FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
POKÓJ WAM - OD ZIARNKA POSTANOWIENIA
Autor Wiadomość
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1272 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 11886
Poziom: 68
HP: 8352/25311
 33%
MP: 0/12085
 0%
EXP: 364/546
 66%
Wysłany: 2015-12-24, 02:01   

Witaj Pokoja fajnie,że znowu jesteś.
Również wszystkiego najlepszego, Błogosławieństwa Bożego i pogody ducha. :-D
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2015-12-24, 15:48   

nike napisał/a:
Witaj Pokoja fajnie,że znowu jesteś.
Również wszystkiego najlepszego, Błogosławieństwa Bożego i pogody ducha. :-D


Dziękuję i cieszę się, że teraz nawet na forum odczuwam waszą obecność.

Pozdrawiam.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2017-03-17, 20:52   

Witajcie po mojej przerwie milczenia. Była ona spowodowana szczególnym zbiegiem okoliczności, a w tym trudami codzienności, sprawnością, wiekiem w połączeniu z Przedwiośniem. Mało się udzielam na forum, ponieważ poza forami, zajmuję się inną czasochłonną pracą związaną z Słowem Bożym i chyba tak szybko to się nie zmieni, ale nadal będę także z Wami.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2018-10-29, 00:33   Wspomienie w czterdziestą rocznicę

W tym miesiącu minęło czterdzieści lat od mojego postanowienia, podjętego w 1978r., o którym napisałem w tym watku: POKÓJ WAM - OD ZIARNKA POSTANOWIENIA. Świadectwo mojego poświęcenia się na służbę Bogu, dałem w gronie kameralnym w dniu 17.02.1979r., ale podjęte równolegle postanowienie nastąpiło cztery miesiące wcześniej (Bóg przez nie, strzegł mnie od zameszania na drodze wiary). Był to szczególny czas dla mnie i dla ludzi wśród których wtedy przebywałem. Oni przeżywali wtedy wielką radość (znak czasu), a ja postawiłem swój pierwszy krok na drodze realizacji podjętego postanowienia. Rozpocząłem wnikliwe badanie sprawozdań o stworzeniu. Owocem tego badania dzieliłem się na różny sposób, a w tym i na tym forum. Wątek "Plon na trzy lata, a Żniwo zboża", który założyłem teraz jest swego rodzaju dojrzewającym owocem mojej dotychczasowej wiary w mądrość Bożą, przekazaną nam w Piśmie Świętym. Pozwala on zrozumieć coś z trudnych spraw, o których napisał Ap. Paweł, 2Pio. 3:15,16.

Patrząc na początek tego minionego okresu, dostrzegam jakby swoją białą księgę. Teraz mam wielką wdzięczność dla Boga, że w jakiejś części, pozwolił mi ją zapisać, a pisząc o tym, jakby czytać ja innym. Po ponad 2.5 roku "wielka radośc ludzi" zamieniła się w wielki smutek i ból, ale ten z czasem przemijał. Dostrzezono ślady, że to Meszech spowodował w bardzo przemyślany sposób za pośrednictwem dwóch "słupów" (narodowy i indywidualny). Meszech w 1987r., przez swojego przedstawiciela, spotkał się z zranionym przedstawicielem obozu swojego przeciwnika. Zbliżyli się pod pozorem walki o pokój, a w rzeczywistości, aby bliżej poznać się w celu wzajemnego pokonania się.

Po poufnym spotkaniu dwóch przedstawicieli, jeden powiedział, że jest to nowy posiew, który wkrótce wyda plon, a drugi powiedział, że według treści rozmowy będzie się rozwijał najbliższy bieg wydarzeń. Doszło do wielkich zmian społeczno - politycznych, zapoczątkowanych już jesienią, tego 1987 roku. Zakończyło się wtedy siedemdziesiąt lat tzw. "Rozdzielenia wód Jordanu" w czasie których świat był podzielony na dwa obozy, 2Krl. 2:7,8. Rozpoczął się czas dialogu, ale w trakcie jego realizacji doszło do "najazdu rydwanu bez żywego jeźdźca" (zmarł na nim, jako łożu w czasie pościgu, 2Krl. 1:16,17). Konie wiozące trupa były rozszalałe i tak wygląda to w obecnej rzeczywistości. To stanowi swego rodzaju tło wydarzeń, mających posłużyć do pojmania "Elizeusza" przez króla Achazjasza, 1Krl. 1:9-12.

W Księdze Sędziów szczegółówo w sposób obrazowy, został opisany bieg wydarzeń "czasu ostatecznego", który rozpoczął się on w 1799r. W tym czasie nastąpiła zapowiedź narodzin pozaobrazowego Samsona. "Samson - bohater naszych czasów", a jednak nastał czas, że i ten bohater ma gorzko płakać (nadal białe karty mojej księgi).

Chociaż tyle jakby z dawnego, ale dla mnie nadal świeżego.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-10-29, 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2019-12-30, 01:04   ŚWIADECTWO HIOBA, PRZENIK. BYT W RÓŻNEJ SKALI JEDNOKŁADNOŚCI

Hioba 3:1-6


Hioba 3:7-14


Hioba 3:15-22


Hioba 3:23-26


CD objaśnień do tłumaczenia tekstu Pisma Świętego na podstawie Konkordancji Stronga
http://biblos.feen.pl/vie...p=110028#110028

Treść HIOBA 3:1-25 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

ŚWIADECTWO HIOBA, PRZENIKAJĄCE BYT W RÓŻNEJ SKALI JEDNOKŁADNOŚCI


1. Potem sprawiedliwy Hiob otworzył właściwie usta ostrzeżenia; wydawało się błahym także wyróżniające oznakowanie czasu życia.
- wyróżniające oznakowanie czasu życia
– dotyczy to treści z Hio. 1:1-5 o doskonałym życiu Hioba, a według skali jednokładności i o doskonałym życiu człowieka, stworzonego w dniu szóstym na obraz Boży, Rdz. 1:27. Gdy nastało zło grzechu, to dla człowieka upadłego, wyglądało ono jako potężniejsze od dobra prawego życia. Odpowiednikiem tego są rogi barana z Dn. 8:3. Ten, który wyrósł później, wyglądał na wyższy od pierwszego.

Cytat:
Dan. 8:3
3. A gdy podniosłem oczy, widziałem, a oto baran stanął na brzegu rzeki; miał dwa rogi. Oba rogi były długie, lecz jeden był dłuższy od drugiego, a ten dłuższy wyrósł później. (BW)

Dwa rogi Barana, przedstawiają panowanie Medów i Persów. Za czasu panowania Medów nad Babilonem, gdy Daniel stał się królem, położenie Żydów było dobre w Imperium uniwersalnym, a pod panowaniem Persów ich sytuacja, stała się bardziej niebezpieczna dla nich. Przykładem może być działalność urzędników Cyrusa, powstrzymująca odbudowę Świątyni w Jeruzalem oraz intrygi Hamana.
Zgodnie z dualistycznym poglądem Zaratustra istnieją dwa zwalczające się systemy: system (żywioł) dobra i system (żywioł) zła. W nauczaniu Słowa Bożego system zła grzesznego, który wyrósł później, dla człowieka upadłego, stał się bardziej potężny od systemu dobra doświadczanego przez człowieka doskonałego. Grzech zniewala człowieka i niszczy jego otoczenie i jego samego. W odniesieniu do ustrojów społeczno – politycznych można to zastosować odpowiednio do Ustroju Wspólnoty Pierwotnej (patriarchalnego) i Ustroju Niewolniczego.

2. Hiob wydał świadectwo, mówiąc:
3. Nocą, powiedziano: Był poczętym mężczyzna! Zniknął czas życia z powodu wydania na świat!
- Zniknął czas życia z powodu wydania na świat
– dotyczy to czasu życia brzemiennej matki, który kończy się po wydaniu potomka na świat. W szerszym znaczeniu, skończył się on wraz z rozpoczęciem Heksameronu, czyli dzieła sześciu dni stwarzania.
4. Ten czas życia był z ciemności! Nie był wymagany w górze Bogu; nie świecił ponad światłem (/J. 1:4,5)!
- Ten czas życia był z ciemności
– tak z ciemności brzemiennego łona, jak i tej z Rdz. 1:2
nie świecił ponad światłem – tak jak Jan Chrzciciel tylko zapowiadał prawdziwą światłość, J.1:8.

5. Było wykupione tajemne miejsce cienia śmierci, głęboka ciemność czasu! Ponadto chmura przejęła grozą, rozbiła namiot,
- Było wykupione tajemne miejsce cienia śmierci
– miłość dwojga jest sposobem na wykupienie łona na poczęcie nowego życia. Podobnie miłość Boga do praw Przymierza Wiecznego była sposobem na wykupienie łona dla powstania Wszechświata, Rdz. 1:2
chmura przejęła grozą, rozbiła namiot – odnosi się to do stanu niemowlęcych, zasmarowanych  pieluszek, Hio. 38:9 i do ciemnej wyrzuconej materii, otaczającej jak namiot kształtowany byt.

6. Tą nocą wzięła prowadzenie ciemność; nie napełniła radością lat, według liczby dni miesięcy; nie była przyniesioną!
- Od czasu zajmowania się dwoma sprawozdaniami o stworzeniu, opisanymi w Księdze Rodzaju, zauważyłem, że w Księdze Hioba, zawarte jest jakby trzecie sprawozdanie o stworzeniu. Jest ono o tyle charakterystyczne (bardziej niż drugie sprawozdanie, opisane od treści Rdz. 2:4), że nadaje bytom Wszechświata cechy człowieka i procesu jego kształtowania od poczęcia, Hio. 3:6:
Tą nocą wzięła prowadzenie ciemność – ciemność z Rdz. 1:2 obejmuje czas (9m-cy x 30dni=270dni, 2Pio. 3:8; 270dni x 1 000 lat = 270 000 lat brzemienności dla stania się światłości z Rdz. 1:3-5.
Nie napełniła radością lat - dzieło był spowite ogniem i ciemną materią (ciemne chmury).
według liczby dni miesięcy[/color] - 9m-cy x 30dni=270dni, 2Pio. 3:8 270dni x 1 000 lat = 270 000 lat. Poczęcie człowieka jest swego rodzaju radosnym błyskiem ukrytym, dzięki któremu rozpoczyna się kształtowanie ciała nowej duszy (istoty), ale nie przynosi ono radości w czasie kształtowania płodu. Mamy tutaj odpowiednie zastosowanie tego do poczęcia Wszechświata. W ten sposób opis personifikuje byty i procesy ich kształtowania, poczynając od POWIEKI ŚWITU WSZECHŚWIATA, ukrywającej wszelkie inne późniejsze świty w kształtowanych lokalnych układach galaktycznych, czy gwiezdnych, Hio. 3:9:
Świt gwiazdy był ukrytym; Oczekując bez światła nie oglądała „powieki” świtu! Ten sposób opisu bytów i procesów ich powstawania kojarzy się z jednokładnością. Można do niego wykorzystać mały, ale dobrze znany byt, którym jest homo sapiens. To pokazuje w jaki sposób proces stwarzania Wszechświata możemy poznawać przez pryzmat procesu kształtowania homo sapiens. Ten sposób przekazu pokazuje, w jaki sposób Słowo Boże jest żywe, Żyd. 4:12,13. Żywe, ponieważ przy pomocy znanych określeń opisuje sprawy odległe i nieznane.
(Ps. 36:10; J. 1:4,5) –

7. Oto ta noc niepłodna była; Nie przyszła z powodu dźwięcznego okrzyku!
- nie było okrzyku wzajemnego szczytowania.

8. Była wyznaczona przeklinać dni, gotowa postępować w pobudzony sposób Lewiatana!
- przeklinać dni
– brzemienność z gwałtu nie jest odbierana jako błogosławieństwo;
pobudzony sposób Lewiatana – typ bezbożnika, człowieka grzechu, małego rogu, bestii z morza (samb. Dotyczy Apok. 13 rozdz.)

9. Świt gwiazd był ukrytym; Oczekując bez światła nie oglądały „powieki” świtu!
- nie oglądały „powieki” świtu
– w momencie jej otworzenia, czyli szczytowania.

10. Ponieważ nie zamknęła bramy łona; Praca źródła była zatajona.
- nie zamknęła bramy łona
– był to czas dni płodnych i bez środka antykoncepcyjnego.

11. Dlaczego łono nie wydało na śmierć? Głębia Szeolu była wywiedziona oddać ducha.
- łono nie wydało na śmierć
– zasady dobra i zła zawsze będą, ale tylko droga życia będzie skuteczna.

12. Dlaczego stawiła czoło zemdlałym ze strachu? dlaczego ssała jak piersi?
- stawiła czoło zemdlałym ze strachu
– jak nadzieja i antyaborcyjna postawa brzemiennej, dały siłę.

13. Albowiem wówczas położyła się milczeć; Teraz uśpiona zaznaje spokoju na korzyść,
- uśpiona zaznaje spokoju
– po milczącej brzemienności łono zaznaje spokoju

14. Tak długo jak królowie radzą ziemi żywych, odnośnie odbudowy ruin;
- królowie radzą …, odnośnie odbudowy ruin
– gdy ustaną w tym, to nastają moce natury zniszczenia.

15. Albo tak długo jak książęta, według złota, napełnią domy srebrem,
- według złota, n. d. srebrem
– domy królewskie wyróżniają się złotem, a książąt srebrem

16. Jeżeli nie stała się potajemnie przygotowana aborcja; Dziecko, nie ogląda światła?
- Jeżeli nie dopuszcza się do aborcji, to nawet bezbożnik się narodzi.

17. Wtedy bezbożnika opuszcza wzburzenie; Wtedy wyczerpana moc daje wytchnienie.
- bezbożnika opuszcza wzburzenie
– Przeciwnik (bezbożnik i płomień) zamieniają się w anioła światłości.
http://biblos.feen.pl/vie...start=45#110294
wyczerpany płomień – tak było przy pierwszym zapodaniu tłumaczenia tego rozdziału
http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#108022

wyczerpana moc – tak powinno być

Zarówno wyczerpany płomień, jak i wyczerpana moc, dają wytchnienie, dlatego w tym przypadku, to niedopatrzenie zostało zakryte przede mną.

18. Pojmani wspólnie odpoczywają; nie słuchają z uwagą głosu tyrana,
- Pojmani wspólnie odpoczywają
– przestają być żywiołami, zwróconymi przeciw sobie, a dzięki „denku i ściankom naczynia”, zaczynają działać, współzawodniczyć, podobnie jak woda i ogień w przygotowywaniu posiłków i w technice.

Hio. 3:19. Wtedy ten nieznaczny, wyróżniający się sługa, wolnym panu.
-
Cytat:
Efez. 2:1. I wy umarliście przez upadki i grzechy wasze, 2. W których niegdyś chodziliście według modły tego świata, naśladując władcę, który rządzi w powietrzu, ducha, który teraz działa w synach opornych, Rz. 6:15-23. (BW)

Według Efz. 1:23, Chrystus sam wszystko napełnia,
Także was (pogan z Efezu)
(1) Także was, będąc zgładzeniem grzechów występków nieożywionych.
(2) W których kiedyś żyliście według porządku świata tego, według mocy władcy duchów powietrzna; teraz będą skutecznymi w synach nieposłuszeństwa.
Efz. 2:1,2 KS

1Pio. 3:18-20
18. Bo Chrystus jeden raz za grzechy cierpiał, sprawiedliwy z powodu niesprawiedliwych, aby nas przyprowadzić do Boga, uśmiercił ciało, ożywiając ducha;
19. W którym wyprawiamy się głosić, duchom w więzieniu.
20. Kiedykolwiek nie wierzą co do cierpliwości Bożej, oczekującej żarliwie za dni Noego, gdy korab budowano; Ten z powodu wody mało dusz ocalił, to jest osiem. KS

uśmiercił ciało, ożywiając ducha
– dotyczy to zmiany nastawienia człowieka, który dzięki Chrystusowi, zaczął zwracać uwagę na to co duchowe i tym żyć, 2Kor. 3:7-12; Rz. 8:3-10
wyprawiamy się głosić, duchom w więzieniu – Członkowie Chrystusowi głoszą tym, którzy nadal są pod wpływem i żyją według porządku świata tego, według mocy władcy duchów powietrzna, Efz. 2:2 KS. W więzieniu, czyli pod strażą zakonu żywiołów świata tego.

Ci, którzy nie wierzą w miniony fakt, że nastał potop za dni Noego, ci teraz narażeni są na zatracenie, dlatego im jest głoszona Ewangelia, aby mieli możliwość nawrócenia się do Boga.

Hio. 3:20. Dlaczego poszkodowanym dano światło żywota zgorzkniałego ducha?
- poszkodowanym dano ś. ż. zgorzkniałego ducha
– Dlaczego Bóg dopuścił grzech i zło? Dlatego, aby człowiek nauczył się miłować prawo i cenić życie, nawet w niesprzyjających mu okolicznościach.

21. Nie szukają ukrytego skarbu; Oczekują śmierci;
- Oto one dusze w odniesieniu do wszystkich dusz; Ojcowskie dusze w odniesieniu do synowskich; Oną grzeszną duszę, tą każe zabić.
Ezec. 18:4 KS; Rz. 5:12

22. Wewnątrz cieszą się radością, cieszą się, kiedy znajdą grób.
- Wewnątrz cieszą się radością
– radość zwycięstwa po początkowej porażce.

23. Silnego wojownika, którego sposób postępowania był zatajonym, zakryty z dala od fałszywego boga?
- Silnego wojownika, (…) z dala od fałszywego boga
– w rzeczywistości duchowej, dotyczy to klasy powołanej wybranej i wiernej, Ap. 17:14

24. Z powodu tego, pokarm wzdychania przeminął sprzed oblicza; Wylało się wodą wołanie rozpaczy;
- Przeminął pokarm i napój wielu ucisków w drodze do Królestwa Bożego, Dz. 14:22

25. Z powodu tego osiągnięto wewnętrzny kamień szlachetny; Ten którego obawiano się, przyszedł z wewnątrz.
26. Nie miałem spokoju, nie uspokoiłem się, nie odpoczywałem; Przyszło zamieszanie.

- Zamieszanie w Wieku Ewangelii wynika z faktu, że część uczestników powołania niebiańskiego, która nie została jednak wybraną, powstała w Średniowieczu do panowania ziemskiego, chociaż weszła w Nowe Przymierze, aby dążyć do spełnienia się powołania niebiańskiego, stała się klasą drugiej śmierci z najmniejszym działem odkupienia, czyli z życiem na ziemi. Poza tym aniołowie wstępują i zstępują po "drabinie Jakubowej", Rdz. 28:10-22

Proszę Administrację o usunięcie tego postu, który tu przez nieuwagę zamieściłem
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-12-30, 01:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-03-07, 20:41   Objaśnienia do tłuaczenia Pisma Św. na podst. Konk. Stronga.

Po zakończeniu tłumaczenia Księgi Hioba na podstawie Konkordancji Stronga, a przy dalszych tłumaczeniach, będę się powoływał na objaśnienia tutaj zamieszczone, dlatego wklejam te ostatnie z Księgi Hioba
http://biblos.feen.pl/vie...tart=105#113752

Objaśnienia do tłumaczenia tekstu Pisma Świętego na podstawie Konkordancji Stronga

W pierwszej kolumnie tabelki z „Zapodaj.net” jest podany tekst podstawowy, według BG z numerami Stronga. Są w niej zaznaczone słowa, dodane (kolor różowy), pominięte (kolor szary) i zamienione (kolor żółty). W drugiej i trzeciej kolumnie jest tłumaczenie danego tekstu na podstawie Konkordancji Stronga. W drugiej z numerami jest tekst, dla badania przez wnikliwych, "szlachetnych Berejczyków" (Dz. 17:11), a w trzeciej bez numerów, dla ułatwienia płynnego czytania, każdemu zainteresowanemu. Poza tabelką w tym JPG – u , czyli już w jawnej części postu, znajduje się treść do czytania, czyli z trzeciej kolumny i komentarz do niej. Kto uzna to za wystarczające, to może w pierwszej kolejności, zapoznać się z jawną treścią, czyli z tłumaczeniem i z komentarzem, zamieszczonymi w poście.

To, co znajduje się w pierwszej kolumnie, można przeczytać w sposób płynny, bezpośrednio z BG, dlatego brak jest drugiej kolumny, tak jak w trzeciej kolumnie w odniesieniu do tłumaczenia na podstawie KS. Czynię to dla ułatwienia badania i czytania "szlachetnym Berejczykom", którzy przyjmują dane tłumaczenie tekstu, czy dane mi zrozumienie w komentarzu i chcą badać, czy tak się rzeczy mają, Dz. 17:11. Podkreślenia dla dwóch lub więcej słów, występujące w kolumnach tabelki i w komentarzu oznaczają, że jest to tłumaczenie z jednego określenia hebrajskiego, czy greckiego.

W tłumaczeniach Pisma Świętego, które podaje w wątkach na forum, kieruje się rygorem -zasadą, aby nie dodawać, czy odejmować, ani zamieniać liter, słów, czy fraz, Ap. 22:18,19:
Obj. 22:18-19
18. Co do mnie, to świadczę każdemu, który słucha słów proroctwa tej księgi (Apokalipsy): Jeżeli ktoś dołoży coś do nich, dołoży mu Bóg plag opisanych w tej księdze;
19. A jeżeli ktoś ujmie coś ze słów tej księgi proroctwa, ujmie Bóg z działu jego z drzewa żywota i ze świętego miasta, opisanych w tej księdze. (BW)

Opieram się na słowach, które według konsensusu, zostały ujawnione w Konkordancji Stronga. Jeżeli w języku hebrajskim nie posługiwano się samogłoskami w pisowni, to i ja w tłumaczeniu stosuje się do tej zasady, aby zwrócić uwagę czytelnika na fakt, że nie mamy doczynienia z dziedzictwem prawdy danym w naszym języku, lecz hebrajskim, aramejskim, czy greckim. Przy tym jednak jestem świadomym, że w naszym, polskim języku piszemy samogłoski, więc tekst może być odbierany nieswojo. W takich przypadkach czytelnik sam powinien odczytać litery, których w tłumaczeniu nie ma, lecz zostały zastąpione przecinkiem, np. synowie, córki w języku polskim piszemy synowie i córki.

W mojej ocenie, krytyka w rodzaju, nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na szczególną uwagę. Taka krytyka jest w rodzaju argumentu siły i retorowania, dla odwrócenia uwagi Internauty od tego co ważne, a nie siłą konstruktywnego argumentu, na który należy odpowiednio zareagować. Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Dariusz 

Potwierdzenie wizualne: 1234
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 368
Poziom: 17
HP: 12/630
 2%
MP: 301/301
 100%
EXP: 37/41
 90%
Wysłany: 2021-03-07, 21:37   

Pokoja napisał/a:
W mojej ocenie, krytyka w rodzaju, nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na szczególną uwagę. Taka krytyka jest w rodzaju argumentu siły i retorowania, dla odwrócenia uwagi Internauty od tego co ważne, a nie siłą konstruktywnego argumentu, na który należy odpowiednio zareagować. Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.

Bo bułka jest maślana bo jest z wykorzystaniem masła. Natomiast smarowanie bułki maślanej jest w pewnej niezgodzie z tym, by ją jeszcze smarować masłem. Po co skoro i tak już jest maślana. Oczywiście, są ludzie którzy maślaną smarują masłem bo tak im to smakuje. A co do smaków to nie należy o nich dyskutować (czy o gustach, jakoś tak było). Są też bułki innego typu. Ja n. lubię grahamki. Czy wiecie, że graham też jest razowy? Tylko, że z mąki pszennej raz zmielonej, dlatego razowy. Bo pieczywo razowe wcale nie oznacza, że to chleb żytni. Żytni też może być smarowany masłem. Jednak dla wątrobowców nie wskazane jeść zbyt dużo. Natomiast jeść chleb pszenny to z niekorzyścią dla cukrzyków. Dla cukrzyków są zupełnie inne pokarmy. Bo pokarm to takie coś, co potrzeba człowiekowi. Musi to jeść. Gorzej jak nie ma zębów. Wtedy trzeba robić papki. W Internecie najdziemy naprawdę sporo przepisów na takie papki.
Pokoji na pewno się przydadzą, bo przecież stary jest i nie wierzę, że z uzębieniem wszystko jest ok.
Pozdrawiam!
Dariusz.

PS. Wiem, że napisałem bełkot. Ale chcę uzmysłowić (zapewne z marnym skutkiem!), że takie pisanie uprawia Pokoja :-P
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-03-19, 10:02   

Dariusz napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W mojej ocenie, krytyka w rodzaju, nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na szczególną uwagę. Taka krytyka jest w rodzaju argumentu siły i retorowania, dla odwrócenia uwagi Internauty od tego co ważne, a nie siłą konstruktywnego argumentu, na który należy odpowiednio zareagować. Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.

Bo bułka jest maślana bo jest z wykorzystaniem masła. Natomiast smarowanie bułki maślanej jest w pewnej niezgodzie z tym, by ją jeszcze smarować masłem. Po co skoro i tak już jest maślana. Oczywiście, są ludzie którzy maślaną smarują masłem bo tak im to smakuje. A co do smaków to nie należy o nich dyskutować (czy o gustach, jakoś tak było). Są też bułki innego typu. Ja n. lubię grahamki. Czy wiecie, że graham też jest razowy? Tylko, że z mąki pszennej raz zmielonej, dlatego razowy. Bo pieczywo razowe wcale nie oznacza, że to chleb żytni. Żytni też może być smarowany masłem. Jednak dla wątrobowców nie wskazane jeść zbyt dużo. Natomiast jeść chleb pszenny to z niekorzyścią dla cukrzyków. Dla cukrzyków są zupełnie inne pokarmy. Bo pokarm to takie coś, co potrzeba człowiekowi. Musi to jeść. Gorzej jak nie ma zębów. Wtedy trzeba robić papki. W Internecie najdziemy naprawdę sporo przepisów na takie papki.
Pokoji na pewno się przydadzą, bo przecież stary jest i nie wierzę, że z uzębieniem wszystko jest ok.
Pozdrawiam!
Dariusz.

PS. Wiem, że napisałem bełkot. Ale chcę uzmysłowić (zapewne z marnym skutkiem!), że takie pisanie uprawia Pokoja :-P


Sam więc przyznajesz, że na te Twoje 2% dyskusji, składa się bełkot. Ponadto urąganie, zamiast merytorycznej dyskusji w tonie poszanowania dla tego forum i forumowiczów - czytelników. To tak jak czynił Goliat w stosunku do Dawida, czy obłudnicy faryzeusze w stosunku do Pana Jezusa. Chcieli uchodzić za obrońców czystości prawdy, a byli obłudnikami, uprawiającymi retoroeanie, a nie działanie "palcem" Bożem, jak to czynił Dawid i Pan Jezus. Ci, którzy z domowników wiary, uznają ten styl i kierunek działania, powinni także działać w tym duchu, a nie w beszczelnie przyznawanym sobie bełkocie. Czy Ty rozumiesz sens swojego bełkotu :oops: i jego znaczenie dla Internauty, który czyta :?:

Cytat:
Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.


Czy ty rozumiesz dobrze tą część, którą zacytowałeś? Czy tylko tak ze złości bełkoczesz? Ty jesteś wyznawcą tzw. "religii prawdziwej", czyli Świadkiem Jehowy? Jeżeli tak, to jakie świadectwo Ty wydajesz :?:
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-03-20, 10:14   Przestroga dla uragających obłudników.

Przestroga dla uragających obłudników.

Słyszałem, jak głosiciele z tzw. :religi prawdziwej", tłumaczyli, dlaczego im ludzie urągają.
Powoływali się na Mat. 10:25. J. 7:16-20 itp. teksty:

Cytat:
Mat. 10:25
25. Wystarczy uczniowi, aby był jak jego mistrz, a sługa jak jego pan; jeśli gospodarza Belzebubem nazwali, tymbardziej jego domowników!
(BW)
Jan. 7:16-20
16. Na to odpowiedział im Jezus, mówiąc: Nauka moja nie jest moją, lecz tego, który mnie posłał.
17. Jeśli kto chce pełnić wolę jego, ten pozna, czy ta nauka jest z Boga, czy też Ja sam mówię od siebie.
18. Kto od siebie samego mówi, ten szuka własnej chwały; ale kto szuka chwały tego, który go posłał, ten jest szczery i nie ma w nim nieprawości.
19. Czy to nie Mojżesz dał wam zakon? A nikt z was nie wypełnia zakonu. Dlaczego chcecie mnie zabić?
20. Lud odpowiedział: Demona masz! Kto chce cię zabić?
(BW)


A co czyni dzisiejszy wyznawca Świadków Jehowy?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-03-20, 22:53   

Dariusz napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.
[...]chcę uzmysłowić (zapewne z marnym skutkiem!), że takie pisanie uprawia Pokoja :-P


Jeżeli mi się coś zdarza, że wydaje sie to komuś bełkotem, to przynajmniej ten ktoś, powinien być konsekwentnym i wskazać, o co mu chodzi. Jeżeli dobrze się domyślam, o co krytykowi chodzi, skoro zacytował konkretny tekst, to wyjaśniam, że istnieje coś takiego jak dwustopniowe odczuwanie

Angażowania (Zaangażowania) się w takie dyskusje, chociaż częściowo,
1. wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia - to jest moje odczuwanie potrzeby, aby się zaangażować w dyskusję nawet z szemraczem, który uprawia krytykę dla krytyki, dla przedstawienia treści postu w złym świetle;
2. wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę - tu chodzie postrzeganie, że takie może być odczuwanie potrzeby Internauty, który nie dyskutuje, ale wyświetala posty wątku.

Te dwa odczuwania, ujawniają się z dyskutantem w negatywnej, kąśliwej dyskusji.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-07-10, 23:27   Objaśnienia do tłuaczenia Pisma Św. na podst. Konk. Stronga.

UZASADNIENIE DLA ZMIANY OBJAŚNIEŃ
W związku z zamianą okoliczności, związanej z zamieszczaniem na początku postu, tłumaczeń rozdziałów S i NT, podawanych z "zapodaj/net.pl" aż do ewentualnego jej zakończenia, zamiast tekstu w kolumnach, praktycznego ułatwienia dla użytkowników forum, będę używał sposobu zamieszczania tłumaczeń (ale na końcu postu) w odniesieniu do całych rozdziałów, tak jak dotychczas czyniłem to w odniesieniu do części rozdziału (wersetów). Wizualnie jest to może mniej komfortowe, ale tekst nie będzie znikał na serwerze po dopuszczalnym na nim okresie.
Pozostawiam tu, dla porównania, dostęp do ostatnich objaśnień w Księdze Hioba:
http://biblos.feen.pl/vie...tart=105#113752
a także te ostatnie, które zamieściłem w tym wątku:
http://biblos.feen.pl/vie...p=113815#113815

Objaśnienia do tłumaczenia Pisma Św. na podstawie Konkordancji Stronga.

W pierwszym zestawie wierszy jest podany tekst podstawowy, według BG z numerami Stronga. Są w niej zaznaczone słowa, dodane (+), pominięte (-) i zamienione (…/z). Słowo dodane może być jedno, lub więcej. Po numerze wcześniejszego słowa, tekst zamieniony jest zaznaczony np. tak: Rzekł (559) Pan (3068/z) – powinno być: Rzekł (559) Jehowa (3068) = Jahwe. W drugim zestawie wierszy jest tłumaczenie danego tekstu na podstawie Konkordancji Stronga. W tych dwóch zestawach wierszy z numerami jest tekst według BG i tekst tłumaczenia na podstawie KS. Będą one dla odmiany niż dotychczas z zapodaj, zamieszczane na końcu postu.
Aby nie wydłużać tekstu o tekst z kolumny trzeciej, jak to czyniłem poprzednio z zapodaj obecnie, zamiast trzeciej kolumny jest treść do czytania, razem z komentarzem do niej. Kto uzna to za wystarczające, to może zapoznać się tylko z tą treścią, czyli z tłumaczeniem i z komentarzem, zamieszczonymi w poście. Czynię to dla ułatwienia czytania i badania przez wnikliwych, "szlachetnych Berejczyków", którzy przyjmują dane tłumaczenie tekstu, czy dane mi zrozumienie w komentarzu i chcą badać, czy tak się rzeczy mają, Dz. 17:11.

Podkreślenia dla dwóch lub więcej słów, występujące w zestawach wierszy i w komentarzu oznaczają, że jest to tłumaczenie z jednego określenia hebrajskiego (ST), czy greckiego (NT). Ponadto w ST, występuje tzw. nie tłumaczona partykuła "nota accusativi" oznaczona symbolem " º ". Gdy jest tłumaczona to występuje kod Stronga 853 (partykuła określająca biernik), który ma jakiś związek z kodem Stronga 226. Przykład: W BG w 1Sam. 22:14 jest: królowi (º 4428), a w tłumaczeniu na podstawie KS można to przetłumaczyć tak: tylko znacznikowi króla (853_4428). Chociaż potocznie Saul był uznawany za króla, to jednak w obliczu Jehowy był tylko księciem, znacznikiem króla, który miał torować drogę królowi, żądanemu przez naród.

W tłumaczeniach Pisma Świętego, które podaje w wątkach na forum, kieruje się rygorem -zasadą, aby nie dodawać, czy odejmować, ani zamieniać liter, słów, czy fraz, Ap. 22:18,19:
Obj. 22:18-19
18. Co do mnie, to świadczę każdemu, który słucha słów proroctwa tej księgi (Apokalipsy): Jeżeli ktoś dołoży coś do nich, dołoży mu Bóg plag opisanych w tej księdze;
19. A jeżeli ktoś ujmie coś ze słów tej księgi proroctwa, ujmie Bóg z działu jego z drzewa żywota i ze świętego miasta, opisanych w tej księdze. (BW)

Opieram się na słowach, które według konsensusu, zostały ujawnione w Konkordancji Stronga. Jeżeli w języku hebrajskim nie posługiwano się samogłoskami w pisowni, to i ja w tłumaczeniu stosuje się do tej zasady, aby zwrócić uwagę czytelnika na fakt, że nie mamy doczynienia z dziedzictwem prawdy danym w naszym języku, lecz hebrajskim, aramejskim, czy greckim. Przy tym jednak jestem świadomym, że w naszym, polskim języku piszemy samogłoski, więc tekst może być odbierany nieswojo, ale jego zrozumienie jest możliwe. W takich przypadkach czytelnik sam powinien odczytać litery, których w tłumaczeniu nie ma, lecz zostały zastąpione przecinkiem, np. synowie, córki w języku polskim piszemy synowie i córki. Uważam, że złamanie zasady z Ap. 22:18,19 w tak prostym przypadku, prowadzi do podpierania dodawania, odejmowania i zamieniania słów w dowolnych przypadkach. Wtedy trudne staje się, zbliżenie do odczytania sensu, tekstu w oryginalnym języku Słowa Bożego.

W mojej ocenie, krytyka w rodzaju, nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na szczególną uwagę. Taka krytyka jest w rodzaju argumentu siły i retorowania, dla odwrócenia uwagi Internauty od tego co ważne, a nie siłą konstruktywnego argumentu, na który należy odpowiednio zareagować. Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak to, co sam odczuwam, że może być potrzebą dla zrozumienia myśli postu przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia na podstawie Konkordancji Stronga i komentarza, stosownego do Słowa Bożego.

W pierwszej kolumnie tabelki z „Zapodaj.net” jest podany tekst podstawowy, według BG z numerami Stronga. Są w niej zaznaczone słowa, dodane (kolor różowy), pominięte (kolor szary) i zamienione (kolor żółty). W drugiej i trzeciej kolumnie jest tłumaczenie danego tekstu na podstawie Konkordancji Stronga. W drugiej z numerami jest tekst, dla badania przez wnikliwych, "szlachetnych Berejczyków" (Dz. 17:11), a w trzeciej bez numerów, dla ułatwienia płynnego czytania, każdemu zainteresowanemu. Poza tabelką w tym JPG – u , czyli już w jawnej części postu, znajduje się treść do czytania, czyli z trzeciej kolumny i komentarz do niej. Kto uzna to za wystarczające, to może w pierwszej kolejności, zapoznać się z jawną treścią, czyli z tłumaczeniem i z komentarzem, zamieszczonymi w poście.

To, co znajduje się w pierwszej kolumnie, można przeczytać w sposób płynny, bezpośrednio z BG, dlatego brak jest drugiej kolumny, tak jak w trzeciej kolumnie w odniesieniu do tłumaczenia na podstawie KS. Czynię to dla ułatwienia badania i czytania "szlachetnym Berejczykom", którzy przyjmują dane tłumaczenie tekstu, czy dane mi zrozumienie w komentarzu i chcą badać, czy tak się rzeczy mają, Dz. 17:11. Podkreślenia dla dwóch lub więcej słów, występujące w kolumnach tabelki i w komentarzu oznaczają, że jest to tłumaczenie z jednego określenia hebrajskiego, czy greckiego.

W tłumaczeniach Pisma Świętego, które podaje w wątkach na forum, kieruje się rygorem -zasadą, aby nie dodawać, czy odejmować, ani zamieniać liter, słów, czy fraz, Ap. 22:18,19:
Obj. 22:18-19
18. Co do mnie, to świadczę każdemu, który słucha słów proroctwa tej księgi (Apokalipsy): Jeżeli ktoś dołoży coś do nich, dołoży mu Bóg plag opisanych w tej księdze;
19. A jeżeli ktoś ujmie coś ze słów tej księgi proroctwa, ujmie Bóg z działu jego z drzewa żywota i ze świętego miasta, opisanych w tej księdze. (BW)

Opieram się na słowach, które według konsensusu, zostały ujawnione w Konkordancji Stronga. Jeżeli w języku hebrajskim nie posługiwano się samogłoskami w pisowni, to i ja w tłumaczeniu stosuje się do tej zasady, aby zwrócić uwagę czytelnika na fakt, że nie mamy doczynienia z dziedzictwem prawdy danym w naszym języku, lecz hebrajskim, aramejskim, czy greckim. Przy tym jednak jestem świadomym, że w naszym, polskim języku piszemy samogłoski, więc tekst może być odbierany nieswojo. W takich przypadkach czytelnik sam powinien odczytać litery, których w tłumaczeniu nie ma, lecz zostały zastąpione przecinkiem, np. synowie, córki w języku polskim piszemy synowie i córki.

W mojej ocenie, krytyka w rodzaju, nic nie jest dla mnie zrozumiałe bez wskazania konkretnie na cokolwiek nie zasługuje na szczególną uwagę. Taka krytyka jest w rodzaju argumentu siły i retorowania, dla odwrócenia uwagi Internauty od tego co ważne, a nie siłą konstruktywnego argumentu, na który należy odpowiednio zareagować. Angażowania się w takie dyskusje, chociaż częściowo, wymaga jednak, odczuwanie potrzeby wyrażenia tego, co odczuwam, że jest niezbędne dla zrozumienia przez czytającego Internautę, czyli dla zrozumienia tłumaczenia i komentarza, danego mi z Słowa Bożego na podstawie Konkordancji Stronga.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-07-10, 23:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-09-29, 00:39   Chrzest prawomocny, a ważny.

http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114452

Poniżej udzielam szerszej odpowiedzi na pytanie Krystiana, postawione mi w wątku: „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”
Pokoja napisał/a:
Krystian napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie można należeć do Chrystusa bez wiary, bez chrztu. Chrzest jest publicznym oświadczeniem, że wierzący w Pana Jezusa, oddaje się na czynienie woli Bożej w Chrystusie. Jest to odpowiednik zaślubin żony z mężem. Jest to przyjęcie odpowiedzialności w społeczności wierzących, poświęconych i ofiarujących się Bogu. To nie może być nieformalny związek, że kiedy ktoś chce, to odchodzi. (Ktoś mi powiedział, że nie bierze ślubu z partnerką, ponieważ rozwody są drogie).
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114421

gdzie mam się ochrzcić w imię Pana Jezusa?
skoro
Chrystianin ma być ochrzczony jako warunek przynależności do Pana Jezusa.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114452

Wiadomo mi, że Żydzi, którzy uwierzyli w Pana Jezusa Chrystusa, ci chrzczą w imieniu Pana Jezusa Chrystusa. Wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, chrzczą w imieniu Trójcy.
Analiza tekstu z Ewangelii Mateusza 28:19
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf

W takiej sytuacji (przy domniemaniu, że formuła chrztu w trójcę: „W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego” jest poprawna, gdy dorosły człowiek, odpowiedzialnie się chrzci, ważne jest jego szczere pragnienie serca), ważna jest świadomość za kim ktoś chce podążać, czyli w kim chcę się zanurzać, w Duchu czyjej nauki. Dla przykładu podam tu tekst podstawowy … wątku, „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”.
Cytat:
BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
26. Jeźli kto (1536) idzie (2064) do (4314) mnie (3165), a nie (3756) ma w nienawiści (3404) ojca (3962) swego (1438), i matki (3384), i żony (1135), i dzieci (5043), i braci (80), i sióstr (79), nawet (2089) i duszy (5590) swojej (1438), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).
27. A ktokolwiek (3748) nie (3756) niesie (941) krzyża (4716) swego (848), a idzie (2064) za (3694) mną (3450), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Czy Pan Jezus nauczał, aby najpierw tworzyć sobie nieprzyjaciół, aby później ich miłować?
Czy rodzina jest po to, aby nienawidzić ją i siebie w niej?

Na podst. Konk. Stronga do badania
Kod:
 26. Jeśli ktoś (1536) nienawidzi (3404) nawzajem (1438): Ojca (3962), matkę (3384), żonę (1135), dzieci (5043), braci (80), siostry (79), nadto (2089) duszy (5590) siebie samego (1438), nie (3756) zdoła (1410) być (1511) uczniem (3101) mnie (3450).   
27. ktokolwiek (3748), chodząc (2064) za (3694) mną (3450) nie (3756) zniesie (941) krzyża (4716) swego (848), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Tekst wg. KS do czytania
26. Jeśli ktoś nienawidzi nawzajem: ojca, matkę, żony, dzieci, braci, siostry, nadto duszy siebie samego, nie przyjdzie do mnie, nie zdoła być uczniem moim.
27. ktokolwiek, chodząc za mną nie zniesie krzyża swego, nie może być uczniem moim.

http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114358

Czy krzyżem (w Łuk. 14:26,27) dla wierzącego, chcącego podążać za Chrystusem jest znienawidzenie rodziny i siebie ze względu na wcześniejsze usposobienie cielesne (Kol. 2:18-23), czy raczej krzyżem, dla wierzącego jest miłowanie rodziny i siebie samego, pomimo wcześniej ukształtowanej przez tradycję religijną (Mat. 15:3-9), mentalności w zakresie usposobienia cielesnego, które stawia go w opozycji do Chrystusowego systemu wartości, aby miłować nieprzyjaciół swoich. Nieprzyjacielem tego kto chce podążać za Chrystusem jest także jego ciało, stara natura, która na różny sposób daje o sobie znać. Ap. Paweł napisał, że smagał swoje ciało, aby chciało podążać za nowym umysłem, za nową wolą.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114443


Skoro wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, (gdyż nie znam innego,) chrzczą w imieniu Trójcy, to znaczy, że i mi, jako dorosłemu taki chrzest został udzielony. Mnie pobudzało szczere pragnienie serca, aby służyć Bogu. Od tamtego dnia, to pragnienie wiele zmieniło w moim życiu. Zanim jednak przyjąłem taki chrzest, ale w formie całkowitego zanurzenia w wodzie, to w moim sercu zrodziło się postanowienie: OD ZIARNKA POSTANOWIENIA, dlatego ono spowodowało, że taki tytuł nadałem temu wątkowi.
Mam świadomość, że w dobrej wierze wziąłem taki chrzest, gdyż nie wiedziałem, że formuła chrztu jest wadliwa, czyli nie jest ważna. Jednak ze względu na moje szczere pragnienie serca, (używając języka prawniczego,) mam świadomość, że chrzest stał się prawomocny. W takiej sytuacji, gdy człowiek wierzący uświadomi sobie tą wadliwość, to staje przed wyborem:
1. Trwać w przyjętej tradycji teologicznej, w której coś go przekonało i nadal zasługuje na uznanie, ale później poznał, że wiele w niej odbiega od przesłania Słowa Bożego;
2. Dążyć do uczynienia chrztu ważnym, co wiąże się z zgłębianiem Pisma Świętego, dla odnalezienia w nim sensu Słowa Bożego, bliskiego oryginalnemu i doświadczanie tego w społeczności wierzących.
Dalej używając języka prawniczego, mogę to porównać z domniemaniem dorosłego człowieka, przyjmującego taki chrzest, że formuła chrztu w trójcę jest poprawna. Na podobieństwo „Rękojmi publicznej wiary ksiąg wieczystych”, chroni ją jakby, Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego („Wiernie i pilnie przetłumaczone”) Wierzący, chcący szczerze podążać za Chrystusem, zostaje powierzchownie (formalnie) nią zniewolony. Nie jest to jednak zniewolenie według Ducha, nie według szczerego pragnienia serca, aby podążając za Chrystusem, aby czynić wolę Bożą, a tylko według prawomocnego stanu, wynikającego z nieświadomego zaakceptowania domniemania, że formuła chrztu jest poprawna. Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego pozwala, aby w miarę zrównoważony sposób, przejść z punktu 1 do 2, dla uczynienia chrztu ważnym. Bardzo stosowny tu jest tekst z 1Kor. 7:18-24. Daje on wierzącemu prawo do uwolnienia się z zniewalającego go stanu, aby nie był niewolnikiem chwiejnej, teologicznej tradycji wyznaniowej. W Rz. 2:11-13, 28,29 Ap. Paweł napisał, że usprawiedliwienie jest możliwe tylko dzięki czynieniu woli Bożej przez tych, którzy mają obrzezane serca. W takiej sytuacji człowiek wierzący ma, dzięki Duchowi Świętego Boga Ojca, możliwość stopniowo szukać i wnikać w całe natchnione Słowo Boże, J. 16:12-15.
W kwestii znaczenia chrztu, warto jest uwzględnić przypadek Korneliusza, który wraz z całym domem swoim bez chrztu, otrzymali Ducha Świętego Boga Ojca. Bóg ich przyjął bez chrztu, gdyż znał stan ich serc. Dopiero po tym, Ap. Piotr nakazał, aby ochrzcić ich także wodą, Dz. 10:44-48. To znaczy, że chrzest wodny jest na świadectwo ludziom, a nie Bogu. Pan Jezus nie chrzcił, a tylko jego uczniowie, J. 4:2.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-09-29, 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
domi.nika

Potwierdzenie wizualne: 545
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 120
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 20/20
 100%
Wysłany: 2021-11-03, 08:13   Re: Chrzest prawomocny, a ważny.

Pokoja napisał/a:
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5796&start=15#114452

Poniżej udzielam szerszej odpowiedzi na pytanie Krystiana, postawione mi w wątku: „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”
Pokoja napisał/a:
Krystian napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie można należeć do Chrystusa bez wiary, bez chrztu. Chrzest jest publicznym oświadczeniem, że wierzący w Pana Jezusa, oddaje się na czynienie woli Bożej w Chrystusie. Jest to odpowiednik zaślubin żony z mężem. Jest to przyjęcie odpowiedzialności w społeczności wierzących, poświęconych i ofiarujących się Bogu. To nie może być nieformalny związek, że kiedy ktoś chce, to odchodzi. (Ktoś mi powiedział, że nie bierze ślubu z partnerką, ponieważ rozwody są drogie).
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114421

gdzie mam się ochrzcić w imię Pana Jezusa?
skoro
Chrystianin ma być ochrzczony jako warunek przynależności do Pana Jezusa.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114452

Wiadomo mi, że Żydzi, którzy uwierzyli w Pana Jezusa Chrystusa, ci chrzczą w imieniu Pana Jezusa Chrystusa. Wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, chrzczą w imieniu Trójcy.
Analiza tekstu z Ewangelii Mateusza 28:19
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf

W takiej sytuacji (przy domniemaniu, że formuła chrztu w trójcę: „W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego” jest poprawna, gdy dorosły człowiek, odpowiedzialnie się chrzci, ważne jest jego szczere pragnienie serca), ważna jest świadomość za kim ktoś chce podążać, czyli w kim chcę się zanurzać, w Duchu czyjej nauki. Dla przykładu podam tu tekst podstawowy … wątku, „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”.
Cytat:
BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
26. Jeźli kto (1536) idzie (2064) do (4314) mnie (3165), a nie (3756) ma w nienawiści (3404) ojca (3962) swego (1438), i matki (3384), i żony (1135), i dzieci (5043), i braci (80), i sióstr (79), nawet (2089) i duszy (5590) swojej (1438), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).
27. A ktokolwiek (3748) nie (3756) niesie (941) krzyża (4716) swego (848), a idzie (2064) za (3694) mną (3450), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Czy Pan Jezus nauczał, aby najpierw tworzyć sobie nieprzyjaciół, aby później ich miłować?
Czy rodzina jest po to, aby nienawidzić ją i siebie w niej?

Na podst. Konk. Stronga do badania
Kod:
 26. Jeśli ktoś (1536) nienawidzi (3404) nawzajem (1438): Ojca (3962), matkę (3384), żonę (1135), dzieci (5043), braci (80), siostry (79), nadto (2089) duszy (5590) siebie samego (1438), nie (3756) zdoła (1410) być (1511) uczniem (3101) mnie (3450).   
27. ktokolwiek (3748), chodząc (2064) za (3694) mną (3450) nie (3756) zniesie (941) krzyża (4716) swego (848), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Tekst wg. KS do czytania
26. Jeśli ktoś nienawidzi nawzajem: ojca, matkę, żony, dzieci, braci, siostry, nadto duszy siebie samego, nie przyjdzie do mnie, nie zdoła być uczniem moim.
27. ktokolwiek, chodząc za mną nie zniesie krzyża swego, nie może być uczniem moim.

http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114358

Czy krzyżem (w Łuk. 14:26,27) dla wierzącego, chcącego podążać za Chrystusem jest znienawidzenie rodziny i siebie ze względu na wcześniejsze usposobienie cielesne (Kol. 2:18-23), czy raczej krzyżem, dla wierzącego jest miłowanie rodziny i siebie samego, pomimo wcześniej ukształtowanej przez tradycję religijną (Mat. 15:3-9), mentalności w zakresie usposobienia cielesnego, które stawia go w opozycji do Chrystusowego systemu wartości, aby miłować nieprzyjaciół swoich. Nieprzyjacielem tego kto chce podążać za Chrystusem jest także jego ciało, stara natura, która na różny sposób daje o sobie znać. Ap. Paweł napisał, że smagał swoje ciało, aby chciało podążać za nowym umysłem, za nową wolą.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114443


Skoro wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, (gdyż nie znam innego,) chrzczą w imieniu Trójcy, to znaczy, że i mi, jako dorosłemu taki chrzest został udzielony. Mnie pobudzało szczere pragnienie serca, aby służyć Bogu. Od tamtego dnia, to pragnienie wiele zmieniło w moim życiu. Zanim jednak przyjąłem taki chrzest, ale w formie całkowitego zanurzenia w wodzie, to w moim sercu zrodziło się postanowienie: OD ZIARNKA POSTANOWIENIA, dlatego ono spowodowało, że taki tytuł nadałem temu wątkowi.
Mam świadomość, że w dobrej wierze wziąłem taki chrzest, gdyż nie wiedziałem, że formuła chrztu jest wadliwa, czyli nie jest ważna. Jednak ze względu na moje szczere pragnienie serca, (używając języka prawniczego,) mam świadomość, że chrzest stał się prawomocny. W takiej sytuacji, gdy człowiek wierzący uświadomi sobie tą wadliwość, to staje przed wyborem:
1. Trwać w przyjętej tradycji teologicznej, w której coś go przekonało i nadal zasługuje na uznanie, ale później poznał, że wiele w niej odbiega od przesłania Słowa Bożego;
2. Dążyć do uczynienia chrztu ważnym, co wiąże się z zgłębianiem Pisma Świętego, dla odnalezienia w nim sensu Słowa Bożego, bliskiego oryginalnemu i doświadczanie tego w społeczności wierzących.
Dalej używając języka prawniczego, mogę to porównać z domniemaniem dorosłego człowieka, przyjmującego taki chrzest, że formuła chrztu w trójcę jest poprawna. Na podobieństwo „Rękojmi publicznej wiary ksiąg wieczystych”, chroni ją jakby, Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego („Wiernie i pilnie przetłumaczone”) Wierzący, chcący szczerze podążać za Chrystusem, zostaje powierzchownie (formalnie) nią zniewolony. Nie jest to jednak zniewolenie według Ducha, nie według szczerego pragnienia serca, aby podążając za Chrystusem, aby czynić wolę Bożą, a tylko według prawomocnego stanu, wynikającego z nieświadomego zaakceptowania domniemania, że formuła chrztu jest poprawna. Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego pozwala, aby w miarę zrównoważony sposób, przejść z punktu 1 do 2, dla uczynienia chrztu ważnym. Bardzo stosowny tu jest tekst z 1Kor. 7:18-24. Daje on wierzącemu prawo do uwolnienia się z zniewalającego go stanu, aby nie był niewolnikiem chwiejnej, teologicznej tradycji wyznaniowej. W Rz. 2:11-13, 28,29 Ap. Paweł napisał, że usprawiedliwienie jest możliwe tylko dzięki czynieniu woli Bożej przez tych, którzy mają obrzezane serca. W takiej sytuacji człowiek wierzący ma, dzięki Duchowi Świętego Boga Ojca, możliwość stopniowo szukać i wnikać w całe natchnione Słowo Boże, J. 16:12-15.
W kwestii znaczenia chrztu, warto jest uwzględnić przypadek Korneliusza, który wraz z całym domem swoim bez chrztu, otrzymali Ducha Świętego Boga Ojca. Bóg ich przyjął bez chrztu, gdyż znał stan ich serc. Dopiero po tym, Ap. Piotr nakazał, aby ochrzcić ich także wodą, Dz. 10:44-48. To znaczy, że chrzest wodny jest na świadectwo ludziom, a nie Bogu. Pan Jezus nie chrzcił, a tylko jego uczniowie, J. 4:2.




Kto bierze ślub z załozeniem że będzie rozwód ? nie rozumiem




______________
https://www.uslugi-detektywistyczne.wroclaw.pl
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2021-11-04, 23:16   Re: Chrzest prawomocny, a ważny.

domi.nika napisał/a:
Pokoja napisał/a:
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5796&start=15#114452

Poniżej udzielam szerszej odpowiedzi na pytanie Krystiana, postawione mi w wątku: „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”
Pokoja napisał/a:
Krystian napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie można należeć do Chrystusa bez wiary, bez chrztu. Chrzest jest publicznym oświadczeniem, że wierzący w Pana Jezusa, oddaje się na czynienie woli Bożej w Chrystusie. Jest to odpowiednik zaślubin żony z mężem. Jest to przyjęcie odpowiedzialności w społeczności wierzących, poświęconych i ofiarujących się Bogu. To nie może być nieformalny związek, że kiedy ktoś chce, to odchodzi. (Ktoś mi powiedział, że nie bierze ślubu z partnerką, ponieważ rozwody są drogie).
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114421

gdzie mam się ochrzcić w imię Pana Jezusa?
skoro
Chrystianin ma być ochrzczony jako warunek przynależności do Pana Jezusa.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114452

Wiadomo mi, że Żydzi, którzy uwierzyli w Pana Jezusa Chrystusa, ci chrzczą w imieniu Pana Jezusa Chrystusa. Wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, chrzczą w imieniu Trójcy.
Analiza tekstu z Ewangelii Mateusza 28:19
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf

W takiej sytuacji (przy domniemaniu, że formuła chrztu w trójcę: „W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego” jest poprawna, gdy dorosły człowiek, odpowiedzialnie się chrzci, ważne jest jego szczere pragnienie serca), ważna jest świadomość za kim ktoś chce podążać, czyli w kim chcę się zanurzać, w Duchu czyjej nauki. Dla przykładu podam tu tekst podstawowy … wątku, „Kto odwrócił krzyż w Łuk. 14:26,27?”.
Cytat:
BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
26. Jeźli kto (1536) idzie (2064) do (4314) mnie (3165), a nie (3756) ma w nienawiści (3404) ojca (3962) swego (1438), i matki (3384), i żony (1135), i dzieci (5043), i braci (80), i sióstr (79), nawet (2089) i duszy (5590) swojej (1438), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).
27. A ktokolwiek (3748) nie (3756) niesie (941) krzyża (4716) swego (848), a idzie (2064) za (3694) mną (3450), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Czy Pan Jezus nauczał, aby najpierw tworzyć sobie nieprzyjaciół, aby później ich miłować?
Czy rodzina jest po to, aby nienawidzić ją i siebie w niej?

Na podst. Konk. Stronga do badania
Kod:
 26. Jeśli ktoś (1536) nienawidzi (3404) nawzajem (1438): Ojca (3962), matkę (3384), żonę (1135), dzieci (5043), braci (80), siostry (79), nadto (2089) duszy (5590) siebie samego (1438), nie (3756) zdoła (1410) być (1511) uczniem (3101) mnie (3450).   
27. ktokolwiek (3748), chodząc (2064) za (3694) mną (3450) nie (3756) zniesie (941) krzyża (4716) swego (848), nie (3756) może (1410) być (1511) uczniem (3101) moim (3450).

Tekst wg. KS do czytania
26. Jeśli ktoś nienawidzi nawzajem: ojca, matkę, żony, dzieci, braci, siostry, nadto duszy siebie samego, nie przyjdzie do mnie, nie zdoła być uczniem moim.
27. ktokolwiek, chodząc za mną nie zniesie krzyża swego, nie może być uczniem moim.

http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114358

Czy krzyżem (w Łuk. 14:26,27) dla wierzącego, chcącego podążać za Chrystusem jest znienawidzenie rodziny i siebie ze względu na wcześniejsze usposobienie cielesne (Kol. 2:18-23), czy raczej krzyżem, dla wierzącego jest miłowanie rodziny i siebie samego, pomimo wcześniej ukształtowanej przez tradycję religijną (Mat. 15:3-9), mentalności w zakresie usposobienia cielesnego, które stawia go w opozycji do Chrystusowego systemu wartości, aby miłować nieprzyjaciół swoich. Nieprzyjacielem tego kto chce podążać za Chrystusem jest także jego ciało, stara natura, która na różny sposób daje o sobie znać. Ap. Paweł napisał, że smagał swoje ciało, aby chciało podążać za nowym umysłem, za nową wolą.
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114443


Skoro wyznania Chrześcijańskie może nawet bez wyjątku, (gdyż nie znam innego,) chrzczą w imieniu Trójcy, to znaczy, że i mi, jako dorosłemu taki chrzest został udzielony. Mnie pobudzało szczere pragnienie serca, aby służyć Bogu. Od tamtego dnia, to pragnienie wiele zmieniło w moim życiu. Zanim jednak przyjąłem taki chrzest, ale w formie całkowitego zanurzenia w wodzie, to w moim sercu zrodziło się postanowienie: OD ZIARNKA POSTANOWIENIA, dlatego ono spowodowało, że taki tytuł nadałem temu wątkowi.
Mam świadomość, że w dobrej wierze wziąłem taki chrzest, gdyż nie wiedziałem, że formuła chrztu jest wadliwa, czyli nie jest ważna. Jednak ze względu na moje szczere pragnienie serca, (używając języka prawniczego,) mam świadomość, że chrzest stał się prawomocny. W takiej sytuacji, gdy człowiek wierzący uświadomi sobie tą wadliwość, to staje przed wyborem:
1. Trwać w przyjętej tradycji teologicznej, w której coś go przekonało i nadal zasługuje na uznanie, ale później poznał, że wiele w niej odbiega od przesłania Słowa Bożego;
2. Dążyć do uczynienia chrztu ważnym, co wiąże się z zgłębianiem Pisma Świętego, dla odnalezienia w nim sensu Słowa Bożego, bliskiego oryginalnemu i doświadczanie tego w społeczności wierzących.
Dalej używając języka prawniczego, mogę to porównać z domniemaniem dorosłego człowieka, przyjmującego taki chrzest, że formuła chrztu w trójcę jest poprawna. Na podobieństwo „Rękojmi publicznej wiary ksiąg wieczystych”, chroni ją jakby, Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego („Wiernie i pilnie przetłumaczone”) Wierzący, chcący szczerze podążać za Chrystusem, zostaje powierzchownie (formalnie) nią zniewolony. Nie jest to jednak zniewolenie według Ducha, nie według szczerego pragnienia serca, aby podążając za Chrystusem, aby czynić wolę Bożą, a tylko według prawomocnego stanu, wynikającego z nieświadomego zaakceptowania domniemania, że formuła chrztu jest poprawna. Rękojmia społecznej wiary Pisma Świętego pozwala, aby w miarę zrównoważony sposób, przejść z punktu 1 do 2, dla uczynienia chrztu ważnym. Bardzo stosowny tu jest tekst z 1Kor. 7:18-24. Daje on wierzącemu prawo do uwolnienia się z zniewalającego go stanu, aby nie był niewolnikiem chwiejnej, teologicznej tradycji wyznaniowej. W Rz. 2:11-13, 28,29 Ap. Paweł napisał, że usprawiedliwienie jest możliwe tylko dzięki czynieniu woli Bożej przez tych, którzy mają obrzezane serca. W takiej sytuacji człowiek wierzący ma, dzięki Duchowi Świętego Boga Ojca, możliwość stopniowo szukać i wnikać w całe natchnione Słowo Boże, J. 16:12-15.
W kwestii znaczenia chrztu, warto jest uwzględnić przypadek Korneliusza, który wraz z całym domem swoim bez chrztu, otrzymali Ducha Świętego Boga Ojca. Bóg ich przyjął bez chrztu, gdyż znał stan ich serc. Dopiero po tym, Ap. Piotr nakazał, aby ochrzcić ich także wodą, Dz. 10:44-48. To znaczy, że chrzest wodny jest na świadectwo ludziom, a nie Bogu. Pan Jezus nie chrzcił, a tylko jego uczniowie, J. 4:2.


Kto bierze ślub z załozeniem że będzie rozwód ? nie rozumiem.
______________
https://www.uslugi-detektywistyczne.wroclaw.pl


Też bardzo się zastanawiałem nad znaczeniem takiego stosunku do partner - ki/a, ale nie drążyłem tematu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 639 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4096
Poziom: 48
HP: 1186/8477
 14%
MP: 4047/4047
 100%
EXP: 34/245
 13%
Wysłany: 2022-02-11, 00:37   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Krystian napisał/a:
Na pewno dary Ducha Świętego nie ustały.

Dary Ducha Świętego nie ustały, ponieważ wiara nie jest tylko owocem w człowieku, ale i darem w innych, dla jego dobra.

Ja nie posiadam żadnego "daru ducha Świętego", ale być może inni je mają.
A jak Ty- Pokoja, rozumiesz fakt posiadania tych darów?
Czym one przejawiają się?
Możesz nam opisać?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5880#115418


Jestem Badaczem Pisma Świętego. Moje zainteresowanie Słowem Bożym trwa od 1977r. W jednej z rozmów z innym Chrześcijaninem, stwierdziłem, że odmiennie od jego przekonania postrzegam sens Rzym. 11:25. Jednak, jako laik nie byłem w stanie tego uzasadnić. Przy tym mniemałem, że może Słowo Boże da się poznawać stopniowo od jego pierwszych stron tak jak w przypadku nauki danego przedmiotu. W nadziei, że w ten sposób dojdę do zrozumienia tej nierozstrzygniętej, biblijnej kwestii, że otrzymam przekonanie, na jaki jej wykład pozwala Pismo Święte, w 1978r., podjąłem postanowienie, aby czytać i badać je od początku. Uczyniłem je z takim nastawieniem, że jeżeli napotkam pierwszy problem w jego zrozumieniu to nie przejdę obojętnie obok niego. Postanowiłem, że dołożę wszelkich starań, aby to, co Pan w nim chce nam przekazać przyjąć z przekonaniem, dzięki społeczności wyznaniowej i tym pomocom biblijnym, które On dał przez swoich ludzkich sług z wyznań wiary chrześcijańskiej. Pierwszy problem, z jakim się zetknąłem znajduje się w Rodz. 2:4-7, gdyż to on wskazał mi na wcześniejszy czas pojawienia się człowieka na Ziemi niż ten, na który wskazuje pierwsze sprawozdanie o stworzeniu.

4. TREŚĆ WIADOMOŚCI:

Moje postanowienie podjęte w 1978r., aby Słowo Boże czytać i badać od początku bardzo zmieniło bieg mojego życia, nadając mu nowy sens. Wiosną 1981r., na mojej drodze wiary, Pan pozwolił mi spotkać innego Chrześcijanina, który miał takie przekonanie jak moje wstępne spostrzeżenie w sprawie Rzym. 11:25. Później rozpoczęła się nasza społeczność w związku z Słowem Bożym. Ta braterska społeczność uświadomiła mi szerszy sens mojego postanowienia, gdy zrozumiałem, że rozszerza je i zapewnia wzajemne wsparcie. Okoliczności, jakie zaistniały w moim życiu nie pozwoliły mi abym zbagatelizował pierwszy problem z Rodz. 2:4-7. Pokazały mi, że jestem i mam. Jestem, ponieważ dane mi jest dotknąć czegoś (tematu, problemu, istoty), czego nie można lekkomyślnie zostawić. Odczuwa się wezwanie i pragnie wracania do tego, bo to nurtuje i inspiruje, pobudza do badania i szukania rozwiązania, do dialogu wewnętrznego i zewnętrznego. Mam, ponieważ istotna kwestia, dotycząca dzieła stworzenia, której się dotykam uświadamia mi, że tego, co otrzymuje nie mogę zatrzymywać dla siebie. Nie mogę, więc mam zadanie, aby udostępnić to innym. A choćby to był tylko jeden grosz, powinien przynieść zysk Panu.
Gdy jeszcze nie potrafiłem dobrze o tym mówić, postanowiłem swoimi wstępnymi uwagami na temat stworzenia człowieka, podzielić się z moim przyjacielem, którego Pan postawił na mojej drodze wiary. Obawiał się, że taki sposób może podważać to, co wynika z Rodz. 1:27,28, że w szóstym dniu Bóg stworzył człowieka na obraz Swój. Na ile wtedy potrafiłem pokazywałem, że szersze biblijne postrzeganie stworzenia, jakim jest człowiek nie podważa tego, co wynika z Rodz. 1:27,28 i (to, że ja) nie aprobuje działania „ślepej siły”, według teorii ewolucji. Słowo Boże określenie człowiek stosuje szerzej niż tylko do człowieka stworzonego na obraz Boży w dniu szóstym. Zajmowaliśmy się wtedy innymi ważnymi zagadnieniami z Słowa Bożego, a kwestia ta była wtedy zbyt trudna dla mnie do przedstawienia jej tak jak teraz. Dlatego zgodnie postanowiliśmy, aby jej na razie nie poruszać między sobą, lecz pozostawić, aż do czasu, gdy Pan wskaże, że możemy do niej powrócić. Postanowienie to jednak nie naruszało mojego postanowienia a mój przyjaciel wkrótce odszedł do Pana. Teraz my możemy ocenić czy jest już ten czas.
Gdy następnie zdobyłem odpowiednie pomoce do zrozumienia wiarą sprawy stworzenia człowieka, podejmowałem różnego rodzaju wysiłki, aby temat ten przedstawić, ale bez większych rezultatów. Jakby ponownie potrzebujemy wyrosnąć z tego, że to bocian dzieci przynosi i z tego, że Bóg nie gniewa się na nas, gdy następuje zaćmienie Słońca, lub Księżyca. Ta trudność przekazu uświadomiła mi potrzebę, abym w miarę moich możliwości opracował temat, który by umożliwił czytelnikowi zapoznanie się z inną możliwością spojrzenia na sprawę stworzenia życia = człowieka na ziemi. Kreacjonizm w obecnej postaci, odpycha ludzi logicznie myślących, którym dane było poznać prawa rządzące naturą, ale mylą się ci, którzy sądzą, że coś powstało w wyniku działania „ślepej siły.
[…]
Postanowienie (ślubowanie) które podjąłem w 1978 roku, towarzyszyło mi w całej mojej wędrówce na drodze wiary. Strzegło mnie też do tego stopnia, że zapoznając się z różnymi cząstkowymi, tradycyjnymi poglądami na temat stworzenia człowieka nie byłem w stanie zrozumieć, w jaki sposób ich obrońcy widzą w nich zgodność z duchem Pisma Świętego. Dostrzegłem jednak, że sposób ich obrony ma na celu uchronienie wyznawców z różnych wyznań wiary chrześcijańskiej przed przyjęciem teorii ewolucji. Wynika to z tego, że tradycyjny pogląd na stworzenie człowieka, który dotychczas poznałem, w uproszczeniu sprowadza się do tego, że Jahwe Bogów dosłownie ulepił człowieka z gliny (prochu ziemi), którą ożywił tchnieniem Swoim. Czy wypowiedź Hjoba z 10:8-10 że Bóg uczynił go podobnie jak garncarz lepi naczynie gliniane, należy brać dosłownie. Garncarz w naczynie swoje tchnie swoją energię, przekształca je i nadaje mu piękno według woli swojej, aby służyło, było funkcjonalne i sprawiało przyjemność jego posiadaczowi, dla którego je czyni. Jest to proces. Człowiek jest o wiele wspanialszym dziełem Bożym niż naczynie garncarza.

Wiary w takiego Boga, którego poznałem i dla wspólnego chwalenia go na tym Forum Miłośników Słowa Bożego nie można stracić, gdyż to On daje tchnienie, życie i wszystko całemu Swojemu stworzeniu. Z Jego rodu jesteśmy. Stworzenie jest Jego zrodzeniem, On je uczynił i w Nim ono staje się takie jak On (Dz. 17:26-28). Staje się takie jak On pod względem znajomości dobrego i złego, osobowości, przymiotów charakteru, itp., ale nie pod względem wizualnym. Stworzenie Boże w swym istnieniu nie jest Mu podobne pod względem postaci jaką posiada homo sapiens. Kto natomiast tej wiary nie ma (np. zwolennik teorii ewolucji, ateista), to wierzę, że w swoim czasie, który będzie czasem jego nawiedzenia na pewno ją zdobędzie, gdy pozna jak majestatycznym Bogiem jest nasz Stwórca. Takiego Boga nigdzie nie jesteśmy w stanie umieścić, ani z znikąd go wyrzucić w otaczającej nas, stworzonej przez Niego rzeczywistości. Możemy tylko poczuć go w sercu. Jeżeli pozornie wyrzucamy Go z niego, to znaczy, że jeszcze w pełni Go w nim nie poczuliśmy.
[…]
… chcę … otwarcie przyznać, że był czas, w którym jako prosty człowiek nie byłem w stanie dzielić się z innymi danym mi zrozumieniem, tak jak możemy to uczynić wspólnie teraz. Chociaż i teraz nie uważam, że wszystko wiem i czynię jak należy, ale odczuwam taką potrzebę, a nawet i obowiązek, aby podzielić się z Tobą tą cząstka daną mi, jak wierzę, ze Słowa Bożego. To co jeszcze w tym zakresie jest potrzebne, nad tym możemy pracować wspólnie, Rzym. 1:11,12. Teraz jednak dzielę się tym, co chcę przedstawić w odpowiednim wątku. To co już poczęło się w duchu, wydało plon w myśli, a to co zostało zasiane w mądrości myśli, wydało plon w opracowaniu niezbędnym do założenia wątku, a to co w nim zostało napisane, pozwoliło mi też na wyrażenie tego w słowie, tak że pomału, niezręcznie, ale mogłem zacząć o tym mówić. […].
Każdy ma prawo i obowiązek służyć innym tą cząstką, którą mu dał Bóg, 1Kor. 13:9-13, aby w końcu ziemia została napełniona znajomością Pańską jak morza napełnione są wodami, Hebr. 8:11; Hab. 2:14. Z takim przekonaniem z wiary, czuję się zobowiązany, aby podzielić się tą cząstką z Słowa Bożego, którą dane mi było poznać. Wierzę że Bóg prawdę o sobie dał w jednej części wierzącemu, a w drugiej uczonemu, aby się wzajemnie posługując nimi i ścierając między sobą, mogli poznać Go w jego osobowości, ale i nieskończoności, gdyż dopiero to poznanie, zapewni im poznanie także siebie samego tak, że między nimi w Bogu nastanie POKÓJ.
http://biblos.feen.pl/vie...7&start=0#36016
Dar wiary, który dążę bezustannie rozwijać, dla dobra innych, pragnących poznania Słowa Bożego, we mnie jest owocem. Ten dar wiary mogę rozwijać dzięki poddaniu się rygorowi Słowa Bożego, że nie można do niego nic dodawać, ani odejmować z niego, Ap. 22:18,19. Ten dar wiary dla innych i owoc rozwijany we mnie, dzięki temu rygorowi, pozwala poznawać i odczuwać, jak bardzo precyzyjne jest Słowo Boże. Nic w nim nie jest za dużo, ani za mało, chociaż jest, trochę tu, trochę tam. Dar i owoc wiary (jak drzewo i jego owoc), pozwala łączyć różne części Słowa Bożego, według różnych przedmiotów w nim ukazanych. Pozwala to w Chrystusie, stopniowo odkrywać to, co zgodnie z wolą Bożą, zostało w nim zapieczętowane po odpieczętowaniu wtórnych pieczęci, postawionych przez „tajemnicę nieprawości” w czasie wielkiego odstępstwa od wiary w Średniowieczu, ale i tym, którego apogeum jest jeszcze przed nami.
Słowo Boże mocno do mnie przemawia, dlatego bardzo je cenię:
BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
Jana 5:39 Badajcież się (2045) Pism (1124); boć (3754) się wam (5210) zda (1380), że w (1722) nich (846) żywot (2222) wieczny (166) macie (2192), a one (1565) są (1526), które świadectwo wydawają (3140) o (4012) mnie (1700).

Izajasza 34:16,17
Cytat:
16. Szukajcież (1875) w (5921) księgach (5612) Pańskich (3068), a czytajcie (7121); ani jedno (259) z tych (2007) nie (3808) uchybi (7537), a jedno (802) bez drugiego (7468) nie (3808) będzie (6485); albowiem (3588) usta (6310) Pańskie (3068) to (1931) rozkazały (6680), a duch (7307) jego sam (1931) zgromadzi (6908) je. Izj. 34:16
17. Bo im (8901) on (1931) los (1486) rzucił (5307), a ręka (3027) jego onę im (8901) sznurem (6957) rozmierzyła (2505); aż na (5704) wieki (5769) dziedzicznie ją posiądą (3423), od narodu (1755) do narodu (1755) mieszkać (7931) w (8902) niej będą.


Na podst. K.S. do badania
Jana 5:39.
Kod:
  Wy (5210) macie (2192) Pisma (1124), przeszukujecie (2045), ponieważ (3754) cieszą się znaczeniem (1380) żywota (2222) wiecznego (166); na (1722) ów (1565) one (846) są (1526), cieszą się dobrą sławą (3140) szczególnie (4012) mnie (1700).

Izajasza 34:16,17
Kod:
  16. Zgodnie z (5921) księgami (5612) Jehowy (3068), raz na zawsze (259) szukajcie Boga (1875), wołajcie (7121 przez imię Boże); one (2007) nie (3808) gniją (7537), nie (3808) gromadzą (6908) niewiast (802) owych (1931) towarzyszek (7468), ponieważ (3588) usta (6310) Jehowy (3068) rozkazały (6680), dokonać przeglądu (6485) usposobienia (7307) owych (1931 tego).
17. On (1931) los (1486) wewnątrz (8901) przydzielił losem (5307); ręką (3027) sznurem (6957) przydzielił (2505) na korzyść (8901); nawet (5704) świat (5769) przejmą w posiadanie (3423), pokolenie (1755) na (8902) pokolenie (1755) by mieszkać (7931).


Tekst wg. KS do czytania
Jana 5:39. Wy macie Pisma, przeszukujecie, ponieważ cieszą się znaczeniem żywota wiecznego; na ów one są, cieszą się dobrą sławą szczególnie mnie.
Izajasza 34:16,17
16. Zgodnie z księgami Jehowy, raz na zawsze szukajcie Boga, wołajcie (przez imię Boże); one nie gniją, nie gromadzą niewiast owych koleżanek, ponieważ usta Jehowy rozkazały, dokonać przeglądu usposobienia owych (tego)
17. On los wewnątrz przydzielił losem; ręką sznurem przydzielił na korzyść; nawet świat przejmą w posiadanie, pokolenie na pokolenie by mieszkać.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14