FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-01, 07:51   Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

BIBLIA GDAŃSKA
Hebr. 4:8. Albowiem (1063) jeźliby (1487) im (846) Jozue (2424) odpocznienie sprawił (2664), nie (3756) mówiłby (2980) był potem (3326) o inszym (243) dniu (2250).

Na podst. K.S. do badania
Hebr. 4:8. Bowiem (1063) jeśliby (1487) oni (846) wypoczęli (2664), nie (3756) opowiadałby (2980) Jezus (2424), według (3326) innego (243) dnia (2250).

Tekst wg. KS do czytania
Hebr. 4:8. Bowiem jeśliby oni wypoczęli, nie opowiadałby Jezus, według innego dnia.

1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?
2. Dlaczego okres panowania Dawida, okresem panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?
3. Czy ktoś już zwrócił uwagę na tą zamianę? Jeżeli tak to proszę o wskazanie, gdzie o tym napisano?

ZAPRASZAM DO DYSKUSJI
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-10-01, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-01, 08:17   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:
1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?

Uważam, że nic nie pomijano i nie zmieniano.
To Jozue wprowadził Izraelitów do Kanaanu po 40-tu latach tułaczki.
Samo zaś hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
Podobnie jak angielski John jest polskim Janem, a niemieckim Johannem.
Cytat:
Jezus (łac. Iesus, gr. Ἰησοῦς) – imię męskie pochodzenia hebrajskiego. Polska forma imienia wywodzi się z formy łacińskiej i greckiej. Forma grecka jest przekształceniem imienia hebrajskiego, ישוע ,ישו Jehoszua, w formie skróconej Jeszua. Imię to znaczy – „Jahwe jest zbawieniem”[1][2]. Forma aramejska ma postać ܝܫܘܥ ,ܝܫܘ Jeszua. W niektórych kulturach używane jako imię własne, głównie w kręgu kulturowym języka hiszpańskiego. W Kościołach chrześcijańskich imię Jezus otoczone jest szczególną czcią jako imię własne wcielonego Syna Bożego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(imi%C4%99)
Hbr 4:5-8 WSP "A gdzie indziej powiedziano: oni nie zaznają spoczynku u mnie. (6) Zachowuje więc swoją moc to, że ci, którzy wcześniej usłyszeli słowa obietnicy, nie zaznali spoczynku u Boga, bo nie uwierzyli. (7) Bóg jednak wyznacza pewien dzień, który Dawid po wielu wiekach nazywa „dzisiaj”, jak to już wcześniej było powiedziane: Dzisiaj, jeśli usłyszycie jego głos, niech serce wasze nie będzie jak kamień. (8) Jeśli Jozue zapewniłby im odpoczynek, to później nie byłoby mowy o innym „dniu”."

Cytat:
2. Dlaczego okres panowania Dawida, okresem panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?

Możesz przedstawić pytanie tak, aby było wiadomo o co pytasz?
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-01, 18:17   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?

Uważam, że nic nie pomijano i nie zmieniano.
To Jozue wprowadził Izraelitów do Kanaanu po 40-tu latach tułaczki.
Samo zaś hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
Podobnie jak angielski John jest polskim Janem, a niemieckim Johannem.
Cytat:
Jezus (łac. Iesus, gr. Ἰησοῦς) – imię męskie pochodzenia hebrajskiego. Polska forma imienia wywodzi się z formy łacińskiej i greckiej. Forma grecka jest przekształceniem imienia hebrajskiego, ישוע ,ישו Jehoszua, w formie skróconej Jeszua. Imię to znaczy – „Jahwe jest zbawieniem”[1][2]. Forma aramejska ma postać ܝܫܘܥ ,ܝܫܘ Jeszua. W niektórych kulturach używane jako imię własne, głównie w kręgu kulturowym języka hiszpańskiego. W Kościołach chrześcijańskich imię Jezus otoczone jest szczególną czcią jako imię własne wcielonego Syna Bożego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(imi%C4%99)
Hbr 4:5-8 WSP "A gdzie indziej powiedziano: oni nie zaznają spoczynku u mnie. (6) Zachowuje więc swoją moc to, że ci, którzy wcześniej usłyszeli słowa obietnicy, nie zaznali spoczynku u Boga, bo nie uwierzyli. (7) Bóg jednak wyznacza pewien dzień, który Dawid po wielu wiekach nazywa „dzisiaj”, jak to już wcześniej było powiedziane: Dzisiaj, jeśli usłyszycie jego głos, niech serce wasze nie będzie jak kamień. (8) Jeśli Jozue zapewniłby im odpoczynek, to później nie byłoby mowy o innym „dniu”."

Dla mnie jest zrozumiane to, co napisałeś w sprawie znaczenia imienia Jozue, ale kontekst wskazuje na Pana Jezusa, a nie na Jozuego:

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
Hebr. 4:8. Albowiem (1063) jeźliby (1487) im (846) Jozue (2424) odpocznienie sprawił (2664), nie (3756) mówiłby (2980) był potem (3326) o inszym (243) dniu (2250).
9. A tak (686) zostaje (620) jeszcze odpocznienie (4520) ludowi (2992) Bożemu (2316).
10. Albowiem (1063) ktobykolwiek (3588) wszedł (1525) do (1519) odpocznienia (2663) jego (848) i on (846) także odpoczął (2664) od (575) spraw (2041) swoich (848), jako (5618) i Bóg (2316) od (575) swoich (2398).


Na podst. K.S. do badania
Kod:
8. Bowiem (1063) jeśliby (1487) oni (846) wypoczęli (2664), nie (3756) opowiadałby (2980) Jezus (2424), według (3326) innego (243) dnia (2250).   
9. A tak (686) pozostawił (620) ludowi (2992), obchodzenie sabatu (4520) Bożego (2316).
10. Bowiem (1063) on (3588) wszedł (1525) do (1519) miejsca spoczynku (2663) jego (848); on (846) wypoczął (2664) od (575) spraw (2041) swoich (848), jako (5618) Bóg (2316) od (575) swoich (2398).


Tekst wg. KS do czytania
8. Bowiem jeśliby oni wypoczęli, nie opowiadałby Jezus, według innego dnia.
9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
.

Wcześniej w trzecim rozdziale, Ap. Paweł napisał o zatwardzeniu serc Izraelitów, którzy wyszli z Egiptu. Oni zatwardzili się w czasie prowadzenia ich po pustyni przez Mojżesza w ciągu czterdziestu lat. Oni nie weszli do odpocznienia w Ziemi Obiecanej. Do jej odpocznienia weszło młode pokolenie, które się narodziło na pustyni. Oni figuralnie weszli do obiecanego odpocznienia. Wtrącanie w czwartym rozdziale okresu Jozuego, zakłóca analogię między figuralnym odpoczynkiem w Ziemi Obiecanej, a rzeczywistym odpoczynkiem w Królestwie Bożym.
W czasie działalności Pana Jezusa, większość Izraelitów także uległa zatwardzeniu, dlatego Pan Jezus w swojej Ewangelii wiele mówił o owym przyszłym dniu odpocznienia, gdy on będzie uznanym w chwale swojej.

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
2. Dlaczego okres panowania Dawida, okresem panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?

Możesz przedstawić pytanie tak, aby było wiadomo o co pytasz?

Przepraszam za niedopatrzenie, gdyż pytanie zawiera zdublowaną frazę. Bez niej takie jest
2. Dlaczego okres panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-02, 06:40   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:
Wcześniej w trzecim rozdziale, Ap. Paweł napisał o zatwardzeniu serc Izraelitów, którzy wyszli z Egiptu. Oni zatwardzili się w czasie prowadzenia ich po pustyni przez Mojżesza w ciągu czterdziestu lat. Oni nie weszli do odpocznienia w Ziemi Obiecanej. Do jej odpocznienia weszło młode pokolenie, które się narodziło na pustyni. Oni figuralnie weszli do obiecanego odpocznienia. Wtrącanie w czwartym rozdziale okresu Jozuego, zakłóca analogię między figuralnym odpoczynkiem w Ziemi Obiecanej, a rzeczywistym odpoczynkiem w Królestwie Bożym.
W czasie działalności Pana Jezusa, większość Izraelitów także uległa zatwardzeniu, dlatego Pan Jezus w swojej Ewangelii wiele mówił o owym przyszłym dniu odpocznienia, gdy on będzie uznanym w chwale swojej.

Ps 95:7-11 BT5 "Albowiem On jest naszym Bogiem, a my ludem z Jego pastwiska i owcami w Jego ręku. Obyście usłyszeli dzisiaj głos Jego: (8) Nie zatwardzajcie serc waszych jak w Meriba, jak na pustyni w dniu Massa, (9) gdzie Mnie wasi przodkowie wystawiali na próbę i doświadczali Mnie, choć dzieło moje widzieli. (10) Tamto pokolenie budziło we Mnie wstręt przez lat czterdzieści, i powiedziałem: Są oni ludem o sercu zbłąkanym i moich dróg nie znają. (11) Przeto przysiągłem w moim gniewie: Nie wejdą do [miejsca] mego odpoczynku."

Ja czytam to tak, że pomimo iż weszli do „ziemi obiecanej”- Kanaanu, to jednak nie zaznali tam spodziewanego odpoczynku.
Dawid natomiast proroczo pisze, że nastąpi kiedyś „dziś”, gdy usłyszą głos innego „Jozuego”- Chrystusa. Gdy ich serca nie będą zatwardziałe, to doznają prawdziwego i trwałego odpoczynku.
Odpoczynku od grzechu, trudu, zmartwień i znoju- w Królestwie Mesjasza…

Co do wersetu siódmego, to są alternatywne tłumaczenia:
Ps 95:7 EKU " Obyśmy dziś usłyszeli głos Jego:"
Ps 95:7 BGN "Od dzisiaj, jeśli Jego głos usłyszycie,"

Cytat:
2. Dlaczego okres panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?

Nie wiem w którym miejscu umieszczono ten „okres panowania”?
Faktem jest, że Dawid żył długo po śmierci Jozuego.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-02, 08:56   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Wcześniej w trzecim rozdziale, Ap. Paweł napisał o zatwardzeniu serc Izraelitów, którzy wyszli z Egiptu. Oni zatwardzili się w czasie prowadzenia ich po pustyni przez Mojżesza w ciągu czterdziestu lat. Oni nie weszli do odpocznienia w Ziemi Obiecanej. Do jej odpocznienia weszło młode pokolenie, które się narodziło na pustyni. Oni figuralnie weszli do obiecanego odpocznienia. Wtrącanie w czwartym rozdziale okresu Jozuego, zakłóca analogię między figuralnym odpoczynkiem w Ziemi Obiecanej, a rzeczywistym odpoczynkiem w Królestwie Bożym.
W czasie działalności Pana Jezusa, większość Izraelitów także uległa zatwardzeniu, dlatego Pan Jezus w swojej Ewangelii wiele mówił o owym przyszłym dniu odpocznienia, gdy on będzie uznanym w chwale swojej.

Ps 95:7-11 BT5 "Albowiem On jest naszym Bogiem, a my ludem z Jego pastwiska i owcami w Jego ręku. Obyście usłyszeli dzisiaj głos Jego: (8) Nie zatwardzajcie serc waszych jak w Meriba, jak na pustyni w dniu Massa, (9) gdzie Mnie wasi przodkowie wystawiali na próbę i doświadczali Mnie, choć dzieło moje widzieli. (10) Tamto pokolenie budziło we Mnie wstręt przez lat czterdzieści, i powiedziałem: Są oni ludem o sercu zbłąkanym i moich dróg nie znają. (11) Przeto przysiągłem w moim gniewie: Nie wejdą do [miejsca] mego odpoczynku."

Ja czytam to tak, że pomimo iż weszli do „ziemi obiecanej”- Kanaanu, to jednak nie zaznali tam spodziewanego odpoczynku.
Dawid natomiast proroczo pisze, że nastąpi kiedyś „dziś”, gdy usłyszą głos innego „Jozuego”- Chrystusa. Gdy ich serca nie będą zatwardziałe, to doznają prawdziwego i trwałego odpoczynku.
Odpoczynku od grzechu, trudu, zmartwień i znoju- w Królestwie Mesjasza…

Co do wersetu siódmego, to są alternatywne tłumaczenia:
Ps 95:7 EKU " Obyśmy dziś usłyszeli głos Jego:"
Ps 95:7 BGN "Od dzisiaj, jeśli Jego głos usłyszycie,"


Ps 95:7-11 odnosi się do tych, którzy szemrali i buntowali się na pustyni przez 40 lat, gdyż mieli zatwardzone serca. Tekst nie odnosi się ani do Jozuego, ani do Kaleba, ani do młodego pokolenia, którzy weszli do figuralnego odpocznienia w Ziemi Obiecanej, gdyż jest napisane, że lud służył Jehowie przez wszystkie dni życia Jozuego.
Zarówno trzeci, jak i czwarty rozdział Listu do Hebrajzcyków, przestrzega przed ponawianiem postaw z pustyni przez tych w Wieku Ewangelii.
Pan Jezus jest tym, który dokonując zwiadu z pustyni Wieku Ewangelii do Odpocznienia w chwale Królestwa Bożego, dodawał sił, pokrzepiał tych, którzy tego potrzebowali, aby trwać w wierze, nadzieji i miłości, aby wejść do tego odpocznienia. On jest też tym, który zgodnie Hebr. 4:9 wszedł do tego odpocznienia. W Chrystusie do tego odpocznienia, wchodzą ci, którzy wierzą w dzieło odkupienia, dokonane przez Pana Jezusa Chrystusa.

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
2. Dlaczego okres panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?

Nie wiem w którym miejscu umieszczono ten „okres panowania”?
Faktem jest, że Dawid żył długo po śmierci Jozuego.


Nie rozumiem, dlaczego nie wiesz, skoro Dawid panował w tym okresie, w którym żył i napisał Psalm 95. Okres Jozuego, umieszczono po panowaniu Dawida. Czy to takie trudne do dostrzeżenia? A skoro tak niechronologicznie ten okres umieszczono, to już samo to, wskazuje na manipulację, aby wyeliminować nakaz święcenia Sabatu, a także zatuszować brak podstaw dla dogmatu o trójcy.
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-10-02, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-02, 09:28   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:

Nie rozumiem, dlaczego nie wiesz, skoro Dawid panował w tym okresie, w którym żył i napisał Psalm 95. Okres Jozuego, umieszczono po panowaniu Dawida. Czy to takie trudne do dostrzeżenia? A skoro tak niechronologicznie ten okres umieszczono, to już samo to, wskazuje na manipulację, aby wyeliminować nakaz święcenia Sabatu, a także zatuszować brak podstaw dla dogmatu o trójcy.
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Założyłeś coś sobie Pokoja, i masz problem.
Dawid żył, panował i pisał na długo po śmierci Jozuego- tego, co wprowadził Izraela do Kanaanu.
Wszystko zgadza się! Nie widzę niczego zaprzeczającemu chronologii. :-?

Paweł pisząc w Hbr 4:9 o sabacie Bożym, pisze o Tysiącletnim Królestwie Chrystusowym.
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego. A potem i dla pozostałej ludzkości.
Natomiast zupełnie nie widzę tam sugestii „trójcy”.

Cytat:
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Czytam to tak: lud Boży już teraz odpoczywa.
Odpoczywa przede wszystkim od usiłowania być sprawiedliwym za pomocą uczynków, odpoczynek serca...
Bóg natomiast "odpoczął", pozostawił dzieło Odkupienia w rękach Chrystusa.
Ostatnio zmieniony przez Henryk 2021-10-02, 09:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2021-10-02, 14:36   

Cytat:
Pokoja napisał/
Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Tekst:---Hebr. 4: 6-10
(6) Ponieważ więc jest tak, że niektórzy mają wejść do niego, a ci, którym najpierw głoszono, nie weszli z powodu niewiary; (7) Znowu wyznacza pewien dzień, mówiąc przez Dawida po tak długim czasie "Dzisiaj", jak to zostało powiedziane: Dzisiaj, jeśli usłyszycie jego głos, nie zatwardzajcie waszych serc. (8) Gdyby bowiem Jozue zapewnił im odpoczynek, Bóg nie mówiłby potem o innym dniu. (9) A tak zostaje jeszcze odpoczynek dla ludu Bożego. (10) Kto bowiem wszedł do jego odpoczynku, on także odpoczął od swoich czynów, tak jak Bóg od swoich.
Z tych zacytowanych tekstów ja zrozumiałam, że to Jozue wprowadzał Izraela do ziemi obiecanej, jest to typ, który w poza obrazie przedstawia Jezusa który po Małym okresie w TYSIĄCLECIU wprowadzi swój lud do ODPOCZNIENIA.
Izrael owszem otrzymał za Jozuego KANNAN ale odpocznienia żadnego, wojny wojny i wojny.
Cytat:
pokoja napisał/

1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?
2. Dlaczego okres panowania Dawida, okresem panowania Dawida, umieszczono między sprawozdaniem o stworzeniu, a działaniem Jozuego?
3. Czy ktoś już zwrócił uwagę na tą zamianę? Jeżeli tak to proszę o wskazanie, gdzie o tym napisano?


1/Ponieważ Jozue prowadził Izraela do Kanaanu, chyba juz manna nie padała i słup obłoku i ognia już zakończył swoja pracę.
2/ cos chyba nie jest tak jak mówisz, Żydzi do Kanaanu weszli w roku 1575 , był podział jeszcze ziemi 6 lat. Jozue zmarł przed Chrystusem w 1545 roku .
Do 1119 był okres sędziów. Dlaczego wiec o Dawida pytasz kiedy przed Dawidem jest Saul.
Proszę wyjaśnij tę kwestię.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 958
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 41/83
 49%
Wysłany: 2021-10-02, 20:21   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Dawid natomiast proroczo pisze, że nastąpi kiedyś „dziś”, gdy usłyszą głos innego „Jozuego”- Chrystusa. Gdy ich serca nie będą zatwardziałe, to doznają prawdziwego i trwałego odpoczynku.
Odpoczynku od grzechu, trudu, zmartwień i znoju- w Królestwie Mesjasza….

Ładnie napisane
powiązałbym to z tym tekstem Apokalipsa 21:4-6 PLNT
i otrze z ich oczu wszelkie łzy. Nie będzie już więcej śmierci, smutku, płaczu ani bólu. Wszystko to przeminęło wraz ze starym światem”. Wówczas Ten, który zasiada na tronie, powiedział: „Oto czynię wszystko nowe!”. Potem zwrócił się do mnie: —Zapisz to, słowa te są bowiem wiarygodne i prawdziwe. I mówił dalej: „Wykonało się! Ja jestem Alfa i Omega, Początek i Koniec. Spragnionym za darmo dam pić ze źródła wody życia.
Pan JEZUS POMAZANIEC BOŻY KRÓLUJE czy i w twoim życiu tu i teraz?? A jeśli tak to odpoczywasz w obiecanej ZIEMI, nieprwdaż?. Pamiętam jak żyłem w starym świecie to było ciągłe spadanie w dół to był trud pełen zmartwień i znoju gdyż miałem pewność ze chybiam ciągle celu.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-03, 12:10   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk Suchecki napisał/a:
Pan JEZUS POMAZANIEC BOŻY KRÓLUJE czy i w twoim życiu tu i teraz?? A jeśli tak to odpoczywasz w obiecanej ZIEMI, nieprwdaż?

Odpowiedział bym tak: Jezus jest obecny w mym życiu.
Jego wola determinuje moje życie. W dużym procencie!
Ale jakim cudem mam „odpoczywać” w niebiańskim Kanaanie, skoro widzę że obok mnie jest tyle zła, kłamstwa, cierpień, wojen, chorób i kalectwa, etc..?
Nawet, gdy one same osobiście mnie teraz nie dosięgają!
Nie sposób odpoczywać!

Podobnie jak przypowieść o bogaczu i Łazarzu.
Jak rzekomy Łazarz mógłby być szczęśliwym w niebie i patrzeć na niekończące się męki Bogacza?

Nieczułość, brak empatii, radość czy obojętność wobec czyich cierpień- to nie są cechy, które podobają się Panu.
Nie tak wyobrażam sobie Królestwo.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-04, 07:22   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Nieczułość, brak empatii, radość czy obojętność wobec czyich cierpień- to nie są cechy, które podobają się Panu.
Nie tak wyobrażam sobie Królestwo.

Nie wiem jak Ty Panie Henryku, ale ja czekam na inne Królestwo i inne Odpocznienie.
Nie to umieszczone w moim sercu, a obejmujące wszystkich ludzi.
2P 3:13 UBG "Lecz my, zgodnie z jego obietnicą, oczekujemy nowych niebios i nowej ziemi, w których mieszka sprawiedliwość."
Nadal oczekuję na odnowioną ziemię, odnowione serca wszystkich ludzi.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-04, 09:39   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego nie wiesz, skoro Dawid panował w tym okresie, w którym żył i napisał Psalm 95. Okres Jozuego, umieszczono po panowaniu Dawida. Czy to takie trudne do dostrzeżenia? A skoro tak niechronologicznie ten okres umieszczono, to już samo to, wskazuje na manipulację, aby wyeliminować nakaz święcenia Sabatu, a także zatuszować brak podstaw dla dogmatu o trójcy.
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Założyłeś coś sobie Pokoja, i masz problem.

Nie Henryku, nie mam problemu. Niczego sobie nie założyłem, lecz taki sens Słowa Bożego, odczytałem w Hebr. 4:8-10 i z szczerością dziecka, poczułem pragnienie, aby podzielić się tym z szczerymi badaczami Słowa Bożego (Dz. 17:11), dla oczyszczenia Pisma Świętego i abyśmy dla chwały Bożej działali, a nie dla człowieka grzechu. Nie dziwi mnie to, że Izraelici na pustyni byli przyzwyczajeni do innego namiotu i innego bożka, Dz. 7:42,43 (42-47).
Henryk napisał/a:
Dawid żył, panował i pisał na długo po śmierci Jozuego- tego, co wprowadził Izraela do Kanaanu.
Wszystko zgadza się! Nie widzę niczego zaprzeczającemu chronologii.

To dlaczego Ap. Paweł działalność Jozuegoniby opisał po działalności Dawida. Po działalności Dawida jest działalność Pana Jezusa, a nie wodza Izraelitów - Jozuego (co prawda jego imię w NT jest odpowiednikiem imienia Jezus w NT ten sam nr 2424, dlatego w Hebr. 4:8 łatwo można ulec złudzeniu/ obraz pozorny). Nie ma podstaw, aby umieszczać Jozuego z ST po Dawidzie. Zapowiedź gniewu Bożego była wyrażona szemraczom i buntownikom na początku czterdziestoletniej wędrówki Izraelitów po pustyni, prowadzonych przez Mojżesza, Lb. 14:21-23. W trzecim rozdziale Ap. Paweł, uczynił zestawienie działalności Mojżesza i Pana Jezusa. Czterokrotnie powtarzana zapowiedź w Hebr. 3:11,18; 4:3,5: „Nie wejdą do odpocznienia mojego”, Lb. 14:21-23, wiąże się z Mojżeszem z Dawidem i z Panem Jezusem, ale nie z Jozuem. Mojżesz, prowadził Izraela z niewoli w Egipcie do Ziemi Obiecanej. Pokolenie to wyginęło na pustyni, więc Jozue już go nie prowadził. Dawid prowadził Izraela od przenośnego Przybytku do Świątyni Murowanej. Pan Jezus i jego Eklezja (2Kor. 5:16-21), prowadzi lud Boży od nominalnego Królestwa Bożego Wieku Ewangelii, (w którym „chwasty”, zostały wsiane do „zboża” - jęczmień i pszenica; zostało wsiane ziarnko gorczycy, trzy miary maki, zostały zakwaszone, itp.) do rzeczywistego Królestwa Bożego (Kol. 1:13; Efz. 5:5), trwającego wśród posiadających Ducha Świętego Boga Ojca w Wieku Ewangelii, a dostępujących szczególnego błogosławieństwa od 1874 r. (Dan. 12:12; Łuk. 12:43).
W Międzynarodowym Stowarzyszeniu Badaczy Pisma Świętego, bracia Badacze Pisma Świętego wierzyli że Tysiącletnie Królestwo Chrystusowe , rozpoczęło się w 1874 r.,a jak Ty Henryku teraz wierzysz i wielu innych obecnie. Ciągle czytam: „Niczego nie zmieniono! Wszystko zgadza się! Nie widzę niczego zaprzeczającemu chronologii” . Co to jest? I jak do tego ma się przestroga za czasów Mojżesza i Dawida?
Henryk napisał/a:
Paweł pisząc w Hbr 4:9 o sabacie Bożym, pisze o Tysiącletnim Królestwie Chrystusowym.
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego. A potem i dla pozostałej ludzkości.
Natomiast zupełnie nie widzę tam sugestii „trójcy”.
Cytat:
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

Czytam to tak: lud Boży już teraz odpoczywa.
Odpoczywa przede wszystkim od usiłowania być sprawiedliwym za pomocą uczynków, odpoczynek serca...
Bóg natomiast "odpoczął", pozostawił dzieło Odkupienia w rękach Chrystusa.

W odniesieniu do Tysiącletniego Królestwa Chrystusowego, napisałeś tak:
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego;
lud Boży już teraz odpoczywa.

Czy te dwa zdania nie są sprzeczne z sobą, skoro Tysiąclecie to, rozpoczęło się w 1874 r?
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-10-04, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13550
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 329/608
 54%
Wysłany: 2021-10-04, 20:58   

Do tego te matu mogę jeszcze dodać z Reprintu Russella kilka zdań.

Podróżując do Chanaan


Są dwie fazy typicznego charakteru Izraela; jedna w łączności z usługą Namiotu Zgromadzenia, w którym cały obóz Izraelski reprezentuje świat, i w którym Kapłaństwo, Aaron i jego synowie jak również usługi ofiar Przybytku, itd. reprezentowały Chrystusa i Kościół, tak samo wielkie dzieło pojednania grzesznego świata. Drugą zaś fazą tego typicznego charakteru jest ta, w której cały naród był uważany jako wybrany lud Boży, reprezentując lud Boży wybierany podczas Wieku Ewangelii i ich podróżowanie pod kierownictwem Boskim, prowadząc ich z niewoli grzechu do błogosławionego Chanaanu, odpoczynku usprawiedliwienia przez wiarę w Chrystusa, co jest tylko ilustracją tak wielce chwalebnego odpoczynku, który pozostaje dla ludu Bożego poza Jordanem śmierci, w niebieskim Chanaanie, gdy wszelkie zastępy grzechu będą na zawsze usunięte.
Do tej drugiej fazy typu Apostoł Paweł odnosi się w liście do Żydów (Żyd. 3:8-19; Żyd. 4:1-2). Tu jest Kościołowi zwracana uwaga, aby ktoś nie stał się upośledzonym ku wejściu do Niebieskiego Chanaanu, przez przykłady cielesnego Izraela w jego zboczonym biegu z Egiptu do Chanaanu i fakty wykazują, że cała generacja nie skorzystała z przywileju i pomarła na puszczy, z powodu niedowiarstwa i odstąpienia spod kierownictwa Bożego. W swym niedowiarstwie szemrali przeciwko Boskiemu kierownictwu, więc pomarli na puszczy. Następnie on dodaje, “Patrzcież, bracia! by snać nie było w którym z was serce złe i niewierne, które by odstępowało od Boga żywego” - Żyd. 3:12.
Gdy Apostoł Paweł pisze (Żyd. 4:9) o odpoczynku, który pozostaje ludowi Bożemu odnosi się to do zupełnego odpoczynku w Niebieskim Chanaanie, w chwalebnych duchowych warunkach poza zasłoną ciała, on również mówi o obecnym odpoczynku - błogosławionym przedsmakiem tego odpoczynku, który pozostaje w Niebieskim Chanaanie, odpoczynku wiary, mówiąc, - “Albowiem wnijdziemy do odpocznienia, którzyśmy uwierzyli” - Żyd. 4:3.

R. R-1841 a, z 1895 roku.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4648/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-05, 02:12   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
wyeliminować nakaz święcenia Sabatu, a także zatuszować brak podstaw dla dogmatu o trójcy.
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.

zupełnie nie widzę tam sugestii „trójcy”.

Dlaczego zamieniono określenie 4520 - obchodzenie sabatu Bożego, (nadal pozostawione ludowi Bożemu) określeniem: odpocznienie , wskazującym na wejście (dopiero w przyszłości) ludu Bożego do sabatu jego. Niedziela ma swoje znaczenie w NT, ale nie powinno ono prowadzić do wyeliminowania sabatu.
Trynitarze uważają, że Pan Jezus jest Bogiem, jako druga osoba trójcy, a w Hebr. 4:10 jest ukazany nadal jako człowiek. Odpoczął on od spraw swoich (okup i ofiara za grzech w czasie działalności na ziemi), jak Bóg od swoich.
To są dwa powody, dla których napisałem: Raziła fraza jak wyżej.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-05, 08:30   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do Tysiącletniego Królestwa Chrystusowego, napisałeś tak:
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego;
lud Boży już teraz odpoczywa.

Czy te dwa zdania nie są sprzeczne z sobą, skoro Tysiąclecie to, rozpoczęło się w 1874 r?

Niech odpowiedzią na „odpoczynek” będzie wyjątek z Reprintu, który podała Nike:
Cytat:
Gdy Apostoł Paweł pisze (Żyd. 4:9) o odpoczynku, który pozostaje ludowi Bożemu odnosi się to do zupełnego odpoczynku w Niebieskim Chanaanie, w chwalebnych duchowych warunkach poza zasłoną ciała, on również mówi o obecnym odpoczynku - błogosławionym przedsmakiem tego odpoczynku, który pozostaje w Niebieskim Chanaanie, odpoczynku wiary, mówiąc, - “Albowiem wnijdziemy do odpocznienia, którzyśmy uwierzyli” - Żyd. 4:3.

http://dabhar.org/wt/R1841.htm

Z pewnością odpoczywamy od strachu przed mękami piekielnymi, od dominacji nad naszymi sercami i sumieniami „urzędników Wielkiej Nierządnicy”, odpoczywamy od zabobonów i przesądów, a także od służenia bałwanom.
Co do początku Tysiąclecia w 1874 roku, to jestem trochę sceptyczny.
- Nawet jeśli chodzi o 1914 rok.
Początek powtórnego przyjścia Pana nie musi oznaczać inauguracji Tysiąclecia naprawy ludzkości.
Ja bardziej utożsamiam ten okres z końcem „czasów pogan”.
Raczej widzę większe zepsucie, a nawet zezwierzęcenie ludzkości, niż proces odnowy- restytucji serc ludzkich.
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6957
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5391/6836
 78%
EXP: 261/359
 72%
Wysłany: 2021-10-05, 08:51   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.


Nie wiem, z jakiego przekładu korzystasz, ale wszystkie inne w miejscu "Bowiem on wszedł"- podają "kto bowiem wszedł".


Hbr 4:9-10 BT5 "A zatem pozostaje odpoczynek szabatu dla ludu Bożego. (10) Kto bowiem wszedł do jego odpoczynku, odpocznie po swych czynach, jak Bóg po swoich."
Hbr 4:9-10 WSP "Dla ludu Bożego pozostaje więc jeszcze odpoczynek po trudach. (10) Bo kto by doczekał odpoczynku, będzie odpoczywał po trudach, jak sam Bóg odpoczął po dokonaniu swoich dzieł."
Ty prawdopodobnie założyłeś, że tym "kimś" wchodzącym jest Jezus, ja odczytuję, że mowa jest o "ciele Chrystusowym".

Szabat jest dniem odpoczynku- w zasadzie są to synonimy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13