|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
zmartwychwstanie Jezusa |
Autor |
Wiadomość |
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2014-12-03, 22:24
|
|
|
Ozeasz napisał/a: | nike napisał/a: | Ozeasz napisał/a: | Lecz u Izraelitów po zmierzchu nie bylo wieczoru lecz noc, | Niestety nie.
Pierwszy wieczór jest od godziny 15-do 18-tej ---naszego czasu] czyli 13 Nisan o godzinie 15-tej do 18-tej jest wieczór który kończy dzień.
A od godziny 18-tej dzień 14-ty nisan tez ma swój wieczór, a nie od razu noc. wieczór jest od godziny 18-tej do godziny 21-szej naszego czasu i ten wieczór jest wieczorem 14-tego nisan
A baranem był zabijany miedzy dwoma wieczorami, czyli miedzy czyli o godzinie 18-tej naszego czasu kończył się 13-ty a zaczynał się wieczór 14-ty i wtedy był zabijany baranek.
Jeden wieczór się kończył, a drugi zaczynał. |
Droga Nike, jak najbardziej chcialbym przyjac to co piszesz ale obraz baranka w
Izraelu nie wypelnilby sie na Panu Jezusie ktory umiera miedzy dwoma wieczorami,
czyli o godzinie 15tej i tak samo baranek w Izraelu mial byc zabijany o tej godzinie.
Obraz musi sie wypelnic, nie mozemy go przesowac o kilka godzin. Chyba ze masz
na to inne wytlumaczenie. |
Zastosowane w Wyj. 12:6 hebrajskie określenie BaJiN, oznaczone kodem Stronga nr 996 może się odnosić, zarówno do konkretnego momentu (np. z/na/u/w - wieczór), czy do określonego przedziału czasowego (np. pomiędzy wieczorami). Zawsze chodzi o wieczór późniejszy, a nie o zmierzch.
Zastosowanie określenia BaJiN w nakazie wiecznym, danym w Wyj. 12:6 miało, a myślę, że jeszcze ma, skoro nadal obchodzimy Pamiątkę śmierci naszego Pana bardzo istotne i elastyczne zastosowanie. Polega ono na tym, że dany nakaz może odnosić się tak do figuralnego baranka, jak i do rzeczywistego Baranka Bożego - Chrystusa.
Baranka figuralnego można zabić bardzo szybko, w konkretnym i krótkim momencie, ale nie Baranka Bożego. Zabicie jego zajęło cały dzień i jest zgodne z duchem nakazu z Wyj. 12:6. Zaczęło się w momencie rozpoczęcia wieczerzy, gdy szatan wzbudził w sercu Judasza zamysł wydania Pana Jezusa, a ten był potrzebny przywódcom Żydów do zabicia go, J.13:2,3. Podjęty zamysł mógł być uruchomiony tylko wtedy, gdy Judasz zgodzi się zdradzić Pana Jezusa, który powiedział, że jeden z Apostołów jest nieczysty i zdradzi.
Gdy Apostołowie jeszcze jedli baranka, to Pan Jezus wziął chleb - przaśnik i dawał im mówiąc, to jest ciało moje. Chleb razem z barankiem, miesza się w ich ustach, a Pan Jezus mówi, to jest ciało moje. Utożsamia się więc z zabitym barankiem i jest wstrząśnięty, aż do głębi, J. 13:21.
Od początku wieczerzy przez spotkanie z zgrają, sąd przed arcykapłanami i Sanhedrynem, Piłatem, Herodem i ponownie Piłatem, aż do rzeczywistego zabicia go Pan Jezus umiera, czyli jest zabijany, jako rzeczywisty baranek, Baranek Boży.
To wyjaśnia, dlaczego zostało użyte określenie BaJiN, zapewniające zabicie w krótkim czasie, w momencie rozpoczynającego się wieczoru, ale i w czasie całej doby, czyli między wieczorami. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-13, 20:03
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Doby jednak rozpoczynały się różnie. Jedna z wieczora, a druga o świcie. |
słusznie ale z tego powodu:
WS 05.12
WK 05.34
ZK 17.44================
wieczór
ZS 18.09
........................nów
WS 05.10
WK 05.46================
wieczór
ZS 18.11
ZK 18.53
WS 05.07
tu widać, że jeden wieczór zaczyna się zachodem księżyca i niedługo następuje noc po zachodzie słońca, drugi wieczór wschodem księżyca po wschodzie słońca i wieczór trwa cały dzień
dlatego Jezus powiedział,
(Mk 13:35) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem.
Cytat: |
(20) Król wstał o świcie i udał się spiesznie do jaskini lwów.
(Ks. Daniela 6:20, Biblia Tysiąclecia)
(16) Król wstał o świcie i Daniel wraz z nim.
(Ks. Daniela 14:16, Biblia Tysiąclecia) |
a jeśli wieczór wypada o świcie tzn, że jest pierwszy dzień po nowiu |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-13, 21:40
|
|
|
naka napisał/a: | jeden wieczór zaczyna się zachodem księżyca i niedługo następuje noc po zachodzie słońca, drugi wieczór wschodem księżyca po wschodzie słońca i wieczór trwa cały dzień
dlatego Jezus powiedział,
Cytat: | (Mk 13:35) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem. |
|
Co masz na uwadze pisząc, że:
Cytat: | wieczór trwa cały dzień |
Jeszcze raz zwracam uwagę na fakt, że:
Cytat: | Zastosowane w Wyj. 12:6 hebrajskie określenie BaJiN, oznaczone kodem Stronga nr 996 może się odnosić, zarówno do konkretnego momentu (np. z/na/u/w - wieczór), czy do określonego przedziału czasowego (np. pomiędzy wieczorami). Zawsze chodzi o wieczór późniejszy, a nie o zmierzch. |
To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi.
Dalsza jednak część doby po zakończeniu wieczoru późniejszego nie jest wieczorem. Nie uważam, że o świcie jest jeszcze wieczór, aż do następnego wieczoru. Nie rozumiem w jaki sposób dałem podstawę do takiego odczytania pory wykonania nakazu. To jest jakieś nieporozumienie.
Cała istota, co do czasu wykonania nakazu z Wyj. 12:6, tkwi w użyciu elastycznego określenia BaJiN, zapewniającego możliwość wykonania tego nakazu w ciągu doby. To okoliczności decydowały, w którym czasie doby ma to się stać. W roku wyjścia z Egiptu, musiało to nastąpić w najszybszym momencie 14 Nisana, ale dzień śmierci Pana Jezusa pokazuje, że Żydzi dopuszczali możliwość także późniejszego spożycia baranka paschalnego, niż to uczynił Pan Jezus na początku doby 14 Nisana. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-14, 00:59
|
|
|
Cytat: | WS 05.12
WK 05.34
ZK 17.44================
wieczór
ZS 18.09
........................nów
WS 05.10
WK 05.46================
wieczór
ZS 18.11
ZK 18.53
WS 05.07 |
pierwszy wieczór trwa od ZK o 17.44 do ZS o 18.09, drugi wieczór trwa od WK o 05.46 do ZS o 18.11. Po zachodzie słońca mamy oczywiście noc. Pierwszy wieczór trwa 25 minut, drugi 12 godz. 25 min.
dlaczego tak? Wg poniższego wersetu, wieczór to pora przed zachodem słońca, a z tego względu, że posługujemy się kalendarzem księżycowym, to Księżyc decyduje o początku doby.
(Pwt 23:12) Dopiero pod wieczór, kiedy się już obmyje, po zachodzie słońca, będzie mógł wrócić do obozowiska.
Pokoja napisał/a: | To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi. |
nie rozumiem
Pokoja napisał/a: |
Cała istota, co do czasu wykonania nakazu z Wyj. 12:6, tkwi w użyciu elastycznego określenia BaJiN, zapewniającego możliwość wykonania tego nakazu w ciągu doby. To okoliczności decydowały, w którym czasie doby ma to się stać. W roku wyjścia z Egiptu, musiało to nastąpić w najszybszym momencie 14 Nisana, ale dzień śmierci Pana Jezusa pokazuje, że Żydzi dopuszczali możliwość także późniejszego spożycia baranka paschalnego, niż to uczynił Pan Jezus na początku doby 14 Nisana. |
Zacznę od końca, jeśli Jezus spożył baranka na początku doby 14 Nisan to kiedy jego uczniowie tego baranka uśmiercili? 13 Nisan? 13 Nisan nie zabija się baranka paschalnego.
Co to znaczy "najszybszy moment 14 Nisan"?
Baranka można było spożyć tylko w jedną noc - nie wcześniej czy później. Baranka należało spożyć w dniu Wyjścia.
(Lb 33:3) Piętnastego dnia pierwszego miesiąca opuścili Ramses. Na oczach wszystkich Egipcjan, z wyciągniętymi ku górze rękami, wychodzili synowie Izraela następnego dnia po święcie Paschy. |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-14, 02:39
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi. |
nie rozumiem |
Czas wykonania nakazu z Wyj. 12:6
Wieczór późniejszy
rozpoczynający daną dobę
Noc
Mrok
Dzień 12 godzin
Zmierzch (wieczór wcześniejszy), kończący dobę.
=================
Wieczór późniejszy
rozpoczynający następną dobę
Wykonanie nakazu z Wyj. 12:6 w roku wyjścia z Egiptu, wymuszone okolicznościami było możliwe tylko na samym początku 14 Nisana i na pamiątkę tak mogło być, aż do roku śmierci Pana Jezusa, w którym rzeczywisty Baranek Boży, już od początku 14 Nisana zastąpił baranka paschalnego (figuralnego, czyli "cień". |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2015-02-16, 00:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-14, 19:35
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Czyż wieczór nie był po zachodzie Słońca? |
wieczorem miał się umyć, aby będąc już czystym po zachodzie słońca mógł zasiąść do wieczerzy i jeść chleb
(Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.
po zachodzie słońca mamy noc
Pokoja napisał/a: | Istnieje różnica między dniem przejścia anioła Jehowy w noc 14 Nisana i przejściem synów Izraela z siedzib swoich do Ramzaes w dniu 14 Nisana, a dniem wyjścia ich 15 Nisana z Ramzes do Sukkot. Dzień przejścia i dzień wyjścia, to dwa kolejne dni. |
mylisz się, anioł śmierci przeszedł o północy a wyszli z Ramzes przed wschodem słońca tego samego dnia czyli 15 Nisan.
(Wj 12:17) Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne.
(Kpł 23:6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana.
w Egipcie
ZK 15.39=====14 Nisan Pierwszy Dzień Przaśników (Mt 26:17)
wieczór
ZS 17.35
WS 05.56-------------------------------dzień przygotowania Paschy (Jn 19:14)
WK 06.18
ZK 16.47=====15 Nisan Święto Przaśników (Paschy)
wieczór.......pomazanie drzwi krwią
ZS 17.36---------------------------------------"do samej nocy" (2Krn 35:14)
...................wieczerza Paschalna
...................przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................wyjście z Ramzes
WS 05.53
WK 06.34=====16 Nisan
wieczór..........wyjście z Egiptu nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)
ZS 17.38
(Lb 33:3) Wyruszyli z Ramses w pierwszym miesiącu piętnastego dnia pierwszego miesiąca. Nazajutrz po święcie Paschy synowie izraelscy wyszli z ręką podniesioną na oczach wszystkich Egipcjan, |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-15, 23:30 Przejście do Ramzes, a wyjście z Egiptu
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Czyż wieczór nie był po zachodzie Słońca? |
wieczorem miał się umyć, aby będąc już czystym po zachodzie słońca mógł zasiąść do wieczerzy i jeść chleb
(Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.
po zachodzie słońca mamy noc |
wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł świętych rzeczy.
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Istnieje różnica między dniem przejścia anioła Jehowy w noc 14 Nisana i przejściem synów Izraela z siedzib swoich do Ramzaes w dniu 14 Nisana, a dniem wyjścia ich 15 Nisana z Ramzes do Sukkot. Dzień przejścia i dzień wyjścia, to dwa kolejne dni. |
mylisz się, anioł śmierci przeszedł o północy a wyszli z Ramzes przed wschodem słońca tego samego dnia czyli 15 Nisan. |
Istnieje różnica między przejściem Izraelitów z siedzib swoich do Ramzes w dniu 14 Nisana, a wyjściem całego narodu z Ramzes w dniu 15 Nisana. Należy to rozróżniać.
naka napisał/a: | Mojżesz napisał/a: | (Wj 12:17) Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne.
(Kpł 23:6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana. |
w Egipcie
I
ZK 15.39=====14 Nisan Pierwszy Dzień Przaśników (Mt 26:17)
wieczór
ZS 17.35
II
WS 05.56-------------------------------dzień przygotowania Paschy (Jn 19:14)
WK 06.18
III
ZK 16.47=====15 Nisan Święto Przaśników (Paschy)
wieczór.......pomazanie drzwi krwią
ZS 17.36---------------------------------------"do samej nocy" (2Krn 35:14)
IV
...................wieczerza Paschalna
...................przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................wyjście z Ramzes
WS 05.53
V
WK 06.34=====16 Nisan
wieczór..........wyjście z Egiptu nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)
ZS 17.38
Mojżesz napisał/a: | (Lb 33:3) Wyruszyli z Ramses w pierwszym miesiącu piętnastego dnia pierwszego miesiąca. Nazajutrz po święcie Paschy synowie izraelscy wyszli z ręką podniesioną na oczach wszystkich Egipcjan, |
|
w Egipcie
I
14 Nisan - dzień przygotowania Paschy (Jn 19:14)
wieczór zabicie baranka i pomazanie drzwi krwią
Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana.
wieczerza Paschalna
.........przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................PRZEJŚCIE Izraelitów z siedzib swoich do Ramzes
Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu
II
15 Nisan Święto Przaśników po dniu Paschy, dotyczyło już tylko samych przaśników, po spożyciu baranka
WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3) |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Listek
VIP
Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 2615
Poziom: 40
|
Wysłany: 2015-02-16, 10:39
|
|
|
Pokoja napisał/a: | WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3) |
Przez noc i ranek aż do wieczora jest cały dzień biblijny, czyli od zachodu słońca do zachodu słońca
.Lud Boży wyszedł z niewoli bałwochwalców w Pesach ,nocą.
Wyj.12,(42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia.
|
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-16, 19:00
|
|
|
Pokoja napisał/a: | wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł świętych rzeczy.
|
Cytat: | (Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.
|
Pokoja, wieczorem miał się umyć, aby po zachodzie słońca jako czysty człowiek mógł wejść do obozu i spożywać chleb
(Pwt 23:12) Pod wieczór wymyje się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu.
Pokoja napisał/a: | Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana. |
"Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)
"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników.
Pokoja napisał/a: | Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu |
Pascha to zabicie baranka, święcenie paschy to zjadanie upieczonego mięsa baranka, gdyż tej nocy przeszedł anioł i zabił wszystko co pierworodne w Egipcie. Dlatego pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci, gdyż tej samej nocy (15 Nisan) Żydzi zostali wypędzeni z Ramzes (Wj 12:29-32). Wyszli z Egiptu nazajutrz po Passze, 16 Nisan (Lb 33:3) |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-18, 00:12 NOC PRZEJŚCIA DO RAMZES, A NOC WYJŚCIA Z EGIPTU
|
|
|
Listek napisał/a: | Pokoja napisał/a: | WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3) |
Przez noc i ranek aż do wieczora jest cały dzień biblijny, czyli od zachodu słońca do zachodu słońca.
Lud Boży wyszedł z niewoli bałwochwalców w Pesach, nocą.
Mojżesz napisał/a: | Wyj.12,(42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia. | |
Zachód Słońca jest początkiem wieczoru, trwającego 3 godziny, a zachód Księżyca jest jego końcem.
Noc przejścia ziemi Goszen, a noc wyjścia z Egiptu, to dwie kolejne noce z 14 i 15 Nisana.
Jakub z swoją rodziną przybył i zamieszkał w Ramzes. Następnie wraz z wzrostem jej liczebności, rozprzestrzeniła się po całej ziemi Goszen, z której w dniu 14 Nisana musieli przejść z siedzib swoich do Ramzes, Rdz. 47:11,27.
Mojżesz napisał/a: | Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne. Wj 12:17
a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana. Kpł 23:6 |
Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-18, 00:50 Umycie pod wieczór
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł jeść z świętych rzeczy.
Mojżesz napisał/a: | gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm. Kpł 22:7 |
|
Pokoja, wieczorem miał się umyć, aby po zachodzie słońca jako czysty człowiek mógł wejść do obozu i spożywać chleb
Mojżesz napisał/a: | Pod wieczór wymyje się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu. Pwt 23:12 |
|
Przepraszam za moje niedopatrzenie. Nie jest napisane, że stanie się to wieczorem, lecz, że gdy nachyli się wieczór, nieczysty umyje się, ukaże się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu. Oznacza to więc, że przed nastaniem wieczoru ma się umyć, a wieczorem będzie czysty.
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana. |
"Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)
"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników. |
Od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan jest osiem dni. Oznacza to, że okres ten obejmuje Paschę i 7 dni Święta Przaśników.
Nazwanie Paschy w Łk. 22:1 Świętem Przaśników jest zabiegiem potocznym. Pascha jest świętem zabicia i spożycia baranka wraz z przaśnikami w dniu 14 Nisana. Święto Przaśników, które na pamiątkę zgromadzenia się całego Izraela w Ramzes, rozpoczynało się świętym zgromadzeniem w dniu 15 Nisana. W odróżnieniu od niego, pierwszy dzień przaśników w dniu 14 Nisana, w którym jedzono baranka jeszcze w siedzibach rodzinnych, potocznie też nazwano Świętem Przaśników, ale zwanym Paschą. Pascha była 14 Nisana.
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu |
Pascha to zabicie baranka, święcenie paschy to zjadanie upieczonego mięsa baranka, gdyż tej nocy przeszedł anioł i zabił wszystko co pierworodne w Egipcie. Dlatego pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci, gdyż tej samej nocy (15 Nisan) Żydzi zostali wypędzeni z Ramzes (Wj 12:29-32). Wyszli z Egiptu nazajutrz po Passze, 16 Nisan (Lb 33:3) |
Zgadzam się do miejsca: pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci,
Jednak nie była to noc z 15 Nisana, lecz z 14 Nisana. Wyszli 15 Nisana, a nie 16. Pascha była związana z zabiciem baranka, a Święto Przaśników było okresem siedmiodniowego postu, w którym jedzono przaśniki. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-19, 13:43
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej. |
to jedno i to samo - ten sam dzień (ta sama doba) - 15 Nisan
(Łk 22:1) A przybliżało się święto przaśników, które zowią wielkanocą.
(Wj 12:42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia.
mam takie małe pytanko, jeśli baranka jedli 14 Nisan, to jaki zwierz znalazł się na wieczerzy 15 Nisan? Bo wiecie, że mięso baranka (resztki) musiały zostać spalone
(Wj 12:7) I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać. (8) I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami. (9) Nie będziecie spożywać z niego nic surowego ani ugotowanego w wodzie, lecz upieczone na ogniu, z głową, nogami i wnętrznościami. (10) Nie może nic pozostać z niego na dzień następny. Cokolwiek zostanie z niego na następny dzień, w ogniu spalicie. |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-19, 20:31
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan jest osiem dni. Oznacza to, że okres ten obejmuje Paschę i 7 dni Święta Przaśników. |
nie:
1. od wieczoru 14 Nisan, 2. wieczór 15 Nisan, 3. wieczór 16 Nisan, 4. wieczór 17 Nisan, 5. wieczór 18 Nisan, 6. wieczór 19 Nisan, 7. wieczór 20 Nisan i przez cały dzień aż do wieczoru 21 Nisan. - to jest siedem dni.
od===========14 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.................................1 dzień
----------------------ws
ranek
===========15 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc..................................2 dzień
----------------------ws
ranek
===========16 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc...................................3 dzień
----------------------ws
ranek
===========17 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc....................................4 dzień
----------------------ws
ranek
===========18 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.....................................5 dzień
----------------------ws
ranek
===========19 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc......................................6 dzień
----------------------ws
ranek
===========20 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.......................................7 dzień
----------------------ws
ranek
do===========21 Nisan
wieczór
(3) Nie będziesz jadł wraz z nią chleba kwaszonego. Przez siedem dni będziesz jadł z tymi ofiarami przaśniki - chleb upokorzenia, gdyż w pośpiechu wyszedłeś z ziemi egipskiej - abyś pamiętał o dniu wyjścia z ziemi egipskiej po wszystkie dni swego życia.
(Ks. Powt. Prawa 16:3, Biblia Tysiąclecia) |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6284
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-19, 23:00
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej. |
to jedno i to samo - ten sam dzień (ta sama doba) - 15 Nisan
(Łk 22:1) A przybliżało się święto przaśników, które zowią wielkanocą.
(Wj 12:42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia | .
Nawet, jeśli Święto Przaśników potocznie w szerszym znaczeni zwano Paschą, to jednak nadal wierzę, że chodziło o dwie kolejne noce z 14 i 15 Nisana, a nie o jedną.
Mojżesz poinformował faraona, że ten po ostatniej pladze wezwie go przez swoich sług (czyli w nocy 14 Nisana), aby opuścili Egipt.
Dopiero potem, czyli 15 Nisana mieli wyruszyć z Egiptu (Wyj. 11:8) i tak się stało, Wyj. 12:29-36.
Noc 14 Nisana to wieczerza paschalna z barankiem, a jego dzień to gromadzenie się Izraelitów w Ramzes. Natomiast noc z 15 Nisana, to noc wyjścia z Ramzes do Sukkot, całego już zgromadzonego Izraela.
Noc 14 Nisana to przejście Anioła śmierci, a następnie po złupieniu Egipcjan w dzień, przejście do Ramzes i Izraelitów z siedzib swoich, w których spożywali baranka, ale nie mogli z nich wychodzić aż do rana, więc nie była to jeszcze noc wyjścia z Egiptu.
Mojżesz napisał/a: | Weźcie też wiązkę hyzopu i zanurzcie we krwi, która jest w misie, i pomażcie nadproże i oba odrzwia krwią z misy. Niech nikt z was nie wychodzi z drzwi domu swego aż do rana, (23) gdyż Pan przechodzić będzie, aby uderzyć Egipcjan. A gdy ujrzy krew na nadprożu i na obu odrzwiach, ominie Pan te drzwi i nie pozwoli niszczycielowi wejść do domów waszych, aby zadać cios. (24) Przestrzegajcie tego, jako ważnego na wieki ustanowienia dla was i synów waszych.
I synowie izraelscy uczynili tak, jak kazał Mojżesz, i pożyczyli od Egipcjan srebrne i złote przedmioty oraz szaty. (36) A Pan usposobił Egipcjan życzliwie do ludu, tak że im pożyczyli; i tak złupili Egipcjan. (37) Synowie izraelscy wyruszyli z Ramses do Sukkot Wyj. 12:22-24,35-37 |
POCZĄTEK 430 LAT
Mojżesz napisał/a: | Pan dotknął faraona i jego dom ciężkimi plagami z powodu Saraj, żony Abrama. (18) Wezwał więc faraon Abrama i rzekł: Cóżeś mi to uczynił? Dlaczego nie oznajmiłeś mi, że ona jest żoną twoją? (19) Dlaczego powiedziałeś: Ona jest siostrą moją, tak że wziąłem ją sobie za żonę? A teraz, tu jest żona twoja, weź ją i odejdź.
(20) Potem (15 Nisana) rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili go wraz z żoną jego i wszystkim, co do niego należało. Rdz. 12:17-20
Pobyt synów izraelskich w Egipcie trwał czterysta trzydzieści lat. (41) Po upływie tych czterystu trzydziestu lat, dokładnie tego samego dnia, wyruszyły z ziemi egipskiej wszystkie zastępy Pana. (42) Była to noc, w której czuwał Pan, aby wyprowadzić je z ziemi egipskiej. Toteż ma ona być nocą czuwania wszystkich synów Izraela po wszystkie ich pokolenia ku czci Pana. Wyj. 12:40-42 |
Tak więc dokładnie tego samego dnia, może oznaczać dzień 15 Nisana, w którym Abram wyszedł z Egiptu, a nie ten sam dzień, w którym przechodził Anioł śmierci. Potwierdza to fakt odwołania się do okresu 430 lat.
Święte Zgromadzenie odbywało się 15 i 21 Nisana:
Mojżesz napisał/a: | W miesiącu pierwszym, czternastego dnia tegoż miesiąca o zmierzchu (między wieczorami) jest Pascha Pana, (6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana. Przez siedem dni będziecie jedli przaśniki. (7) Pierwszego dnia będzie dla was ogłoszone święte zgromadzenie; żadnej ciężkiej pracy wykonywać nie będziecie, (8) lecz będziecie składać Panu ofiary ogniowe przez siedem dni. Siódmego dnia (21 Nisana) będzie święte zgromadzenie, nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy. Kpł. 23:5-8
A w miesiącu pierwszym, czternastego dnia miesiąca jest Pascha Pańska. (17) Piętnastego dnia zaś tegoż miesiąca jest uroczyste święto. Przez siedem dni jeść się będzie przaśniki. (18) W pierwszym dniu jest uroczyście ogłoszone święto. Nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy.
(25) Siódmego dnia (21 Nisana) zaś będziecie mieli uroczyście ogłoszone święto. Nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy. Lb. 28:16-18,25 |
Możliwe jest, że Przaśniki spożywano tylko do wieczora 21 Nisana, a w tym siódmym dniu odbyło się święte zgromadzenie, ale już bez przaśników, Wyj, 12:18. Ta kwestia, chyba wymaga dokładniejszego wniknięcia w nią.
naka napisał/a: | mam takie małe pytanko, jeśli baranka jedli 14 Nisan, to jaki zwierz znalazł się na wieczerzy 15 Nisan? Bo wiecie, że mięso baranka (resztki) musiały zostać spalone
Mojżesz napisał/a: | (Wj 12:7) I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać. (8) I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami. (9) Nie będziecie spożywać z niego nic surowego ani ugotowanego w wodzie, lecz upieczone na ogniu, z głową, nogami i wnętrznościami. (10) Nie może nic pozostać z niego na dzień następny. Cokolwiek zostanie z niego na następny dzień, w ogniu spalicie. | |
W Wyj. 12:10 nie jest napisane, że: Nie może nic pozostać z niego na dzień następny, lecz Nie może nic pozostać z niego do rana. Cokolwiek zostanie z niego do rana, w ogniu spalicie.
Rano należało do tej samej doby, która rozpoczynała się wieczorem po zachodzie Słońca. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
nike
Administrator
Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy Dołączyła: 13 Sty 2013 Posty: 13634
Poziom: 71
|
Wysłany: 2015-02-20, 01:18
|
|
|
naka napisał/a: | "Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)
"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników. |
Ja te święta rozumiem tak: Są to dwa oddzielne święta, chociaż bardzo mocno z sobą połączone.
1/to święto Pesach---inaczej można powiedzieć święto przejścia Anioła śmierci
2/Święto wyjścia Izraela z Egiptu na pustynię.
Pesach rozpoczynało się zabiciem baranka na samym początku dnia 14 Nisan [był to wieczór z 13/14/ potem o północy przechodził anioł śmierci, a Żydzi spokojnie zjadali baranka przaśnym chlebem z ziołami, następnie, wypraszali rożne pamiątki od Egipcjan i szykowali się do drogi, był to cały czas jeszcze 14-nisan.Mysle,ze kiedy zaczął się 15-ty nisan wyruszali ze swoich domów do Ramzes z którego już nad ranem 115-tego wyruszali wszyscy razem na pustynie.
2/ Święto przaśników rozpoczęło się od 15-tego i trwało do 21- Nisan.siedem dni nie wolno było jeść kwasu. |
_________________ שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|