|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Jak trynitaryzm wśliznął się do kościoła Adwentystów ? |
Autor |
Wiadomość |
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-06, 16:42 Jak trynitaryzm wśliznął się do kościoła Adwentystów ?
|
|
|
Na oficjalnej stronie internetowej Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego zamieszczono w roku 2009 felieton pt. Trójca w historii Kościoła Adwentystycznego, w którym podzielono całą jego historię na kila okresów. I faktycznie można wyróżnić :
1) Okres do roku 1890 – niepodzielne rządy antytrynitaryzmu. W literaturze kościoła adwentystycznego niemal do XX wieku raczej jednomyślnie wypowiadano się przeciw odwiecznej boskości Jezusa i osobowości Ducha świętego. Wcześniej niektórzy nawet wyrażali przekonanie, że Chrystus został stworzony. Miller dawniejszy baptysta założyciel adwentystów, który wyznaczył fałszywą datę powrotu Chrystusa na dzień 22 października 1844 r. wyznawał poglądy trynitarne. Wierzył w trój-jedynego Boga, natomiast Joshui V.Himes współpracownik Williama Millera pochodzący z kościoła Christian Connexion ( pn-zach USA ) odrzucał doktrynę trynitarną jako niebiblijną. Do Christian Connexion należeli także Joseph Bates i James White - dwaj główni założyciele kościoła Adwentystów Dnia Siódmego negujący doktrynę trynitarną. Joseph Bates doszedł do wniosku, że Jezus Chrystus syn Niebiańskiego Ojca nie jest Bogiem Wszechmogącym. Natomiast James White choć odrzucał doktrynę trynitarną wierzył w trzy potęgi niebieskie i wierzył w równość Chrystusa i Ojca Niebiańskiego. Sprzeciwiał się unitarianizmowi stawiającemu Chrystusa niżej od Ojca. Do adwentystów, którzy wypowiadali się przeciw trynitaryzmowi, negowali odwieczną boskość Chrystusa, albo podzielali oba poglądy należeli też m.in. J.B.Frisbie, J.N. Loughborough, R.F. Cottrell, J.N. Andrews, D.M. Canright, J.H.Waggoner i C.W.Stone.
2) Lata 1890-1900 – w adwentyzmie wylągł się pogląd trynitarny według którego Jezusa uznano za zrodzonego mającego początek Boskiego Syna Niebiańskiego Ojca. Tak samo jak Ojca, również Syna miano za Boskiego Stworzyciela - co było wbrew temu co naucza Biblia w Iz.44 : 24 oraz Hioba 9 : 8.
Jezus nigdy nie był Stworzycielem fizycznego nieba i ziemi. W tym czasie jednak jeszcze nie uważano świętego ducha Bożego za osobę, lecz za pochodzący od Ojca lub Syna wszechobecny wpływ.
Jedną z pierwszych osób, które podsunęły myśl o wiecznej preegzystencji Chrystusa była Ellen White oraz A.T. Jones. A.T. Jones kompletnie źle rozumiał list do Kolosan 2 : 9 upatrując w wyrażeniu, że w Chrystusie zamieszkała cała pełnia boskości - nauki dotyczącej struktury bytowej ( ontycznej ) Mesjasza, chociaż unikał słowa Trójca w roku 1899 pisał, że Bóg, Jezus i Duch Święty stanowią jedność. Ale decydujący głos miała Ellen White, która przyjęła pogląd o odwiecznym bóstwie Jezusa i trójosobowości Boga. W 1878 r. w Adwent Review and Sabbath Herald, August 8, 1878, str. 49 nazwała Jezusa : " wiecznym Synem Bożym " - co jest ewidentnym oszustwem, gdyż Jezus nigdy nie był wiecznym Synem Bożym.
W Życiu Jezusa napisała też niezgodnie z Biblią, że Chrystus " ogłosił siebie Samoistnym " oraz że " w Chrystusie jest życie pierwotne, znikąd nie zapożyczone ani nie zaczerpnięte " - ( Ellen White : Życie Jezusa, W-wa, 2000, str. 338 i 379 ). Było to w jaskrawej sprzeczności z tym co podaje Ewangelia Jana 5 : 25 z czego wynika, że Jezus otrzymał życie od swego Ojca. Ale jeszcze wtedy i wiele lat po wydaniu tej książki kościół adwentystyczny stronił od tych i innych jej wypowiedzi. Choć nie posługiwała się terminem Trójca, jednak najwyraźniej taki pogląd wylągł się w jej umyśle.
3) Lata 1900-1931 – burzliwy okres przejściowy. Podczas pierwszych trzech dziesięcioleci XX wieku ( jak piszą sami adwentyści ) kościół ich był podzielony co do stanowiska w kwestii bóstwa Chrystusa. W dalszym ciągu unikano słowa Trójca. Ale W.W.Ptescott i A.T.Jones redaktorzy pisma Advent review and Sabbath Herald byli czołowymi postaciami popierającymi doktrynę o pełnej, odwiecznej boskości Jezusa. Prescott nie przyjął tego poglądu tak szybko jak Jones, ale jako redaktor wspomnianego periodyku publikował liczne artykuły na temat osobowości i odwiecznej natury Ojca, Syna i Ducha Świętego. Swoje stanowisko przedstawił na Konferencji w 1919 r. Ale jeszcze wtedy istniała część adwentystów, którzy zgodnie z Biblią sprzeciwiali się odwiecznemu istnieniu Chrystusa.
4) Lata 1931-1957 – na scenę historii adwentystów wkracza trynitaryzm. Adwentyści przyjmują, że kluczową rolę w stworzeniu warunków do ostatecznego zwrotu ku trynitaryzmowi odegrał F.M.Wilcox doradzając w sprawie wyznania wiary w 1931 r. i udzielając na łamach periodyku Review and Herald. Ale jego credo zostało dopiero oficjalnie przegłosowane na sesji Generalnej Konferencji w roku 1946. ( Robert Olson and Bert Haloviak : Who decides what adventists believe : A chronological survey od sources, 1844 - 1977; Ellen G.White Estate Document File 326, February 24 1977 ).
Przyjęto więc w latach 40 niezgodną z Biblią doktrynę o odwiecznym samoistnym bóstwie Chrystusa i o osobie ducha świętego. Ale nie wszyscy się z tym zgadzali np. starsi kaznodzieje tacy jak np.: Judson S. Washburn.
Judson S. Washburn jeszcze w 1940 r. napisał list do Generalnej Konferencji, w którym doktrynę trynitarną nazwał " okrutnym pogańskim monstrum usuwającą Jezusa z jego prawdziwej pozycji boskiego Zbawcy i Pośrednika " . Jezus według niego został zrodzony o czym mówi Psalmista " Pan ( Jehovah ) powiedział do mnie : Tyś jest mój syn, dziś ciebie zrodziłem " - Psalm 2 : 7
Judson S. Washburn zwrócił uwagę, że ta potworna doktryna przeszczepiona z pogaństwa do rzymskiego kościoła papieskiego stara się narzucić swą złą obecność w adwentystycznym nauczaniu Trój-anielskiego Poselstwa. Doktryna trynitarna nie rozpoznaje Chrystusa jako jedynego Pośrednika. ( Judson Washburn : The trinity, Letter to General Conference in 1940)
http://www.thethirdangels...urn_trinity.php
W 1944 r. ukazało się poprawione wydanie książki Uriah Amitha : Daniel and Revelation, pozbawione komentarzy na temat udzielonej boskości Chrystusa. Pogląd trynitarny przeważył w nauczaniu adwentystycznym. Przypieczętowaniem tego stanowiska była książka Questions on Doctrine wydana w 1957 r.
Trynitaryzm w ujęciu adwentystycznym choć był poddawany obróbce i rewizji został ostatecznie potwierdzony na sesji Generalnej Konferencji w roku 1980. Adwentyści przyznają, że decydujący wpływ na przyjęcie doktryny trynitarnej miała Ellen White. W taki to właśnie sposób niebiblijna doktryna trynitarna wślizgnęła się do nauczania adwentystów.
Problematyka ta stale powraca w rozważaniach adwentystów co świadczy, że coś ich jednak niepokoi. Nie są pewni swego poglądu. Barierą jednak w trzeźwej ocenie prawdziwego stanowiska Biblii jest zniewolenie przez system, któremu adwentyści ulegli przyjmując, że Ellen White była natchniona przez Boga i się nie myliła. Dopóki czyjś autorytet jest ważniejszy od Prawdy dopóty nie możliwe staje się oświecenie serca i umysłu Słowem Bożym.
Obecnie adwentyści zwodzą swoich twierdząc jakoby doktryna trynitarna nie miała jedynie rodowodu rzymsko-katolickiego i dlatego nie musi być błędna. Wciskają fałsz, że doktryna trynitarna w kościele katolickim różni się od adwentystycznej, bo katolicy na przykład wierzą pod wpływem greckiej filozofii i nazewnictwa w wieczne zrodzenie Syna oraz niewzruszoność Boga. Jest jednak bardzo wiele informacji pochodzących z Biblii, które świadczą o tym, że doktryna trynitarna ( czy katolicka czy też adwentystyczna ) jest oszustwem i nie ma nic wspólnego z Prawdą Słowa Bożego.
Od kilkudziesięciu lat część Adwentystów Dnia Siódmego myśli o swoistym neo-restoracjonizmie w postaci powrotu do wiary pionierów, ale jak na razie to tylko pobożne życzenie, aktualnie niewykonalne, gdyż np. ci którzy przewodniczą kościołowi adwentystów w Polsce zawarli układ w klerem rzymsko-katolickim, o czym przeciętny adwentysta nie ma zielonego pojęcia.
Antytrynitaryzmu nadal trzyma się kilka innych adwentystycznych ugrupowań wyrosłych z ruchu millerowskiego, m.in. Kościół Boży Dnia Siódmego, Ogólnoświatowy Kościół Boży (pogląd już zaniechany), Kościół Boży w Jezusie Chrystusie (tzw. Adwentyści Nadchodzącego Wieku) czy Badacze Pisma Św. i wszystkie ich odnogi (powstali z gałęzi Kościoła Chrześcijan Adwentystów). Warto zauważyć, że Kościół Chrześcijan Adwentystów, podobnie jak Adwentyści Dnia Siódmego, z czasem przyjął stanowisko trynitarne. Jak do tego doszło to wiedzą ci, którzy dobrze znają historię adwentyzmu.
A jaki był stosunek pionierów adwentyzmu do Trójcy ?
Oto cytaty z ich pism, które jednoznacznie świadczą o tym, że najważniejsi pionierzy Kościoła Adwentystów DS. sprzeciwiali się trynitarnym poglądom teologicznym.
Jakub White
„Jako fundamentalne błędy możemy zakwalifikować na równi z innymi sfałszowany szabat i inne błędy, które protestanci wynieśli od Kościoła katolickiego, takie jak chrzest przez pokropienie, trójca, świadomość umarłych i wieczne życie w boleściach. (…) Czy możemy trwać w tych błędach aż do pojawienia się scen sądu nad światem ? My tak nie myślimy” ( Review and Herald (skrót: R&H), 12.09.1854 r. ).
„Ojciec jest największy w tym, że jest pierwszy. Syn jest następny pod względem autorytetu, gdyż Jemu wszystko zostało dane” (R&H, 04.01.1881).
Joseph Bates
„Przy całym szacunku do nauki do trójcy doszedłem do wniosku, że nie jest możliwe, bym uwierzył, że Pan Jezus Chrystus, Syn Ojca, jest także Wszechmogącym Bogiem, Ojcem, jedną i tą samą istotą” (cytat ze świadectwa nawrócenia).
M.E. Cornell
„Mnóstwo protestantów wierzy wraz z katolikami w Trójcę, nieśmiertelność duszy, świadomość umarłych, nagrodę i karę w chwili śmierci, nieskończone tortury bezbożnych (…), chrzest przez pokropienie i pogańską niedzielę w miejsce Szabatu, wszystko to jest przeciwne duchowi i literze Nowego Testamentu” ( Facts for the Times, 1858, s. 76 ).
J.N. Andrews
„A co do Syna Bożego (…), miał Boga jako swojego Ojca i miał w jakims punkcie odwiecznej przeszłości początek dni” ( R&H 07.08.1869 ).
J.S. Washburn
„Katolicko-pogańska doktryna niedzieli – jest tak święta jak katolicko-pogańska doktryna Trójcy (…). Ta cała doktryna Trójcy jest zupełnie obca Biblii” ( List z 1939 r. ).
B.G. Wilkinson
„Odpisując na twój list z 13-go października odnośnie doktryny Trójcy, powiem, że Adwentyści Dnia Siódmego nie mieli i nigdy nie przyjęli tej ciemnej, tajemniczej katolickiej doktryny Trójcy” ( List do dr D.S. Tetersa, listopad 1936 r. ).
M.C. Wilcox
„Używając nieudolnej ilustracji, tak jak telefon przenosi głos człowieka, czyniąc ten głos obecny kilometry dalej, tak Duch Święty przenosi ze sobą całą moc Chrystusa czyniąc Go wszędzie obecnym z całą Jego mocą i objawiając Go tym, którzy są w zgodzie z Jego prawem. W ten sposób Duch jest uosobieniem Chrystusa i Boga, ale nigdy nie objawiony jako odrębna osoba. Nigdy nie powiedziano nam, aby modlić się do Ducha ; ale do Boga o Ducha. Nigdzie nie znajdziemy w Piśmie Świętym modlitwy do Ducha, ale o Ducha” ( Pytania i odpowiedzi zebrane w publikacji amerykańskiej edycji „Znaków Czasu”, 1911 r., str.182).
Jak to się stało, że również ten Kościół, który wcześniej odrzucał rzymski dogmat, przyjął Trójcę? Jak to możliwe, że coś, co przedtem było fundamentalnym błędem – jak pisał Jakub White, mąż Ellen G. White – w latach czterdziestych XX wieku stało się fundamentalną prawdą?
Cóż na pytania te muszą odpowiedzieć sobie sami zainteresowani, tym bardziej że odpowiedź na nie, nie jest wcale taka trudna. Zachodzi jedynie pytanie: czy na znalezieniu jej naprawdę zależy zwolennikom Trójcy ?
_____________________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot 2016-04-18, 07:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2016-01-06, 20:50
|
|
|
Niesamowicie dobra treśc Benjaminie. Nie wiedziałem, ze w taki sposób to nastąpiło, bardzo ciekawe. Dzięki |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-07, 12:27
|
|
|
Co ciekawe Elka White wierzyla tez w archanielstwo Jezusa..
Czy cos sie potem zmienilo?chyba nie bo sporo adwentystow
dalej broni tej nauki np: http://cienieprzyszlosci....ichal-to-jezus/
W metafizychnych opowieściach pani Ellen White Chrystus występuje w różnych rolach, zależnie od potrzeby: raz jest Stwórcą, innym razem jest aniołem Pańskim, a jeszcze innym razem jest archaniołem Michałem. Cytat:
Po krótkim przebywaniu Mojżesza w grobie zstąpił na ziemię Michał, czyli Chrystus, w otoczeniu aniołów, którzy grzebali ciało, wzbudził Mojżesza z umarłych i wprowadził do nieba. Historia Zbawienia s.46
https://bibliainfo.wordpress.com/category/ellen-white/kim-jest-michael/
===
Pastor David Kang mówi o jezuickiej infiltracji w pracy ewangelizacyjnej, jaka obecnie ma miejsce w Chinach wśród adwentystów dnia siódmego.
Niestety polski link wygasl wiec daje angielski : https://www.youtube.com/watch?v=_1dhyyD6ebU
Rivera mowil prawde
====
Alfa i Omega odstępstwa w Kościele Adwentystów Dnia Siódmego
https://www.youtube.com/watch?v=tH_5H8dLPjY
o trojcy w adwentyzmie..
btw.To ich logo mi sie nie podoba. |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-08, 09:54
|
|
|
Alberto Rivera o infiltracji różnych kościołów i wspólnot, w tym adwentystów :
https://www.youtube.com/watch?v=5yK0YCzWmS0
Potem nastąpiły umizgi pastora B.T. Rice'a - reprezentującego Northside Seventh Day Adventist Church do papiestwa :
https://www.youtube.com/watch?v=6Uqf3ibbhuc
link Niezależnych Adwentystów : Independent Seventh-day-Adventists porusza tą kwestię :
http://www.seventh-day.org/sda-papacy.htm
Fragment przemówienia pastora B.T. Rice'a skierowanego do papieża: " Pope, Your Holiness, your historic visit to St. Louis, Missouri, has served as a 'catalyst' in the creation of this program and it transforms your presence into a lasting legacy to our region. Today, we present to you this proclamation, announcing the creation of 'Faith beyond Walls'. Your commitment to improve interfaith relation has fostered the environment where in the spirit of collecting faith, positively action can be tried. In addiction, we also present you this banner, the emblem of 'Faith beyond Walls'. We hope and pray that it will inspire interfaith communities around the world for focus their efforts on improving health and the quality of life. Again, we welcome you to our region."
[ tłum. : " Papieżu, Wasza Świątobliwość, twoja historyczna wizyta w St. Louis, Missouri, służy jako "katalizator" w stworzeniu tego programu i przekształca twoją obecność w trwałe dziedzictwo dla naszego regionu. Dziś prezentujemy Wam tę proklamację, zapowiadając utworzenie "Wiary poza Murami". Twoje zaangażowanie w poprawę relacji międzywyznaniowej sprzyja środowisku, gdzie w duchu gromadzenia wiary, pozytywne działanie może być doświadczane. Dodatkowo prezentujemy Ci także ten sztandar, godło "Wiary poza Mury". Mamy nadzieję i modlimy się się, że on będzie inspirować społeczność międzywyznaniową na całym świecie, by skoncentrowała swe wysiłki na poprawę zdrowia i jakości życia. Ponownie zapraszamy Ciebie do naszego regionu. " ]
W adwentyzmie po umizgach niektórych pastorów adwentystycznych do papiestwa nastąpił rozłam. Ale jeśli chodzi o doktrynę trynitarną od 1936 r. nastąpił taki rozłam w Polsce. Wyznawcy nowej społeczności określali się mianem Zjednoczonych Ewangelicznych Chrześcijan Dnia Siódmego. W 1961 r. nastąpiła zmiana nazwy na Kościół Chrześcijan Dnia Sobotniego.
__________________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
Ostatnio zmieniony przez Benjamin.Szot 2016-04-18, 07:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-08, 16:01
|
|
|
W wyniku rozłamu powstał Kościół Chrześcijan Dnia Sobotniego. Ale z kolei w wyniku rozłamu w Kościele Chrześcijan Dnia Sobotniego ( KChDS ) powstał odrębny zbór z siedzibą w Brennej. Aktualna nazwa to Zbory Boże Chrześcijan Dnia Siódmego ( ChDS ).
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2016-01-08, 16:08
|
|
|
Benjamin.Szot napisał/a: | W wyniku rozłamu powstał Kościół Chrześcijan Dnia Sobotniego. Ale z kolei w wyniku rozłamu w Kościele Chrześcijan Dnia Sobotniego ( KChDS ) powstał odrębny zbór z siedzibą w Brennej. Aktualna nazwa to Zbory Boże Chrześcijan Dnia Siódmego ( ChDS ).
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
Fajnie, że część adwentystów odrzuciła trójcę. |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-08, 17:19
|
|
|
Krystian napisał/a: | Benjamin.Szot napisał/a: | W wyniku rozłamu powstał Kościół Chrześcijan Dnia Sobotniego. Ale z kolei w wyniku rozłamu w Kościele Chrześcijan Dnia Sobotniego ( KChDS ) powstał odrębny zbór z siedzibą w Brennej. Aktualna nazwa to Zbory Boże Chrześcijan Dnia Siódmego ( ChDS ).
____________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
Fajnie, że część adwentystów odrzuciła trójcę. |
http://www.filadelfiamedi...0o%20trojcy.php
ciekawa strona..sporo o trojcy.Chrystianie dnia siodmnego |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-09, 23:22
|
|
|
Ostatnio Wydział Północnoamerykański Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego opublikował oświadczenie w sprawie decyzji dr. Bena Carsona, emerytowanego neurochirurga i adwentysty, o ubieganiu się o nominację Partii Republikańskiej w wyborach prezydenckich.
Tym samym kościół adwentystów udowodnił, że jest częścią tego starego świata skazanego przez Boga na zagładę. Przyjaźń z tym światem i zabieganie o względy tego świata - oznacza nieprzyjaźń z Bogiem - Jakuba 4 : 4
_________________________________________
http://biblia-odchwaszczona.webnode.com |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-10, 20:06
|
|
|
Ben Carson odznaczany przez George'a W. Busha
|
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-10, 21:52
|
|
|
Olus
Adwentyści już dawno zostali przefiltrowani przez jezuitów. Ostatnio zauważyłem, to samo zjawisko u unitarian, do których dołączyli się uniwersaliści. Poprzez uniwersalistów unitarianie zostali rozwaleni.
To samo zrobiono z kwakrami. Do kwakrów dołączyli się uniwersaliści i rozwalili ich wspólnotę.
Zastanawiam się aktualnie nad przenikaniem jezuitów do Badaczy Pisma Św, Epifanistów i Świadków. Z całą pewnością mają tam swoje wtyki, które wykonują odpowiednią robotę.
W Anglii stanowiącej niegdyś serce protestantyzmu - poprzez t.zw. Ruch Oxfordzki doprowadzili w efekcie do przyłączenia się kościoła anglikańskiego do papiestwa.
Rowan Williams arcybiskup Canterbury prymas Anglii i zwierzchnik światowej Wspólnoty Anglikańskiej
https://antyekumenia.wordpress.com/2014/01/
____________________________________________
http://vaticannewworldorder.blogspot.com |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
Wysłany: 2016-01-11, 17:00
|
|
|
Podobna sytuacja jest z zielonoświątkowcami. 28. 07 2014 r. gazety doniosły, że dwa dni po wizycie w Casercie papież Franciszek ponownie przybył do tego włoskiego miasta, aby spotkać się z tamtejszą wspólnotą zielonoświątkowców. Jej pastorem jest jego przyjaciel, Giovanni Traettino. Od początku lat 90. XX. jest on w zaangażowany w dialog ekumeniczny z katolickimi charyzmatykami. Brał on udział m.in. w czerwcowym spotkaniu papieża z t.zw. Odnową w Duchu Świętym na Stadionie Olimpijskim w Rzymie. Obaj duchowni poznali się w 2006 r. w Buenos Aires.
Franciszek I przyleciał helikopterem na lądowisko przy Pałacu Królewskim, skąd najpierw udał się do domu pastora. Po spotkaniu z nim i jego rodziną, pojechał samochodem do niedokończonego jeszcze kościoła Pojednania. Czekało tam na niego około 350 osób, głównie chrześcijan ewangelikalnych, przybyłych nie tylko z Włoch, ale także z USA, Argentyny, Kanady, Hiszpanii, Francji i Indii. Trzymając w jednej ręce swą czarną torbę, drugą pozdrawiał ludzi machających do niego z okolicznych balkonów.
W swym przemówieniu papież stwierdził, że „wśród tych, którzy prześladowali i potępiali zielonoświątkowców ” byli także katolicy. - Wyznał " jestem pasterzem katolików i proszę was o przebaczenie za tych braci i siostry, którzy [tego] nie rozumieli albo byli skuszeni przez diabła " .
Takimi sloganami zyskał sobie oczywiście przychylność wielu osób. W tej pierwszej wizycie Franciszka poza Rzym, by spotkać się z protestantami, zarysowały się dalekosiężne plany religijne jezuitów, których realizatorem stał się nowo-wybrany papież.
druga wizyta w Casercie u zielonoświątkowców.
Franciszek I i Giovani Traettino pastor zielonoświątkowców
Przeważająca ilość zielonoświątkowców również wyznaje błędną doktrynę trynitarną, która nie ma podstaw w Piśmie Świętym.
_____________________________________
http://vaticannewworldorder.blogspot.com |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2016-01-11, 19:36
|
|
|
Benjamin.Szot napisał/a: | Zastanawiam się aktualnie nad przenikaniem jezuitów do Badaczy Pisma Św, Epifanistów i Świadków. Z całą pewnością mają tam swoje wtyki, które wykonują odpowiednią robotę.
|
Nie wydaje mi się, by to było możliwe |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
Benjamin.Szot [Usunięty]
Poziom: 97
|
|
|
|
|
Olus [Usunięty]
Poziom: 97
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|