FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CZY LOGOS BOŻY TO JEZUS SYN BOŻY W CIELE?
Autor Wiadomość
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7152
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5424/7220
 75%
EXP: 97/373
 26%
Wysłany: 2020-05-16, 09:50   

Henryk Suchecki napisał/a:
Niebo to stan usprawiedliwienia ducha.


Poczytajmy lepiej Słowo Boże:
Iz 66:1 wuj "To mówi Pan: Niebo stolicą moją, a ziemia podnóżkiem nóg moich: co to za Dom, którymi zbudujecie, a co to za miejsce odpoczywania mego?"
Mt 5:34 wuj " A ja wam powiadam, abyście zgoła nie przysięgali: ani na niebo, bo jest stolicą Bożą:"
Niebo, gdzie przebywa Bóg, to nie chmury w których latają ptaszki i samoloty.
To nawet nie kosmos z planetami i gwiazdami. To miejsce poza naszą materią, a jednak nie jest to próżnia.
Cytat:
Jeśli ktoś nie mieszka w Niebie teraz, to dlaczego by miał w nim mieszkać po śmierci??
Bo tak sobie zażyczył Stwórca.
J 14:3 lub "Gdy zaś pójdę i przygotuję wam miejsce, znów przyjdę i zabiorę was do siebie, abyście byli tam, gdzie i Ja jestem."
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 967
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 50/83
 60%
Wysłany: 2020-05-16, 20:58   

J 14:3 lub "Gdy zaś pójdę i przygotuję wam miejsce, znów przyjdę i zabiorę was do siebie, abyście byli tam, gdzie i Ja jestem."
Cóż gdy Pan Jezus umarł to nie jest ten moment w których to został przygotowany tron inaczej miejsce zgodnie z tym słowem Temu, kto zwycięży, pozwolę zasiąść ze mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem wraz z moim Ojcem na Jego tronie.
A czy te słowa Pana Jezusa Oto stanąłem u drzwi i pukam; jeśli ktoś usłyszy mój głos i otworzy drzwi, wstąpię do niego i będę z nim ucztował, a on ze mną.które wypowiedział po swoim zmartwychwstaniu nie są czasem kierowane do ludzi tego świata, umarłych duchowo??.
Umarli myślą że Życie zaczyna się po śmierci
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 967
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 50/83
 60%
Wysłany: 2020-05-17, 09:35   

Właśnie te słowa z ewangelii Jana są o ludziach, którzy ze śmierci duchowej przeszli do Życia w Panu Jezusie . Ten fakt Jan ponownie opisuje w Apokalipsie tymi słowy Pozostali spośród umarłych nie ożyli aż do dopełnienia się tysiąca lat. To jest pierwsze zmartwychwstanie. Ożyli oni i panowali z Chrystusem przez tysiąc lat Wszyscy którzy są w śmierci tych słów nie mogą zrozumieć. To tak jak Mesjasz mówił Żydom o chlebie Życia, Reakcja ich była taka sama jak ludzi dzisiaj
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-17, 10:30   Post 1 - Odpowiedź dla "Zibii2".

Post nr 1
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5459#111926
Wątek ten „CZY LOGOS BOŻY TO JEZUS SYN BOŻY W CIELE?” ( http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5459 ), założyłem w związku z dyskusjami, toczącymi się w szczególności na tym forum, w których uczestniczyłem, lub w innych, które założyłem pod ich wpływem i innymi rozważaniami. Bardzo duże znaczenie w ukształtowaniu, danego mi poglądu miał udział w dyskusji, w której była rozpatrywana wypowiedź Pana Jezusa, zapisana w J. 8:57. Ostatnio pod jej wpływem założyłem wątki:
1. Z kim rozmawiał Pan Jezus?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4988
2. W jakim znaczeniu Jezus wcześniej niż Abraham?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=4999
3. O jakim sławieniu mówił Chrystus?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5405
4. Czy Logos Boży to Jezus Syn Boży w ciele?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5459

Uczestnicząc w innych i swoich wątkach, dotyczących kwestii Logosa i Pana Jezusa (Jehoszua), stopniowo wyznaję pogląd, który jest odmienny od tych, które powstały na podstawie dostępnych nam Przekładów Biblii. Można zauważyć, że stanowią one podstawę do tworzenia różnych abstrakcyjnych i bardzo sprzecznych z sobą poglądów. Nie pozwalają na zbudowanie jednego, konstruktywnego poglądu teologicznego, monoteistycznego, który by był w stanie sprostać dążeniom poznawczym człowieka wiary i zapewnić pokój Chrystusowy (J. 14:27) między ludźmi na świecie.

Toczące się dyskusje w Realu i w Wirtualu bardzo wyraźnie uwidaczniają manipulacje, zawarte w tłumaczeniach, dostępnych nam wielu różnych przekładów Biblii. Dlaczego jest ich tak wiele i nadal powstają. Przez wskazywanie na możliwość różnej interpretacji w sprawie rozważanego poglądu o Logosie (Słowie), świadczą o dokonanych manipulacjach tekstu, dla określonych celów trynitarzy. Wynika z tego, że w Słowie Bożym są miejsca, w których przez dokonanie niewielkich zmian (dodanie, odjęcie, lub zamienienie słowa) można nadać im odmienny, a nawet przeciwny sens w stosunku do prawdziwego (jak w oryginalnym tekście), ale i z tego, że są w nim też miejsca, w których tak łatwo tych zmian dokonać nie można. Z powodu tego, toczące się dyskusje najczęściej są jakby „dziecięcym” przekomarzaniem się, na co zwrócił uwagę sam Pan Jezus (Jehoszua). Jego słowa z Mt. 11:19 o treści: „I została usprawiedliwiona mądrość na podstawie swoich uczynków” można tu odpowiednio zastosować tak: I usprawiedliwione są poglądy ich na podstawie nauczania, według zmanipulowanych, dostępnych tłumaczeń w ich Przekładach Biblii. Konkordancja Stronga w dużym stopniu, pomaga w rozwikłaniu tych kwestii spornych i jak wierzę w ukształtowaniu jednolitego poglądu w kwestii Logosa.

To, co mi jest dane zrozumieć na powyższej podstawie i przez udział w toczących się dyskusjach, sprowadza się do tego, że POCZĄTEK z Rdz. 1:1 i J. 1:1 jest ten sam. Obejmuje on cały tydzień stwarzania, włącznie z sabatem Bożym, który nadal trwa i go kończy. W tym czasie jest wypowiadane Słowo Boże, które w ten sposób jest alfą (początkiem) i omegą (końcem) stworzenia Bożego, Ap. 1:17; 3:14. Przyjmując do serca miłość Prawdy Słowa Bożego, otrzymujemy łaskę jednoczesnego wejrzenia w POCZĄTEK i Koniec stworzenia Bożego. Tak jak początek i koniec ziemi, dla danego jej mieszkańca jest w tym miejscu, w którym on się znajduje, tak wgląd w POCZĄTEK i Koniec stworzenia Bożego, znajduje się w człowieku wiary, dzięki przyjęciu miłości Prawdy. Tak więc nawet jeżeli przyjmiemy, że Początek z J. 1:1, odnosi się do czasu działalności Pana Jezusa, to ten mieści się w POCZĄTKU z Rdz. 1:1. Jednak treść J. 1:9-11 może wtedy wskazywać na podwójne zastosowanie.

J.1:9. Prawdziwa światłość, która była, przyszła oświecić każdego człowieka na świecie.
10. Na świecie była; z powodu tego samego świata się pojawiła; świat tej samej nie uznał.
11. Względem swoich własnych przyszła; swoi właśni tej samej nie przyjęli. KS


Prawdziwa światłość[/color] - Światłość jest doskonałym życiem, które jest w Logosie (Słowie) w czasie do stworzenia człowieka na obraz Boży (Rdz. 1:27) i w czasie czynienia go w sabat Boży na podobieństwo Boże, Rdz. 5:1,2; 1Pio. 1:18-20; Efz. 1:4 (teksty o NS). Treść J. 1:12, wskazuje na „dokonywanie się” (1096) w tej światłości Nowego Stworzenia, poczynając od synów pierworodnych. Dokonywanie to następuje w stanie łonowym w ST i radości na łonie Ojca w NT. W tej światłości żył, nauczał i działał Pan Jezus, realizując dzieło Nowego Stworzenia, (teksty o NS):
12. Znowu im rzekł Jezus, mówiąc: Ja żyję światłością świata; naśladujcie mię, nie chodźcie w ciemności, ale miejcie światłość żywota. J. 8:12 KS

Człowiek stworzony na obraz Boży (Rdz. 1:27), posiadał coś z tego rodzaju światłości (otrzymał znajomość dobrego i złego przez informację, Rdz. 2:16,17), co oznacza, że światłość ta na świecie była. Jednak człowiek upadł przez grzech, co oznacza, że swoi, czyli on po upadku i jego potomkowie (tak Żydzi pod zakonem Synaju, jak i poganie pod zakonem natury) w czasie cielesnej obecności Pana Jezusa, tej światłości nie uznali, 1Kor. 2:7,8. Oświecanie człowieka jest procesem w skład którego wchodzi, przekonanie świata o: grzechu, sprawiedliwości i sądzie, J. 16:7-11.

BÓG wszystko uczynił za pośrednictwem swojego Logosa, w którym światłość jest życiem, życiem wiecznym. Tylko ta światłość dla stworzenia, bezpośrednio z niego pochodzi, a wszystko inne staje się prawdziwe tylko pod wpływem jej oddziaływania. Z tego powodu wszystko to, co jest prawdziwe jest jej własnością, tzn. Logosa, w którym ona jest. Poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi, J. 8:32,40. Znaczy to, że przyszła do swej własności, ale swoi w ogólności, czyli Żydzi i poganie jej nie przyjęli. Nie przyjęli życia - światłości zawartej w Logosie, która przez wieki tysiącleci była głoszona przez aniołów (posłańców) BOŻYCH, czyli przez bohaterów wiary, proroków, Żyd, 2:2; 2Pio. 1:19.

Pismo Święte naucza o Logosie Bożym, Chrystusowym, Ewangelii i innych, ale jest to, jakby drzewo Prawdy, czy rzeka Prawdy. Wszystko pochodzi z tego samego, najogólniej pojmowanego bytu stwarzanego (Makro), a w ostateczności z BOGA – Stwórcy, Żyd. 2:11; Dz. 17:26-28. Logos, który jest w tej skali w BOGU, ten w skali mikro (ziemskiej) jest w Chrystusie (Głowa i Ciało, 2Kor. 5:16-21).

Konkordancja Stronga w dużym stopniu, pomaga w rozwikłaniu tych kwestii spornych i jak wierzę w ukształtowaniu jednolitego poglądu w kwestii Logosa, a którą tak obszernie przedstawił „Zibii2”.
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5459#111926
Do tej tak rozległej kwestii, tak jak mi jest dane, odniosę się w kolejnych postach tego wątku.
I. DĄŻENIE DO TRYNITARIANIZMU – dążenie do niego jako przejaw odstępstwa od wiary, raz świętym danej jest tworzeniem Babilonu Wielkiego (wielkie zamieszanie). Ten teologiczny pogląd jest biciem współsług i upijaniem wszystkich zwiedzionych przez króla Szeszaku (złego sługę), Łk. 12:45;
II. ODSTĘPSTWO OD WIARY I WOJNA NA NIEBIE
1. Patrypasjanizm
2. Modalizm
3. Unitarianizm
4. Pogląd Orygenesa
- trzy hipostazy (osób): Ojca, Syna i Ducha Świętego.
5. Arianizm
III. MONOTEIZM
IV. PALENIE KĄKOLU – król Szeszaku pije ostatni, Jer. 51:7; 25:1,15-17, 26-29; Ap. 17:1-5; 18:1-8
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-17, 16:50   

nike napisał/a:
Ew. Jana 3:13 zawiera taką myśl: .A nikt nie wstąpił do nieba, tylko ten, który zstąpił z nieba, Syn człowieczy..
Bezpośrednie stwierdzenie w drugiej części tego wersetu dowodzi, że nasz Pan mieszkał w niebie, zanim zamieszkał na ziemi; werset ten potwierdza także, że do tego czasu był On jedyną ludzką istotą, która kiedykolwiek była w niebie . mieszkaniu Boga.
Tok myśli w kontekście w.13 dowodzi tego samego: Jezus mówił o niebiańskich rzeczach, których Nikodem nie mógł zrozumieć. Jezus zapewnia go zatem, że będzie musiał przyjąć Jego nauki jako wiarygodnego świadka, który mówi o tym, co widział (w.11), tzn. w przedludzkim stanie, gdy mieszkał w niebie. Na dowód tego, że widział to, w w.13 Jezus wykazuje, że poprzednio mieszkał w niebie i że do tego czasu nie uczyniła tego żadna inna ludzka istota.


Skoro w J. 3:13 dwa razy jest użyte określenie nr 2597, oznaczające: zejść z góry na dół; siąść, wysiąść; spływać, więc na jakiej podstawie może on odnosić się do wstępowania do nieba. Poza tym Pan Jezus w J. 3:8, 11-13 mówi o tym, że nie jest wiadomo, dlaczego wiatr przychodzi i w jaki sposób idzie naprzód. W ten sposób wskazuje, że taką osobą jest każdy, spłodzony z powodu Ducha (w. 8). Następnie powiedział, że o tym, znają według nieba i o tym, co im, zjawia się w widzeniu w tym Duchu, tacy świadczą, ale bez przyjęcia tego przez Żydów (w. 11). Dalej zaznaczył, że jeżeli on przemawia duchem ziemskim, to nie wierzą, więc jak uwierzą, jeżeliby przemówił Duchem niebieskim (w. 12). Ważne przy tym jest to, że w tej mowie użył najpierw określeń w liczbie mnogiej, a przy tym określenia nr 1080, które odnosi się tak do spłodzenia, jak i do zrodzenia. W takim przypadku mógł je odnieść do Jana Chrzciciela i siebie. Jednak już w wierszu 12 powiedział tylko w liczbie pojedynczej, czyli o sobie.

W związku z powyższym teksty z J. 3:13 i 6:62,63 odczytuje następująco:

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wstąpił (2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który zstąpił (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772).

Jana 6:62,63
(62) Cóż (3767), gdybyście (1437) ujrzeli (2334) Syna (5207) człowieczego (444) wstępującego (305), gdzie (3699) był (2258) pierwej (4386)?
(63) Duch (4151) jest (2076), który ożywia (2227), ciało (4561) nic (3762) nie (3756) pomaga (5623); słowa (4487), które (3739) ja (1473) wam (5213) mówię (2980), duch (4151) są (2076) i żywot (2222) są (2076).


Na podst Konkord. Stronga (KS) z nr
Kod:
J. 3:13. Więc (2532) nikt (3762) zszedł z góry na dół (2597) względem (1519) nieba (3772), lecz tylko (1508) Syn (5207) człowieczy (444), schodzi z góry na dół (2597) z powodu (1537) nieba. (3772),   

Jana 6:62,63
(62) Otóż (3767), na wypadek gdybyście (1437), gdziekolwiek (3699) byli (2258), pojmujcie (2334) Syna (5207) człowieczego (444), wstępującego (305) po raz pierwszy (4386)?
(63) Duchem (4151) jest (2076), ożywia (2227); ciało (4561) nic (3762) nie (3756) pomaga (5623); słowo(4487), które (3739) ja (1473) wam (5213) opowiadam (2980), jest (2076) duchem (4151), jest (2076) życiem (2222).


Na podst. KS bez nr
J. 3:13. Więc nikt zszedł z góry na dół względem nieba, lecz tylko Syn człowieczy, schodzi z góry na dół z powodu nieba.

Jana 6:62,63
(62) Otóż, na wypadek gdybyście, gdziekolwiek byli, pojmujcie Syna człowieczego, wstępującego po raz pierwszy?
(63) Duchem jest, ożywia; ciało nic nie pomaga; słowo, które ja wam opowiadam, jest duchem, jest życiem.


Określenie Syn człowieczy ma znaczenie duchowe, więc odnosi się do Pana Jezusa (Głowa) i jego Świątyni (Ciało). Takie tłumaczenie jest zgodne z treścią 1Kor. 15:45, według Konkordancji Stronga:
Najpierw stał się świat (od Rdz. 1:3-5; 2:7 do Rdz. 1:27) Adama (człowiek na obraz Boży), według duszy żywej (Rdz. 2:7), a ostatnio Adama (Rdz. 5:1,2; 1Pio. 1:18-20; Efz. 1:4) według ducha ożywiającego, 1Kor. 15:45; J. 6:62,63
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7152
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5424/7220
 75%
EXP: 97/373
 26%
Wysłany: 2020-05-17, 17:18   

[quote="Pokoja"]
W związku z powyższym teksty z J. 3:13 i 6:62,63 odczytuje następująco:

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wstąpił (2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który zstąpił (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772).

A co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772). ?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-17, 17:19   

Henryk napisał/a:
Zibi2 napisał/a:
Już pisałem że Pan Jezus zstąpił z nieba po śmierci aby się pokazać ludziom a tuż przed zmartwychwstaniem.

zmartwychwstanie nastąpiło nie w ciele, ale w duchu.
1P 3:18-19 bw "Gdyż i Chrystus raz za grzechy cierpiał, sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby was przywieść do Boga; w ciele wprawdzie poniósł śmierć, lecz w duchu został przywrócony życiu. (19) W nim też poszedł i zwiastował duchom będącym w więzieniu,"
Nastąpiło to dopiero trzeciego dnia!


Ten tekst z uwzględnieniem Konkordancji Stronga, zawiera trochę inne przesłanie:

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
18. Bo (3754) i Chrystus (5547) raz (530) za (4012) grzechy (266) cierpiał (3958), sprawiedliwy (1342) za (5228) niesprawiedliwych (94), aby (2443) nas (2248) przywiódł (4317) do Boga (2316), umartwiony będąc (2289) ciałem (4561), ale ożywiony (2227) duchem (4151);
19. Przez (1722) którego (3739) i tym duchom (4151), którzy są w (1722) więzieniu (5438), przyszedłszy (4198) kazał (2784).
20. Którzy niekiedy (4218) nieposłuszni byli (544), gdy (3753) *raz (-530) oczekiwała (-1551) Boża (2316) cierpliwość (3115) za (1722) dni (2250) Noego (3575), kiedy korab (2787) gotowano (2680), w (1519) którym (3739) mało (3641) (to jest (5123) ośm (3638) dusz (5590) zachowane są (1295) w (1223) wodzie (5204).


Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
18. Bo (3754) Chrystus (5547) jeden raz (530) za (4012) grzechy (266) cierpiał (3958), sprawiedliwy (1342) z powodu (5228) niesprawiedliwych (94), aby (2443) nas (2248) przyprowadzić do (4317) Boga (2316), uśmiercił (2289) ciało (4561), ożywiając (2227) ducha (4151);   
19. W (1722) którym (3739) wyprawiamy się (4198) głosić (2784), duchom (4151) w (1722) więzieniu (5438).
20. Kiedykolwiek (4218) nie wierzą (544) co do (1519) cierpliwości (3115) Bożej (2316)  oczekującej żarliwie (553) za (1722) dni (2250) Noego (3575), gdy (3753) korab (2787) zbudowano (2680); Ten (3739) z powodu (1223) wody (5204) mało (3641) dusz (5590) ocalił (1295), to jest (5123) osiem (3638).


Na podst. KS bez nr
18. Bo Chrystus jeden raz za grzechy cierpiał, sprawiedliwy z powodu niesprawiedliwych, aby nas przyprowadzić do Boga, uśmiercił ciało, ożywiając ducha;
19. W którym wyprawiamy się głosić, duchom w więzieniu.
20. Kiedykolwiek nie wierzą co do cierpliwości Bożej oczekującej żarliwie za dni Noego, gdy korab zbudowano; Ten z powodu wody mało dusz ocalił, to jest osiem.


uśmiercił ciało, ożywiając ducha - odnosi się to do rzeczywistości opisanej w 2Kor. 5:16-21

głosić, duchom w więzieniu - przykład takiego głoszenia jest opisany w Dz. 16:16-21. Dziewczyna mająca ducha wieszczego, służyła panom swoim, którzy byli zorganizowani, według ducha zysku z bałwochwalstwa.

Kiedykolwiek nie wierzą co do cierpliwości Bożej oczekującej żarliwie za dni Noego - dotyczy to czasów współczesnych Apostołom i odnosi się do tych, którzy nie wierzyli w to, że odwlekanie się kary, tak jak przed potopem nie oznacza głoszenia o fikcyjnie grożącym niebezpieczeństwie, lecz o realnym.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-19, 22:37   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:

W związku z powyższym teksty z J. 3:13 i 6:62,63 odczytuje następująco:

Kod:
J. 3:13. Więc (2532) nikt (3762) zszedł z góry na dół (2597) względem (1519) nieba (3772), lecz tylko (1508) Syn (5207) człowieczy (444), schodzi z góry na dół (2597) z powodu (1537) nieba. (3772), KS

13. Więc nikt zszedł z góry na dół względem nieba, lecz tylko Syn człowieczy, schodzi z góry na dół z powodu nieba. KS

A co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772). ?


Końcowa fraza jest dodana, więc z Twojej wersji, pozostaje tak:

J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444),


A możesz podać jakiś logiczny przykład wysiadania do góry?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-20, 22:05   Post nr 2 - Odpowiedź dla "Zibii2"

Odnosząc się do rozległej treści powyższego postu "Zibii2", ustosunkowałem się poniżej do poglądów w nim przedstawionych. Uczyniłem to według porządku tego postu, ale i według zasady, że król Szeszaku upija pierwszy, a pije ostatni.

I. DĄŻENIE DO TRYNITARIANIZMU

1 Kor. 8:5-6
Cytat:
5. Bo chociaż nawet są tak zwani bogowie, czy to na niebie, czy na ziemi, i dlatego jest wielu bogów i wielu panów,
6. Wszakże dla nas istnieje tylko jeden Bóg Ojciec, z którego pochodzi wszystko i dla którego istniejemy, i jeden Pan, Jezus Chrystus, przez którego wszystko istnieje i przez którego my także istniejemy. (BW)


5. Bo jeśli nawet, czy na niebie, czy na ziemi są nazwani bogami: [jak gdyby są: wielcy bogowie, wielcy panowie.]
6. Ale my z jednego Boga Ojca, którego wszystko, my dla niego; przez jednego Pana Jezusa Chrystusa, przez którego wszystko, my temu samemu.
1Kor. 8:5,6 KS

Duch Świętego Boga Ojca (DŚBO) nie może być osobą, ponieważ:
1. Nie ma imienia;
2. Formuła w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego, została dopisana, aby zasugerować, że ma jakieś imię, chociaż jest nieznane. Formuła ta jest zmową milczenia, więc powoduje wielkie zamieszanie, aż do dnia dzisiejszego. Chrztu udzielano, dla sławienia Ojca i Syna. Jak "ateistę", oseska można ochrzcić (pokropić), dla sławienia Ojca i Syna? W związku z tym zmówiono się, że określenie NT nr 3686 – nazwa, miano, imię; sława
zawsze musi być tłumaczone przez "imię", a w Mt. 28:19 "w imię", chociaż określenia nr 1519 tam uzytego nie można tłumaczyć na "w", ale przez "dla"można;
"Idźcie i czyńcie uczniami wszystkie narody w moim imieniu, ucząc ich przestrzegać to, co wam rozkazałem."
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf
Nawet forma wersetów jest dziwnie oddana. W Mt. 28:18 jest: Dana jest mi …
W Mt. 28:20 jest: Jestem z wami [...]
Dlaczego więc w Mt. 28:19 jest "w imię" i Syna [...] a nie w imię Ojca i moje [...] Już samo to wskazuje na manipulację dokonaną w tekście, dla celów trynitarnych.

3. DŚBO był pocieszycielem od Ojca, ale nie pozdrawiał, jak Ojciec Jezusa Chrystusa;
4. Nie modlono się do niego, tak jak do Ojca i do Syna;
5. Ap. Paweł w 1Kor. 8:5,6 napisał, że mamy tylko jednego Boga Ojca i jednego Pana, czyli jego Syna, Jezusa Chrystusa;
6. Trynitarze ponaginali różne teksty, aby podeprzeć swoje dywagacyjne dogmaty, że DŚBO ma cechy osobowe; W odniesieniu do BOGA, jako Absolutu, być Duchem, oznacza jednocześnie mieć ducha, więc to, co może sugerować, że Duch ma cechy osoby, odnosi się w istocie rzeczy do Boga Ojca, Stworzyciela nieba i ziemi.
7. Nie można zgasić osoby boskiej, a jest napisane, że DŚBO można zgasić.

Ignorowanie tych przesłanek Słowa Bożego, przeczących dogmatowi o tajemnicy Trójcy, wynikło z dążenia do prostszego sposobu odmiany poglądu świata pogańskiego (uznawanie trójcy bogów i politeizm) na jakby Chrystusowy, a w rzeczywistości na chrześcijański, doprowadziło do wytworzenia wielkiego zamieszania, które w Apokalipsie Słowa Bożego jest nazwane Babilonem Wielkim. Dążenie to wynikło z uległości według trzech pokus (byt, władza i sława), którym Pan Jezus, został poddany przez Szatana, czyli ówczesną władzę Rzymu, dominującą w prowincji Syryjsko - Judejskiej. Przeszedł tą próbę zwycięsko, dlatego pomimo faktu, że był Żydem, czyli z narodu bez suwerenności, to jednak otrzymał prawo, dla prowadzenia umoralniającej, religijnej działalności, której w ówczesnym czasie ("Złoty wiek Rzymu") bardzo potrzebowało społeczeństwo i Imperium Rzymu. Poglądy opisane w poście „Zibii2”, wskazują na rozwój i ścieranie się dwóch przeciwstawnych dążeń interpretacyjnych. Ujawnia się w nich dążenie do łatwego zbliżenia z światem pogańskim i dążenie do przeciwstawienia się temu. Dzieje się to według zasady, że: "Król Szeszaku upija pierwszy, a pije ostatni".
Król Szeszaku upija pierwszy, a pije ostatni - Dlaczego?
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=3468
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2020-05-20, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-21, 22:03   

Pokoja napisał/a:
Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:

W związku z powyższym teksty z J. 3:13 i 6:62,63 odczytuje następująco:

Kod:
J. 3:13. Więc (2532) nikt (3762) zszedł z góry na dół (2597) względem (1519) nieba (3772), lecz tylko (1508) Syn (5207) człowieczy (444), schodzi z góry na dół (2597) z powodu (1537) nieba. (3772), KS

13. Więc nikt zszedł z góry na dół względem nieba, lecz tylko Syn człowieczy, schodzi z góry na dół z powodu nieba. KS

A co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772). ?


Końcowa fraza jest dodana, więc z Twojej wersji, pozostaje tak:

J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444),


A możesz podać jakiś logiczny przykład wysiadania do góry?


Jeżeli brak odpowiedzi oznacza, że nie możesz znaleźć przykładu na wysiadanie do góry, to być może już wiesz

Henryk napisał/a:
... co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:
jak sugerujesz
http://biblos.feen.pl/vie...p=112012#112012
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 481 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7152
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5424/7220
 75%
EXP: 97/373
 26%
Wysłany: 2020-05-22, 07:01   

Pokoja napisał/a:
Jeżeli brak odpowiedzi oznacza, że nie możesz znaleźć przykładu na wysiadanie do góry, to być może już wiesz

Cieszę się, że zauważyłeś brak logiki w dowolnym podstawianiu słów w tekście, choć samo tłumaczenie tego słowa jest właściwe.
Nie wiem w jaki jeszcze sposób unaocznić Tobie, że postępujesz podobnie.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-22, 14:28   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:

W związku z powyższym teksty z J. 3:13 i 6:62,63 odczytuje następująco:

Kod:
J. 3:13. Więc (2532) nikt (3762) zszedł z góry na dół (2597) względem (1519) nieba (3772), lecz tylko (1508) Syn (5207) człowieczy (444), schodzi z góry na dół (2597) z powodu (1537) nieba. (3772), KS

13. Więc nikt zszedł z góry na dół względem nieba, lecz tylko Syn człowieczy, schodzi z góry na dół z powodu nieba. KS

A co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), który (-3588) jest (-5607) w (-1722) niebie (-3772). ?


Końcowa fraza jest dodana, więc z Twojej wersji, pozostaje tak:

J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444),


A możesz podać jakiś logiczny przykład wysiadania do góry?


Jeżeli brak odpowiedzi oznacza, że nie możesz znaleźć przykładu na wysiadanie do góry, to być może już wiesz

Henryk napisał/a:
... co stoi na przeszkodzie, aby odczytać tak:

jak sugerujesz
http://biblos.feen.pl/vie...p=112012#112012


Cieszę się, że zauważyłeś brak logiki w dowolnym podstawianiu słów w tekście, choć samo tłumaczenie tego słowa jest właściwe.
Nie wiem w jaki jeszcze sposób unaocznić Tobie, że postępujesz podobnie.


Skoro potrzebujesz jaśniej, to proszę:

Jeżeli brak odpowiedzi oznacza, że nie możesz znaleźć przykładu na wysiadanie do góry, to być może już wiesz (rozumiesz), co stoi na przeszkodzie, aby J. 3:13 odczytać tak jak sugerujesz, czyli tak:

Cytat:
J. 3:13. A (2532) nikt nie (3762) wysiadł(2597) do (1519) nieba (3772), tylko (1508) ten, który wysiadł (2597) z (1537) nieba (3772), Syn (5207) człowieczy (444), [... fraza dodana przez trynitarzy, a nie przez rzetelnych Badaczy Pisma Świętego, Dz. 17:11)


Jeżeli podasz logiczny przykład wysiadania z czegoś, wprost do góry, to sie okaże, czy tak dowolnie używam słów ja, czy TY.

Łatwo jest sprawdzić, w jaki sposób jest tłumaczone określenie nr 2597. Jest tylko jeden wyjątek w dodatku nagięty do naszego potocznego języka, który być może nie uwzglednia topografi terenu wokół sadzawki Betezda.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-24, 16:16   Post nr 3 - Odpowiedź dla Zibi2

Post nr 3
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=5459#111926
II. ODSTĘPSTWO OD WIARY I WOJNA NA NIEBIE

Odstępstwo od wiary, raz świętym danej, przejawiało się w postaci walki, tzw. "Wojny na niebie" między władzami pogańskiego Rzymu, a władzami chrześcijańskiego Rzymu. W istocie rzeczy, walka ta przejawiała się w postaci tworzonymi kolejno, przeciwstawnych poglądówi teologicznych w zakresie pojmowania Boga Ojca, Syna i Ducha Świętego, Jednym z takich pogladów był Patrypasjonizm.

1. PATRYPASJONIZM

Istotą Patrypasjonizmu było to, że Ojciec z Synem byli jedno co co postaci.
Nawet gdyby ewentualnie uznać Pana Jezusa za Przedwiecznego Logosa, to identyczności Boga i Logosa (Słowa) z J. 1:1-3 nie można opierać na tekście z Jana 10:30 "ja i Ojciec jedno jesteśmy", ponieważ Pan Jezus się modlił, aby członkowie jego Świątyni byli jedno (jednomyślni), tak jak oni (Bóg Ojciec i Syn). W takim przypadku przez pogląd ten, tworzy się politeizm. BÓG Ojciec mógł jednak odczuwać cierpienia zadawane swojemu Synowi, podobnie jak on może odczuwać to, co jest czynione, lub nie uczynione jednemu z tych najmniejszych, którzy wierzą w niego, Mt. 25:33-45.

Pomijając powyższe można zauważyć, że Logos (jako Bóg) z Prologu (J. 1:18) nie może być tożsamy z BOGIEM Stworzycielem, J. 1:1,2. Logos z Prologu jest raczej Bogiem na łonie BOGA, a nie obok niego. Z racji tej, że Ewangelia Jana była spisana po Dniu Pięćdziesiątnicy (po wniebowstąpieniu Pana Jezusa), więc treść J. 1:18 można odnieść do tego czasu. Przed śmiercią powiedział, że nie zna dnia i godziny, a po zmartwychwstaniu powiedział: „Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi”, Mt. 28:18. W „Dekalogu” jest zakazane: Nie będziesz miał innych Bogów obok mnie. Inni obok, to mogą być tylko fałszywi, urojeni, czy pozorni, jak czyjś obraz w zwierciadle, a nie faktyczna jego osoba. Natomiast sam Pan Jezus powiedział, że: Bogami są ci, do których doszło Słowo (Logos) Boże, J. 10:34-38. Jego też doszedł Logos Boży, dlatego twierdził, że jest Synem Bożym, J. 10:34-36. W związku z powyższym wierzę, że na ziemi przed BOGIEM, Pan Jezus był jak Logos przed królem. Ponieważ doszło go Słowo Boże i głosił je przed ludem, więc także jako osoba był jakby Logosem, chociaż nigdzie wprost nie jest tak nazwany. Podobnie nigdzie wprost za życia nie jest nazwany Immanuelem, Mt. 1:23.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-05-25, 22:59   ŻYCIE DUCHOWE W CHRYST. PRZEZ JEZUSA CHRYST., 2Kor. 5:16-21

Filipian 2:1-8a)


Filipian 2:8b)-12


Objaśnienia cd.
http://biblos.feen.pl/vie...p=110028#110028

Treść Filipian 2:1-12 na podstawie Konkordancji Stronga i komentarz:

ŻYCIE DUCHOWE W CHRYSTUSIE PRZEZ JEZUSA CHRYSTUSA, 2Kor. 5:16-21

1. Skoro w Chrystusie, więc kto pocieszeniem? Jeśli ktoś uciechą miłości, jeśli ktoś społecznością ducha, jeśli ktoś wnętrznością współczucia,
- Pocieszeniem w Chrystusie jest ten, kto skutkuje:
a) uciechą miłości;
b) społecznością ducha;
c) wnętrznością współczucia.

2. Napełnijcie mnie radością, aby tą samą dobrze znać; mając tą samą miłość, ten sam mając rozum, wzrośniecie duchowo;
- Można napełnić kogoś radością, tylko wtedy, gdy samemu się jej doświadczy w miłości i w zrozumieniu, zapewniającym wzrost duchowy.
Można ten sam (1520) mieć rozum (5426), dzięki odnowieniu (342) sposobu myślenia (3563) z partykularnego na społeczny, Rz. 12:1-5.

3. Nikt, aby nie próżnością przez karierowiczostwo, ale uniżonością siebie samego, jeden drugiemu przewodzi, wstawiając się za kimś.
4. Nie badajcie każdy drugiego, ale każdy siebie samego.

- Wzniesienie się do Boga (Alija), rozpoczyna się od doświadczenia siebie, dla dobra drugich.

5. Ten miejcie rozum między wami, jako że on przez Jezusa Chrystusa.
6. On, trafia się w kształcie Bożym; nie idzie na przedzie rabunku, będzie podobnym Bogu,
7. Wszakże słabnąc sami sobie, pojmujemy zmysłami rodzaj niewolnika ludzi, pojawia się podobieństwo;

- Wiersz 1 w zw. z wierszem 5, wskazują na rozróżnienie miedzy życiem w Chrystusie (byt zbiorowy, czyli duchowy), a sprawcą jego, którym jest Jezus Chrystus.

8. Skoro więc odkryliśmy postać człowieka, siebie samych czynimy skromnymi; stajemy się posłusznymi aż do śmierci, śmierci krzyżowej.
9. Toteż Bóg, sam wywyższy, on daruje imię, nad wszystkie imię;
10. Aby w czasie podziemnej sławy, wszelkie kolana żyjących na ziemi, zgięły się sprawom niebieskim, Jezusowym.
11. A wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus, Panem ku chwale Boga Ojca.

- Odkrycie postaci człowieka Jezusa Chrystusa, pobudza do naśladowania go, aż do śmierci, co Bóg nagrodzi w sposób szczególny. Czas podziemnej sławy obejmuje okres, w którym Nowe Stworzenie (Głowa i Ciało) jest uważane za umarłe, Ap. 11:8; Rz. 8:19-23.

12. Wobec tego, moi umiłowani! W miarę tego jak zawsze słuchacie, nie tylko w czasie obecności mojej, ale teraz znacznie więcej w czasie nieobecności mojej, z bojaźnią drżenia, zbawienie siebie samych uskuteczniajcie.
- Odpowiednikiem czasu podziemnej sławy Nowego Stworzenia jest czas nieobecności Ap. Pawła wśród Filipian.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 724 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6311
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4461/6115
 72%
EXP: 289/330
 87%
Wysłany: 2020-06-01, 23:00   CZAS PODZIEMNEJ SŁAWY

CZAS PODZIEMNEJ SŁAWY

Pokoja napisał/a:
Filipian 2:8. Skoro więc odkryliśmy postać człowieka, siebie samych czynimy skromnymi; stajemy się posłusznymi aż do śmierci, śmierci krzyżowej.
9. Toteż Bóg, sam wywyższy, on daruje imię, nad wszystkie imię;
10. Aby w czasie podziemnej (2709) sławy, wszelkie kolana żyjących na ziemi, zgięły się sprawom niebieskim, Jezusowym.
11. A wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus, Panem ku chwale Boga Ojca.
- Odkrycie postaci człowieka Jezusa Chrystusa, pobudza do naśladowania go, aż do śmierci, co Bóg nagrodzi w sposób szczególny. Czas podziemnej sławy obejmuje okres, w którym Nowe Stworzenie (Głowa i Ciało) jest uważane za umarłe, Ap. 11:8; Rz. 8:19-23.
.
12. Wobec tego, moi umiłowani! W miarę tego jak zawsze słuchacie, nie tylko w czasie obecności mojej, ale teraz znacznie więcej w czasie nieobecności mojej z bojaźnią drżenia, zbawienie siebie samych uskuteczniajcie.
- Odpowiednikiem czasu podziemnej sławy Nowego Stworzenia jest czas nieobecności Ap. Pawła wśród Filipian.


w czasie podziemnej sławy - dotyczy to najpierw okresu, dokładnie trzech dni i trzech nocy, gdy w miejscu grobowym, strzeżono ciała Syna człowieczego, aby nie upozorowano jego zmartwychwstania przez wykradzenie jego ciała z grobu. I to o tym okresie jest napisane w Mt. 12:40.

Cytat:
Mat. 12:40. Albowiem jak Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, tak i Syn Człowieczy będzie w łonie ziemi trzy dni i trzy noce. (BW)


Nie tyle dotyczy to łona ziemi, co serca świata:

40. Jako że Jonasz był w brzuchu wieloryba trzy dni i trzy noce, jakby w ten sposób, Syn człowieczy będzie w sercu świata trzy dni i trzy noce. KS

Trzy dni i trzy noce w sercu świata nie rozpoczęły się wraz z ukrzyżowaniem Pana Jezusa, lecz dopiero o świcie 15 Nisana (Sabat nadzwyczajny, ogłaszany zgodnie z nowiem księżyca) i trwały, aż do nocy 17 Nisana (sabat zwyczajny, zwoływany co siódmy dzień)

Cytat:
Mat. 27:62-66
62. Nazajutrz, czyli w dzień po święcie Przygotowania, zebrali się u Piłata przedniejsi arcykapłani i faryzeusze,
63. Mówiąc: Panie, przypomnieliśmy sobie, że ten zwodziciel jeszcze za życia powiedział: Po trzech dniach zmartwychwstanę.
64. Rozkaż więc zabezpieczyć grób aż do trzeciego dnia, żeby czasem uczniowie jego nie przyszli, nie ukradli go i nie powiedzieli ludowi: Powstał z martwych. I będzie ostatnie oszustwo gorsze niż pierwsze.
65. Rzekł im Piłat: Macie straż, idźcie, zabezpieczcie, jak umiecie.
66. Poszli więc i zabezpieczyli grób, pieczętując kamień i zaciągając straż.
(BW)


Z tekstu wynika, że wielkie obawy w sercu świata (Żydów, Rzymian i innych, Dz. 4:27) budziła zapowiedź Pana Jezusa, że zmartwychwstanie. Był to czas podziemnej jego sławy w najwęższym znaczeniu. W szerszym znaczeniu, wypełnia się na tych, którzy wierzą w niego. Co czyni się, lub nie czyni Tyma najmniejszym, to jemu się czyni, lub nie czyni, Mt. 25:31-46.

Inny okres niż trzy dni i trzy noce to 3,5 dnia, o których jest napisane w Ap. 11:8-11

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
(7) A (2532) gdy (3752) dokończą (5055) świadectwa (3141) swojego (848), bestia (2342), która występuje (305) z (1537) przepaści (12), stoczy (4160) z (1537) nimi (846) bitwę (4171), a (2532) zwycięży (3528) ich (846) i (2532) pobije (615) ich (846).
(8) A (2532) trupy (4430) ich (848) leżeć będą na (1909) ulicy (4113) miasta (4172) wielkiego (3173), które (3748) nazywają (2564) duchownie (4153) Sodomą (4670) i (2532) Egiptem (125), gdzie (3699) też (2532) Pan (2962) nasz (2257) ukrzyżowany (4717) jest.
(9) I (2532) widzieć (991) będą wiele ich z (1537) ludzi 2992), z pokolenia (5443) i (2532) z języków (1100), i (2532) z narodów (1484) trupy (4430) ich (848) przez półczwarta [(5140) (2532) (2255)] dnia (2250); ale (2532) trupów (4430) ich (848) nie (3756) dopuszczą (863) włożyć (5087) w (1519) groby (3418):
(10) Owszem (2532) mieszkający (2730) na (1909) ziemi (1093) radować się (5463) nad (1909) nimi (846) będą i (2532) weselić (2165); i (2532) poślą (3992) dary (1435) jedni drugim (240), iż (3754) ci (3778) dwaj (1417) prorocy (4396) dręczyli (928) mieszkających (2730) na (1909) ziemi (1093).
(11) A (2532) po (3326) półczwarta [(5140) (2532) (2255)] dnia (2250) duch (4151) żywota (2222) od (1537) Boga (2316) wstąpił (1525) w (1722) nich (846) i (2532) stanęli (2476) na (1909) nogach (4228) swoich (848), a (2532) bojaźń (5401) wielka (3173) przypadła (4098) na (1909) tych, którzy (3588) ich (846) widzieli (2334).
(12) Potem (2532) usłyszeli (191) głos (5456) wielki (3173) z (1537) nieba (3772), mówiący (3004) im (846): Wstąpcie (305) sam (5602)! I (2532) wstąpili (305) na (1519) niebo (3772) w (1722) obłoku (3507), i (2532) patrzyli (2334) na nich (846) nieprzyjaciele (2190) ich (848).


Na podst Konkord. Stronga z nr
Kod:
(7) A (2532) gdy (3752) dokończą (5055) świadectwa (3141) swojego (848), bestia (2342), wstępująca na serca (305) z powodu (1537) świata podziemnego (12), wywoła (4160) bitwę (4171) z (1537) tymi samymi (846), także (2532) zwyciężą (3528) a (2532) ona (846) zabije (615) ich (846).
(8) Nawet (2532) ulice (4113) trupów (4430), w duchu (4153) zuchwałej (3173) Sodomy (4670) i (2532) Egiptu (125), nazywają (2564) sobie (848) według (1909) obywateli (4172), gdzie (3699) także (2532) Pan (2962) nasz (2257), którego (3748) ukrzyżowano (4717).
(9) A (2532) trupów (4430) swoich (848) ludzi 2992) z (1537) pokoleń (5443) i (2532) języków (1100) i (2532) narodów (1484) wystrzegali się (991) trzy (5140) i (2532) pół (2255) dnia (2250); nawet (2532) trupom (4430) ich (848), włożonym (5087) do (1519) grobów (3418) nie (3756) darowali winy (863):
(10) A (2532) mieszkając (2730) na (1909) ziemi (1093) radowano się (5463) koło (1909) nich (846) i (2532) rozweselano (2165); więc (2532) posłano jako dar (3992) nawzajem (240), dlatego że (3754) mieszkając (2730) na (1909) ziemi (1093), próbowali (928) darów (1435) tych (3778) dwóch (1417) proroów (4396) .
(11) A (2532) po (3326) trzech (5140) i (2532) pół (2255) dniach (2250), z powodu (1537) tych samych (846), Bóg (2316) przybył (1525) duchem (4151) życia (2222), więc (2532) stanęli (2476) na (1909) nogach (4228) swoich (848), a (2532) wobec (1909) tych samych (846) bojaźń (5401) wielka (3173) padła (4098) na (1722) tych (3588) będących widzami (2334).
(12) Także (2532) pojęli (191) doniosły (3173) głos (5456) z (1537) nieba (3772), mówiący (3004) samym (846): Wstępujcie (305) tutaj (5602)! I (2532) w czasie (1722) obłoku (3507), względem (1519) nieba (3772) wstępowali na serca (305), a (2532) nieprzyjaciele (2190) ich (848) patrzyli na (2334) nich (846).


Na podst. KS bez nr i komentarz
Ap. 11:7 A gdy dokończą świadectwa swojego, bestia wstępująca na serca, z powodu świata podziemnego, wywoła bitwę z tymi samymi, także zwyciężą a ona zabije ich.
- Bestia występująca z morza (Ap. 13:1-5) w stanie z śmiertelną (czczoną) raną, panowała 42 miesiące. W tym czasie była jakby w świecie podziemnym czyli przepaści, a trudząc się z jej błędami, usiłowała z niej wyjść. Wychodząc z niej, bezskutecznie jak „Syzyf”, wywołała bitwę by walczyć z dwoma świadkami. Bitwa toczyła się nie wprost przeciwko nim, lecz jakby poza nimi, ale w taki sposób, aby godzić w nich. Przykładem takiej walki jest spór wyznawców przeciwstawnych poglądów, opartych na tych samych przekładach Biblii, ale zmanipulowanych do stanu abstrakcyjnego. Słowo Boże naucza, że każda sprawa powinna być oparta na zeznaniu dwóch, albo trzech świadków. W zmanipulowanym przekładzie trudno jest znaleźć dwa, albo trzy logiczne świadectwa, które by potwierdzały dany pogląd dywagacyjny. Dzięki temu nawet w takiej sytuacji, dwaj świadkowie zwyciężyli tak, jak i Chrystus Pan zwyciężył (J. 16:32,33), ale ona ich zabiła.

(8) Nawet ulice trupów, w duchu zuchwałej Sodomy i Egiptu, nazywają sobie według obywateli, gdzie także Pan nasz, którego ukrzyżowano.
- Pan Jezus powiedział do Żydów, że obłudnie budowali grobowce sprawiedliwym prorokom:
Cytat:
Mat. 23:29-36
29. Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy, że budujecie grobowce prorokom i zdobicie nagrobki sprawiedliwych,
30. I mówicie: Gdybyśmy żyli za dni ojców naszych, nie bylibyśmy ich wspólnikami w przelaniu krwi proroków.
31. A tak wystawiacie sobie świadectwo, że jesteście synami tych, którzy mordowali proroków.
32. Wy też dopełnijcie miary ojców waszych.
33. Węże! Plemię żmijowe! Jakże będziecie mogli ujść przed sądem ognia piekielnego?
34. Oto dlatego Ja posyłam do was proroków i mędrców, i uczonych w Piśmie, a z nich niektórych będziecie zabijać i krzyżować, innych znowu będziecie biczować w waszych synagogach i przepędzać z miasta do miasta.
35. Aby obciążyła was cała sprawiedliwa krew, przelana na ziemi - od krwi sprawiedliwego Abla aż do krwi Zachariasza, syna Barachiaszowego, którego zabiliście między świątynią a ołtarzem.
36. Zaprawdę powiadam wam, spadnie to wszystko na ten ród. (BW)


Bitwa była wywołana poza dwoma świadkami, aby w pośredni sposób walczyć z nimi, pociągała za sobą ofiary osób, zaangażowanych w walce. Gdy w wyniku upływu czasu, zrozumiano którzy z nich wywarli skuteczny wpływ na ukształtowanie porządku pokoleń to, albo budowano im pomniki, albo nazywano ulice na ich cześć

Ap. 11:9. A trupów swoich ludzi z pokoleń i języków i narodów wystrzegali się trzy i pół dnia; nawet trupom ich, włożonym do grobów nie darowali winy:

- Napisane jest, że karą za grzech jest śmierć. Obecnie mówi się, że o zmarłych nie należy mówić źle. Obecnie można zauważyć, jak zakłady pogrzebowe, niektórym uczestnikom, dają białe róże, aby wrzucono je na trumnę przed jej zasypaniem. Ma to symbolizować, że ta zmarła osoba już zapłaciła za swoje grzechy, więc jest już niewinna, albo że osoba wrzucająca kwiaty nie mamy już do nie pretensji. Wiersz 9, wskazuje jednak na całkiem przeciwną postawę, czego dobitnym przykładem jest synod trupi, w czasie którego papież Stefan VI, sądził trupa zmarłego papieża Formozusa
https://pl.wikipedia.org/wiki/Synod_trupi
W czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, pozbawiono szacunku ciała tych których ścinano gilotyną. Taki los spotkał arystokrację w różnych krajach wtedy i później, np. w 1848r.

(10) A mieszkając na ziemi radowano się koło nich i rozweselano; więc posłano jako dar nawzajem, dlatego że mieszkając na ziemi, próbowali darów.tych dwóch proroków
- Członkami osób uznanych za święte, obdarowywano się nawzajem, jako relikwiami , Jest to także wyraż braku szacunku dla zmarłych.

(11) A po trzech i pół dniach, z powodu tych samych, Bóg przybył duchem życia, więc stanęli na nogach swoich, a wobec tych samych bojaźń wielka padła na tych będących widzami.
(12) Także pojęli doniosły głos z nieba, mówiący samym: Wstępujcie tutaj! I w czasie obłoku, względem nieba wstępowali na serca, a nieprzyjaciele ich patrzyli na nich.
- Dwaj świadkowie zostali uznani za godnych, aby wstąpić na serca ludzkie w celu ich odmiany. Objawiło się to w ten sposób, że powstało duże zapotrzebowanie na tłumaczenie Pisma Świętego na narodowe języki świata. Czyniły to Towarzystwa Biblijne, które zaczęły powstawać od początku XIX wieku.

Podsumowując myśl z Flp. 2:5,6 uwagę zwraca to, że treść tego tekstu nie odnosi się do preegzystencji Pana Jezusa, lecz do nowego umysłu w Nowym Stworzeniu na kształt umysłu Bożego, Rz. 12:1-5. Umysł ten rozwija się przez Jezusa Chrystusa,

Flp. 2:5. Ten miejcie rozum między wami, jako że on przez Jezusa Chrystusa.
6. On, trafia się w kształcie Bożym; nie idzie na przedzie rabunku, będzie podobnym Bogu,


Ci, którzy ukształtowali sobie rozum Boży, podobnie jak ich Pan go posiadał, także mają swój dział w czasie podziemnej sławy. Tekst z Flp. 2:5-11 nie dotyczy preegzystencji Pana Jezusa.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13