FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zmartwychwstanie Jezusa
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2014-12-03, 22:24   

Ozeasz napisał/a:
nike napisał/a:
Ozeasz napisał/a:
Lecz u Izraelitów po zmierzchu nie bylo wieczoru lecz noc,
Niestety nie.
Pierwszy wieczór jest od godziny 15-do 18-tej ---naszego czasu] czyli 13 Nisan o godzinie 15-tej do 18-tej jest wieczór który kończy dzień.
A od godziny 18-tej dzień 14-ty nisan tez ma swój wieczór, a nie od razu noc. wieczór jest od godziny 18-tej do godziny 21-szej naszego czasu i ten wieczór jest wieczorem 14-tego nisan

A baranem był zabijany miedzy dwoma wieczorami, czyli miedzy czyli o godzinie 18-tej naszego czasu kończył się 13-ty a zaczynał się wieczór 14-ty i wtedy był zabijany baranek.
Jeden wieczór się kończył, a drugi zaczynał.


Droga Nike, jak najbardziej chcialbym przyjac to co piszesz ale obraz baranka w
Izraelu nie wypelnilby sie na Panu Jezusie ktory umiera miedzy dwoma wieczorami,
czyli o godzinie 15tej i tak samo baranek w Izraelu mial byc zabijany o tej godzinie.
Obraz musi sie wypelnic, nie mozemy go przesowac o kilka godzin. Chyba ze masz
na to inne wytlumaczenie.


Zastosowane w Wyj. 12:6 hebrajskie określenie BaJiN, oznaczone kodem Stronga nr 996 może się odnosić, zarówno do konkretnego momentu (np. z/na/u/w - wieczór), czy do określonego przedziału czasowego (np. pomiędzy wieczorami). Zawsze chodzi o wieczór późniejszy, a nie o zmierzch.

Zastosowanie określenia BaJiN w nakazie wiecznym, danym w Wyj. 12:6 miało, a myślę, że jeszcze ma, skoro nadal obchodzimy Pamiątkę śmierci naszego Pana bardzo istotne i elastyczne zastosowanie. Polega ono na tym, że dany nakaz może odnosić się tak do figuralnego baranka, jak i do rzeczywistego Baranka Bożego - Chrystusa.

Baranka figuralnego można zabić bardzo szybko, w konkretnym i krótkim momencie, ale nie Baranka Bożego. Zabicie jego zajęło cały dzień i jest zgodne z duchem nakazu z Wyj. 12:6. Zaczęło się w momencie rozpoczęcia wieczerzy, gdy szatan wzbudził w sercu Judasza zamysł wydania Pana Jezusa, a ten był potrzebny przywódcom Żydów do zabicia go, J.13:2,3. Podjęty zamysł mógł być uruchomiony tylko wtedy, gdy Judasz zgodzi się zdradzić Pana Jezusa, który powiedział, że jeden z Apostołów jest nieczysty i zdradzi.

Gdy Apostołowie jeszcze jedli baranka, to Pan Jezus wziął chleb - przaśnik i dawał im mówiąc, to jest ciało moje. Chleb razem z barankiem, miesza się w ich ustach, a Pan Jezus mówi, to jest ciało moje. Utożsamia się więc z zabitym barankiem i jest wstrząśnięty, aż do głębi, J. 13:21.

Od początku wieczerzy przez spotkanie z zgrają, sąd przed arcykapłanami i Sanhedrynem, Piłatem, Herodem i ponownie Piłatem, aż do rzeczywistego zabicia go Pan Jezus umiera, czyli jest zabijany, jako rzeczywisty baranek, Baranek Boży.

To wyjaśnia, dlaczego zostało użyte określenie BaJiN, zapewniające zabicie w krótkim czasie, w momencie rozpoczynającego się wieczoru, ale i w czasie całej doby, czyli między wieczorami.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-13, 20:03   

Pokoja napisał/a:
Doby jednak rozpoczynały się różnie. Jedna z wieczora, a druga o świcie.


słusznie ale z tego powodu:

WS 05.12
WK 05.34
ZK 17.44================
wieczór
ZS 18.09
........................nów
WS 05.10
WK 05.46================
wieczór
ZS 18.11
ZK 18.53
WS 05.07

tu widać, że jeden wieczór zaczyna się zachodem księżyca i niedługo następuje noc po zachodzie słońca, drugi wieczór wschodem księżyca po wschodzie słońca i wieczór trwa cały dzień

dlatego Jezus powiedział,

(Mk 13:35) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem.

Cytat:

(20) Król wstał o świcie i udał się spiesznie do jaskini lwów.

(Ks. Daniela 6:20, Biblia Tysiąclecia)

(16) Król wstał o świcie i Daniel wraz z nim.

(Ks. Daniela 14:16, Biblia Tysiąclecia)


a jeśli wieczór wypada o świcie tzn, że jest pierwszy dzień po nowiu
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-13, 21:40   

naka napisał/a:
jeden wieczór zaczyna się zachodem księżyca i niedługo następuje noc po zachodzie słońca, drugi wieczór wschodem księżyca po wschodzie słońca i wieczór trwa cały dzień

dlatego Jezus powiedział,

Cytat:
(Mk 13:35) Czuwajcie więc, bo nie wiecie, kiedy pan domu przyjdzie: z wieczora czy o północy, czy o pianiu kogutów, czy rankiem.


Co masz na uwadze pisząc, że:

Cytat:
wieczór trwa cały dzień


Jeszcze raz zwracam uwagę na fakt, że:

Cytat:
Zastosowane w Wyj. 12:6 hebrajskie określenie BaJiN, oznaczone kodem Stronga nr 996 może się odnosić, zarówno do konkretnego momentu (np. z/na/u/w - wieczór), czy do określonego przedziału czasowego (np. pomiędzy wieczorami). Zawsze chodzi o wieczór późniejszy, a nie o zmierzch.


To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi.

Dalsza jednak część doby po zakończeniu wieczoru późniejszego nie jest wieczorem. Nie uważam, że o świcie jest jeszcze wieczór, aż do następnego wieczoru. Nie rozumiem w jaki sposób dałem podstawę do takiego odczytania pory wykonania nakazu. To jest jakieś nieporozumienie.

Cała istota, co do czasu wykonania nakazu z Wyj. 12:6, tkwi w użyciu elastycznego określenia BaJiN, zapewniającego możliwość wykonania tego nakazu w ciągu doby. To okoliczności decydowały, w którym czasie doby ma to się stać. W roku wyjścia z Egiptu, musiało to nastąpić w najszybszym momencie 14 Nisana, ale dzień śmierci Pana Jezusa pokazuje, że Żydzi dopuszczali możliwość także późniejszego spożycia baranka paschalnego, niż to uczynił Pan Jezus na początku doby 14 Nisana.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-14, 00:59   

Cytat:
WS 05.12
WK 05.34
ZK 17.44================
wieczór
ZS 18.09
........................nów
WS 05.10
WK 05.46================
wieczór
ZS 18.11
ZK 18.53
WS 05.07


pierwszy wieczór trwa od ZK o 17.44 do ZS o 18.09, drugi wieczór trwa od WK o 05.46 do ZS o 18.11. Po zachodzie słońca mamy oczywiście noc. Pierwszy wieczór trwa 25 minut, drugi 12 godz. 25 min.

dlaczego tak? Wg poniższego wersetu, wieczór to pora przed zachodem słońca, a z tego względu, że posługujemy się kalendarzem księżycowym, to Księżyc decyduje o początku doby.

(Pwt 23:12) Dopiero pod wieczór, kiedy się już obmyje, po zachodzie słońca, będzie mógł wrócić do obozowiska.

Pokoja napisał/a:
To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi.


nie rozumiem
Pokoja napisał/a:

Cała istota, co do czasu wykonania nakazu z Wyj. 12:6, tkwi w użyciu elastycznego określenia BaJiN, zapewniającego możliwość wykonania tego nakazu w ciągu doby. To okoliczności decydowały, w którym czasie doby ma to się stać. W roku wyjścia z Egiptu, musiało to nastąpić w najszybszym momencie 14 Nisana, ale dzień śmierci Pana Jezusa pokazuje, że Żydzi dopuszczali możliwość także późniejszego spożycia baranka paschalnego, niż to uczynił Pan Jezus na początku doby 14 Nisana.


Zacznę od końca, jeśli Jezus spożył baranka na początku doby 14 Nisan to kiedy jego uczniowie tego baranka uśmiercili? 13 Nisan? 13 Nisan nie zabija się baranka paschalnego.

Co to znaczy "najszybszy moment 14 Nisan"?

Baranka można było spożyć tylko w jedną noc - nie wcześniej czy później. Baranka należało spożyć w dniu Wyjścia.

(Lb 33:3) Piętnastego dnia pierwszego miesiąca opuścili Ramses. Na oczach wszystkich Egipcjan, z wyciągniętymi ku górze rękami, wychodzili synowie Izraela następnego dnia po święcie Paschy.
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-14, 02:39   

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
To pomiędzy wieczorem późniejszym rozpoczynającym dobę, a momentem, tuż przed nastaniem wieczoru późniejszego następnej doby, mógł być wykonany nakaz z Wyj. 12:6. Nakaz nie wyznaczał pory miedzy zmierzchem (czyli wieczorem wcześniejszym), a wieczorem późniejszym (gdyż takiej pory nie ma), lecz porę od samego początku wieczoru późniejszego, rozpoczynającego dobę i obejmował całą dobę pomiędzy wieczorami późniejszymi.


nie rozumiem


Czas wykonania nakazu z Wyj. 12:6

Wieczór późniejszy
rozpoczynający daną dobę

Noc

Mrok

Dzień 12 godzin

Zmierzch (wieczór wcześniejszy), kończący dobę.
=================
Wieczór późniejszy
rozpoczynający następną dobę

Wykonanie nakazu z Wyj. 12:6 w roku wyjścia z Egiptu, wymuszone okolicznościami było możliwe tylko na samym początku 14 Nisana i na pamiątkę tak mogło być, aż do roku śmierci Pana Jezusa, w którym rzeczywisty Baranek Boży, już od początku 14 Nisana zastąpił baranka paschalnego (figuralnego, czyli "cień".
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2015-02-16, 00:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-14, 19:35   

Pokoja napisał/a:
Czyż wieczór nie był po zachodzie Słońca?


wieczorem miał się umyć, aby będąc już czystym po zachodzie słońca mógł zasiąść do wieczerzy i jeść chleb

(Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.

po zachodzie słońca mamy noc

Pokoja napisał/a:
Istnieje różnica między dniem przejścia anioła Jehowy w noc 14 Nisana i przejściem synów Izraela z siedzib swoich do Ramzaes w dniu 14 Nisana, a dniem wyjścia ich 15 Nisana z Ramzes do Sukkot. Dzień przejścia i dzień wyjścia, to dwa kolejne dni.


mylisz się, anioł śmierci przeszedł o północy a wyszli z Ramzes przed wschodem słońca tego samego dnia czyli 15 Nisan.

(Wj 12:17) Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne.

(Kpł 23:6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana.

w Egipcie

ZK 15.39=====14 Nisan Pierwszy Dzień Przaśników (Mt 26:17)
wieczór
ZS 17.35
WS 05.56-------------------------------dzień przygotowania Paschy (Jn 19:14)
WK 06.18
ZK 16.47=====15 Nisan Święto Przaśników (Paschy)
wieczór.......pomazanie drzwi krwią
ZS 17.36---------------------------------------"do samej nocy" (2Krn 35:14)
...................wieczerza Paschalna
...................przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................wyjście z Ramzes
WS 05.53
WK 06.34=====16 Nisan
wieczór..........wyjście z Egiptu nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)
ZS 17.38

(Lb 33:3) Wyruszyli z Ramses w pierwszym miesiącu piętnastego dnia pierwszego miesiąca. Nazajutrz po święcie Paschy synowie izraelscy wyszli z ręką podniesioną na oczach wszystkich Egipcjan,
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-15, 23:30   Przejście do Ramzes, a wyjście z Egiptu

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Czyż wieczór nie był po zachodzie Słońca?


wieczorem miał się umyć, aby będąc już czystym po zachodzie słońca mógł zasiąść do wieczerzy i jeść chleb

(Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.

po zachodzie słońca mamy noc


wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł świętych rzeczy.

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Istnieje różnica między dniem przejścia anioła Jehowy w noc 14 Nisana i przejściem synów Izraela z siedzib swoich do Ramzaes w dniu 14 Nisana, a dniem wyjścia ich 15 Nisana z Ramzes do Sukkot. Dzień przejścia i dzień wyjścia, to dwa kolejne dni.


mylisz się, anioł śmierci przeszedł o północy a wyszli z Ramzes przed wschodem słońca tego samego dnia czyli 15 Nisan.


Istnieje różnica między przejściem Izraelitów z siedzib swoich do Ramzes w dniu 14 Nisana, a wyjściem całego narodu z Ramzes w dniu 15 Nisana. Należy to rozróżniać.

naka napisał/a:
Mojżesz napisał/a:
(Wj 12:17) Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne.

(Kpł 23:6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana.


w Egipcie
I
ZK 15.39=====14 Nisan Pierwszy Dzień Przaśników (Mt 26:17)
wieczór
ZS 17.35
II
WS 05.56-------------------------------dzień przygotowania Paschy (Jn 19:14)
WK 06.18
III
ZK 16.47=====15 Nisan Święto Przaśników (Paschy)
wieczór.......pomazanie drzwi krwią
ZS 17.36---------------------------------------"do samej nocy" (2Krn 35:14)
IV
...................wieczerza Paschalna
...................przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................wyjście z Ramzes
WS 05.53
V
WK 06.34=====16 Nisan
wieczór..........wyjście z Egiptu nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)
ZS 17.38

Mojżesz napisał/a:
(Lb 33:3) Wyruszyli z Ramses w pierwszym miesiącu piętnastego dnia pierwszego miesiąca. Nazajutrz po święcie Paschy synowie izraelscy wyszli z ręką podniesioną na oczach wszystkich Egipcjan,



w Egipcie

I
14 Nisan - dzień przygotowania Paschy
(Jn 19:14)

wieczór zabicie baranka i pomazanie drzwi krwią

Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana.


wieczerza Paschalna
.........przejście anioła śmierci o północy tzw. Wielka Noc
...................PRZEJŚCIE Izraelitów z siedzib swoich do Ramzes

Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu

II
15 Nisan
Święto Przaśników po dniu Paschy, dotyczyło już tylko samych przaśników, po spożyciu baranka

WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Listek
VIP


Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 2615
Poziom: 40
HP: 351/5017
 7%
MP: 2395/2395
 100%
EXP: 154/168
 91%
Wysłany: 2015-02-16, 10:39   

Pokoja napisał/a:
WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)


Przez noc i ranek aż do wieczora jest cały dzień biblijny, czyli od zachodu słońca do zachodu słońca
.Lud Boży wyszedł z niewoli bałwochwalców w Pesach ,nocą.

Wyj.12,(42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia.


:) :) :)
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-16, 19:00   

Pokoja napisał/a:
wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł świętych rzeczy.

Cytat:
(Kpł 22:7) gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm.


Pokoja, wieczorem miał się umyć, aby po zachodzie słońca jako czysty człowiek mógł wejść do obozu i spożywać chleb

(Pwt 23:12) Pod wieczór wymyje się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu.

Pokoja napisał/a:
Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana.


"Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)

"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników.

Pokoja napisał/a:
Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu


Pascha to zabicie baranka, święcenie paschy to zjadanie upieczonego mięsa baranka, gdyż tej nocy przeszedł anioł i zabił wszystko co pierworodne w Egipcie. Dlatego pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci, gdyż tej samej nocy (15 Nisan) Żydzi zostali wypędzeni z Ramzes (Wj 12:29-32). Wyszli z Egiptu nazajutrz po Passze, 16 Nisan (Lb 33:3)
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-18, 00:12   NOC PRZEJŚCIA DO RAMZES, A NOC WYJŚCIA Z EGIPTU

Listek napisał/a:
Pokoja napisał/a:
WYJŚCIE narodu izraelskiego z Egiptu, nastąpiło nazajutrz po święcie Paschy (Lb 33:3)


Przez noc i ranek aż do wieczora jest cały dzień biblijny, czyli od zachodu słońca do zachodu słońca.
Lud Boży wyszedł z niewoli bałwochwalców w Pesach, nocą.

Mojżesz napisał/a:
Wyj.12,(42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia.


Zachód Słońca jest początkiem wieczoru, trwającego 3 godziny, a zachód Księżyca jest jego końcem.

Noc przejścia ziemi Goszen, a noc wyjścia z Egiptu, to dwie kolejne noce z 14 i 15 Nisana.

Jakub z swoją rodziną przybył i zamieszkał w Ramzes. Następnie wraz z wzrostem jej liczebności, rozprzestrzeniła się po całej ziemi Goszen, z której w dniu 14 Nisana musieli przejść z siedzib swoich do Ramzes, Rdz. 47:11,27.

Mojżesz napisał/a:
Przestrzegajcie Święta Przaśników, gdyż w tym właśnie dniu wyprowadziłem zastępy wasze z ziemi egipskiej. Przestrzegajcie tego święta przez wszystkie pokolenia jako ustanowienie wieczne. Wj 12:17

a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana. Kpł 23:6


Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-18, 00:50   Umycie pod wieczór

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
wieczorem (6153) miał się umyć, czyli po zachodzie słońca i wtedy był czystym, więc mógł jeść z świętych rzeczy.

Mojżesz napisał/a:
gdy zajdzie słońce, będzie czysty i potem będzie jadł ze świętych rzeczy, gdyż jest to jego pokarm. Kpł 22:7


Pokoja, wieczorem miał się umyć, aby po zachodzie słońca jako czysty człowiek mógł wejść do obozu i spożywać chleb

Mojżesz napisał/a:
Pod wieczór wymyje się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu. Pwt 23:12


Przepraszam za moje niedopatrzenie. Nie jest napisane, że stanie się to wieczorem, lecz, że gdy nachyli się wieczór, nieczysty umyje się, ukaże się, a o zachodzie słońca może wrócić do obozu. Oznacza to więc, że przed nastaniem wieczoru ma się umyć, a wieczorem będzie czysty.

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Pierwszy Dzień Przaśników z Mt 26:17 nie jest równoznaczny z pierwszym dniem Święta Przaśników, gdyż one były jedzone wraz z barankiem, Wyj. 12:8. Święto Przaśników dotyczyło tylko samych przaśników i rozpoczynało się następnego dnia po dniu Paschy z 14 Nisana.


"Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)

"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników.


Od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan jest osiem dni. Oznacza to, że okres ten obejmuje Paschę i 7 dni Święta Przaśników.

Nazwanie Paschy w Łk. 22:1 Świętem Przaśników jest zabiegiem potocznym. Pascha jest świętem zabicia i spożycia baranka wraz z przaśnikami w dniu 14 Nisana. Święto Przaśników, które na pamiątkę zgromadzenia się całego Izraela w Ramzes, rozpoczynało się świętym zgromadzeniem w dniu 15 Nisana. W odróżnieniu od niego, pierwszy dzień przaśników w dniu 14 Nisana, w którym jedzono baranka jeszcze w siedzibach rodzinnych, potocznie też nazwano Świętem Przaśników, ale zwanym Paschą. Pascha była 14 Nisana.

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Pascha oznacza PRZEJŚCIE do punktu zbornego w Ramzes, a nie WYJŚCIE z Egiptu


Pascha to zabicie baranka, święcenie paschy to zjadanie upieczonego mięsa baranka, gdyż tej nocy przeszedł anioł i zabił wszystko co pierworodne w Egipcie. Dlatego pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci, gdyż tej samej nocy (15 Nisan) Żydzi zostali wypędzeni z Ramzes (Wj 12:29-32). Wyszli z Egiptu nazajutrz po Passze, 16 Nisan (Lb 33:3)


Zgadzam się do miejsca: pascha może też oznaczać przejście anioła śmierci,
Jednak nie była to noc z 15 Nisana, lecz z 14 Nisana. Wyszli 15 Nisana, a nie 16. Pascha była związana z zabiciem baranka, a Święto Przaśników było okresem siedmiodniowego postu, w którym jedzono przaśniki.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-19, 13:43   

Pokoja napisał/a:
Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej.


to jedno i to samo - ten sam dzień (ta sama doba) - 15 Nisan

(Łk 22:1) A przybliżało się święto przaśników, które zowią wielkanocą.

(Wj 12:42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia.

mam takie małe pytanko, jeśli baranka jedli 14 Nisan, to jaki zwierz znalazł się na wieczerzy 15 Nisan? Bo wiecie, że mięso baranka (resztki) musiały zostać spalone

(Wj 12:7) I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać. (8) I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami. (9) Nie będziecie spożywać z niego nic surowego ani ugotowanego w wodzie, lecz upieczone na ogniu, z głową, nogami i wnętrznościami. (10) Nie może nic pozostać z niego na dzień następny. Cokolwiek zostanie z niego na następny dzień, w ogniu spalicie.
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
naka 


Pomogła: 30 razy
Dołączyła: 16 Sty 2015
Posty: 297
Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 5/39
 12%
Wysłany: 2015-02-19, 20:31   

Pokoja napisał/a:
Od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan jest osiem dni. Oznacza to, że okres ten obejmuje Paschę i 7 dni Święta Przaśników.

nie:

1. od wieczoru 14 Nisan, 2. wieczór 15 Nisan, 3. wieczór 16 Nisan, 4. wieczór 17 Nisan, 5. wieczór 18 Nisan, 6. wieczór 19 Nisan, 7. wieczór 20 Nisan i przez cały dzień aż do wieczoru 21 Nisan. - to jest siedem dni.

od===========14 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.................................1 dzień
----------------------ws
ranek
===========15 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc..................................2 dzień
----------------------ws
ranek
===========16 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc...................................3 dzień
----------------------ws
ranek
===========17 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc....................................4 dzień
----------------------ws
ranek
===========18 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.....................................5 dzień
----------------------ws
ranek
===========19 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc......................................6 dzień
----------------------ws
ranek
===========20 Nisan
wieczór
----------------------zs
noc.......................................7 dzień
----------------------ws
ranek
do===========21 Nisan
wieczór

(3) Nie będziesz jadł wraz z nią chleba kwaszonego. Przez siedem dni będziesz jadł z tymi ofiarami przaśniki - chleb upokorzenia, gdyż w pośpiechu wyszedłeś z ziemi egipskiej - abyś pamiętał o dniu wyjścia z ziemi egipskiej po wszystkie dni swego życia.

(Ks. Powt. Prawa 16:3, Biblia Tysiąclecia)
_________________
kto ma oczy i uszy szeroko otwarte?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 722 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6284
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4505/6115
 73%
EXP: 262/330
 79%
Wysłany: 2015-02-19, 23:00   

naka napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Święto Paschy to ocalenie pierworodnych Izraela, a Święto Przaśników to wyprowadzenie całego Izraela z ziemi egipskiej.


to jedno i to samo - ten sam dzień (ta sama doba) - 15 Nisan

(Łk 22:1) A przybliżało się święto przaśników, które zowią wielkanocą.

(Wj 12:42) Tej nocy czuwał Pan nad wyjściem synów Izraela z ziemi egipskiej. Dlatego noc ta winna być czuwaniem na cześć Pana dla wszystkich Izraelitów po wszystkie pokolenia
.

Nawet, jeśli Święto Przaśników potocznie w szerszym znaczeni zwano Paschą, to jednak nadal wierzę, że chodziło o dwie kolejne noce z 14 i 15 Nisana, a nie o jedną.

Mojżesz poinformował faraona, że ten po ostatniej pladze wezwie go przez swoich sług (czyli w nocy 14 Nisana), aby opuścili Egipt.
Dopiero potem, czyli 15 Nisana mieli wyruszyć z Egiptu (Wyj. 11:8) i tak się stało, Wyj. 12:29-36.
Noc 14 Nisana to wieczerza paschalna z barankiem, a jego dzień to gromadzenie się Izraelitów w Ramzes. Natomiast noc z 15 Nisana, to noc wyjścia z Ramzes do Sukkot, całego już zgromadzonego Izraela.

Noc 14 Nisana to przejście Anioła śmierci, a następnie po złupieniu Egipcjan w dzień, przejście do Ramzes i Izraelitów z siedzib swoich, w których spożywali baranka, ale nie mogli z nich wychodzić aż do rana, więc nie była to jeszcze noc wyjścia z Egiptu.

Mojżesz napisał/a:
Weźcie też wiązkę hyzopu i zanurzcie we krwi, która jest w misie, i pomażcie nadproże i oba odrzwia krwią z misy. Niech nikt z was nie wychodzi z drzwi domu swego aż do rana, (23) gdyż Pan przechodzić będzie, aby uderzyć Egipcjan. A gdy ujrzy krew na nadprożu i na obu odrzwiach, ominie Pan te drzwi i nie pozwoli niszczycielowi wejść do domów waszych, aby zadać cios. (24) Przestrzegajcie tego, jako ważnego na wieki ustanowienia dla was i synów waszych.

I synowie izraelscy uczynili tak, jak kazał Mojżesz, i pożyczyli od Egipcjan srebrne i złote przedmioty oraz szaty. (36) A Pan usposobił Egipcjan życzliwie do ludu, tak że im pożyczyli; i tak złupili Egipcjan. (37) Synowie izraelscy wyruszyli z Ramses do Sukkot Wyj. 12:22-24,35-37


POCZĄTEK 430 LAT

Mojżesz napisał/a:
Pan dotknął faraona i jego dom ciężkimi plagami z powodu Saraj, żony Abrama. (18) Wezwał więc faraon Abrama i rzekł: Cóżeś mi to uczynił? Dlaczego nie oznajmiłeś mi, że ona jest żoną twoją? (19) Dlaczego powiedziałeś: Ona jest siostrą moją, tak że wziąłem ją sobie za żonę? A teraz, tu jest żona twoja, weź ją i odejdź.

(20) Potem (15 Nisana) rozkazał faraon ludziom swoim, aby odprowadzili go wraz z żoną jego i wszystkim, co do niego należało. Rdz. 12:17-20

Pobyt synów izraelskich w Egipcie trwał czterysta trzydzieści lat. (41) Po upływie tych czterystu trzydziestu lat, dokładnie tego samego dnia, wyruszyły z ziemi egipskiej wszystkie zastępy Pana. (42) Była to noc, w której czuwał Pan, aby wyprowadzić je z ziemi egipskiej. Toteż ma ona być nocą czuwania wszystkich synów Izraela po wszystkie ich pokolenia ku czci Pana. Wyj. 12:40-42


Tak więc dokładnie tego samego dnia, może oznaczać dzień 15 Nisana, w którym Abram wyszedł z Egiptu, a nie ten sam dzień, w którym przechodził Anioł śmierci. Potwierdza to fakt odwołania się do okresu 430 lat.

Święte Zgromadzenie odbywało się 15 i 21 Nisana:

Mojżesz napisał/a:
W miesiącu pierwszym, czternastego dnia tegoż miesiąca o zmierzchu (między wieczorami) jest Pascha Pana, (6) a piętnastego dnia tegoż miesiąca jest Święto Przaśników Pana. Przez siedem dni będziecie jedli przaśniki. (7) Pierwszego dnia będzie dla was ogłoszone święte zgromadzenie; żadnej ciężkiej pracy wykonywać nie będziecie, (8) lecz będziecie składać Panu ofiary ogniowe przez siedem dni. Siódmego dnia (21 Nisana) będzie święte zgromadzenie, nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy. Kpł. 23:5-8

A w miesiącu pierwszym, czternastego dnia miesiąca jest Pascha Pańska. (17) Piętnastego dnia zaś tegoż miesiąca jest uroczyste święto. Przez siedem dni jeść się będzie przaśniki. (18) W pierwszym dniu jest uroczyście ogłoszone święto. Nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy.
(25) Siódmego dnia (21 Nisana) zaś będziecie mieli uroczyście ogłoszone święto. Nie będziecie wykonywać żadnej ciężkiej pracy. Lb. 28:16-18,25


Możliwe jest, że Przaśniki spożywano tylko do wieczora 21 Nisana, a w tym siódmym dniu odbyło się święte zgromadzenie, ale już bez przaśników, Wyj, 12:18. Ta kwestia, chyba wymaga dokładniejszego wniknięcia w nią.

naka napisał/a:
mam takie małe pytanko, jeśli baranka jedli 14 Nisan, to jaki zwierz znalazł się na wieczerzy 15 Nisan? Bo wiecie, że mięso baranka (resztki) musiały zostać spalone

Mojżesz napisał/a:
(Wj 12:7) I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać. (8) I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym i gorzkimi ziołami. (9) Nie będziecie spożywać z niego nic surowego ani ugotowanego w wodzie, lecz upieczone na ogniu, z głową, nogami i wnętrznościami. (10) Nie może nic pozostać z niego na dzień następny. Cokolwiek zostanie z niego na następny dzień, w ogniu spalicie.


W Wyj. 12:10 nie jest napisane, że: Nie może nic pozostać z niego na dzień następny, lecz Nie może nic pozostać z niego do rana. Cokolwiek zostanie z niego do rana, w ogniu spalicie.

Rano należało do tej samej doby, która rozpoczynała się wieczorem po zachodzie Słońca.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13634
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 413/608
 67%
Wysłany: 2015-02-20, 01:18   

naka napisał/a:
"Pierwszy dzień Przaśników" oznacza dzień, w którym po raz pierwszy zjadano przaśniki, a zjadano je od wieczora 14 Nisan do wieczora 21 Nisan (Wj 12:18)

"Święto Przaśników zwane Paschą" (Łk 22:1) było już drugim dniem zjadanych przaśników.

Ja te święta rozumiem tak: Są to dwa oddzielne święta, chociaż bardzo mocno z sobą połączone.

1/to święto Pesach---inaczej można powiedzieć święto przejścia Anioła śmierci
2/Święto wyjścia Izraela z Egiptu na pustynię.

Pesach rozpoczynało się zabiciem baranka na samym początku dnia 14 Nisan [był to wieczór z 13/14/ potem o północy przechodził anioł śmierci, a Żydzi spokojnie zjadali baranka przaśnym chlebem z ziołami, następnie, wypraszali rożne pamiątki od Egipcjan i szykowali się do drogi, był to cały czas jeszcze 14-nisan.Mysle,ze kiedy zaczął się 15-ty nisan wyruszali ze swoich domów do Ramzes z którego już nad ranem 115-tego wyruszali wszyscy razem na pustynie.

2/ Święto przaśników rozpoczęło się od 15-tego i trwało do 21- Nisan.siedem dni nie wolno było jeść kwasu.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13