FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO Strona Główna FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chrzest przez zanurzenie
Autor Wiadomość
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13609
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 388/608
 63%
Wysłany: 2021-12-04, 15:27   Chrzest przez zanurzenie

Chrzest przez zanurzenie był powszechnym zwyczajem wczesnego Kościoła
Nie jest podana formuła używana przez Apostołów i wczesny Kościół, co dowodzi, że forma wypowiedzi jest o wiele mniej istotna od aktu i znaczenia, które on sobą wyraża. Z Dz. Ap. 2:38; 8:16; 10:48; 19:5; Rzym. 6:3-----
Zapraszam do dyskusji :-D
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 963
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 46/83
 55%
Wysłany: 2021-12-04, 19:54   

Dla mnie jest to bardzo smutne z tą formułą ablacyjną, gdyż od mojego zanurzenia minęło wiele lat i w społecznościach ludzi odrodzonych za bardzo nie widać zmian .Niekiedy przeleci jakaś jaskółka, ale zabetonowanych zborów nic nie rusza, chyba że strach covidowy. Jak, nie jest podana formuła? 8-) Wszystko co czynicie, czyńcie w imię Pana Jezusa Pomazańca. I to znajduje w Dziejach Apostolskich. Jak ktoś chce iść pośladach Pana , a nie chce się do niego publicznie przyznać. O dziwne to, nieprawdaż??
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-04, 23:20   Re: Chrzest przez zanurzenie

Henryk Suchecki napisał/a:
nike napisał/a:
Chrzest przez zanurzenie był powszechnym zwyczajem wczesnego Kościoła
Nie jest podana formuła używana przez Apostołów i wczesny Kościół, co dowodzi, że forma wypowiedzi jest o wiele mniej istotna od aktu i znaczenia, które on sobą wyraża. Z Dz. Ap. 2:38; 8:16; 10:48; 19:5; Rzym. 6:3-----


Jak, nie jest podana formuła? 8-) Wszystko co czynicie, czyńcie w imię Pana Jezusa Pomazańca. I to znajduje w Dziejach Apostolskich.


Chrzest był udzielany, dla sławienia Pana Jehoszua (Jezusa). Nie było żadnej formuły w imię trójcy. Jest to wymysł kleru KRK.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13609
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 388/608
 63%
Wysłany: 2021-12-05, 09:40   

Mt 28:19 BW "Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego,"
nie jest to regułka, ale jest coś ważnego dla ludu Bożego---

Treścią tych słów jest, że wierzący, przez chrzest w Boską wolę aż do śmierci, są przyjmowani jako Jego lud i że ich prawo lub przywilej tego zawiera się w imieniu, czy też z upoważnienia Ojca, przez zasługę Syna i udzielenie im świętego Ducha prawdy

Możemy także uznać, że słowa naszego Pana „chrzcząc je w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego” – nie były lekceważone, lecz w jakiś sposób wyrażane przy takich okazjach.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-05, 14:07   

nike napisał/a:
Mt 28:19 BW "Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego,"
nie jest to regułka, ale jest coś ważnego dla ludu Bożego---

Treścią tych słów jest, że wierzący, przez chrzest w Boską wolę aż do śmierci, są przyjmowani jako Jego lud i że ich prawo lub przywilej tego zawiera się w imieniu, czy też z upoważnienia Ojca, przez zasługę Syna i udzielenie im świętego Ducha prawdy

Możemy także uznać, że słowa naszego Pana „chrzcząc je w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego” – nie były lekceważone, lecz w jakiś sposób wyrażane przy takich okazjach.


Tak zwana formuła liturgiczna: „chrzcząc je w imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego ma na celu zasugerowanie tylko tego, że Duch Świętego Bga Ojca ma imię. Taka sugestia nie znajduje ŻADNEJ PODSTAWY W SŁOWIE BOŻYM, ponieważ ta czynna moc Boża, występuje pod jego imieniem, a nie odrębnym, swoim własnym.
Poza tym:
1. Nigdzie w Piśmie Świętym nie znajdujemy przykładu jej użycia. Jest tylko chrzczenie dla sławienia Pana Jehoszua (Jezusa);
2. W Mat. 28:18, napisane jest: "Dana mi jest", a w w. 20: "jestem z wami", czyli w pierwszej osobie. To dowodzi, że tzw. formuła liturgiczna w Mat. 28:19, wyrazona w trzeciej osobie jest wstawką - anachronizmem, narzuconym przez kler trynitarzy.

Analiza tekstu z Ewangelii Mateusza 28:19
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf

Mesjańskie Zbory Boże., chrzczą, tylko w Imię Pana Jezusa
http://biblos.feen.pl/vie...start=15#114468
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-12-05, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 963
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 46/83
 55%
Wysłany: 2021-12-05, 17:18   

w tym wersecie Mt 28:19 BW "Idźcie tedy ...., chrzcząc ..." zostało użyte techniczne greckie słowo zanurzyć. Gdyby chodziło o rytualne obmycie, czyli chrzest jak przetłumaczono musiało by być użyte greckie słowo βάπτισμα fonetycznie váptisma (obrzęd przyjęcia kogoś do Kościoła, połączony z obmyciem wodą lub zanurzeniem w wodzie). Więc podpierając się tym wersetem aby udowadniać formułę chrzcielną chybiamy celu, inaczej grzeszmy. Przetłumaczono to tak, aby wzmocnić doktrynę dogmatyczną o trójcy. Po latach praktykowania tego dzieła rąk ludzkich w różnych zgromadzeniach widzimy, że owoc jest zatruty, np Francja jest laicka a kiedyś to ona głównie rodziła krucjaty krzyżowe. Orężem królestwa ciemności jest kłamstwo, widzimy to jużna pierwszych stronach bibli , gdzie symbolem kłamstwa jest wąż.
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13609
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 388/608
 63%
Wysłany: 2021-12-06, 11:10   

Pokoja napisał/a:
1. Nigdzie w Piśmie Świętym nie znajdujemy przykładu jej użycia. Jest tylko chrzczenie dla sławienia Pana Jehoszua (Jezusa);

Nie ma też w Jehoszuę, bo Jehoszua to Jozue, a Jezus to Jeszua.

Może być też taka analiza tekstu z Mateusza 28:19-------
Tutaj warto wspomnieć,ze cały Nowy Testament był pisany w pierwszym rzędzie do klasy Maluczkiego Stadka, do nas jest pisany pośrednio, a wiec warto miec to na uwadze.
Przez wyrażenie „chrzcząc je w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”Jezus dał rozkaz ludowi Bożemu
by pomagali braciom, zanurzając ich w podobieństwo charakteru Ojca i Syna i Ducha Świętego; albowiem jednym ze znaczeń słowa imię jest charakter (Ps. 8: 2;22: 23; 33: 21; 111: 9: Dz. Ap. 15: 14, 17; Obj. 2: 17; 3: 5; 13: 16, 17; 15: 4; 16: 9; 17: 5; 22: 4). Takie jest oczywiście znaczenie tego słowa w tym miejscu, bo jest to wielką misją Kościoła budować charaktery na podobieństwo Boga, Chrystusa i Ducha Świętego (Efez. 4: 11 - 13). Tak jak Syn rozwinął podobieństwo do charakteru Bożego, tak i my powinniśmy to czynić; Kościół bowiem ma rozwijać w sobie charakter podobny do charakteru Bożego, Chrystusowego i Ducha Św.
Ponieważ ja wierzę ,że Klasy Oblubienicy juz nie ma na ziemi, to nic mi nie przeszkadza przyjąć chrzest w imię OJCA SYNA I DUCHA, bo w Tysiącleciu też pragnieniem nas wszystkich jest być w charakterze podobnym do naszego STWÓRCY do Jego SYNA i posiadać MOC BOGA NAJWYŻSZEGO czyli--- DUCHA ŚW.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-06, 21:21   

nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Nigdzie w Piśmie Świętym nie znajdujemy przykładu jej użycia. Jest tylko chrzczenie dla sławienia Pana Jehoszua (Jezusa);


Nie ma też w Jehoszuę, bo Jehoszua to Jozue, a Jezus to Jeszua.


Jehoszua (Jeszua) znaczy „Jehowa jest zbawieniem”

Henryk napisał/a:
hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114475
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-08, 11:14   

nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Pokoja napisał/a:
1. Nigdzie w Piśmie Świętym nie znajdujemy przykładu jej użycia. Jest tylko chrzczenie dla sławienia Pana Jehoszua (Jezusa);

Nie ma też w Jehoszuę, bo Jehoszua to Jozue, a Jezus to Jeszua.

Jehoszua (Jeszua) znaczy „Jehowa jest zbawieniem”

Henryk napisał/a:
hebrajskie „Jozue” jest greckim „Jezus” i oba znaczą „Jahwe jest zbawieniem”.
http://biblos.feen.pl/vie...&start=0#114475


Ponieważ ja wierzę ,że Klasy Oblubienicy juz nie ma na ziemi, to nic mi nie przeszkadza przyjąć chrzest w imię OJCA SYNA I DUCHA, bo w Tysiącleciu też pragnieniem nas wszystkich jest być w charakterze podobnym do naszego STWÓRCY do Jego SYNA i posiadać MOC BOGA NAJWYŻSZEGO czyli--- DUCHA ŚW.

Chrzest przez zanurzenie był powszechnym zwyczajem wczesnego Kościoła

Zapraszam do dyskusji ----- :)


A czy Duch Świętego Boga Ojca, został już wylany na wszelkie ciało?, czy skończyły się już trzy (czy 4) tysiącletnie dni Syna człowieczego?, , Dz. 2:17,18

Analiza tekstu z Ewangelii Mateusza 28:19
http://www.filadelfiamedi...20Mat.28.19.pdf

Cytat:
Wprowadzenie
Wszelka mowa Boża jest czysta...(Przyp.30.5) Ps.119.104 Z Twoich przykazań czerpię roztropność, dlatego nienawidzę wszelkiej ścieżki nieprawej. Wielu ma trudności w zrozumieniu frazeologii Mat.28.19, w tym celu pisali do redaktorów różnych czasopism szukając odpowiedzi. Jednakże większość odpowiadających przeszła do porządku dziennego ponad tą trudnością poprzez żarty, cytaty i ideologie. Oczywiście wszystko to może mieć miejsce, ale nie kosztem prawdy. Trudność, pozostawiona w większości bez odpowiedzi, towarzyszy słowom chrzcząc ich w imię Ojca, Syna i Ducha Świętego. To wyrażenie było kwestionowane nie z powodu konkretnej doktryny, do której prowadzi, ale raczej z powodu wczesnych świadectw, które poświadczają inną treść, a także z powodu gramatyki i składni samych słów.

Czy to imienne wyrażenie w Mat.28.19 jest prawdziwe, oryginalne? Czy też, jak „trzech świadków” w 1Jana 5.7, jest nieprawdziwym dodatkiem, wprowadzonym do wczesnych manuskryptów dla podparcia tworzonej doktryny? By zrozumieć znaczenie tego pytania rozważmy słowa znanego badacza biblijnego F.C. Conybeare (XIX wiek) „Aż do połowy dziewiętnastego wieku tekst o trzech świadkach z 1Jana 5.7, dzielił wraz z Mat.28.19, uciążliwe zadanie zapewnienia biblijnego dowodu dla Trójcy (nieprawdziwe słowa dodane w 1Jana 5.7) są obecnie odrzucone przez wszystkie autorytety, za wyjątkiem Papieża w Rzymie. W następstwie czego, cały ciężar dowodzenia Trójcy spadł na Mateusza 28.19”. Być może powodem, dlaczego poważny, naukowy wysiłek nie został podjęty dla odkrycia (lub ogłoszenia) prawdy, wiąże się z tym, że to by podminowało same fundamenty tradycyjnej, ponicejskiej teologii. Mimo wszystko, jeśli faktycznie tytuły "Ojca, Syna i Ducha Świętego" były dodane i nie były słowami naszego Pana, wtedy jaki autorytet biblijny mamy, by chrzcić w jakiekolwiek imię inne niż Jezus? Odpowiedź - żadny. Jednakże, ważne są nie tyle możliwe wnioski tego studium, ale raczej poznanie prawdy. Celem tego studium jest odkrycie, jakie słowa rzeczywiście napisał Mateusz.
[…]
Świadectwo Przekładów.
F. C. Conybeare zauważa: "W jedynych kodeksach, które mogłyby zawierać starszy zapis, czyli w Sinaitic Syriac i najstarszym Latin Manuscript, nie ma tych stron, które odnoszą się do końcówki Mateusza." Zatem, mimo, że wszystkie wczesne tłumaczenia zawierają tradycyjną trzyimienną frazę Mateusza 28.19, to najwcześniejsze nie zawierają tych tekstów wcale. Co dziwne nie z powodu ominięcia, lecz usunięcia! " Załóżmy, że nie wiemy dlaczego te strony były zniszczone. Zmuszeni jesteśmy skonsultować nasz następny autorytet - pisma patrystyczne.
[…]
mamy pisma przynajmniej dwóch osób, które posiadały lub miały dostęp do manuskryptów znacznie wcześniejszych niż nasze najwcześniejsze. Są również inni, którzy cytują Mateusza 28.19, których pisma posiadamy, które datują znacznie wcześniej, niż nasze najlepsze kopie manuskryptów. […]: Euzebiusz z Cezarei; Nieznany autor De Rebaptismate; Orygenes; Klemens z Aleksandrii; Justyn Męczennik; Macedoniusz; Eunomiusz; Afrates.
[…]
Świadectwo Euzebiusza.
Według Conebeare: „Euzebiusz cytował ten tekst (Mat.28.19) wielokrotnie w swoich pismach pomiędzy 300, a 336 rokiem, np. w swoich komentarzach do Psalmów, Izajasza, w Demonstratio Ewangelica, Teofania... W swojej słynnej historii kościoła i w dziele o Konstantynie. Znalazłem w nich 18 cytatów Mateusza 28.19 i zawsze w następującej formie: „Idźcie i czyńcie uczniami wszystkie narody w moim imieniu, ucząc ich przestrzegać to, co wam rozkazałem.” Euzebiusz nie tylko cytuje te wersety w tej formie, ale więcej niż dwukrotnie komentuje je w sposób podkreślający słowa "w moim imieniu". W swojej Demonstriatio Evangelica pisze (kol. 240, strona 136): „Bo nie tylko nakazał im czynić uczniów z wszystkich narodów, ale z istotnym dodatkiem "w jego imieniu". Gdyż tak wielka wartość była tego apelu, że Apostoł mówił: "Bóg nadał mu imię ponad wszystkie, tak że na imię Jezus każde kolano się ugnie w niebie i na ziemi i pod ziemią. " Dlatego słuszne było, żeby położył nacisk na zaletę mocy będącej w jego imieniu, ale zakrytej dla wielu i dlatego powiedział do swoich apostołów: Idźcie, i czyńcie uczniami wszystkie narody w imię moje”.
[…]
Dowód wewnętrzny. 1Tes.5.21 "Wszystkiego doświadczajcie, co dobre, tego się trzymajcie". W tym wersecie, greckim słowem dla "sprawdzaj" jest dokimazo i oznacza testuj, badaj, udowadniaj (by zobaczyć, czy rzecz jest prawdziwa, czy nie), by rozpoznać jako prawdziwe po sprawdzeniu, uznać wartość". W naszych wysiłkach by upewnić się, który zapis Mateusza 28.19 jest oryginalny, poddamy oba 5 zapisy 10 testom. W ten sposób będziemy mogli zidentyfikować prawdziwy i fałszywy.

1. Test kontekstu.
Badając kontekst stwierdzamy, że tradycyjnej trzyimiennej frazie brakuje składniowej jakości tzn. prawdziwy sens wersetu jest zakłócony przez błąd w lingwistycznym wzorze. Jednakże jeśli czytamy jak poniżej, to cały kontekst pasuje do siebie i tenor instrukcji jest kompletny: "Wszelka moc jest dana mi... idźcie więc ...czyńcie uczniów w moim imieniu nauczając ich cokolwiek wam poleciłem... Ja jestem z wami... "

2. Test częstotliwości.
Czy fraza "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego" jest użyta gdziekolwiek indziej w Biblii? Nigdzie. Czy Jezus używał frazy "w moim imieniu" przy innych okazjach? Tak 17 razy, przykłady znaleźć można w Mat 18.20; Marka 9.37,39,41; w Janie 14.14 i 26, 16.23.

3. Test argumentu.
Czy jest jakiś argument w Biblii oparty na frazie trzyimiennej, lub chrzczeniu w potrójne imię? Nie ma żadnego. Czy jest jakiś argument w Biblii oparty na fakcie chrzczenia w imieniu Jezusa? Tak! Ten argument jest użyty w 1Kor.1.13 "Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni? " Z tego argumentu, gdy jest starannie przeanalizowany, wynika, że uczniowie powinni być chrzczeni w imię Tego, który był dla nich ukrzyżowany. Ojciec w swojej cudownej miłości, dał dla nas swego umiłowanego Syna, który przez Ducha został wskrzeszony. To Pan Jezus był ukrzyżowany i dlatego w Jego imieniu uczniowie mają być chrzczeni w wodzie.
[…]
" […] chrzest jest nierozdzielnie połączony ze śmiercią Chrystusa. Jest środkiem identyfikacji wierzącego ze śmiercią Pańską" (Boża droga, str.190). Ojciec nie umarł, ani Duch. Jak mówi pismo, "pogrzebani z Nim (Jezusem) w chrzcie", nie z Ojcem, Synem i Świętym Duchem. (Rzym.6.3-5).
R Roberts użył tego argumentu (Natura chrztu str. 13):

"Według trynitarnego zanurzenia, nie wystarcza by być zanurzonym w Syna. W ten sposób Chrystus jest odsunięty od swojej pozycji, jako łącznika, drzwi, "nowej żywej drogi". A więc są trzy 6 imiona pod niebem, przez które musimy być zbawieni, w przeciwieństwie do deklaracji apostolskiej, że "nie ma żadnego innego imienia pod niebem (niż Jezusa Chrystusa z Nazaretu), danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni". Dz.Ap. 4.12 To oczywiście jest to imię w argumencie Pawła. Byliście ochrzczeni w imię Pawła, czy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego - innym imieniu, które usuwa Chrystusa z pozycji łącznika i jedynego imienia dla zbawienia? Bazując już tylko na tym argumencie możemy potwierdzić oryginalny tekst Mateusza 28.19, jako zawierający frazę "w moim imieniu".


4. Test analogii.

Czy jest cokolwiek w Biblii analogicznego do chrztu w potrójne imię? Nie ma. Czy jest coś analogicznego do chrztu w imię Jezusa? Tak. Ojciec chrzcił uczniów darem Ducha Świętego, obietnicy, która przyszła według Jezusa „w Jego imieniu” (Jan 14.26). To dlatego że Jezus jest „łącznikiem” zarówno w chrzcie wodnym, jak i chrzcie duchem. Co jest wykazane w poniższych cytatach: Jan 16:7 Mówię wam prawdę, że konieczne jest dla was bym odszedł, bo jeśli nie odejdę, pocieszyciel nie przyjdzie do was. Ale jeśli odejdę, przyślę go wam. Jan 14:26 Pocieszyciel, którym jest Duch Święty, którego Ojciec pośle wam w moim imieniu, on nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko cokolwiek wam powiedziałem.” Dz.Ap. 8:12 Gdy oni uwierzyli Filipowi głoszącemu rzeczy o Królestwie Bożym i imieniu Jezusa Chrystusa, zostali ochrzczeni zarówno mężczyźni jak i kobiety. Zauważ, że zostali ochrzczeni w wyniku głoszenia imienia Jezusa Chrystusa, a nie "Ojca i Syna i Ducha Świętego". Przez analogię my powinniśmy być chrzczeni w imieniu Jezusa, gdyż to przygotowuje nas do chrztu Duchem, który podobnie jest dany w Jego imieniu (Dz.Ap. 2.38-39; 19.1-5; Jana 3.3-5).

5. Test konsekwencji.
Będąc chrzczeni 'nakładamy' na siebie imię Ojca i Syna i Ducha Świętego? Nie. Czy 'nakładamy' imię Jezusa? Tak, gdy jesteśmy chrzczeni w imię Jezusa Chrystusa, według chrzczenia dokonywanego przez wczesny kościół, co zapisane jest w Pismach, gdzie dosłownie byli zanurzani w imię Jezusa Chrystusa. Gal.3:27 Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa. Nie ma żadnych wzmianek w Piśmie o rezultatach chrzczenia odnoszących się do tytułów Ojca i Syna i Ducha Świętego. Każda wzmianka wykazuje jasne połączenie z Chrystusem i Jego ofiarą na krzyżu.

6. Test praktyki.
Czy kiedykolwiek uczniowie po otrzymaniu ewangelii chrzcili w potrójne imię? Nigdy. Czy chrzcili w imię Jezusa? Zawsze. (Dz.Ap. 2.38,8:16, 10.48 (wnioskowane), 19.5 itd.) Często w obronie trójjedynego zanurzenia używa się argumentu, że „Raczej bym stosował się do polecenia słów Pana Jezusa, niż wzorował na Dziejach Apostolskich”. Jednakże ten sposób logiki sytuuje apostołów w pozycji nieposłuszeństwa i czyni wszystkie chrzty apostołów nieważnymi, pustymi. Jeśli całe słowo Boże jest natchnione, a jest, wtedy „abyśmy nie dawali większego znaczenia jednemu wersetowi ponad inny", ale raczej uwzględniali całość Słowa Bożego w jego kontekście i właściwie zastosowali je w naszym życiu. Po prostu, słowa Jezusa nie są ani więcej, ani mniej ważne niż reszta. Jest łatwiej uwierzyć, że uczniowie przestrzegali instrukcji Pana, niż sugerować, że natychmiast byli nieposłuszni Jego poleceniom.

7. Test znaczenia.
Jakie znaczenie jest przypisywane w Piśmie chrzczeniu wierzących w imię Ojca Syna i Ducha Świętego? Żadne. Jakie znaczenie jest przypisywane chrztowi w imię Jezusa? Po pierwsze, Pisma uczą, że chrzest w imię Jezusa jest aktem nawrócenia dla przebaczenia grzechów (Dz.Ap.2.38) Po drugie, chrzest w Jego imieniu jest połączony z obietnicą chrztu Duchem Świętym, (Dz.Ap.2.38) Po trzecie, chrzest w imię Jezusa jest połączony z naszą identyfikacją i personifikacją śmierci i pogrzebania Chrystusa (Rzym.6.1-4 i Kol.2.12). Po czwarte, ochrzczenie w imię Jezusa oznacza, że przyoblekamy Chrystusa (Gal.3.27). Po piąte, chrzest w Jego imieniu jest nazywany obrzezką Chrystusa i odzwierciedla zdjęcie starego człowieka grzechu. W ten sposób stajemy się nowym stworzeniem w Chrystusie (Kol.2.11-12; 2Kor.5.17). Chrzest w potrójne imię może tylko odzwierciedlać wiarę w trynitarną doktrynę i ludzkie credo stworzone dla wsparcia tej wiary.

8. Test równoległych świadectw.
Dzięki Bożej opiece tekst Mateusza 28.19 nie jest jedynym zapisem w ewangeliach naszego Pana. Łukasz również zapisał to zdarzenie z dużą dokładnością. W Łukasza 24.46-47 jest napisane o Jezusie mówiącym w trzeciej osobie: Łuk. 24:47 "I że, począwszy od Jerozolimy, w imię jego ma być głoszone wszystkim narodom upamiętanie dla odpuszczenia grzechów" 8 Sam już ten zapis odnawia właściwy tekst Mateusza 28.19, gdzie Jezus mówi w pierwszej osobie: "w moim imieniu". Ponadto ewangelia Marka podobnie zapisuje to przesłanie z użyciem podobnych wzorców mowy: "Idźcie... na cały świat... głoście ewangelię… każdemu… ochrzczony… w moim imieniu…" (Mar.16.15-18).

9. Test uzupełniających się cytatów.
Podczas gdy nie istnieje tekst, który proponuje pochwalny cytat z użyciem frazy trójimiennej, to istnieje uderzające podobieństwo pomiędzy Mat.28.19 po skorygowaniu, a Rzym.1.4-5. Zauważ następujące podobieństwa: Mat.28.19-20 – Rzym.1.4-5. „wszelka moc jest mi dana” - "został ustanowiony Synem Bożym" "idźcie" – „otrzymaliśmy...apostolstwo” „nauczając ich przestrzegać” – „abyśmy... przywiedli do posłuszeństwa wiary” „wszystkie narody” – "wszystkie narody". "w moim imieniu" – "dla imienia Jego"

10. Test zasady.
Napisane jest: Kol.3.17 I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu. Przesłanie sformułowane przez Pawła jest jasne. Słowo „cokolwiek” zawiera wszystko i z pewnością zawiera również chrzczenie, jako, że zawiera ono zarówno słowo i czyn. To tradycyjne słownictwo w Mat. 28.19z użyciem potrójnego imienia nie jest zgodne z tą zasadą. Natomiast krótsza fraza jest. To udowadnia, która z fraz jest sfałszowana. Słowo Boże nie przeczy sobie, lecz raczej się uzupełnia. Paweł nie tylko głosił tą zasadę, ale również stosował w kontekście chrztu. W Dz.Ap.19.1-5 znajdujemy uczniów Jana, którzy byli ochrzczeni w czasie jego służby. Tak jak chrzest w imię Jezusa, chrzest Jana był dla pokuty (Mar.l.4; Dz.Ap.2.38). Jan głosił w swoim chrzczeniu, że przyjdzie po nim Ten, który zabierze grzechy świata i będzie chrzcił Duchem Świętym. Paweł zastosował tę zasadę i przechrzcił ich w imię Pana Jezusa. I w ten sposób używając testu praktyki znajdujemy silne potwierdzenie dla frazy w "moim imieniu".

"Skumulowane dowody krytyki (tekstu, literackiej i historycznej) są wyraźnie przeciwko poglądowi, że tradycyjna forma Mat.28.19 stanowi słowa Jezusa. "

Dr. Peake - Komentarze biblijne strona 723:
„Polecenie chrzczenia w potrójne imię jest późną ingerencją doktrynalną. Zamiast chrzczenia w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego, powinniśmy raczej używać "w moim imieniu".

Williams R.R. - Teologiczny podręcznik Biblii - strona 29:
"Polecenie chrzczenia w Mat. 28.19 wydaje się pokazywać wpływ rozwiniętej doktryny trynitarnej. Wczesne chrzczenie było w imię Chrystusa. Połączenie koncepcji trynitarnej z aktem chrztu świadczy o tym, że chrzest uważano za doświadczenie trynitarne.”

Chrystiadelfian Monatshefte:
"Uderzający kontrast i nielogiczność, wewnętrzna niespójność tego zapisu... prowadzi do podejrzenia o umyślne zmodyfikowanie w interesie koncepcji Trójcy. Często wnioskuje się, że w starożytnym chrześcijaństwie występowały działania różnych grup mające na celu zmodyfikowanie tekstu Nowego Testamentu. To zwiększa nasze wątpliwości do stopnia przeświadczenia, co do prawdziwości tej formuły. "

Dr. Robert Young
W jego „Literalnym tłumaczeniu Biblii”, Young umieszcza tradycyjną formułę Mat.28.19 w nawiasach dla podkreślenia wątpliwości co do jej autentyczności.

Słownik Biblijny Blacka:
"Trynitarna formuła w Mat. 28.19 była późnym dodatkiem wprowadzonym przez jakiś wybitny umysł chrześcijański. "

Profesor Harnack – "Historia dogmatów"
Profesor Hamack dyskfalifikuje ten tekst (Mat. 28:19) z potępieniem, jako nie będący "żadnym słowem Pana" .

F. Whiteley "Świadectwa":
„Klerykalne sumienie było bardzo zakłopotane tym, że apostołowie i uczniowie nigdy nie zastosowali trójjedynego imienia z Mat.28.19. Nawet Trynitarianie wiedząc, że idea ta była odrzucana przez Kościół w czwartym wieku, przyznają (np. Peake) "polecenie chrzczenia w potrójne imię jest późnym wtrąceniem doktrynalnym. " Kol.3:17 I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu.

Czy to jest ważne?...


Jeżeli ktoś po zapoznaniu się z tym tematem, którym Pana Jezus rozwala posąg Baala (trynitarską formułę chrztu), nadal będzie twierdził, że chrzest w imię ojca i syna i ducha świętego jest formułą nakazaną przez Pana Jezusa, ten twierdzi co innego niż czyni. Twierdzi, że służy Bogu w imieniu (dla sławienia) Pana Jezusa, a faktycznie nadal służy systemowi Baala, jako emisariusz.

Cytat:
Jer. 1:10. Patrz! Daję ci dzisiaj władzę nad narodami i nad królestwami, abyś wykorzeniał i wypleniał, niszczył i burzył, odbudowywał i sadził.

Sędz. 6:25) Tejże nocy rzekł Pan do niego: Weź cielca z bydła twojego ojca i drugiego siedmioletniego cielca i rozwal ołtarz Baala, który należy do twojego ojca, i zetnij słup, który jest przy nim, (26) a zbuduj dla Pana, Boga twego, na szczycie tej warowni ołtarz z ułożonych kamieni i weź drugiego cielca, i złóż całopalenie na drwach ze słupa, który ściąłeś. (27) Gedeon wziął więc dziesięciu mężów spośród swoich sług i uczynił, jak mu powiedział Pan; ponieważ jednak bał się domowników swojego ojca i obywateli miasta, aby uczynić to w dzień, uczynił to w nocy. (28) A gdy wstali wcześnie rano obywatele miasta, oto ołtarz Baala był zburzony a słup, który był obok niego, ścięty, na nowo zaś zbudowanym ołtarzu złożone było całopalenie z drugiego cielca. (29) Mówili tedy jeden do drugiego: Któż to uczynił? A gdy przeprowadzili dochodzenie, powiedzieli: Uczynił to Gedeon, syn Joasza. (30) Wtedy rzekli obywatele miasta do Joasza: Wyprowadź swego syna, niech zginie, gdyż zburzył ołtarz Baala i ściął słup, który był przy nim. (31) I rzekł Joasz do wszystkich, którzy stali przy nim: Czy chcecie walczyć o Baala, czy chcecie go ratować? Kto o niego będzie walczył, do rana zginie. Jeżeli jest bogiem, niech sam o siebie walczy, przecież to jego ołtarz został zburzony.

1Król. 18:20. Achab wysłał więc zew do wszystkich synów izraelskich i zgromadził proroków na górze Karmel. (21) Wtedy Eliasz przystąpił do całego ludu i rzekł: Jak długo będziecie kuleć na dwie strony? Jeżeli Pan jest Bogiem, idźcie za nim, a jeżeli Baal, idźcie za nim! Lecz lud nie odrzekł mu ani słowa. (22) Rzekł więc Eliasz do ludu: Ja jeden tylko pozostałem jako prorok Pana, proroków Baala zaś jest czterystu pięćdziesięciu. (23) Niech nam przeto dadzą dwa cielce. Niech oni wybiorą sobie jednego cielca i poćwiartują go, i położą na drwach, lecz ognia niech nie podkładają. Ja również przygotuję jednego cielca i położę go na drwach, ale ognia nie podłożę. (24) Potem wzywajcie wy imienia waszego boga, ja zaś będę wzywał imienia Pana. Ten zaś Bóg, który odpowie ogniem, ten zaiste jest Bogiem. I odpowiedział cały lud: Dobrze, niech tak będzie. (25) Następnie Eliasz rzekł do proroków Baala: Wybierzcie sobie jednego cielca i przygotujcie go pierwsi, gdyż was jest więcej, i wzywajcie imienia waszego boga, lecz ognia nie podkładajcie. (26) Wzięli tedy cielca, którego im dano, oprawili go i wzywali imienia Baala od rana aż do południa, mówiąc: Baalu, wysłuchaj nas. Lecz nie było żadnej odpowiedzi. Wykonywali przy tym taniec kultowy wokoło ołtarza, który wznieśli. (27) A gdy nastało południe, Eliasz zaczął drwić z nich, mówiąc: Wołajcie głośniej, wszak jest bogiem, ale może się zamyślił lub jest czym innym zajęty, lub może udał się w drogę, albo może śpi? Niech się więc obudzi! (28) Wołali więc głośno i według swojego zwyczaju zadawali sobie rany nożami i włóczniami, aż krew po nich spływała. (29) A gdy minęło południe, oni trwali jeszcze w swoim upojeniu aż do pory składania ofiary z pokarmów, ale nie było żadnej odpowiedzi. (30) Wtedy Eliasz rzekł do całego ludu: Przystąpcie do mnie. A gdy cały lud zbliżył się do niego, on naprawił zburzony ołtarz Pana.

Manna na dzień 5 grudnia
Wybierzcie sobie dziś, komu chcecie służyć... ale ja i dom mój będziemy służyli Panu – Joz. 24:15.

Niech inni czczą kogo chcą i co chcą. My, którzy skosztowaliśmy, że Pan jest łaskawy, którzy poznaliśmy Go przez Jego Słowo, przez Jego opatrzności i przez moc Jego Ducha, która pobudza nas do nowości życia, nie możemy czynić nic innego, jak tylko czcić naszego Boga. Czcząc Go, musimy Mu bezgranicznie ufać; a ufając Mu bezgranicznie, z zadowoleniem będziemy postępować każdą drogą, którą On nam wyznacza. Ufając i postępując w ten sposób, jesteśmy zadowoleni ze wszystkiego, co nas spotyka, gdyż prowadzi nas Jego ręka. Bądźmy pewni, że postępując w ten sposób za prawdziwym Pasterzem, ostatecznie dojdziemy do owczarni Królestwa. W tej pewności mamy radość, pokój i błogosławieństwo serca, i to w domu naszego pielgrzymowania. (R 2872)
* * *
Wiernych charakteryzuje to, że po rozpoznaniu woli Pana niezwłocznie decydują się ją pełnić. Cechą charakterystyczną częściowo niewiernych jest powstrzymywanie się od pełnienia Boskiej woli oraz częściowe chodzenie na kompromis ze złem, nawet po rozpoznaniu woli Pana w odniesieniu do dobra i zła. Chociaż Pan jest nieskwapliwy, ostatecznie zmusi takich do podjęcia decyzji. Tak pokieruje ich doświadczeniami, że będą musieli zdecydować się na czynienie Jego woli lub sprzeciwienie się jej. Niech więc wierni, jak starożytny Jozue, słowem i przykładem zachęcają częściowo niewiernych do podjęcia właściwej decyzji. Bez względu na to, czy ci drudzy przyjmą daną im zachętę, czy nie, niech wierni pod zwierzchnictwem Chrystusa, swojej Głowy, nadal pozostają martwymi dla siebie i świata, a żywymi dla Boga. W ten sposób służmy Panu razem z tymi wszystkimi, na których mamy wpływ.

Równoległe cytaty: 1 Król. 18:21; Ezech. 20:39; Łuk. 16:13; Rzym. 6:16; 1 Moj. 18:19; Jana 6:67-69; Mat. 19:16-22; 26:33,35; Joz. 24:16-18; 23:15; 1 Kron. 28:9.


BIBLIA GDAŃSKA
Cytat:
J. 12:46. Ja (1473) światłość (5457) przyszedłem (2064) na (1519) świat (2889), aby (2443) żaden (3956), kto (3588) wierzy (4100) w (1519) mię (1691), w (1722) ciemnościach (4653) nie (3361) został (3306).
47. A (2532) jeźliby (1437) kto (5100) słuchał (191) słów (4487) moich (3450), a nie (3756) uwierzyłby (4100), jać (1473) go (846) nie (3756) sądzę (2919); bom (1063) nie (3756) przyszedł (2064), ażebym (2443) sądził (2919) świat (2889), ale (235) ażebym (2443) zbawił (4982) świat (2889).
48. Kto (3588) mną (1691) gardzi (114), a nie (3361) przyjmuje (2983) słów (4487) moich (3450), ma (2192) kto by go (846) sądził (2919); słowa (3056), którem (3739) ja mówił (2980), one (1565) go (846) osądzą (2919) w (1722) ostateczny (2078) dzień (2250).

Łuk. 21:25. Tedy (2532) będą (2071) znaki (4592) na (1722) słońcu (2246) i (2532) na księżycu (4582) i (2532) na gwiazdach (798), a (2532) na (1909) ziemi (1093) uciśnienie (4928) narodów (1484) z (1722) rozpaczą (640), gdy zaszumi (2278) morze (2281) i (2532) wały (4535);
26. Tak, iż ludzie (444) drętwieć (674) będą przed (575) strachem (5401) i (2532) oczekiwaniem (4329) tych (3588) rzeczy, które przyjdą na (1904) wszystek świat (3625); albowiem (1063) mocy (1411) niebieskie (3772) poruszą się (4531).
27. A (2532) tedy (5119) ujrzą (3700) Syna (5207) człowieczego (444), przychodzącego (2064) w (1722) obłoku (3507) z (3326) mocą (1411) i (2532) chwałą (1391) wielką (4183).
28. A (1161) gdy się to (5130) pocznie (756) dziać (1096), spoglądajcież (352) a (2532) podnoście (1869) głowy (2776) wasze (5216), przeto iż (1360) się przybliża (1448) odkupienie (629) wasze (5216).


Na podst. K.S. do badania
Kod:
J. 12:46. Ja (1473) doszedłem (2064) do (1519) światłości (5457) świata (2889), aby (2443) żaden (3956), kto (3588) wierzy (4100) względem (1519) mnie (1691) nie (3361) pozostał (3306) w (1722) ciemnościach (4653).
47. A (2532) jeśliby (1437) kto (5100) słuchał (191) słów (4487) moich (3450), nie (3756) wierząc (4100), ja (1473) go (846) nie (3756) sądzę (2919); jako że (1063) nie (3756) przyszedłem (2064), abym (2443) sądził (2919) świat (2889), ale (235) abym (2443) zbawił (4982) świat (2889).
48. Kto (3588) mnie (1691) odrzuci (114), nie (3361) przyjmie (2983) słów (4487) moich (3450); sam (846) ma za coś (2192) sądzić (2919); słowa (3056), które (3739) mówiłem (2980), one (1565) go (846) potępią (2919) w (1722) ostateczny (2078) dzień (2250).

Łuk. 21:25. I (2532 będą (2071): Na (1722) znakach (4592) słońce (2246) i (2532) księżyc (4582) i (2532) gwiazdy (798), a (2532) na (1909) świecie (1093) ucisk (4928) narodów (1484); w czasie (1722) bezradności (640), umywalnia (2281) odpowie echem (2278) i (2532) kołysaniem (4535);
26. Ludzie (444) wyzioną ducha (674) z powodu (575) strachów (5401) i (2532) spodziewania się (4329) tych (3588) zbliżających się (1904) państwu rzymskiemu (3625), ponieważ (1063) przejawy mocy boskiej (1411), firmamentu niebieskiego (3772) będą miotane (4531).
27. A (2532) wtedy (5119) zjawi się w widzeniu (3700) Syn (5207) człowieczy (444), przybywający (2064) w (1722) obłoku (3507) z (3326) mocą (1411) i (2532) chwałą (1391) wielką (4183).
28. Powstańcie (1096) zaś (1161), zrobić początek (756) tego (5130), wyprostujcie się (352) i (2532) wysławiajcie (1869) głowę (2776) was (5216), dlatego że (1360) zbliża się (1448) odkupienie (629) was (5216).


Sąd na Górze “Karmel” Królestwa Bżego od 1874 roku

Tekst wg. KS do czytania
J. 12:46. Ja doszedłem do światłości świata, aby żaden, kto wierzy względem mnie nie pozostał w ciemnościach.
47. A jeśliby kto słuchał słów moich, nie wierząc, ja go nie sądzę; jako że nie przyszedłem, abym sądził świat, ale abym zbawił świat.
48. Kto mnie odrzuci, nie przyjmie słów moich; sam ma za coś sądzić; słowa, które mówiłem, one go potępią w ostateczny dzień.

Łuk. 21:25. I będą: Na znakach (na sztandarach) słońce i księżyc i gwiazdy (12 już jest, Ap. 12:1), a na świecie ucisk narodów; w czasie bezradności, umywalnia odpowie echem i kołysaniem (odbudowa Świątyni w Jeruzalem);
26. Ludzie wyzioną ducha z powodu strachów i spodziewania się tych zbliżających się państwu rzymskiemu, ponieważ przejawy mocy boskiej, firmamentu niebieskiego będą miotane.
27. A wtedy zjawi się w widzeniu Syn człowieczy, przybywający w obłoku z mocą i chwałą wielką.
28. Powstańcie zaś, zrobić początek tego, wyprostujcie się i wysławiajcie głowę was (Pana Jeszu/ Jezusa Chrystusa), dlatego że zbliża się odkupienie was.


Czy Ty Nike chcesz nadal bronić rozwalony posąg (trynitarną formułę chrztu) Baala, czy uznasz prostotę chrztu w imię (dla sławienia) Pana Jezusa. Niech czciciele papieskiej, trynitarnej formuły “chrztu”, ku czci Baala, sami jej bronią. Czy podniasą rozwalony posąg, trynitarnej, papieskiej formuły chrztu? Oni nawet palcem już nie ruszą, gdyż całkowicie się obnażyli przez potępiane praktyki seksualne, finansowe i inne bałwochwalcze.
Ci, którzy nie wiedzą co wybrać, staną się jak "baran Nowego Roku", który drepcze w miejscu. Niby sie porusza, a jednak dnia nie przybywa.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-12-08, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13609
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 388/608
 63%
Wysłany: 2021-12-08, 22:41   

Pokoja kto to przeczyta, i po co?
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-08, 23:41   

nike napisał/a:
Pokoja kto to przeczyta, i po co?


Dla godnego sławienia Pana Jezusa Chrystusa, który tyle za nas wycierpiał?

Tylko ten nie przeczyta, kto woli dreptać w miejscu, jak "baran" na Nowy Rok.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
 
     
Henryk 
VIP

Potwierdzenie wizualne: 9
Pomógł: 480 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 7080
Poziom: 58
HP: 2570/15122
 17%
MP: 5556/7220
 76%
EXP: 25/373
 6%
Wysłany: 2021-12-09, 09:28   

Pokoja napisał/a:
Tylko ten nie przeczyta, kto woli dreptać w miejscu, jak "baran" na Nowy Rok.

Nie myśl sobie zarozumiały Pokojo, że twoja pisanina, to jakieś "prawdy objawione" wyłącznie Tobie przez ducha.
Wiesz co kroczy przed upadkiem(?).
Uważaj, jaki to duch przemawia przez Ciebie! A dużo po Twych słowach wskazuje, że wcale nie musi to być duch Chrystusowy...
Może się okazać, że to Ty możesz być tym "baranem" owiniętym w złotko.

Kol 3:17 BW "I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu."
A to potrafią tylko ci, co czczą Go w duchu i prawdzie.
J 4:23 BW "Lecz nadchodzi godzina i teraz jest, kiedy prawdziwi czciciele będą oddawali Ojcu cześć w duchu i w prawdzie; bo i Ojciec takich szuka, którzy by mu tak cześć oddawali."
Rz 5:5 BW "A nadzieja nie zawodzi, bo miłość Boża rozlana jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który nam jest dany."
I pod wpływem tegoż ducha zanurzamy się w Jezusie.
Ostatnio zmieniony przez Henryk 2021-12-09, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Pokoja 
VIP
ZIARNKoGORCZYCY


Potwierdzenie wizualne: 7
Pomógł: 721 razy
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 6259
Poziom: 55
HP: 2177/12808
 17%
MP: 4543/6115
 74%
EXP: 237/330
 71%
Wysłany: 2021-12-09, 09:54   

Henryk napisał/a:
Pokoja napisał/a:
Tylko ten nie przeczyta, kto woli dreptać w miejscu, jak "baran" na Nowy Rok.

Nie myśl sobie zarozumiały Pokojo, że twoja pisanina, to jakieś "prawdy objawione" wyłącznie Tobie przez ducha.

Nawet nie zuważyłeś, że jest to obrszerny cytat, a nie moje myśli. Ja jednak się z nimi zgadzam i jest mi bardzo przykro, że ci, którzy uważają, że już wyszli z Babilonu Wielkiego i teraz są w Prawdzie świętej, nadal bronią tego fundamentalnego błędu, którego w nim ich nauczono.
Zastanów się więc, jaki duch przemawia przez tych, którzy szemrzą, stając przeciw oczywistej Prawdzie, że chrzest, powinien być dla sławienia Pana Jezusa, który cierpiał za nas i umarł, a nie w imię jakiejś trójcy, która tylko podżega do nienawiści, wojen, krucjat, inkwizycji antysemityzmu i Holokaustu oraz korupcji, alkoholizmu, narkomani, wynaturzeń seksualnych i różnych fobii.
_________________
http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=1817#36016 Bóg, który stworzył świat i wszystko, co na nim... Z jego ... rodu jesteśmy. Dz.17:24-28 Wierzę w: CHRZEST DLA SŁAWY OJCA I SYNA I TO DUCHEM ŚWIĘTEGO (Mat.28:19); DZIEŃ MAŁYCH POCZĄTKÓW PARUZJI CHRYSTUSA od 1874r. http://biblos.feen.pl/viewtopic.php?t=2344., powrót rozumu w społeczeństwie wyboru/1914r. http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa http://biblos.feen.pl/vie...d0b5495d4d251aa
Ostatnio zmieniony przez Pokoja 2021-12-09, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
nike 
Administrator


Potwierdzenie wizualne: 125
Pomogła: 1321 razy
Dołączyła: 13 Sty 2013
Posty: 13609
Poziom: 71
HP: 9650/29245
 33%
MP: 0/13963
 0%
EXP: 388/608
 63%
Wysłany: 2021-12-09, 12:55   

Pokoja napisał/a:
nike napisał/a:
Pokoja kto to przeczyta, i po co?


Dla godnego sławienia Pana Jezusa Chrystusa, który tyle za nas wycierpiał?

Tylko ten nie przeczyta, kto woli dreptać w miejscu, jak "baran" na Nowy Rok.

Ładnie żeś to ujął, baran drepcze, a co robi kozioł? Skacze bezmyślnie i szybko biega, jest wyjątkowo niegrzeczny też.
Ja lubię odpowiedzi krótkie ale treściwe, ja kiedy potrzebuję coś od Stronga to potrafię sobie znaleźć.
To tyle na dzień dzisiejszy koziołku.
_________________
שים לב במי אתה בוטח
patrz komu ufasz !
mile pozdrowionka nike.
 
     
Henryk Suchecki 
Zasłużony

Potwierdzenie wizualne: 1512
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2018
Posty: 963
Poziom: 27
HP: 71/1795
 4%
MP: 857/857
 100%
EXP: 46/83
 55%
Wysłany: 2021-12-09, 14:28   

koziołku ,baranku ,chyba coś iskrzy :oops:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
BannerFans.com
BannerFans.com
BannerFans.com
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13