FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ŻNIWO WIEKU EWANGELII, A ŻNIWO ŚWIATA.
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2019-01-26, 21:01   ŻNIWO WIEKU EWANGELII, A ŻNIWO ŚWIATA.

ŻNIWO WIEKU EWANGELII, A ŻNIWO ŚWIATA.

Zasadniczym celem tego wątku jest odniesienie się do siedmiu przypowieści Pana Jezusa nad morzem i do związanego z nimi przesłania Apokalipsy z 14 rozdziału. Przypowieści jak i przesłanie dotyczą żniwa Wieku Ewangelii i żniwa świata.

1. Ewangelia Mateusza 13:1-9
https://naforum.zapodaj.net/4616c39f1eca.jpg.html


2. Ewangelia Mateusza 13:10-16


3. Ewangelia Mateusza 13:17-23


4. Ewangelia Mateusza 13:24-30


5. Ewangelia Mateusza 13:31-36


6. Ewangelia Mateusza 13:37-44


7. Ewangelia Mateusza 13:45-52


SIEDEM PODOBIEŃSTW PANA JEZUSA NAD MORZEM - Komentarz

Podobieństwa I - III
I. O czworakiej roli;
II. O zbożu i rodzaju chwastu;
III. O ziarnku gorczycy


Pierwsze podobieństwo do ogółu słuchaczy o plonie czworakiej roli.

3. Więc opowiadając tym samym, wiele w podobieństwach, rzekł: Patrzcie no wychodząc siać, rozsiewam;
8. Zaś inne padło na ziemię ładną (urodzajną), więc z jednej strony to, wydało setny plon, a ten sześćdziesiąty, a on trzydziesty.
To podobieństwo nie zostało ludowi odniesione do królestwa Bożego, a tylko uczniom (w.11), którzy byli blisko Pana Jezusa. Nie odnosi się też wprost do Syna Człowieczego

10. […] Z jakiego powodu mówisz im w podobieństwach? 11. […] Wam dano zrozumieć tajemnicę królestwa niebieskiego, ale tamtym nie dano; […] 13. […] podobieństwach im mówię, dlatego że patrząc nie widzą, a słuchając nie słyszą i nie rozumieją. […] 15. […] serce tego ludu zgrubiało, więc uszami ciężko słyszą, a zamknęli oczy, oczy samych siebie; Czyż kiedyś dostrzegą oczami a uszami usłyszą, a sercem zrozumieją, i nawrócą się, więc sami będą uzdrowieni?
16. Ale oczy wasze błogosławione, że widzą, i uszy wasze, że słyszą; 17. Bo zaprawdę powiadam wam, iż wiele proroków i sprawiedliwych żądało widzieć, co widzicie, a nie widzieli, i słyszeć, co słyszycie, a nie słyszeli.
23. A posiane na ładnej (urodzajnej) ziemi, to jest to: Słuchać i rozumieć słowo; To doprawdy z jednej strony setny wydaje owoc; Zaś sprawi ono także, ten sześćdziesiąty, a on trzydziesty.
Ze względu na fakt, że plon jest wydawany w trzech kolejnych latach, z których tylko w pierwszym roku było żniwo, więc nie jest ono wspólnym dziełem, dla wszystkich trzech kolejnych plonów. Następne były zbieraniem na własne potrzeby wprost z pola. Dopiero w przypowieści o zbożu (pszenicy) jest napisane o żniwie duchowym w dwóch następnych latach.

Podobieństwa tylko najbliższym uczniom, obok ludu

Drugie podobieństwo


24. Drugie podobieństwo im umieścił obok, mówiąc: Królestwo niebieskie stało się podobne człowiekowi, rozsiewającemu dobre nasienie na roli swojej.
30. Pozwólcie obojgu (dobremu ziarnu i rodzajowi chwastu) rosnąć razem aż do żniwa; a czasu żniwa powiem żeńcom: Zbierzcie pierwej sam rodzaj chwastu, i wiążcie na wiązkę do spalenia; ale pszenicę mnie zgromadźcie razem do składu.

W tej przypowieści, skierowanej tylko do najbliższych uczniów Pan Jezus powiedział wprost o podobieństwie do Królestwa niebieskiego, a także o żniwie

Trzecie podobieństwo

31. Insze podobieństwo przedstawił im, mówiąc: Podobne jest królestwo niebieskie ziarnu gorczycznemu, które wziąwszy człowiek, wsiał na roli swojej. 32. To całe małoznaczącym jest nasieniem; ale kiedy urośnie, większą jest jarzyną, i staje się drzewem, tak iż ptaki niebieskie przybywają, zagnieździć się na gałęziach jego.
Ziarnko gorczyczne jest symbolem małoznaczącej wiary na początku, która jednak z czasem powoduje coraz większe skutki i przyczynia się do wzrostu wielkiego dzieła Bożego. Roślinka gorczycy od samego początku jest wystawiona na działanie zmiennych, a w tym i niesprzyjających czynników atmosferycznych. Symbolizuje to człowieka wiary, który od samego początku na drodze wiary jest poddawany zmiennym wpływom, a w tym i nieprzyjaciołom, którym w ten sposób okazuje miłość różnego rodzaju. Nawet mała wiara, ale we właściwym kierunku, do Boga rozwijana, zapewnia skuteczne wykonywanie jego woli w tej cząstce, którą chce przez niego wykonać. Jeżeli Bóg chce przenieść górę, czy drzewo, to stanie się to na symboliczny znak, który wykona wierzący w niego.
25. Bo głupstwo Boże jest mędrsze niż ludzie, a słabość Boża mocniejsza niż ludzie. 26. Przypatrzcie się zatem sobie, bracia, kim jesteście według powołania waszego, że niewielu jest między wami mądrych według ciała, niewielu możnych, niewielu wysokiego rodu, 27. Ale to, co u świata głupiego, wybrał Bóg, aby zawstydzić mądrych, i to, co u świata słabego, wybrał Bóg, aby zawstydzić to, co mocne, 28. I to, co jest niskiego rodu u świata i co wzgardzone, wybrał Bóg, w ogóle to, co jest niczym, aby to, co jest czymś, unicestwić, 29. Aby żaden człowiek nie chełpił się przed obliczem Bożym. 1 Kor. 1:18-31 (BW)

Podobieństwa IV - VII

IV. O zakwaszeniu trzech miar mąki z żniwa w szóstym roku;
V. O skarbcu, ukrytym w wielkiej posiadłości;
VI. O kupcu, szukającym pięknych pereł;
VII. O wielkiej sieci rybackiej zapuszczonej w morze.


Czwarte podobieństwo

33. Insze podobieństwo powiedział im: Podobne jest królestwo niebieskie zaczynowi, który wziąwszy niewiasta, zachowała w czymś dla trzech miar mąki, aż to wszystko zakwasiła.

To podobieństwo wskazuje na człowieka poddanego wpływowi kwasu grzechu, obłudy i pychy, który ma dużo próżności w sobie. Człowiek ten, aby wzrastać, wymaga okazania mu miłości, czyli miłości jako do nieprzyjaciela. Podobieństwo to wyraża stan przeciwny do stanu człowieka wiary

Odkrywanie w przypowieściach, rzeczy ukrytych od początku, Mt. 13:34,35

Wyjaśnienie uczniom przez Jezusa w domu, przypowieści o zbożu i rodzaju chwastu

36. Wedy puścił wolno on lud; Jezus przyszedł do domu; więc sami uczniowie jego zbliżyli się, mówiąc: Wyjaśnij nam podobieństwo tego rodzaju chwastu roli.

Wyjaśnienie podobieństwa o zbożu i rodzaju chwastu Mt. 13:37-43. W domu, czyli odłączenie od ogółu i jego zainteresowań i dążeń, sprzyja zbliżeniu się do poznania Prawdy Bożej, ale dla dobra tego ogółu.

Piąte podobieństwo

O skarbcu, ukrytym w wielkiej posiadłości. Jest nim człowiek w niej ukryty (w 2Kor. 4:7 jest on nazwany skarbem w naczyniu glinianym).

44. Z kolei, królestwo niebieskie, podobne jest skarbcowi zatajonemu w wielkiej posiadłości; Jakiś człowiek był ukryty; Z powodu radości swojej własnej, przypadkiem napotkanej, nawet oddalił się i sprzedał wszystko, co miał, a kupił na rynku tamtą wielką posiadłość.

Tym skarbcem jest człowiek, czyniony w sabat Boży na podobieństwo Boże, człowiek napełniany chwałą Boża (ST), czyli Nowe Stworzenie, napełniane DŚBO (NT). Człowiek ten po napotkaniu swojej radości w Chrystusie, kupił na rynku tą posiadłość, posiadłość upadłego człowieka, stworzonego na obraz Boży, a następnie odkupionego. Przypowieść ta bardzo harmonizuje z kamieniem oderwanym od góry, który stał się wielką górą, zakrywającą nawet tą pierwotną, od której się oderwał.

Szóste podobieństwo
O kupcu, szukającym pięknych pereł

45. Znowu królestwo niebieskie podobne jest człowiekowi - kupcowi, szukającemu pięknych pereł; 46. Który znalazłszy jedną bardzo drogą perłę, oddalił się, sprzedał wszystko, jak liczne miał, i kupił tą samą.

Siódme podobieństwo
O wielkiej sieci rybackiej zapuszczonej w morze.

47. Jeszcze raz królestwo niebieskie, podobne jest dużej sieci rybackiej, włożonej do morza i zbierającej wszelkie gatunki. 48. Którą gdy była napełniona, wyciągnęli na płaski brzeg, a usiadłszy, ładne zgromadzili do zbiorników, a złe na zewnątrz wyrzucali. 49. To będzie przy dokonaniu świata; Wyjdą Aniołowie i wyłączą złe znajdujący się w środku z powodu sprawiedliwych. 50. I wrzucą samych do pieca ognistego; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.

51. Rzekł on: Wyrozumieliście to wszystko? Rzekli oni: Tak! 52. A on sam rzekł: Z powodu tego, każdy nauczony w Piśmie, wyćwiczony dla królestwa niebieskiego, podobny jest człowiekowi gospodarzowi, który z skarbca siebie samego, wydaje na świat dawne, a świeże.

Najpierw należy dobrze poznać to, co cielesne (literę, cienie w zakonie, dla rzeczywistości, czyli małe rzeczy), aby na ich podstawie poznać te wielkie, duchowe dzieła Boże. Kto w poznaniu małej rzeczy jest wierny, temu będzie dane dobre zrozumienie i w wielkiej rzeczy Bożej. Pod tym względem ST jest skarbnicą. Odpowiednie zrozumienie dawnych, starych rzeczy, pozwala ukazać je jako świeże. To dlatego Pan Jezus najpierw w przypowieściach opowiedział rzeczy ukryte od założenia świata, Mt. 13:34,35. To sprawia, że nauczony w Piśmie, podobny jest człowiekowi gospodarzowi, który z skarbca siebie samego, wydaje na świat dawne, a świeże. Człowiek na obraz i podobieństwo Boże jest tym gospodarzem.

Przesłanie 14 rozdz. Apokalipsy o nowobogackich z pobożności innych i o konsekwencjach tego w żniwie Wieku Ewangelii i w żniwie świata.

Apokalipsa 14:13-20

W Ap. 14:13 na szczególną uwagę zasługuje zastąpienie nowobogacących się, czyli tych którzy umarli w Chrystusie, błogosławionymi w nim. Nie chodzi tu o tych, którzy zostali pochowani w grobach, ścięci, czy spaleni, lecz o tych, którzy umarli duchowo w Chrystusie, czyli zgasili w sobie Ducha Świętego Boga Ojca:

Cytat:
1 Tes. 5:19-22
19. Ducha nie gaście.
20. Proroctw nie lekceważcie.
21. Wszystkiego doświadczajcie, co dobre, tego się trzymajcie.
22. Od wszelkiego rodzaju zła z dala się trzymajcie. (BW)

1 Kor. 12:2-3
2. Wiecie, iż, gdyście byli poganami, do niemych bałwanów szliście, jak was prowadzono.
3. Dlatego oznajmiam wam, że nikt, przemawiając w Duchu Bożym, nie powie: Niech Jezus będzie przeklęty! I nikt nie może rzec: Jezus jest Panem, chyba tylko w Duchu Świętym. (BW)


Na nową grupę, czyli nowobagackich wskazuje kontekst. W Ap. 14:9-11 opisano sytuację związaną z prześladowczą działalnością bestii i jej ożywieniu po wyjści z otchłani. Ap. 14:12 zwraca uwagę na sługę wiernego i rozumnego, a w wierszu 13 na sługę złego. Następnie przychodzi Pan i rozpoczyna się żniwo Wieku Ewangelii, a później i żniwo świata. Taki porządek zdarzeń i występujących w nim uczestników jest zgodny z Łk. 12:37-47, a w odniesieniu do żniwa świata, Łk. 12:48.

Według tłumaczenia w Biblii Gdańskiej oni są nazwani błogosławionymi.

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
13. I (2532) usłyszałem (191) głos (5456) z (1537) nieba (3772), mówiący (3004) do mnie: Napisz (1125): Błogosławieni (3107) są odtąd (575_737) umarli (3498), którzy (3588) w (1722) Panu (2962) umierają (3498). Zaprawdę (281) mówi (3004) Duch (4151) im, aby (2443) odpoczywali (373) od (1537) prac (2873) swoich (848), a (1063) uczynki (2041) ich (848) idą (2064) za (3326) nimi (846).


Natomiast według tłumaczenia na podstawie Konkordancji Stronga oni są tymi nowobogackimi, którzy ciągną zyski z pobożności innych, 1Tym. 6:5

Na podst Konkord. Stronga z nr
13. I (2532) usłyszałem (191) głos (5456) z (1537) nieba (3772), mówiący (3004): Napisz (1125): Umarli (3498) w (1722) Panu (2962) umierający (3498), to (3588) zamożni (3107) od (575) niedawna (737). Zaprawdę (281) mają na myśli (3004) Ducha (4151), aby (2443) odpoczywać (373) od (1537) cierpienia (2873) samych siebie (848), ponieważ (1063) same (848) korzyści (2041) idą (2064) za (3326) tym (846).

Na podst. KS bez nr
13. I usłyszałem głos z nieba, mówiący: Napisz: Umarli w Panu umierający, to zamożni od niedawna. Zaprawdę mają na myśli Ducha, aby odpoczywać od cierpienia samych siebie, ponieważ same korzyści idą za tym.

Wcześniej była arystokratyczna warstwa społeczna wśród Żydów pod Zakonem. Natomiast w Wieku Ewangelii zaczęła się tworzyć nowa warstwa społeczna wśród Chrześcijan. Ona to zaczęła wywyższać się nad ubogich. To takich, którzy już stali się królami nad dziedzictwem Pańskim, upominał Ap. Paweł:

1 Kor. 4:6-8
Cytat:
6. A ja odniosłem to do siebie samego i do Apollosa przez wzgląd na was, bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano, żeby nikt z was nie wynosił się nad drugiego, stając po stronie jednego nauczyciela przeciwko drugiemu.
7. Bo któż ciebie wyróżnia? Albo co masz, czego nie otrzymałbyś? A jeśli otrzymałeś, czemu się chlubisz, jakobyś nie otrzymał?
8. Już jesteście nasyceni; już wzbogaciliście się; bez nas staliście się królami. I obyście byli królami, abyśmy i my wespół z wami królowali. (BW)


To oni w szczególny sposób wywyższali się nad innych, uważając, że Chrystus umarł, więc nie ma już takiego znaczenia stosowanie się do jego nauczania, ale zyski z tych, którzy w niego wierzą ciągną w sposób bardzo przebiegły. Wystarczyło coś dodać, coś pominąć:

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(26) Albowiem (1063) ilekroć (3740) byście (≠302) jedli (2068) ten (5126) chleb (740) i ten (-5124) kielich (4221) byście pili (4095), śmierć (2288) Pańską (2962) opowiadajcie (2605) (302 pominięte), ażby (891_3739) przyszedł (2064). 1Kor. 11:26


Jeżeli prawidłowe jest takie postępowanie jak u Koryntian i takie jak w BG tłumaczenie, to dlaczego upamiętnianie Ostatniej Wieczerzy ma znaczenie tylko do drugiej jego Obecności, niewidzialnej jego obecności? Wskazuje to, conajmniej na uchybienie w tłumaczeniu tekstu.

Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
(26) Jako że (1063), ilekroć (3740) nie (302) jecie (2068) tego (5126) chleba (740), nie (302) pijecie (4095) kielicha (4221); Zapowiadacie (2605) Pańską (2962) karę śmierci (2288), aż (891) ona (3739) przyjdzie (2064).


Na podst. KS bez nr
(26) Jako że, ilekroć nie jecie tego chleba, nie pijecie kielicha; Zapowiadacie Pańską karę śmierci, aż ona przyjdzie.

W niektórych przypadkach, wystarczy nawet zmiana jednej litery, aby osiągnąć odwrotne znaczenie, np. w języku niemieckim "siegen" znaczy "wygrana", a "regen" znaczy "padać" (przegrywać, przegrana). Wystarczy zmienić tylko jedną literę, "S" na "R".

Apokalipsa 14:13-18


W wierszu 14 i 16 określenie o numerze 1909 jest odpowiedniejsze podczas (podczas obłoku), zamiast obok obłoku. Jest napisane, że najpierw przyjdzie w obłokach, a dopiro później ujrzy go wszelkie oko.

Apokalipsa 14:18-20
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2019-01-26, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14