FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dla wszystkich dzieci Bożych małych i dużych -:)
Autor Wiadomość
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-09, 10:57   

DRUGA SZANSA Wykład Pastora Russella z roku 1884

Prenumerator przesyła nam fragment artykułu z gazety, którego autor usiłuje obalić wypowiedź apostoła świętego Piotra, że z drugim przyjściem naszego Pana nastaną „czasy ODNOWIENIA wszechrzeczy, o czym od wieków mówił Bóg przez usta świętych proroków swoich.” (Dzieje Ap. 3:21) Oto wyjątek artykułu:

„Problem tego wszystkiego leży we fakcie, że tacy nauczyciele jak Jan Chrzciciel i nasz Pan okazują się nic nie wiedzieć o tej „drugiej szansie”. Znane są nam słowa Jana: „Upamiętajcie się, albowiem przybliżyło się królestwo niebios”. Jan mówił też o siekierze przyłożonej do korzenia drzewa; On nawiązywał do Tego, który idzie z wiejadłem w swej ręce, zbierając pszenicę do spichlerza swego, lecz paląc plewy. Pan Jezus używał tych samych wypowiedzi i Janowe nauki popierał z całą stanowczością. W jego przypowieści o Bogaczu nic nie wskazuje na to, jakoby istniała „druga szansa” i w wypowiedzi komentującej scenę sądu kwestionowana nauka nie znajduje żadnego poparcia. Z dwóch rzeczy jedna jest bardzo pewna, a mianowicie, że Pan Jezus i Jan nic nie wiedzieli o próbie po śmierci, lub jeśli oni wiedzieli o tym, to lekceważąco przedstawiali ten temat, żartobliwie traktując swoich słuchaczy, albowiem nikt, kto usłyszał głoszone przez nich poselstwo, nie odniósł innego wrażenia niż to, że teraz jest czas przyjemny i obecny dzień jest dniem zbawienia”.

Jeśliby człowiek przeczytał kalendarzowy opis pogody jakiej należałoby się spodziewać w okresie od Stycznia do Grudnia ze wszystkimi jej osobliwościami dotyczącymi mrozu, gradu, śniegu, deszczu lub burz i zastosowałby je do pojedynczego dnia Lipcowego, on otrzymałby niedoskonałą prognozę pogody, jakiej miał się spodziewać. Nie mniej od wspomnianego pomieszania elementów prognozy pogody zdaje się być bezkrytyczne użycie biblijnych stwierdzeń przez autora powyższego i innych artykułów. Prawdy odnoszące się do przyszłego wieku są połączone z przeszłymi i obecnymi prawdami, czego rezultatem jest wielkie zamieszanie i wybór tylko tych częściowych, które najlepiej pasowałyby do wcześniej ustalonych poglądów. Nie możemy zrozumieć, żeby człowiek zapoznany z właściwymi znaczeniami takich symboli jak: siekiera, drzewo, spichlerz, plewy, pszenica, wiejadło, itd. . . mógł je zastosować tak, jak powyżej one są użyte, lub w pierwszy lepszy sposób złączyć je z przypowieścią o Bogaczu i sceną Sądu z 25-go Rozdziału Ewangelii świętego Mateusza.

Zanim jednak rozważymy „drugą szansę”, uporządkujmy tę całą gmatwaninę. Nasz Pan i Jan Chrzciciel mieli na uwadze państwo żydowskie, gdy przyrównywali je do drzewa, do korzeni którego jest już przyłożona siekiera. Szczególna łaska dla tego narodu miała niedługo się skończyć i jeśli w krótkim czasie misji Pana Jezusa oni nie wydaliby dobrego owocu, oni mieli być odcięci od korzenia obietnicy a na ich miejsce mieli być wszczepieni wierzący Poganie. (Rzym. 11:17) Był to czas żniwa; wiek żydowski osiągnął swą pełnię. Pan Jezus był obecny, aby swoim „wiejadłem” prawdy oddzielić pszenicę od plew, złożyć ją do spichlerza wieku Ewangelii; gdy tymczasem „ogień”, czyli czas ucisku przyszedł na pozostałe plewy narodu i jako naród zostali spaleni.

Bogacz z przypowieści, przedstawiciel ludzi, którzy przez długi czas dziwnie cieszyli się Bożą przychylnością i każdego dnia byli obficie zaopatrywani w Boże szczególne łaski, przez pewien czas z tęsknotą oczekiwał pomocy od Pogan, którymi kiedyś pogardzał, a którzy teraz zostali wywyższeni do łaski – na łono Abrahama – i chociaż kiedyś byli krnąbrni i nie poskromieni, stali się zaszczyconą gałęzią oliwnego korzenia Abrahamowej obietnicy.

Obraz Sądu przedstawionego w 25-tym Rozdziale Ewangelii świętego Mateusza jest tym jedynym punktem, który można związać z zagadnieniem „drugiej szansy”. On odnosi się do wieku Tysiąclecia i jest wyraźnie określony, jako mający miejsce po drugim przyjściu Pana i ustanowieniu Jego królestwa (kościoła) w mocy i chwale. Wówczas narody będą sądzone czyli próbowane oraz nagradzane. (Mat. 25:32) Kiedy ten obraz wypełni się, z pewnością, nie będzie już nadziei na dalszą próbę, na następną szansę.

Zwróćmy pobieżnie naszą uwagę na wyżej wymienione stwierdzenie, jakoby „Jan Chrzciciel i nasz Pan nic nie wiedzieli o tej drugiej szansie” .

Z całą pewnością nasz Pan wiedział, że z powodu przestępstwa jednego człowieka grzech i śmierć przyszły na wszystkich ludzi (Rzym. 5:6), czego rezultatem była całkowita utrata przez człowieka PIERWSZEJ SZANSY w Edenie. On nie wykonał próby i wszystko stracił w pierwszej szansie, będąc wypróbowany w jego przedstawicielu Adamie. Wszyscy ludzie zostali potępieni. Jest jasne, że Pan Jezus wiedział o tym i przyszedł na świat, aby odkupić wszystkich ludzi i udzielić wszystkim DRUGIEJ SZANSY. Potwierdzeniem tego jest wypowiedź Pana Jezusa, że „On przyszedł, aby zbawić to, co zginęło”. Wyrażenie „to, co zginęło” mówi o historii i niepowodzeniu pierwszej szansy, dlatego w słowach „szukać i zbawić” można znaleźć zapowiedź drugiej szansy dla wszystkich zgubionych.

Czy ktoś może rozsądnie zaprzeczyć, że możliwość przychodząca przez Pana Jezusa jest drugą szansą? Zarówno wy jak i ja nie mieliśmy nic do czynienia z pierwszą szansą zaoferowaną ludzkiemu rodzajowi; jedynie mamy udział tylko w drugiej szansie. Jeśli zatem, ja i wy – współtowarzysze wiary, naszą obecną czyli drugą szansę życia otrzymaliśmy dzięki okupowi złożonemu za nasze grzechy przez Pana Jezusa, który odkupił nas z pierwszej straconej dla nas szansy, czyż powinniśmy mówić, że On złożył okup tylko za tę niewielką część rodzaju ludzkiego, która dotychczas usłyszała o tym i uwierzyła? Może powinniśmy to podsumować słowami z 1 Listu świętego Jana Rozdział 2:2; „On ci jest ubłaganiem (zadośćuczynieniem, przykryciem) za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy CAŁEGO ŚWIATA.”

Przyjmując prawdę powyższego wersetu, nie można mieć całkowitej pewności, aby dziewięć dziesiątych liczby wszystkich ludzi, którzy jeszcze nie usłyszeli i dlatego nie mieli jeszcze możliwości skorzystania z „drugiej szansy” jako przewidzianego wyniku śmierci Pana Jezusa, że na pewno będą ją mieli w Bożym, słusznym czasie? Czy apostoł święty Paweł nie stwierdza wyraźnie tego faktu, mówiąc, że Pan Jezus „oddał siebie na OKUP (równoważną cenę) za WSZYSTKICH, aby o tym świadczono w słusznym czasie”?

Kończący się Wiek Ewangelii nie jest słusznym czasem dla świata; jest to czas wyznaczony na wybór ze świata „małego stadka”. Wkrótce członkowie „małego stadka” wraz z Panem Jezusem przejmą panowanie nad ziemią (kupioną posiadłością) z rąk Szatana – obecnego „Księcia”, rozpoczynając sądzenie lub próbowanie świata – jego drugą próbę – wielkie błogosławienie od dawna obiecane. W tym czasie Tysiąclecia wielki Prorok będzie przemawiał do ludzi i „ci, którzy będą słuchali, będą żyli”, stając się Jego owcami ustawionymi po prawej stronie łaskawości; wszyscy pozostali, jako samowolne kozły będą odcięci. (Dzieje Ap. 3:22-23) Oprócz nas, nikt inny nie głosi z większą gorliwością i zapałem, że teraz jest czas sposobny – dogodny, że Wiek Ewangelii jest szczególnym przedziałem czasu, podczas którego Chrystus – wybawiciel świata będzie wybrany, doświadczony i dopasowany do wykonywania jego wspaniałego dzieła, jako Abrahamowe Nasienie (Gal. 3:29) mające błogosławić wszystkie narody ziemi. Obecnie jest ten jedyny czas, aby zabezpieczyć sobie to wysokie powołanie. Teraz jest czas składania ofiary, jedyny czas, kiedy takie ofiary są możliwe do przyjęcia przez Pana Boga.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 11:29   

No dobra skoro tak :)

Pytanie: Czy po śmierci będzie druga szansa na zbawienie?

Odpowiedź: Pomysł o drugiej szansie na zbawienie jest dość kuszący, niemniej jednak Biblia w jasny sposób naucza, że wraz ze śmiercią kończą się wszystkie możliwości związane z podjęciem decyzji. Hebrajczyków 9.27 mówi nam, że po śmierci czeka nas sąd. Zatem, tak długo jak jakaś osoba żyje, może skorzystać z drugiej, trzeciej, czwartej, piątej itd. szansy by przyjąć Chrystusa i zostać zbawioną (Ew. Jana 3.16; Rzymian 10.9-10; Dzieje Apostolskie 16.31). Gdy ktoś umiera, to wraz z jego śmiercią mijają wszelkie szanse. Koncepcja czyśćca, miejsca do którego idą ludzie po śmierci, aby zapłacić za swoje grzechy, nie ma żadnych podstaw biblijnych, i pochodzi ona z tradycji Kościoła Rzymskokatolickiego.

Aby zrozumieć co dzieje się z niewierzącymi po ich śmierci, powinniśmy przeczytać Księgę Objawienia 20.11-15, która opisuje „wielki, biały tron i tego, który na nim siedzi” w czasie Sądu Ostatecznego. Tutaj następuje otwarcie księgi żywota i „osądzeni zostali umarli na podstawie tego, co zgodnie z ich uczynkami było napisane w księgach.” Księgi zawierają wszystkie myśli i czyny osób, które są sądzone, i wiemy z fragmentu listu do Rzymian 3.20, że „z uczynków zakonu nie będzie usprawiedliwiony przed nim żaden człowiek, gdyż przez zakon jest poznanie grzechu.” Zatem, wszyscy, którzy są sądzeni na podstawie swoich myśli i czynów są potępieni i skazani do piekła. Wierzący w Chrystusa, z kolei, nie są osądzeni na podstawie swoich myśli i czynów, ale tego, że ich imiona zapisane są w innej księdze- ‘księdze żywota Baranka’ (Księga Objawienia 21.27). To są ci, którzy uwierzyli w Pana Jezusa i którzy będą mogli wejść do Królestwa.

Ci wszyscy, których imiona zapisane są w księdze żywota Baranka zostali „wybrani przed założeniem świata” (Efezjan 1.4) na mocy Bożej, suwerennej łaski, Oblubienica jego Syna- Kościół Jezusa Chrystusa. Ci wybrani ludzie, nie potrzebują „drugiej szansy” zbawienia, ponieważ zostali zabezpieczeni przez Chrystusa. On ich wybrał, zbawił ich i doprowadzi ich bezpiecznie zbawionych. Nic nie może oddzielić ich od miłości Chrystusa (Rzymian 8.39). Ci, za których on umarł, będą zbawieni. Mówi bowiem „wszystko, co mi daje Ojciec, przyjdzie do mnie...” (Ew. Jana 6.37) oraz „I ja daję im żywot wieczny, i nie giną na wieki, i nikt nie wydrze ich z ręki mojej” (Ew. Jana 10.28). Wierzący nie potrzebują drugiej szansy, ponieważ jedna szansa jest wystarczająca.

A co z tymi, którzy nie wierzą? Czy nie pokutowaliby i nie uwierzyliby w Boga, gdyby mieli drugą szansę? Odpowiedź brzmi: nie, nie uczyniliby tego, ponieważ ich serca nie zostaną przemienione, umrą. Ich serca i myśli są „wrogie Bogu” i nie przyjmą go nawet jeśli ujrzeliby go twarzą w twarz. Jest to doskonale przedstawione w przypowieści o bogaczu i Łazarzu w Ew. Łukasza 16.19-31. Jeśli był ktoś, kto mógłby się upamiętać gdy otrzymał drugą szansę zrozumienia Prawdy, to był nim bogacz z tej przypowieści. A mimo tego, że przeżywał katusze w piekle, to jedyna rzecz o jaką poprosił Abrahama było to, aby posłał on Łazarza z powrotem na ziemię, by mógł ostrzec jego braci, i nie musieli oni tak samo cierpieć. Nie było w jego sercu skruchy (upamiętania), a jedynie użalanie się nad sobą, z powodu tego w jakiej znalazł się sytuacji. Odpowiedź Abrahama wszystko tłumaczy: „Jeśli Mojżesza i proroków nie słuchają, to choćby kto z umarłych powstał, też nie uwierzą” (Ew. Łukasza 16.31). Widzimy zatem, że świadectwo płynące z Pisma Świętego jest wystarczające do zbawienia tych, którzy w nie uwierzą; dla tych, którzy w nie uwierzą nie otrzymają żadnego innego objawienia. Ani druga, trzecia czy czwarta szansa nie byłaby wystarczająca, aby przemienić ich kamienne serca w serca mięsiste.

Filipian 2.10-11 stwierdza, „Aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi, i pod ziemią. I aby wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca.” Pewnego dnia, każdy pokłoni się przed Jezusem, poznając, że On jest Panem i Zbawicielem. Tego dnia jednak będzie już za późno na otrzymanie zbawienia. Po śmierci, jedyna rzecz jaka czeka człowieka niewierzącego to sąd (Księga Objawienia 20.14-15). Z tego powodu musimy zaufać Chrystusowi i podjąć decyzję w „tym życiu.”
http://www.gotquestions.o...-zbawienia.html

:-P
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 15:11   

nike napisał/a:
Gdzie nic nie ma o szansie? W twojej interpretacji to ja wiem,że nie ma NIC.


to pokaż gdzie to jest napisane w Biblii, moze czegoś nie wiem?
Skoro wysnuwasz tezę, poprzyj doowdami
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-09, 18:14   

zion599 napisał/a:
to pokaż gdzie to jest napisane w Biblii, moze czegoś nie wiem?
Skoro wysnuwasz tezę, poprzyj doowdami

Dz.Ap. 3:21
(21) którego niebo musi zatrzymać aż do czasu odnowienia wszystkich rzeczy, co od wieków przepowiedział Bóg przez usta swoich świętych proroków.


O jakim odnowieniu mówi tutaj Ap.Paweł?
Mat.25:32
(32) I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów.


Czy oddzielanie nastąpi w 24 godzinach? Żeby oddzielić dobrych od złych musi być wpierw proces, tych ludzi,żeby można ocenić ich.
Tak jak jest po ścięciu pszenicy, jest wykonywany cały proces aż ziarno znajdzie się w gumnie. Podobnie będzie z ludzkością.

http://biblos.feen.pl/vie...1d0a0535627cba1
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 21:04   

nadal nie ma cytatu ze jest to szansa
jest za to mowa o oddzielaniu,
dziwne ze w to wierzysz, skoro Jezus badał nerki ludzkie , a Twoim zdaniem musi 1000 lat badac?
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 22:10   

No właśnie gdzie tam coś
o drugiej szansie ???nie widzę.
A tak poza tym to BIblia naucza
że Jezus nagrodzi i ukarze od razu jak wróci..
Jak Jezus już wróci to będzie pozamiatane dla niewierzących..
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-09, 22:15   

zion599, Że jest nie użyte słowo szansa, to zn. że tekst jest nie ważny?

A odnowienie wszystkich rzeczy, o czym mówi? Oddzielenie jednych od drugich o czym mówi, kiedy to nastąpi?

Iz 65:20 bg "Nie będzie tam więcej nikogo w wieku dziecinnym, ani starca, któryby nie dopełnił dni swoich; bo dziecię we stu latach umrze; ale grzesznik, choćby miał i sto lat, przeklęty będzie."

Jakiego okresu ten tekst dotyczy, nie Restytucji?
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 22:22   

Cytat:
zion599, Że jest nie użyte słowo szansa, to zn. że tekst jest nie ważny?


tekst jest wazny, ale dotyczy całkiem czego innego, nie nawet skreca w kierunku ''drugiej szansy'', wiec nie może byc uznany za Biblijny dowód tej teorii.

Cytat:
Iz 65:20 bg "Nie będzie tam więcej nikogo w wieku dziecinnym, ani starca, któryby nie dopełnił dni swoich; bo dziecię we stu latach umrze; ale grzesznik, choćby miał i sto lat, przeklęty będzie."

a czemu nie zinterpretować tego normalnie, ze dotyczy zasad ogólnych za zycia?
Ostatnio zmieniony przez zion599 2016-06-09, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Olus
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 22:24   

No właśnie jakiego...Skoro wierzący zostaną przemienieni
a niewierzący zostaną anihilowani :)
Pomyśl nike nad tym ;)
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-09, 22:37   

zion599 napisał/a:
a czemu nie zinterpretować tego normalnie, ze dotyczy zasad ogólnych za zycia?


Którego życia, obecnego ? Przeczytaj kontekst do którego okresu teksty te się odnoszą:
Iz.65:17-20--
(17) Albowiem oto Ja tworzę niebiosa nowe, i ziemię nową, a nie będą wspominane rzeczy pierwsze, ani wstąpią na serce. (18) Owszem weselcie się, a radujcie się na wieki wieków z tego, co Ja stworzę; bo oto Ja stworzę Jeruzalem na radość, a lud jego na wesele. (19) I rozraduję się w Jeruzalemie, a weselić się będę w ludu moim; a nie będzie słychać w nim głosu płaczu i głosu narzekania. (20) Nie będzie tam więcej nikogo w wieku dziecinnym, ani starca, któryby nie dopełnił dni swoich; bo dziecię we stu latach umrze; ale grzesznik, choćby miał i sto lat, przeklęty będzie. (21) Pobudują też domy, a będą w nich mieszkali; nasadzą też winnic, a będą jeść owoce ich. (22) Nie będą budować tak, aby tam inszy mieszkał; nie będą szczepić, aby inny jadł; bo dni ludu mojego będą jako dni drzewa, a dzieła rąk swoich do zwietszenia używać będą wybrani moi. (23) Nie będą robić próżno, ani płodzić będą na postrach; bo będą nasieniem błogosławionych od Pana, oni i potomkowie ich z nimi. (24) Nadto stanie się, że pierwej niż zawołają, Ja się ozwę; jeszcze mówić będą, a Ja wysłucham. (25) Wilk z barankiem paść się będą społem; lew jako wół plewy jeść będzie, a wężowi proch będzie chlebem jego; nie będą szkodzić ani zatracać na wszystkiej górze świętej mojej, mówi Pan.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-09, 22:41   

@nike

a czy ten opis nie przypomina Ci raczej opisu z 21 rozdziału Apokalipsy ?

I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową,
bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły,
i morza już nie ma.
2 I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe
ujrzałem zstępujące z nieba od Boga,
przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża.
3 I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu:
"Oto przybytek Boga z ludźmi:
i zamieszka wraz z nimi, [...]


czyli już PO tysiącleciu, a tam są podane zasady (dotyczace tego życia )
kto tam sie dostać moze a kto nie

nie ma wzmianki o okresie tysiącletnim, opis i podobieństwo jest uderzające raczej do krolestwa
po sądzie.
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-10, 00:04   

zion599 napisał/a:
a czy ten opis nie przypomina Ci raczej opisu z 21 rozdziału Apokalipsy ?

A co to ma do rzeczy?
zion599 napisał/a:
czyli już PO tysiącleciu, a tam są podane zasady (dotyczace tego życia )

Dlaczego po tysiącleciu?

Obj.21: 1 Widziałem niebo nowe
=> duchowe, władza Chrystusa
I ziemię nową => nowo zorganizowane społeczeństwo, jako Królestwo Boże, zbudowane na podstawie miłości i sprawiedliwości, zamiast na samolubstwie i uciemiężeniu.
Pierwsze niebo => oodnosi się do teraźniejszych rządów, tak cywilnych jak i duchowych
Pierwsza ziemia => obecny układ społeczny pod władzą szatana
Morza już nie było => anarchii, ponieważ " obróci się ku tobie zgraja morska, a moc narodów przyjdzie do ciebie " . - Iz. 60, 5
Obj.21: 2 Miasto święte => Rząd Chrystusowy
[b]Jerozolimę nową [/b]=> nowe niebiosa, Kościół w chwale i władzy królewskiej, duchowy, niewidzialny dla ludzi, jednak pełny władzy. Figurowana przez istotną Jerozolimę.
Zstępującą => " Przyjdź Królestwo Twoje " . Królestwo już zstępuje i stopniowo przychodzi do władzy tak, że ostatecznym wynikiem będzie wykonywanie woli Bożej tak jak to jest w niebie.
Dla męża swego => " Bom was zaręczył jednemu mężowi, abym mógł was przedstawić jako czyste dziewice Chrystusowi " . - 2Kor. 11, 2.
Obj.21: 3 Przybytek Boga => mieszkanie Boże, Kościół uwielbiony.
Między ludźmi => podczas naprawienia wszystkich rzeczy.
Oni będą => staną się, ludem Bożym wszyscy posłuszni Jego prawu.

Teksty u Izajasza jak i z Objawienia mówią o Tysiącleciu.
[lubię dokładnie rozbierać słowo Boże, tak jak napisałeś mi "jak w przedszkolu"] :-D
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2016-06-10, 06:08   

Olus napisał/a:
Jak Jezus już wróci to będzie pozamiatane dla niewierzących..

W kółko to samo… :-(
Zbawić lub zatracić może jedynie Jezus, który stał się Chrystusem.

Jednak wszyscy usiłują zbawić świat przed Jego powrotem. Jedni prośbą, inni groźbą, a jeszcze inni torturami i śmiercią.
Chcą podczas powtórnego przyjścia (adwentu) przekazać Jezusowi zbawioną już ludzkość, bez Jego udziału!
Wynika z tego, że Jezus już nic nie będzie miał do roboty, tylko zabić wyimaginowanych bezbożników.
Słowo Boże jednak pisze, że teraźniejszy czas to jedynie wybór Tych, co w przyszłości (mam nadzieję, ze niedalekiej już) będą innym pomagać dojść do harmonii z Bogiem.
Będzie to czas, „wylania ducha na wszelkie ciało”, gdzie nawet głupi nie zbłądzi.
Jedynie świadomi i zatwardziali grzesznicy będą wytępieni z oblicza ziemi.
 
     
zion599
[Usunięty]

Poziom: 97
HP: 82251/88443
 93%
MP: 0/42228
 0%
EXP: 198/1408
 14%
Wysłany: 2016-06-10, 07:46   

nike napisał/a:
Dlaczego po tysiącleciu?


bo w rozdziale 20 jest opisane kolejno: tysiąclecie, zwolnienie szatana i ostateczna walka,
sąd nad narodami
zatem chronologicznie rzecz biorąc Jan w 21 rozdziale nie pisałby znowuż o tysiącleciu?
tam opisuje ostateczne zwycięstwo Baranka

Cytat:

lubię dokładnie rozbierać słowo Boże, tak jak napisałeś mi "jak w przedszkolu"


oczywiscie rozbierać mozna, pod warunkiem ze nie popełniasz błedu logicznego:

Efekt wiarygodności – ocenianie wiarygodność argumentów na podstawie zgodności wniosków z wcześniejszymi założeniami

czyli tak: najpierw wysnuta teza,
nastepnie włożenie jej w Slowo Boze, klatka po klatce własnej interpretacji,
a nastepnie stwierdzenie ze przecież to jest napisane w Słowie Bożym :P
No tak robisz i sie nie krepujesz :mrgreen:

Nie wiem czy to Twoje autorskie rozbijanie wersetów, czy Russela, ale przeczytaj ostatni
rozdział Apokalipsy, przed czym przestrzega sam Jezus ;)
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2016-06-11, 11:11   

zion599 napisał/a:
zatem chronologicznie rzecz biorąc Jan w 21 rozdziale nie pisałby znowuż o tysiącleciu?
tam opisuje ostateczne zwycięstwo Baranka

A czy Biblia jest pisana chronologicznie?
Iz 28:10 bg "Ponieważ podawał im przykazanie za przykazaniem, przykazanie za przykazaniem, przepis za przepisem, przepis za przepisem, trochę tu, trochę owdzie:"
Tak jest w BT-- (10) Bo: Saw lasaw, saw lasaw; kaw lakaw, kaw lakaw; zeer szam, zeer szam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14