FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?
Autor Wiadomość
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-05, 09:56   

nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?


Tekst:---Hebr. 4: 6-10
(6) Ponieważ więc jest tak, że niektórzy mają wejść do niego, a ci, którym najpierw głoszono, nie weszli z powodu niewiary; (7) Znowu wyznacza pewien dzień, mówiąc przez Dawida po tak długim czasie "Dzisiaj", jak to zostało powiedziane: Dzisiaj, jeśli usłyszycie jego głos, nie zatwardzajcie waszych serc. (8) Gdyby bowiem Jozue zapewnił im odpoczynek, Bóg nie mówiłby potem o innym dniu. (9) A tak zostaje jeszcze odpoczynek dla ludu Bożego. (10) Kto bowiem wszedł do jego odpoczynku, on także odpoczął od swoich czynów, tak jak Bóg od swoich.
Z tych zacytowanych tekstów ja zrozumiałam, że to Jozue wprowadzał Izraela do ziemi obiecanej, jest to typ, który w poza obrazie przedstawia Jezusa który po Małym okresie w TYSIĄCLECIU wprowadzi swój lud do ODPOCZNIENIA.
Izrael owszem otrzymał za Jozuego KANNAN ale odpocznienia żadnego, wojny wojny i wojny.


Ten tekst wskazuje raczej na coś innego. Wskazuje on na to, że Bóg pozostawił człowiekowi jakieś miejsce do którego on w wierze i poświeceniu ofiarniczym może wejść i odpocząć. Może też z niego wyjść, aby błogosławić innych:

BIBLIA GDAŃSKA
6
Cytat:
. Ponieważ (1893) tedy (3767) to zostaje (620), że niektórzy (5100) wchodzą (1525) do (1519) niego (846), a ci, którym pierwej (4386) zwiastowano (2097), nie (3756) weszli (1525) dla (1223) niedowiarstwa (543),
7. Zasię (3825) naznacza (3724) dzień (2250) niektóry (5100): Dziś (4594), mówiąc (3004) przez (1722) Dawida (1138) po (3326) tak długim (5118) czasie (5550) (jako (2531) powiedziano) (2046): Dziś (4594), jeźlibyście (1437) głos (5456) jego (848) usłyszeli (191), nie (3361) zatwardzajcież (4645) serc (2588) waszych (5216).
8. Albowiem (1063) jeźliby (1487) im (846) Jozue (2424) odpocznienie sprawił (2664), nie (3756) mówiłby (2980) był potem (3326) o inszym (243) dniu (2250).
9. A tak (686) zostaje (620) jeszcze odpocznienie (4520) ludowi (2992) Bożemu (2316).
10. Albowiem (1063) ktobykolwiek (3588) wszedł (1525) do (1519) odpocznienia (2663) jego (848) i on (846) także odpoczął (2664) od (575) spraw (2041) swoich (848), jako (5618) i Bóg (2316) od (575) swoich (2398).


Na podst. K.S. do badania
Kod:
6. Skoro (1893) więc (3767) jakieś (5100) pozostawił (620), wchodźmy (1525) do (1519) niego (846); wcześniej (4386) otrzymywali ewangelię (2097), z powodu (1223) nieposłuszeństwa (543) nie (3756) weszli (1525),
7. Znowu (3825) wyznacza (3724) jakiś (5100) dzień (2250) „Dziś” (4594), mówiąc (3004) przez (1722) Dawida (1138) po (3326) tak długim (5118) czasie (5550), jak (2531) oznajmiono (2046): Dziś (4594),  jeślibyście (1437) głos (5456) jego (848) usłyszeli (191), nie (3361) zatwardźcie (4645) serc (2588) waszych (5216).
8. Bowiem (1063) jeśliby (1487) oni (846) wypoczęli (2664), nie (3756) opowiadałby (2980) Jezus (2424), według (3326) innego (243) dnia (2250).
9. A tak (686) pozostawił (620) ludowi (2992), obchodzenie sabatu (4520) Bożego (2316).
10. Bowiem (1063) on (3588) wszedł (1525) do (1519) miejsca spoczynku (2663) jego (848); on (846) wypoczął (2664) od (575) spraw (2041) swoich (848), jako (5618) Bóg (2316) od (575) swoich (2398).


Tekst wg. KS do czytania
6. Skoro więc jakieś pozostawił, wchodźmy do niego; wcześniej otrzymywali ewangelię, z powodu nieposłuszeństwa nie weszli,
7. Znowu wyznacza jakiś dzień „Dziś”, mówiąc przez Dawida po tak długim czasie, jako oznajmiono: Dziś, jeślibyście głos jego usłyszeli, nie zatwardźcie serc waszych.
8. Bowiem jeśliby oni wypoczęli, nie opowiadałby Jezus, według innego dnia.
9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.


W Hebr. 4:5 jest postawione pytanie: Czy przybędą temu, mojemu miejscu spoczynku? (KS), do którego się odnosi wierz 4: Bóg odpoczął od wszystkich dzieł swoich. Można zauważyć, że odpocznienie to, odnosi się zarówno do dnia sabatu Bożego, trwającego 7 000 lat (jak wierzymy), jak i do miejsca, w którym ono następuje.
Jakie, czy które to jest miejsce spoczynku Bożego? Salomon napisał, że Jehowa mieszka w ukryciu, czyli w Miejscu Najświętszym, do którego światło dzienne nie dochodziło, 1Krl. 8:12 (Wyj. 20:21). W 1Kor. 3:16,17; 6:19; 2Kor. 6:16 jest mowa o Świątyni, w której Bóg mieszka Duchem swoim. Obejmuje ona poświęconych, uczestników powołania niebiańskiego. Do nich Pan Jezus mówi, aby do Ojca niebiańskiego, modlili się w komorze swojej, czyli też w ukryciu. Komorą tą są serca tych poświęconych.
W jakim miejscu Bóg odpoczywa po zakończeniu fizycznego dzieła, sześciu dni stworzenia? Odpoczywa on w sercach bohaterów wiary. Sabat Boży jest przeznaczony na czynienie człowieka duchowego, wierzącego, czyli na podobieństwo Boże, Rdz. 5:1,2. Ten człowiek zaczął zwracać się do Jehowy, Boga Stworzyciela, Rdz. 4:26, aby nie ulegać bałwochwalstwu człowieka, stworzonego na obraz Boży, który przez 7 000 lat szóstego dnia stworzenia żył w fizycznej doskonałości (okres ten nie jest objęty chronologią biblijną). Powiązania tego człowieka idą do Boga przez osobowość (a nie do stworzenia przez cielesność – bałwochwalstwo, Rz. 1:18-25). To z powodu tego, Bóg pocieszał przed potopem, tylko wyróżniająco oznakowanego człowieka:
Rdz. 6:6. Jehowa (3068) pocieszał (5162), tylko wyróżniająco oznakowanego człowieka (º120); ponieważ (3588) w duchu ustawy (413) kształtuje (6213) serce (3820) mieszkańcom ziemi (776). (KS)
Człowiek czyniony w sabat Boży na jego podobieństwo (stan „łonowy” Nowego Stworzenia w NT) jest wyróżniająco oznakowany, ponieważ wzywa imienia Bożego, Rdz. 4:26. To w nim Bóg kształtuje serce mieszkańcom ziemi. To za objawieniem tego duchowego pokolenia Synów Bożych, oczekuje całe stworzenie (Rz. 8:19-21), aby narody mogły chodzić w ich chwale Bożej, Ap. 21:24-26. W ten sposób można zrozumieć

Na moje pytania: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?, odpowiedziałaś dalej tak:

nike napisał/a:
1/Ponieważ Jozue prowadził Izraela do Kanaanu, chyba juz manna nie padała i słup obłoku i ognia już zakończył swoja pracę.
2/ cos chyba nie jest tak jak mówisz, Żydzi do Kanaanu weszli w roku 1575 , był podział jeszcze ziemi 6 lat. Jozue zmarł przed Chrystusem w 1545 roku .
Do 1119 był okres sędziów. Dlaczego wiec o Dawida pytasz kiedy przed Dawidem jest Saul.
Proszę wyjaśnij tę kwestię.

Tak, Jozue prowadził Izraela do Kanaanu, ale brak jest postaw, aby Ap. Paweł w Hbr. 4:9 apisał o tym wprowadzeniu. On zestawił w trzecim rozdziale prowadzenie Izraela przez Mojżesz i przez Pana Jezusa. W czwartym rozdziale, powołał się też na Dawida, który jako pierwszy król Izraela, uznany przez Boga, prowadził Izraela od czasu posiadania Przybytku do czasu wybudowanej Świątyni, ale też nie doprowadził. Wtedy też dużo Izraelitów wyginęło. Za Chrystusa (Głowa i Ciało) też większość uległa zatwardziałości, jakby wyginęła dla sprawy Królestwa Bożego, Rz. 11:7.

Prosisz o wyjaśnienie kwestii: Dlaczego pytam o Dawida, skoro przed Dawidem jest Saul.
Nie wiem, co chcesz wyjaśnić. O Saulu brak jest wzmianki w 3 i 4 rozdziale Listu do Hebrajczyków.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-10-05, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-05, 11:12   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
W odniesieniu do Tysiącletniego Królestwa Chrystusowego, napisałeś tak:
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego;
lud Boży już teraz odpoczywa.

Czy te dwa zdania nie są sprzeczne z sobą, skoro Tysiąclecie to, rozpoczęło się w 1874 r?

Niech odpowiedzią na „odpoczynek” będzie wyjątek z Reprintu, który podała Nike:
Cytat:
Gdy Apostoł Paweł pisze (Żyd. 4:9) o odpoczynku, który pozostaje ludowi Bożemu odnosi się to do zupełnego odpoczynku w Niebieskim Chanaanie, w chwalebnych duchowych warunkach poza zasłoną ciała, on również mówi o obecnym odpoczynku - błogosławionym przedsmakiem tego odpoczynku, który pozostaje w Niebieskim Chanaanie, odpoczynku wiary, mówiąc, - “Albowiem wnijdziemy do odpocznienia, którzyśmy uwierzyli” - Żyd. 4:3.

http://dabhar.org/wt/R1841.htm
Z pewnością odpoczywamy od strachu przed mękami piekielnymi, od dominacji nad naszymi sercami i sumieniami „urzędników Wielkiej Nierządnicy”, odpoczywamy od zabobonów i przesądów, a także od służenia bałwanom.
Co do początku Tysiąclecia w 1874 roku, to jestem trochę sceptyczny.
- Nawet jeśli chodzi o 1914 rok.
Początek powtórnego przyjścia Pana nie musi oznaczać inauguracji Tysiąclecia naprawy ludzkości.
Ja bardziej utożsamiam ten okres z końcem „czasów pogan”.
Raczej widzę większe zepsucie, a nawet zezwierzęcenie ludzkości, niż proces odnowy- restytucji serc ludzkich.

Początek powtórnego przyjścia Pana musi oznaczać inaugurację Tysiącletniej naprawy ludzkości. Brak jest podstaw do podważania tego. Jeżeli ktoś z Badaczy Pisma Świętego nie trwa w wykładach podstawowych, dotyczących tych dwóch kwestii, to podważa sens w znaczenie tego, co należy do najistotniejszych wierzeń Braterstwa w ostatnim ćwierćwieczu XIX wieku. To prowadzi do jakiejś dychotomii, rujnującej wiarę i oszukiwania samego siebie przez posłuch, dla zwodzących. Ktoś, kto podaje się za byłego ministranta, przesunął Jubileusz o 500 lat, ponieważ nie wiedział, jak odpowiedzieć swoim dzieciom, co na Boskim Planie Wieków oznacza linia przerywana, dotycząca 1914 r.
Powołałeś się na cytat z R. R-1841 a, z 1895 roku., podany przez Nike
nike napisał/a:
Podróżując do Chanaan

[…]
Gdy Apostoł Paweł pisze (Żyd. 4:9) o odpoczynku, który pozostaje ludowi Bożemu odnosi się to do zupełnego odpoczynku w Niebieskim Chanaanie, w chwalebnych duchowych warunkach poza zasłoną ciała, on również mówi o obecnym odpoczynku - błogosławionym przedsmakiem tego odpoczynku, który pozostaje w Niebieskim Chanaanie, odpoczynku wiary, mówiąc, - “Albowiem wnijdziemy do odpocznienia, którzyśmy uwierzyli” - Żyd. 4:3.

Twoja odpowiedź na moje pytanie:
Pokoja napisał/a:
Czy te dwa zdania
Henryk napisał/a:
To będzie prawdziwy odpoczynek dla ludu Bożego;
lud Boży już teraz odpoczywa.

nie są sprzeczne z sobą, skoro Tysiąclecie to, rozpoczęło się w 1874 r?

byłaby uzasadniona w okresie od napisania Listu do Hebrajczyków (Judejczyków) do 1874 - 78 r. Po tej dacie jest sprzeczna z pierwotnym wierzeniem Braterstwa. Ponadto prowadzi do destrukcyjnej dychotomii w wierze. Nie pozwala dostrzec znaczenia rozmnożenia się umiejętności od 1799 r., i odpoczynku, wprowadzanego w zakresie przywracania różnych praw człowieka w różnych dziedzinach. Pastor Russell za przykład Restytucji, podał Codzienną niebiańską mannę, jako narzędzie, dla prowadzenia tej restytucji. Zamiast wiary, ponownie jest szemranie w niewierze.
Jeśli chodzi o rozmnożenie się bezprawia, to powinniśmy brać pod uwagę fakt, że po związaniu na Tysiąc lat „herszta bandy”, który trzymał „zbójów” w rygorze dyscypliny, zostali uwolnieni ci jego aniołowie. Istnieje walka o zdobycie prymatu w miejsce jego. Jedni aniołowie chcą żyć po nowemu, a inni, trwają w dawnym duchu, aby doczekać wypuszczenia szatana z więzienia. Światłość ściera się z ciemnością, siły konserwatywne ścierają się z postępowymi. Dla jednych wschodzi słońce sprawiedliwości, a dla innych błyskawice. To wszystko trwa w Tysiącletnim panowaniu i sądzie Chrystusa.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-10-05, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-05, 11:19   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Hebr. 4:9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.
Raziła fraza: obchodzenie sabatu Bożego i wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.


Nie wiem, z jakiego przekładu korzystasz, ale wszystkie inne w miejscu "Bowiem on wszedł"- podają "kto bowiem wszedł".


Hbr 4:9-10 BT5 "A zatem pozostaje odpoczynek szabatu dla ludu Bożego. (10) Kto bowiem wszedł do jego odpoczynku, odpocznie po swych czynach, jak Bóg po swoich."
Hbr 4:9-10 WSP "Dla ludu Bożego pozostaje więc jeszcze odpoczynek po trudach. (10) Bo kto by doczekał odpoczynku, będzie odpoczywał po trudach, jak sam Bóg odpoczął po dokonaniu swoich dzieł."
Ty prawdopodobnie założyłeś, że tym "kimś" wchodzącym jest Jezus, ja odczytuję, że mowa jest o "ciele Chrystusowym".

Szabat jest dniem odpoczynku- w zasadzie są to synonimy.


To jednak wskazuje na manipulację, aby odwrócić uwagę od dalszego obowiązywania, przestrzegania sabatu, aby go wyeliminować przez niedziele. Obecnie jest możliwość dla sabatu i niedzieli. Należało też konsekwentnie odwrócić uwagę od Pana Jezusa, który to nakazał, aby zwrócić ją zwodniczo na przyszły odpoczynek wierzących.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6959
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5390/6836
 78%
EXP: 263/359
 73%
Wysłany: 2021-10-06, 07:35   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Pokoja napisał/a:
To jednak wskazuje na manipulację, aby odwrócić uwagę od dalszego obowiązywania, przestrzegania sabatu, aby go wyeliminować przez niedziele. Obecnie jest możliwość dla sabatu i niedzieli. Należało też konsekwentnie odwrócić uwagę od Pana Jezusa, który to nakazał, aby zwrócić ją zwodniczo na przyszły odpoczynek wierzących.

Jeśli uważasz, że świętowanie siódmego dnia obowiązuje w literze i Ciebie, to powinieneś tak czynić.
Nie podróżować dalej niż 2000 kroków, nie prowadzić samochodu, nie jechać na rowerze, nie nosić klucza od domu w kieszeni(!), nie zapalać światła kontaktem...
Jednak nie możesz tego narzucać innym.
1J 3:21 WSP "Kochani moi, jeżeli zaś sumienie nas nie potępia, możemy z ufnością stanąć przed Bogiem"
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 6959
Poziom: 57
HP: 2433/14317
 17%
MP: 5390/6836
 78%
EXP: 263/359
 73%
Wysłany: 2021-10-06, 08:16   

Pokoja napisał/a:
Początek powtórnego przyjścia Pana musi oznaczać inaugurację Tysiącletniej naprawy ludzkości. Brak jest podstaw do podważania tego. Jeżeli ktoś z Badaczy Pisma Świętego nie trwa w wykładach podstawowych, dotyczących tych dwóch kwestii, to podważa sens w znaczenie tego, co należy do najistotniejszych wierzeń Braterstwa w ostatnim ćwierćwieczu XIX wieku. To prowadzi do jakiejś dychotomii, rujnującej wiarę i oszukiwania samego siebie przez posłuch, dla zwodzących.

Każdy ma swoje przemyślenia…
Dla jednego oznacza to naprawę ludzkości, dla innego niszczenie starych systemów w wielkim ucisku.
Jeden widzi początek królowania Chrystusa w zakończeniu działalności Antychrysta, przywrócenia Izraela do harmonii z Bogiem, koniec wojen…

Indywidualnej restytucji ludzkości ja nie widzę! Może są tacy, co to zauważają(?).
Widzę natomiast ucisk, pogrążanie się coraz bardziej w bezprawie, bezwstyd, braku wszelkich moralnych hamulców.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-06, 10:08   

Pokoja napisał/a:
Tekst wg. KS do czytania
Hebr. 4:6. Skoro więc jakieś pozostawił, wchodźmy do niego; wcześniej otrzymywali ewangelię, z powodu nieposłuszeństwa nie weszli,
7. Znowu wyznacza jakiś dzień „Dziś”, mówiąc przez Dawida po tak długim czasie, jako oznajmiono: Dziś, jeślibyście głos jego usłyszeli, nie zatwardźcie serc waszych.
8. Bowiem jeśliby oni wypoczęli, nie opowiadałby Jezus, według innego dnia.
9. A tak pozostawił ludowi, obchodzenie sabatu Bożego.
10. Bowiem on wszedł do miejsca spoczynku jego; on wypoczął od spraw swoich, jako Bóg od swoich.


W Hebr. 4:5 jest postawione pytanie: Czy przybędą temu, mojemu miejscu spoczynku? (KS), do którego się odnosi wiersz 4: Bóg odpoczął od wszystkich dzieł swoich. Można zauważyć, że odpocznienie to, odnosi się zarówno do dnia sabatu Bożego, trwającego 7 000 lat (jak wierzymy), jak i do miejsca, w którym ono następuje.
Jakie, czy które to jest miejsce spoczynku Bożego? Salomon napisał, że Jehowa mieszka w ukryciu, czyli w Miejscu Najświętszym, do którego światło dzienne nie dochodziło, 1Krl. 8:12 (Wyj. 20:21). W 1Kor. 3:16,17; 6:19; 2Kor. 6:16 jest mowa o Świątyni, w której Bóg mieszka Duchem swoim. Obejmuje ona poświęconych, uczestników powołania niebiańskiego. Do nich Pan Jezus mówi, aby do Ojca niebiańskiego, modlili się w komorze swojej, czyli też w ukryciu. Komorą tą są serca tych poświęconych.
W jakim miejscu Bóg odpoczywa po zakończeniu fizycznego dzieła, sześciu dni stworzenia? Odpoczywa on w sercach bohaterów wiary. Sabat Boży jest przeznaczony na czynienie człowieka duchowego, wierzącego, czyli na podobieństwo Boże, Rdz. 5:1,2. Ten człowiek zaczął zwracać się do Jehowy, Boga Stworzyciela, Rdz. 4:26, aby nie ulegać bałwochwalstwu człowieka, stworzonego na obraz Boży, który przez 7 000 lat szóstego dnia stworzenia żył w fizycznej doskonałości (okres ten nie jest objęty chronologią biblijną). Powiązania tego człowieka idą do Boga przez osobowość (a nie do stworzenia przez cielesność – bałwochwalstwo, Rz. 1:18-25). To z powodu tego, Bóg pocieszał przed potopem, tylko wyróżniająco oznakowanego człowieka:
Rdz. 6:6. Jehowa (3068) pocieszał (5162), tylko wyróżniająco oznakowanego człowieka (º120); ponieważ (3588) w duchu ustawy (413) kształtuje (6213) serce (3820) mieszkańcom ziemi (776). (KS)
Człowiek czyniony w sabat Boży na jego podobieństwo (stan „łonowy” Nowego Stworzenia w NT) jest wyróżniająco oznakowany, ponieważ wzywa imienia Bożego, Rdz. 4:26. To w nim Bóg kształtuje serce mieszkańcom ziemi. To na objawienie tego duchowego pokolenia Synów Bożych, oczekuje całe stworzenie (Rz. 8:19-21), aby narody mogły chodzić w ich chwale Bożej, Ap. 21:24-26. W ten sposób można zrozumieć serce wierzącego, ofiarującego się Bogu, jako miejsce, w którym on odpoczywa. Ono to pobudza do rozwijania nowego, Bożego umysłu.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-06, 10:14   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
To jednak wskazuje na manipulację, aby odwrócić uwagę od dalszego obowiązywania, przestrzegania sabatu, aby go wyeliminować przez niedziele. Obecnie jest możliwość dla sabatu i niedzieli. Należało też konsekwentnie odwrócić uwagę od Pana Jezusa, który to nakazał, aby zwrócić ją zwodniczo na przyszły odpoczynek wierzących.

Jeśli uważasz, że świętowanie siódmego dnia obowiązuje w literze i Ciebie, to powinieneś tak czynić.
Nie podróżować dalej niż 2000 kroków, nie prowadzić samochodu, nie jechać na rowerze, nie nosić klucza od domu w kieszeni(!), nie zapalać światła kontaktem...

a gdzie e Słowie Bożym, postawiono takie wymagania w odniesieniu do przestrzegania sabatu. W wielu krajach obecnie to sabat jest siódmym dniem.
Nie w tym kierunku napisałem w poście. Chodzi o to, że są podstawy w Słowie Bożym, aby te dwa porządki istniały, gdyż są zapowiedzią Tysiąclecia Sabatowego, w którym żyjemy od 1874 r., i Milenium Jubileuszowego, które nastapi po nim.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-10-06, 10:24   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Początek powtórnego przyjścia Pana musi oznaczać inaugurację Tysiącletniej naprawy ludzkości. Brak jest podstaw do podważania tego. Jeżeli ktoś z Badaczy Pisma Świętego nie trwa w wykładach podstawowych, dotyczących tych dwóch kwestii, to podważa sens w znaczenie tego, co należy do najistotniejszych wierzeń Braterstwa w ostatnim ćwierćwieczu XIX wieku. To prowadzi do jakiejś dychotomii, rujnującej wiarę i oszukiwania samego siebie przez posłuch, dla zwodzących.

Każdy ma swoje przemyślenia…
Dla jednego oznacza to naprawę ludzkości, dla innego niszczenie starych systemów w wielkim ucisku.
Jeden widzi początek królowania Chrystusa w zakończeniu działalności Antychrysta, przywrócenia Izraela do harmonii z Bogiem, koniec wojen…

Te dzieła nie wykluczają się

Henryk napisał/a:
Indywidualnej restytucji ludzkości ja nie widzę! Może są tacy, co to zauważają(?).
Widzę natomiast ucisk, pogrążanie się coraz bardziej w bezprawie, bezwstyd, braku wszelkich moralnych hamulców.

Nie dotyczy to indywidualnej Restytucji świata, lecz zbiorowej.
Gdy ktoś zaprzedał się w niewolę wraz z całym domem swoim (żana, rodzina, służba i całe mieni), to co siedem lat w roku sabatowym miał być uczony prawa, aby był przygotowywany do wyjścia na wolność i odzyskania pierwotnej własności w roku łaski, czyli roku jubileuszowym. Rok sabatowy, wyobraża nam czas Restytucji zbiorowej świata (Obóz Izraela), a dopiero po nim rok jubileuszowy, wyobraża nam czas Restytucji indywidualnej. Jedno widzę już teraz, a drugie w duchu, oczami wiary.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
domi.nika

Potwierdzenie wizualne: 545
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2019
Posty: 120
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 20/20
 100%
Wysłany: 2021-11-03, 08:01   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

[quote="Henryk"]
Pokoja napisał/a:
1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?

Uważam, że nic nie pomijano i nie zmieniano.
To Jozue wprowadził Izraelitów do Kanaanu po 40-tu latach tułaczki.
Samo zaś hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
Podobnie jak angielski John jest polskim Janem, a niemieckim Johannem.
Cytat:
Jezus (łac. Iesus, gr. Ἰησοῦς) – imię męskie pochodzenia hebrajskiego. Polska forma imienia wywodzi się z formy łacińskiej i greckiej. Forma grecka jest przekształceniem imienia hebrajskiego, ישוע ,ישו Jehoszua, w formie skróconej Jeszua. Imię to znaczy – „Jahwe jest zbawieniem”[1][2]. Forma aramejska ma postać ܝܫܘܥ ,ܝܫܘ Jeszua. W niektórych kulturach używane jako imię własne, głównie w kręgu kulturowym języka hiszpańskiego. W Kościołach chrześcijańskich imię Jezus otoczone jest szczególną czcią jako imię własne wcielonego Syna Bożego.


To prawda, angielski John to polski Jan ;)




________________
https://szkola-jezykowa-krakow.eu/
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-11-05, 20:20   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

domi.nika napisał/a:
Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Dlaczego pominięto imię Pana Jezusa w Hebr. 4:8, zamieniając je na Jozue?

Uważam, że nic nie pomijano i nie zmieniano.
To Jozue wprowadził Izraelitów do Kanaanu po 40-tu latach tułaczki.
Samo zaś hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
Podobnie jak angielski John jest polskim Janem, a niemieckim Johannem.
Cytat:
Jezus (łac. Iesus, gr. Ἰησοῦς) – imię męskie pochodzenia hebrajskiego. Polska forma imienia wywodzi się z formy łacińskiej i greckiej. Forma grecka jest przekształceniem imienia hebrajskiego, ישוע ,ישו Jehoszua, w formie skróconej Jeszua. Imię to znaczy – „Jahwe jest zbawieniem”[1][2]. Forma aramejska ma postać ܝܫܘܥ ,ܝܫܘ Jeszua. W niektórych kulturach używane jako imię własne, głównie w kręgu kulturowym języka hiszpańskiego. W Kościołach chrześcijańskich imię Jezus otoczone jest szczególną czcią jako imię własne wcielonego Syna Bożego.


To prawda, angielski John to polski Jan ;)


Oczywiście i ja to rozumiem, o czym świadczy wpis z mojego postu:
Pokoja napisał/a:
Dla mnie jest zrozumiane to, co napisałeś w sprawie znaczenia imienia Jozue, ale kontekst wskazuje na Pana Jezusa, a nie na Jozuego:
http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114477


Chodzi o to, że w 3 i 4 Rozdziale Hebrajczyków, Ap. Paweł napisał o tych zatwardziałych Izraelitach, którzy wyginęli na pustyni. To Mojżesz ich prowadził, a nie Jozue. Do Ziemi Obiecanej po wschodniej stronie Jordanu Mojżesz, wprowadził Jozuego i Kaleba (z pokolenia, które wyszło z Egiptu) oraz młode pokolenie, które się narodziło na pustyni. Ap. paweł nie odniósł się do tych z młodego pokolenia, których Jozue wprowadził do Ziemi Obiecanej po zachodniej stronie JORDANU.

Tak jak Jozue i Kaleb weszli do odpocznienia w Ziemi Obiecanej, tak Pan Jezus wszedł do prawdziwego odpocznienia Bożego. Wchodzą także Chrystusowcy.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-11-05, 21:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 720 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6182
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4652/6115
 76%
EXP: 160/330
 48%
Wysłany: 2021-12-06, 22:39   Re: Dlaczego pominięto imię P. Jezusa w Hebr. 4:8?

Henryk napisał/a:
Henryk napisał/a:
Nieczułość, brak empatii, radość czy obojętność wobec czyich cierpień- to nie są cechy, które podobają się Panu.
Nie tak wyobrażam sobie Królestwo.

Nie wiem jak Ty Panie Henryku, ale ja czekam na inne Królestwo i inne Odpocznienie.
Nie to umieszczone w moim sercu, a obejmujące wszystkich ludzi.
2P 3:13 UBG "Lecz my, zgodnie z jego obietnicą, oczekujemy nowych niebios i nowej ziemi, w których mieszka sprawiedliwość."
Nadal oczekuję na odnowioną ziemię, odnowione serca wszystkich ludzi.


Oczywiście, że i Henryk może rozmawiać z Henrykiem, czyli sam z sobą :lol:
Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, gdyż post nie był do mnie, ale prawdą jest, że Królestwem Bożym, które wierzący ma w sercu, powinien się dzielić z innymi, aby ono objęło wszystkich ludzi.
Ap. Paweł napisał tak:
Cytat:
Rz. 14:17. Albowiem Królestwo Boże, to nie pokarm i napój, lecz sprawiedliwość i pokój, i radość w Duchu Świętym.

Kol. 1:13 który nas wyrwał z mocy ciemności i przeniósł do Królestwa Syna swego umiłowanego, (14) w którym mamy odkupienie, odpuszczenie grzechów.

Efz. 5:5. Gdyż to wiedzcie na pewno, iż żaden rozpustnik albo nieczysty, lub chciwiec, to znaczy bałwochwalca, nie ma udziału w Królestwie Chrystusowym i Bożym.


We wszystkich przypowieściach Pan Jezus, odnosił się do Królestwa Bożego, np. o Zbożu (pszenicy) i chwastach (kąkolu). Przecież to Królestwo trwalo już, gdy on siał nasienie Królestwa Bożego. Ono rozwija się według porządku z Mar. 4:26-32

BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
Mar. 4:26. I (2532) mówił (3004): Takie (3779) jest (2076) królestwo (932) Boże (2316), jako (5613) gdyby (1437) człowiek (444) wrzucił (906) nasienie (4703) w (1909) ziemię (1093);
27. A (2532) spałby (2518) i (2532) wstawałby (1453) we dnie (2250) i (2532) w nocy (3571), a (2532) nasienie (4703) by weszło (985) i (2532) urosło (3373), gdy (5613) on (846) nie (3756) wie (1492).
28. Boć (1063) ziemia (1093) sama z siebie (844) pożytek wydawa (2592), naprzód (4412) trawę (5528), potem (1534) kłos (4719), a potem (1534) zupełne (4134) zboże (4621) w (1722) kłosie (4719).
29. A (2532) skoro (3752) się okaże (3860) urodzaj (2590), wnet (212) gospodarz zapuszcza (649) sierp (1407); bo (3754) żniwo (2326) przyszło (3936).
30. Nad (2532) to rzekł (3004): Do czego (5101) przypodobamy (3666) królestwo (932) Boże (2316), albo (2228) (1722) którem (4169) je (846) podobieństwem (3850) wyrazimy (3846)?
31. Jest jako (5613) ziarno (2848) gorczyczne (4615); które (3739), gdy (3752) wsiane bywa (4687) w (1909) ziemię (1093), najmniejsze (3398) jest (2076) ze wszystkich (3956) nasion (4690), które (3588) są na (1909) ziemi (1093).
32. Ale (2532) gdy (3752) bywa wsiane (4687), wzrasta (305), i (2532) bywa (1096) największe (3187) nad wszystkie (3956) jarzyny (3001), i (2532) rozpuszcza (4160) gałęzie (2798) wielkie (3173), tak iż (5620) pod (5259) cieniem (4639) jego (848) mogą (1410) sobie czynić gniazda (2681) ptaki (4071) niebieskie (3772).


Na podst. K.S. do badania
Kod:
Mar. 4:26. Także (2532) mówił (3004) w jaki sposób (5613) jest (2076) Królestwo (932) Boże (2316), na wypadek gdyby (1437) człowiek (444) tak tylko (3779) wrzucił (906) nasienie (4703) w (1909) ziemię (1093);
27. Śpi (2518) nocami (3571), a (2532) także (2532) wstaje (1453) dniami (2250); nasienie (4703) weszło (985), a (2532) także (2532)  urosło (3373), a (2532) on (846) jak gdyby (5613) nie (3756) wiedział (1492).
28. Ponieważ (1063) ziemia (1093) samoczynnie (844) wydaje owoc (2592), naprzód (4412) trawę (5528), potem (1534) kłos (4719), potem (1534) zupełne (4134) ziarno (4621) w (1722) kłosie (4719).
29. A (2532) skoro tylko (3752) wyda (3860) plon (2590), zaraz (212) wysyłają (649) sierp (1407), ponieważ (3754) czas żniwa (2326) przyszedł (3936).
30. Także (2532) rzekł (3004): co (5101) upodobnia (3666) królestwo (932) Boże (2316), albo (2228) w (1722) którym (4169) podobieństwie (3850) je (846) zestawimy (3846)?
31. jako (5613) ziarno (2848) gorczyczne (4615); które (3739), gdy (3752) wsiane bywa (4687) w (1909) ziemię (1093), najmniejsze (3398) jest (2076) wszystkich (3956) nasion (4690), które (3588) a (1909) ziemi (1093).
32. Więc (2532) skoro (3752) rozsiano (4687), wzrasta (305) i (2532) całe (3956), staje się (1096) potężniejszą (3187) jarzyną (3001), także (2532) rozpuszcza (4160) wielkie (3173) gałęzie (2798), tak iż (5620) pod (5259) cieniem (4639) jego (848) mogą (1410) zagnieździć się (2681) ptaki (4071) niebieskie (3772).



Tekst wg. KS do czytania
Mar. 4:26. Także mówił w jaki sposób jest Królestwo Boże, na wypadek gdyby człowiek tak tylko wrzucił nasienie w ziemię;
27. Śpi nocami, a także wstaje dniami; nasienie weszło, a także urosło, a on jak gdyby nie wiedział.
28. Ponieważ ziemia samoczynnie wydaje owoc, naprzód trawę, potem kłos, potem zupełne ziarno w kłosie.
29. A skoro tylko wyda plon, zaraz wysyłają sierp, ponieważ czas żniwa przyszedł.
30. Także rzekł: co upodobnia królestwo Boże, albo w którym podobieństwie je zestawimy?
31. Podobnie (podobne) jak ziarno gorczyczne, które, kiedy to wsiane do ziemi, całe jest mało znaczącym nasieniem na ziemi, ale kiedy urośnie, jest największe ze wszystkich jarzyn, i staje się drzewem
32. Więc skoro rozsiano, wzrasta i całe, staje się potężniejszą jarzyną, także rozpuszcza wielkie gałęzie, tak iż pod cieniem jego mogą zagnieździć się ptaki niebieskie.


Człowiek wierzący czuje to Królestwo w sercu, aby dzielić się czystą Prawda Ewangelii o nim z innymi, gdyż zakon duchowy wyszedł z Syjonu (Królestwo Chrystusa, Kol. 1:13), a Słowo Jehowy z Jeruzalemu (z Świątyni Ducha, 1Kor. 3:16,17).

Cytat:
Izj. 2:2) I stanie się w dniach ostatecznych, że góra ze świątynią Pana będzie stać mocno jako najwyższa z gór i będzie wyniesiona ponad pagórki, a tłumnie będą do niej zdążać wszystkie narody. (3) I pójdzie wiele ludów, mówiąc: Pójdźmy w pielgrzymce na górę Pana, do świątyni Boga Jakuba, i będzie nas uczył dróg swoich, abyśmy mogli chodzić jego ścieżkami, gdyż z Syjonu wyjdzie zakon, a słowo Pana z Jeruzalemu. (4) Wtedy rozsądzać będzie narody i rozstrzygać sprawy wielu ludów. I przekują swoje miecze na lemiesze, a swoje włócznie na sierpy. Żaden naród nie podniesie miecza przeciwko drugiemu narodowi i nie będą się już uczyć sztuki wojennej. (BW)
Dz. 2:17. I stanie się w ostateczne dni, mówi Pan, Że wyleję Ducha mego na wszelkie ciało I prorokować będą synowie wasi i córki wasze, I młodzieńcy wasi widzenia mieć będą, A starcy wasi śnić będą sny; (18) Nawet i na sługi moje i służebnice moje Wyleję w owych dniach Ducha mego I prorokować będą(BW).


Dni ostateczne, trwały (rozpoczęły się) w czasie działalności Pana Jezusa.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-12-06, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 13