|
FORUM MIŁOŚNIKÓW PISMA ŚWIĘTEGO
TWOJE SŁOWO JEST PRAWDĄ (JANA 17:17)
|
Czy w Biblii są sprzeczności? |
Autor |
Wiadomość |
narwik
narwik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 361
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-08-12, 23:36 Czy w Biblii są sprzeczności?
|
|
|
Dlaczego w Liście 1 do Koryntian 10:8 czytamy o 23 000, a w Księdze Liczb 25:9 — o 24 000 Izraelitów zabitych jednego dnia za dopuszczenie się rozpusty?
Czy można to jakoś wyjaśnić? |
_________________ Bez uprzedzeń i obiektywnie |
|
|
|
|
konik polny
Zasłużony
Pomógł: 93 razy Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 1171
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-08-13, 16:22
|
|
|
Ja napiszę tą najprostszą mozliwość. JEST TO ZAOKRĄGLENIE DZIAŁAJĄCE W OBIE STRONY. |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-13, 23:56 Re: Czy w Biblii są sprzeczności?
|
|
|
narwik napisał/a: | Dlaczego w Liście 1 do Koryntian 10:8 czytamy o 23 000, a w Księdze Liczb 25:9 — o 24 000 Izraelitów zabitych jednego dnia za dopuszczenie się rozpusty?
Czy można to jakoś wyjaśnić? |
na pewno to można jakoś wyjaśnić, ponieważ Biblia nie ma w sobie sprzeczności
my tylko na dany czas, pewnych rzeczy nie rozumiemy, ale podziel się z nami jak to rozumiesz, powiem Ci szczerze, że pisanie typu jak powyższy post
że tysiąc tam w lewo lub prawo i zaokrąglać nie do końca mnie przekonuje
sam nie wiem ? |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
konik polny
Zasłużony
Pomógł: 93 razy Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 1171
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-08-14, 16:33
|
|
|
Jak można zauważyć napisałem iż to jest najprostsze wyjaśnienie. Inne też są, ale niech inni się pogłowią. Narwik zapewne nie mi zadał to " zadanie". |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-14, 17:34
|
|
|
konik polny napisał/a: | Jak można zauważyć napisałem iż to jest najprostsze wyjaśnienie. Inne też są, ale niech inni się pogłowią. Narwik zapewne nie mi zadał to " zadanie". |
więc napisz koniku jak TY to rozumiesz, a nie zachowujesz sie jak prymus w klasie, którego nauczyciel zwolnił z zadania domowego |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
narwik
narwik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 361
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-08-14, 21:22 Re: Czy w Biblii są sprzeczności?
|
|
|
Krystian napisał/a: | narwik napisał/a: | Dlaczego w Liście 1 do Koryntian 10:8 czytamy o 23 000, a w Księdze Liczb 25:9 — o 24 000 Izraelitów zabitych jednego dnia za dopuszczenie się rozpusty?
Czy można to jakoś wyjaśnić? |
na pewno to można jakoś wyjaśnić, ponieważ Biblia nie ma w sobie sprzeczności
my tylko na dany czas, pewnych rzeczy nie rozumiemy, ale podziel się z nami jak to rozumiesz, powiem Ci szczerze, że pisanie typu jak powyższy post
że tysiąc tam w lewo lub prawo i zaokrąglać nie do końca mnie przekonuje
sam nie wiem ? |
Nie wiemy dokładnie czym kierowali się obaj pisarze Biblii podając we wspomnianych fragmentach rozbieżna liczbę uśmierconych Izraelitów
Mogło być tak, jak napisał konik polny, że liczba ta została zaokrąglona w dół lub górę
Można też przyjąć, że podając liczbę 23 000, Paweł prawdopodobnie wyodrębnił tych, których za popełnienie rozpusty uśmiercił sam Jehowa.
Natomiast w 25 rozdziale Księgi Liczb czytamy, że „Izrael przystał (...) do Baala z Peor; i zapłonął przeciw Izraelowi gniew Jehowy”. Następnie Jehowa polecił Mojżeszowi pozabijać „wszystkich zwierzchników ludu”. Ten z kolei upoważnił sędziów do wykonania owego zadania. Kiedy Pinechas bez wahania uśmiercił Izraelitę, który wprowadził do obozu Midianitkę, ‛plaga została powstrzymana’. Sprawozdanie biblijne kończy się słowami: „Tych, którzy ponieśli śmierć od tej plagi, było ogółem dwadzieścia cztery tysiące” (Liczb 25:1-9).
(Liczb 25:4, 5) Przeto Jehowa rzekł do Mojżesza: „Weź wszystkich zwierzchników ludu i wystaw ich Jehowie ku słońcu, by płonący gniew Jehowy odwrócił się od Izraela”. Wtedy Mojżesz powiedział do sędziów Izraela: „Niech każdy z was zabije swych mężczyzn, którzy przystali do Baala z Peor”.
Wśród 24 000, o których mowa w Księdze Liczb, najwyraźniej znajdowali się zarówno „zwierzchnicy ludu” uśmierceni przez sędziów, jak i ludzie zgładzeni przez samego Jehowę. Niewykluczone, że z rąk sędziów zginęło około tysiąca takich osób, co w sumie dało 24 000. |
_________________ Bez uprzedzeń i obiektywnie |
|
|
|
|
konik polny
Zasłużony
Pomógł: 93 razy Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 1171
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-08-14, 21:35
|
|
|
Narwik napisał to co i ja bym napisał. Tu Krystianie nie chodzi o prymusizm |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-14, 21:59
|
|
|
konik polny napisał/a: | Narwik napisał to co i ja bym napisał. Tu Krystianie nie chodzi o prymusizm |
tylko, że narwik nie kombinował tylko na moją prośbę mi odpisał |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
narwik
narwik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 361
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-08-14, 22:00
|
|
|
Co sądzić o tej sprzeczności?
Czy wypowiedź z Księgi Ezechiela 18:20, która brzmi: „Syn nie będzie niczego ponosił za przewinienie swego ojca”, nie kłóci się z Księgą Wyjścia 20:5, gdzie czytamy, że Jehowa jest Bogiem „zsyłającym karę za przewinienie ojców na synów”? |
_________________ Bez uprzedzeń i obiektywnie |
|
|
|
|
Krystian
VIP Chrystianin
Potwierdzenie wizualne: 1473
Pomógł: 795 razy Wiek: 51 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 6626
Poziom: 56
|
Wysłany: 2013-08-14, 22:01
|
|
|
narwik,
bardzo dziękuję za odpowiedź
jak to przemyślę to Ci odpowiem |
_________________ Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
Jana 3:16 |
|
|
|
|
konik polny
Zasłużony
Pomógł: 93 razy Dołączył: 22 Lip 2013 Posty: 1171
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-08-14, 22:21
|
|
|
Zapewniam cię Krystianie- nie będę w tym wątku brał udziału. Narwik nie mi podaje te przykłady sprzeczności. |
|
|
|
|
David 77
Zasłużony
Pomógł: 120 razy Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 1357
Poziom: 31
|
Wysłany: 2013-08-15, 11:33
|
|
|
narwik,
Cytat: |
Czy wypowiedź z Księgi Ezechiela 18:20, która brzmi: „Syn nie będzie niczego ponosił za przewinienie swego ojca”, nie kłóci się z Księgą Wyjścia 20:5, gdzie czytamy, że Jehowa jest Bogiem „zsyłającym karę za przewinienie ojców na synów”? |
2 Moj 20:5 Nie będziesz się im kłaniał i nie będziesz im służył, gdyż Ja Pan, Bóg twój, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze winę ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia tych, którzy mnie nienawidzą.
Bóg podał pewien przepis który Izraelici mieli przestrzegać :
5 Moj 24: 16 Nie poniosą śmierci ojcowie za synów ani synowie nie poniosą śmierci za ojców; każdy za swój grzech poniesie śmierć.
Czy to prawo było przestrzegane ? odpowiedź znajdujemy w 2 Król 14:5,6
Gdy wszakże władza królewska w jego ręku się wzmocniła, skazał na śmierć swoich dostojników, zabójców króla, swego ojca. (6) Lecz synów zabójców nie skazał na śmierć, zgodnie z tym, co jest napisane w księdze zakonu Mojżeszowego, gdzie Pan nakazał: Nie poniosą śmierci ojcowie za synów ani synowie nie poniosą śmierci za ojców, lecz każdy za swój grzech śmierć poniesie.
Inaczej jednak przedstawia się sprawa Króla Davida i jego dziecka ale to już dłuższy temat .. |
_________________ יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאָדוֹן,
|
|
|
|
|
narwik
narwik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 361
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-08-15, 23:12
|
|
|
David 77,
No i problem został rozwiązany
Wykazałeś, że między zacytowanymi wersetami nie ma sprzeczności.
Pierwszy z nich IEzech 18:20) podkreśla osobistą odpowiedzialność człowieka, natomiast drugi (Wyj 20:5) realistycznie ukazuje, że czyjś błąd może się odbić na jego potomkach. (np. Dawid i jego dziecko)
Dodam, że cały kontekst 18 rozdziału Księgi Ezechiela porusza kwestię osobistej odpowiedzialności. W wersecie 4 czytamy: „Dusza, która grzeszy, ta umrze”. A człowiek, który „jest prawy i czyni zadość sprawiedliwości i prawości” - „Na pewno będzie żył” (Ezech. 18:5, 9).
Każdy po osiągnięciu wieku, w którym odpowiada za własne czyny, jest sądzony ‛według swoich dróg’ (Ezech. 18:30).
Zasadę tę ilustruje też historia Koracha, który zbuntował się przeciwko Mojżeszowi i Aaronowi, podczas wędrówki Izraelitów po pustkowiu. Za to nieposłuszeństwo Jehowa ukarał jego i innych buntowników śmiercią (Liczb 16:8-11, 31-33). Ale synowie Koracha, którzy nie przyłączyli się do rebelii nie zostali pociągnięci przez Boga do odpowiedzialności za grzech ojca. Ponieważ pozostali lojalni wobec Jehowy, zachowali życie (Liczb 26:10, 11). |
_________________ Bez uprzedzeń i obiektywnie |
|
|
|
|
bartek212701
VIP
Potwierdzenie wizualne: 27
Pomógł: 1006 razy Wiek: 31 Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 5722
Poziom: 54
|
Wysłany: 2013-08-16, 01:15
|
|
|
David 77 napisał/a: | Inaczej jednak przedstawia się sprawa Króla Davida i jego dziecka ale to już dłuższy temat .. | To jest najbardziej niezrozumiały fragment Pisma. Nie da się tego usprawiedliwić, nawet jakby się bardzo chciało. |
_________________ Efez. 5:17. Dlatego nie bądźcie nierozsądni, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pańska
"Piękno sceny kuszenia można dostrzec tylko wtedy, gdy zamknie się ją w umyśle Chrystusa" Jaaqob
NIEBO - Chrześcijanie tyle mówią o niebie, ponieważ Nowy Testament głosi niebo jako nadzieję dla wierzących (1 Piotra 1:4; Kolosan 1:5; Hebrajczyków 3:1). Mówienie o niebie nie wyklucza wiary w życie na ziemi, ponieważ niebo jest tam, gdzie jest Bóg. Gdy Bóg zstąpi między ludzi i zamieszka wśród nich, to tam będzie też niebo (Objawienie 21:1-5). Wielu komentatorów uważa, że niebo i ziemia staną się jednym. |
|
|
|
|
narwik
narwik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 25 Lut 2013 Posty: 361
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-08-19, 00:36
|
|
|
Sprzeczności (ciąg dalszy)
Dlaczego w Przekładzie Nowego Świata w Księdze Powtórzonego Prawa 31:2 jest napisane, że Mojżeszowi „już nie będzie (...) wolno wychodzić i wchodzić” w roli wodza Izraelitów, skoro według innych przekładów nie był w stanie dłużej podołać temu zadaniu? (BWP; BT) |
_________________ Bez uprzedzeń i obiektywnie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|