|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
zmartwychwstanie Jezusa |
Autor |
Wiadomość |
Listek
VIP
Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 2615
Poziom: 40
|
Wysłany: 2015-02-20, 16:12
|
|
|
nike napisał/a: | Ja te święta rozumiem tak: Są to dwa oddzielne święta, chociaż bardzo mocno z sobą połączone. |
Zgadzam się z Tobą nike.
1Kor 5:7 bpd "Usuńcie stary kwas, abyście byli nowym ciastem, jako że jesteście przaśni; bo też Chrystus — nasza Pascha — został złożony w ofierze."
Przaśny chlebek, czyli maca oznacza bezgrzeszność, natomiast Pesach to przejście z niewoli grzechu( lub niewoli bałwochwalców} do życia w wolności od kwasu, od grzechu.
|
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-20, 22:25
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Noc 14 Nisana to przejście Anioła śmierci, a następnie po złupieniu Egipcjan w dzień, przejście do Ramzes i Izraelitów z siedzib swoich, w których spożywali baranka, ale nie mogli z nich wychodzić aż do rana, więc nie była to jeszcze noc wyjścia z Egiptu. |
Wierzysz w to co napisałeś?
Ja natomiast wierzę, że baranka zarzynano "między dwoma wieczorami" 14 Nisan czyli w porze, którą wskazują ewangelie np, Jana mówiąca, że rankiem Jezus stanął przed Piłatem i po trzech godzinach jak opisano w ewangelii Marka został ukrzyżowany.
(Jn 18:28) Od Kajfasza zaprowadzili Jezusa do pretorium. A było to wczesnym rankiem. Oni sami jednak nie weszli do pretorium, aby się nie skalać, lecz aby móc spożyć Paschę.
z powyższego wersetu wynika, że w czasie wieczerzy Jezusa z uczniami baranka paschalnego nie było na stole.
Baranek Paschalny to symbol Baranka Bożego.
(1 Kor 5:7) Wyczyścież tedy stary kwas, abyście byli nowem zaczynieniem, jako przaśnymi jesteście; albowiem Baranek nasz wielkanocny za nas ofiarowany jest, Chrystus.
(Jn 19:14) A było to w dzień przygotowania przed wielkanocą, około szóstej godziny, i rzekł Piłat Żydom: Oto król wasz!
(Mk 15:25) A była trzecia godzina, gdy go ukrzyżowali.
W południe nastały ciemności aż do godziny dziewiątej dnia (15.00).
(Mk 15:33) A gdy było o godzinie szóstej, stała się ciemność po wszystkiej ziemi, aż do godziny dziewiątej.
(Łk 23:44) A było około szóstej godziny, i stała się ciemność po wszystkiej ziemi aż do godziny dziewiątej. (45) I zaćmiło się słońce, a zasłona kościelna rozerwała się w pół. (46) A Jezus zawoławszy głosem wielkim, rzekł: Ojcze! w ręce twoje polecam ducha mojego; a to rzekłszy, skonał.
Skonał Baranek Boży jako Baranek Paschalny. Przed zachodem słońca został pochowany do grobu gdyż:
(Pwt 21:23) trup nie będzie wisiał na drzewie przez noc, lecz tegoż dnia musisz go pogrzebać. Bo wiszący jest przeklęty przez Boga. Nie zanieczyścisz swej ziemi, danej ci przez Pana, Boga twego, w posiadanie.
Krwią baranka pomazano odrzwia domów izraelskich w Egipcie. Baranka upieczono i po zachodzie słońca już 15 Nisan Żydzi zasiedli do wieczerzy paschalnej. O północy anioł śmierci ominął zakrwawione domy. Ginęli pierworodni synowie Egiptu. Cokolwiek nie zostało zjedzone, przed wschodem słońca musiało zostać spalone. Tej nocy nikt nie mógł opuścić swego domu. Przed świtem Faraon rozkazał Mojżeszowi opuścić Ramzes |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6247
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-20, 23:12
|
|
|
Listek napisał/a: | nike napisał/a: | Ja te święta rozumiem tak: Są to dwa oddzielne święta, chociaż bardzo mocno z sobą połączone. |
Zgadzam się z Tobą nike.
1Kor 5:7 bpd "Usuńcie stary kwas, abyście byli nowym ciastem, jako że jesteście przaśni; bo też Chrystus — nasza Pascha — został złożony w ofierze."
Przaśny chlebek, czyli maca oznacza bezgrzeszność, natomiast Pesach to przejście z niewoli grzechu( lub niewoli bałwochwalców} do życia w wolności od kwasu, od grzechu. |
Także zgadzam się z tą podstawową prawdą. Każde z tych świąt, cechuje się czymś szczególnym, ale rozpoczynają się zabiciem i niezwłocznym spożyciem baranka wraz z przaśnikami.
14 Nisana byli ocaleni pierworodni Izraela, ale wszyscy domownicy byli zespoleni, gdyż od tego zależało ich przejście z niewoli od wolności. 14 Nisana jest święto Paschy (Przejścia) między wieczorami, czyli od wieczoru 14 Nisana do zakończenia zmierzchu, czyli kończyło się przed nastaniem wieczoru z 15 Nisana.
Od 15 Nisana, gdy cały Izrael zgromadził się w Ramzes (Święte Zgromadzenie), rozpoczyna się jego wyjście z Egiptu. W szerszym jednak znaczeniu trwał jeszcze okres przejścia przez ziemię egipską, dlatego nawet Święto Przaśników, trwające 7 dni, też w szerszym znaczeniu zwano Paschą. Był to czas wyjścia z niewoli, ale nadal okres przejścia przez ziemię egipską.
Egipcjanie uznali już prawo Izraelitów do wolnego wyjścia, aby służyć Bogu, ale spodziewali się ich powrotu. Pod tym względem nadal był to czas przejścia przez tą ziemię, gdyż wkrótce okazało się, że cały Izrael jest zagrożony ze strony nadciągającego faraona z wojskiem. To niebezpieczeństwo zakończył się dopiero po przejściu przez Morze Czerwone. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6247
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-20, 23:47
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Noc 14 Nisana to przejście Anioła śmierci, a następnie po złupieniu Egipcjan w dzień, przejście do Ramzes i Izraelitów z siedzib swoich, w których spożywali baranka, ale nie mogli z nich wychodzić aż do rana, więc nie była to jeszcze noc wyjścia z Egiptu. |
Wierzysz w to co napisałeś?
Ja natomiast wierzę, że baranka zarzynano "między dwoma wieczorami" 14 Nisan |
Oczywiście, że wierzę w słuszność tego, co napisałem, jak i w tą powyższą prawdę, wyrażoną przez Ciebie.
Określenie "między wieczorami", odnosi się jednak do czasu, rozpoczynającego dzień 14 Nisana, tzn. wieczorem i trwa do zakończenia się zmierzchu tego dnia, czyli przed nastaniem wieczoru 15 Nisana. To jest okres "między wieczorami" 14 Nisana, a nie punkt "0" miedzy zmierzchem 14 Nisana, a następującym po nim wieczorze 15 Nisana.
Ty wierzysz, że możliwe było, aby zabić baranka paschalnego w punkcie "0", a tym bardziej Baranka Bożego?.
Wszystkie teksty zacytowane przez Ciebie uznaję, jako zgodne z tą prawdą, że treść ich wypełniła się między wieczorami.
Guru żydowskie wiedząc, że zgodnie z prawem Paschę można spożyć w powyższym okresie „miedzy wieczorami”, postanowili najpierw usunąć zło z Izraela (zabicie Pana Jezusa), aby po tym jeszcze spożyć Paschę, dlatego odmiennie niż wcześniej to czynili, postanowili przesunąć zabicie baranka na późniejszą porę dnia 14 Nisana.
Okoliczność, że wydanie Pana Jezusa poganom, spowodowało jednak, że zanieczyścili się, chociaż chcieli tego uniknąć, więc nie mogli już spożyć Paschy, gdyż w tym czasie kiedy mogli jeszcze zabić baranka, życie oddał Pan Jezus, jako Baranek Boży. Wtedy ci, którzy stali pod krzyżem, bijąc się w piersi zawracali. Już wiedzieli, że są nieczyści, gdyż okoliczności śmierci Pana Jezusa uświadomiły im to. O wieczerzy Paschalnej 14 Nisana musieli zapomnieć.
Piłat i Herod zadbali o to, aby się zanieczyścili. Piłat umył ręce, mówiąc, że nie jest winien śmierci Pana Jezusa, a Herod odesłał go w białej szacie, co oznaczało to samo. Żydzi niczego złego mu nie udowodnili, a żądali jego śmierci. |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
naka
Pomogła: 30 razy Dołączyła: 16 Sty 2015 Posty: 297 Skąd: Bóg wie
Poziom: 16
|
Wysłany: 2015-02-21, 17:42
|
|
|
Pokoja napisał/a: | Określenie "między wieczorami", odnosi się jednak do czasu, rozpoczynającego dzień 14 Nisana, tzn. wieczorem i trwa do zakończenia się zmierzchu tego dnia, czyli przed nastaniem wieczoru 15 Nisana. To jest okres "między wieczorami" 14 Nisana, a nie punkt "0" miedzy zmierzchem 14 Nisana, a następującym po nim wieczorze 15 Nisana. |
w/g Ciebie pora między dwoma wieczorami to :
==========14 Nisan
wieczór
--------------------zs
noc
--------------------ws
ranek
zmierzch
==========15 Nisan - punkt "zero"
wieczór
nie jest to precyzyjne określenie biorąc pod uwagę, że zmierzch występuje po zachodzie słońca
spójrz gdzie użyto po raz pierwszy zwrotu "wieczór"
(Rdz 1:5)I tak upłynął wieczór i poranek - dzień pierwszy.
==========14 nisan
wieczór
-------------------zs
noc
-------------------ws
ranek
==========15 Nisan
wieczór
pora "między dwoma wieczorami" to pora od zs do wieczora następnego dnia.
Cytat: | Ty wierzysz, że możliwe było, aby zabić baranka paschalnego w punkcie "0" (punkt "0" miedzy zmierzchem 14 Nisana, a następującym po nim wieczorze 15 Nisana), a tym bardziej Baranka Bożego?. |
nie wierzę, nie ma takiej pory między zmierzchem a wieczorem. Zmierzch występuje po zachodzie słońca, natomiast wieczór przed zachodem słońca.
Cytat: | Guru żydowskie wiedząc, że zgodnie z prawem Paschę można spożyć w powyższym okresie „miedzy wieczorami”, postanowili najpierw usunąć zło z Izraela (zabicie Pana Jezusa), aby po tym jeszcze spożyć Paschę, dlatego odmiennie niż wcześniej to czynili, postanowili przesunąć zabicie baranka na późniejszą porę dnia 14 Nisana. |
Na podstawie czego wysnuwasz taki wniosek, że kapłani postanowili przesunąć zabicie Baranka na późniejszą porę dnia 14 Nisan? Zawsze zabijano baranka 14 Nisan między wschodem a zachodem słońca czyli w ciągu dnia. Świadczą o tym dowody z 2 Kronik 35:14 "do samej nocy" przygotowywanie potraw oraz z Jana 19:14 o "dniu przygotowania" a nie nocy czy wieczorze przygotowania. Dlatego pisałam, że nie ma racji Nike twierdząc, że na wieczerzy Pańskiej spożywano już upieczonego baranka. Bo co miałby symbolizować? Ciało? Symbolem ciała Pana był przaśnik. Natomiast śmierć baranka miała być symbolem śmierci Baranka Bożego, przelanej krwi (przebicie włócznią), nie łamaniem kości. Nike uśmierca baranka 13 Nisan, a to nie jest baranek paschalny. A nawet gdyby zmieściła się w czasie z zabiciem i upieczeniem na ogniu przed zachodem słońca to ten czas nazywa się wieczór a nie "między dwoma wieczorami".
Cytat: |
Okoliczność, że wydanie Pana Jezusa poganom, spowodowało jednak, że zanieczyścili się, chociaż chcieli tego uniknąć, więc nie mogli już spożyć Paschy, gdyż w tym czasie kiedy mogli jeszcze zabić baranka, życie oddał Pan Jezus, jako Baranek Boży. Wtedy ci, którzy stali pod krzyżem, bijąc się w piersi zawracali. Już wiedzieli, że są nieczyści, gdyż okoliczności śmierci Pana Jezusa uświadomiły im to. O wieczerzy Paschalnej 14 Nisana musieli zapomnieć. |
Wszystko się zgadza oprócz daty. Powinno być 15 Nisan. Przypomnę w skrócie:
==========14 Nisan
wieczór
-------------------zs
..................................Wieczerza Pańska
noc
-------------------ws
ranek
....................................śmierć baranka paschalnego
==========15 Nisan
wieczór - pogrzeb Jezusa a w Egipcie pomazanie drzwi krwią
-------------------zs
.....................................Wieczerza Paschalna
Co łączy 14 i 15 Nisan? - śmierć "baranka paschalnego" 1 Kor 5:7. 14 Nisan jest zabijany a 15 Nisan zjadany. |
_________________ kto ma oczy i uszy szeroko otwarte? |
|
|
|
|
Pokoja
VIP ZIARNKoGORCZYCY
Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 6247
Poziom: 55
|
Wysłany: 2015-02-22, 13:14
|
|
|
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Określenie "między wieczorami", odnosi się jednak do czasu, rozpoczynającego dzień 14 Nisana, tzn. wieczorem i trwa do zakończenia się zmierzchu tego dnia, czyli przed nastaniem wieczoru 15 Nisana. To jest okres "między wieczorami" 14 Nisana, a nie punkt "0" miedzy zmierzchem 14 Nisana, a następującym po nim wieczorze 15 Nisana. |
w/g Ciebie pora między dwoma wieczorami to :
==========14 Nisan
wieczór
--------------------zs
noc
--------------------ws
ranek
zmierzch
==========15 Nisan - punkt "zero"
wieczór
nie jest to precyzyjne określenie biorąc pod uwagę, że zmierzch występuje po zachodzie słońca |
Zmierzch to zachód Słońca, a wieczór to zachód Księżyca, a następnie jest noc gwiazd.
Mi jest znany taki porządek doby:
zmierzch
==========14 Nisan
wieczór - P (początek doby)
--------------------zs
noc
--------------------ws
mrok
DZIEŃ - pory dnia
zmierzch - K (koniec doby)
==========15 Nisan - punkt "zero"
wieczór - pZd (po zakończeniu doby)
Pora między wieczorami z Wyj. 12:6, to okres od początku "P" do momentu tuż przed pZd, czyli cała doba.
naka napisał/a: | spójrz gdzie użyto po raz pierwszy zwrotu "wieczór"
(Rdz 1:5)I tak upłynął wieczór i poranek - dzień pierwszy.
==========14 nisan
wieczór
-------------------zs
noc
-------------------ws
ranek
==========15 Nisan
wieczór |
W porządku stwarzania noc nie następowała. Następował tylko wieczór, poranek i dzień. Noc nie następowała, ponieważ dzieło stwarzania, dokonywało się na tle wiecznej nocy. Zgodnie z J. 1:5 światłość z Rdz. 1:3-5 świeciła na tle ciemności, którą Bóg nazwał nocą. Noc ta jednak różni się od nocy lokalnych, następujących według porządku „dzień i noc” z ich porami. Podział na lokalne dni i noce, np. na ziemi na 24 godzinne doby, został ustanowiony dopiero w czwartym dniu stwarzania, wraz z początkiem porządku słoneczno - księżycowego i gwiazd, Rdz. 1:16,18. Wcześniej tego nie było.
naka napisał/a: | pora "między dwoma wieczorami" to pora od zs do wieczora następnego dnia. |
Według przedstawianego przez Ciebie porządku, zmierzch nie jest pora między wieczorami, gdyż dzień jest przed nim, a po nim jest wieczór. Zmierzch w takim znaczeniu nie jest, więc porą między dwoma wieczorami, ale jest taką porą miedzy wieczorem z 14 Nisana, a wieczorem z 15 Nisana.
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Ty wierzysz, że możliwe było, aby zabić baranka paschalnego w punkcie "0" (punkt "0" miedzy zmierzchem 14 Nisana, a następującym po nim wieczorze 15 Nisana), a tym bardziej Baranka Bożego?. |
nie wierzę, nie ma takiej pory między zmierzchem a wieczorem. Zmierzch występuje po zachodzie słońca, natomiast wieczór przed zachodem słońca. |
Wieczor to część doby między zachodem słońca a nocą
http://pl.wiktionary.org/wiki/wiecz%C3%B3r
U nas wieczór jest późniejszą porą doby niż zmierzch. U Żydów natomiast to wieczór rozpoczyna dobę, a zmierzch ją kończy. Pory te jednak u nas i u nich, następują w takim samym porządku – zmierzch i wieczór. Początek naszej doby jest o północy, a Żydowskiej wieczorem.
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Guru żydowskie wiedząc, że zgodnie z prawem Paschę można spożyć w powyższym okresie „miedzy wieczorami”, postanowili najpierw usunąć zło z Izraela (zabicie Pana Jezusa), aby po tym jeszcze spożyć Paschę, dlatego odmiennie niż wcześniej to czynili, postanowili przesunąć zabicie baranka na późniejszą porę dnia 14 Nisana. |
Na podstawie czego wysnuwasz taki wniosek, że kapłani postanowili przesunąć zabicie Baranka na późniejszą porę dnia 14 Nisan? Zawsze zabijano baranka 14 Nisan między wschodem a zachodem słońca czyli w ciągu dnia. Świadczą o tym dowody z 2 Kronik 35:14 "do samej nocy" przygotowywanie potraw oraz z Jana 19:14 o "dniu przygotowania" a nie nocy czy wieczorze przygotowania. |
2 Kronik 35:14 nie dowodzi, że baranka zabijano w dzień. Jeżeli został zabity wieczorem, to niezwłocznie spożywano go do nocy, a kapłani i Lewici jedli go na końcu, nawet w nocy 14 Nisana. Czynili to wszystko szybko, gdyż w sposób bardzo zorganizowany.
Natomiast Jana 19:14, wskazuje tylko na fakt, że w roku śmierci Pana Jezusa, tak postanowiono uczynić. Najpierw usunąć uznane przez nich zło (zabić), a później zabić i spożyć baranka paschalnego, ale to zawiodło.
naka napisał/a: | Zawsze zabijano baranka 14 Nisan między wschodem a zachodem słońca czyli w ciągu dnia. […] Dlatego pisałam, że nie ma racji Nike twierdząc, że na wieczerzy Pańskiej spożywano już upieczonego baranka. |
Nike, zgodnie z Twoim zrozumieniem jej stanowiska, dobrze napisała, że:
na wieczerzy Pańskiej spożywano już upieczonego baranka. Wynika to z Łk. 22:11
Ewangelista Łukasz napisał/a: | I powiedzcie gospodarzowi tego domu: Nauczyciel każe ci powiedzieć: Gdzie jest izba, w której mógłbym spożyć baranka wielkanocnego z uczniami moimi? Łk. 22:11
A gdy nadeszła pora, zajął miejsce przy stole, a apostołowie z nim. (15) I rzekł do nich: Gorąco pragnąłem spożyć tę wieczerzę paschalną z wami przed moją męką; (16) powiadam wam bowiem, iż nie będę jej już spożywał, aż nastąpi spełnienie w Królestwie Bożym. Łk. 22:14-16 |
Tak, więc Pan Jezus Ostatnią swoją Wieczerzę spożywał z uczniami swoimi we właściwym czasie, jak Izraelici w Egipcie, a ci, którzy chcieli go zabić, na późniejszą porę doby 14 Nisana, przesunęli zabicie i spożycie baranka paschalnego, gdyż na to zezwalał nakaz z Wyj. 12:6. Baranek paschalny (cień) to nie Baranek Boży (rzeczywistość), który już w chwili wjazdu do Jeruzalem, przejął rolę wypełnienia cienia, a Bóg znał koniec na początku, więc stało się zgodnie z nakazem.
naka napisał/a: | Bo co miałby symbolizować? Ciało? Symbolem ciała Pana był przaśnik. Natomiast śmierć baranka miała być symbolem śmierci Baranka Bożego, przelanej krwi (przebicie włócznią), nie łamaniem kości. |
Baranek jednoroczny bez skazy (jakby przaśny) jest symbolem ofiary. Natomiast przaśnik jest symbolem czystego słowa prawdy, aby rozwijać się na wzór Pana Jezusa Chrystusa. Obejmuje to słowo podane w jego nauczaniu, jak on sam powiedział:
Ewangelista Jan napisał/a: | Duch ożywia. Ciało nic nie pomaga (ciału nikt nie pomoże, gdyż bezpowrotnie było złożone do grobu, 1Pio. 3:18; 2Kor. 5:16). Słowa, które powiedziałem do was, są duchem i żywotem (są duchem żywota) J. 6:63 |
Dlatego ci, którzy przyjmowali naukę Pana Jezusa i zgodnie z nią żyli, stali się duchowym ciałem Chrystusa, czyli tego ożywionego w Duchu, więc wraz z Głową (nauką Pana Jezusa zapieczętowaną w nich, uczniach jego), stanowią Chrystusa według Ducha, Izj. 8:16-18; 1Pio. 3:18,19; 1Kor. 12:12,13,27.
Cytat: | Zabezpieczę świadectwo, zapieczętuję naukę w moich uczniach. (17) I będę wyczekiwał Pana (Jehowy), który zakrywa swoje oblicze przed domem Jakuba, i w nim będę pokładał nadzieję. (18) Oto ja i dzieci, które mi dał Pan (Jehowa), jesteśmy znakami i przepowiedniami w Izraelu od Pana (Jehowy) Zastępów, który mieszka na górze Syjon. Izj. 8:16-18
Wy (Apostołowie) jesteście już czyści dla słowa, które wam głosiłem; (4) trwajcie we mnie, a Ja w was. J. 15:3
jesteście przaśni; albowiem na naszą wielkanoc jako baranek został ofiarowany Chrystus. (8) Obchodźmy więc święto nie w starym kwasie ani w kwasie złości i przewrotności, lecz w przaśnikach szczerości i prawdy. 1Kor. 5:7,8
Chrystus […] w ciele wprawdzie poniósł śmierć, lecz w duchu został przywrócony życiu. (19) W nim też poszedł i zwiastował duchom będącym w więzieniu, 1Pio. 3:18,19
Kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, czyż nie jest społecznością krwi Chrystusowej? Chleb, który łamiemy, czyż nie jest społecznością ciała Chrystusowego? (17) Ponieważ jest jeden chleb, my, ilu nas jest, stanowimy jedno ciało, wszyscy bowiem jesteśmy uczestnikami jednego chleba.1Kor. 10:16,17
Albowiem jak ciało jest jedno, a członków ma wiele, ale wszystkie członki ciała, chociaż ich jest wiele, tworzą jedno ciało, tak i Chrystus; (13) bo też w jednym Duchu wszyscy zostaliśmy ochrzczeni w jedno ciało - czy to Żydzi, czy Grecy, czy to niewolnicy, czy wolni, i wszyscy zostaliśmy napojeni jednym Duchem.
(27) jesteście ciałem Chrystusowym, a z osobna członkami. 1Kor. 12:12,13,27 |
nie łamaniem kości to symbol, że uczniom Pana Jezusa, jako wolnym, wystarczy spożywanie jego ciała/SŁOWA bez potrzeby łamania kości, dla pozyskania szpiku. Wzmacnianie się szpikiem jest symbolem stanu Izraelity niewolnika, który w Egipcie tak właśnie musiał czynić, aby mieć siłę do wykonania ciężkiej pracy.
naka napisał/a: | Nike uśmierca baranka 13 Nisan, a to nie jest baranek paschalny. A nawet gdyby zmieściła się w czasie z zabiciem i upieczeniem na ogniu przed zachodem słońca to ten czas nazywa się wieczór a nie "między dwoma wieczorami". |
Nike chyba chodzi, że według naszego kalendarza żydowski wieczór 14 Nisana, to u nas jeszcze 13, gdyż u nas doba rozpoczyna się od północy, a u nich od wieczora.
WIECZÓR to najwcześniejsza pora MIEDZY WIECZORAMI
Jeżeli Izraelitom w Egipcie, okoliczność przejścia Anioła śmierci w nocy z 14 Nisana, wskazała na wieczór, jako najwcześniejszą porę „między wieczorami”, zgodną z nakazem z Wyj. 12:6, to tak uczynili i tak to upamiętniali w późniejszych pokoleniach.
Jednak od roku śmierci Pana Jezusa zmienili ten porządek, gdyż najpierw jego chcieli się pozbyć, aby potem po usunięciu zła (w ich mniemaniu), stanąć do Paschy, jako czyści przed Bogiem. Piłat i Herod widząc ich obłudę, przeciągali rozpatrzenie sprawy Pana Jezusa, tak, iż musieli się zanieczyścić uczestnicząc z ludem w wydaniu wyroku na niego, gdyż oni umyli ręce.
Przesunięcie spożycia Paschy jest jakimś symbolem przyznania się przez Zydów, co najmniej do uchybienia z ich strony i potrzeby uznania ofiary Pana Jezusa, J. 11:47-53
naka napisał/a: | Pokoja napisał/a: | Okoliczność, że wydanie Pana Jezusa poganom, spowodowało jednak, że zanieczyścili się, chociaż chcieli tego uniknąć, więc nie mogli już spożyć Paschy, gdyż w tym czasie kiedy mogli jeszcze zabić baranka, życie oddał Pan Jezus, jako Baranek Boży. Wtedy ci, którzy stali pod krzyżem, bijąc się w piersi zawracali. Już wiedzieli, że są nieczyści, gdyż okoliczności śmierci Pana Jezusa uświadomiły im to. O wieczerzy Paschalnej 14 Nisana musieli zapomnieć. |
Wszystko się zgadza oprócz daty. Powinno być 15 Nisan. Przypomnę w skrócie:
==========14 Nisan
wieczór
-------------------zs
..................................Wieczerza Pańska
noc
-------------------ws
ranek
....................................śmierć baranka paschalnego
==========15 Nisan
wieczór - pogrzeb Jezusa a w Egipcie pomazanie drzwi krwią
-------------------zs
.....................................Wieczerza Paschalna
Co łączy 14 i 15 Nisan? - śmierć "baranka paschalnego" 1 Kor 5:7. 14 Nisan jest zabijany a 15 Nisan zjadany. |
Data też się zgadza.
Z 2 Kronik 35:1,14 wynika, że wszystko stało się bardzo szybko od wieczora 14 Nisana, a wieczór ten rozpoczynał dobę. Lewici byli bardzo zdyscyplinowani, dlatego Izraelici byli bardzo zorganizowani do szybkiego spożycia baranka.
Cytat: | Jozjasz obchodził w Jeruzalemie Paschę dla Pana. Baranka paschalnego zabili czternastego dnia pierwszego miesiąca. (2) Wyznaczył wtedy (10 Nisana wraz z odłączeniem baranka, Wyj. 12:3-6,21,28) kapłanów do ich czynności, zachęcając ich do służby w świątyni Pańskiej. (3) Kazał potem Lewitom, którzy nauczali całego Izraela i byli Panu poświęceni: Wnieście świętą Skrzynię do świątyni, którą zbudował Salomon, syn Dawida, król izraelski; nie trzeba jej już nosić na barkach. Służcie więc Panu, waszemu Bogu, i jego ludowi izraelskiemu, (4) bądźcie w pogotowiu w swoich grupach według waszych rodów stosownie do przepisu Dawida, króla izraelskiego, i zgodnie z postanowieniem jego syna Salomona. (5) Stójcie w świątyni oddziałami według rodów jako przedstawiciele waszych pobratymców z ludu, po jednym oddziale Lewitów dla jednego rodu. (6) Zabijcie baranka paschalnego i poświęćcie się! Bądźcie gotowi do usługiwania waszym braciom, aby uczynili, według słowa Pańskiego, podanego za pośrednictwem Mojżesza!
[…]
(10) Gdy ustalono służbę Bożą, kapłani stanęli na swych stanowiskach, Lewici w swoich grupach zgodnie z rozkazem królewskim. (11) Zabijali oni baranki paschalne, kapłani zaś kropili odbieraną z ich rąk krwią, podczas gdy Lewici obdzierali je ze skóry. (12) Części przeznaczone na całopalenie odkładali na bok, aby porozdzielać je pomiędzy poszczególne grupy rodowe wśród pospólstwa, by one złożyły je w ofierze Panu, jak jest napisane w księdze Mojżeszowej. Tak samo postąpiono z wołami. (13) Następnie upiekli baranka paschalnego na ogniu, zgodnie z prawem, poświęcone dary zaś gotowali w garnkach, w kotłach i misach i roznosili je szybko całemu ludowi. (14) A potem przygotowali posiłek także dla siebie i dla kapłanów - gdyż kapłani jako potomkowie Aarona byli zajęci składaniem ofiar całopalnych oraz tłuszczów aż do samej nocy - toteż Lewici przygotowali posiłek dla siebie i dla kapłanów, potomków Aarona. (15) Śpiewacy, potomkowie Asafa, trwali na swoich stanowiskach zgodnie z nakazem Dawida, Asafa, Hemana i Jedutuna, jasnowidza królewskiego, tak samo odźwierni przy każdej poszczególnej bramie; nie schodzili ze swoich stanowisk służbowych, gdyż ich bracia, Lewici, przygotowali im posiłek. (16) W ten sposób została ustalona w tym dniu cała służba Boża dla Pana, aby odtąd tak obchodzić Paschę i składać ofiary całopalne na ołtarzu Pana zgodnie z rozkazem króla Jozjasza. (17) I obchodzili synowie izraelscy, którzy w tym czasie tam się znaleźli, Paschę i Święto Przaśników przez siedem dni. (18) Takiej, jak ta Pascha, nie obchodzono w Izraelu od czasów proroka Samuela, ani też żaden król izraelski nie urządził takiej Paschy, jak ta, którą obchodził Jozjasz wraz z kapłanami, Lewitami, z całą Judą i Izraelem, które się zebrały, i z mieszkańcami Jeruzalemu. 2Kro. 35:1-6,10-18 |
Jaką jeszcze masz wątpliwość naka? |
_________________ http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa |
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-07-14, 20:25
|
|
|
Co za koleś?
Kurczę, co to za różnica kiedy zmartwychwstał?
20.00, 24.00, 3.00 czy 6.00 - naprawdę nie ma znaczenia.
Grunt, że zmartwychwstał i dzięki temu zwyciężył śmierć.
I mówi się Jezus Chrystus a nie Jahusz Meszijak.
Dlatego właśnie nie obejrzałem.
Jak ktoś zaczyna od literologii, to takich oszołomów co
do zasady słuchać nie należy i już. Szkoda czasu i atłasu.
Jedynie osoby o niskim IQ mogą promować takie idiotyczne
dogmaty - a więc, z tego względu w innych teologicznych
obszarach nic mądrego nie wymyślą także. |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2016-07-14, 21:47
|
|
|
X napisał/a: | Szkoda czasu i atłasu.
Jedynie osoby o niskim IQ mogą promować takie idiotyczne
dogmaty - a więc, z tego względu w innych teologicznych
obszarach nic mądrego nie wymyślą także. |
Jezus przyszedł do prostaczków, by ośmieszyć mądrość tych co się mienią mądrymi pamiętasz? |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-07-14, 21:59
|
|
|
bartek212701 napisał/a: | X napisał/a: | Szkoda czasu i atłasu.
Jedynie osoby o niskim IQ mogą promować takie idiotyczne
dogmaty - a więc, z tego względu w innych teologicznych
obszarach nic mądrego nie wymyślą także. |
Jezus przyszedł do prostaczków, by ośmieszyć mądrość tych co się mienią mądrymi pamiętasz? |
No to ucz się od nich chrześcijaństwa.
Jezus przyszedł ICH nawrócić na to co sam miał do przekazania, a nie po
to aby dać im wolną rękę w wywracaniu innych prostackimi mųdorściami. |
|
|
|
|
Listek
VIP
Potwierdzenie wizualne: 2015
Pomógł: 581 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 2615
Poziom: 40
|
Wysłany: 2016-07-15, 10:30
|
|
|
Według zapowiedzi proroczych zawartych w PŚ Jezus zmarł w środę wieczorem a zmartwychwstał w sobotę ,przed końcem święta.Był trzy dni i trzy noce w ziemi według księgi Jonasza.
Mt 12:40 nbg-pl "Bowiem jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak Syn Człowieka będzie w sercu ziemi trzy dni oraz trzy noce."
W ks. Daniela jest prorocza zapowiedż ustania krwawej ofiary w połowie tygodnia.Jezus bowiem złożył krwawą ofiarę doskonałą raz na zawsze.
Dn 9:27 W połowie tygodnia zostanie zniesiona ofiara krwawa
Hbr 7:27 nbg-pl "Nie ma on potrzeby codziennie składać ofiar, najpierw za własne winy, a potem ludu tak jak tamci arcykapłani bo uczynił to raz na zawsze, gdy ofiarował samego siebie."
Pozdrawiam |
_________________ Bóg jest wciąż taki sam i się nie zmienia. |
|
|
|
|
Steve Sondej
Potwierdzenie wizualne: 2006
Pomógł: 53 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 699
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-07-15, 15:46 Re: zmartwychwstanie Jezusa
|
|
|
nike napisał/a: | W jakim ciele zmartwychwstał Jezus, duchowym, czy cielesnym?
zapraszam do dyskusji |
Od założenia świata, Jezus został wskrzeszony w duchu. W czasie krzyża, tu na ziemi w 33 naszej ery Jezus zmartwychwstał w ciele. |
|
|
|
|
Steve Sondej
Potwierdzenie wizualne: 2006
Pomógł: 53 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 699
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-07-15, 16:08
|
|
|
Kiedy czytamy w Biblii wyrażenie "od założenia [fundamentu] świata" odnosi się do zmartwychwstania Jezusa.
Czytamy Jezus jest fundamentem:
1 list do Koryntian 3:(11) Albowiem gruntu [fundamentu] innego nikt nie może założyć, oprócz tego, który jest założony, który jest Jezus Chrystus.
List do Efezjan 2:(20) Zbudowani na fundamencie Apostołów i proroków, którego jest gruntownym węgielnym kamieniem sam Jezus Chrystus,
To byl moment, kiedy Jezus został ogłoszony Synem Bożym w mocy przez zmartwychwstanie [Rz1:4]. To byl moment, kiedy zbawienie zostało dokonane i udostępnione. |
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-07-15, 18:40
|
|
|
Cytat: | I mówi się Jezus Chrystus a nie Jahusz Meszijak.
|
ducha święta
Cytat: | 20.00, 24.00, 3.00 czy 6.00 - naprawdę nie ma znaczenia.
|
Dla niektórych ma i to wielkie.
Przecież niektórzy na podstawie tego
tworzą swoją "świętą niedzielną teologie "
Masz tutaj 20 stron dyskusji..przecedzanie dobre ;)
Cytat: | Dlatego właśnie nie obejrzałem.
|
|
|
|
|
|
Y [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-07-15, 20:45
|
|
|
Olus napisał/a: | Cytat: | I mówi się Jezus Chrystus a nie Jahusz Meszijak.
|
ducha święta |
Serio? Ja dalej nie słuchałem.
Cytat: | tworzą swoją "świętą niedzielną teologie " |
Bo niedziela rozpoczyna się liturgicznie w sobotę wieczorem... więc nawet jak Jezus
zmartwychwstał w sobotę, to zmartwychwstał w żydowską i liturgiczną niedzielę... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|