczne brało początek.


Sabat tygodniowy (17 Nisana), według rachuby wieczornej, rozpoczął się trzema dalszymi tzw. dużymi godzinami wieczoru rozpoczynającymi go, a zakończył się wraz z zakończeniem pierwszego wieczoru.. Trwał więc w pośrodku (996) wieczorów, tak samo jak Pascha, Wyj. 12:6. Jeżeli sabat zwykły, zwołany na dzień 17 Nisana skończył się, to nastające pozostałe trzy wielkie (9 małych) godziny, pierwszego dnia nowego tygodnia, które trwały do wschodu słońca oznaczały, że upłynęła już prawie cała noc następnego dnia, a więc było po sabacie. Czy więc tak dowolnie zostało użyte tu greckie słowo όψέ (opse), oznaczone kodem Stronga nr 3796? Znaczy ono zarówno - o późnej porze, wieczorem; potem, później; po – czyli pod koniec danej doby, jak i po jej zakończeniu. Gdy jednak uwzględnimy trwanie sabatu według porządku dni i nocy, to do nastania wczesnego rana, trwał jeszcze sabat. W tej sytuacji można zrozumieć, dlaczego użyto tego właśnie słowa, a nie innego jednoznacznego, oznaczającego, albo późną porę, albo początek następnego dnia.

Początek doby według porządku od północy do północy, rozpoczynał się między sabatem kończącym się krótkim wieczorem (w nastającej nocy), a sabatem kończącym się przed rankiem (dniem). Znaczy to, że wtedy rozpoczynał się nowy bieg doby, dlatego O Północy stał się krzyk, Mt. 25:6.

(1) A gdy minął sabat, Maria Magdalena i Maria Jakubowa, i Salome nakupiły wonności, aby pójść i namaścić go. (2) I bardzo rano, skoro wzeszło słońce, pierwszego dnia tygodnia, przyszły do grobu. (3) I mówiły do siebie: Któż nam odwali kamień od drzwi grobu? (4) Ale gdy spojrzały, zauważyły, że kamień był odwalony, był bowiem bardzo wielki. Mr. 16:1-4

Ad 2. Rozróżnianie między czasem trwania śmierci Pana Jezusa, a okresem przebywania jego ciała w łonie ziemi – podobnie jak Judejczycy, zostali 12 lat wcześniej, uprowadzeni do niewoli przed rozpoczęciem się 70 lat panowania Imperium Babilońskiego. Śmierć Pana Jezusa trwała 3 i pół dnia, a przebywanie w łonie ziemi trwało 3 dni.

Ad 3. Uznanie sabatu uroczystego i zwyczajnego.

Sabat zwyczajny był zwoływany regularnie, co siedem dni. W roku śmierci Pana Jezusa przypadł 17 Nisana, czyli drugiego dnia po sabacie nadzwyczajnym, który był ogłaszany, każdego dnia 15 Nisana, czyli po zabiciu i spożyciu baranka z przaśnikami.

Ad 4. Uwzględnienie różnych wypowiedzi NT, co do okresu śmierci Pana Jezusa i jego przebywania w łonie ziemi.

TRZY DNI

Cytat:
(57) A gdy nastał wieczór, przyszedł człowiek bogaty z Arymatei, imieniem Józef, który też był uczniem Jezusa. (58) Ten przyszedł do Piłata i prosił o ciało Jezusa. Wtedy Piłat kazał je wydać. (59) A Józef wziął ciało i owinął je w czyste prześcieradło, (60) i złożył je w swoim nowym grobie, który wykuł w skale, i zatoczył przed wejście do grobu wielki kamień, i odszedł. […]
(62) Nazajutrz (sabat nadzwyczajny, ogłaszany – święte zgromadzenie), czyli w dzień po święcie Przygotowania, zebrali się u Piłata przedniejsi arcykapłani i faryzeusze, (63) mówiąc: Panie, przypomnieliśmy sobie, że ten zwodziciel jeszcze za życia powiedział: Po trzech dniach zmartwychwstanę. (64) Rozkaż więc zabezpieczyć grób aż do trzeciego dnia, żeby czasem uczniowie jego nie przyszli, nie ukradli go i nie powiedzieli ludowi: Powstał z martwych. I będzie ostatnie oszustwo gorsze niż pierwsze. (65) Rzekł im Piłat: Macie straż, idźcie, zabezpieczcie, jak umiecie. (66) Poszli więc i zabezpieczyli grób, pieczętując kamień i zaciągając straż.

jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak i Syn Człowieczy będzie w łonie ziemi trzy dni i trzy noce. Mt. 12:40

Skoro niewiasty przyszły wcześnie grób oglądać,


Kod:
Więc widziały dokonujący się wielki wstrząs, ponieważ posłaniec stróż, przyszedłszy z powodu nieba, zbliżywszy się, odtoczył kamień; ponadto przebywał gdzieś nawet sam. Mt. 28:1,2


Cytat:
Powiedzcie, że uczniowie jego w nocy przyszli i ukradli go, gdy spaliśmy. Mt. 28:13


Ostatnie oszustwo stało się gorsze niż pierwsze. Pierwszym razem, ciało Pana Jezusa, jako pospolitego przestępcy chcieli wrzucić do Gehenny. Wcześniejsze ich układy z Piłatem były oparte na oszustwie. Realizowali działanie tajemnicy nieprawości, aby dzięki dualizmowi i pluralizmowi synkretycznemu (Dz. 4:26-28; Łk. 23:12), zgromadzić podstępnie jak najwięcej zwolenników dla stracenia Pana Jezusa. Dla ukrycia przed ludem tych układów był im potrzebny Judasz, pośrednik nieprawości. Chcieli i zwiedli naród, że Pan Jezus jest złoczyńcą. Utrzymując, że jest on zwodzicielem, tworzyli sobie zasłonę dymną, dla swojego oszustwa. Pierwszym razem nie wiedzieli, że Nikodem i Józef z Arymatei, są potajemnymi uczniami Pana Jezusa. Drugim razem nie wiedzieli, że nawet u Rzymian Pan Jezus ma swoich zwolenników, takich jak Korneliusz i dworzanin królewski.

TRZECIEGO DNIA

Cytat:
(21) Od tej pory zaczął Jezus Chrystus tłumaczyć uczniom swoim, że musi pójść do Jerozolimy, wiele wycierpieć od starszych arcykapłanów i uczonych w Piśmie, że musi być zabity i trzeciego dnia wzbudzony z martwych.

(23) I zabiją go, ale On trzeciego dnia będzie wskrzeszony z martwych. I zasmucili się bardzo. Mt. 16:21; 17:23

(19) I wydadzą go poganom na pośmiewisko i na ubiczowanie i na ukrzyżowanie, a dnia trzeciego zostanie wzbudzony z martwych. Mt. 20:19

(22) powiadając: Syn Człowieczy musi wiele cierpieć i musi być odrzucony przez starszych i arcykapłanów, i uczonych w Piśmie, i musi być zabity, a dnia trzeciego wskrzeszony. Łk. 9:22

(31) A wziąwszy z sobą dwunastu, rzekł do nich: Oto idziemy do Jerozolimy, i wszystko, co napisali prorocy, wypełni się nad Synem Człowieczym. (32) Wydadzą go bowiem poganom i wyśmieją, zelżą i oplwają, (33) a ubiczowawszy, zabiją go, ale dnia trzeciego zmartwychwstanie. Łk. 18:31-33

(7) że Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzesznych ludzi i musi być ukrzyżowany, a dnia trzeciego powstać.
(21) A myśmy się spodziewali, że On odkupi Izraela, lecz po tym wszystkim już dziś trzeci dzień, jak się to stało.
(46) I rzekł im: Jest napisane, że Chrystus miał cierpieć i trzeciego dnia zmartwychwstać Łk. 24:7,21,46

(36) Posłał On synom izraelskim Słowo, zwiastując dobrą nowinę o pokoju przez Jezusa Chrystusa; On to jest Panem wszystkich. (37) Wy wiecie, co się działo po całej Judei, począwszy od Galilei, po chrzcie, który głosił Jan - (38) o Jezusie z Nazaretu, jak Bóg namaścił go Duchem Świętym i mocą, jak chodził, czyniąc dobrze i uzdrawiając wszystkich opętanych przez diabła, bo Bóg był z nim. (39) A my jesteśmy świadkami tego wszystkiego, co uczynił w ziemi żydowskiej i w Jerozolimie; jego to zabili, zawiesiwszy na drzewie. (40) Ale Bóg wzbudził go trzeciego dnia i dozwolił mu się objawić. (41) Nie całemu ludowi, lecz świadkom uprzednio wybranym przez Boga, nam, którzy z nim jedliśmy i piliśmy po jego zmartwychwstaniu. (42) Przykazał nam też, abyśmy ludowi głosili i składali świadectwo, że On jest ustanowionym przez Boga sędzią żywych i umarłych. Dz. 10:36-42


Najpierw bowiem podałem wam to, co i ja przejąłem, że Chrystus umarł za grzechy nasze według Pism (4) i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism, 1Kor. 15:3,4

Według porządku dni i nocy 14 Nisan rozpoczął się o świcie ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku wieczornego. Pan Jezus zmartwychwstał trzeciego dnia, licząc od pogrzebania go w łonie ziemi.

PO TRZECH DNIACH

Cytat:
I zaczął ich pouczać o tym, że Syn Człowieczy musi wiele cierpieć, musi być odrzucony przez starszych, arcykapłanów oraz uczonych w Piśmie i musi być zabity, a po trzech dniach zmartwychwstać. Mr. 8:31

Pouczał bowiem uczniów swoich i mówił im: Syn Człowieczy będzie wydany w ręce ludzkie i zabiją go, ale zabity po trzech dniach zmartwychwstanie. Mr. 9:31

[...] i będą go wyśmiewać i pluć na niego, ubiczują go i zabiją, lecz po trzech dniach zmartwychwstanie. Mr. 10:34

[…] przypomnieliśmy sobie, że ten zwodziciel jeszcze za życia powiedział: Po trzech dniach zmartwychwstanę. (64) Rozkaż więc zabezpieczyć grób aż do trzeciego dnia, żeby czasem uczniowie jego nie przyszli, nie ukradli go i nie powiedzieli ludowi: Powstał z martwych. I będzie ostatnie oszustwo gorsze niż pierwsze. Mt. 27:63,64

(7) A gdy już złożą swoje świadectwo, zwierzę wychodzące z otchłani stoczy z nimi bój i zwycięży, i zabije ich. (8) A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany. (8) A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany. (9) I patrzeć będą ludzie ze wszystkich ludów i plemion, i języków, i narodów na ich trupy przez trzy i pół dnia, i nie pozwolą złożyć ich trupów w grobie. Ap. 11:7-9


Według porządku wieczornego 14 Nisan rozpoczął się po zmierzchu ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku dni i nocy. Pan Jezus zmartwychwstał po trzech dniach, licząc od chwili jego śmierci. Dlatego jest uzasadnione, aby uznać, że śmierć Pana Jezusa trwała 3 i pół dnia, Dn. 9:24-27.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Ozeasz


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 189
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 22/27
 81%
Wysłany: 2014-11-13, 20:35   

Drogi Pokoja

Nijak sobie tego nie moge poukladac wedlug tego co napisales.
Zaczne od konca ,jak mam to rozumec??

Cytat:
Według porządku wieczornego 14 Nisan rozpoczął się po zmierzchu ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku dni i nocy

Przeciez dzien albo sie zaczynal o zmierzchu albo ow polowie Nisan, chyba tego nie rozumiem.

Jesli jednak zydzi do dzis licza dni od zmierzchu do zmierzchu to tak tez musialo yc za czasow Jezusa, skoro mamy podane dokladnie godziny kiedy Jezus umarl,o godzinie 3 ukrzyzowano Mesjasza Mar.15:25 A była godzina trzecia, kiedy go ukrzyżowali. tak pozostaje na krzyzu do godziny 9 wtedy Jezus umiera Mar.15:34,37 O godzinie dziewiątej zawołał Jezus donośnym głosem: Eloi, Eloi, lama sabachtani? Co się wykłada: Boże mój, Boże mój, czemuś mnie opuścił? , 37- Jezus zaś zawołał donośnym głosem i oddał ducha. do konca Sabatu pozostaje niewiele czasu, Mar.15:42 A gdy już nadszedł wieczór, był to bowiem dzień Przygotowania, który jest przed sabatem, w tym czasie Jozef z Arymatei musial udac sie do Pilata i potem spowrotem na gore aby zdjac Jezusa z krzyza i zaniesc go do grobu, wszystko bylo robione w pospiechu aby zdazyc przed Sabatem, nawet nie zostal namaszczony Jezus przed zlozeniem do grobu dlatego kobiety przychodza pozniej.
Tak sie konczypierwszy dzien, nie jest to dzien zerowy poniewaz zydzi wtedy dnia zerowego nie liczyli wiec jest to pierwszy dzien Jezusa w grobie, mimo tego ze byla to moze godzina lub dwie to liczy sie jako jeden dzien.
Potem nastaje Sabat czyli 15 Nissan tu jestesmy zgodni
Kolejny dzien u ciebie jest dla mnie nie zrozumialy, jest to 16 Nissan czy to byl kolejny Sabat??
17 Nissan?? czy to jest dzien zmartwychwstania Jezusa??

Zrobilem wykres dla jasniejszego zrozumienia, 14 Nissan dalem tylko dzien poniewaz tylko dzien Jezus byl w grobie.



Poniewaz;

i że został pogrzebany, i że dnia trzeciego został z martwych wzbudzony według Pism, 1Kor. 15:3,4
i
a ubiczowawszy, zabiją go, ale dnia trzeciego zmartwychwstanie. Łk. 18:31-33

i
I zabiją go, ale On trzeciego dnia będzie wskrzeszony z martwych. I zasmucili się bardzo. Mt. 16:21; 17:23


Kazdy werset mowi o dniu trzecim, jesli sie przyjzec twoim wyjasnieniom to wlasnie: poniewaz nie zrozumialem czy byl to 17 Nissan czy 18 Nissan to dzien juz jest czwarty jesli spojrzymy na rysunek, minela trzecia noc ale dzien juz czwarty, poniewaz jest niemozliwym aby zawsze wyszly trzy dni trzy noce, tak jak Pan Bog stwarzal swiat rowniez nie jest podane przy dniu siodmym ze byla noc, bylo 7 dni i 6 nocy. Biblia wielokrotnie mowiac o dniu trzecim jako zmartwychwstania Jezusa nie mowi o trzeciej nocy.
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13633
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 412/608
 67%
Wysłany: 2014-11-13, 20:41   

Czym dłuższe posta to większy bałagan jest.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
oluss
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 81367/88443
 92%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2014-11-13, 20:49   

trzy dni i trzy noce

:lol:
 
     
Ozeasz


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 189
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 22/27
 81%
Wysłany: 2014-11-13, 20:58   

nike napisał/a:
Czym dłuższe posta to większy bałagan jest.


Nike wierze ze Pokoja chcial mi to dobrze wytlumaczyc dlatego ten post taki dlugi jest.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6280
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4515/6115
 73%
EXP: 258/330
 78%
Wysłany: 2014-11-14, 00:47   

Ozeasz napisał/a:
nike napisał/a:
Czym dłuższe posta to większy bałagan jest.


Nike wierze ze Pokoja chcial mi to dobrze wytlumaczyc dlatego ten post taki dlugi jest.


Rozumiem "nike", ale Tobie "Ozeaszu" dziękuję za zrozumienie, dlaczego post jest taki długi, ale proszę jeszcze o cierpliwość. Jutro odpowiem na Twój wcześniejszy post. Żydowski porządek liczenia dni nie zmienił się, ale dokonali ustępstwa na rzecz Żydów z diaspory i prozelitów, którzy żyli w innym porządku.

Dążyłem do uzasadnienia dokładnego określenia przez Pana Jezusa dwóch rożnych okresów, związanych z jego wydaniem, cierpieniem i śmiercią, a przebywaniem jego ciała w grobie. Biorąc pod uwagę pierwsze, zmartwychwstał po trzech dniach. Miał przebywać w łonie ziemi trzy dni i trzy noce, a okres przebywania w stanie śmierci jest dłuższy, niż przebywanie w grobie. Nawet Łazarz był w grobie ponad trzy dni.

Cytat:
Rzekł Jezus: Usuńcie ten kamień. Rzekła mu Marta, siostra umarłego: Panie! Już cuchnie, bo już jest czwarty dzień w grobie. J, 11:39


Pan Jezus też 3 i pół dnia był w stanie śmierci jak dwaj świadkowie z Ap. 11:9,11; Dn. 9:27
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6280
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4515/6115
 73%
EXP: 258/330
 78%
Wysłany: 2014-11-15, 21:34   

Ozeasz napisał/a:
Drogi Pokoja

Nijak sobie tego nie mogę poukładać według tego, co napisałeś.


Twoja wyrozumiała postawa jest mi pokrzepieniem. Wybacz „Ozeaszu”, drogi przyjacielu, że dopiero teraz odpisuję na ten Twój post. Jestem wdzięczny Panu, że dał nam Konkordancję Stronga, ale bardzo pragnę, aby dał nam ją w wersji elektronicznej. Słyszałem już zapowiedź, że może w tym roku będzie. Zapewni ona jeszcze większą pomoc „w głębokiej wodzie”.

Rozumiem, co stanowi dla Ciebie trudność w poukładaniu sobie tego, co opisałem. Przyznam, że też bardzo źle się czuję, gdy ktoś burzy koło mnie bardzo głęboką wodę. Razem zostaliśmy na nią wrzuceni, bo Pan pragnie, abyśmy trudzili się dla poznania uduchowienia Słowa jego, Łk. 17:5-10 (Izj. 23:17,18; 1Pio. 1:12; 2:18; Efz. 6:5; 1Kor. 4:9). Jedni czuwaliśmy o drugiej straży a inni czuwamy o trzeciej, aby tylko Pan, a nie najemnik nam usługiwał J. 6:67-69; J. 10:1-5; Łk. 12:36-38.

Najemnikiem jest ten człowiek niegodziwości, który przez łączenie się z nierządnicą, fałszuje Słowo Boże, J. 10:12,13 Mt. 28:11-15; Rz. 1:18. W ten sposób ona w „nocy”, zagniotła mrzonki o wyzwoleniu Żydów z pod panowania Rzymian (J. 12:31; Łk. 24:21), już wtedy „zagniotła” ideę anty-Chrystusa tak, jak nierządnica z 1Krl. 3:16-28, która o północy zabrała dziecko drugiej nierządnicy, 1Krl. 3:18-20. Klęska dwóch powstań żydowskich, potwierdziła to. Jest to obraz na problem chrześcijańskiej „północy”. W szczególny sposób, rozpoczął się on przy grobie Chrystusa, zmartwychwstającego w duchu. Nas też on dotknął, jako wielki duchowy wstrząs.

Czyj jest Chrystus? Czy tylko Żydów pod Zakonem Mojżeszowym, czy wszystkich narodów „pogrążonych w nocy” (Mt. 4:14-16), skoro, z powodu grzechu zabicia Zbawiciela (J. 19:11), doznający wstrząsu o północy żołnierze rzymscy (Wyj. 11:4; 12:29; Hio. 34:20), za dnia, Żydom pod zakonem, dali pierwszeństwo do Chrystusa? Jednak mądrość Boża, Żydów z pod Zakonu ducha, skierowała z Chrystusem do wszystkich narodów (Ps 119:62), z których przez Ducha Świętego jest jego pochodzenie według ciała. Do tej sytuacji nocy można odpowiednio zastosować słowa Proroka Izajasza z 21:11,12.

Podczas literalnej nocy nastał duchowy dzień w sercach, budzących się Panu. Natomiast dla przeciwników Chrystusa z straży grobowej i o świcie, gdy arcykapłani, dowiedzieli się, co się stało, to nastała duchowa noc, która dała ochronę dla jego uczniów, Izj. 16:3; Wyj. 13:21,22; Mc.3:5-8; Zac. 14:7. Uczniowie odczuli Pokój Chrystusowy, J. 14:27; J. 20:19.

Duch Słowa Bożego, zapowiedział nam Pański ratunek o czwartej straży nocnej J. 6 16-20; Mt. 14 28-33 i w tym porządku ufajmy Panu, a nie utoniemy w tych naszych kontrowersyjnych rozważaniach. Pan stopniowo wyprowadzi nas z odmętu ekstremalnych sytuacji, Dz. 16:16-18; 19:13-20. Bardzo pragnę, aby w tym pomóc na ile obecnie, pozwala mi Słowo Boże, a liczę też na rozwagę Twoją i innych rzetelnych dyskutantów z tego wątku.

Ozeasz napisał/a:
Zacznę od końca, jak mam to rozumieć??

Pokoja napisał/a:
Według porządku wieczornego 14 Nisan rozpoczął się po zmierzchu ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku dni i nocy


Przecież dzień albo się zaczynał o zmierzchu albo w połowie Nisan, chyba tego nie rozumiem.


Już wstępnie w nocy 14 listopada o godz. 0. 47, napisałem na ten temat, ale nie w odniesieniu do tego Twojego postu. Najpierw w poniższy sposób, przedstawię dwa porządki dobowe, zacytuję wszystkie moje wpisy, dotyczące tej kwestii i omówię je.

Zestawienie dwóch porządków mierzenia doby (stałego dla Żydów, a innego dla diaspory).

Za stałym żydowskim podziałem doby, przemawia treść 1Sam. 30:17 w zw. z Prz. 7:9

Cytat:
Dawid urządził wśród nich rzeź od zmierzchu/5399 aż do wieczora/6153 następnego dnia, 1Sam. 30:17.
o zmierzchu/5399, pod wieczór/6153, z nastaniem nocy/3915 i mroku/653. Prz. 7:9


Te dwa teksty bardzo wyraźnie pokazują, że zmierzch/5399 kończył jedną dobę, a wieczór/6153 rozpoczynał następną. W związku z tym warto też jest zwrócić uwagę na treść Wyj. 16:12, że Izraelici mieli jeść mięso miedzy wieczorami/6153. Wieczorem/6153 nadleciały przepiórki, które zbierali przez cały dzień. Mogli, więc jeść mięso aż do następnego wieczora, Wyj. 16:13; Lb. 11:31,32. Nie do zaakceptowania jest myśl, że wieczorem zbierali przepiórki i wtedy najadali się na noc.

W jednym z postów słusznie zauważyłeś, że skoro baranka

Ozeasz napisał/a:
Izraelici trzymali … do dnia 14 Nissan i zabijali miedzy dwoma wieczorami, to mieli niewiele czasu aby go upiec i zjeść przed Sabatem, ponieważ miedzy dwoma wieczorami znaczyło około 9 godziny czyli naszej 15tej.
Pan Jezus natomiast kiedy spożywa wieczerze robi to na początku dnia 14 Nissan, czyli po godzinie 12tej czasu żydowskiego kiedy to skończył się 13 Nissan a naszej 18tej.


Tu jesteśmy zgodni, że Przaśniki Pana Jezusa i Apostołów, rozpoczęły się 13 Nisana (nasza środa), Mt. 26:17-20. Ostatnia Wieczerza jednak rozpoczęła się na styku z 13 na 14 Nisana. Ani baranka, ani chleba nie zostawiono do rana. Gdy oni jedli, to, co pozostało z chleba, gdy kończyli jeść baranka, wziął Pan Jezus, łamał i dawał im. Jedli to jednak już 14 Nisana. Natomiast kielich z owocem winorośli, został już wzięty i wypity 14 Nisana.

Jeśli chodzi o porządek doby w części nocnej, NT wyraża go tak samo jak w ST. Wynika to z zestawienia Mt. 27:57 z Mr. 13:35:

Cytat:
A gdy nastał wieczór/3798, przyszedł człowiek bogaty z Arymatei, imieniem Józef, który też był uczniem Jezusa. (58) Ten przyszedł do Piłata i prosił o ciało Jezusa. Wtedy Piłat kazał je wydać.
Wieczorem/3796, czy o północy/3317, czy gdy kur zapieje/219, czy rankiem/4404.


Wieczorem/3796, greckie opse znaczy - o późnej porze, wieczorem; potem, później; po
Wieczór/3798, greckie opsios znaczy - późny, późno przychodzący, późna pora dnia, wieczór

Tylko Ewangelista Łukasz piszący do dostojnika Teofila, użył ogólnego greckiego określenia hospera, dla oznaczenia pory doby, jaką jest wieczór w szerszym znaczeniu, (Łk. 24:29; Dz. 4:3; 28:23), czyli nocą (nyks/3571), według II porządku dobowego, rozpoczynającego się o świcie.

Wieczór/3798, poprzedza następną porę nastającą wieczorem/3796. Tak, więc gdy Józef z Arymatei przyszedł do Piłata po zgodę na zdjęcie ciała Pana Jezusa, to był Wieczór/3798 NT = zmierzch/5399 ST. Pora ta, trwająca trzy godziny, należała jeszcze do doby z 14 Nisana.

I. Stały wieczorny i porankowy porządek, dla miejscowych Żydów(W2,N,M/P,2,3,4/W1).

.............“P”2,3,4...............14 NISAN
W2,N,M..............„W1”........Pascha

.............P,2,3,4.......................15 NISAN
W2,N.M..............W1.................Sabat ogłaszany, UROCZYSTY

.............P,2,3,4.......................16 NISAN
W2,N.M.............W1..................zwykły postny dzień

.............P,2,3,4.......................17 NISAN
W2,N.M.............W1.................Sabat zwoływany, ZWYKŁY

..............................W2
............................................P,2,3,4.............18 NISAN
................................."Pł”,M............Z„Pł”......Niedziela

II. Porządek dni i nocy, dla Żydów z diaspory i prozelitów z narodów.Początek doby w nim, rozpoczynał się porankiem, według stałego porządku Nr I

Według porządku Nr II, dzień „D” z 14 Nisan rozpoczął się o świcie, czyli w poranku ”P” ok. połowy doby z 14 Nisana, rozpoczynającego się według porządku Nr I..
Poranki „P”, którymi oznaczyłem godziny dzienne według porządku Nr I, odpowiadające dniom, według porządku Nr II, przypadały w tej samej dobie. Doby jednak rozpoczynały się różnie. Jedna z wieczora, a druga o świcie. Porządek Nr II, w którym doba rozpoczynała się o świcie był dogodny dla przybyszów. Mogli dokończyć podróż i poczynić konieczne przygotowania do Paschy. Miało to szczególne znaczenie, gdy po uroczystym sabacie z dnia 21 Nisana, wybierali się w podróż powrotną do domów swoich. W nocy, dla nich jeszcze sabatowej, mogli odpoczywać, ale Żydzi miejscowi bez naruszania doby swojej sabatowej, mogli poczynić dla nich pewne przygotowania do podróży, Przyp. 31:15,18.

NT o dniach od 15 do 18 Nisana

O Sabacie ogłoszonym na dzień 15 Nisana jest napisane w Mr. 16:1a; Łk. 23:54; J. 19:31b,c

O zwykłym roboczym dniu postu – Mr. 16:1b; Łk. 23:56a

O Sabacie, cotygodniowym z 17 Nisana jest napisane w Mt. 28:1a; Łk. 23:56b

Natomiast o Niedzieli z 18 Nisana jest napisane w Mt. 28:1b; Mr. 16:2; Łk. 24:1; J. 20:1

Teraz jeszcze raz możesz przeczytać, tą samą treść, a mam nadzieję, że już powinna być łatwiejsza do zrozumienia, i to dla każdego. Przepraszam, ale nie mogłem tak od razu.

Cytat:
Według porządku wieczornego 14 Nisan rozpoczął się po zmierzchu, ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku dni i nocy. Pan Jezus zmartwychwstał po trzech dniach, licząc od chwili jego śmierci. Dlatego jest uzasadnione, aby uznać, że śmierć Pana Jezusa trwała 3 i pół dnia, Dn. 9:24-27.

Według porządku dni i nocy 14 Nisan rozpoczął się o świcie, ok. połowy 14 Nisana, który rozpoczynał się według porządku wieczornego. Pan Jezus zmartwychwstał trzeciego dnia, licząc od pogrzebania go w łonie ziemi.

Sabat tygodniowy (17 Nisana), według rachuby wieczornej, rozpoczął się trzema dalszymi tzw. dużymi godzinami wieczoru rozpoczynającymi go, a zakończył się wraz z zakończeniem pierwszego wieczoru.. Trwał więc w pośrodku (996) wieczorów, tak samo jak Pascha, Wyj. 12:6. Jeżeli sabat zwykły, zwołany na dzień 17 Nisana skończył się, to nastające pozostałe trzy wielkie (9 małych) godziny, pierwszego dnia nowego tygodnia, które trwały do wschodu słońca oznaczały, że upłynęła już prawie cała noc następnego dnia, a więc było po sabacie.

Początek doby według porządku od północy do północy, rozpoczynał się między sabatem kończącym się krótkim wieczorem (w nastającej nocy), a sabatem kończącym się przed rankiem (dniem). Znaczy to, że wtedy rozpoczynał się nowy bieg doby, dlatego O Północy stał się krzyk, Mt. 25:6.

Sabat zwyczajny był zwoływany regularnie, co siedem dni. W roku śmierci Pana Jezusa przypadł 17 Nisana, czyli drugiego dnia po sabacie nadzwyczajnym, który był ogłaszany, każdego dnia 15 Nisana, czyli po zabiciu i spożyciu baranka z przaśnikami.


Stały porządek żydowski nie zmienił się w stosunku do miejscowych Żydów. Co do godzin ukrzyżowania i śmierci Pana Jezusa mamy takie same przekonanie, jak podano w Słowie Bożym.

O godzinie 3 ukrzyżowano Mesjasza - A była godzina trzecia, kiedy go ukrzyżowali Mar.15:25. Ok godziny 9 Jezus umarł na krzyżu, ale nie od razu został zdjęty przez Józefa z Arymatei, Mar.15:34,37; Mar.15:42

Ostatnie trzy godziny 14 Nisana, czyli dnia Przygotowania, stanowiły wieczór, który już nadszedł. Razem z nimi był to dzień, który jest przed sabatem, ale nie zwyczajnym, zwoływanym, co tydzień, lecz przed uroczystym, czyli tym ogłaszanym. Tego wieczoru Józef z Arymatei udał się do Piłata po zgodę na zdjęcie ciała Pana Jezusa z krzyża. Udał się po nie i zaniósł je do grobu, aby zdążyć przed Sabatem.

Tymi trzema godzinami wieczornymi, które obejmuje litera „W”, skończył się 14 Nisan. Potem nastał Sabat czyli 15 Nissan. Jesteśmy zgodni, że to był Sabat. Dopuszczasz nawet taką ewentualność, że sabat uroczysty, nałożył się na sabat tygodniowy. W tym jednak się różnimy. Bronię przekonania, że były wtedy te dwa Sabaty, ale nie nakładały się, ani nie następowały po sobie, jako dzień po dniu. Utrzymuję, że były one oddzielone jednym, zwykłym dniem, czyli 16 Nisan.

Dzień 16 Nisan jest dla Ciebie nie zrozumiały.

Być może dlatego, że nie uwzględniasz faktu, że po sabacie uroczystym, jedne niewiasty nakupiły wonności, a inne ją przygotowały. Nie mogły tego uczynić, ani w ogłaszany, uroczysty sabat 15 Nisana, ani w zwoływany sabat cotygodniowy. Chociaż 16 Nisan nie był takim sobie zwykłym dniem, ponieważ w tym czasie spożywano tylko przaśniki, aż do 21 Nisana. Był to więc post, ale można było pracować w przeciwieństwie do 15 i 21 Nisana. Były to dwa ogłaszane, uroczyste sabaty, w które nie można było pracować.

Słowo Boże NT nie podaje nam konkretnie momentu zmartwychwstania Chrystusa. Odczytujemy go bardziej po znakach, świadczących o tym, a nie po zapisanej w nim konkretnej godzinie. Wierzę, że mógł być to już dzień 17 Nisana, czyli cotygodniowy Sabat. Wtóra obecność i Tysiąclecie Chrystusa, to też tysiącletni Sabat. Zmartwychwstanie się rozpoczęło, jak wierzymy na jego początku, ale, zgodnie z Ap. 20:4-6, tylko część Członków Kościoła dostąpiła niewidzialnego I zmartwychwstania. Pozostali dostępują przemiany bez zapadania w sen śmierci. Rozumiem to, jako proces stopniowego łączenia się z Panem, aż do pełnego zmartwychwstania całego Chrystusa, a nie tylko jego członków. Zupełne zmartwychwstanie duchowego, zbiorowego bytu Chrystusowego nastąpi czasu ujawnienia jego paruzji w Epifanii.

Wykres, który zrobiłeś dla jaśniejszego zrozumienia nie jest do końca dobry, ponieważ nie kończy się trzygodzinnym wieczorem.

Obrazek]http://www.iv.pl/...803.png]Obrazek

14 Nisan od śmierci Pana Jezusa, to jeden dzień, ale Pan Jezus w „łonie ziemi” był trzy dni i trzy noce. Liczy się je od 15 Nisana, a nie od 14. Tak dokładnie, to liczy się je od zapieczętowania grobu, raniutko 15 Nisana. Od tego momentu Syn Człowieczy był dosłownie w „łonie ziemi”, ale i w jej sercu. Nikt z tych, którzy w jakikolwiek sposób uczestniczyli w jego zabiciu i pogrzebaniu, od momentu zapieczętowania grobu nie mógł spokojnie żyć. Jest napisane, że ci, którzy odchodzili od krzyża bili się w piersi, co zrobili. Uśpienie tej czujności nastąpiło u przywódców, aż do rana. Od rana i oni jednakowo, zaczęli się lękać, a więc od tego momentu, Syn Człowieczy niepokoił i ich serca.

Rozpoczyna się dzień pierwszy 15 Nisan, a po nim 16 i 17 – mamy dokładnie trzy dni i dwie noce. O późnej porze, wieczorem/3796, greckie opse, czyli 17 Nisana, rozpoczyna się trzecia noc.

Jest faktem, że zostało napisane, że Syn Człowieczy zmartwychwstanie trzeciego dnia, ale też i po trzech dniach. Jeżeli trzeciego dnia, to znaczy, że o dowolnej porze, ale w dzień, a jeżeli po trzech dniach to znaczy, że o dowolnej porze, ale w nocy. Jest to większa tajemnica niż to już dwa akapity wyżej napisałem. Znaczy to, że Chrystus umarł w ciele, ale w duchu został przywrócony życiu. Wstrząs, jaki się dokonywał w jego uczniach, gdziekolwiek byli; w straży pilnującej grobu, czy w uczniach i innych Żydach, był procesem stopniowym od dnia sabatu cotygodniowego do nocy, kiedy to do grobu przyszły niewiasty i widziały, co się stało, Mr. 16:2 i J. 20:1.

Zasugerowanie czytelnikowi, że chodziło tylko o trzęsienie ziemi, uśpiło jego czujność na dwa tysiąclecia, w czasie których w szerszym rozmiarze mógł być pogrzebany „w łonie ziemi”. Za naszych dni dokonał i nadal się dokonuje wielki wstrząs, nawet u „arcykapłanów z Mt. 28:11”. Tak więc, jakby nie liczyć, wychodzi dokładnie 3.5 doby, stosownie do 3.5 roku działalności, do 3.5 symbolicznych czasów (1260 lat) i ... .
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12