FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Porządek Pięćdziesiątnicy i Jubileuszu.
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-28, 07:54   

Markerow napisał/a:
Pokoja napisał/a:
3. Według jakiego porządku przebiegał cykl lat sabatowych do roku Jubileuszowego?

To niewiarygodne, ale entuzjaści zasady "tylko Biblia" zdają się nie zauważać, iż zasada ta nie występuje... w Piśmie Świętym. A więc jest zasadą w swej istocie "samobójczą" - jeśli ważne jest tylko to, co w Biblii, a zasady tej w Biblii nie ma, to w myśl samej siebie sola scriptura jest zasadą nieważną!


Rozumny samobójca się znalazł, swawolny mądrala, czy rozważny dyskutant? Jak jest z Tobą na prawedę?

Z treści 2Tm. 3:16,17 wynika, że Pismo Święte, odgrywa tak ważną rolę, aby człowiek Boży stał się doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany, a w Ew, J. 20:29-31 napisano:

Cytat:
;Jan. 20:29-31
29. Rzekł mu Jezus: Że mnie ujrzałeś, uwierzyłeś; błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli.
30. I wiele innych cudów uczynił Jezus wobec uczniów, które nie są spisane w tej księdze;
31. Te zaś są spisane, abyście wierzyli, że Jezus jest Chrystusem, Synem Boga, i abyście wierząc mieli żywot w imieniu jego. (BW)
;

Ponadto sam Pan Jezus powiedział:

Cytat:
;Jan. 5:37. A sam Ojciec, który mnie posłał, wydał o mnie świadectwo. Ani głosu jego nigdy nie słyszeliście, ani postaci jego nie widzieliście,
38. Ani słowa jego nie zachowaliście w sobie, ponieważ nie wierzycie temu, którego On posłał.
39. Badacie Pisma, bo sądzicie, że macie w nich żywot wieczny; a one składają świadectwo o mnie;
40. Ale mimo to do mnie przyjść nie chcecie, aby mieć żywot.(BW)


KRK posługuje się nie spisaną tradycją i bigoteryjnie mami i oczekuje, że naiwni przyjmą to, co on im podsunie, dla podparcia swoich nielegalnie wprowadzonych dogmatów. Jeżeli twierdzisz Ty, czy KRK, że przekazywana ustnie tradycja, stanowi jedno z Pismem Świętym, to do czego wam służy to, czego nie możecie udowodnić, że jest zgodne z Pismem Świętym. A jeżeli stanowi jedno, czyli to samo, to dlaczego tak bardzo potrzbujecie czegoś innego poza Pismem Świętym?

Przebiegle, apologetycznie posługujecie się poniższymi tekstami:

Cytat:
"Przeto, bracia, stójcie niewzruszenie i trzymajcie się tradycji, o których zostaliście pouczeni bądź żywym słowem, bądź za pośrednictwem naszego listu."
(2 Tes 2,15)
"Nakazujemy wam, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście stronili od każdego brata, który postępuje wbrew porządkowi, a nie według tradycji, którą przejęliście od nas." (2 Tes 3,6)


Dopóki żyli Apostołowie, to oni przekazywali Żywe w nich Słowo Chrystusowe, ale gdy już kończyli bieg swojego życia, to z natchnienia Bożego okazało się, że należy spisać to tak, aby można było to przekazać przyszłym pokoleniom w szczególności tym wierzącym.

Markerow napisał/a:
Bo czym jest Słowo Boże?
Słowo (także w znaczeniu spotykanym w NT) to nie słowo spisane (czyli Biblia) ale po prostu nauczanie ( a raczej głoszenie). Biblia to głoszenie spisane. NT jest spisana częścią świadectwa tych, którzy doświadczyli Chrystusa. Tak więc - mimo iż wyznaje Primo scriptura (najpierw Pismo) nie ograniczałbym Ewangelii do słowa spisanego - nie ma po temu żadnych biblijnych przesłanek. Znajdujemy wręcz świadectwa odwrotne, np. takie :
Przeto wiara rodzi się z tego, co się słyszy, tym zaś, co się słyszy, jest słowo Chrystusa.


Sam Pan Jezus kierował się metodą sola Scriptura, gdyż mówił: Napisane jest. Podobnie czynił i jego Kościół. Były już spisane Księgi Słowa Bożego ST i napisane już listy apostolskie, skoro Ap Paweł tak napisał, że Tymoteusz od dzieciństwa zna Pisma, ftóre są natchnione 2Tm. 3:16,17. Tak więc sola scriptura, została ustalona nakazem Tradycji na mocy decyzji Kościoła, działającego pod wpływem Ducha Świętego Boga Ojca (DŚBO). To z czasem, zostały rozpoznane jako natchnione DŚBO te Księgi, które obecnie uznane są przez wszystkich Chrześcijan – Kanon.

Skoro w Piśmie Świętym są obecne zapisy, że wiele jej zapisów jest zapieczętowanych aż do czasu ostatecznego, a w związku z tym i ostrzeżenia przed pochopną interpretacją przez bezbożnych, to znaczy, że tradycja nie jest w stanie tego zmienić, przed czasem. To sam Bóg przez swego Ducha (DŚBO) w czasie udzielenia stosownego zrozumienia i wydarzeń, daje poznać, co jest w Piśmie Świętym napisane.

Nawet jeśli KRK nie postuluje oficjalnie Tradycji jako "dodatku" do Biblii, to jeśli chcesz i potrafisz udowodnij, że nie czyni tego w rzeczywistości. Jeżeli twierdzisz, że Tradycja teologiczna, według KRK, stanowi jedno z Pismem Świętym, to może zechcesz jakoś uzasadnić to w kwestii posługiwania się choćby poniższym cytatem:

Cytat:
błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli. J. 20:29


Jak to rozumieć? Nie widzieli czego, a uwierzyli. W co uwierzyli i są błogosławieni?

Ponadto jeśli chcesz i potrafisz, to może jakoś wskaż jedność tradycji teologicznej KRK z sola scriptura Pisma Świętego w kwestii tak różnych, poniższych jego relacji:

Cytat:
1. Mat. 13:55. Czyż nie jest to syn cieśli? Czyż matce jego nie jest na imię Maria, a braciom jego Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56. A siostry jego, czyż nie są wszystkie u nas? Skąd ma tedy to wszystko?(BW)


Pan Jezus ma rodziców i rodzeństwo, czyli rodzonych braci i siostry z Marii i Józefa.

Cytat:
Jan. 6:42. I mówili: Czy to nie jest Jezus, syn Józefa, którego ojca i matkę znamy? Jakże więc teraz może mówić: Z nieba zstąpiłem?(BW)


Czy Pan Jezus miał tylko rodziców?

Cytat:
Łuk. 4:18. Duch Pański nade mną, przeto namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę, posłał mnie, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie, abym uciśnionych wypuścił na wolność,
19. Abym zwiastował miłościwy rok Pana.
20. I zamknąwszy księgę, oddał ją słudze i usiadł. A oczy wszystkich w synagodze były w niego wpatrzone.
21. Zaczął tedy mówić do nich: Dziś wypełniło się to Pismo w uszach waszych.
22. I wszyscy przyświadczali mu, i dziwili się słowom łaski, które wychodziły z ust jego, i mówili: Czyż ten nie jest synem Józefa?(BW)


Czyżby Pan Jezus miał tylko ojca i to przybranego?

Czy to są rozbieżności w Piśmie Świętym? Jak to należy wyjaśnić?

DODATEK SPECJALNY

Jak tradycja teologiczna KRK, stanowiąca niby jedno z przekazem Słowa Bożego wyjaśnia, przedstawione kwestie w wątku:
1. Rozkaz i brak zakazu;
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#106296

Cytat:
W Piśmie Świętym opisującym sprawozdanie o stworzeniu, znajdujemy trzy poniższe informacje, dotyczące odżywiania się stworzeń w Raju Eden:

Cytat:
1 Moj. 2:15-17
15. I wziął Pan Bóg człowieka i osadził go w ogrodzie Eden, aby go uprawiał i strzegł.
16. I dał Pan Bóg człowiekowi taki rozkaz: Z każdego drzewa tego ogrodu możesz jeść,
17. Ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy tylko zjesz z niego, na pewno umrzesz. (BW)
1 Moj. 3:1-5
1. A wąż był chytrzejszy niż wszystkie dzikie zwierzęta, które uczynił Pan Bóg. I rzekł do kobiety: Czy rzeczywiście Bóg powiedział: Nie ze wszystkich drzew ogrodu wolno wam jeść?
2. A kobieta odpowiedziała wężowi: Możemy jeść owoce z drzew ogrodu,
3. Tylko o owocu drzewa, które jest w środku ogrodu, rzekł Bóg: Nie wolno wam z niego jeść ani się go dotykać, abyście nie umarli.
4. Na to rzekł wąż do kobiety: Na pewno nie umrzecie,
5. Lecz Bóg wie, że gdy tylko zjecie z niego, otworzą się wam oczy i będziecie jak Bóg, znający dobro i zło. (BW)

1 Moj. 1:27-30
27. I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
28. I błogosławił im Bóg, i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się, i napełniajcie ziemię, i czyńcie ją sobie poddaną; panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi zwierzętami, które się poruszają po ziemi!
29. Potem rzekł Bóg: Oto daję wam wszelką roślinę wydającą nasienie na całej ziemi i wszelkie drzewa, których owoc ma w sobie nasienie: niech będzie dla was pokarmem!
30. Wszystkim zaś dzikim zwierzętom i wszelkiemu ptactwu niebios, i wszelkim płazom na ziemi, w których jest tchnienie życia, daję na pokarm wszystkie rośliny. I tak się stało.(BW)

Daję sznsę tym, którzy twierdzą, że wiernie bronią Słowa Bożego, bardziej niż konsensusu, ustalonego między sobą. Polega on na odbieraniu chwały od siebie (powoływanie się na wykładnię jakiegoś brata/braci, a nie na Słowo Boże.

Dlaczego w dwóch pierwszych relacjach jest napisane o spożywaniu wszystkiego i rozkazie - zakazie spożywania czegoś, a w trzeciej relacji jest napisane, tylko o dozwoleniu spożywania wszystkiego, a brak jest informacji o jakimkolwiek zakazie, dotyczącym spożywania?


2. Początek roku religijnego i rolnego;
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4922#106297

Cytat:
Czy porządek rocznego życia religijnego i porządek pięćdziesięcioletniego cyklu roku rolnego, roku sabatowego i roku jubileuszowego miały ten sam początek w miesiącu Nisan (Wj. 12:1), czy każdy z nich miał inny początek?
Dlaczego Mojżesz w Wj. 34:22 i P.Pr. 31:10 w sposób tak różny, odnosi się do święta Zbiorów/kuczek i roku umorzenia długów?:
Cytat:
2 Moj. 34:22
22. Ustanowisz też sobie [...] Święto Zbioru na przełomie roku.
(BW)
5 Moj. 31:10-11
10. Dał im też Mojżesz taki rozkaz: Po upływie każdego siedmiolecia, w roku umorzenia długu, w Święto Szałasów,
11. Gdy przyjdzie cały Izrael, by pokazać się przed obliczem Pana, Boga twego, na miejscu, które wybierze, odczytasz ten zakon przed uszami całego Izraela.(BW)

5 Moj. 15:1,9,12
1. Po upływie siedmiu lat zarządzisz umorzenie długów.
2. Taki zaś jest sposób umorzenia długów: Każdy wierzyciel umorzy pożyczkę, której udzielił bliźniemu, nie będzie jej ściągał od swego bliźniego i brata, gdyż obwołano umorzenie długów na cześć Pana.
[…] 9. Strzeż się, aby nie powstała w twoim sercu niegodziwa myśl: Zbliża się siódmy rok, rok umorzenia długów, i abyś nie patrzył nieprzychylnie na twego ubogiego brata i nic mu nie dał. On będzie wzywał przeciwko tobie Pana i grzech będzie ciążył na tobie.
[…] 12. Jeżeli zaprzeda ci się twój brat, Hebrajczyk lub Hebrajka, to będzie ci służył sześć lat, a w siódmym roku wypuścisz go od siebie wolnym. (BW)

Dlaczego treść wiersza 1 i 9,12 (z 5 Moj. 15:1,9,12 ), wskazują na dwa kolejne lata, czyli na siódmy i na ósmy? Z wiersza 1 wynika, że w ósmym roku ma być odpuszczenie długów, a z w. 9 i 12 wynika, że odpuszczenie ma nastąpić w siódmym roku.
Cytat:
2 Moj. 12:1-2
1. I rzekł Pan do Mojżesza i do Aarona w ziemi egipskiej, mówiąc:
2. Ten miesiąc będzie wam początkiem miesięcy, będzie wam pierwszym miesiącem roku.
(BW)
3 Moj. 25:8-10
8. Naliczysz sobie siedem lat sabatowych, siedem razy po siedem lat. Czas tych siedmiu lat sabatowych obejmować będzie czterdzieści dziewięć lat.
9. W dziesiątym dniu siódmego miesiąca każesz zadąć w róg. W dniu pojednania każecie dąć w rogi po całej waszej ziemi.
10. Poświęcicie pięćdziesiąty rok i obwołacie w ziemi wolność dla wszystkich jej mieszkańców. Będzie to dla was rok jubileuszowy. Wrócicie każdy do dawnej swojej własności i wrócicie każdy do swojej rodziny. (BW)

Miesiąc Tiszri nie jest końcem roku, lecz siódmym miesiącem roku religijnego. Jak należy to tłumaczyć?
Najpierw potrzeba jest, aby dobrze zrozumieć literalne znaczenia takiego zapisu, aby ewentualnie następnie dobrze zrozumieć rzeczywistość duchową. Inaczej nie ma żadnej pewności, że jest poprawnie zrozumiane jedno i drugie i tworzy się zamieszanie, które służy emisariuszom Babilonu Wielkiego. [...] Tak wielu twierdzi, że głosi prawdę. Słowo Boże jest precyzyjne, więc może ktoś zechce wyjaśnić to precyzyjnie.


Jak tradycja teologiczna KRK, niby filar - "matka" niby wiernej tradycji Apostolskiej, niby jako jedno z Pismem Świętym może wyjaśnić te kwestie, jeśli potrafi i ma odwagę. Dotychczas milczy, tak jak Ty w sprawie znaczenia określenia "mason".

Brak odpowiedzi w powyższych kwestiach przez Ciebie, czy przez tradycję teologiczną KRK i kogokolwiek będzie oznaczał, kto jest „matką wszeteczeństwa i obrzydliwości ziemi i kim są jej córki – emisariuszki.

Z 21 dni, danych na udzielenie odpowiedzi, pozostało już nie wiele. Czy tradycję teologiczną KRK, niby jedynie słuszna tradycja Apostolska jest w stanie sobie z tym poradzić. Jeżeli nie to sama sobie wyznaczy swoje miejsce, Jer. 51:44.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-07-28, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-28, 09:57   DANIE NA NOWO MOCY LUDOWI BOŻEMU

Cytat:
„Dobre figi” po 51 latach (od 624r.p.n.e.) na nowo otrzymały moc jeszcze w niewoli Babilonu, czyli w systemie działającego, niedoskonałego pojmowania prawa natury. Pozwala to rozróżnić Tysiącletni Jubileusz Izraela, następujący po pięćdziesięciu cyklach (50x50) od 625 do 1875 i tysiącletni Sabat świata też od 1875 roku, ale już według niedoskonałego pojmowania zakonu natury, co wyraża grecka „jota”, jako dziewiąta litera, ale oznaczająca dziesięć. Za naszych czasów obserwujemy, jak Izrael wraca do swojego pierwotnego dziedzictwa, co świadczy o jego jubileuszu. Odpoczywa też w nim, działając na rzecz świata, np. przez wynalazki w różnych dziedzinach życia. Izrael jako naród dźwiga ciężar swój i świata. Tysiącletni Jubileusz jest dla tych, którzy jako wszyscy zmarli mają powrócić z prochu ziemi do pierwotnego dziedzictwa w odzyskanym Raju, Ap. 21:1-6. To dopiero ten dopełnia wszystkie sabaty i sabaty sabatów. To wtedy jedna jota, jak jeden róg (r. jubileuszowy) zwróci uwagę, Mt. 5:17-19
CDN.


Jehojakim po Jubileuszu z 625 r.p.n.e. w narodzie, zerwał przymierze z Nabuchodonozorem już w 624 p.n.e.

W drugim roku lennika, a w piątym roku łącznego panowania Jehojakima nie chciał się on ukorzyć przed Jehową razem z ludem i z książętami. W związku z tym oznacza to zerwanie Przymierza Boga Izraela, prowadzące do utraty resztek suwerenności za Sedekiasza. Z tego powodu w Królestwie Judzkim dominuje porządek babiloński. Konsekwencją tego jest liczenie 49 letnich cykli, czyli cykli bez Jubileuszu, według niedoskonałej greckiej joty. Inaczej według niedoskonałego pojmowania prawa natury.

Cytat:
(1) W roku czwartym Jojakima, syna Jozjasza, króla judzkiego, doszło Jeremiasza od Pana słowo [...] (5) Potem dał Jeremiasz Baruchowi taki rozkaz: [...] (6) Idź przeto ty i odczytaj z tego zwoju, który napisałeś pod moje dyktando, słowa Pana w domu Pana w dzień postu wobec ludu; [...]
(9) W piątym roku Jojakima, syna Jozjasza, króla judzkiego, w dziewiątym miesiącu obwołano w całym ludzie Jeruzalemu i w całym ludzie, który przybył z miast Judy do Jeruzalemu, post przed Panem. (10) I odczytał Baruch z księgi słowa Jeremiasza w domu Pana, [...] wobec całego ludu. (11) ... Micheasz, [...] (12) zszedł do pałacu królewskiego, do komnaty kanclerza, a tam właśnie mieli zebranie wszyscy książęta: [...] (13) ... Micheasz opowiedział im o wszystkim, co słyszał, gdy Baruch czytał z księgi wobec ludu.
(14) Wtedy wszyscy książęta posłali do Barucha Jehudiego, [...] z poleceniem: Weź do ręki zwój, z którego czytałeś wobec ludu, i przyjdź! I Baruch, [...] przyszedł do nich.(15) [...] I Baruch czytał wobec nich. (16) [...] rzekli do Barucha: Musimy o tym wszystkim donieść królowi. [...]
(20) [...] udali się do króla na dziedziniec pałacowy i opowiedzieli królowi o tych wszystkich sprawach, (21) wtedy król posłał Jehudiego, aby zabrał zwój i przyniósł go z komnaty kanclerza Eliszamy. I czytał go Jehudi wobec króla i wobec wszystkich książąt, którzy stali przy królu. (22) A król mieszkał wtedy w pałacu zimowym, był bowiem miesiąc dziewiąty i ogień płonął przed nim na palenisku.
(23) Gdy tylko Jehudi przeczytał trzy czy cztery kolumny, król odciął je nożem pisarskim i wrzucał w ogień płonący na palenisku, aż cały zwój spłonął w ogniu paleniska. (24) Ale nie przerazili się i nie rozdarli szat ani król, ani jego słudzy, którzy słyszeli wszystkie te słowa, (25) a chociaż Elnatan i Delajasz, i Gemariasz nalegali na króla, aby nie palił zwoju, jednak on ich nie usłuchał.
(26) Owszem król rozkazał Jerachmeelowi, synowi króla, i Serajaszowi, synowi Azriela, i Selemiaszowi, synowi Abdeela, aby pochwycili pisarza Barucha i proroka Jeremiasza, lecz Pan ukrył ich.
(27) A gdy król spalił zwój ze słowami, które spisał Baruch pod dyktando Jeremiasza, doszło Jeremiasza słowo Pana tej treści: (28) Weź sobie znowu inny zwój i napisz na nim wszystkie poprzednie słowa, które były na pierwszym zwoju, spalonym przez Jojakima, króla judzkiego! (29) A o Jojakimie, królu judzkim, powiedz: Tak mówi Pan: Spaliłeś ten zwój, mówiąc: Dlaczego tak napisałeś na nim: Król babiloński na pewno przyjdzie i zniszczy tę ziemię, i wytępi z niej ludzi i zwierzęta.
(30) Dlatego tak mówi Pan o Jojakimie, królu judzkim: Nie będzie miał nikogo, kto by zasiadł na tronie Dawida, a jego trup będzie wyrzucony na skwar we dnie i na chłód w nocy. (31) I ukarzę go wraz z jego potomstwem i jego sługami za ich winę, i sprowadzę na nich i na mieszkańców Jeruzalemu oraz na mężów Judy to wszystko zło, które zapowiedziałem im, lecz nie usłuchali. Jer. 36:1-31


Sposób obliczenia 51 cykli do MILLENIUM SABATOWEGO, trwającego OD 1875r.

Jeżeli pięćdziesiąt jeden cykli po czterdzieści dziewięć lat i siedemdziesiąt cykli po pięćdziesiąt lat, rozpoczynają się w 625 r.p.n.e., to te podwójne cykle, doprowadzają nas do roku 1874, jako początku Millenium sabatowego ziemi i do roku 2875, jako JUBILEUSZU Millenijnego ziemi. Jednak cykle lat sabatowych bez jubileuszy należy liczyć od drugiego roku Jehojakima, jako lennika Nabuchodonozora. W tym roku Królestwo Judzkie weszło w kolizję z prawem Przymierza Synaju w związku z prawem Imperium Babilońskiego. Zmiana położenia tego ludu nastąpiła dopiero w 51 roku, licząc od drugiego roku Jehojakima, jako lennika Nabuchodonozora. Był to okres dłuższy niż 50 lat, a ponadto kończący się bez roku sabatowego i jubileuszowego, gdyż Żydzi w niewoli nie posiadali ziemi. Jest to wyraz niedoskonałości prawa tego Imperium, podobnie jak w przypadku niedoskonałości greckiej liter "jota" (dziewiąta litera a dziesiąta cyfra), obrazującej niedoskonałe pojmowanie prawa natury.

Dopiero po 51 latach Bóg na nowo dał moc ludowi swemu, ale jeszcze w Babilonie. Na te 51 lat, składają się 7 lat królowania Nabuchodonozora od 2 roku Jehojakima, jako jego lennika, 37 lat niewoli Jehojachina (syna Jehojakima), po których Ewil – Merodach uwolnił go. Był to 45 rok królowania Nabuchodonozora, a zarazem rok utraty zmysłów na siedem lat. Tak więc po tych 7 latach, upłynęło 51 lat od roku postu z Jer. 36:9, a 52 lata od rozpoczęcia królowania Nabuchodonozora nad Babilonem. W Babilonie rozpoczęła się dwuwładza, co dawało większą możliwość organizowania się narodu żydowskiego. Lew stanął na dwóch nogach, jak człowiek (Dn. 7:4), Nabuchodonozor, zaczął wychwalać Boga niebios, Dn. 4:33,34

52 lat – 19 lat (królowania Nabuchodonozora do 606 r.p.n.e.) = 33 lata w czasie trwania 70 lat Imperium Babilońskiego. Na danie mocy przez Boga na nowo, ludowi jego w niewoli miał zapewne też wpływ czterdziestoletni okres spustoszenia Egiptu. Zostało ono zapowiedziane w 27 roku po uprowadzeniu do Babilonu z królem Jehojachinem, czyli już w 16 roku Imperium Babilońskiego. Nastąpiło to jednak dopiero ok. 40 lat przed jego upadkiem. Żydzi pozostali z Sedekiaszem bardzo liczyli na wyzwolenie przez Egipt, więc mogło to mieć wpływ na osłabienie tych w Babilonie. Spustoszenie Egiptu, położyło kres tym oczekiwaniom, więc po upływie tych 51 lat, Bóg dało to na nowo moc ludowi swemu, czyli "dobrym figom":

Cytat:
(5)Tak mówi Pan, Bóg Izraela: Jak na te dobre figi, tak spojrzę łaskawie na wygnańców Judy, których zesłałem z tego miejsca do ziemi Chaldejczyków, ku dobremu; (6) i zwrócę na nich oko z myślą o dobrem, i sprowadzę ich z powrotem do tej ziemi, i odbuduję ich, a nie zburzę, zasadzę ich, a nie wykorzenię. (7) I dam im serce, aby mnie poznali, że Ja jestem Pan. I będą mi ludem, a Ja będę im Bogiem, bo nawrócą się do mnie całym swoim sercem. Jer. 24:5-7.


Z tych to dobrych fig w duchowym znaczeniu, powstał też Kościół Chrystusowy, który wykonywał wolę Bożą wśród narodów świata, głosząc Ewangelię Królestwa Bożego.

Pięćdziesiąt jeden lat, które upłynęły od drugiego roku Jehojakima, jako lennika króla Nabuchodonozora, upłynęły bez lat sabatowych i bez roku jubileuszowego, czyli bez sabatu lat sabatowych. Dopiero po tym okresie Bóg na nowo dał moc ludowi swemu, czyli "dobrym figom", ale będącym jeszcze w niewoli w Babilonie. Jest to swego rodzaju zapowiedź 51 cykli bez lat jubileuszowych, czyli po 49 lat każdy. Więc 51x49 lat =2499 lat. liczone od 624r.p.n.e., trwały do 1875r.n.e. W związku z tym ostatni rok 51 cyklu, rozpoczyna zarazem faktycznie pozaobrazowy rok sabatowy, trwający Millenium (1 000 lat), ale według niedoskonałego pojmowania prawa natury - "joty" jest trochę inaczej, aż do czasu, gdy ona zwróci na siebie uwagę, jak hebrajski "RÓG".

Pozaobrazowy rok sabatowy, przypadł na jesień 1874r., czyli wtedy, gdy jeszcze trwało "siedem czasów pogan", kiedy nadal było deptane prawo Izraela do własnej Ojczyzny ze stolicą w Jeruzalem. Obrazowy rok sabatowy w Izraelu nie oznaczał powrotu z łaski do pierwotnej własności, ale był przygotowaniem do niego. Dla wybranych dawał jednak prawo do powrotu według własnych osiągniętych możliwości. Z tego powodu ten narodowy jubileusz Izraela od 1874/75r., tak nazwany według niedoskonałej "joty" w istocie rzeczy jest zgromadzeniem potencjału Bożego, dzięki któremu następuje powrót do utraconej, własnej Ziemi Ojczystej.

Przy końcu "siedmiu czasów pogan" przed 1914r., mamy do czynienie z daniem na nowo mocy ludowi Bożemu w znaczeniu figuralnym i duchowym. Tak jak za czasów pierwotnego Kościoła Bożego (danie duchowej mocy), ujawniła się zatwardziałość znacznej części Żydów, tak za czasów wtórnej paruzji Chrystusa przez jej Chrześcijan jest ogłaszany powrót Żydów do łaski Bożej. Ogłoszono im, że nie muszą się stawać Chrześcijanami KRK, aby być uznanymi przez Boga, gdyż nastał czas realizacji ziemskich obietnic im danych, Rz. 11:25-32
51x49=2499 lat, dla "dobrych fig", należy liczyć od 624r.p.n.e..

624 od 2 roku królowania Nabuchodonozora i 2r. jego lennika, Jehojakima po ostatnim jubileuszu ziemi w Izraelu do
+ 1875 r., rozpoczynającego się jesienią 1874r.
= 2499 lat do początku 49 Millenium od początku pierwszego dnia stwarzania.
70x50 lat=3 500 lat, dla „złych fig”, liczone od 625r.p.n.e.
Cytat:
(8) Lecz jak z tymi złymi figami, które nie nadają się do jedzenia, gdyż są złe - mówi Pan - tak postąpię z Sedekiaszem, królem judzkim, i z jego książętami, i resztą Jeruzalemu, z tymi, którzy pozostali w tej ziemi, i z tymi, którzy osiedlili się w Egipcie: (9) uczynię ich przedmiotem zgrozy ku niedoli wszystkich królestw ziemi, hańbą i przypowieścią, pośmiewiskiem i przekleństwem na wszystkich miejscach, do których ich wygnam. (10) I skieruję przeciwko nim miecz, głód i zarazę, póki nie wyginą z ziemi, którą dałem im i ich ojcom. Jer. 24:8-10


625 r.p.n.e., czyli od ostatniego roku jubileuszowego ziemi w Izraelu do
+ 2 875 r., rozpoczynającego się jesienią 2874r.
=3 500 lat do początku Jubileuszu pięćdziesiątego Millenium.
, licząc od początku pierwszego dnia stwarzania. Natomiast siedemdziesiątego cyklu, licząc od środka sabatu Bożego (7 000 lat), kończącego tydzień stwarzania, trwający 49 000 lat. Tydzień ten kończy się przed nastaniem Jubileuszu pięćdziesiątego Millenium.

Cylke 49 letnie od 624 p.n.e. do 1875r. i 50 letnie x 70 od 625 p.n.e do 2875r.
Od ostatniego Jubileuszu z 626-625 r.p.n.e.
do 1 roku n.e 625 lat
Liczba lat po 1 roku n.e.
dopełniająca 2500 lat 1875 lat ? ? ?
Od ostatniego obchodzonego Jubileuszu
50x50 lat – Razem ……………………………………….2500 lat do 1875r. ? ? ?
Od buntu Jehojakima w 624 p.n.e. po ostatnim Jubileuszu w 625 r.p.n.e.
51 cykli bez Jubileuszy (49 lat każdy) 2499 lat do 1875r.

70 cykli od ostatniego Jubileuszu z 626-625 r.p.n.e.
do 1 roku n.e 625 lat
Liczba lat po 1 roku n.e.
dopełniająca 3500 lat 2875 lat
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-07-28, 11:00   

W protestanckiej literaturze apologetycznej można spotkać argumenty skierowane przeciw Tradycji oparte na wątpliwościach wyrażanych wobec jej - mniejszej zdaniem autorów - czystości i bezbłędności przekazu. Jest to zadziwiająca niekonsekwencja - zwolennicy sola scriptura po przeczytaniu w Biblii przytoczonych tu nakazów trzymania się Tradycji (1 Kor 11,2;2 Tes 2,15;2 Tes 3,6) oraz ostrzeżeń przed interpretacją Pisma bez udziału Tradycji (2 P 3,16;2 P 1,20) powinni po prostu zaufać Biblii i podporządkować się tym nakazom czy radom biblijnym.
Powinni zrobić to tym bardziej, że ich argumenty są chybione, na co wskazują następujące fakty:
Wiele ksiąg biblijnych (zwłaszcza starotestamentowych) zostało spisanych znacznie później, niż miały miejsce, które księgi te opisują. Mimo to nie żywimy specjalnych obaw co do ich treści
Nowy Testament znamy jedynie z odpisów - i to odpisów dosyć późnych. Mimo to, Biblia jest najlepiej udokumentowanym pismem starożytnym na świecie - a pomiędzy znalezionymi egzemplarzami ksiąg nie ma istotnych różnic
Istnieją wiarygodne przesłanki aby przypuszczać, iż tzw. "przekaz ustny" w starożytności i pierwszych latach naszej ery miał niespotykane cechy trwałości. Człowiek współczesny słysząc o przekazie ustnym myśli o plotkach, opowieściach itp. formach. Jednak w czasach, o których mówimy ważne teksty przekazywano przez wiele pokoleń poprzez mechanizm mistrz-uczeń i przez uczenie się całych tekstów - bez zmiany jednego słowa - na pamięć. Niektórzy badacze twierdzą nawet, iż w celu uniemożliwienia przypadkowej zmiany tekstu, do słów podkładano melodię !
Wreszcie ostatnie, ale nie najmniej ważne ; wcale nie jest oczywiste milcząco przyjęte założenie, że Tradycja to przekaz wyłącznie ustny. Nie mówię tu o apokryfach, lecz o całości wiedzy o Objawieniu zawartej w pismach pierwszych chrześcijan - żaden taki pojedynczy tekst nie jest miarodajny, jednak prawda zawarta w nich wspólnie jest wyrazem wiary Kościoła pierwszych wieków i stanowi wiarygodne źródło
Istotą naszej wiary w przekaz Biblijny, w poprawność przyjętego kanonu, w wierność odpisów z jakich znamy Słowo Boże są nie tylko fakty historyczne, wykopaliska czy jednoznaczność kopii (to wszystko jest dobre dla ateistów) ale wiara iż BÓG SIĘ OPIEKUJE PRZEKAZEM SWOJEGO SŁOWA. Pismo Święte pierwotnie istniało w postaci Tradycji, następnie zostało spisane, a następnie dotrwało do naszych czasów także w postaci Tradycji (nie mamy żadnego oryginału którejkolwiek z ksiąg biblijnych !). Nie ma powodu by uważać, iż nagle częścią swojego Słowa Bóg przestał się interesować i dbać o jego przekaz.
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-07-28, 11:05   

Oczywiście zwolennicy sola scriptura na poparcie swoich tez przytaczają pewne fragmenty biblijne które mają rzekomo stanowić poparcie dla zasady tylko Biblia1:
Np
Mówiąc to, miałem na myśli, bracia, mnie samego i Apollosa, ze względu na was, abyście mogli zrozumieć, że nie wolno wykraczać ponad to, co zostało napisane, i niech nikt w swej pysze nie wynosi się nad drugiego." (1 Kor 4,6)

Warto spojrzeć na kontekst: Apostoł najpierw gani adresatów za podziały, następnie zaś daje do zrozumienia jak niewiele dla niego znaczą sądy wydawane przez mącicieli. Przytoczony fragment jest po prostu ostrzeżeniem przed sądzeniem innych na podstawie własnego widzimisię. Zresztą w tym samym liście w rozdziale 3 werset 10 św.Paweł daje do zrozumienia że założył gminę Koryncką głosząc w niej Słowo Boże, co nijak nie koresponduje z próbą tłumaczenia tego wersetu jako zakazu posługiwania się słowem mówionym.

Zresztą : czy czytając ten werset miałbym rozumieć, że nie powinienem brać pod uwagę żadnej księgi Nowego Testamentu napisanej po Pierwszym Liście do Koryntian (bo do takiego wniosku prowadzi przyjęcie interpretacji zaproponowanej przez apologetów zasady sola scriptura) ?
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-28, 23:15   

Markerow napisał/a:
W protestanckiej literaturze apologetycznej można spotkać argumenty skierowane przeciw Tradycji oparte na wątpliwościach wyrażanych wobec jej - mniejszej zdaniem autorów - czystości i bezbłędności przekazu. Jest to zadziwiająca niekonsekwencja - zwolennicy sola scriptura po przeczytaniu w Biblii przytoczonych tu nakazów trzymania się Tradycji (1 Kor 11,2;2 Tes 2,15;2 Tes 3,6) oraz ostrzeżeń przed interpretacją Pisma bez udziału Tradycji (2 P 3,16;2 P 1,20) powinni po prostu zaufać Biblii i podporządkować się tym nakazom czy radom biblijnym.
Powinni zrobić to tym bardziej, że ich argumenty są chybione, na co wskazują następujące fakty:
Wiele ksiąg biblijnych (zwłaszcza starotestamentowych) zostało spisanych znacznie później, niż miały miejsce, które księgi te opisują. Mimo to nie żywimy specjalnych obaw co do ich treści
Nowy Testament znamy jedynie z odpisów - i to odpisów dosyć późnych. Mimo to, Biblia jest najlepiej udokumentowanym pismem starożytnym na świecie - a pomiędzy znalezionymi egzemplarzami ksiąg nie ma istotnych różnic
Istnieją wiarygodne przesłanki aby przypuszczać, iż tzw. "przekaz ustny" w starożytności i pierwszych latach naszej ery miał niespotykane cechy trwałości. Człowiek współczesny słysząc o przekazie ustnym myśli o plotkach, opowieściach itp. formach. Jednak w czasach, o których mówimy ważne teksty przekazywano przez wiele pokoleń poprzez mechanizm mistrz-uczeń i przez uczenie się całych tekstów - bez zmiany jednego słowa - na pamięć. Niektórzy badacze twierdzą nawet, iż w celu uniemożliwienia przypadkowej zmiany tekstu, do słów podkładano melodię !
Wreszcie ostatnie, ale nie najmniej ważne ; wcale nie jest oczywiste milcząco przyjęte założenie, że Tradycja to przekaz wyłącznie ustny. Nie mówię tu o apokryfach, lecz o całości wiedzy o Objawieniu zawartej w pismach pierwszych chrześcijan - żaden taki pojedynczy tekst nie jest miarodajny, jednak prawda zawarta w nich wspólnie jest wyrazem wiary Kościoła pierwszych wieków i stanowi wiarygodne źródło
Istotą naszej wiary w przekaz Biblijny, w poprawność przyjętego kanonu, w wierność odpisów z jakich znamy Słowo Boże są nie tylko fakty historyczne, wykopaliska czy jednoznaczność kopii (to wszystko jest dobre dla ateistów) ale wiara iż BÓG SIĘ OPIEKUJE PRZEKAZEM SWOJEGO SŁOWA. Pismo Święte pierwotnie istniało w postaci Tradycji, następnie zostało spisane, a następnie dotrwało do naszych czasów także w postaci Tradycji (nie mamy żadnego oryginału którejkolwiek z ksiąg biblijnych !). Nie ma powodu by uważać, iż nagle częścią swojego Słowa Bóg przestał się interesować i dbać o jego przekaz.


Skoro rozważamy apologetykę KRK, to do niej mamy prawo się odnieść.

Cytat:
Mat. 7:1. Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni.
2. Albowiem jakim sądem sądzicie, takim was osądzą, i jaką miarą mierzycie, taką i wam odmierzą.
3. A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz?
4. Albo jak powiesz bratu swemu: Pozwól, że wyjmę źdźbło z oka twego, a oto belka jest w oku twoim?
5. Obłudniku, wyjmij najpierw belkę z oka swego, a wtedy przejrzysz, aby wyjąć źdźbło z oka brata swego.(BW)

Gal. 6:1. jeśli człowiek zostanie przyłapany na jakimś upadku, wy, którzy macie Ducha, poprawiajcie takiego w duchu łagodności, bacząc każdy na siebie samego, abyś i ty nie był kuszony.
2. Jedni drugich brzemiona noście, a tak wypełnicie zakon Chrystusowy.
3. Jeśli bowiem kto mniema, że jest czymś, będąc niczym, ten samego siebie oszukuje.
4. Każdy zaś niech bada własne postępowanie, a wtedy będzie miał uzasadnienie chluby wyłącznie w sobie samym, a nie w porównaniu z drugim. (BW)


Czy tradycja teologiczna KRK jest wierna nauczaniu Pana Jehoszua Mesjasza. Według KRK jest to tradycja teologiczna, ale według, wymyślonego przez nią niby Jezusa, aby w przekładach Biblii na języki narodowe, swawolnie przekazać treści odpowiadające KRK i w razie czego zbywać krytyków stwierdzeniem: My odnosimy się do nauki Jezusa (wymyślonego), a nie do nauki według Jehoszua. Wygląda to miej więcej tak: Podchodzi do obrazu Jezusa i Marii parafianin i mówi: O Jezus Maria to Żydzi. Wcześniej myślał, że to Polacy, bo uczono go, że Maria to matka boska częstochowska, a Częstochowa jest w Polsce, itp., rezultaty nieczystości i błędów tradycji teologicznej KRK. Jest to zadziwiająca niekonsekwencja, ponieważ KRK przekazał w Biblii swoją ustną tradycję teologiczną, przyjętą obok Apostolskiej. Przypatrzmy się więc tekstom, na które się powołałeś:

Cytat:
1 Kor 11:2. Pochwalam was, bracia, za to, że we wszystkim pomni na mnie jesteście i że tak, jak wam przekazałem, zachowujecie tradycję.(BT)

(2) A (1161) chwalę (1867) was (5209), bracia (-80)! iż (3754) pamiętacie (3415) wszystkie (3956) moje (3450) nauki, a jakom (2531) wam (5213) podał (3860), podania (3862) trzymacie (2722). (BG)


Kod:
(2) A (1161) chwalę (1867) was (5209)! ponieważ (3754) pamiętacie (3415) mnie (3450), w miarę tego jak (2531) wam (5213) wszystko (3956) przekazałem w tradycji (3860); Naukę (3862) zachowajcie w myśli (2722).


(2) A chwalę was! ponieważ pamiętacie mnie, w miarę tego jak wam wszystko przekazałem w tradycji; Naukę zachowajcie w myśli.

Cytat:
2 Tes 2:15. Przeto, bracia, stójcie niewzruszenie i trzymajcie się tradycji, o których zostaliście pouczeni bądź żywym słowem, bądź za pośrednictwem naszego listu. (BT)

15. Przetoż (686_3767), bracia (80)! stójcie (4739), a trzymajcie się (2902) nauki podanej (3862), którejście (3739) się nauczyli (1321) lub (1535) przez (1223) mowę (3056), lub (1535) przez (1223) list (1992) nasz (2257).


Kod:
15. Więc (686) bracia (80) istotnie (3767) stójcie (4739); Trzymajcie się (2902) nuki (3862), której (3739) nauczamy (1321), czy (1535) przez (1223) mowę (3056), czy (1535) przez (1223) list (1992) nasz (2257). (KS)


15. Więc bracia istotnie stójcie; Trzymajcie się nuki, której nauczamy, czy przez mowę, czy przez list nasz.
(KS)


Cytat:
2Tes. 3:6. Nakazujemy wam, bracia, w imię Pana naszego Jezusa Chrystusa, abyście stronili od każdego brata, który postępuje wbrew porządkowi, a nie według tradycji, którą przejęliście od nas. (BT)

(6) A (1161) rozkazujemy (3853) wam (5213), bracia (80)! w (1722) imieniu (3686) Pana (2962) naszego [2257], Jezusa (2424) Chrystusa (5547), abyście (5209) się odłączyli (4724) od (575) każdego (3956) brata (80) nieporządnie (814) chodzącego (4043), a nie (3361) według (2596) podanej nauki (3862), którą wziął (3880) od (3844) nas (2257).


Kod:
 (6) A (1161) rozkazujemy (3853) wam (5213) bracia (80) przez (1722) miano (3686) Pana (2962) Jezusa (2424) Chrystusa (5547): Unikajcie (4724) każdego (3956) brata (80) nieporządnie (814) chodzącego wokoło (4043) was (5209) z powodu (575) nauki (3862), przyjętej (3880) obok (3844); Nie (3361) według (2596) nas (2257).


(6) A rozkazujemy wam bracia przez miano Pana Jezusa Chrystusa: Unikajcie każdego brata nieporządnie chodzącego wokoło was z powodu nauki, przyjętej obok; Nie według nas.

Był czas kiedy naukę można było wiernie przekazywać z ust do ust, jak napisałeś/Mistrz – uczeń. I teraz zdarzają się takie przypadki unikatowe, gdzie jeszcze nie zawładnęła odstępcza tradycja teologiczna Wielkiego Zamieszania, która została wprowadzona wraz z wielkim odstępstwem od wiary pierwotnego Kościoła. Jeszcze obecnie Ty, czy KRK czujecie się jakby bezpiecznie, twierdząc, że nie ma oryginalnych manuskryptów, a tylko ich odpisy i to późniejsze, czyli z IV czy V wieku. Co uczynicie, gdy dzięki odnalezieniom archeologicznym, znajdą się wcześniejsze. Nie wszystkie udało się spalić, więc jeszcze zostaną odkryte oryginały, mądrze zabezpieczone, dla nas.

Pismo Święte, zawierające Słowo Boże nie może być interpretowane bez DŚBO, gdyż to pod jego wpływem zostało dane i spisane.

Cytat:
2 Piotr. 3:16. Tak też mówi we wszystkich listach, gdze o tym się wypowiada; są w nich pewne rzeczy niezrozumiałe, które, podobnie jak i inne pisma, ludzie niewykształceni i niezbyt umocnieni przekręcają ku swej własnej zgubie. (BW)

2 Piotr. 1:20. Przede wszystkim to wiedzcie, że wszelkie proroctwo Pisma nie podlega dowolnemu wykładowi.
21. Albowiem proroctwo nie przychodziło nigdy z woli ludzkiej, lecz wypowiadali je ludzie Boży, natchnieni Duchem Świętym. (BW)
Jan. 14:15. Jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie.
16. Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki
17. Ducha prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie. (BW)

Jan. 16:12. Mam wam jeszcze wiele do powiedzenia, ale teraz znieść nie możecie;
13. Lecz gdy przyjdzie On, Duch Prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę, bo nie sam od siebie mówić będzie, lecz cokolwiek usłyszy, mówić będzie, i to, co ma przyjść, wam oznajmi.
14. On mnie uwielbi, gdyż z mego weźmie i wam oznajmi.
15. Wszystko, co ma Ojciec, moje jest; dlatego rzekłem, że z mego weźmie i wam oznajmi. (BW)

Mar. 13:11. A gdy was poprowadzą, żeby was wydać, nie troszczcie się naprzód o to, co macie mówić, ale mówcie to, co wam będzie dane w owej godzinie, albowiem nie wy jesteście tymi, którzy mówią, lecz Duch Święty. (BW)


Zgadzam się jednak z tym, że:
Istotą naszej wiary w przekaz Biblijny, w poprawność przyjętego kanonu, w wierność odpisów z jakich znamy Słowo Boże są nie tylko fakty historyczne, wykopaliska czy jednoznaczność kopii jest wiara iż BÓG SIĘ OPIEKUJE PRZEKAZEM SWOJEGO SŁOWA.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2018-07-28, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-07-29, 07:18   

Sama zasada sola scriptura jest nie biblijna bez dwóch zdań nie móc tego obronić ci którzy się nią kierują (a przynajmniej tak im się wydaje) często atakują kk naturalna reakcja obronna, do przewidzenia...

Trzeba pamiętać słowa :
Są w nich trudne do zrozumienia pewne sprawy, które ludzie niedouczeni i mało utwierdzeni opacznie tłumaczą, tak samo jak i inne Pisma, na własną swoją zgubę. Wy zatem, umiłowani, wiedząc o tym wcześniej, strzeżcie się, abyście dając się uwieść błędom tych, którzy nie szanują praw Bożych, własnej stałości nie doprowadzili do upadku." (2 Piotra 3,16a-17)

Trudno o bardziej dosadne ostrzeżenie przed osobami tłumaczącymi teksty biblijne "chałupniczo" powołując się na bezpośrednią asystencję Ducha Świętego. Wiele osób twierdzi, że Bóg bezpośrednio nimi kieruje, ze czytają Biblie i Bóg ich prowadzi.. To bezpośrednie odczucie kierowania wynoszą oni ponad naukę Naszego Pana. A potem okazuje się, że jest tysiące denominacji "chrześcijańskich"... Nie oznacza to, iż nie wierzę w prowadzenie Boże. Oczywiście że wierzę !!! Ale jeśli komuś wydaje się iż jest prowadzony w kierunku sprzecznym z Objawieniem, to powinien rozeznać ducha który go prowadzi... Bóg ustanowił pewne "mechanizmy" i w tych sprawach proszenie go o bezpośrednią Interwencje jest niewłaściwe, skoro wykładnia jest już dana. Inna sprawa ze każdy odczytuje Biblie do siebie - i przy zachowaniu (wraz z MODLITWA) ZASAD i ROZSADKU oraz ZGODNOSCI Z INTERPRETACJA OGOLNA KOSCIOLA jest to jak najbardziej słuszne.
_________________
Mdr 3.1 A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga
i nie dosięgnie ich męka
Zdało się oczom głupich, że pomarli,
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2018-07-29, 07:50   

Markerów napisał/a:
Inna sprawa ze każdy odczytuje Biblie do siebie - i przy zachowaniu (wraz z MODLITWA) ZASAD i ROZSADKU oraz ZGODNOSCI Z INTERPRETACJA OGOLNA KOSCIOLA jest to jak najbardziej słuszne.

Interpretacje Kościoła wyglądają tak:
Mt 1:24-25 pau "Gdy Józef zbudził się, uczynił tak, jak mu nakazał anioł Pański, i przyjął swoją żonę. (25) Nie współżył z nią, aż urodziła Syna. I nadał Mu imię Jezus."

"Sam tekst nie twierdzi, że po narodzeniu Jezusa Maryja nadal pozostała dziewicą, lecz i nie przeczy temu. Wieczyste dziewictwo Matki Zbawiciela zakłada dalszy ciąg Ewangelii, jak i dogmatyczna tradycja Kościoła."

Tak można "udowodnić" wszystko. I czyściec, i nieskończone męki, i transsubstancjacje... "Biblia co prawda pisze co innego, ale Tradycja i Dogmat..." :roll:
My już dziękujemy Kościołowi za jego interpretacje! :lol:
 
     
Markerów 
VIP
Mistrz


Potwierdzenie wizualne: 2012
Pomógł: 92 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 7077
Skąd: Tarnów
Poziom: 58
HP: 4687/15122
 31%
MP: 0/7220
 0%
EXP: 22/373
 5%
Wysłany: 2018-07-29, 08:02   

Henryk napisał/a:

My już dziękujemy Kościołowi za jego interpretacje! :lol:


W tych słowach zawiera się całe odstępstwo...
Odrzucając naukę Kościoła odrzucasz Jezusa.
Kto was słucha mnie słucha....

Ale niektórzy słuchają zwodzicieli Smitha, white i Russella...
Protestanckie zamieszanie zwodzenie
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2018-07-29, 08:43   

Markerów napisał/a:
Henryk napisał/a:

My już dziękujemy Kościołowi za jego interpretacje! :lol:


W tych słowach zawiera się całe odstępstwo...
Odrzucając naukę Kościoła odrzucasz Jezusa.
Kto was słucha mnie słucha....

Ale niektórzy słuchają zwodzicieli Smitha, white i Russella...
Protestanckie zamieszanie zwodzenie


A jakie to są nauki kościoła i którego kościoła? Pytam dlatego,ze jest kilka kościołów katolickich, tylko jeden rzymski, wiec o który chodzi?
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2018-07-29, 09:35   

Markerów napisał/a:
W tych słowach zawiera się całe odstępstwo...
Odrzucając naukę Kościoła odrzucasz Jezusa.

Oto słowa Zwodziciela!

Odrzucając naukę Kościoła powszechnego, zwracam się ku Jezusowi.
Odwracam się od bałwochwalstwa, „świętych „ obrazów, rzeźb, całej rzeszy „świętych” ustanowionych przez ludzi, od bogini Maryi i Jej pośrednictwa do nikąd...

Cytat:
Kto was słucha mnie słucha....

Chciałbyś.
To dopiero arogancja- przyrównywać się do apostołów Baranka.

Słuchać Was, to słuchać Tadzia z Torunia, biskupa Flaszkę, ludzi zajętych gromadzeniem mamony, szukających wsparcia w świeckim rządzie.
Wspomnieć należy o ostatnio wyjawianych aferach nie tylko pedofilskich...
Nawet wasi wyznawcy nie słuchają już Twoich „przewodników duchowych”.

Ap 18:3-4 psz "Wszystkie narody upijały się winem jego szalonej niemoralności. Władcy świata cudzołożyli z tą ladacznicą, a ludzie interesu dzięki jej przepychowi zrobili majątki”. (4) Następnie usłyszałem jeszcze inny głos wołający z nieba: „Ludu mój, wyjdź z tego miasta, by nie mieć udziału w jego grzechach i nie doświadczyć spadających na nie kataklizmów."
Jeśli chcesz należeć do Chrystusa to uciekaj stamtąd!
Niczego nie zabieraj i nie oglądaj się za siebie!
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-29, 10:38   Rola Pięćdziesiątnicy i roku Jubileuszowego

Pokoja napisał/a:
5. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywała Pięćdziesiątnica?

Pięćdziesiątnica była swego rodzaju wykonaniem obowiązków Żyda względem prawa zakonu
(15) Według dni tygodnia (tygodnia przaśników?), naliczycie siedem pełnych tygodni; Następnego dnia będzie położona przynajmniej pamiątka, snop kołysania.
(16) W końcu, nazajutrz siódmego tygodnia głoście pięćdziesiąty dzień; Przynieście nowa rzecz Jehowie, ofiarę z ziarna. KS


Najpierw należało rozpocząć liczenie cyklu prowadzącego do Święta Tygodni, czyli Pięćdziesiątnicy. Drugiego dnia po rozpoczęciu liczenia cyklu należało złożyć snop kołysania (potrząsania, podnoszenia, obracania). Natomiast nazajutrz po skończeniu się siódmego tygodnia, czyli w dniu Pięćdziesiątnicy składano nową ofiarę, ofiarę z ziarna.

Kod:
(15) Według (8901) dni (3117) tygodnia (7676 tygodnia przaśników?), naliczycie (5608) siedem (7651) pełnych (8549) tygodni (7676); Następnego dnia (4283) będzie (1961) położona (935) przynajmniej pamiątka, snop (º6016) kołysania (8573).
(16) W końcu (5704), nazajutrz (4283) siódmego (7637) tygodnia (7676) głoście (5608) pięćdziesiąty (2572) dzień (3117); Przynieście (7126) nowa rzecz (2319) Jehowie (3068), ofiarę z ziarna (4503). KS


Według BG i innych przekładów może wynikać, że liczenie powinno się rozpoczynać od 16 dnia miesiąca Nisana, ale to jest dywagacja. Tekst w tych przekładach wskazuje jednak, że w dniu Pięćdziesiątnicy można było składać ofiarę wypieczoną na zakwasie. To też była ofiara kołysania (potrząsania, podnoszenia, obracania)

Cytat:
(15) Naliczycie (5608) także sobie (8901) od dnia pierwszego (4283) po sabacie (7676), od dnia (3117), któregoście ofiarowali (935) snop (º6016) podnoszenia (8573), siedem (7651) tygodni (7676) zupełnych (8549) niech będzie (1961).
(16) Aż do (5704) pierwszego dnia (4283) po siódmym (7637) tygodniu (7676) naliczycie (5608) pięćdziesiąt (2572) dni (3117); tedy ofiarować (7126) będziecie ofiarę śniedną (4503) nową (2319) Panu (3068).

(17) Z domów waszych przyniesiecie chleby na obracanie tam i sam; dwa chleby, ze dwu dziesiątych części pszennej mąki z kwasem upieczone będą; pierwiastki to Panu.

(18) A ofiarować z tym chlebem będziecie siedem baranków rocznych zupełnych, i cielca jednego, i dwu baranów; na ofiarę całopalenia będą Panu z ofiarą śniedną ich i z mokremi ofiarami ich; ofiara to ognista na wdzięczną wonność Panu.

(19) Zabijecie też kozła jednego za grzech, i dwa baranki roczne na ofiarę spokojną.
(20) I będzie je obracał tam i sam kapłan z chlebem pierwiastek na ofiarę sam i tam obracania przed obliczem Pańskiem, i ze dwiema barankami; i będą święte rzeczy Panu dla kapłana. (21) I ogłosicie w ten dzień święto; zgromadzenie święte mieć będziecie; żadnej roboty służebniczej czynić nie będziecie; ustawa to będzie wieczna we wszystkich mieszkaniach waszych, w narodziech waszych. Kpł. 23:15-21


Wskazane jest teraz, aby zwrócić uwagę na następujące ofiary dnia Pięćdziesiątnicy, na ofiary kołysania (potrząsania, podnoszenia, obracania) tam i sam przez kapłana:

1. Dwa chleby z pszennej mąki, upieczone na zakwasie, przyniesione z domów - pierwiastki Jehowie.

2. Ofiarę ognistą (wraz z chlebem z poz. 1 i ofiarami mokrymi), ofiarę całopalenia, wdzięczną wonność Jehowie, składającą się z:
a) siedmiu baranków rocznych zupełnych,
b) jednego cielca
c) dwa barany;

3. Jeden kozioł za grzech,
4. Dwa baranki roczne na ofiarę spokojną.
5. Uwolnienie od służby (4399), roboty sługi lub niewolnika (5656).

Znaczenie symboliki dnia Pięćdziesiątnicy:

Ad 1. Dwa chleby z pszennej mąki, upieczone na zakwasie, przyniesione z domów - pierwiastki Jehowie.
- Pismo informuje, że "pszenica" wyrosła z resztki Izraelitów, którzy wybrali łaskę i z narodów, z świata na którym została ona wtórnie rozsiana przez Syna Człowieczego. Pszenica ta wydała trojaki plon: stokrotny (Małe /Stadko 144 000 żywych i czuwających Członków Kościoła Chrystusowego/, sześćdziesięciokrotny /Wielkie Grono żywych, ale śpiących w wierze, zasmucających DŚBO/ i trzydziestokrotny /klasa wtórnej śmierci, śmierci w Chrystusie dla powołania niebiańskiego, której członkowie zgasili w sobie DŚBO i musieli go ponownie zakupić od sprzedawców, Mt. 25:7-12. Gdy na Arcykapłana został wylany olej namaszczenia, to część jego spłynęła aż na ziemię. Wyrażając się tak symbolicznie, to z tej części "głupie panny" mogły zakupić oliwę do lamp swoich, ale już nie mogły wejść na wesele, gdyż drzwi przed nimi zostały zamknięte, jak tylko odeszły kupować oliwę.
To z tej to części "pszenicy" jest upieczony chleb na zakwasie:
Mat. 13:33 (BW)

Cytat:
33. Inne podobieństwo powiedział (Pan Jezus) im (uczniom): Podobne jest Królestwo Niebios do kwasu (grzech, pycha, błąd), który wzięła niewiasta i rozczyniła w trzech (wiara, nadzieja i miłość) miarach mąki, aż się wszystko zakwasiło (w trzech częściach Babilonu Wielkiego, na które ten się rozpadł). Mt. 13:33


Gdy chleb szybko (w odróżnieniu od drzewa z ziarnka gorczycy) rósł na zakwasie, to wymagał szczególnej troski, aby nie został poddany wstrząsowi (zapobieganie powstaniu zakalca). Oznacza to okazywanie miłości do nieprzyjaciół. Gdy jednak już został poddany wysokiej temperaturze pieczenia to zakwas został zwalczony, a wtedy taki chleb stał się odporny na wstrząsy. Z takiego chleba mogła być złożona ofiara w dniu Pięćdziesiątnicy. W pozaobrazie oznacza to, że ci rozwijający się pod wpływem DŚBO, którzy następnie go utracili, a po tym zakupili od sprzedawców będą stanowić ofiarę w Wielki Milenijny Dzień Pięćdziesiątnicy, który według innej figury jest nazwany rokiem jubileuszowym – Wielki Milenijny Jubileusz Ziemi i człowieka na niej.

Ad 2. Ofiarę ognistą (wraz z chlebem z poz. 1 i ofiarami mokrymi), ofiarę całopalenia, wdzięczną wonność Jehowie, składającą się z:
a) siedmiu baranków rocznych zupełnych,
b) jednego cielca
c) dwa barany;

Ofiary ogniste, dotyczą tych, którzy w sabat Boży (7 000 lat) całkowicie oddali się Bogu na służbę i wytrwali w poświęceniu i ofierze, aż do końca, do śmierci w życiu ziemskim, cielesnym. Te ofiary miały być złożone z chlebem z poz. 1, a dodatkowo z ofiarami mokrymi. O jakie tu ofiary mokre tu chodzi?. W Lb. 31:23,24 czytamy:

Cytat:
4 Moj. 31:23. Wszystko, co wytrzyma próbę ognia, przeprowadzicie przez ogień, i to zostanie uznane za czyste. Jednak należy to oczyścić wodą oczyszczającą. Wszystko zaś, co nie wytrzymuje próby ognia, przeprowadzicie przez wodę.
24. Siódmego dnia wypierzcie swoje szaty i oczyśćcie się, a potem wejdziecie do obozu.
(BW)

Tak w skrócie, wszystko co nie wytrzymuje próby ognia oznacza tych, którzy umarli w Adamie i nie mieli sposobności na ożywienie w Chrystusie przez wiarę – z nich to w Wielkim Milenijnym Dniu Pięćdziesiątnicy będą składane "ofiary mokre".

Ad 3. Jeden kozioł za grzech – oznacza to członków Wielkiego Grona,
Ad 4. Dwa baranki roczne na ofiarę spokojną - obejmuje tych, którzy podlegali besti, wychodzącej z ziemi (lud pokojowo usposobiony, ale zwiedziny).
Ad 5. Uwolnienie od służby (4399), roboty sługi lub niewolnika (5656) - wszyscy w dniu Pięćdziesiątnicy mają mieć prawo do wolności.

Wszyscy tak z uczestników powołania niebiańskiego, jak i żyjący na ziemi oraz pośredniczący między nimi, ci z poz. 3 i 4 będą się radować wspólnie z wesela w dniu Wielkiego Milenijnego Dnia Pięćdziesiątnicy.

Pokoja napisał/a:
6. Jaką rolę w porządku Zakonu Synaju odgrywał rok Jubileuszowy?

Rok Jubileuszowy był wyrazem łaski władzy i prawa względem każdego Żyda, który stracił dziedzictwo swoje - mógł wtedy z łaski powrócić do utraconego, pierwotnego dziedzictwa swego.

Rok jubileuszowy (powrót z łaski do utraconego dziedzictwa) jest czymś innym niż rok miłościwy, w którym brat, składa okup za brata, Łk. 4:19 – Okup Pana Jezusa za Kościół. Jest on też czymś innym niż rok, w którym Lewita mógł sam siebie wykupić, czyli jakąś część utraconego dziedzictwa.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-29, 11:07   

Tak odwołuję się do moderacji: Czy nie byłoby dobrze, aby posty dotyczące sola scriptura, zostały przeniesine do wątku o takiej nazwie?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2018-07-29, 12:44   

Pokoja napisał/a:
Tak odwołuję się do moderacji: Czy nie byłoby dobrze, aby posty dotyczące sola scriptura, zostały przeniesine do wątku o takiej nazwie?

To w części moja wina, że odpowiadałem na inny temat niż wątek.
Przepraszam.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-29, 13:35   

Markerow napisał/a:
Oczywiście zwolennicy sola scriptura na poparcie swoich tez przytaczają pewne fragmenty biblijne które mają rzekomo stanowić poparcie dla zasady tylko Biblia1:
Np
Mówiąc to, miałem na myśli, bracia, mnie samego i Apollosa, ze względu na was, abyście mogli zrozumieć, że nie wolno wykraczać ponad to, co zostało napisane, i niech nikt w swej pysze nie wynosi się nad drugiego." (1 Kor 4,6)


To, co zacytowałeś z 1Kor. 4:6, znacznie inaczej wygląda na podstawie KS – Konkordancji Stronga. Zdecydowanie jest tam zawarty inny przekaz, niż ten, który podpiera tradycja teologiczna KRK, którą ten przebiegle zapisał i rości sobie pretensje, aby uznano to za treść, zgodną z tradycją Apostolską. Takie tłumaczenie daje podstawę, aby jeden stanął przeciwko takiemu przekazowi, czego Ap. Paweł chciał uniknąć za dużą cenę, przekształcając siebie samego tak, aby nie prowokować, choćby jednego. Musiał dążyć do zapisania bezstronnego przekazu, zgodnego z prawdą, a nie tendencyjnie.

Cytat:
1Kor. 4:6. A (1161) te (5023) rzeczy, bracia (80)! w podobieństwie obróciłem (3345) na (1519) się (1683) i na Apollosa (625) dla (1223) was (5209), abyście (2443) się nauczyli (3129) z (1722) nas (2254) nad (5228) to, co (3739) napisane (1125), nie rozumieć (-5426), iżbyście (2443) się jeden dla (5228) drugiego (1520_1520) nie (3361) nadymali (5448) przeciwko (2596) drugiemu (2087).

Dalej według Konkordancji Stronga:

Kod:
6. A (1161) samego mnie (1683) istotnie (5023) bracia (80), przekształciłem (3345) względem (1519) Apollosa (625), dla (1223) was (5209), ażeby (2443) wcześniej (5228) w czasie (1722) nauczyć się (3129) zapisać (1125) to (3739), aby (2443) jeden (1520) z powodu (5228) drugiego (2087) nie (3361) nadymał się pychą (5448); Jeden (1520) naprzeciw (2596) nam (2254).


6. A samego mnie istotnie bracia, przekształciłem względem Apollosa, dla was, ażeby wcześniej w czasie nauczyć się zapisać to, aby jeden z powodu drugiego nie nadymał się pychą; Jeden naprzeciw nam.

Z taką treścią jest zgodne to, co zostało wyrażone w J. 20:30,31, ze zostało spisane to, co ma nam służyć do poznania, że Jehoszua jest Chrystusem, Synem Bożym i że w jego imieniu mamy zbawienie. Zabieganie o poznanie wszystkiego, co uczynił bez tego klucza, prowadzi na manowce niewiary i bigoterii.
Tak więc za pośrednictwem słowa mówionego mogą przekazywać prawdę tylko ci, którzy są wierni Słowu, nauczanemu przez Pana Jehoszua (niby Jezusa - Isus), a nie zniekształcenie go, dla podparcia swoich dogmatów.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2018-07-29, 14:20   

Markerow napisał/a:
Bóg ustanowił pewne "mechanizmy" i w tych sprawach proszenie go o bezpośrednią Interwencje jest niewłaściwe, skoro wykładnia jest już dana. Inna sprawa ze każdy odczytuje Biblie do siebie - i przy zachowaniu (wraz z MODLITWA) ZASAD i ROZSADKU oraz ZGODNOSCI Z INTERPRETACJA OGOLNA KOSCIOLA jest to jak najbardziej słuszne.


Jednak w żaden sposób nie odnisłeś się do poniższych kwestii:

Pokoja napisał/a:
Nawet jeśli KRK nie postuluje oficjalnie Tradycji jako "dodatku" do Biblii, to jeśli chcesz i potrafisz udowodnij, że nie czyni tego w rzeczywistości. Jeżeli twierdzisz, że Tradycja teologiczna, według KRK, stanowi jedno z Pismem Świętym, to może zechcesz jakoś uzasadnić to w kwestii posługiwania się choćby poniższym cytatem:

Cytat:
błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli. J. 20:29


Jak to rozumieć? Nie widzieli czego, a uwierzyli. W co uwierzyli i są błogosławieni?

Ponadto jeśli chcesz i potrafisz, to może jakoś wskaż jedność tradycji teologicznej KRK z sola scriptura Pisma Świętego w kwestii tak różnych, poniższych jego relacji:

Cytat:
1. Mat. 13:55. Czyż nie jest to syn cieśli? Czyż matce jego nie jest na imię Maria, a braciom jego Jakub, Józef, Szymon i Juda?
56. A siostry jego, czyż nie są wszystkie u nas? Skąd ma tedy to wszystko?(BW)


Pan Jezus ma rodziców i rodzeństwo, czyli rodzonych braci i siostry z Marii i Józefa.

Cytat:
Jan. 6:42. I mówili: Czy to nie jest Jezus, syn Józefa, którego ojca i matkę znamy? Jakże więc teraz może mówić: Z nieba zstąpiłem?(BW)


Czy Pan Jezus miał tylko rodziców?

Cytat:
Łuk. 4:18. Duch Pański nade mną, przeto namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę, posłał mnie, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie, abym uciśnionych wypuścił na wolność,
19. Abym zwiastował miłościwy rok Pana.
20. I zamknąwszy księgę, oddał ją słudze i usiadł. A oczy wszystkich w synagodze były w niego wpatrzone.
21. Zaczął tedy mówić do nich: Dziś wypełniło się to Pismo w uszach waszych.
22. I wszyscy przyświadczali mu, i dziwili się słowom łaski, które wychodziły z ust jego, i mówili: Czyż ten nie jest synem Józefa?(BW)


Czyżby Pan Jezus miał tylko ojca i to przybranego?

Czy to są rozbieżności w Piśmie Świętym? Jak to należy wyjaśnić?

DODATEK SPECJALNY

Jak tradycja teologiczna KRK, stanowiąca niby jedno z przekazem Słowa Bożego wyjaśnia, przedstawione kwestie w wątku:
1. Rozkaz i brak zakazu;
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#106296

Pokoja napisał/a:
W Piśmie Świętym opisującym sprawozdanie o stworzeniu, znajdujemy trzy poniższe informacje, dotyczące odżywiania się stworzeń w Raju Eden:

Cytat:
1 Moj. 2:15. I wziął Pan Bóg człowieka i osadził go w ogrodzie Eden, aby go uprawiał i strzegł.
16. I dał Pan Bóg człowiekowi taki rozkaz: Z każdego drzewa tego ogrodu możesz jeść,
17. Ale z drzewa poznania dobra i zła nie wolno ci jeść, bo gdy tylko zjesz z niego, na pewno umrzesz. (BW)
1 Moj. 3:1. A wąż był chytrzejszy niż wszystkie dzikie zwierzęta, które uczynił Pan Bóg. I rzekł do kobiety: Czy rzeczywiście Bóg powiedział: Nie ze wszystkich drzew ogrodu wolno wam jeść?
2. A kobieta odpowiedziała wężowi: Możemy jeść owoce z drzew ogrodu,
3. Tylko o owocu drzewa, które jest w środku ogrodu, rzekł Bóg: Nie wolno wam z niego jeść ani się go dotykać, abyście nie umarli.
4. Na to rzekł wąż do kobiety: Na pewno nie umrzecie,
5. Lecz Bóg wie, że gdy tylko zjecie z niego, otworzą się wam oczy i będziecie jak Bóg, znający dobro i zło. (BW)

1 Moj. 1:27. I stworzył Bóg człowieka na obraz swój. Na obraz Boga stworzył go. Jako mężczyznę i niewiastę stworzył ich.
28. I błogosławił im Bóg, i rzekł do nich Bóg: Rozradzajcie się i rozmnażajcie się, i napełniajcie ziemię, i czyńcie ją sobie poddaną; panujcie nad rybami morskimi i nad ptactwem niebios, i nad wszelkimi zwierzętami, które się poruszają po ziemi!
29. Potem rzekł Bóg: Oto daję wam wszelką roślinę wydającą nasienie na całej ziemi i wszelkie drzewa, których owoc ma w sobie nasienie: niech będzie dla was pokarmem!
30. Wszystkim zaś dzikim zwierzętom i wszelkiemu ptactwu niebios, i wszelkim płazom na ziemi, w których jest tchnienie życia, daję na pokarm wszystkie rośliny. I tak się stało.(BW)


Daję sznsę tym, którzy twierdzą, że wiernie bronią Słowa Bożego, bardziej niż konsensusu, ustalonego między sobą. Polega on na odbieraniu chwały od siebie (powoływanie się na wykładnię jakiegoś brata/braci, a nie na Słowo Boże.

Dlaczego w dwóch pierwszych relacjach jest napisane o spożywaniu wszystkiego i rozkazie - zakazie spożywania czegoś, a w trzeciej relacji jest napisane, tylko o dozwoleniu spożywania wszystkiego, a brak jest informacji o jakimkolwiek zakazie, dotyczącym spożywania?


2. Początek roku religijnego i rolnego;
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4922#106297

Cytat:
Czy porządek rocznego życia religijnego i porządek pięćdziesięcioletniego cyklu roku rolnego, roku sabatowego i roku jubileuszowego miały ten sam początek w miesiącu Nisan (Wj. 12:1), czy każdy z nich miał inny początek?
Dlaczego Mojżesz w Wj. 34:22 i P.Pr. 31:10 w sposób tak różny, odnosi się do święta Zbiorów/kuczek i roku umorzenia długów?:
Cytat:
2 Moj. 34:22. Ustanowisz też sobie [...] Święto Zbioru na przełomie roku.
(BW)
5 Moj. 31:10. Dał im też Mojżesz taki rozkaz: Po upływie każdego siedmiolecia, w roku umorzenia długu, w Święto Szałasów,
11. Gdy przyjdzie cały Izrael, by pokazać się przed obliczem Pana, Boga twego, na miejscu, które wybierze, odczytasz ten zakon przed uszami całego Izraela.(BW)

5 Moj. 15:1. Po upływie siedmiu lat zarządzisz umorzenie długów.
2. Taki zaś jest sposób umorzenia długów: Każdy wierzyciel umorzy pożyczkę, której udzielił bliźniemu, nie będzie jej ściągał od swego bliźniego i brata, gdyż obwołano umorzenie długów na cześć Pana.
[…] 9. Strzeż się, aby nie powstała w twoim sercu niegodziwa myśl: Zbliża się siódmy rok, rok umorzenia długów, i abyś nie patrzył nieprzychylnie na twego ubogiego brata i nic mu nie dał. On będzie wzywał przeciwko tobie Pana i grzech będzie ciążył na tobie.
[…] 12. Jeżeli zaprzeda ci się twój brat, Hebrajczyk lub Hebrajka, to będzie ci służył sześć lat, a w siódmym roku wypuścisz go od siebie wolnym. (BW)


Dlaczego treść wiersza 1 i 9,12 (z 5 Moj. 15:1,9,12 ), wskazują na dwa kolejne lata, czyli na siódmy i na ósmy? Z wiersza 1 wynika, że w ósmym roku ma być odpuszczenie długów, a z w. 9 i 12 wynika, że odpuszczenie ma nastąpić w siódmym roku.
Cytat:
2 Moj. 12:1. I rzekł Pan do Mojżesza i do Aarona w ziemi egipskiej, mówiąc:
2. Ten miesiąc będzie wam początkiem miesięcy, będzie wam pierwszym miesiącem roku.
(BW)
3 Moj. 25:8. Naliczysz sobie siedem lat sabatowych, siedem razy po siedem lat. Czas tych siedmiu lat sabatowych obejmować będzie czterdzieści dziewięć lat.
9. W dziesiątym dniu siódmego miesiąca każesz zadąć w róg. W dniu pojednania każecie dąć w rogi po całej waszej ziemi.
10. Poświęcicie pięćdziesiąty rok i obwołacie w ziemi wolność dla wszystkich jej mieszkańców. Będzie to dla was rok jubileuszowy. Wrócicie każdy do dawnej swojej własności i wrócicie każdy do swojej rodziny. (BW)


Miesiąc Tiszri nie jest końcem roku, lecz siódmym miesiącem roku religijnego. Jak należy to tłumaczyć?
Najpierw potrzeba jest, aby dobrze zrozumieć literalne znaczenia takiego zapisu, aby ewentualnie następnie dobrze zrozumieć rzeczywistość duchową. Inaczej nie ma żadnej pewności, że jest poprawnie zrozumiane jedno i drugie i tworzy się zamieszanie, które służy emisariuszom Babilonu Wielkiego. [...] Tak wielu twierdzi, że głosi prawdę. Słowo Boże jest precyzyjne, więc może ktoś zechce wyjaśnić to precyzyjnie.


Jak tradycja teologiczna KRK, niby filar - "matka" niby wiernej tradycji Apostolskiej, niby jako jedno z Pismem Świętym może wyjaśnić te kwestie, jeśli potrafi i ma odwagę. Dotychczas milczy, tak jak Ty w sprawie znaczenia określenia "mason".

Brak odpowiedzi w powyższych kwestiach przez Ciebie, czy przez tradycję teologiczną KRK i kogokolwiek będzie oznaczał, kto jest „matką wszeteczeństwa i obrzydliwości ziemi i kim są jej córki – emisariuszki.

Z 21 dni, danych na udzielenie odpowiedzi, pozostało już nie wiele. Czy tradycję teologiczną KRK, niby jedynie słuszna tradycja Apostolska jest w stanie sobie z tym poradzić. Jeżeli nie to sama sobie wyznaczy swoje miejsce, Jer. 51:44.


Jeżeli już napisałeś:
Markerow napisał/a:
skoro wykładnia jest już dana.

, to jaki jest problem, aby udzielić odpowiedzi na wszystkie powyższe kwestie pytań?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13